עדכוני ספורט נשים: ארה"ב מניפה, שיראל זוכה, טירוף המכללות, וגם קצת מכות… / מיכל קארו

עדכוני ספורט נשים: ארה"ב מניפה, שיראל זוכה, טירוף המכללות, וגם קצת מכות… / מיכל קארו

כדורגל:

טורניר GOLD CUP:
31,500 אוהדים הגיעו לאצטדיון הכדורגל בסן דייגו וראו את ארה״ב מנצחת בגמר טורניר ה-Gold Cup את נבחרת ברזיל בתוצאה 0-1 משער בנגיחה של קפטנית הנבחרת לינדזי הוראן.
מאמנת צ'לסי, אמה הייז תתחיל לאמן את נבחרת ארה"ב בחודש מאי, רגע לפני תחילת המשחקים האולימפיים בפריז.

עונת 2024 של ליגת הכדורגל של ארה״ב ־ NWSL נפתחה בשבת. זו עונתה ה-12 של הליגה, בה משחקות 14 קבוצות. שתי קבוצות חדשות הצטרפו העונה: Bay FC, ויוטה רויאלס.
זו גם השנה הראשונה של חוזה שידור הזכויות החדש והגדול ביותר של הליגה שנחתם עם אמזון, ESPN, CBS, Scripps Sports ועומד על 240 מיליון דולר ל-4 שנים.
כל 14 הקבוצות השיקו מדי משחק חדשים, ולראשונה אף קבוצה לא תשחק עם מכנסיים בצבע לבן. ספורטאיות רבות העלו את הנושא בשנים האחרונות וביקשו להפסיק לשחק עם מכנסיים בצבע לבן, הגורמות להרבה אי נוחות וחוסר שקט, משלל סיבות. בליגה האנגלית כבר עושים זאת, וגם במונדיאל האחרון ראינו נבחרות שזנחו את הצבע הלבן.

כדורסל מכללות:

שיראל נחום ואוניברסיטת אירוויין קליפורניה (UCI) זכו באליפות האיזורית של ה-BIG WEST לאחר ניצחון על אוניברסיטת דייוויס 39-53. שיראל לא קלעה אך שותפה במשך 12 דק'. הזכייה באליפות האיזורית מבטיחה את השתתפותן בטורניר הארצי שיפתח השבוע.
נחום גם נבחרה לחמישיית העונה של שחקניות השנה הראשונה (Freshman) בקונפרס שלה.

 –

כל חמשת האיזורים החזקים (Power 5 conferences) בכדורסל מכללות נשים רשמו עלייה אדירה במספר האוהדים ובכמות הצופים בטלויזיה למשחקי הטורנירים האיזוריים.
‏איזור: ביג טן-Big10 (איפה שמשחקת קייטלין קלארק): לראשונה בהיסטוריה הטורניר כולו היה סולד אאוט עם כ-109,000 אוהדים שהגיעו לכל משחקי הטורניר. ממוצע של 3 מיליון צופים ופיק של 4.45 מיליון בהארכה, צפו בגמר הטורניר בין איווה וקלארק לבין נברסקה. משחק כדורסל הנשים הנצפה ביותר ב-CBS מאז 99׳. זה גם היה משחק הכדורסל הנצפה ביותר באותו סופ״ש (כולל NBA).

איזור: דרום מזרח (SEC): ממוצע של 2 מיליון צופים ב-ESPN למשחק הגמר בין לואיזיאנה סטייט ודרום קרוליינה. עלייה של 126% מהשנה שעברה!

‏איזור: הפסיפיק (PAC-12): ממוצע של 1.4 מיליון צופים למשחק הגמר. עלייה של 462% מהשנה שעברה!!!

איזור: החוף האטלנטי (ACC): משחק הגמר עם ממוצע של 679,000 צופים בטלויזיה. עלייה של 42% מהשנה שעברה.

ובמעבר חד לרגעים פחות טובים או פשוט מביכים…

מאמנת יוטה סטייט ב-4 השנים האחרונות ־ קיילה ארד (Kayla Ard) הגיעה למסיבת העיתונאים לאחר שקבוצתה הפסידה 85-49 לבויסי סטייט והודחה בסיבוב הראשון של הטורניר האיזורי. ארד נשאלה מה התוכניות שלה לבניית הקבוצה בשנה הבאה, על כך היא ענתה: ״אני לא הולכת לבנות מחדש. זה עתה אימנתי את המשחק האחרון שלי ביוטה סטייט. דברתי עם דיאנה (מנהלת האתלטיקה דיאנה סבאו) והם הולכים לכיוון אחר. אני מכבדת את ההחלטה שלה ומקווה שהם יקבלו מאמן ממש טוב". היא עצרה לכמה שניות… היה שקט בחדר, ואז היא אמרה ״אני מניחה שזו הולכת להיות השאלה האחרונה״, הודתה לאנשים, קמה והלכה.
התנהגות דוחה ביותר של מנהלת האתלטיקה שפיטרה את ארד ממש עם סיום המשחק, ורגע לפני שהיא הולכת לדבר עם העיתונאים.

בשבוע שעבר התקיים משחק הגמר של איזור ה-SEC (דרום מזרח) בין לואיזיאנה סטייט של המאמנת קים מולקי לבין דרום קרוליינה של המאמנת דון סטיילי.
2.08 דקות לסיום המשחק, כאשר דרום קרוליינה מובילה 66-73, החלה סוג של תגרה שנמשכה אולי 15 שניות אך גרמה להפסקה של כ-20 דקות במשחק. בוידאו תוכלו לראות כמה דברים קרו בזמן הקצר הזה, ועל כן לקח לשופטי המשחק זמן לבדוק את כל האירועים במצלמות. זה הסתיים בהרחקה של כל שחקניות הספסל (למעט שחקנית אחת) מכיוון שהן קמו מאיזור הספסל של הקבוצה, דבר שאסור כמובן. קמילה קרדוסו מדרום קרוליינה שדחפה לרצפה את שחקנית LSU פלאוג'ה ג'ונסון, הורחקה כמובן מהמשחק והיא גם מנועה מלשחק בסיבוב הראשון של הטורניר הארצי. אח של פלאוג'ה ג'ונסון קפץ מעל שולחן המזכירות כי רצה להגן על אחותו (כנראה), והבין מהר מאוד שהוא לא באמת יכול לעשות משהו לקרדוסו שמתנשאת לגובה של 2.01 מטר. הוא נעצר ע"י המשטרה.
המשחק חודש לאחר כל הבלאגן וההרחקות כאשר חמש השחקניות של כל קבוצה שהיו על הפרקט ברגע שפרצה המהומה הן אלו שמסיימות את המשחק. הספסלים נותרו יתומים.
דרום קרולייה ניצחה את לואיזיאנה סטייס 72-79 וזכתה באליפות האיזורית.

ונסיים עם משהו חיובי: מזל טוב לסברינה יונסקו (כן, זאת מהתחרות שלשות) שקיבלה סוף סוף טבעת ראשונה. יונסקו התחתנה עם בחיר ליבה הרוניס גרסו שחקן לאס וגאס ריידרס.
מ ז ל ט ו ב!

למטיבי לכת ־ טוני פרקר, דייוויד בקהאם וסברינה יונסקו נפגשו בפריז לשיחה קצרה.

מזל טוס לבפסברינה יונסקו

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה מיכל. משאירה אותנו בעניינים ונותנת פה במה ראויה לספורט הנשים העולמי. מעורב נשים לגמרי שם ראוי לפינה זו.

  2. תודה מיכל.
    .
    אחרי שבשנה שעברה ראינו נציגות ישראלית גדולה יותר בטורניר, השנה נסתפק בשיראל נחום וארווין (שלצערנו כנראה תודח כבר בסיבוב הראשון).
    .
    שני ילדים עילואים היו לקהילה הרומנית בארה"ב: הורינס גארסו שהגיע ל-NFL וסברינה יונסקו שכיכבה במכללות ואז בWNBA. מצחיק שהם התחתנו אחת עם השני…

  3. תענוג של טור
    🙏
    בקטע של המכות מבין את האח שזינק לעזור. הוא לא באמת הרביץ למישהו אבל זינק להגנת המשפחה.
    ןהרעיון עם הטבעת הראשונה של סברינה יונסקו מעולה.
    לברון ג'יימס תוך כמה סיבובי גירושין יכול לעקוף את מייקל ג'ורדן
    🤔🤣

    1. תודה תודה.
      הוא לא עשה יותר מידי כי הוא פתאום נעמד ליד מישהי בגובה 2.01 מטר… אין לו ככ מה לעשות נגד זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט