אירועי דיומא – 16.03.2024 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ מילאנו-סן רמו

עונת הקלאסיקות מעלה הילוך, והיום אנו מקבלים את המונומנט הראשון של העונה – מירוץ מילאנו-סן רמו. המירוץ, שכשמו מתחיל בפרברים של מילאנו, ומסתיים בעיירת החוף והפסטיבלים סן רמו, ידוע בשלל כינויים, כמו הקלסיצ'יסימה (הקלאסיקה בהא הידיעה) או לה פרימוורה (האביב). זהו למעשה המירוץ הארוך ביותר בלוח השנה, 288 ק"מ בתוואי שטוח יחסית. אלא ששני טיפוסים לפני הסיום, הצ'יפרסה והפוג'ו, הם אלה שמעניקים למירוץ בד"כ את העניין הרב, והופכים אותו לכזה שיכול להתאים לסוגים שונים של רוכבים מעבר למאיצים.
מבין המועמדים לזכייה, ראש וראשון הוא אלוף העולם, מתיו ואן דר פול, שיפתח את עונת הכביש של 2024 בניסיון להגן על זכייתו זו בשנה שעברה. אחד שוודאי צפוי לנסות להפריע לו בכך הוא טאדיי פוגאצ'אר, שמונומנט זה הוא סה"כ אחד משניים החסרים לו על מנת להשלים את כל החמישה. על מנת להצליח בכך, הוא כנראה יזדקק לייצר עוד התקפה ארוכת טווח מהסוג שראינו ממנו במירוץ סטראדה ביאנקה האחרון. עוד אחד שנראה כאן הוא מאטיי מוהוריץ', שהניצחון שלו לפני שנתיים לאחר הירידה המטורפת מהפוג'ו (בעזרת המושב המתכוונן) יהיה ודאי אחד הזכורים אי פעם. הצמד אולאב קואי וכריסטוף לאפורט ינסה להמשיך את פתיחת העונה המפלצתית של קבוצת ויסמה, עוד צמד חזק שנראה כאן, הפעם מקבוצת לידל-טרק, יכלול את מאדס פדרסן ויאספר סטויבן, הזוכה מלפני שלוש שנים. שמות גדולים אחרים שנראה כאן הם גירמאי, גאנה, פידקוק, אלאפיליפ, אסגרן, קונג, קוסנפרואה, בטיול, מתיוס וקריסטוף. קבוצת IPT תגיע לכאן עם המומחה שלה לקטעים מסוג זה, קורבין סטרונג. שידור ביורוספורט 2 מ-10:50 (צפוי להסתיים בסביבות 18:00).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה פאקו!
    ואן דר פול נגד פוגצ'אר ישר מעורר תיאבון…
    יש לי הרגשה שזה לא יהיה היום של אף אחד מהם, אולי פידקוק עם יכולת הדיסנדינג המרשימה, או מישהו פחות צפוי ש"יגנוב" ניצחון כמו מוהוריץ' לפני שנתיים.

    1. או סטויבן לפני שלוש שנים, שניצל את זה שכל היריבים שלו התמקדו זה בזה, ולא סגרו את הבריחה הקטנה שלו. קורה לא מעט במירוצים האלה.

  2. תודה דוד :
    מתיו פתח הקדמה ואמר כי החזרה להתחרות בכביש בתוואי של הפוג'יו היא הגרועה האפשרית.
    גם מתיו לא יכול לנצח מירוץ של יותר משבע שעות ללא בנית נפח רכיבה קודם .
    נשאר טדאג'ק

    1. בהחלט הגיוני על הנייר. העניין הוא שמתיו הוא בדיוק מסוג הרוכבים שיכולים לשבור את הכללים. נזכיר שבריחת 80 הק"מ של פוג בסטראדה ביאנקה לפני שבועיים הייתה במירוץ הראשון שלו העונה.

  3. נראה סביר שהאמירויות יכתיבו קצב חזק כל המרוץ בשביל לעייף את כולם ולפוצץ את העסק על הצ'יפרסה כהכנה לתקיפה מסיבית של פוג על הפוג'יו. עם דבוקה גדולה יהיה לו קשה לברוח. לא יודע מי יעזור.להם בקצב, אולי אלפסין ואינאוס.

    חוץ מזה אני שם עין על פדרסן. הוא בכושר מעולה יכול להחזיק בעליות ועם ספרינט חזק ביותר.

    1. לחכות לפוג׳ו יכול להיות מאוחר מדי בשבילו. יש לדעתי יותר מדי מתחרים חזקים שאמורים לשרוד כזה מהלך. אולי אם הכוכבים יסתדרו כמו שהיה לניבאלי לפני כמה שנים. אם הוא יצליח עם התקפה שם אז עוד יקראו לטיפוס הזה פוגו.
      ומאדס בהחלט בעל הנתונים המושלמים לזכות בכזה מירוץ.

    1. כבר 30 שנה אף אחד לא ברח כל הדרך מהצ'יפרסה. המטרה שם היא להעיף פועלים שיכולים לסגור בריחה אחרי הפוגו (אחלה כינוי. אימצתי)

  4. לא יודע כמה זוכרים אבל זה היה המונומנט של הספרינטרים בתחילת המילניום לפני שקבוצות הבינו שהם יכולים לנפנף אותם לפני הסיום. פיליפסן מראה לכולם שזה עדיין יכול להיות.

    1. זה נכון, אבל פיליפסן כבר הראה שהוא לא סתם ספרינטר. המקום השני שלו בפאריס-רובה זאת הוכחה טובה. מתיו הוא אחד הbaקים הכי אפקטיביים שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט