על רכזים גבוהים / הגולש מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

על רכזים גבוהים / הגולש מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק. זהו מאמרו הראשון לאתר.

השעה היתה כמעט חצות.

בשעה כזאת בן אדם נורמלי מזמין כוסית ויסקי ויושב להסתלבט. זו שעה בה מרכלים על נשים, מחלקים ציונים, מספרים סיפורי אלף לילה .

כבר הייתי רעב אבל חיכיתי ליאנוש. הוא כהרגלו הופיע עם בחורה סופר מדליקה. האמת, עם כרטיס ביקור כמו שלו אפשר לתפוס כל אחת. אודה על האמת אותי זה דווקא  פחות מעניין, אף פעם לא ראיתי בהשגת בחורה מירוץ למדליה אולימפית. תמיד ראיתי באהבה שמזדמנת לך מתת אל.

מי זה יאנוש? נתחיל עם התואר שלו – "מנתח הרמת ישבנים לנשים סקסיות". שאלתי אותו פעם מה קורה אם מגיעה אליך כונאפה ("מכוערת", בסלנג ערבי). יאנוש צחק – "אין אישה שלא חושבת את עצמה לסקסית, אתה ממש תמים".

מאחר ואנחנו לא בדיוק נורמאליים, הזמנו חלוויאת לפתיחה. זה שיפוד שנמס כמו חמאה בפה. מסמר הערב זה שיפודי אווז. הנוירולוג שלי טוען שהוא מזהה בצילומי MRI עקבות של שיפודי אווז. וכמובן לא נשכח את מנת השף, לילות ביירות, מלווה בסחלב גדוש בפיסטוק חלבי ממרכז טהרן. פיסטוק חביב מאוד על חמינאי.

בטוב ליבי עם לילות ביירות המטמטם החלטתי לכתוב מאמרון להופס. אבל על מה אכתוב? הסתכלתי על יאנוש – בחור גבוה יחסית לבני תמותה. חשבתי לעצמי – באיזה תפקיד יכול היה לשחק בכדורסל? אז זהו, שהופס זה משחק לעמלקים, לאנשים גבוהים שנושמים אוויר שונה לגמרי מאיתנו הגמדים.

ואז נפל לי האסימון נכתוב על רכזים גבוהים.

השם הראשון שנופל ללשון זה כמובן מג'יק ג'ונסון. מספר הנשים שהשיג שם את יאנוש בכיס הקטן. השחקן התגבר על איידס, והתגבר גם על הרבה גמדים שסתם הפריעו לו לעשות מה שהתחשק לו. מהשחקנים הבודדים, אולי היחיד, שיכול היה לשחק את כל התפקידים בכדורסל בהצטיינות.

אבל אי אפשר לקחת את מג'יק כסמל. הוא יותר מידי מיוחד.

אז בחרתי כמייצג של הגוליברים את אוסקר רוברטסון – ביג O. רוברטסון היה הראשון להשיג ממוצע טריפל דאבל בעונה. וזה עוד בתקופה שאסיסט היה באמת אסיסט, ולא היום, שאם השחקן קורץ לבחורה ביציע, ובמקרה יש סל, אז נרשם אסיסט.

כן, יש את ראסל ווסטברוק, ששייך אגב לגמדים. גם ווסטברוק השיג ממוצע טריפל דאבל בעונה. בכל משחק שלו בו הושג טריפל דאבל, נהגתי להציץ בתפוקה של הסנטר – ניסיתי להבין איך שחקן בגובה של ראסל לוקח 10 ריבאונדים, ועוד כממוצע שנתי. מצאתי שבמשחקי הטריפל דאבל של ווסטברוק סטיבן אדאמס היה לוקח 2-3 קרשים. אז בדקתי מה הממוצע של אדאמס היום, ולא תאמינו – מעל 10 קרשים למשחק.

החשד שלי הוא שהיה פה ניפוח מספרים כדי לקבל תואר. אני ממש לא משוכנע בטוהר התואר, אבל חשד זה לא הוכחה!

שיהיה ברור לכולם – אני מעריך את ראסל, שבשיאו היה MVP. את התואר הזה מעניקים מומחים עולמיים, לא אקח שום דבר ממה שמגיע לשחקן ברמתו. הוא לא ברשימה פשוט כי זו רשימה לגבוהים.

אז הבה נעיף מבט ברכזים הנחשבים גבוהים, שאורכם לפחות 1.95 מטר.

נתחיל באוקלהומה, שם כמעט אפשר להרכיב חמישייה של רכזים גבוהים. שיי גילגוס אלכסנדר – אחד השחקנים הטובים בעולם. מתפקד היום יותר כשוטינג גארד, אבל לא מעט משחקים משחק כרכז. לצידו ג'וש גידי, 2.03 מטר ורכז מתפתח. גם וסילי מיצ'יץ', כוכב באירופה, וגם טרה מאן. לקייסון וואלאס היה חסר אינץ' כדי להיות החמישי בסגל הגוליברים של הרעמים, אבל בינתיים מיצ'יץ' וטרה מאן עברו לשרלוט.

בברוקלין – בן סימונס גם הוא גוליבר ושחקן הגנה משובח. מאז שהוא נעדר מהפרקט הנטס ירדו ביכולת ובתפוקה. לברוקלין היה את דינווידי אבל הוא עבר ללייקרס דרך טורונטו.

בשרלוט – למלו בול הוא הנציג הבכיר של משפחת בול, נכון להיום. כמובן שאזכיר את האח הבכור לונזו בול המשחק בשיקגו. חבל לשניהם נטייה לפציעות תכופות. ניק סמית', קומבו גארד שנוטה לשוטינג גארד, נבחר בדראפט האחרון, נראה אם שרלוט לא יקלקלו (גם) אותו, ואז יוכל לקבל מקום מכובד ברשימה.

עוד רוקי מעניין שלא ממש מקבל צ'אנס הוא קובי בופקין, 1.96 מטר, באטלנטה. בבוסטון – בנטון שימש, למעשה, אוהד גבוה מהספסל, ועכשיו משמש כאוהד מסור בדטרויט. בדאלאס – לוקה הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, אם לא הכי טוב, והוא רכז, ומחליף אותה דנטה אקסום, גם הוא 1.96 מטר.

בלייקרס – לברון, 2.06 מטר, שימש תקופה לא קצרה כרכז, ועשה זאת, כמו כל דבר שהוא עושה, ברמה גבוהה מאוד. בדראפט בחרו הלייקרס את ג'יילן הוד-שיפינו, 1.98 מטר. גם דיאנג'לו ראסל, 1.95 מטר, משחק לא רע כרכז, וגם אוסטין ריבס מחלטר כרכז, לעתים.

בדטרויט – נושא הדגל שלהם הוא קייד קנינגהאם, והקודם היה קיליאן הייז. שניהם לא משכנעים, והייז נראה לי בדרך לאירופה (בינתיים הייז פוטר, אז אולי באמת יגיע לאירופה). בינתיים דטרויט בדרך לשבירת שיאים "לא רגילים" בליגה. הרבה זמן יזכרו בליגה את השמות שלהם.

אצל האינדיאנים נמצא צ'יף מקרקף ראשים מעולה – טייריס הליברטון הוא כוכב, והשחקן הטוב ביותר בקבוצתו, שעושה זאת מעמדת הרכז – שימו לב כמה רכזים גבוהים הם השמנה והסלתה של הליגה. המחליף שלו הוא נמבהרד.  

ובקליפרס – אהוב הקוראים הארדן. החשפניות עולות על סולם כדי לנשק אותו. במיאמי – טיילר הירו רכז פארט-טיים, ועם הגעת רוזייר יהיה רכז לגיבוי. בפניקס – בוקר גם הוא רכז לשעת חרום, שתמשך ככל הנראה עד סוף העונה, והעובדה שהוא יכול גם לנהל משחק רק מגבירה את ההערכה שלי אליו.

בפורטלנד – ברוגדון הרב גוני הוא רכז וחלק חשוב ברוטציה של פורטלנד. שחקן מאוד מבוקש בשוק הטריידים, בין היתר כי יכול לשחק כרכז גבוה. בוושינגטון – דילון רייט, שנראה שהביקוש לטרייד עבורו עלה בימים האחרונים. בסן ויקטור ספארס – סוהאן מהווה ניסוי לא מוצלח, אבל בהחלט מצביע על מגמה, ועל נטיות מאמנים – הם אוהבים רכז גבוה.

וואלה ממש רשימה ארוכה ולא בטוח שציינתי את כולם, אבל הבה נסתכל בדראפט 2023 ונראה מי נכנס לליגה: בחירות 4 ו-5 – האחים תומפסון, אמן מסווג כרכז, אוסר גם הוא יכול לרכז, על פי דווחי סקאוטים לפני הדראפט. בחירה 6 – אנטוני בלאק, משתלב לא רע באורלנדו, ונראה שהם מנסים ללכת עליו כרכז מוביל בעתיד. שימו לב שעד עכשיו ציינו שלוש בחירות לוטרי ברצף, בכולן נבחר גארד גבוה שיודע לרכז.

דראפט 2024? דראפט חלש, כך נראה, אך לא רע בכל הקשור לרכזים בכלל, ורכזים גבוהים בפרט, אז נעיף מבט קצר – טופיץ, קרוב לשני מטר, מועמד במספר אתרים להיבחר בבחירה הראשונה. סטפן קאסל, קומבו גארד שיכול גם לרכז, מדורג גבוה במוקדראפטס. קולייר קצת נסוג בדירוגים ,אבל עד לא מזמן היה מועמד להיבחר ראשון. פרוקטור, מאוניברסיטת דיוק, צפוי להיבחר בסיבוב הראשון. קרינגטון, עוד רכז גבוה, מועמד חזק לסיבוב ראשון, אמנם קצת ירד ביכולת לאחרונה, אבל הוא פרשמן ועדיין ילד.

אין ספק שזה מצביע על מגמה – הסקאוטים זיהו את החיבה לרכזים גבוהים, כמו שזיהו את החיבה לקלעי שלוש מצטיינים. נוצר מצב שמי שלא קולע באחוזים טובים לשלוש נפלט מהסיבוב הראשון בדראפט, ושרכז גבוה מקבל מקום של כבוד בין המועמדים, והמסלול שלו ללוטרי חלק ומלוטש. ומה קורה באירופה? בטורנירים לגיל 17-18 מגוון שחקנים גבוהים שמכשירים אותם לשחק כרכזים, וכמובן לא נשכח שלוקה צמח באירופה.

למה זה קורה? ראשית, ההצלחה של רכזים גבוהים בליגה מעודדת מאוד צעירים גבוהים מבתי ספר תיכון, קולג'ים, ומאירופה לנסות לשחק כרכז גבוה.

בנוסף נראה שיש שחיקה גדולה בכישרון בעמדה 2. גארדים רבים מתחילים כקומבו גארד, עם רצון ונטייה גדולים לשחק 1 – אפשר לציין את אדווארדס, בוקר, אולי אפילו בראון, שהם טובים מאוד בעמדה. מעבר להם נמצא שחקנים בינוניים, שהם במקרה הטוב רול פליירס טובים. כך למשל בוגדנוביץ' טוב בצליפות לשלוש, וביין יותר מסתם צלף, אבל עדיין לא סופרסטאר.

במספר קבוצות מציבים שני רכזים בחמישיה הפותחת – יאנג ודז'ונטה באטלנטה, גארלנד ומיצ'ל בקליבלנד. שג"א וגידי באוקלהומה. למעשה, היום לעיתים מספיק להיות שחקן הגנה טוב כדי לשמש כשחקן פותח בעמדה 2. אותה עמדה 2 שהתפארה בשחקנים כמו ג'ורדן וקובי בריאנט כבר לא טובה כבעבר. אין היום אף שחקן שמזכיר לי את אלה שציינתי.

לסיום, אני כבר צמא – קולות של ברק מחוץ לחלון ממריצים אותי לקחת במהירות שלוק של סחלב חם, מכוס גבוהה כמובן. בקרוב אצלכם.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה רבה. סחתיין על הפוסט הראשון.
    גארד גבוה זה יתרון גם בפן ההגנתי וגם בפן ההתקפי.
    להיות מסוגל לראות את כל המגרש מלמעלה וגם להשתמש בגוף הגדול בפוסט אפים זה עולם אחר מגארד ממוצע/נמוך.
    הזכרת את ביג O. אני חושב שהוא אחד האנדרייטים היסטורית. לקח mvp בתקופה שכמעט ורק גבוהים זכו בתואר והיה השחקן השני בחשיבותו באליפות ב1971.
    הגארד בעל סט היכולות השלם ביותר בהיסטוריה.
    העובדות מוכיחות שלפחות אחד משני הגארדים הפותחים צריך להיות בעל סייז.
    דיים ומקולום שהם סופר מוכשרים לא הצליחו יתר על המידה בפלייאוף לאורך שנים הרבה בגלל חוסר בסנטימטרים.
    גם גארלנד ומיטשל נראים לא פחות טוב כשהאחד נעדר.

  2. סיפתח משובח מהפנט, מזכיר קצת את "תמונות יפואיות" באוירה (של מנחם תלמי הגדול)…שמח קצת את מנחם שלנו ותוסיף תמונה לעצמך במשתמש ושמח אותנו וכתוב לנו עוד טורים

    1. אני די חלש בשימוש באפליקציות.
      בחור מאוד מאוד נחמד הוסיף תמונות למאמר שלי.ואני כמובן מודה לו.

  3. DUNKEשיין יה ביצה מטרילה תרנגולת בגריל.
    מג'יק זה הרכז האולטימטיבי. אם הוא היה רודף אחרי סטט כמו מארו א-ראס היו לו יותר טריפלים מהלז.
    בינתיים לווייסט ברוק אין אפילו טייטל אחד, למאג'יק יש 5!

  4. נראה לי שיהיה יותר קשה למצוא רכזים נמוכים….
    ובין הרכזים הגבוהים חייבים לציין את יוקיץ' יקיר המדור. הוא לא נראה כמו רכז, הוא לא זז כמו רכז אבל כשמסתכלים על המשחק והנתונים – הוא רכז….
    🙂

  5. תודה מהפנט התרנגולות. אהבתי את סגנון כתיבתך המלבלב. היום כבר קשה להגדיר מה זה גארד. אפילו יוקיץ' וג'יאניס משחקים המון מאחורה. המשחק השתנה לחלוטין. יותר קל לכתוב על גארד גבוה מאשר על גארד נמוך כי ברונסון למשל הוא אחד המוהוקנים האחרונים

  6. בס"ד
    תודה רבה, נהדר תמשיך לכתוב.
    כ. מגדולי הרכזים לא היו גבוהים, כמו סטוקסטון ו, פארקר סטף.
    אבל יש לג'וב. יתרון. במיוחד בתחום ההגנתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט