מנתצים את הגיבנת / סקרמנטו-מילווקי, סיקור מהאולם, אלדד בן-משה


איזה כיף לחזור לסקר משחקים מהאולם פה בסקרמנטו.

בין מסעות הקבוצה במזרח, לעובדה שאני גר די רחוק וכל משחק כזה אומר שאני צריך לצאת ב-2 בצהריים (גם כדי להמנע מפקקים, ולהגיע מוקדם מספיק ולא בשניה האחרונה) ולחזור באחת וחצי בלילה (כולל סיום הכתבה ופרסומה עוד לפני שחזרתי הביתה, שתהנו ממנה מוקדם), מה שאומר שאני כמובן מוגבל בכמות המשחקים שאני יכול לסקר בכל תקופה נתונה, שלא לדבר על היותי אבא חד הורי למלאך קטן (כלומר – עוד משחקים שאני נאלץ לפספס, אבל אין יותר טוב מלהיות עם הבן שלי), יוצא שלא הייתי פה תקופה שהיא אולי לא ארוכה מדי במונחים אבסולוטיים אבל מרגישה כמו נצח.

המשחק האחרון שזכיתי לסקר מכאן היה הארכה כפולה ונצחון נגד אורלנדו (ואחרי כן גם משחק נוסף, אבל לא של סקרמנטו, אלא גולדן סטייט נגד לייקרס, ביחד עם שגב, בעוד משחק של הארכה כפולה לפנתאון), ואני מספר לכם את כל זה כי בצד החיובי של הדברים, כשהולכים למשחקים פעם ב, ההתרגשות נשמרת. הציפיה, ההתרגשות, האנרגיה, השמחה – זה לא "עוד משחק" כי דוגרי, לכל דבר מתרגלים. זה "וואו איזה אדיר אני הולך למשחק היום!" (ותודה ענקית כמו תמיד לצוות הופס ולאן.בי.איי שעוזרים לכל זה לקרות).

ומי שזוכר כתבות שלי מהעבר יודע שספציפית, המגרש בסקרמנטו נהיה מהר מאוד כמו משפחה שניה עבורי, במובן מסויים. כיף שכבר מהכניסה מכירים וזוכרים אותי, מקבלים את פני עם חיוך אמיתי ושמחה לראות אותי, בהרגשה שעוד שניה גם נביא כיפים ונדבר על האישה (שכבר אין לי) והילדים. ואז החיבור והדיבר עם הכתבים, הסדרנים… אפילו עם קואץ בראון נהיית סוג של כימיה בזכות הראיונות לפני ואחרי המשחקים. וזה עוד לפני שדיברנו על האווירה האדירה שהקהל משרה פה במשחקים. קיצר לא אספר לכם על כל זה בהרחבה שוב, אבל אני מזכיר את זה כי זה ממחיש את הנקודה, מחדד לכם את ההרגשה שלי, שאיתה פתחתי – איזה כיף לחזור לסקר משחקים מהאולם פה בסקרמנטו.

וזה שאני נשאר בעיר הלילה כדי לראות מחר את סקרמנטו נגד הלייקרס? תענוג צרוף.


אבל, לפני לברון ודייויס, יש לנו עניין מול הגריק פריק וחבורתו – אם כי בסקרמנטו של השנה נדמה שהעניין הוא קודם כל ומעל לכל עם עצמם.

היכולת של סקרמנטו לנצח קבוצות טובות מהם ו/או נוצצות מהם היא אחד הסיפורים שמספרים על השנה של סקרמנטו. הבעיה היא שהצד השני של המטבע הוא ההפסדים המיותרים והמטופשים מול הקבוצות שהם אמורים לנצח. כתבתי על זה מוקדים יותר העונה, וזו ממש בעיה מנטאלית. כי כדורסל הם יודעים, ואם הם מסוגלים לנצח קבוצה כמו דנבר בבית ובחוץ, והרשימה של הקבוצות הטובות שהם ניצחו באמת ארוכה, אין סיבה מקצועית לכל כך הרבה הפסדים במשחקים שבהם הם פייבוריטיים. 

למעשה זה גם תוך כדי משחק – כשהם מובילים בהפרש גדול ונוח, הם לעיתים קרובות מדי מאבדים אותו, ואפילו מפסידים את המשחק

לאחרונה שמעתי שדרים במשחק של סקרמנטו אומרים שהם הקבוצה עם המאזן הכי טוב בליגה נגד הטופ 7 או טופ 10 או משהו בסגנון. אז אני לא הצלחתי לבדוק את זה (אולי מישהו מכם יצליח?), אבל the story stays the same בכל מקרה. סקרמנטו היא קבוצה עם בעיה מנטאלית ופיצול אישיות. ואולי העובדה שהם אחרונים בליגה מקו העונשין היא עוד אינדיקציה לבעיה המנטאלית שלהם.

א-בל, אומנם הבעיה של סקרמנטו היא קודם כל עם עצמם, אך קשה לומר שסקרמנטו פייבורטיים מול מילווקי, אפילו בבית, ובסקרמנטו של העונה – זה דבר טוב. אפילו מצויין.

המפגש הקודם ביניהן היה במילווקי וגם הוא הלך להארכה ולפנתאון. קואץ בראון נזרק מהמשחק ברבע הרביעי, שני הצמדים של הקבוצות נצצו (פוקס ודומאס עם 53-20-15, יאניס ולילארד עם 56-18-14), פוקס השווה בסיום הזמן החוקי, ולילארד דפק שלשת נצחון מטורפת בשניה האחרונה של ההארכה, 143-142 למילווקי. ואחרי שכבר בפתיחת הכתבה הזכרתי שלושה משחקים עם 5 הארכות במצטבר, שניים נגמרו בהפרש נקודה מסל בשניה האחרונה (לברון קבר 2 קליעות עונשין 1.2 לסיום מול ג"ס) והשלישי בהפרש שלוש? אולי אני מנחס אבל אולי זה סימן לבאות לקראת מה שמצפה לנו הערב.

אם זה לא מספיק, ארסנל ניצחה היום בצמפיונס אחרי הארכה, בפנדלים, שזה סוג של הארכה כפולה ובהחלט מאוד דרמטי. ואני בעד ארסנל. בקיצור, אם הייתי בקטע של הימורים הייתי בודק מה הליין להארכה כפולה וניצחון של סקרמנטו. 


ואם כבר בעבר שאולי מנבא את העתיד עסקינן, למבוכתה הרבה של סקרמנטו, היא עם 15 הפסדים רצופים למילווקי, כשהנצחון האחרון היה אי שם ב 2016, כשבשורותיה שיחקו רודי גיי ורג'ון רונדו. זה הרצף הפעיל הארוך ביותר בליגה בין שתי קבוצות ספציפיות. ואני מקווה ומאמין, במובן של תחחושת בטן, שהיום הוא יישבר. 


חמישיות

סקרמנטו –  בארנס, סאבוניס, פוקס, הרטר, אליס

פצועים – קיגן מארי  ווזניקוב

מילווקי – לופז, לילארד, קראודר, יאניס, ביזלי

פצועים –  מידלטון ובושמפ 


רבע ראשון

בהצגת השחקנים, משהו חריג – כוכבי מילווקי קיבלו הרבה אהבה מהקהל. לא ברור לי למה דווקא הם אבל מגניב. 

ההעדרות של מארי מורידה את מפלס האופיטיומיות בקרב הכתבים והעובדים פה, שגם ככה היה נמוך, ולא רק בגלל היריבה. בגדול נראה שרבים התייאשו מאוד מהקבוצה אחרי ההפסד לרוקטס. חוסר היציבות הזה שדיברתי עליו קודם כנראה פגע קשה יותר כשאנחנו קרובים לפלייאוף, הקינגס היו חזק במאבק על המקום ה- 6 לפני המשחק ההוא, והדאון הוריד לאנשים את המוראל. 

אני לא מופתע שאליס פותח בחמישיה, לאחרונה הוא מנצל יפה את ההזדמנויות שהוא מקבל, כמו גם מיטשל אגב.

ואכן המשחק נפתח עם חסימה של פוקס על ביזלי ושלשה של אותו אליס. עוד אחת של בארנס, 2 של הרטר ועם ההחמצות של מילווקי, 8-0

הרטר כנראה רוצה לצאת סופסופ מהתקופה הרעה שלו, שלשה נוספת  ו- 11-2

סקרמנטו עובדים יפה מאוד בהגנה, עצירות, מלחמה, וחסימה של סאבוניס על יאניס. 11-4 כשמילווקי עם 2 מ-8 מהשדה. 

בארנס פתח חזק בהתקפה, ואחרי דאנק של יאניס הוא מגיב בשלשה נוספת, יש לו 9 עם 3 מ 4  מהשדה, 19-11 קינגס, טיים אאוט מילווקי, 6:45 לסיום הרבע

פוקס מראה שוב למה מדברים על שיפור משמעותי בהגנה שלו עם חטיפה ללופס אחרי שזה לקח ריבאונד התקפה. כשסקרמנטו צולפים את השלשות שלהם, נלחמים בהגנה ורצים במהירות, קשה מאוד נגדם. 26-15 קינגס, שפצחו עם 7  מ 8 מהשלוש (85%) לעומת 1 מ 5 של האורחים

אסיסט של מאליק מונק והקהל חוגג – הוא הפך למחלק המתנות המוביל בהיסטוריה של המועדון לשחקן ספסל. שחקן אדיר (ולא בגלל הסטטיסטיקה הזו בהכרח) שקשה שלא לאהוב. 

מילווקי נגסו בהפרש והגיעו עד 5 , 2 דקות לסיום, אבל פוקס התעורר, ועם ניהול אסיסט, שלשה ו-2 נק העלה את סקרמנטו חזרה ל 38-26 

אבל, לקינגס מסתמנת בעיה בריבואנד ההגנה בסוף הרבע, ויאניס-נעל-ורודה, גירסת הא.בי.איי לאלירן חולצה אפורה, מנצל את זה ל-2 הטבעות, 38-30 בסוף הרבע. 4 ריבאונד התקפה למילווקי ברבע הזה, ומצד שני 68% מהשדה ו 72.7% מעבר לקשת למלכים

רבע שני

המגמה נמשכת, יאניס מטביע שוב ושוב בצבע,  ו-6 הפרש, אבל הרטר בשלשה ומונק מתחת לסל, מחזירים מומנטום לפני שמילווקי מתקרבים יותר מדי, ופוקס בהטבעה אדירה, 49-36 קינגס, טיים אאוט מילווקי, 8:52. יאניס כבר עם 12, אבל לילארד עדיין לא קלע, למרות 10 דקות על הפרקט מול קבוצה שההגנה זה לא החלק החזק שלה בדרך כלל.

לקינגס 4 איבודים, לדעתי 3 מהם משחקנים שלא מרוכזים כשפוקס מוסר להם מסירה מפתיעה אך מדוייקת וחותכת הגנה, וזה פשוט חוסר פוקוס שלהם. לילארד מצד שני שמע אותי וקלע לראשונה הערב, 49-40, 7:14 והמשחק קצת נרדם, שזה מסוכן לקינגס. 

נרדם? אז מי כמו מאליק מונק להעיר אותו עם סל, מלחמה בהגנה, ושלשה. גם הקהל מתעורר שוב, לילארד מחטיא, ובהתקפה הבאה אליס חוטף לו, מתפרצת קלה שמסתיימת באסיסט של דומאס לאליס, ופתאום 56-42 קינגס, 5:21, טיים אאוט באקס

דומאס שעד כה לא היה דומיננטי בנקודות מתעורר, מאליק ממשיך בשלו והוא עם 15, וגם לילארד, שרושם 1 מ 6 מהשדה כפרה עליו, שרק ימשיך ככה, במיוחד אחרי שחטף לנו את המשחק בשניה האחרונה של ההארכה במילווקי.

אבל שם המשחק עד כה הוא ההגנה של הקינגס, שבאמת נראית אנרגטית יותר, והנה עוד חטיפה של פוקס, אסיסט של מאליק להטבעה של אליס במתפרצת, 67-47, 2:44 לסיום.

הרבע מסתיים ב 75-56 מרשים, ואפשר לומר שהקינגס לא יכלו לקות למחצית טובה יותר מכל הבחינות, ומגיע להם קרדיט, זה לא קרה מעצמו. א-בל, אותי ההפרשים הגדולים האלה מדאיגים יותר עם סקרמנטו של השנה. מקוה שאתבדה.

לקינגס 66% מהשדה, 55.6% מעבר לקשת בענן, 22 ריבאונדים מול 18 אבל אפס בהתקפה, 22 אסיסטים מול 12, איבוד 1 מול 6, 15 פאולים מול 7 שבמקרה הזה מהווים אינדיקציה לאינטנסיביות ההגנתית שלהם היום, שגם עזרה לבאקס לקלוע רק 3 מ-16 מהשלוש (18.8%).

חלוקת הנקודות של המלכים מרשימה: 17 לנזיר, 15 לשועל, 12 לדומאס, 11 לבארנס וגם להרטר.

לבאקס רק יאניס עם דאבל פיגר, 22, וליארד רק עם סל שדה איד מ 7 ו- 4 נקודות ב-18 דקות.


רבע שלישי

הרבע נפתח טוב לסקרמנטו, 7-2, כששתי הקבוצות בעיקר הולכות פנימה.

לילארד שכל רגע יכול להתפוצץ דופק שלשה אבל למרות נסיונותיו לפתח מזה מומנטום, ההגנה של סקרמנטו מאוד מקשה עליו היום

בהתקפה לעומת זאת הקינגס מאבדים ריכוז ולבראון נמאס, טיים אאוט 82-63 ולבאקס גם יש 2 מהקו, 8:09

שיא נוסף נשבר כשסאבוניס שובר את שיא המועדון ברצף דאבל דאבלים בעונה אחת (47), אבל את בראון זה לא מרשים, גם לא 19 הפרש 4:56 לסיום, והוא לוקח TO. אבל אני אוהב את זה מאוד, כי לדעתי זה בגלל ירידת מתח, ועם כל ההקדמה שלי על הבעיה המנטאלית שלהם, אם הוא ישדר להם שלא מורידים פוקוס גם ב- 19 הפרש, אולי אולי הם יצאפסו על עצמם מנטאלית בזמן וישנו את פני העונה הזו. 

הרבע יחסית משעמם שזה חדשות טובות לקינגס, אבל לקראת סיום הרבע הבאקס נוגסים בהפרש, והקינגס פשוט מרגישים נוח מידי, שזו בדיוק הנקודה המסוכנת ביותר עבורם, ומחטיאים הרבה זריקות קלות. 14 הפרש, האם אנחנו לקראת דרמה ברביעי?

אז מיטשל, זוכרים שאמרתי בפתיחה שהוא מנצל את הדקות שלו טוב לאחרונה? אז שלשה שלו מנערת את הקינגס, וגם את מונק שקולע מיד אחריו. והרבע נגמר ב- 17 הפרש וסנטימנט חיובי למרות הכל, 95-78 


רבע רביעי

אחרי החטאות משני הצדדים, פוקס מנתר גבוה לריבאונד הגנה מעל הראש של בברלי וקולע בצד השני. 

2:20 בתוך הרבע, הבאקס עדיין בלי נקודה, 102-78 אחרי שלשה של בארנס, TO באקס ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי אפילו בסטנדרטים של סקרמנטו, אולי מחר סוף סוף נראה בק טו בק של 2 נצחונות בבית (הם עשו זאת במסע במזרח, אבל לא בבית). ומנוחה לקראת סיום המשחק לפני המשחק מחר לא תזיק, במיוחד כשהלייקרס יבואו רעננים מאוד אחרי מנוחה ארוכה.

בינתיים הקינגס רק מגדילים את הפער, מכניסים את שחקני קצה הספסל, 30 יתרון 4:49 לסיום וכל הכבוד להם ולבראון על משחק מצויין, מעל לכל בהגנה.

נקווה שהם לא יתנו לזה לעלות להם לראש ויבואו מפוקסים מחר, לא שאננים, כי הלייקרס באים בתקופה טובה, עם 5 מה -7 האחרונים, הצגה של דיוויס מול מינסוטה, ומריחים פלייאוף. אה, ועם גיבנת של 3 הפסדים לקינגס העונה, 4 רצופים מול הקינגס בסה"כ, ו 7 ב 8 המשחקים האחרונים נגד המלכים.

ואגב גיבנת, נצחון ב-35 הפרש זו חתיכת דרך להפטר מ- 15 הפסדים רצופים למילווקי. 

קיאון אליס נבחר בצדק רב TO LIGHT THE BEAM, וכל הפרצופים הנפולים שראיתי בכניסה יהיו טיפה יור אופטימיים הלילה. השאלה הגדולה היא, לאן סקרמנטו הולכים מכאן. 

Eldad Ben-Moshe

נדבקתי בחיידק בתקופת השואו טיים של הלייקרס של מג'יק, קארים ושות'. חי בצפון קליפורניה, ועובד כ- coach - אבל מסוג אחר... (https://www.betterlifeawareness.com)

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה. העברת יפה את התחושה.
    עושה רושם שיש לך סיפור חיים לא פשוט, ובכל זאת האופטימיות וראיית הטוב מורגשות בכתיבה שלך. כל הכבוד

  2. אלדד
    תודה רבה על הסיקור.
    שמח מאד שאתה מסקר לנו את סאק, אולי הקבוצה הכי סימפטית באין BA.
    אם לא הייתי כבר כ 45 שנה על בוסטון בגלל לארי בירד, הייתי שוקל להיות במליה של דיארון והקבאנוס היהודי (את אבא שלו כולנו חיבבנו).
    אז כן, דיברת על מספר הדאבלים של הקבנוס אבל ממה שראיתי ברכבת בדרך לאוניברסיטה הוא שלח עוד לא מעט אסיסטים שלא תורגמו לסלים קלים מאד. נדמה לי ברבע השלישי או הרביעי שלח בונבון לאחד מגבוהי סאק (לא זוכר מי) שהיה חופשי להטבעה קלה אבל הסתבך ברוב טפשות בקרש סל שלא נכנס. היו כמה מסירות כאלה שפשוט בוזבזו אבל העיקר שניצחו. עוד שלוש וחצי שבועות סאק בבוסטון. אני חושב שהסלטיקס כבר ידעו שהם מסיימים ראשונים ושומרים על הביתיות ולכן סביר שישחקו עם המחליפים וזה עוד צאנס לנצח קבוצה מהדרג העליון ביותר.

    1. תודה רבה דוקטור
      ומסכים איתך בהכל – גם על הסימפטיות של סקרמנטו, פשוט קבוצה שכיף לראות ויש הרבה אל מי להתחבר בה, כולל המאמן
      גם על דומאס, שלמרות אתמול מוביל את הליגה בטריפל דאבלים ודאבל דאבלים (אלא אם השתנה משהו בנוזא לאחרונה)
      ומקוה שהם אכן ינצחו את בוסטון, כי כל משחק חשוב פה בדירוג הפנימי, כמה צפוף ממקומות 6-10 זה מטורף

  3. מה היה המאזן של המלכים אם היו מנצחים את המשחקים שהיו אמורים לנצח והפסידו? (לכל קבוצה יעולות להיות משחקים כאלו אך השאלה מה היה מאזן המלכים אם היו מפסידים כמה שהפסידו הסלטיקס משחקים כאלו)

    1. קשה לדעת, גם כי ההגדרה מי הקבוצות הללו סובייקטיבית וגם כי לך תדע איך כל שינוי כזה היה משפיע על מה שקורה אחריו
      אבל חלק מהתשובה הוא גם שאין לי זמן וכח לבדוק🤣
      אבל תאורטית, רק לראות כמה המערב צפוף ממקומות 5-10, אפשר להניח שהם היו ממוקמים יותר גבוה

  4. סיקור טוב.
    החוסר יציבות של סקרמנטו יותר מעניינת מהחוסר יכולת של סטפן קורי והגולדן הקבוצה הכי מסוקרת באתר.
    למילווקי אין דאגות כי בפלייאוף הם יפגשו נגריות כמו ההיט,הקאבס והפייסרס.

    לקינגס חסר את ה-it ועדיין יכולים להיות סוס שחור בניגוד לצעירים של אוקלהמה,
    אני מוכן להשים כבר עכשיו את הכסף על הקינגס בסיבוב ראשון מול הנאגטס.

    1. תודה
      וואו, להמר עליהם שינצחו את דנבר בפליאוף זה חתיכת הימור למרות שהם כבר ניצחו את דנבר בבית ובחוץ העונה
      במיוחד בכושר של דנבר מאז האולסטאר ומול חוסר היציבות של סאק
      אבל קניתי

  5. מצויין. רציתי שתדע – "היותי אבא חד הורי למלאך קטן " – שמעריכים מאד את תרומתך. תודה מכל הלב על סקירת משחק מצויינת, ונראה שיש לך מושב טוב מאד.

  6. נהדר אלדד ומצטער על הפרידה מהאישה. מקווה שאתם בטוב לטובת המלאך הקטן. כאוהד לייקרס יהיה לך הערב פיצול אישיות קטן – יהי מעניים לקרוא עליו מחר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט