סיקור מהשטח – הפועל אילת מול הפועל ת"א ולו"ז כדורסל ישראלי לשבוע הקרוב / דן רוזנבלום ואילן אגינסקי

סיקור מהשטח – הפועל אילת מול הפועל ת"א ולו"ז כדורסל ישראלי לשבוע הקרוב / דן רוזנבלום ואילן אגינסקי

דן רוזנבלום:

מצחיק, בסוף המשחק אילן יצר איתי קשר שהייתי בדרך הביתה.
אני לא יודע אם אי פעם נכתבו שני מאמרים עבור משחק אחד בהופס, אבל אני נוטה יותר לכיוון של הקולאב.

אז הפועל תל אביב הגיע לאילת הדרומית והחמה בשביל משחק במחזור 20 של ליגת ווינר. אילת הפסידה רק לפני כמה ימים למכבי הגדולה ב-15 הפרש ובק טו-בק כזה מול הקבוצות החזקות בליגה, בוודאי שלא יקל עלייה.

ג'וואן ג'ונסון מאילת היה לבוש, אך לא עלה לפרקט בשריקת הפתיחה.
אני והחברים ביציע תהינו למה. ההודעה הרשמית הוא שהוא "נתפס בצוואר" בחימום של לפני המשחק, אבל במחצית שאלתי מקורב למועדון שסיפר לי סיפור אחר.

ג'וואן בן ה-35 הרי הגיע רק לאחרונה לאילת. הוא חתם על חוזה רגיל עד סוף העונה.
בשל הנסיון של הליגה להדביק את הפער אל לוח הזמנים המקורי של הליגה בעקבות המלחמה, שיחק 2 משחקים רצופים כמו כולם, בהפרש של כמה ימים. המקור שלי מבפנים מוסר שזו בעיה של הצוות המקצועי של אילת, שחסר בה טיפול רפואי מקצועי, מאמן כושר מקצועי ועוד. אז האם ג'וואן שיחק בגלל שנתפס לו הצוואר? כנראה שלא. הוא כנראה הרגיש שפחות משתלם לו בעקבות הסכום שהוא מרוויח והצוות של אילת שמע מה שהוא אמר והגיב : "אוקיי, אז אתה לא תשחק" מבלי לנסות לטפל בבעיה מהשורש.

מה הבעיה בלעשות לו מסאז' כמה דקות ולמרוח קרם סיני? ניחא.
ההיעדרות שלו הייתה משמעותית עבור אילת, שכבר ברבע הראשון, הפועל ת"א עולה ליתרון דו-ספרתי.

כבר בתחילת המשחק, מי אם לא הכוכבים האמיתיים של הליגה : השופטים. כבר הראו לנו הקהל היטב לאן זה הולך. הפועל ת"א שיחקה הגנה חזקה מאוד מהרגע הראשון יחד עם הדחיפה של הקהל האימתני שלהם, שככל הנראה עלה על מספר אוהדי אילת באולם. מצד אחד, הפועל ת"א הייתה פיזית בהרבה מאילת בהגנה ולא זכתה להרבה שריקות נגדה בזמן שאילת שיחקה הגנה (ככה קוראים לזה?) פחות לוחצת ופיזית ובכל זאת בכל פעם שנוצר מגע, שמענו את המשרוקית. "זה ספורט מגע! כדורסל זה ספורט מגע!" אני צועק מהיציע.

"למה זה קורה?" שאלתי את חברי רונן שלצידי. "עוד פעם השופטים? למה הם לא שופטים את שני הקבוצות באותה הדרך? כי אילת רפויה לחלוטין בהגנה, אך זוכה ליותר שריקות". "עזוב אותך, הכל ידוע מראש. הפועל ת"א זה מועדון גדול ומשמעותי בכדורסל ואנחנו מועדון קטן שאף אחד לא שם עלייהם. לא צריך להגיד את זה שוב, כי הסיפור מוכר" ענה רונן ותמצת את ההרגשה של אוהדי הבית היטב.

עם זאת, ההבדלים הפיזיים והמקצועיים בין הקבוצות, היו ברורים.

לפנייכם קטע ווידאו שערכתי, של כל המשחק. שבהם ניתן לראות את הקטרוגים של מאמן אילת החדש גולמאץ אל השופטים, בין היתר. חשוב עבורי גם לציין, בזמן שאוהדי הפועל ת"א זוכים בעיקר ליחסי ציבור רעים. כמו הקטע הקצר הזה מאתר וואן בנוגע למשחק זה, חשוב לזכור גם לשבח אותם. הם מאורגנים, נותנים את הלב ואת הנשמה והם האוהדים הכי טובים בארץ, בפער ניכר מכל מועדון אחר, בכל ספורט אחר בארץ. בשלבים מסויימים במשחק, היה יותר כיף לצפות בהם, לראות את השלהוב והתשוקה הבלתי נדלית שלהם מאשר המשחק עצמו. שאפו ענק.


פרנקו מנצח על שחקניו
גולמאץ מחפש תשובות

קלעו הפועל ת"א : תומר גינת 18, דאסטי הנאס ואנגולה 17, אלכסנדר 14, הולנד 12, זלמנסון 11, טימור 7.
אילת : סטיוארט 21, סנגלין 15, ארטיום זאבלין 11, אנום 10.

דן : ו-Shoutout ופלאג לחבר שלי, קאוץ' רנגי. הוא מנהל אתר אינטרנט בינלאומי לאימון כדורסל, שעוזר לשחקנים למצוא קבוצות בחו"ל.

מהלך המשחק ולו"ז להמשך השבוע – אילן

אילת פגשה בשבוע אחד את שתי התל אביביות שמוליכות את הטבלה. הפעם היה מדובר משחק שישי בצהריים נינוח. אוהדי האורחת ממלאים כחצי מהאולם עם עידוד קולני. ברוב הרבע הראשון היה יחסית צמוד כשההפרש נע סביב ה-8-5 נקודות אך אילת לא קולעים באחוזים טובים ובסוף רבע ראשון 17-27 להפועל ת"א. פער 10 נקודות היתרון נשמר ברוב הרבע השני כששתי הקבוצות לא מספיק מרוכזות בהתקפה. אילת עוד צימקה ל-8 דבר שגרם לדני פרנקו לקחת פסק זמן. אחרי פסק הזמן הפועל תל אביב לא הביטה לאחור ואחרי 7 וחצי דקות הפועל הצליחה להגדיל את יתרונה ל-15 נקודות. אנגולה הגדיל עם שלשה ל-18 דקה וקצת למחצית, זלמנסון העלה ל-19, הנאס, שחקנה החדש של הפועל שקיבל לא מעט דקות העלה ל-22. אנום (שבאילתית מצויה נקרא אנים) הקטין עם הבאזר ל-20. 34-54 במחצית. 3 שחקנים אצל האורחת עם דו ספרתי במחצית. גינת עם 16, דאסטי הנאס 12 ואנגולה עם 10. מעניין לראות האם אילת יצליחו לחזור למשחק במחצית השנייה או שזה יהיה גארבז' טיים. בתחילת הרבע השלישי הפועל תל אביב לא הפסיקה ללחוץ בהגנה גם ב-23 נקודות יתרון מה שהוביל ל-2 חטיפות בתחילת הרבע השלישי. אחרי 2 דקות לוח התוצאות הראה 25 הפרש ופסק זמן של גולמאץ. יונתן רבינוביץ' עלה לשחק בשלב מוקדם של הרבע השלישי. אילת צימקו ל-24 ונראה שההגנה האזורית של הפועל תל אביב לא עובדת כ"כ טוב מה שגרם לפרנקו לקחת פסק זמן. סטיוארט אפילו הקטין ל-20 וזלמנסון נחסם בהתקפה אבל אילת לא קולעים גם זריקות פנויות ומפספסים הזדמנויות לחזור למשחק. בהמשך הרבע אור אשכנזי הקטין ל-18, סטיוארט ל-16 אבל אנגולה מייד ענה בשלשה. פרנקו הרגיש מעט התרופפות והחזיר את טימור וגינת. 54-73 בסוף הרבע השלישי. המקומיים היו צריכים רבע טוב בהרבה כדי לנצח. הפער נשמר רוב הרבע האחרון כשהוא נע סביב ה-20-16. שטרנברג גם זכה לדקות משחק. אילת עוד הקטינה ל-24 הפרש 3 דקות לסיום אך לא נראה שגם היא האמינה בכוחה להפוך. 78-106 בסיום. אילת תחפש את הניצחונות שלה מול הקבוצות שיותר קרובות אליה בטבלה מה שכנראה יספיק לה לא לרדת ליגה כפי שהיה נראה לפני כחודש – חודשיים.

הפועל תל אביב חילקה דקות כדי שאף שחקן לא ישחק יותר מ-27 דקות ותצא מרוצה מכך שאף אחד לא נפצע לקראת השבוע הגורלי של הקבוצה ביורוקאפ.

לו"ז כדורסל ישראלי להמשך השבוע:

בראשון (10.03)

ב-19:30 עפולה מארחת את חולון החסרה שאולי תקבל מחר חזרה חלק מהפצועים. חולון למרות החוסרים נמצאת בתקופה מעולה וניצחה בשישי האחרון את נס ציונה.

הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי ב-21:15. הפועל ירושלים בתקופה מעט פחות טובה ותרצה לתת פייט מול מכבי, מה שפחות קרה לפני כחודש בארנה.

בשני 11.03

18:30 באר שבע מארחת את הרצליה ותנסה לנצח כדי להשאיר את עצמה במאבקי התחתית.

20:00 – גליל עליון תארח את קרית אתא, עדיין לא ברור איפה המשחק יתקיים.

שלישי 12.03 (18:45) נס ציונה – הפועל חיפה – נס ציונה נמצאת במשבר רציני ותקווה לצאת ממנו מול הפועל חיפה.

רביעי 13.03

19:00: פרומיתאס – הפועל חולון בשלב הבתים השני של ליגת האלופות.

19:30: הפועל תל אביב – בשיקטאש – ברבע גמר הירוקאפ, משחק אחד שאין ממנו דרך חזרה. הטורקים גברו השמינית על גראן קנריה הפייבוריטית.

21:00 הפועל ירושלים – פריסטרי בשלב הבתים השני של ליגת האלופות.

חמישי 14.03 (20:00) מכבי תל אביב מתארחת אצל הכוכב האדום בלגרד ומאמנה לשעבר יאניס ספרופולוס. הצהובים ינסו לנצח בהר הגעש הסרבי ולשפר את הסיכויים לביתיות בשלב הפלייאין.

דן רוזנבלום

יליד ניו-יורק, שטותניק מדופלם. מקווינס לאילת. גנן מקצועי. אומן רב תחומי באעוונטה. מעריץ מס.1 של פי.ג'יי בראון.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. תודה דן ואילן , יופי של צמד אתם. פערי הרמות ניכרו במשחק הזה ,השיפוט בליגה סובל מחוסר אחידות ואובר קולינג שביותר מדי מקרים משפיעים על המשחקים. במקרה הזה זה לא היה רלוונטי אבל בהחלט מעצבן. לא מאמין שבתור אוהד הפועל ת"א זה יוצא לי מהפה אבל במידה והעונה הזו תסתיים בלי תואר מקומי זה יהיה מאכזב בעיניי מאוד.

    1. Over Cooling.
      וואוו, אחלה מונח. למדתי משהו. מאוד מדוייק.
      תודה על התגובה ואם אתה אוהד הפועל, עם תואר או לא…תמשיך לאהוב ותזכור את הטוב.
      אתם גם קשים על עצמכם מאוד. יש לכם קבוצה נהדרת עם מאמן טוב. לא לשכוח לחייך.

  2. לא המצאה שלי המונח🤪. אל דאגה אני בן 40 והולך עם הקבוצה הזו בערך מגיל 8-9 מתוך בחירה לא רצונית (ככה זה שאח שלך הגדול מודיע שזה מה שאוהדים בבית) אז את האהבה אליה אף דבר כבר לא יקח ממני.

  3. תודה אסף.
    אובר קולינג זה מונח ידוע.
    שופטים לפעמים לא מבינים ש- כדורסל הוא משחק פיזי ולא כל נגיעה היא עבירה ושהם לא צריכים להיות במרכז העניינים.
    ולהפועל תל אביב יש יופי של קבוצה, לא יודע מי ייקח תארים העונה, הכל פתוח.

  4. אני חושב שאילת יכולה להיות רגועה. היא בטח שלא הפסידה בגלל השיפוט… הפועל לא רשמה למשחק זרים שאני לא חושב שאפילו אחד מהם הוא בתקציב של אילת, וככה זה נראה.

    ברגע שהפועל מגיעה ומראה אגרסיביות בהגנה אז לקבוצה כמו אילת אין מה לחפש, עם כל הסימפטיה לגולמאץ

  5. דן, האם זה הקול שלך בסרטון? אתה נשמע צבר לכל דבר ללא כל מבטא אמריקאי.
    מהיכן מגיעות המשכורות אם יש קהל כזה קטן?
    חייכתי לראות את החימום שהמאמנים דרשו מהשחקנים לעשות.
    בגדול – ממש נהניתי.
    תודה לשניכם.

    1. היי מנחם, לא רק הקול…אלא שגם רואים אותי בהתחלה ובסוף.
      אין לי מבטא גם בספרדית ופורטוגזית שאני דובר 🙂 נשמע טוב בכל שפה שאני יודע 🙂
      התקציב של אילת בעיקר מגיע מ – מועצה איזורית חבל אילות , עיריית אילת, ספונסרים ,משרד הספורט ומפעל הפיס אם אינני טועה.
      תודה על התגובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט