עדכוני ספורט נשים: 1.3 מיליארד דולר, 55% נשים, מה כבר יכול לקרות ב-6.9 שניות? ועוד / מיכל קארו

מונדיאל 2023 הצלחה מסחררת:

התאחדות הכדורגל של אוסטרליה פרסמה דו"ח מקיף על מונדיאל הנשים אותו אירחה ביחד עם ניו זילנד בקיץ שעבר. על פי הדו"ח של חברת המחקר "נילסן" – מונדיאל הנשים הוביל להשפעה של 1.3 מיליארד דולר אוסטרלי (~855 מיליון דולר) על כלכלת אוסטרליה!

  • 70% מהאוסטרלים צפו בטורניר.
  • 1.3 מיליון כרטיסים נמכרו למשחקים באוסטרליה (1.7 מיליון כרטיסים ביחד עם ניו זילנד – שיא חדש).
  • 2 מיליארד צופים בטלוויזיה בכל העולם.
  • משחק חצי הגמר בין אוסטרליה לאנגליה היה למשדר הטלוויזיה הנצפה ביותר בתולדות המדינה.

בדרום קוריאה הנשים הן הרוב:

הנה משהו מעניין: 55% מאוהדי הספורט בדרום קוריאה שמגיעים לאירועי הספורט במדינה הן בעצם… אוהדות. לפי אומדן משנת 2022 של איגוד הספורט המקצועי של קוריאה, נשים מהוות 55% מהקהל באירועי ספורט מקצועיים כגון: כדורסל, בייסבול, כדורגל וכדורעף.

מומחי ספורט בקוריאה מייחסים את השיעור הגבוה של נשים ביציעים לתחושת הביטחון הכללית הקיימת באולמות ואצטדיוני הספורט במדינה. בנוסף לכך, ישנה תרבות מעריצים לאומית וסגידה לכוכבים מפורסמים.

כדורסל מכללות:

אינדיאנה – איווה: ירדן גרזון נגד קייטלין קלארק. כשבוע לאחר שבירת שיא הנקודות של קלארק, התארחה איווה אצל אינדיאנה. 17,000 אוהדים שבאו לראות את ה-כוכבת הכי גדולה בספורט, נתנו דחיפה אדירה לקבוצתם שהיממה את איווה והשיגה נצחון מרשים 69-86. ירדן גרזון נראתה נהדר וסיימה עם 15 נק' + 5 אסיסיטים. קייטלין קלארק: "רק" 24 נקודות (קלעה 4 נק' בלבד בחצי השני), 9 אסיסטים, 10 ריב'.

דון סטיילי מאמנת דרום קרוליינה ואגדה באופן כללי, נשאלה על השיא של קלארק ואמרה: "אני לא חושבת שהשיא הזה ישבר שוב… היא ככל הנראה תרשם בדפי ההיסטוריה כשחקנית המכללות הטובה ביותר אי פעם". ועל הדרך ברכות לסטיילי שהשיגה בלילה שבין חמישי לשישי את ניצחונה ה-600 כמאמנת.

מה כבר יכול לקרות ב-6.9 שניות? הרבה מאוד! סיום ענק למשחק בין UCLA לבין אורגון סטייט. שווה לחיצה על הלינק למטה.

והיום בפינתנו "עזרת נשים": במשחק שנערך בתחילת החודש בין דרום קרוליינה לבין אול מיס קרה הדבר הבא: ארקישה דייוויס שחקנית אול מיס נפלה על הפרקט כאשר שמרה על שחקנית יריבה. שחקניות שתי הקבוצות מיהרו ליצור סביבה מעגל ולהסתירה מהמצלמות ומהקהל באולם. גם למאמנת דרום קרוליינה דון סטיילי לקח רגע להבין מה ולמה, עד שהשופטת הסבירה לה שנפלה לדייוויס הפאה (בעיה ידועה אצל נשים שחורות) והשחקניות מסייעות לה. לציוץ הזה יש 4 מיליון צפיות ב-X (טוויטר לשעבר).

משהו קטן לשבת:

תמיד אהבתי את ג'יי ג'יי רדיק – ואחרי הקטע הזה בו הוא מדבר על סברינה vs. סטף – אוהבת אותו אפילו יותר.

ונסיים עם משהו משעשע מהאולסטר: אג'ה ווילסון לא באמת מעוניינת לשוחח עם צוות השידור על משחק הסלברטיז כשליל ויין על הספסל מדבר איתה…

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. מיכל הכנסת פנינה יקרה לאתר עם הפינה שלך. התחלתי לעקוב אחרי כדורגל הנשים במונדיאל 19.. והאמת שבמונדיאל הזה ממש הייתי בתוך זה.. נהנתי מזה שאני מורה והוא גם נפל על החופש הגדול בשילוב שלילדים היו מסגרות (מנפלאות החינוך הקיבוצי) אפשר לי לצפות במשחקים בשעות בוקר וצהריים בנחת. ותודה למיכל שהכניסה אותי במהלכו לקבוצת וואטסאפ של מבינות ומביני עניין בכדורגל הנשים העולמי.

  2. אגב התמזל מזלי ויש לי פרטנרית בבית חובבת כדורגל בדמות בתי הבכורה בת ה-11 שאף משחקת בקבוצת ילדות באזור מגורינו בעמק הירדן זו השנה השנייה.. ושנה ראשונה במסגרת של ליגת ילדות.

  3. טור נפלא. מציע לך מתוך נסיון לא להכניס טורים ביום ששי, אלא אם הטור נכנס ממש בבוקר, כי יום ששי אצלנו (לא רק אצלנו) הוא לא יום טוב לטורי ספורט. אני מציע זאת כי ברצוני שכמה יותר גולשים יקראו אותך.

  4. תודה מיכל.
    .
    לא הייתי ממהר לקחת את ההימור של סטיילי, כשכבר עכשיו יש לנו מועמדת בכירה להיות סנסציה סטייל קייטלין בדמותה של ג'ו ג'ו ווטקינס (ועוד עוברת לשחק בביג 10 בשנה הבאה).
    .
    אגב, רוב הקבוצות בביג 10 נחלשו מאוד השנה (בהקשר לטור של היום, אז גם אינדיאנה וגם אייווה היו רוצות להיות עם הסגל של השנה שעברה), LSU עם בעיות פוסט-זכיה ויוקון עם מכת פציעות כבר שנה שניה ברצף, מה שמשאיר את דרום קרוליינה של סטיילי כמועמדת הבולטת היחידה לקחת השנה את התואר. נקווה שנראה שדרוג לקראת הטורניר…

    1. אההה אני הכי לא מסכימה איתה. כל שיא סופו להישבר בסוף. בחיים לא חשבתי שאזכה לראות את שיא הנקודות ב-NBA נשבר… ואז זה קרה.
      גם אם זו לא תהיה ג׳ו ג׳ו, בסוף מישהי תשבור גם את.
      אכן נחלשו, ואני כרגע גם הולכת עם דרום קרוליינה לאליפות… אבל במרץ המשוגע הכל יכול לקרות. בשנה שעברה הן הגיעו גם עם מאזן מושלם ואיזה אחת העיפה אותן הביתה בפיינל פור

  5. את חצי הגמר נגד אנגליה ראיתי בפאב המקומי עם עוד 80 מחברי הטובים ביותר/ שכנים.
    אחרי גול השוויון של סם קאר סטיב קפץ על כך גבוה שבנחיתה הוא פרק את הברך הדפוקה שלו (שוב) והוא צולע עד היום!

  6. טור משובח שעוד הולך ומשתפר מפעם לפעם, 6.9 השניות זה לא יאומן פשוט, נדיר…אשמח להסבר על הפיאות של נשים אפרואמריקאיות…כתבת שזה נפוץ…אני פעם הראשונה שומע על כך…אבל היה יפה לראות את התגובה הספורטיבית של השחקניות ובכלל בכל פעם ששחקנים יריבים מתנהגים כמו חברים זה מחמם את הלב

    1. אי אפשר באמת להסביר בשורה אחת על עניין הפאות-
      בגדול זה קשור לבעיות שיער (אצל חלקן לא גדל כ״כ), ברצון לשיער חלק (כמו הלבנות), דברים היסטוריים, חברתיים וכו׳…
      כריס רוק עשה סרט על הנושא הזה, חפש GOOD HAIR.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט