שחזור הגמר, הווריורס נגד לוקה והקינגס נגד הלייקרס במשחקי רביעי / אהרן ברלין

מטעמי לו"ז הפוסט נכתב לפני המשחקים של שלישי בלילה

01:00     דטרויט פיסטונס (53-11) – טורונטו ראפטורס (42-23)

משחק לפרוטוקול בו דטרויט יבואו לחגוג את העובדה שעברו את רף 10 הניצחונות בעונה וטורונטו יחגגו על הספסל כי לא נשארו להם שחקנים. הבוכנות בתקופה חלומית במושגים שלהם עם שלושה ניצחונות ב 7 המשחקים האחרונים כאשר לאחר המשחק הקרוב הם יפגשו את מיאמי פעמיים, את בוסטון פעמיים ואת הפייסרס. מה שאומר שאם דטרויט מעוניינת לנצח את הניצחון ה 12 בזמן הקרוב זה צריך להיות הערב ומול הסגל החסר של הראפטורס זה בהחלט אפשרי.

הדינוזאורים נטולי בארנס, פולטל, בושה ואולי גם קוויקלי כבר התחילו את האודישנים לעונה הבאה היות והפלייאין נמצא במרחק דל 6.5 משחקים ואין שום טעם לנסות להגיע לשם. אם ישנו סיכוי לעצור את רצף ההפסדים של הקבוצה זה יהיה הלילה אם כי לא הייתי בונה על זה.

ייעדרו: אסאר תומפסון בספק בדטרויט. בארנס, פולטל, בושה, קוויקלי בספק אצל הראפס.

עוצרים בווגאס: לא עוצרים קבוצה במומנטום. דטרויט ב 9.

01:00     אורלנדו מג'יק (28-37) – ברוקלין נטס (39-26)

כשהיא נאחזת בשיניים במקום החמישי במזרח ורחוקה חצי משחק מהניקס שבמקום הרביעי מצד אחד ומהצד השני משחק וחצי ממיאמי שבמקום השמיני, ההגנה הסולידית של וואגנר ובאנקרו מצליחה להשיג ניצחונות. לאחר שנחלו הפסד בודד בחודש האחרון אורלנדו נפלו לשני משחקים בהם לא הצליחו לקלוע עם 74 נקודות מול הניקס ו 97 מול אינדיאנה. למזלה היא הולכת לפגוש הערב את הנטס ומייד לאחר מכן את טורונטו (פעמיים) ואת שארלוט כך שהקבוצה יכולה להשאיר את הראש מעל המים לפני סיום העונה הקשוח (במידה ולקבוצות החזקות יהיה על מה לשחק בסוף העונה). אורלנדו עושה את הבלתי יאמן כשהיא עם ההתקפה במקום ה 23, קולעת 35.1% לשלוש (מקום 26) וזורקת מהמרחק האסור הכי מעט בליגה מלבד הלייקרס. איך בכל זאת השחקנים מייצרים נקודות? פוזשנים. אורלנדו היא הקבוצה השנייה בטיבה בריבאונד הגנה כך שהיא לא מאבדת פוזשנים יקרים ולחילופין היריבות שלה מאבדות (כמעט) הכי הרבה בליגה, משהו שהקבוצה אוהבת מאוד לתרגם לנקודות.

ברוקלין ממשיכה לטבוע בבינוניות מפוהקת ולא נותנת לאף אוהד ברחבי הליגה סיבות לסמפט אותה או לשנוא אותה באופן מיוחד, הישג גדול לאור העובדה שעד לא מזמן היא הייתה קונטנדרית בואכה גלקטיקוס. הניצחון על הקאבס נטולי הכוכבים לא אמר הרבה והניצחונות צריכים להתחיל להיערם בשביל שאפשר יהיה לחשוב על הפלייאין. מול אורלנדו זה לא היה פשוט.

ייעדרו: אורלנדו בהרכב מלא. בברוקלין ג'ונסון בספק.

עוצרים בווגאס: זה לא משחק לא לא לא מעניין. מגי'ק ב 5.

01:30     אינדיאנה פייסרס (29-36) – שיקגו בולס (34-31)

האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה? האם היריבות בין שתי הקבוצות תרשום עוד פרק בדברי ימי הכדורסל? גם לאבין וגם ג'ורדן זכו בתחרות ההטבעות (עם אותה ההטבעה יש לציין) ובכך תם הדמיון בין הקבוצות. מה גם שלאבין כבר בחופשת עונת המלפפונים שלו והוא משאיר את הקבוצה לשמור על המקום התשיעי לגמרי לבד ועוד מול ההתקפה השנייה בליגה שלא מפסיקה לרוץ ולמסור. הפייסרס, כמו כל קבוצה שאין לה הגנה, תלויה באופן מוחלט בשאלה האם השחקנים עלו לפרקט חמים או לא. אין תוכנית ב', אין יכולת להאט ומסתבר שגם אין מספיק יכולת לנצח את הספרס. ארבעה הפסדים מ 7 המשחקים האחרונים לא מבשרים טובות עבור הקבוצה שמכוונת לעבור לפחות סיבוב אחד בפלייאוף ותתקשה מאוד מול לא מעט קבוצות פוטנציאליות שתפגוש שם. הגיע הזמן להתבגר ולעשות הגנה.

ייעדרו: מקדורמונט בספק. לאבין, וויליאמס ולונזו לא יראו פרקט עד נובמבר.

עוצרים בווגאס: זה של אינדיאנה. פייסרס ב 15.

01:30     מיאמי היט (29-35) – דנבר נאגטס (20-45)

בית החרושת על שם אריק ספולסטרה להפיכת אנשים אנונימיים לשחקני כדורסל הצליח לעשות את הבלתי יאמן ולהפסיד לוושינגטון. כן כן, שמעתם נכון. ואם לא די בכך השחקנים יבואו בבושת פנים לפגוש את האלופה שלא יודעת מה זה לעשות הנחות ונמצאת בכושר מפחיד למדי. מיאמי כהרגלה מקום 21 בהתקפה ותשיעית בהגנה ועדיין נמצאת במרחק נגיעה מהמקום הרביעי שעשוי לסדר לה מפגש נוח עם אורלנדו או ניו יורק הפצועה. הדרך לשם כנראה לא תתחיל הלילה.

אם יסתדרו הכוכבים ואלוהי הפיזיולוגיה יחליט שלא להתערב ייתכן ונראה אליפות שנייה ברציפות לדנבר ואז לא יהיה מנוס מלמצוא שם הולם לחמישייה שככל הנראה מאז חמישיית המוות של הלוחמים לא נראתה יפה, יעילה ומפחידה ממנה בשני צידי המגרש. דנבר היא מסוג הקבוצות שנמצאות על סף התפוצצות (ולראיה המשחק מול טורנטו בשני) כך שקשה מאוד לייצר מולה מומנטום ולסמוך על הובלה, איזו שלא תהיה. המיסמאצ' מהגמר האחרון ימשיך גם הלילה כשלא נראה שיש למיאמי, שתחסר את קווין לאב וטיילר הירו (נשמע לכם מוכר?) מה לומר בעניין.

ייעדרו: הירו ולאב כאמור, באטלר בספק. דנבר בהרכב מלא.

עוצרים בווגאס: אשרינו שזכינו לראות את הסרבי וחבר מרעיו בפעולה. נאגטס ב 17.

02:00     ממפיס גריזליס (43-22) – שארלוט הורנטס (49-16)

משחק שלא שווה להרחיב עליו את הדיבור בין שתי קבוצות שכבר סיימו את העונה כמעט רשמית וישפרו עמדות לקראת הלוטרי. בכל זאת נזכיר לטובה את ברנדון מילר שעושה את דרכו לחמישיית הרוקיז ומתברר כבחירה לא רעה למרות הביקורות. אצל ממפיס, JJJ מחזיק יפה מעמד ומשתפר כמעט בכל האספקטים של המשחק מהעונה הקודמת, למעט ההגנה שהשנה לא רלוונטית בכלל.

ייעדרו: אף אחד לא מתכוון לשחק בממפיס, תחפשו באינטרנט. בשארלוט אין פצועים ראויים לאזכור.

עוצרים בווגאס: נלך על שארלוט. הורנטס ב 10.

02:00     ניו אורלינס פליקנס (25-39) – קליבלנד קאבלירס (24-41)

כשהוא יעלה לשחק הלילה זאיון וויליאמסון ישחק את המשחק ה 54 שלו העונה, יותר ממה ששיחק בעונה הראשונה והשלישית שלו ביחד. איך זה קרה? בעיקר ניהול דקות והעובדה שהקבוצה מסתדרת יפה גם בלעדיו. הספסל סולידי (אבל לא מדהים) וחלוקת הנקודות בין שחקני הקבוצה שנמצאת במקום החמישי במערב מאוזנת מאוד וניזונת מרמת הדיוק הגבוהה של השחקנים מחוץ לקשת (מקום חמישי בליגה). יחד עם העובדה שהקבוצה משיגה לא מעט נקודות בתוך הצבע נוצר מצב שבו קשה לשמור על ההתקפה של השקנאים (מקום 8) שמחוזקת גם בהגנה כללית נפלאה (מקום 6) ובעיקר על קשת השלוש (מקום 6). המשוואה פשוטה: אם אתה קולע באחוזים טובים לשלוש ומצליח למנוע מהיריבה שלך לעשות את אותו הדבר, הייתרון כבר מגיע מאליו.

הבלגן חוגג בקליבלנד שבחודש האחרון הצליחה לנצח רק פעם אחד בשני משחקים רצופים ומוצאת את עצמה נופלת מול ברוקלין ואטלנטה הבינוניות. כמובן שהפציעות הן הסיבה המרכזית לדשדוש הזה ולהתרחקות מצמרת המזרח (עדיין נמצאת 3.5 מעל הניקס הרביעית) אבל גם ללא אחד הכוכבים שלה קליבלנד אמורה להיות קבוצה שיכולה להסתדר עם קבוצות אמצע טבלה. הרי כמו לא מעט קבוצות השנה קליבלנד עשתה את דרכה לצמרת השנה דרך ההגנה ובהיבט הזה הנוכחות של גארלנד ומיטשל היא משנית. בהקשר הזה החיסרון של מובלי בולט יותר כאשר גם גארלנד וגם מיטשל הוכיחו לא פעם שיש להם יכולת לקחת את ההתקפה של הקבוצה על עצמם.

ייעדרו: אין נעדרים אצל הפליקנס. גארלנד, ווייד, מיטשל וסטרוס בספק, מובלי בחוץ.

עוצרים בווגאס: מאוד תלוי אם הכוכבים של הקאבס ישחקו. אני חייב להמר אז אלך על הפליקנס ב 8.

02:30     דאלאס מאבריקס (28-37) – גולדן סטייט ווריירס (30-34)

המסע האובססיבי אחרי תואר ה MVP הבלתי נמנע ימשיך הערב מול הווריירס שצפויים לקבל חזרה את סטף לשורותיהם. אלא שעם כל הכבוד ללוקה הדמות המעניינת יותר בדאלאס היא דווקא קיירי, שבשקט בשקט על 25.2 נקודותיו הופך להיות ההתאמה המושלמת לסלובני הצעיר. כשחושבים על זה, מאז קיירי החליט לצאת מצילו של לברון בקליבלנד הוא התבקש פעם אחר פעם לעשות משהו שהוא כנראה לא היה מסוגל לו – להוביל. מספר האסיסטים שלו השנה הוא כמעט הנמוך בקריירה ודומה יותר לכמות האסיסטים שהיו לו בתקופת האליפות עם לברון. קיירי פורח לצד שחקנים שעושים הכל וצריכים אותו כדי שימשוך את האש אליו או ישחק כשהם עייפים והוא עושה זאת לא רע בינתיים. רמדאן כרים.

19.6. זאת כמות הנקודות למשחק בעשרת המשחקים האחרונים שסטף שיחק העונה. והקבוצה? לא הפסיקה לנצח. משהו טוב קורה בקבוצה מהמפרץ והשאלה היא האם זה לא מאוחר מדי בשביל להגיע למקום ריאלי בפלייאוף כדי ללכת רחוק. כרגע הלוחמים נמצאים משחק מאחורי הלייקרס (אותם כמות הפסדים, ללייקרס שני ניצחונות יותר) כך שהמשחק שהקבוצה באמת נושאת אליו את העיניים הוא זה שיהיה ב LA אחרי המשחק הערב מול דאלאס. ועדיין, ההגנה של הווריירס היא השביעית בטיבה בליגה בעשרת המשחקים האחרונים וחזרה של סטף לעניינים יכולה להוביל לניצחון חשוב לפני המשחק הגורלי מול הלייקרס. לוח המשחקים של הווריירס לא מאוד קשה ועוד יש לה סיכוי אבל אם יש לסטיב קר עוד שפנים להוציא, זה הזמן.

ייעדרו: דאלאס בהרכב מלא וגולדן סטייט בלי סטף.

עוצרים בווגאס: המשחק הכי קשה לחיזוי הערב, וזה עוד כשיש משחק של הלייקרס. נלך על דאלאס ב 3 ועוד התפוצצות של לוקה.

04:00     פורטלנד טרייל בלייזרס (46-18) – אטלנטה הוקס (35-29)

פורטלנד לא אמורה לנצח את אטלנטה, לא בסיטואציה הזאת.

ג'יילן ג'ונסון בספק, יאנג עדיין מתאושש ואטלנטה רוצה מאוד לא להסתבך בנפילה מחוץ לפלייאין, למרות שגם בו יהיה לה מאוד קשה. שלושה ניצחונות על קבוצות חבולות (ניו יורק, קליבלד וממפיס) הגדילו את הפער מברוקלין שבמקום ה 11 ומשחק מול פורטלנד הוא משחק שהקבוצה פשוט חייבת לקחת. אין תירוצים.

ייעדרו: בפורטלנד מלא שחקנים. יאנג בחוץ וג'ונסון בספק.

עוצרים בווגאס: מארי בהחלט מספיק הערב. הוקס ב 13.

04:00     סקרמנטו קינגס (27-36) – לוס אנג'לס לייקרס (30-36)

המשחק שיחתום את הלילה היה יכול להיות סדרת הסיבוב השני של השנה שעברה אבל 50 נקודות של איזה שחקן מנעו מהמצ'אפ המסקרן הזה להתרחש. הקינגס במקום השביעי ומשחק אחד בלבד מהמקום השישי ומה שמרשים הוא שהם עושים את זה עם הגנה במקום ה 24 כאשר ההתקפה לא קטלנית כמו זאת של אינדיאנה או דנבר. מלבד העובדה שהקבוצה נמצאת בטופ של הליגה בריבאונד היא לא בולטת בשום אספקט של המשחק – יש לקבוצה 9 ניצחונות יותר מאשר הפסדים ונט רייטינג של -0.2. עונה מוזרה כאשר עדיין לא ברור האם לקבוצה יש את היכולת להתמודד עם האריות של המערב.

עוד קבוצה שמאוד קשה לפענח היא הלייקרס – מלבד העובדה שמדברים עליה כל שני וחמישי מסיבות שונות היכולת שלה להביס קבוצות צמרת ואז למחרת לחטוף מנמושות מקשה על ניסיונות למצוא משהו אובייקטיבי בתוך הרוסטר האיכותי (ואולי לא מספיק) של דרווין האם. התקופה האחרונה וורודה במיוחד עבור הקבוצה שפוגשת לא מעט קבוצות קשות ועומדת במשימה בכבוד אלא שההפסד האחרון שלה היה מול סקרמנטו מיודעתנו (ככה כותבים את זה?) והיא תרצה בהחלט לבוא לנקום.

ייעדרו: מארי בספק. וונדרבליט, וינסנט וווד בחוץ, רדיש בספק.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. אהרון, לקרוא אותך זה תענוכ רצוף. פשוט לקרוא את שפתך זה עבורי תענוג של ממש. אתה מזכיר לי פניני לשון ששכחתי, וכמובן שגם מבחינת כדורסל הפריוויונ שלך מצויין.

  2. וואלה יהיה מעניין במשחק של הלייקרס והקינגס
    ולא נראה לי שהמאבס צריכים להסתבך כשהווריורס ללא קרי

  3. תודה רבה אהרון. אחלה פריוויו.
    דיוויס אחרי הטיול מול האין גבוהי מיני עם 280 ריב', 102 חטיפות ו290 חסימות, במבחן אמיתי מול סאבוניס.
    נקווה שהפעם לא יפיל הסבון.

      1. סאבוניס שולט במצ'אפ מול דיוויס גם בפן האישי וגם בקבוצתי.
        משחק 1: הפסד. דיוויס: 30 נק', 16 ריב', 3 בלוק, 2 חטיפות. סאבוניס: 12 נק', 15 ריב', 5 אס'.
        משחק 2: הפסד. דיוויס: 9 נק', 9 ריב', 4 בלוק, 5 איב', 0 אס'. סאבוניס: 29 נק', 16 ריב', 7 אס'.
        משחק 3: הפסד. דיוויס: 14 נק', 11 ריב'. סאבוניס: 16 נק', 20 ריב', 12 אס'.
        מעבר למשחק הראשון (שגם הוא יסתיים בהפסד), שבו דיוויס שלט במצ'אפ, בשניים האחרונים סאבוניס שלט ללא עוררין והוביל את קבוצתו למאזן מושלם מולם.

        1. 2 משחקים מול אחד זה ללא ספק אחת מההןכחות הטובות ביותר אי פעם לשליטה.
          ועדיין זה לא עונה על השאלה שלי.

          1. 2 משחקים מול אחד ניצח במצא'פ האישי.
            3 מול 0 משחקים ניצח בפן הקבוצתי.
            סאבוניס שומר בינוני במקרה הטוב, אבל הוא שולט בצבע, בריב', בניהול המשחק ואת זה מצופה מדיוויס לעצור ביתר שאת.

            1. זה עדיין אותם משחקים …ו'הניצחון בפן הקבוצתי' באמת לא רבלנטי.
              ואיך אתה רוצה שהוא יעצור את האסיסטים של סאבוניס? ישנה את סגנון המשחק של הקינגס?

          2. שניהם אחד משני השחקנים הטובים בקבוצתם וסנטרים שמשחקים באופן ישיר אחד נגד השני ואם יש 3 ניצחונות לאחד מהם וב2 מהם יש גם יתרון במצא'פ לאותו שחקן אזי יש פה שליטה לא מבוטלת של סאבוניס על דיוויס.
            לגבי השאלה השנייה. הוא השומר הראשי שלו. אם הוא לא יכול לעצור אותו, וזה לא משנה באיזה צורה: ניהול משחק שעוזר לקבוצתו, נקודות, איסוף ריב' אז הוא נכשל בתפקידו כסנטר שבא לשמור ולהצר את צעדיו של סאבוניס.

            1. כאמור אם אתה רוצה להסיק מסקנות חותכות על סמך שלושה משחקים בבקשה – שיהיה בהצלחה.
              להגיד 'לא משנה באיזו צורה' זה לא תשובה רצינית. כדי למנוע משחקן למסור אסיסטים צריך החלטה של מאמן וקבוצה זה לא עניין של אחד על אחד כי לכל דבר יש מחיר.
              בכל מקרה את רוב הנקודות שלו במשחקים האלה סאבוניס לא עשה על דיוויס ובכל מקרה זה עדיין פחות מ-20 למשחק לא בדיוק 'שליטה'.

            2. ואגב אם אתה רוצה לרכב על הטיעון הזה – אז דיוויס מעולם לא ניצח את סאבוניס בתשעה מפגשים…

          3. מה לעשות שהיו רק שלושה משחקים בין הקבוצות.
            ובדגימה הקטנה הזו סאבוניס נראה יותר טוב והוביל את קבוצתו ל3 ניצחונות מול 0 של דיוויס.
            מחר נקבל עוד תוספת לדגימה.

            1. מה שאפשר לעשות הוא לחכות לפני שמדברים על 'שליטה' ושוב אין שום משמעות בפן של המאץ' האישי לאיזה קבוצה ניצחה.

          4. בתור אוהד לברון והלייקרס אני בעד שדיוויס ייתן הצגה מולו, ועדיין יש חשיבות מסויימת למצ'אפ בפן האישי לעזרה לקבוצה לנצח.

            1. נכון אבל זה לאו דווקא עובד בכיוון ההפוך.

            1. אישית אני בדילמה -גם אנחנו צריכים שהקינגס יפסידו אבל מצפונית אני לא יכול לרצות שהלייקרס ינצחו. אז ברשותך אני אקווה לתוצאה אחרת.

            1. בדם לא ידעתי שאתה חלק מחצר המלך חחחחח לא נורא מקבלים באהבה. בכל מקרה שלושה משחקים זה באמת מדגם לא הכי מייצג, בטח לא עבור דיוויס שיום אחד הוא שאקיל ויום אח"כ הוא שחורציאניטיס. דומאס שחקן התקפה מעולה ואנדרייטד ברמות בכל מקרה. מצד אחד אני רוצה שהמאבס יטפסו בדירוג, מצד שני זה השקץ, אז מצפונית כמו 99% מטופס נלך נגד הנבחר אחד מלכנו שבשמיים ובארץ השיקוץ ג'יימס

            2. לפי הגראווטר היית אמור לזהות😉

            3. הwaaw המובחר ביותר של המלך

  4. קצת תגבורי פציעות וחוסרים:
    אצל הראפטורס גם בארט ייעדר בזמן שטרנט בספק.
    אצל הפייסרס מאתורין לא יראה פארקט עד נובמבר
    בשרלוט לאמלו וסת' קרי כמו גם מרק וויליאמס ראויים לאזכור בהעדרותם
    אצל הקאבס – וויד וסטרוס בחוץ וגארלנד ישחק.
    במיאמי באטלר ישחק
    קאם ג'ונסון יהיה זמין עבור הנטס
    באטלנטה בנוסף ליאנס וג'ונסון גם ביי אמר ביי ביי ל-ACL ואוקונגו גם מושבת.

  5. תודה אהרון כיף לקרוא
    מסכים לגבי סקרמנטו
    וגם לגבי הלייקרס.
    אגב מה שכתבת על הלייקרס מאוד מאוד רלוונטי לקינגס ( היכולת שלה להביס קבוצות צמרת ואז למחרת לחטוף מנמושות )

  6. פאטי מילס זו גווייה מהלכת.
    לא ברור מדוע נרס וספולס לקחו את לאורי ומילס בהתאמה, הם לא תורמים כלום.

  7. מחזיק אצבעות לסאק שימחצו את הלייקרס ובתקווה שהשופטוטים לא יהרסו את המשחק עם שריקות לטובת השקץ והגבבוביק.

  8. זהו, דנוור חיסלו בחוץ גם את מיאמי. לדעתי, הם יסיימו ראשונים במערב ויהיו בתחרות עם הסלטיקס עד קרוב לסוף העונה הסדירה.

  9. שתי מסירות פז של הקבאנוס וסאק מחטיאים אותן, אוייאוייאויי.גם מוסר, גם חוסם ואין מי שיתרגם לסלים קלים.

    1. והנה 2 אסיסטים שכן נוצלו. הקבאנוס הופך להיות השחקן השני באין BA שאני מחבב אחרי הגאון מווילנה.

  10. הקבאנוס עם עוד טריפל לפנתיאון, אולי השחקן הכי פחות אנוכי באין BA.מה היהודי עשה היום? 19 נקודות (שתים נשדדו ממנו על ידי השופטוטים של הגבהבוביק) 19 ריבאונד (על השיאן הגדול של הלייקרס שעשה שיא על מיני מינוס החתול וגובר), 10 אסיסטים על 2 איבודים, וגם בלוק אחד. זה בהחלט הספק של אולסטאר!

      1. סבון זה שי, אצלי זה קבאנוס, אפילו לא זוכר למה, אולי שגיאת כתיב של מנחם אולי ד"ר יואל פופרס אכל קבאנוס, הכל הולך חחחחחחחחחחחחחחחחחחח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט