מעורב הופס לשבת / מנחם לס

קרדיט לקלאצ'פוינט
  1. החלטתי להכניס מאמרי עבר שלי מדי פעם ביום ששי

השנים עוברות כל כך מהר. אתם יודעים שאת המאמר הראשון שלי כתבתי לעתון 'חדשות הספורט' – מבלי שהוזמנתי לכתוב – לפני 63 שנים? מאז לא הפסקתי לכתוב מלבד שתי תקופות של כמה חודשים כשאשתי רינה ז"ל הייתה חולה בסרטן דם אקוטי.

ישנם באתר כמה שזוכרים אותי כשכתבתי ל'מעריב', ואולי כמה שזוכרים אותי אפילו מ'ידיעות', ואולי אפילו קודם לזה. אבל רוב הגולשים מכירים אותי בעיקר מה'מעורבים' שלי. מה שהחלטתי לעשות זה להכניס מאמרים שלי מהעבר הרחוק שאני מאמין יעניינו כמה מכם מדי פעם ביום ששי. אכניס אותם בדיוק כפי שהם נכתבו לפני 60 ו-50 שנה ללא כל שינוי.

אבין לפי התגובות אם יש עניין במאמרי ספורט שנכתבו לפני שרובכם נולדתם

2. אולי זה לא נגמר רשמית, אבל עבורי זה כן נגמר: Wembanyama הוא ה-ROY!

קרדיט ל-ESPN

INCREDIBLE HISTORY

כמובן שזה ייקח שנים, אבל לצעיר הזה ישנם את כל הכלים להפוך לסנטר הגדול בכל הזמנים.

במשחק ביתי ראשון אחרי 26 ימים, הספארס חזרו ברבע הרביעי מהפרש נגדם וניצחו את אוקלהומה סיטי ת'אנדר החזקה 118-132. השלשה של וומבנימה עם 2:10 דק' לבאזר, ומיד אחריה – 20 שניות אחרי השלשה, חסימה נפלאה של צ'ט הולמגרן, וזה היה המשחק.

וומבנימה עשה שיאי NBA במשחק כשקלע 28, קטף 13 תפוחים, חילק 7 מתנות, חסם 5 זריקות, והיה 5 מ-7 מהטריי.

העתון המקומי של סן אנטוניו כותב:

Down the stretch, the Spurs were constantly putting the ball in the 7-foot-4 rookie's hands, and he made the plays to help them get the victory.

היה זה INCREDIBLE DISPLAY של הכל: הגנה והתקפה. בקרב פנים-אל-פנים נגד יריבו היחיד ל-ROY – צ'ט הולמגרן – ויקטור ניצח, הביס, וכבש את יריבו, ולדעתי גם את תואר 'רוקי העונה'.

הנה מה שהוא אמר בסיום המשחק:

"I would say it's a requisite for any player who wants to be great," Wembanyama said about wanting the ball down the stretch. "I mean most players in the league, they've been through a lot of challenges, and I mean I've been through a lot of challenges in my life, in my basketball life, so it's something you have to live with. It is what it is. So you want to be great or you don't."

המאמן גרג פופוביץ' נתן לו את המחמאה הגדולה ביותר:

Wembanyama isn't afraid to put himself in position to decide the game when the time calls for it".

"He'll take shots. He's not worried about if he misses it, what the consequences are, anything like that," Popovich said. "And he likes those moments."

אנא קראו את שני המשפטים הבאים, והבינו באיזו חברה הוא נמצא:

Wembanyama became the third player to average 20 points, 10 rebounds, 5 assists and 5 blocks over a seven-game span since 1973-74, joining David Robinson and Kareem Abdul-Jabbar.

It was also the third time this month that Wembanyama had 25 points, 10 rebounds, 5 assists and 5 blocks in a game. The only other two players to do that in a month since blocks became official were Abdul-Jabbar and Hakeem Olajuwon.

דווין וואסל, הגארד של הספארס אמר עליו:

"That kid is special"

וואסל המשיך:

"I feel like it's been over, but I mean night in, night out, the stuff that he does, the impact that he has on both ends of the floor, big shot after big block, after whatever the case may be, I mean he doesn't even look like a rookie," Vassell said. "I mean the shots that he shoots, the confidence that he has in his game is second to none, truthfully."

כשויקטור נשאל אם המשחק הזה קבע את ה-ROY הוא ענה: ה-ROY חשוב מאד בעיני, אבל בינתיים לא זכיתי בשום דבר. נותרו עוד 22 משחקים והכל יכול לקרות".

לסיום, תראו מה הוא עושה להולמגרן

אגיד לכם למה אני אוהב את ויקטור: הצעיר הזה הוא נשמה. הוא חביב. הוא מצחיק. הוא נאור ופיקח. הוא לוקח הכל בקלות. יש לו את כל הדברים העושים משחקן סופרסטאר מהגדולים. אחד עם סיכוי אמיתי להחליף את קארים עבדול ג'באר בהר רשמור, ואני אומר זאת ברצינות הכי גדולה.

ומה אמר ויקטור אחרי שהוא גם שיחק נפלא וגם ניצח?

"I MISS THIS SHIT!"

Wizards, Trail Blazers land in NBA history book in the worst way. 3

Wizards, Trail Blazers land in NBA history book in the worst way

קרדיט לתמונה:  Jayne Kamin-Oncea-USA TODAY Sports

בארה"ב עושים שיאים גם על "השיא בהטלת ביצים בחודשיים וחצי" (ולתרנגולת שעשתה זאת נותנים עוד כוס של דורה מעל ומעבר כמות הדורה הרגילה).

אז אמש גם הויזרדס וגם הטריילבלייזרס של פורטלנד עשו שיא NBA כשלא ניצחו אף משחק משך חודש שלם.

הווה אומר? השתיים נכנסו לספרי ההסטוריה כשהויזרדס הם 0 מ-12 בחודש פברואר והבלייזרס הם 0-9.

4. אבל היה קצת אור בהפסד ללייקרס: ג'ורדן פול הדליק את הפארקט במשחק החוץ. גם דני אבדיה היה טוב

5. היה רגע מלבב בהפסד הווריורס ללייקרס: דני אבדיה משכיב את KING LEBRON

6. איישה קרי, האשה של סטפן, מודיעה: "אני בהריון"

 Credit: Kyle Terada-USA TODAY Sports

Steph, 35, and Ayesha, 34, have three children together: 11-year-old daughter Riley, 8-year-old daughter Ryan and 6-year-old son Canon. Ayesha said she and Steph initially did not plan to have anymore children after Canon was born but changed their minds last year. She insists there will not be a full starting five in the Curry household, however.

היא באותו זמן הודיעה: "לא. לא יהיה ילד חמישי להשלים את החמישייה!"

7. הבעייה של פול ג'ורג' חמורה מאשר חשבו: זה המיניסקוס

מה שחשבו קודם שהכאב בברכו של פול ג'ורג' הוא IRRITATION רגיל, מסתבר עתה שהכאב הוא בגלל 'פגיעה במיניסקוס'. אין בינתיים הודעה מתי הוא אמור לחזור לשחק.

8. האם אנדרו וויגינס לא חוזר לשחק העונה?

Credit: Darren Yamashita-USA TODAY Sports

Speaking Thursday on 95.7 The Game’s “Willard & Dibs,” Bay Area radio host Dan Dibley made an ominous prediction about the veteran forward Wiggins. Dibley believes that Wiggins has played his final game as a Warrior.

דן דיבלי הוא דמות מוכרת באזור המפרץ והוא ידוע כאיש רדיו מפוכח וזהיר ביותר. "אם דיבלי אומר זאת", אמר הסוכן דרייק וומבלי, "אני מציע לכולם לקחת את דבריו ברצינות".

