מעורב הופס ליום ראשון: גובר עם תנועת 'כסף'. הקיימת בעיית קביעת הפרשים או/גם מנצחות בליגה ע"י שופטים ושחקנים? / מנחם לס

1.האם יש בעיית התערבויות על משחקי ה-NBA?

Gobert makes money sign at ref, implies betting a problem in NBAs

קרדיט ל-ESPN ו-AP

התנועה שרודי גובר ביצע לעבר השופטים -תנועה המרמזת "כסף" – כאות שקיימת בעיית התערבויות ב-NBA יעלה מחדש (אם לא העלה כ-ב-ר) את עניין אמינות ו-TRUST בשופטים ובשחקני ה-NBA. ה-MONEY GESTURE הזה הוא מפחיד ביותר. האם באמת קיימת בעיית התערבויות בליגה? ואם כן, אז מי מעורב בה? השופטים? השחקנים?

בעבר הנושא כבר עלה על הפרק, והמסקנה הייתה שאין כל הוכחה ששחקנים מעורבים בהתערבויות על "מנצחי משחק", או – מה שנראה יותר מעשי – "הפרשי נצחון".

המסקנה אז הייתה שהליגה נקייה משחיתות. הרי שחקנים מולטי מיליונרים המשתכרים ברמות $$$ כאלה גדולות שכל התערבות תהיה קטנה ברמות ממשכורתם – זאת תהיה טפשות – וסיכון גדול מדי – להיות מעורבים ב-"POINT SHAVING". (ז"א לא מבקשים משחקן ש-"יעזור" בקביעת נצחון או הפסד, אלא רק ב-"הפרש הנצחון" או "הפרש ההפסד").

מה שאני בטוח הוא שהתנועה של רודי גובר תעורר סערה בחלונות הגבוהים של ה-NBA, אם לא כבר עוררה סערה אך אנחנו עדיין לא יודעים עליה.

מלבד המקרה של השופט Timothy Francis Donaghy לא ידוע על אף מקרה אחר – שחקן או שופט – של "POINT SHAVING". אילו קרה מקרה כזה, השופט או השחקן היה ניזרק מהליגה מיד, בתוספת עונש מאסר. למולטי-מיליונרים שבליגה זה סיכון אדיר וגדול מדי. לשחקנים היושבים בקצה הספסל ואינם מולטי-מיליונרים, אין את האפשרות לקבוע נצחון או הפסד, או "גודל ההפרש" בנצחון או הפסד כי הם מוכנסים למשחק ב'זמן זבל' כשהכל כבר הוכרע.

Gobert was called for a technical foul in the closing seconds of regulation Friday night during the Timberwolves' 113-104 overtime loss to the Cleveland Cavaliers when he rubbed his fingers together several times, implying referee Scott Foster might be on the take.

After being whistled for his sixth foul and being disqualified, Gobert stayed on the floor and made the gesture as Foster was going to the scorer's table. Foster didn't see Gobert, but official Natalie Sago did and issued the technical.

חשוב מאד (בצבע כחול)

Following the game, Gobert, who has a reputation for being outspoken, didn't deny what he did and went further in saying sports betting could be having a major impact on the outcome of games.

"I'll bite the bullet again," Gobert said. "I'll be the bad guy. I'll take the fine, but I think it's hurting our game. I know the betting and all that is becoming bigger and bigger, but it shouldn't feel that way."

אני משוכנע שגובר יאכל אותה בגדול.

כל האמינות, ה-TRUST, מהימנות, בטחון, ויציבות של הליגה תלויים בצדק של תוצאות המשחק. אולי אני נאיבי מדי במחשבתי שזאת תהיה טפשות בריבוע לערב מולטי-מיליונרים ב-"POINT SHAVING", וכפי שכבר כתבתי, לשחקנים שוליים אין אפשרות לקבוע תוצאות משחקים לכאן או לכאן כי הם משחקים רק בגארבג' טיים.

השופטים זה עניין אחר.

לדעתי המאסר של Donaghy, והריסת הקריירה שלו (אמנם הספר שכתב הכניס לו כמה גרושים) הם דגל אדום לכל שופט. ישנם שופטים טפשים בליגה כמו סקוט פוסטר, אבל אין שופטים 'מכורים'.

גובר לא מוותר ולא מתחרט: "אני יודע שהליגה תעניש אותי. אבל זאת לא הייתה סתם שריקה אחת. כולם שוגים מדי פעם. אבל אם השגיאה נעשית שוב ושוב, זה גורם לתסכול, ולכן התנועה שעשיתי".

אני מתנצל על שאני מטריד אתכם שוב בשאלות, אבל עכשיו אני מרגיש כאילו אין ברירה. עלי לדעת מה חושבים ומרגישים גולשי האתר ואנשי הצוות, אז אנא – הגיבו, ובחרו את התשובות הנראות לכם כנכונות:

2. היום בו ד'אנג'לו ראסל התרומם לרמה של כוכב

תמונה/איור מקלאצ'פוינט

הלייקרס ניסו הכל לשמור על יתרון קטן בסיום המשחק, כשה-CLOSER הראשי שלהם יושב באזרחי בגלל עקב כואב. הם שרדו את כניסות הבולדוזר של ג'יאניס, והפגזות של דמיאן לילארד, והיה להם בלילה הקודם גואל בשם ד'אנג'לו ראסל שסירב להפסיד את המשחק.

אני נעזר מעט בכתבה של Dan Woike בלוס אנג'לס טיימס. עם הג'אמפר של ג'יאניס והשלשה של לילארד הלייקרס היו חייבים למצוא מישהו שיציל להם את המשחק כי את לברון לא היה להם.

אחרי החטאה של לילארד, נותרו 23.2 טיקים להציל את המשחק.

First, it was Russell, as he did all night, breaking down the Milwaukee defense and putting in a 13-footer with his left hand. With the Lakers needing one last stop, Spencer Dinwiddie, the Angeleno native making his first start for the team (in James’ place), smothered Lillard and blocked a potential game-winner in the final seconds, securing an emotional 123-122 win.

תמונה מ-LA TIMES

ראסל סיים עם סיסון-היי של 44 נק' כולל 9 שלשות, ומשחקו הגיע לרמות שלפני כן לא ראינו ממנו. הוא יודע עכשיו ש-40 נקודות זה לא מספר השייך רק לכאלה כמו שג"א או סטפן קרי. הוא מרגיש היום שהוא שייך לכיתה הגבוהה ביותר של הגארדים בליגה. הוא שבר נגד הבאקס מחסום מנטלי, והוא יודע היום שיש לו את זה. הידע וההרגשה הזאת שווים יותר מאלפי שעות אימון

3. תוצאות "בחר את חמשת הזרים איתם היית יוצא לקרב נגד מג'יק, מייקל, לארי, טים, וקרים"

אני מניח שבערך 300 גולשים השתתפו באתגר. יוקיץ' ודונצ'יק שזכו בכמעט 16% מהבוחרים ניבחרו ע"י הרוב הגדול של הבוחרים כי 20% הוא המקסימום ששחקן יכול היה לקבל.

4. שינוי ב-180 מעלות: עתה הבולס אופטימיסטים מאד בקשר ללונזו בול

5. לג'אש הארט הייתה אחלה סיבה לנצח את המג'יק

אלף, ברונסון חזר לשחק

אבל בית…

6. סימן 'הכסף' של גובר לא רק יעלה לו בעונה מה-NBA, אלא הוא גם גרם להפסד הוולבס

7. בתחילה ההתעלפות של ביסמרק ביומבו הבהילה ביותר

8. ואז בא הסברו שהרגיע את כולם

9. מייקל מלון עולה על הסלטיקס, אחרי כמה שנים של עליות על הלייקרס

מאמן הנאגטס מייקל מלון עלה על קהל הלייקרס כמה פעמים בשנתיים האחרונות. עתה הגיע הזמן לעלות קצת על אוהדי הסלטיקס. אחרי נצחון הביתי של הנאגטס על הסלטיקס 109-115, מלון נשאל במסיבת העתונאים על כמות אוהדי הסלטיקס באולם הנאגטס.

תשובתו?

You’ve got to give the Celtics fans credit,” said Malone, per Nuggets writer Harrison Wind. “They always come out strong. But you know what we say. They can take that L on the way out, baby.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. טופי של מעורב,
    האם יש בעיית התערבויות על משחקי ה-NBA?🤣🤣🤣
    השאלה הנכונה היא
    עד כמה יש בעיית התערבויות במשחקים של האינכדורסל!
    או בצורה אחרת-
    עד כמה המנהרה של הארנב עמוקה?
    הבולס אופטימיסטים, הג.מ והבעלים צריכים כאפה. רפי הבנה זאת סופר מחמאה לבעלים וההנהלה.
    ד'אנג'לו ראסל יחזור להיות משרת מחר. וישאר משרת עד תליית הנעליים של הבבון.
    מלון, יש לו את זה.

  2. לא חושב שבאמת השופטים מכורים. אני כן חושב שהם גרועים והורסים משחקים והשנה במיוחד מגזימים עם הטכניות. בדיוק עכשיו סלטיקס נגד הסאנס, ביל עושה על בראון פאול ברור בזריקה לשלוש, לא מקבל שריקה ומקבל טכנית על המחאה (שלא הייתה חריגה). ככה בלי להתבלבל השופטים לקחו 4 נקודות לסלטיקס

  3. תודה על המעורב
    האם יש מכירת משחקים?
    שחיתות מגיעה לכל מקום. אני מאמין שבצורה נקודתית לא גורפת.
    מדוע שופטי נבא צריכים להסתבך עם זה?
    נדמה לי ששופט בכיר מרוויח חצי מיליון לעונה ושופט צעיר מרוויח חצי מזה.
    נקודה למחשבה

  4. בליגה אין שחיתות כמו שבפליטיקה אין שחיתות. לא נמצאה כל הוכחה😁

    אם מישהו מצפה שיבוא שופט או שחקן ויגיד היטתי משחקים פינקתי כוכבים שרקתי שריקות אוויר קבעתי ליין או שחקן שיגיד לקחתי חומרים משמרים או כוכב,שיגיד עושים לי בדיקות חומרים כל תקופה אז באמת אין הוכחות ולא יהיו😁

    אנחנו את ההוכחות שלנו רואים יום יום במשחקים

  5. הקהל של הליגה
    https://sports.walla.co.il/item/3649414

    נראה לכם שאכפת לך חוקי הליגה ומגינים קופצים לתוך שחקנים או מפריע לה קליר פאת? 🤣🤣
    זה הקהל שהליגה מכוונת אליו

    אגב הnba הפך לארגון בבני ברק? ממתי מצנזרים ומעלימים נשים בתמונות? מה אין חופש ביטוי חופש התנועה חופש החשיפה וזה?

            1. 😂😂😂

            2. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              מה אתם מתלהבים? כולהה שקיות סיליקון!

  6. כל הכבוד לראסל. אבל המהלך האחרון אף אחד לא שמר עליו. לילארד עמד לפניו ונתן לו לעבור.
    לגבי דונצ׳יץ מקום שני בסקר. זה מביך הבנאדם לא עבר סיבוב בפלייאוף והוא הגיע לפני האקים גאסול ודרק. כנראה שרוב העונים היו צעירים ולהם סטנדרטים אחרים. אותי לימדו שרק אליפות קובעת

    1. זה לא מביך.
      בסופו של דבר יש הרבה זרים מעולים בעמדות הפנים ולכן ההצבעות שם התחלקו יותר בין שחקנים. אין הרבה גארדים זרים ברמות הגבוהות מבחינה היסטורית, ולכן כשיש אחד כזה מובהק (לוקה) הוא מקבל הרבה קולות

      1. הקצנתי להבהיר נקודה. אבל גמר מערב גם הארדן הגיע. זה ממש לא קרוב לאליפות לגבי עומס הסנטרים בחרתי ב 2 ו 2 פאוור פורוורדים. הגארד היחידי היה מאנו

        1. בסוף כשבוחרים חמישייה, התחרות של לוקה בפוינט זה סטיב נאש, טוני פארקר שג"א ומאנו. אני חושב שלמרות שלוקה לא הוכיח עדיין, הוא כנראה ייזכר כטוב ומוכשר מהרשימה הזו,, ולהאמין שכאינדיבידואל הוא הוכיח את כישוריו זה די סביר. חסר להם ווינגים וגארדים. אגב בחרתי את לוקה, מאנו(התלבטתי עם שג"א), יאניס, האקים ויוקיץ'

          1. אבל כשבוחנים את טובת הקבוצה, ממש לא בטוח שהוא זה שיהפוך את הקבוצה לטובה יותר מהשמות האחרים, למעשה, על סמך הקריירה שלו עד כה והכיוון שלה, בטוח שכ"א מהאחרים יותר טוב לקבוצה ממנו, גם אם ללוקה יש סטט' אישית מרשימה הוא שחקן אינדבידואלי מצוין.

            1. ויכוח לגיטימי לגמרי. בכל מקרה לבחור אותו זה בטוח לא מביך חחחח
              ולמרות שיש שיפורים שהוא צריך לעשות, בעיקר בהגנה, הקריירה שלו עד כה מרשימה מאוד, ואחת המרשימות שהיו לשחקן עד גיל 25. גם העז, המלך או סטפן לא זכו בטבעות בגילאים האלה, ובהתחשב בצוות המסייע שלו, שנע בין בינוני(העונה, עונת גמר המערב) ללא מתאים(קריסטאפס "אני סטף הלטבי וווהוו אני כבוה וזורק מהחצי" פורזינגיס) לטעות שעשו בהערכת חסר של ברונסון. הבעיה שלו, באופן אירוני, היא שהוא התחיל עד כדי כך טוב, שמרגע שהוא הגיע המאבס יצאו מאזורי הלוטרי. למישהו כמו וומבי נניח, שמבלה בסביבות הבחירה הראשונה, יהיה קל יותר בעתיד כיוון שיקבל עוד כישרונות לוטרי בקבוצה. או בקיצור – יש מספר שחקנים מאוד מאוד מצומצם בהיסטוריה שאני מאמין שהיו לוקחים אליפות עם הסגל שהיה ללוקה מאז תחילת הקריירה, וגם הם בספק. טייטום/בוקר לעומת זאת….

            2. זן-מאסטר?
              אכן כן

            3. ביורוליג הוא זכה עם ריאל מדריד ובאליפיות עם נבחרת סלובניה הוא גם הגיע להישגים מרשימים

  7. תודה על המעורב
    הימורים בספורט היו ויהיו, עבר הרבה זמן מהתפיסה האחרונה. טוב שגובר קצת מנער את העץ הזה….
    חוצמזה צריך תרגום לג'וש הארט, הסאונד לא ברור
    🙃

  8. מנחם, בנטפליקס על דוהרטי, הוא אמר שהייתה קבוצה של שופטים. והיתה מאפיה שגייסה אותו, להטות משחקים תוצאות.
    לא מקרה בודד אלא תעשייה. הוא נתפש וסיפר על מה היה לפני עשרים שנה.
    אתה יכול לחתום לי שב 2044 לא יהיה עוד דוקומנטרי שיספר על שופט שבילף לפני עשרים שנה? לפי מבחן העין וגובר, זו לא שאלה בכלל!

    דאנגלו הוא התלמיד האחרון של קובי. שהוא טוב הוא טוב מאד. מצויין אפילו.

    1. לחתום לך שב44 לא יהיה עוד דוקומנטרי זה ברמת תחתום לי שאין לך אחות. גם דוהרטי הוא לא בדיוק האיש הכי אמין בעסק. קיצר, אם אני אחד השופטים במשחק של גובר אני תובע אותו על דיבה ויוצא לגמלאות.

      חייבים להבין, כמו שכתבו כאן באתר לפני לשופטים יש מאות החלטות לקבל כל משחק וגם אם טועים ב5% מהן זה נראה נורא. זה מקצוע כפוי טובה וגובר, בגילו, צריך לדעת לספור עד 10.

          1. זאת אומרת שהמאפיה היתה שם הרבה לפניו, מסדרת תוצאות עוד לפני דוהרטי.
            דוהרטי גם ציין שהוא לא היה היחיד. היו עוד ארבע כמוהו. תסמוך על המאפייה שתדע לגייס עוד שופטים אחרי שדוהרטי נתפס.

            פתגם אמריקאי: איפה שיש סוסים יש גם גנבי סוסים.

            1. מאפיה מעורבת בהימורים וואו איזה סקופ. אני חושב שאתה צריך לצאת עם זה לעיתונות.
              בוא נתחיל בזה שקוראים לו דונהי. מעבר לזה אתה יכול לעשות כל ספקולציה שתרצה.
              אתה רוצה להגיד שיש שופטים של המאפיה. אין בעיה. אתה רוצה להגיד שאין שום שופט של המאפיה גם אין בעיה.
              עכשיו צריך הוכחות – ולא עדויות נסיבתיות.

            2. אתה מציע לחלק סוסים לכולם או להמשיך לחיות עם המצב כמו שהוא?

        1. אה, אין כמו קונספירציה טובה. לא יודע אם זה נכון או לא, אבל אין בדל הוכחה למה שאתה טוען. אם מישהו מאשים אותי בפלילים מול כל העולם בגלל שהיה לי יום חלש בעבודה אני מרים עליו תביעת דיבה שתממן גם את הנכדים שלי.

  9. ה 44 נקודות של ראסל, סימן רע מאוד לבאקס.מי היה הרכז שהיה צריך למנוע ממנו את הברד. לילארד עם ההגנה החלשה שלו. היום זה ראסל מחר זה יהיה מישהו אחר , ועוד בקרבות פלייאוף.
    לגבי בעיות שיפוט ואני מדבר על בעיות בתחום האפור של הפלילי.אני לא יכול כצופה להגיד סתם ככה נראה לי, יש לי הרגשה, בטוח יש הטיות משחק וכו.זה לא נושא לניחושים.
    האם זה אפשרי? למדתי שאין סכום כסף שאי אפשר להפסיד, מן הסתם יכול להיות ששחקן מסויים הסתבך פיננסית ואז הוא בר סחיטה.אני מניח שהליגה בודקת מקרי קצה כאילו.

  10. תודה דוק. לשחקני משנה יש אמנם יחסית מעט השפעה על W/L אבל ההימורים רחבים בהרבה, מס' עבירות, הפרשים, איבודים וכו' ועל זה דווקא יש השפעה ברורה. גם שחקנים עשירים אפשר לסחוט לדעתי הליגה מאוד פגיעה ויותר קל להגיע לשופטים אבל ממש לא נראה לי שזה המקרה

  11. שחקן שולי יכול להשפיע על הפרש כשהוא עולה בדקות הגארבג׳. המשחק אכן הוכרע כבר, אבל עדיין אפשר להשפיע על ההפרש.

  12. הבעיה בליגה היא אופי השיפוט ולא דווקא בהחלטות לפה או לכאן.
    מי שחושב שלא היה בעבר כבוד שיפוטי לאחד כמו מייקל ג'ורדן שילך לראות שידורים חוזרים.
    רודי גובר הוא ליצן עם קבלות ,שחקן שנחשב מהשומרים הטובים בליגה ולא מסוגל לעצור
    אף אחד. ביורוליג הוא היה מרוויח פחות מחצי ממה שהוא מקבל בנבא.

    לקלוע היום במשחק אחד 40 נק' או אפילו 60 לא הופך את אנג'לו ראסל לכוכב,
    גם דני אבדיה קלע לפני חודש 40 נק'.
    הבעיה םע ראסל שאין שום יציבות במשחק ההתקפי שלו. בדיוק בעמדה הזו הלייקרס היו צריכים סקורר כמו ביל,לוין או טומפסון.

  13. רפי ההבנה באתר מראים נוכחות גבוהה גם בבחירות הסקרים.

    מי שחושב שניקולה ג'וקיץ יכל בצבע מול גבוהים כמו דאנקן או קארים שהתמודדו בשיא מפלצות כמו שאק וחאקים.
    לא ראה משחק כדורסל מימיו או פשוט אין לו שום הבנה בקשר למשחק.
    לשום נבחרת אירופאית אין סיכוי מול כוכבים אמריקאים כשהמשחק עומד ולא הולך אל היתרונות של המשחק המודרני,
    שכולל משחק התקפה מהיר,שלשות מרחוק ושיפוט רך.

      1. לברון לא צריך קבוצה היסטורית כדי לנצח אירופאים הוא עושה את זה עם הלייקרס.
        לפני 3 שנים היה גם מספיק חזק פיזית כדי לשמור על הצב הסרבי.

          1. השופטים קלעו 40 אלף נק'.
            לברון בליגה מ-2003 תבדוק כמה שופטים התחלפו בתקופה הזאת.

            ותעביר גם חקירה על השופטים של פיב"א בטורנירים השונים של האולימפיאדה.

  14. וואלה חשבתי שטהרני המשחק ינצחו 60 40 בסקר כי המשחק טהור זח וצח כמו בקטסל ב.
    כרגע זה 70 30 לטובת הקונספירטורים או רואי המציאות. כנראה לאנשים נפקחות עיניים ומשהו זז בבינה ( לא המלאכותית).

    לפי הסקר כ70 אחוז סוברים שהמשחק לא טהור אותי הפתיע הסקר. מנחם שלח לקטי.

  15. סקוט פוסטר שופט שבא עם שריקות מהבית. לי הוא נראה מושחת. חלק מהטכניות שלו מופרכות לחלוטין. ולא רק עם כריס פול. גם עם אחרים.

    דונהי ציין אותו כשופט מושחת שמטה משחקים להימורים.

    1. לא נכון.
      דונהי ציין אותו כחבר תמים שלא עשה דבר.
      למרות שדיברו 2 דק' לפני ואחרי כל משחק אותו מכר דונהי.
      הם אכן היו חברים. אני סבור שעשו רווחים יחד מהמכירה של דונהי (פוסטר הימר לפי הטיפים).
      וזה מה שהציל לדונהי את החיים מבחינה כלכלית אחרי הפרשה.
      ולכן הוא לא מוציא אותו לאור אלא שומר עליו.

      1. כמאמר המשורר, בלי בעיה הייתי מצליח למכור לך את גשר ברוקלין.
        דונהי אמר שהוא לא, והוא רק חבר. תהיה בריא ותאמין לדונהי כמה שאתה רוצה. הסאבטקסט הוא חד-משמעי – סקוט פוסטר היה מוסר מידע שדונהי היה מעביר לסוכן שאח"כ מכר אותו למאפיה.
        למה שדונהי ילשין על חבר?
        גם אתה מדבר עם חברים שלך בשיחות טלפון שלא נמשכות יותר מ-2 דקות? ובמקרה הן לפני ואחרי משחקים?
        אתה בטוח שאתה לא רוצה את הגשר? בן 140, לא היית נותן לו 30.

    2. בנוסף, 80% מההימורים של דונהי הצליחו.
      ה-20% שלא זה בעיקר על משחקים של פוסטר.
      דונהי נהג לתת מראש הימורים מוטעים על פוסטר כדי שלא ייראה שהוא זוכה כל הזמן, ושפוסטר לא מעורב.
      יש גם עניין של לשנות את הליין לפי הימור גדול לכיוון הלא נכון בכוונה – רק כדי לגרוף פי 10 על הימור אחר בתוצאה הפוכה אחרי שהליין הגיב להימור הראשון שלך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט