קבוצת הרעם מאוקלהומה מקבלת מהלייקרס חזיז מאחורה / אבי טרכטמן

האמת? מרגש, אוקלהומה מבחינתי היא הווריורס של עונת 13-14 ככה, ואני צופה להם הרבה גדולות ונצורות. עם קצת מזל, אפילו השנה.

ספוילר – איש המשחק.

כמה רשמים לפני המשחק

א. נתחיל בביסמאק ביומבו. האיש עמד על קו השלוש באימון, ועשה איירבול אחרי איירבול. לפעמים איירבול קצר, לפעמים איירבול ארוך. לפעמים לצד ימין, לפעמים לצד שמאל, אבל איירבול.

איירבול

איירבול

איירבול.

בסוף הוא קלע אחת והלך לחדר ההלבשה.

צלף.

ב. נמשיך במושבים – כידוע הכלל הוא הלייקרס – טוב. הקליפרס – לא טוב. והפעם הכלל נשמר, ברוך ה׳, כי ממש רציתי לראות את אוקייסי מקרוב יחסית. כפרה על ג׳יני באס. עוד כמה כאלה ואני עוד בטעות אהיה בעדם.

ג. דאנג׳לו ראסל לבש באימון קדם המשחק גופיית סייד בוב (side boob). חבל שלא קוראים לו דאנג׳לה.

הציץ המציץ

ד. צ׳ט לעומתו לבש באימון קדם המשחק, גופיית ״מכה נשים״ (wife beater). שזה טוב, כי זה אומר שאחרי שנתיים באוקלהומה, גם הוא השתלב והפך להיות רדנק.

גבוה מדי בשביל הפריים.

ה. הת׳אנדר עולים לזריקות טרום המשחק במכנסי ספיידרמן. (אבי מנסה לחשוב על משחק מילים מתוחכם, אבל לא מצליח, אני לא מספיק גיק).

ו. אובר אנדר על שג״א עם בדיוק 31 נקודות?

ז. אובר אנדר על גידי עם שלשה אחת ב 25 אחוז?

ח. אובר אנדר על 6 התבכיינויות במשחק מטעם לברון?

יאללה, יש משחק. נתחילה

א. האמת צריכה להיאמר. אין לת׳אנדר מישהו שיעצור את הגבוהים הטובים בעולם, וכשהגבה משחק הוא אחד הטובים בעולם. מצד שני, אני גם לא רואה את דייויס עוצר את הולמגרן, ואכן בתחילת המשחק השניים האלה מופעלים אחד על השני. אני לא חושב שזה הקרב שיכריע את המשחק ,אבל אם לדייויס לא יהיו 25 נקודות (תעשו מזה אובר אנדר) לפחות, הלייקרס לא ינצחו, חד וחלק, כי בסופו של דבר הוא היתרון היחסי שלהם. בטח בעולם שבו שחקן כמו ג׳יי דאב הוא לא הרבה פחות בריון מאחד ג׳יימס. לברון ג׳יימס.

ב. העניין עם גידי, ואת זה מבקריו צריכים להבין, זה שהאיש לא משחק על טיקט של קלעי, בשביל זה יש את אייזיאה ג׳ו. האיש משחק על תקן קייד קאנינגהם לעניים או לוקה דונצ׳יץ׳ למרודים – איש גדול וחזק עם המון סקילס, אבל במקרה שלו קליעה קצת, אפעס, לא משהו. וככזה, אם כל הגוף שתשימו עליו זה את דאנג׳לו (ה), הלייקרס יהיו בבעיה, כי אין בעיה לקחת ממנו את השלשה, אבל כן צריך לשים מולו גוף בשביל שהוא לא יחדור בקלות, כשאין עליו דאבל טים, והעובדה הזאת כשלעצמה – העובדה שהשחקן מס׳ 4 או 5 בקבוצה יכול להיות כל כך מסוכן אם שמים עליו מישהו כמו ראסל, היא אחת הסיבות שהת׳אנדר היא אחת הקבוצות הטובות בעולם היום.

ג. רק אציין שלשני השחקנים האחרונים שעשו את מירב הנזק שלהם מחצי מרחק לפני ששג״א בא לעולם, קראו מייקל וקובי. עכשיו, אני לא אומר שהוא טוב כמוהם, כי הוא לא. למעשה, העובדה שהוא אחד השחקנים הטובים בעולם, ובכל זאת כל מי שראה את מייקל יודע שהאחרון טוב ממנו בערך פי שמונה, היא הוכחה מובהקת לכך שמייקל הוא השחקן הטוב בכל הזמנים, ובפער. ובכל זאת, זה יפה לראות. ועם זאת, לפחות לקראת סוף הרבע הראשון, נדמה שהלייקרס התכוננו היטב לשטיק השג״אי, כשהוא מחטיא מחצי מרחק פעם אחר פעם, וגם נחסם איזה פעם אחת. כשגידי שקלע בדקות הראשונות 8 נקודות, נח על הספסל – הלייקרס חוזרים למשחק ממינוס עשר בגאון, כל הדרך לשוויון וקצת אחר כך ליתרון עם דקה לסיום הרבע הראשון.

זה הוחטא
גם זה

ד. המזל של אוקייסי, זה שעד כמה ששג״א לא הגיע חד היום (6 נקודות ברבע הראשון באיזה 1 מ-10. לא ספרתי), האמת שגם דייויס מחטיא הכל מול הגמדים של הת׳אנדר (נניח 1 מ-6, גם לא ספרתי), כי אחרת הלייקרס היו ביתרון לא קטן, ובמקום זה הם יורדים לרבע בשוויון.

ה. הקהל אגב ממש לא סובל את גידי, לא ברור לי אם זה בגלל פרצוף הסנוב (כי אז גם ריבס) או בגלל שהוא בועל קטינות (כי אז גם קובי) או בגלל סיבה אחרת. אבל כך או כך, לפחות מאחוריי, נוחרים בבוז כל פעם שהוא נוגע בכדור.

ו. והנה לברון קולע נקודות ראשונות, עם שתי דקות לתוך הרבע השני, והקהל באקסטזה כשהלייקרס מובילים. אבל זו לא חוכמה, כל פעם שאני מצלם את אוקייסי זורקים, הם מחטיאים, ואני מנסה לצלם אותם המון. אחוזי קוטג׳ לקבוצה בלבן במשחק שמתחיל להתפתח קצת מגעיל, כשגם ההגנה עם ג׳קסון הייז וטוריאן פרינס עושה עבודה נהדרת.

ז. אוקלהומה ממשיכה להחטיא ולהחטיא ולהחטיא, חוץ מלוגוונץ שקולע כמה שלשות ולמען האמת משאיר לבד את אוקלהומה במשחק. צדיק בסדום. בצד השני אגב לא הרבה יותר טוב, אבל כן קצת יותר טוב, בעיקר בזכות אוסטין ריבס. כך או כך, יכול להיות שלראות את אוקלהומה דווקא ביום בק-טו-בק, זה לא הרעיון הכי טוב בעולם.

צדיק בסדום

ח. מוסקלה בגילו, לא באמת קשור לענף. לא בהתקפה, ולא בהגנה. אבל אוקייסי זנחו מלהחתים שחקן פנים אחר כשהם היו יכולים בטריידים ובפרי אייג׳נסי, חוץ מאשר את ביסמאק ״הצלף״ ביומבו כמובן, וככה זה נראה. ביום שבו ג׳יילן ווליאמס עם אפס נקודות עם שתי דקות למחצית. שג״א חלש, הולמגרן בסדר, אבל לא יותר, וגידי נעלם אחרי חמש הדקות הראשונות, קשה קשה לת׳אנדר, כשמהצד השני ראסל מתעורר. צריך גם לומר מילה טובה על לברון, שאמנם לא קולע המון היום, אגל היו לו כמה מסירות בחסד עליון, והוא כן עם חצי טריפל דאבל במחצית למרות אחוזי אשל? הוא לגמרי מנווט את המשחק של הלייקרס וזה בסך הכל לא רע בכלל כשהצהובים סגולים יורדים למצית ביתרון בן 8 נקודות.

ט. ובהפסקת המחצית קצת מתמטיקה – אם השלפוחית הממוצעת של נשים קטנה מזו של גברים בחצי, אך מצד שני, יש פי שבעה גברים באולם והם שותים פי 3 בירות מאותן נשים באותו זמן (ושכל בירה מעלה את יחס הפיפי ב 33% , מצטבר. כלומר כל פעם זה עולה בשליש מהיחס האחרון) – למי יהיה תור ארוך יותר בשירותים, ובכמה (התשובה הנכונה בסוף).

וזה אומר שהשלפוחית שלי סובלת.

י. והנה ג׳יי דאב קולע משהו, לקח לו רק 24.5 דקות. יפה.

י״א. אה, הנה דסטין הופמן, וגם ג׳ון מקנרו. בחיי כמה שהם זקנים.

י״ב. ורק אציין שזה שההפרש יחסית קטן, ואוקלהומה עדיין במשחק כה כה מחורבן, זה תעודת עניות לנ.ב.א כולו.

י״ג. אבל זה לא על לברון. האיש בא עם חושי מסירה מחודדים במיוחד היום. באמת מרהיב. במיוחד המסירות שלו פנימה לגבה. ואם בגיל 39, לברון הוא הרכז הטוב בעולם, אז נ.ב.א – תעודת עניות נוספת.

י״ד. לצערי, הסטטיסטיקה לא סופרת את האובר אנדר הזה, אבל הנה התבכיינות של לברון, אבל בואו לוגוונץ דפק לו מכה בראש, ולוגוונץ זה לא בדיוק פוקושבסקי, אז יש מצב שזה באמת כאב.

ט״ו. והנה, הת׳אנדר כבר פחות במשחק. אז אולי בכל זאת לא לגמרי תעודת עניות, כשראסל קולע עוד שתי נקודות בדרך ל 17 הפרש עם שלוש דקות לסיום הרבע. והשופטים גם גונבים בינתיים לדייויס בפעם השניה סל שאמור היה להיספר, אבל לא זה לא מפריע. לא לו בדרך לניצחון על האובר אנדר שלי, ולא ללייקרס בדרך לניצחון הבלתי נמנע (כמעט. בכל זאת יש עוד רבע וקצת).

ט״ז. תראו, אני יודע שמג׳יק היה מרהיב יותר עם כל הסטות העיניים שלו לצד השני של המגרש, אבל זה היה כדורסל אחר לגמרי ופתוח הרבה יותר. יש מצב שלברון הוא המוסר מס׳ 1 בכל הזמנים של הלייקרס? כי מה שהוא עושה היום, הוא די בלתי נתפס, למרות שלא בטוח שיהיו לו אפילו עשרה אסיסטים.

י״ז. ובגלל שאני לא ממש אוהב אותו, ולא בטוח שהוא באמת כזה שחקן כדורסל טוב, לא הזכרתי אותו עד עכשיו, אבל האמת היא שלא רק שראסל משחק מעולה היום, הוא באופן כללי מאד מתאים לשיטה של הלייקרס, ועם שלוש שלשות שלו תוך בערך דקה ורבע, הלייקרס בורחים כבר ל-24 הפרש. וזאת למרות שאחרי שהוא חוזר מפסק הזמן הוא עושה איירבול, ממש משל היה ביסמאק ביומבו.

י״ח. הקהל מתחיל לצאת ואני לא מאשים אותו. הלייקרס לקחו מוקש ועשו מזה משחק קל, ולפחות ברבע האחרון, במיוחד אחרי שלוש השלשות של ראסל, כל העסק גם הפך להיות קצת משעמם. נישאר עוד כמה דקות רק להיות בטוחים ששג״א לא יעשה טימאק, אבל בואו, אני כבר 150 משחקים נשאר עד הדקה האחרונה כדי שלא אפספס היסטוריה, ובינתיים רק פספסתי את הרכבת (טוב, היום אני באוטו. אין רכבת מאורנג׳ קאונטי לפה).

י״ט. טוב, נו, אולי הוד שיפינו, הארי ג׳יילס השלישי ואוליבייה סאר יעשו היסטוריה. לעולם אין לדעת. ואגב, אישית , אני לא מבין למה סאר לא משחק יותר. הוא נע לא רע, הוא גבוה, הוא יודע לקלוע היטב מהשלוש (כלומר הוא לא פוגע בריווח) והקבוצה צריכה גבוהים כמו אוויר לנשימה. הוא היה מצוין באיזה 7 משחקי הזדמנות שלו לפני שנתיים, ומאז יוק. לא ברור לי בכלל.

כ. ספוילר – הם לא. אז יאללה, קלעים וחידות..

קלעים: בלייקרס 26 ו 4 חטיפות לראסל. 24 ו 12 ריבאונדים לגבה. 19, 11 ו-8 (אבל באמת בונבונים) ללברון. 16, 6 ו-7 לריבס (פחות בונבונים אבל עדיין נחמד). פרינס קלע 4 שלשות בדרך ל 14 נקודות.

באוקלהומה שממש אכזבה אותי היום. שג״א הוביל כרגיל אבל היה חלש וקלע 20 עם 7 ריב׳ ו 4 חטיפות. לוגוונץ וצ׳ט קלעו 15 כ״א. האוסטרלי קלע 13 וארון וויגינס שלצד לוגוונץ היה הטוב בקבוצה הוסיף 12 מהספסל.

אנדר

אובר-אנדר: שג״א עם 20 במקום 31 נקודות. (אנדר). גידי עם 1-2 במקום 1-4 (סוג של אובר). לברון, נדמה לי רק עם התבכיינות אחת אבל אולי טעיתי (בעצם, סביר להניח שטעיתי). והגבה עם 24 במקום 25, שזה מבחינתי בערך שוויון.

ולתשובה – תור הגברים יהיה ארוך פי 8.3 מזה של הנשים.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה אבי, נהדר

    ההשוואה לגולדן של 2013 מדויקת בעיניי, אוקלהומה קבוצה רגע לפני פריצה ודאית ושליטה בליגה, אבל העונה לצערי זה עדיין לא זה. ההבדל העיקרי(או שלא, אם אתם מחסידי דוראנט) הוא שאוק חייבת שחקן איכותי נוסף עבור שושלת, מלבד הליבה שלה. וההבדל האפילו יותר עיקרי, הוא שבניגוד לגולדן, לאוק יש נכסים בכמות מטורפת. אז שיי ג'יי וצ'ט זה פחות טוב מסטף קליי ודריי, אבל עם שימוש נכון בנכסים הרבים שצברו אפשר לבנות קבוצה שתתחרה בגולדן של ימי הזוהר

    1. לאוק חסר מסה הם ככ רכים ורזים. אני לא צופה שצאט יתרומם להיות איזה שחקן על שיעוף מהותית ישאר בסביבה הזאת פלוס מינוס. גידי זה נק תורפה יעשו לו סימונס ברגעי האמת.
      היו צריכים לבצע מהלכים כבר עכשיו אבל פרסטי לא לחוץ אז אף אחד לא לחוץ

    2. גם פריצה של אוקלהומה לא תביא לה שליטה אלא מאבק עם מינסוטה ודנבר במערב ועם הסלטיקס ומילווקי ופילי מהמזרח, בהינתן שאין פציעות משמעותיות.

      1. פריצה אני מגדיר כ- א. שיי נשאר ברמת טופ 5 בליגה. ב. צ'ט וג'יילן משתפרים ומגיעים לרמת טופ 30 בליגה(שניהם יכולים להיות שווים גם יותר מזה). ג. טרייד על גידי ובחירות כי אני פחות מאמין בו עבור שחקן פנים איכותי.
        ע"פ מודל הלוחמים – שחקן טופ 5 בליגה/הטוב בליגה שהוא הפרנצ'ייז – סטף/שיי
        צמד כוכבים נוסף שגדל במועדון ומשלים את הפרנצייז – קליי דריי/ג'יילן צ'ט
        כוכב גדול נוסף לבחירתם כי הם יכולים להשיג כל אחד עם כמות הנכסים שלהם/כי הוא נואש לטבעת – דוראנט/ מי שיביאו בטרייד גדול שהם צריכים

        תוסיף בסיס שירוץ כמה שנים ביחד, היררכיה והעמקת הספסל(יש להם 16!!! בחירות סיבוב ראשון ועוד סיבוב שני), ובגדול כן קיבלת שליטה בליגה, לא שאני אומר שיקחו אליפות כל שנה אבל פוטנציאל למה שעשו הלוחמים, שהם אחת השושלות הגדולות שהיו(לאורך תקופה של עשור, שישה גמרים ו4 טבעות) לגמרי יש להם.

        1. יש להם יכולת להשיג כל סופרסטאר מיואש. נניח יאניס מתייאש אחרי כישלון עם דיים(למרות שפחות מתאים לו באופי) או לוקה עוד שנתיים מבין שהעניינים בדאלאס לא מתקדמים, או אפילו וומבי מאוכזב מהפופ ועושה מעשה הקינג. יכולים לתת חבילה של 10 בחירות חחחחחח אין לאף קבוצה יכולת להתחרות בהם. הם בגדול במצב שבו הגולדנים חלמו להיות אחרי האליפות של 22, קבוצה של קונטנדרית לעתיד(בלי לגעת בכלום הם עדיין קבוצת טופ פלייאוף) ובחירות של ריבילד מושלם.

  2. אני רוצה לשאול אותך אבי – יכול להיות שהלייקרס ניצחו כי ממש שמרו טוב על שג"א וניטרלו את המשחק של אוקייסי? כי אתה כותב שדי אמללו אותו, ומצד שני נשמע קצת מהתיאור שלך שאוקייסי היו פשוט לא ביום טוב, ולא שזה בא מעבודה ממש טובה בהגנה של הלייקרס. אז איפה המציאות פה? הגנה מוצלחת, או יום רע? (אני לא צפיתי במשחק, אז רוצה להבין את ההרגשה שלך).

    1. הי צביקה, נדמה לי שזה היה שילוב בין הגנה ממש טובה, במיוחד על שג״א וג׳יילן ווליאמס מצד אנשים כמו דייויס, הייז ופרינס, אבל גם ניכרה עייפות החומר בבק טו בק של אוקלהומה שלא הבריקה לרגע.

  3. כתביה מצויינת.
    אוקלהומה יכלו לממש נכסים כבר בחלון השנה אבל העדיפו להמתין עם ההסתערות על הכתר.
    שם נוסף: גופיית אבא מכה.

    1. אולי המשחק הזה ישכנע אותם להתחיל לממש נכסים.אחרת אין מה לעשות עם כל כך הרבה בחירות דראפט.
      חייבים כבר בקיץ לממש נכסים.אחרת שיי יעשה מעשה דוראנט , וימצא לו קבוצה אחרת.

  4. אחלה סיקור מהשטח, תודה
    הוויף ביטר שיעשע מאוד
    נראה לי שבמערב הפרוע כולם רוצים לפגוש את אוקלהומה בפלייאוף
    דווקא יריבה קלאסית למיאמי מהפלייאין שהייתה אוכלת אותם בלי מלח אבל זה הצד השני….
    🤣

  5. סיקור נהדר אבי, האיש שלנו במחוז התפוז. ב״מכה הנשים״ של צ׳אט התעלית על עצמך, שוב. ותיסלם על המחמאות ללברון, לא קל בעידן ההייטרים

    1. זה שאני חושב שהוא השחקן הגדול של דורו, והשחקן השני בטיבו בכל הזמנים (יותר בשל לונג׳ביטי מאשר בשל יכולת פרופר, אבל בטח בטופ 5 גם ברמת היכולת) זה לא אומר שאני סובל אותו במיוחד.
      המשחק שלו עדיין די דוחה אותי, אבל מה לעשות שלברון הוא, כנראה, כן, חתיכת שחקן כדורסל, ומה שהוא עושה בגיל 500 זה לא נתפס.

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    אוקלוהמה עם פוטנציאל מטורף, רק שינצלו אותו טוב.
    לא כמו בעבר הל רחוק עם 3. Mvp לעתיד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט