אירועי דיומא – 06.03.2024: אופניים

אופניים / עידו גילרי

מירוץ פאריס-ניס – קטע 4

המירוץ הקבוצתי נגד השעון התפתח בהתחלה די כצפוי כאשר לאחר שקבוצת איחוד האמירויות הציבה את הרף המוקדם קוויק סטפ בראשות רמקו אוונפול פתחה יתרון של 17 שניות בראש הגבעה בערך בחצי הדרך. קבוצת בורה של פרימוז' רוגליץ' לא פיגרה בהרבה רק 4 שניות מאחור. אבל כאן הגיע הטוויסט כאשר גשם החל לרדת בעשרת הקילומטרים האחרונים והאט את הקבוצות שנותרו על המסלול כך קוויק סטפ סיימו בסוף 22 שניות אחרי UAE בעוד שבורה שאיבדו ארבעה רוכבים בדרך מסיימים בפיגור של 54 שניות. ברנדון מקנולטי שהגיע בראש הרביעיה מובילה של UAE עובר לחולצה הצהובה 18 שניות לפני אוונפול.
קטע 4 של המירוץ יהיה כנראה בעל השפעה מכרעת על הדירוג הכללי כאשר הרוכבים יתמודדו עם לא פחות מ-10 טיפוסים, לאורך 184 הק"מ דרומה לכיוון חוף הים התיכון של ניס, כשרק ה-7 חדים שבהם מדורגים. האחרון שבהם (אותו הרוכבים יפגשו בפעם השניה) יגיע בסיום עם 3 קילומטר בשיפוע של 7.7%. הפיגור שצברו חלק ממתמודדי הדירוג הכללי ובמיוחד רוגליץ' יביא כנראה לזיקוקים שיעופו עוד הרבה קודם. צפיה מומלצת! שידור ביורוספורט 2 ב-15:50.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 3
קטע 2 היה אמור להיות אחד עבור הספרינטרים ואחרי שהדבוקה טיפלה בבריחה של היום כך היה. הסיום הטכני הביא את הרוכבים לפניה חדה 300 מטר לקו שממנו יצא טים מרלייה בראש עם יאספר פיליפסן בעמדת הזינוק הטובה ביותר ישר מאחוריו. פיליפסן ניצל זאת היטב ולא השאיר סיכוי למרלייה שנאלץ להסתפק במקום השני. גרמאיי סיים במקום השלישי אבל נפסל על קו ספרינט לא חוקי מה שנתן לזינגל את המקום האחרון על הפודיום. איוסו שומר על החולצה הצהובה שניה לפני גאנה ו-12 לפני מילאן.

הקטע השלישי המשתרע על פני 224 קילומטרים ארוכים בתוואי גבעי עם סיום בעליה הוא הזדמנות טובה לקבוצת בריחה כתלות בחבל שקבוצת האמירויות תשחרר להם. אם החבל הזה יהיה קצר יהיה מעניין לראות האם הטיפוס (הקל) 16 ק"מ מהסיום יוביל לתחילת ההתגוששות בין מתחרי הדירוג הכללי. שידור ביורוספורט 2 ב-14:05.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. רמקו והפה שלו שוב עושים בלאגנים…
    אחרי הנג"ש אתמול הוא פתח פה על טים דה קלרק מטרק-לידל בטענה שחסם במכוון את הרכבת של קוויקסטפ בכניסה לאחת הפניות במסלול הגשום. מעבר לזה שזו טענה מאד מגעילה במיוחד כשאין לדה קלרק מושג מי מאחוריו וזה תפקיד מנהל המירוץ להודיע לו לזוז הצידה (מה שלא קרה), דה קלרק בשנים האחרונות שפך טונות של זיעה בשביל רמקו כשהיה אחד המנועים העיקריים של קוויק סטפ.
    אז נכון הוא התנצל פומבית ואישית בפני דה קלרק אבל בואנה כדאי שתתחיל לשלוט במה שיוצא לך מהפה.

  2. מזג האוויר מתכנן חזרה מושלמת
    על שנת 2014 .
    עטד יומיים שלושה סופה משמעותית מאד נכנסת לספרד צרפת , לדרום קודם , עד כמה היא תשפיע להבנתי הרוחות יגיעו לעוצמות ,אך. המערכת עוברת את הפירינאים קודם כך שאני צריך זמן
    שאין לי כדי לבדוק במדויק.
    בענין השמש …. שם הפארי ניס במהדורה הזו מן הסתם ישונה
    לבריחה מהשמש …
    הטירנו לא חושב שירגיש משהו משמעותי אך כאמור צריך זמן שאין לי כדי לבדוק , בחופי צפון ספרד ארץ הבאסקים סן סבסטיאן המערכת להבנתי תרים גלים של 10 מטרים וצפונה , מפולות חריפות באתרי הסקי כגון פורמיגאל
    ואתרי הסקי של קטלוניה כולל סיירה נבדה בגרנדה .
    המערכת מאד חזקה כך שתשזפיע
    גם בצרפת , אך נכון לעכשיו קשה לדעת האם תיכנס יותר לצרפת או תרד למרוקו , נראה לכאארה כי יגיעו מערכות נוספות אשר ישפיעו
    בהמשך על המירוצים בצרםת איטליה בצורה משמעותית .

  3. תודה רבה!
    קצת אוף טופיק, אבל למישהו יש כוח לסכם בקצרה מה כל הבלגאן סביב הקסדות החדשות שויסמה חבשו בנגש בטירנו? יש איזו פוליטיקה רחבה יותר בין הuci לקבוצות/לחברות המסחריות בהקשר הזה?
    וגם אשמח להסבר קצר על השוני בין הקסדות (או בכלל הציוד) שמשמשות בקטעי נגש לקטעים "רגילים"… תודה מראש 🙃

    1. אין לי ממש מידע, אבל רוח הדברים היא כדלקמן:
      הקסדות האלו קודם כל מכוערוווווווווות! אפילו הצליחו להתעלות על ההמצאות המוזרות של EF
      תמיד יש פוליטיקות..להבנתי אלו קסדות של חברת GIRO, וסביר להניח שיש להם מהלכים מסוימים אצל ה-UCI.
      ובאופן כללי יש ל-UCI שלל חוקים. תמיד אפשר למצוא סרטונים שמדגישים את המגוחכים שבהם – כמו למשל הדרישה לאורך גרב מינימלי…גם לקסדות בוודאי יש הגבלות על גודל, צורה, משקל וכו' וכו'.
      .
      לענין הציוד השונה:
      בנג"ש לרוב המסלול יהיה יחסית שטוח וקצר.
      מכיוון שכך, ובגלל שאי אפשר להתחבא בתוך הפלוטון, הדגש עובר מיעילות אנרגטית לשילוב בין אוירודינמיות להפקת הספק אבסולוטי (וואטים).
      דברים שבשלבים סטנדרטיים מקבלים חשיבות רבה, כמו משקל, תנוחה נוחה לאורך זמן, בזבוז אנרגיה נמוך ככל הניתן, ועוד די נדחקים הצידה מכיוון שמשך הזמן הקצר של הנג"ש מאפשר להיות בתנוחה לא נוחה אך אוירודינמית, או עם אופניים וקסדה כבדים יותר.
      בנוסף האופניים גם מאוד לא יציבים – כלומר, כל עוד נוסעים בקו ישר על משטח טוב אין בעיה – אך מכיוון שלרוב זה לא המצב, וגם הרוכב מכונס בצורה צרה מאוד לאורך האופניים (כלומר במבט מאחור בקושי רואים את הכתפיים, אם בכלל), נוצרת אי יציבות הדורשת מהרוכב סט יכולות שונה.
      .
      מן הסתם יש עוד הבדלים רבים, אך זה על קצה המזלג.
      .
      עד לפני 4-5 שנים לא אהבתי שלבי נג"ש, סתם שיעמם אותי.
      אבל ברגע שהתחלתי להבין את היופי שבהם – לא סתם זה נקרא race of truth – אני ממש מרותק למסך.
      .
      ואם יצא לכם פעם לעשות סיבוב על אופניים כאלה זה פחד אלוהים.
      אבל חלום

      1. אחלה תגובה תום.
        מתנצל על ההגעה המאוחרת (תקופה עמוסה). עיקר הסערה על הקסדות היא על המראה שלהן, שמשווה לרוכבים מראה של היצור מהנוסע השמיני. בתקופה הנוכחית, בה הויזואליה תופסת מקום מרכזי הרבה יותר, ברור שכזה דבר יצית שיח הרבה יותר ער.
        הנה דוגמא למי שלא ראה:
        https://twitter.com/OutOfCycling/status/1764613217907536336

        1. תודה פאקו, גיליתי באיחור שהייתה חגיגה גדולה בX-טוויטר-לשעבר על חשבון הנראות של הקסדות האלה. כולל מים מוצלח שפרסם אטילה ואלטר, של עצמו (אם הבנתי נכון מה שראיתי)
          https://twitter.com/cycloben2/status/1764694865449791821?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1764694865449791821%7Ctwgr%5Ea2d48fa3603b1677660e9cd30b8e0114ad0b30ff%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.shvoong.co.il%2FD794D7A2D7A0D7A3-D794D7A9D7AAD792D7A2-D795D799D7A1D79ED794-D794D7A6D799D792D794-D7A7D7A1D793D7AA-D7A0D792D7A9-D797D793D7A9D794%2F182134%2F

כתיבת תגובה

סגירת תפריט