מעורב הופס ליום ראשון: לפני הנצחון על הניקס ג'ייסון טאטום אומר שהוא "השחקן הטוב ביותר ב-NBA…" / מנחם לס

1.היום זיקנה זה כבר לא מה שזה היה פעם

גייל תהיה בת 88 עוד שבועיים (אני בן 86.5). הנה היא עם חברה, ליליאן, בת…107!!!!! (וישנה כאן אחת, ג'ויס, בת 108). ליליאן בהירה וצלולה לחלוטין. שואלת אותי כל יום מה חדש עם החטופים

תמיד אומרים לי שגיל זה רק מספר. אני מתחיל להאמין בזה.

כשהחלטנו שהגיע הזמן ליהנות מ-36 שנות תשלומים לחברת ביטוח חיים עבור-ASSISTED LIVING, בחרנו ב-STERLING ESTATE כמקום מגורנו החדש, כ-20 דקות מדאון-טאון אטלנטה, ו-12 דקות מהבת אפרת, בעלה ג'ייסון, והנכדות טליה (טלי) ושירה.

אני חייב להודות שבשבועיים הראשונים הייתי בדילמה קשה אם להישאר או לא. לפתע במקום רועי, דוד (פאקו), עמיחי, עידו, מידן, או רון טחן – וכמובן שאר החברים בישראל ובני משפחתי, אני עם אד בן ה-95, בוב בן ה-93, וסטיב בן ה-89 (במקרה שלושתם יהודים). זקנים על כל צעד ושעל. כסאות גלגלים, הליכונים, וזקנים רדומים.

לאט לאט נפל האסימון שגם אנחנו זקנים. למזלנו עדיין ללא מקלות הליכה או הליכונים, וסטפן סמית' משאיר אותי עם ראש צעיר.

ואז גיליתי שאד בן ה-94 הוא יהודי מברוקלין, זוכר משחקים של הדודג'רס בברוקלין עם סנדי קופאקס, ואוהד שרוף של הניקס עד היום. הערב אנחנו מסתכלים ביחד – עם גייל כמובן – על המשחק נגד הסלטיקס בטיווי הגדול שלנו ("70). אד היה פרופסור להיסטוריה בברוקלין קולג', ואני לומד ממנו המון על החוקה, על מלחמת האזרחים, על ההיסטוריה של יהודי פולין, ומה לא.

בוב היה מהנדס העיר ניו יורק עם היסטוריה שלמה עם הסבוויי בניו יורק, אוהד הניו יורק מטס, והוא ה-RESIDENTS' REPRESENTATIVE.

סטיב הוא בוגר הרווארד גם ל-BA וגם לתואר עו"ד מבית הספר לעריכת דין של הרווארד, אולי מס' 1 בארה"ב, עם נכדה שחזרה בתשובה על רמה כזאת שהוא איבד קשר עמה. הוא חושב שהיא במאה שערים. הוא היה BIG-TIME LAWYER בחברת עורכי דין גדולה במנהטן שהשתתפה בתביעות נגד המאפיה, והוא מספר לי סיפורים על לה-גווארדיה, אד קוטש, וג'וליאני. ג'וליאני היה יכול שיקראו שדה תעופה על שמו – במקום 'לה-גווארדיה' – אומר לי סטיב, אם לא היה יוצא מדעתו והופך לשפוט של טראמפ שעתה, אחרי שג'וליאני נתבע על מאות מיליוני דולארים על הוצאות דיבה, טראמפ אפילו לא עונה על צלצולי הטלפון שלו. הוא מה זה אוהד היאנקיס בבייסבול, בדיוק כמוני. אבל הוא ראה את ג'ו דימאג'יו, יוגי ברה, ומיקי מנטל עשרות פעמים, ואני רק את יוגי ברה, ומיקי מנטל בשלושה משחקים.

לאט-לאט התחלתי להרגיש בבית, ועתה גייל ואני נהנים מזה שאין לנו כל חובות כאן: מבשלים לנו ארוחות, מנקים לנו את הדירה, ומכבסים את הכביסה. עלינו רק לשלם $9,300 לחודש, שחברת הביטוח משלמת עבורינו, עד סוף ימי חיינו.

היום בדרך לארוחת צהריים ליליאן ירדה איתנו במעלית, וכרגיל שאלה על כיצד מתקדם המשא ומתן בקשר לחטופים, ומה ייגמר עם חיזבאללה. היא בת 107 רבותי. בהירה וצלולה לחלוטין שהפכה לממש חברה של גייל. גייל היא בת 88 בעצמה אבל מתפקדת כצעירה למרות מחלת הפרקינסון שלה, אבל למזלנו אין לה כל רעידה (TREMOR) והיא למעשה עוזרת ומטפלת כאן בזקנים וזקנות, דבר שנותן לה סיפוק עצום, כמו לי לכתוב!

2. ליונל מסי – הספורטאי הפופולרי ביותר בארה"ב! MESSIMANIA ממש

קרדיט ל-PINTREST

Lionel Messi became the favorite athlete in the US over names such as Mickey Mantle, Michael Jordan and Tom Brady.

Lionel Messi has had a spectacular impact in the United States since his arrival during the summer of 2023 at Inter Miami. From that moment on, tournaments such as the MLS and the Leagues Cup began to dominate the headlines.

Now, less than a year since joining the MLS, Messi is currently the most popular athlete in the US, according to a recent survey conducted by the Social Science Research Solutions (SSRS) group.

It’s an amazing achievement considering he is above stars like Michael Jordan, LeBron James or Tom Brady. By the way, the legend from Argentina just became the first footballer to top the list in three decades of this study.

אחרי ליונל מסי הגיעו מייקל ג'ורדן, טייגר וודס, פייטון מנינג, קובי בריאנט, סטפן קרי, לברון ג'יימס, ותום בריידי.

חכו חכו מה יהיה עם המונדיאל בארה"ב בעוד שנתיים! יהיה כאן טרוף מחלט והכדורגל יגיע ממש לפופולריות של ה-MLB, NFL, NBA, ו-NHL

3. לפחות 5,5,5,5,5

קרדיט לתמונה – FANATION

ויקטור וומבניאמה ישב לפני עשרות עתונאים, והם אמרו לו שבמשחק הוא הפך לשני אחרי ג'מל טינסלי שעשה כרוקי 5 כפול 5. ז"א לפחות 5 בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חסימות, וגניבות במשחק אחד. המשחק היה נגד הלייקרס ביום ששי בלילה.

למעשה היה זה המשחק השני ברציפות לעשות 5X5, ובכך הוא הפך לשני אחרי מייקל ג'ורדן.

ויקטור הוא אחד השחקנים הפקחים, והיודעים מה לומר בכל מקרה שקורה. כשסופר לו על טינסלי וג'ורדן, הוא הגיב, "I WONDER IF THEY DID IT WHILE WINNING?", כי הוא עשה זאת בהפסדים.

אז התשובה לויקטור היא שמייקל עשה זאת בנצחון, בעונתו השלישית בליגה. ויקטור עשה זאת בהפסד 113-108 ללייקרס , בו הוא שיחק מצויין ב-31 הדקות ששיחק בהן קלע 27 עם 10 קרשים, 8 אסיסטים, 5 חסימות, ו-5 גניבות. זה היה ס"ה לילה אחד לפני שהוא עצמו חסר היה גניבה אחת לעשות שלושה 5X5 רצופים ואז להיות היחיד בהיסטוריה לעשות זאת.

אחרי המשחק לברון נתן לו מחמאה מאד מיוחדת:

"He doesn't have a ceiling," James said. "He can do whatever he wants to do with his career. It seems like he enjoys the game. It seems like he puts in the work. Just from the outside looking in, I'm not with him on a day-to-day basis, but I said a long time ago how special he was, and it's literally that simple.

4. החוזה המצויין של סטיב קר בא עם קשר לחוזהו של סטפן קרי

סטיב קר והווריורס הגיעו להסדר לפיו יוארך חוזהו בתום עונה זו בשנתיים עבור 35 מיליון דולארים.

מה שברור הוא שחוזהו של סטיב קר מיישר קו עם חוזהו של סטפן קרי, שגם לו נותרו שנתיים אחרי עונה זו לחוזהו.

זה לא מקרה. מה שהווריורס רצו להבטיח זה שסטיב קר יישאר מאמן בווריורס כל עוד סטפן קרי משחק שם.

5. מה איירוד חושב לעצמו?

אלכס רודריגז, שחקן הבייסבול לשעבר של דאלאס ואח"כ היאנקיס, והיום בעל חלקי של המינסוטה טימברוולבס, ישב בשורה הראשונה במשחק נגד מילווקי, והתמונה שנראתה מאלה שצילמו אותו מגלה, על בטוח, שיזוף במכונת שיזוף. ה-MEME עליו הוא שהוא נרדם שם. אדם שחור בחדר שיזוף? רק איירוד!

6. ראו כיצד ג'וקיץ' מתחמק מריאיון בתכנית של אנדרה איגודלה (והקשיבו למילים!)

7. ג'ייסון טאטום עונה לשאלה 'היכן אתה מעמיד את עצמך בין כל שחקני ה-NBA?'

לפני תחילת המשחק של הסלטיקס בניקס, המראיינת של ABC ששידרה את המשחק שאלה את טאטום היכן הוא רואה את עצמו היום בין כל שחקני ה-NBA.

ללא היסוס לשנייה, וללא כל בושה, הוא ענה: "I AM THE BEST PLAYER IN THE NBA". הוא לא יוכל לעולם להכחיש זאת. השידור היה לכל האומה. (ואחרי זה הוא היה די בינוני – לעומת ג'יילן בראון או ג'יילן ברונסון עם ציון של בקושי "7" – בקריעה של הסלטיקס את הניקס)

8. קטע מההיסטוריה: אלן אייברסון או סטפן מרבורי?

אלן אייברסון. קרדיט BASKETBALL NETWORK

כאשר פט קרוס נתמנה נשיא הפילדלפיה סיקסרס ב-1996 הוא ידע שעליו TO REVOLUTIONIZE – לחולל מהפכה – בפרנצ'ייז. הוא ידע שעליו להתחיל עם שחקן שיוכל להוביל את המהפכה הזאת.

הוא לא היה צריך להסתכל יותר רחוק מהדראפט. היו שם שלושה שהוא ידע שהם 'FIT THE BILL' – מתאימים למה שחיפש: אלן אייברסון, סטפן מרברי, ומרכוס קמבי.

כשאלן אייברסון הגיע ל-WORKOUT עם פילי, קרוס ידע שזה האדם שלו. אלן, ככה קרוס הרגיש, לא נתן את הכל באימונים כי הוא לא היה בטוח שהוא רוצה להיבחר ע"י פילדלפיה, אבל לקרוס הספיק מה שראה.

קרוס עשה את השעורים על אלן, ויכול היה לדקלם כמה ממשחקיו עם ג'ורג'טאון. קרוס ידע שהוא מסתכל באבן הפינה שהוא מחפש.

קרוס אמר אז:

"To see him on the court and under someone like a John Thompson, a tough powerful guy, and to give him a full reign, a long leash on him, and let him play like that, and sparkle the crowds, that's what we needed here in Philadelphia. That's what I know I needed to turn this

אבל הייתה בעייה: מאמנו של אייברסון ג'ון תומפסון שמר עליו מכאילו היה הזהב בפורט נוקס. תומפסון ידע שאייברסון הוא קל דעת וקל יהיה לשכנעו לכל סיפור שיהיה, ואפילו ההזוי ביותר. אז קרוס יכול היה רק לראות את אייברסון משחק, אבל הוא לא הצליח לדבר איתו עד עצם הדראפט עצמו.

קרוס צדק. אייברסון המריא לשחקים בסיקסרס. קרוס מודה שהיו לו מחשבות בקשר למרברי בעיקר כי אותו הוא הכיר, ושוחח עמו רבות. אבל ברגע שאייברסון נחת בסיקסרס, הכל בקבוצה השתנה. הוא הוביל אותם לגמר ה-NBA ב-2001. אומרים עליו שהוא – –

didn't only become an NBA superstar but also transcended into a cross-cultural icon.

לא הכל זרח עם אייברסון בסיקסרס. היו לו עליות וירידות, ועד היום הוא לא מבין מדוע הסיקסרס לא מצאו לו תפקיד מסויים בקבוצה.

הוא אמר לא מזמן:

"Everybody knows who I would rather help," Iverson once said. "I'm a Sixer for life. I got Sixer blood pumping through me. Everybody knows that I want to help that organization… I don't know how I'm not a part of that staff, some kind of way."

אולי נרס יעשה משהו בנידון?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תודה מנחם על השיתוף במחשבות וברגשות בקטע הראשון. ישבתי פה עם אישתי, ונהננו לקרוא כל מילה ותיאור. מאחל לך שיהיו לכם הרבה שנים להנות ממה שיש למקום להציע ומהחברים שם והכל בבריאות טובה.
    לגבי טאטום כנראה שבשביל לשחק בצורה מסויימת, אתה חייב להאמין שאתה הכי טוב בליגה, זה חלק מהיכולת של הכוכבים.
    וובי – אכן משהו שעוד לא נראה כמוהו. יום אחד יהיה נחמד לספר שראינו אותו בתחילת דרכו.

    1. זו כמובן טעות.
      אתה לא צריך לעלות בתחושה שאתה הטוב ביותר, אלא ברצון לנצח את הטובים ביותר, ובתחושה שאתה יכול לעשות את זה.

  2. תודה מנחמיה מפורייה.
    מסי אולי פחות עשיר מרונאלדו כי לא התפתה לכסף של ריאד אבל הכבוד שלו גדול יותר ואחרי המונדיאל שלקחה ארגנטינה תחתיו הוא השחקן הטוב בהיסטוריה, יותר גדול מרונאלדו.

    1. אם אתה קורא מה שכתבתי, ומתחשק לך, תשאל את אד איזו גרסה הוא מקבל של הארועים ב"מסיבת התה של בוסטון" שהיא אירוע חשוב בהיסטוריה האמריקאית? האם באמת השתתפו שם אינדיאנים (תרשה לי לגחך) או שהיו שם חיוורי פנים בלבוש אינדיאני שהשתלטו על האוניות הבריטיות וזרקו את המטען למים?

      1. באותה הזדמנות תשאל אותו גם על האילומינטי והנחיתה על הירח.
        אהה כן וגם פיצה גייט – תשאל אותו על פיצה גייט זה באמת?

        1. בלוכר זרוקר טוב גם לך. אני יודע שכואב לך (מאד!) שאני פה, אבל אני פה להישאר ולהנות כל פעם שאני מוציא ממך כזו תגובה.

            1. למשל שהזכר של בטרייה זה בטר?
              וסוללה זה סוללים ברבים!
              תלמד.

            2. סוללות!!!

            3. אומרים סוללים ברבים ולא צוללות!

    2. אני חא בטוח שיותר גדול מפלה שהיה מהכוכבים המובילים של ברזיל בגיל 17 והבקיע שני שערים בגמר 58'. ואף שהכדורגל של היום אחר, עדיין להיות כוכב גדול והמצטיין בגמר גביע העולם כבר בגיל 17 זה דבר בלתי רגיל גם בכדורגל של אז.

      1. אתה שוכח שאז היה כדורגל אחר. כשאני רואה את הגולים של סיר בובי ז"ל מול ההגנות המצחיקות שהיו אז בפריימרליג קופץ לי האסימון.

  3. טייטום שחקן מצויין אבל כנראה ששכל קצת חסר לו. אם יקרה שמיאמי שוב תנצח אותו בגמר המזרח, הוא יקבל את "אני הכי טוב בנ.ב.א מאחורה בהפוכה"…כנראה שזה ממש לא מטריד אותו כי ככה זה שמרויחים מיליונים.

  4. מנחם כיף לשמוע שאתה חוגג. ספורט זו הדת האמיתית בארה״ב. אגב הייתי לאחרונה תקופה בצ׳יקו קאליפורניה והכרתי בחד״כ גם דוקטור להיסטוריה והיו לנו שיחות כיפיות

  5. אישית, ממש לא מפריע לי כאשר שחקני הליגה מכריזים על עצמם כטובים ביותר.
    זה נראה לי מתבקש ממי שנמצא בטופ של ענף כל כך תחרותי בו אין מדד מדיד ברור לדירוג.
    .
    בהמשך לאמירתו של טייטום –
    ראיתי הלילה את הסלטיקס.
    אני לא בטוח שטייטום אכן הטוב ביותר בליגה,
    אבל הסלטיקס כקבוצה בהחלט שם.
    יש להם הכל.
    התקפה מצויינת,
    הגנה מצויינת,
    ניסיון,
    איזון.
    כמו כל קבוצה אחרת, גם הם תלויים בבריאות הכוכבים,
    אבל זה לא משהו חדש.
    עד כמה הם מאוזנים?
    עד כמה קשה יהיה לעצור אותם?
    ובכן,
    כל החמישיה קולעים בדאבל פיגרס.
    כל החמישיה קולעים לפחות 55% אפקטיבי.
    כל אחד משחקני החמישיה הוא איום אמיתי מטווח ה-3
    (שחקן החמישיה עם האחוז הנמוך ביותר משלוש הוא בראון עם 34.6%)
    כל אחד משחקני החמישיה יודע להניע את הכדור היטב ולנצל כל הזדמנות של מיס מאצ' או דאבל טים.
    .
    אם בטייטום עסקינן,
    אז לזכותו חובה לציין שהוא משחק נכון. פחות מכריח, יותר משתף, ובעיקר יודע לנצל את ההרכב המצוין שנבנה סביבו.
    לדעת לשחרר בקבוצה עמוסה זה יתרון גדול שלא כל שחקן מוביל מסוגל לספק.
    .
    השורה התחתונה –
    היה והסלטיקס זוכים באליפות (מעט הזיטונים התיאורטיים וחסרי המשמעות שבכיסי ממוקמים על "ירוק בוסטון" ברולטה של ה-nba),
    לטייטום יהיה בהחלט אישוש לטיעון שלו.
    בהצלחה.
    .
    מנחם,
    המון בריאות!
    מי ייתן והבית החדש יאפשר לך עוד שעות על גבי שעות של כתיבה.
    המרוויחים הם אנחנו…
    שבוע טוב.

        1. לא בטוח. למעשה – הם הכי פחות תלויים בכוכב אחד בודד (או שניים), כמו פילי או מילווקי – שהן לטעמי המתחרות העיקריות שלה.
          מה גם שפציעה יכולה לקרות במהלך הפלייאוף ולא רק לפניו. בכל זאת – זה כדורסל יותר אינטנסיבי

          1. הם בסגל קצר שכל פציעה פוגעת בו קשה.
            ברור שקבוצה עם כוכב פצוע לא עוברת אותם. אבל אם נמשיך את הקו הקודם הסיכוי שבכל יריבה שיפגשו יהיה כוכב פצוע נמוך.

            1. אני חושב שאם תוציא לכל קבוצה את השחקן המוביל, או את שחקן מס' 2, או 3, או 4, או 5 – אבל אותו דירוג מכל קבוצה – בוסטון תהיה עדיין טובה יותר מכל יריבותיה.

            2. פה בדיוק אנחנו חלוקים.

  6. שבוע טוב! נשמע מעולה! נדמה שמצאת לך את ה"חבורה" שלך שתוכל לראות איתם משחקים ולדבר…
    כשאתה חושב על זה, אם הייתם בני 20…אז מה יותר כיף ממקום כזה שמשולם עבורך, מטפלים בך ואפילו מנקים עבורך?
    אם זה לא Retirement מוזהב אני לא יודע מה כן…חשוב לזכור גם את כל אלו שאין להם את זה ותמיד להעריך את הקיים.

    70 אינץ?! חחחחחח, לא רע!! 🙂

    אני חושב שאייברסון לא עובד עם הנ.ב.א באופן מקצועי כי זה פשוט לא באופי שלו…אין לו פוזה והוא לא יודע או רוצה להעמיד פנים עבור אף אחד…
    הנה הוא לפני 3 ימים אצל שאק בפודקאסט שלו ורואים כמה Genuine הוא, Unpretentious ופשטות עדיין Dawg for Life.

    https://www.youtube.com/watch?v=HgA-l-pGZP0

  7. מל- תיקון קטן (וכתבתי את זה ישר אחרי המשחק):
    לויקטור לא היתה חסרה גניבה או חסימה בשביל 5×5 לילה לפני.
    היה חסר לו א-ס-י-ס-ט אחד !!!
    אתה יודע, כזה שאתה מוציא חוץ למישהו ואז הוא לוקח שלשת התאבדות שנכנסת, ורושמים לך אסיסט? אז כזה. לא משהו נדיר כמו חטיפה או בלוק.
    .
    והילד משחק עם הגבלה של 30 דקות בערך…

  8. אחרי חוזי הענק לשחקנים, הגיעו, וזה היה צפוי חוזי הענק למאמנים.35 מליון לשנתיים עבודה בלבד, סכום מטורף.בכלל נראה שבגולדן סטייט המציאו כלכלה חדשה.הכסף זורם שם כמו מים.מס מותרות, הוצאות גבוהות ,שום דבר לא משנה להם.כמו כל דבר בעולם , השאלה היא מתי זה יגמר? אולי חלקית בקיץ הקרוב.

  9. תודה על המעורב ובריאות איתנה לך ולגייל.
    טייטום כזה עף על עצמו. אפשר לחשוב מה הוא עשה עד היום בליגה. נהנה מארגון נהדר שמתחילת הקריירה העמיד לרשותו סגל מאוד תחרותי.
    מה הוא עשה איתו? גמר אחד שהתפרק בו לחתיכות.
    עם סגל כמו שלו לוקה היה כבר עם אליפות אחת או שתיים.
    הוא פשוט נולד לבית של עשירים מההתחלה בניגוד לבחירות גבוהות שמגיעות בדר"כ לקבוצות גרועות.

    1. כמו ששמעון כתב כאן מעליי, זה מיינדסט טוב לשחקן מקצועי – אני הכי טוב בעולם, ככה הוא עולה על המגרש וזה עדיף. איך יעלה אחרת? "אני פחות טוב מלוקה ואם הוא היה במקומי היתה בבוסטון שושלת"? – הוא ישחק הרבה פחות טוב, מיינדסט רע לשחקן שעל אף כל הביקורת המוצדקת עליו, הוא הטוב בקבוצה הטובה בליגה כרגע, אחד הצעירים הטובים בליגה ושחקן טופ 10 בעולם.
      בהתייחסות כדורסל נטו, ברור שהוא לא הטוב בעולם, וגם אליפות העונה לא תשנה את זה. כל מה שכתבת נכון לדעתי. פשוט אני לא חושב שהוא צריך לחשוב ככה, וטוב בשבילו ובשביל אוהדי בוסטון שהוא לא חושב ככה. כל אחד מהשחקנים האלה – טייטום, לברון, סטף, לוקה, שיי, יוקיץ, יאניס, אמביד, דוראנט ואפילו בוקר או ג'ה עולים בתחושה שהם הכי טובים, וככה צריך להיות. נניח ג'ימי בפלייאוף האחרון בא עם הדעה שהוא וההיט הכי טובים בעולם, על אף שהם מקום שמיני, וזה כמעט הוביל לטבעת(על הראש של טייטום אגב).

      1. לא מסכים איתך.
        הוא היה יכול להגיד: "אני אחד מהטובים בעולם".
        גם היה נותן תחושה טובה לעצמו, וגם לא יוצא אהבל.

  10. אחלה מעורב
    חייב לציין מנחם שלי, בתור ינוקא בן 51, אתה נותן מוטיבציה במילים שלך לחיים בכללי.
    הלוואי על כולנו
    😍
    והלוואי שיביאו את אייברסון לפילי, יכול לתת להם את הזינג שחסר להם….

  11. בזכות כריס ברוסארד נזכרתי בסדרת כדורסל מצוינת מהעבר, שאהבתי מאוד בתור ילד ושכחתי ממנה לחלוטין.
    the white shadow.
    שחקן כדורסל לבן שנפצע ועובר לאמן בקולג' של שחורים.
    כל הפרקים ביוטיוב – שווה לכם לבדוק!
    https://www.youtube.com/watch?v=hce7tqBWAbs&list=PL7atefCTn-MbVAVZ-Xt_hZwN1hG7Rl6uM

כתיבת תגובה

סגירת תפריט