“I think it’s over” 

Dibley said of Wiggins

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. שבת שלום מנחם ותודה על מעורב מצויין. נשמח לקרוא מאמרי עבר שלך מפעם לפעם, באופן כללי כל מה שאתה כותב אני קורא בשקיקה.
    כואב הלב על דני שתקוע בקבוצת פח. לפחות הוא תפס קצת בטחון ומצא דרך להתפתח גם כשהקבוצה בביוב. נקווה שקבוצה עם יותר שאיפות והכוונה תיקח אותו תחת כנפיה.

  2. מנחם היקר מעניין אותי מאמרי עבר שלך מהאייטיז- ניינטיז

    דני היה טוב במשחק בייחוד ברבע הראשון אבל בדק׳ האחרונות הוא ממש לא זרק וזה סבב סביב פול וקצת קוזמה. ככה לא מנצחים את הלייקרס

  3. בין פול ג'ורג' לווסטברוק הקליפרס מתחילים להיפצע, כצפוי… באסה.
    .
    אולי יום אחד נדע מה עובר על וויגינס, בינתיים זה אחד הסיפורים המוזרים הזכורים לי בליגה – שחקן ברמת אולסטאר שפשוט נגוז, ולא כתוצאה מענייני בריאות או מאיזו הסתבכות עם החוק? לא זכור לי דבר כזה.
    .
    וומבי, כמו הקליפרס, צריך להישאר בריא. צריך גם לזכור שכרגע לא ממש איכפת ליריבות לתת לו לעשות מה שהוא רוצה, הרי הן מנצחות גם ככה. בשנים הקרובות, כולי תקווה, הן יתייחסו אליו יותר ברצינות כדי לא להפסיד.
    .
    חודש מרץ הגיע, האביב מנצנץ באופק – זו התקופה הזו בשנה שבה אנשים כבר מתחילים לחשוב על הפוסט סיזן, ובמקרה שלנו – על הדראפט.
    אז כרגע אנחנו צפויים לבחור מהמקום השלישי, ועל פי טנקתון יש שם את טופיץ' הפוינט גארד הסרבי, ושני צרפתים ארוכים, אחד סאר, שהוא שרוך נוסח וומבי, אבל כנראה פחות סקילד ממנו, ואחד נוסף, זכריה משהו, שמוגדר כסמול פורוורד בגובה 9"6. מצד אחד אנחנו משוועים לפוינט גארד גבוה ומוצלח, מצד שני יתכן שיש ערך בלהקיף את וומבי בצרפתים, שירגיש בנוח, וגם יוכלו לדבר צרפתית על הפרקט בלי שהיריבים יבינו מה הם אומרים. בקיצור, לא יודע את מי הייתי בוחר.
    בנוסף יש לנו בחירת הסיבוב הראשון של טורונטו, כרגע צפויה באזור השבע, שזה נחמד מאד, את בחירת הסיבוב השני שלנו, נניח 33, שזה בדיוק האזור שדדי אוהב, וגם את זו של הלייקרס, שיסיימו איפה שלא יסיימו, אז אפשר גם לבחור שחקנים, גם לארוז עבור שחקנים מנוסים, גם לטרייד אפים למיניהם. יהיה קיץ מעניין.
    .
    תודה רבה מנחם אחלה מעורב.

    1. באמת מוזר הסיפור עם וויגינס. אחד המזורים ביותר אני לא מאמין לתירוץ הרשמי מדוע הוא נעדר בשנה שעברה. אלה דברים אחרים.

  4. מנחם היקר שבת שלום. זוכר את הכתבות וסיקורי המשחקים שלך במעריב וידיעות … כשזה היה בערך כל מה שיכולנו לקבל בעידן של טרום האינטרנט זוכר את הקרשים ,הבונבונים ,והסוכריות… זוכר את הכתבה המדהימה שלך על הGOAT של מגרשי הרחוב בארה"ב. ותמיד אשמח לקרוא שוב.

  5. פול ג'ורג' שיחק הבוקר והיה טוב. ווסטברוק יצא עם שבר ביד וגם בארנס של טורונטו שבר את היד. אנטוני אודארדס יצא במחצית לרגל הולדת בנו ובזמן ששיחק הסריח את הפרקט. הסיפור עם וויגינס היה מוזר מאוד כבר בעונה שעברה, זה שעכשיו מקבלים אולי שידור חוזר לזה זה מוסיף למסתורין.. לצפות בסן אנטוניו פשוט לא מעניין אותי עם כל הכבוד לתופעת וומבי, קבוצה לא רלוונטית לכלום שמכוונת שוב לדראפט גבוה עם מאמן שמטיף מוסר לאחרים ולא מסתכל על עצמו כבר שנים.

  6. אחלה מעורב לשבת
    כואב הלב על ג'ורג ווויגינס, אבל פציעות בפלייאוף זה משהו שידענו שיקרה.
    באסה
    ובקשר לסיפורים מהתיבה, באמת אולי הגיע הזמן לעוד סיבוב….
    🙃

  7. איזה כיף זה מעורב בשבת בבוקר…לא מרגיש שאני מחלל אותו לבדי 🙂

    מה הסיפור עם וויגינס? קודם זה היה האבל על אבא שלו (נכון?) ועכשיו משהו אחר…
    האם דריימונד גער בו באימון ואין לו את הלב או הפייט להמשיך קדימה?
    בחור עם לב יחסית עדין למרות הגודל שלו, אולי בעיות מנטאליות ונפשיות?

    חבל לראות שחקן כזה, עם חוזה כזה לא מצליח להגשים את הפוטנציאל שבו.
    מה גם שהיה צריך להיות חלק עיקרי בהצלחה של גולדן סטייט. מסכנים תמיד יש איתם משהו, עוד לא הצליחו לזרום חלק עם כל הסגל בריא העונה…

    וומבי תותח הופתעתי מהקללות 🙂

  8. תודה מנחם אחלה מעורב.
    כתבתי כאן על לילארד לפני שבועיים – פורטלנד איתו הייתה חזקה מאוד והגיעה עד גמר מערב. בלעדיו היא שוברת שיאים… רק מראה לנו כמה לילארד היה משמעותי שם, ובכלל

    1. כותב מחדש: במשחק של הלייקרס נגד הקליפרס, בערך בסביבות 1:10 דקות לסיום, לברון מקפיץ את עצמו לדעת ואז מגיע טראפ, דיאנג'לו ראסל מקבל מסירה לשלשה. הכדור מגיע גבוה לראסל שלא נותן לו לרדת נמוך כדי לצבור כוח לזריקה אלא משחרר אותו מהר מאוד לשלשה קשה. זאת יכולת סקילס שלא זכור לי שראינו פעם.
      בתור שחקן עבר, מה דעתך?

      1. זריקה קשה מאוד רמת ביצוע גבוהה מאוד. שחקנים בודדים בארץ היו מסוגלים לקלוע ככה אבל לא מהשלוש כי כפי שתיארת אין ״טעינה״ ולכן קשה לכוון. איבו נאקיץ׳ המהולל בצפת היה עושה את
        זה אבל רק לעיתים רחוקות ולא מהשלוש.

  9. תודה מנחם על עוד מעורב משובח.
    גם אני מצטרף לתוהים על וויגינס – עד שהוא נכנס למערכת והיה מצוין באליפות פתאום הואמתפוגג, מה קורה שם?
    פול ג'ורג' פצוע? הוא שיחק הלילה והיה טוב מאוד.

  10. בראייה כוללת של קריירה, לוויגינס היתה הבלחה אחת של עונה (או בעצם רק חלק ממנה) בה הוא נראה שווה את החוזה וההייפים האדירים סביבו.
    הוא רוכב (בתודעה התקשורתית) על אותה חצי עונה ובונה לעצמו קריירה מזה.
    זה בעצם ההפך הגמור ותמונת מראה של הריסון בארנס, שבאותה קבוצה למעשה נתן עונות טובות מאוד מלבד חצי עונה (כלומר פלייאוף) שקיבע את מקומו ההיסטורי

    1. וויגינס היה רוקי השנה ב 2014-2015. הארי בי תרם את חלקו בעונת האליפות הראשונה וזה תמיד יעמוד לזכותו בקרב האוהדים. אם היה שומר על הרמה שלו בפליאוף של 2015-2016 הקרירה שלו היתה נראית אחרת וכנראה גם הנבא.

  11. תודה מנחם
    הפוטנציאל של וומבי נפיץ
    הספרס משחקים איתו בחוכמה, הגבלת דקות ונכנס לאט לאט לעניינים
    אני בטוח שבמהלך השנים הוא יוסיף מסת שריר ואז ….
    יש פה פוטנציאל אדיר לשחקן נדיר
    בשנה שעברה היו שמועות מטורפות על וויגנס והתא המשפחתי שלו….
    אני מקווה שהוא יחזור לעצמו
    חבל, עד שהוא מצא את הפינה שלו בוורירס הוא שוב דועך

  12. קורא דברים שלך עוד מחדשות הספורט. היה לי מורה "להתעמלות" בבית הספר, אהוד גלפנד. שחקן כדוריד בארזים רמת גן. ידע שאני אוהד של הכח ר"ג, מכבי ר"ג ושיחקתי כדוריד בבית הספר. היה שולח אותי לקנות לו את העיתון, ובימי חמישי לשלוח טוטו. הייתי תלמיד כיתה ז' או ח'. אז בגניבה הייתי קורא. שנות ה-70 המוקדמות. אח"כ גם בידיעות, מעריב וחדשות עליו השלום. שלא תיגמר. ♥

  13. תודה מנחם. וויגנס זה סיפור סופר עצוב חבל ממש על הבן אדם. הוא פשוט נראה בן אדם טוב. אם הוא לא בתמונה הסיכויים של הלוחמים השנה שוב יורדים. היו לו כמה משחקים טובים לאחרונה (הוא התחיל לשחק טוב אחרי שהוכרז שכל הלוחמים חוץ מסטף זמינים לטרייד לקראת הטרייד דד ליין אבל מאז שוב דעך).
    ואפרופו בן אדם טוב ויקטור בהחלט נופל אצלי בקטגוריה הזאת. אבל יותר מזה אני חושב שהוא כבר עכשיו הסנטר הטוב בליגה שני אולי רק ליוקיץ כבר עכשיו ומי שרוצה לשים לפניו גם את אמביד זה בסדר. בפנטזי הוא מדורג 2 בליגה בין הסנטרים ו PF אבל עושה את זה עם 28 דקות למשחק בלבד. אם היה משחק את אותן דקות היה מדורג 1. כבר עכשיו. מפחיד לחשוב מה יהיה ממנו. ואם הם יקחו עוד בחירה גבוהה השנה יחד עם ואסל זו יכולה להיות שלישיה שתשלוט בליגה ולא עוד הרבה מידי זמן.

  14. תודה רבה על המעורב, מנחם, ובכלל.

    אני מהקוראים השקטים שגדלו עליך, על הספרים ועל המדור במעריב (אולי זה היה ידיעות?).
    מאוד אשמח לקרוא גם כתבות מהעבר מדי פעם. אני חושב שזה רעיון מעולה.

    מצפה ליום שישי לראות מה תשלוף לנו מהארכיון.

    בריאות איתנה ושבוע טוב

  15. היי מנחם. זוכר לטוב את הכתבות שלך ב"חדשות הספורט". בעידן של טרום טלוויזיה הרגשתי כצופה במשחקים באמצעות התיאורים שלך. זוכר במעורפל שכתבת על אוסקר רוברטסון. מאמן היריבה דרש מהשחקנים שלא יתנו לו לעבור את הידיים שלהם. אז הוא קלע להם בין האצבעות. אשמח לכתבות מהעבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט