מעורב הופס ליום שני: האול סטאר וויקאנד (כולל המשחק) הם ראשית-כל חגיגה / מנחם לס

1.לכמה מכם האול סטאר וויקאנד הוא קרקס. שעמום. פיהוק. עבורי האול סטאר – כולל המשחק – הוא חגיגה. CELEBRATION.

חגיגה למשחק הנפלא הזה. חגיגה לראות את האתלטים הטובים ביותר בעולם. חגיגה לראות צעירה קולעת 26 בתחרות השלשות, כמו ארבעת השחקנים שקבעו אותו מספר באליפות הדאנק ועלו לגמר. (ובגמר רק דמיאן לילארד עשה 27). חגיגה לראות כפי שכתבתי אתמול תחרויות מהנות.

הייתי אישית ב-15 אול סטארים, מה שעושה מאלה שחזיתי בהם בטיווי 48 כי לא החמצתי אף אחד, ולא זכור לי שהייתי בארץ אף פעם בחודש פברואר מאז הגעתי הנה כי את שנות השבתון שלי מהאוניברסיטה חילקתי לסמסטרים בסתיו.

ועדיין…

IT NEVER GETS OLD

תחרות הדאנק איכזבה. עדיין לראות שחקן בגובה 1.86 כמו מק מקלוג מנתר מעל שחקן עומד, לוקח כדור מראשו, מקפיץ אותו באוויר, ואז מבצע דאנק אחורי והכל במשהו כמו 1.4 שניות זו תופעה. זה מבצע אולטימטיבי. הדאנק שלו היווה את חגיגת הדאנקים עבורי.

ומה בקשר למשחק האול סטאר? לא הייתי רוצה שישחקו יותר הגנה? בוודאי. אבל הגנה תהיה רק אם ברבע הרביעי התוצאה בין המזרח והמערב קרובה ואז נראה כמה דקות מצויינות כי השחקנים ירצו לנצח. אבל משך שלושה רבעים זאת חגיגת שלשות (היו הלילה שלוש כאלה מחצי מגרש, כולן של דמיאן לילארד), דאנקים, ומסירות אסורות. ככה זה וכך צריכים לקבל את המשחק הזה.

חבל שהמזרח הוביל ב-+20 כמעט כל המשחק כי אחרת ברבע הרביעי היה קצת קרב, אבל זה לא קרה.

לא הכל מושלם כמובן. אבל האווירה שם מחפה על הכל. כמובן שההנאה או 'ביזבוז הזמן' תלויים בצורה שאתה מסתכל על כל המאורע הזה למפרע. עבורי כל המאורע הוא חגיגה אחת גדולה ואני מקווה שאצליח להינות מעוד כמה חגיגות כאלה.

2. המזרח ניצח את המערב 186-211 במשחק האול סטאר

במשחק האול סטאר אף שחקן לא מנסה להוכיח דבר. העובדה שהוא כאן מספקת. אז מה קורה במשחק הזה? כל אחד עושה את השטיק שלו עד שלפתע למישהו השטיק הולך על הכיפאק אז הוא ממשיך עם השטיק שלו כי הוא לפתע מרגיש שיש לו סיכוי ל-MVP.

הפעם זה היה טייריס הליברטון שהתחיל את המשחק ב-5 מ-5 מהשלוש. אבל ידעתי שהוא לא יקבל את ה-MVP כי הוא צעיר מדי ולא שילם עדיין את שכר הלימוד. חיכיתי שמישהו אחר ינסה לפרוץ קדימה לקראת ה-MVP.

ברבע הראשון חשבתי לרגע שלברון הולך על זה. הוא התחיל בסערה וקלע סל אחד בפריצה שהרעידה את כל האולם. אבל כנראה שהוא ביקש ממאמן המערב לא להכניס אותו בחצי השני. הוא סיים עם 8 נקודות.

פתאום דמיאן לילארד בא משום מקום עם 3 שלשות, שתיים מהן ממרחק נדיר ממש. אבל זה היה אול סטאר גיים ולא משחק ליגה.

סטפן קרי עולה ועושה חסימה על בנצ'רו הגבוה ממנו באיזה חצי מטר. הוא קובר כבדרך אגב שתי שלשות. הרבע נגמר 47-53 למזרח. כולם מיד מכפילים בארבע והשאלה היא אם יהיה זה נשחק האול סטאר הראשון עם מעל 200 נקודות לקבוצה המנצחת.

התוצאה באמצע הרבע השני היא 51-70 ואני יודע שזאת בעייה: אם המערב לא מצמצם את ההפרש, המשחק ימשיך להיות תחרות של זריקות לסל. לדמיאן כבר 17 נקודות. הקהל לא אוהב את זה. הוא רוצה שטייריס הליברטון מהפייסרס יקבל את ה-MVP.

ב-67-82 עשה טריי יאנג שגיאה שאולי תעלה לו ביוקר. הוא עם הכדור. רק שומרו ברבע זה, קווין דוראנט, בינו לבין הסל. מה עושה יאנג? מקפיץ כדור בין רגליו של דוראנט, רץ מסביבו, וקולע לייאפ קל.

אוי ואבוי.

אם לדוראנט ישד חוש הומור הוא יסלח לטריי. אבל אם הוא הרגיש נעלב – EMBARRASSED – כי איזה 220 מדינות בכל העולם ראו זאת…אוי ואבוי לטריי יאנג ולאטלנטה האוקס במשחקים הבאים נגד דוראנט (לא שיש יותר משניים בעונה…).

החצי נגמר 69-104. המערב הקטין מעט את ההפרש. לדמיאן 22 נק' כשהוא 6 מ-11 מהטריי. הליברטון עם 18 כשכולן נקלעו מחוץ לקשת ב-6 מ-7. למערב קרל אנטוני טאונס קלע 10. למה אני מזכיר זאת תקראו עוד מעט. לדוראנט 12 כמו לסטפן קרי.

עדיין ההגנות לא הופיעו. אני מחכה שהמערב יוריד את ההפרש או שתהיה איזו חסימה מלוכלכת.

מאומה לא קרה. הרבע השלישי מסתיים ב-136-160, ואני יודע שקרב אמיתי כבר לא יהיה במשחק הזה.

הסתיים 186-211, בפעם הראשונה שמשחק אול סטאר שובר את ה-200. לילארד מסיים עם 39 נק' ב-11-מ-23 מהטריי, והליברטון מסיים עם 32 נק' ב- 10 מ-14 מהטריי. אבל הוא עדיין לא שילם את שכר הלימוד וה-MVP הולך לדמיאן לילארד.

אגב, כמעט שכחתי: טאונס סיים עם 50.

3. האם זה הסוף של ה-IGNITE TEAM ב-G-LEAGUE?

ב-MEDIA NEWS CONFERENCE המסורתי ב-ALL STAR WEEKEND הקומיסיונר של הליגה אדם סילבר הודיע שבליגה מדסקסים עתה את האפשרות לבטל את קבוצת ה-IGNITE שהוקמה עבור שחקנים מעולים שהעדיפו לשחק בקבוצה מקצועית עם משכורות (אמנם משכורות 'נורמליות'), במקום לקחת את צעד ה-"ONE-AND-DONE" במכללות.

השחקנים שהעדיפו את ה-IGNITE עשו זאת בגלל האפשרות להרוויח משכורת, וכן לפתח דילים מסחריים בפרסומות, ובהצגת מוצגי ספורט (אבל לא רק) שונים. לשחקני ה-IGNITE היו PROFESSIONAL AGENTS ומלבד משכורות 'נורמליות' שנעו בין $60,000 ל-$120,000 לשנה, לא היה כל הבדל בין שחקני ה-NBA המקצוענים לבינם.

"אבל עתה, עם ה-NIL במכללות, שחקנים מעולים בדרך ל-'ONE AND DONE' יכולים ליהנות מאותם כלים מקצועניים ששחקני ה-IGNITE נהנים מהם.

מה זה NIT?

 NIL refers to the rights of college athletes to control and profit from their name, image and likeness. In the past, these rights were restricted by the NCAA, but recent policy changes now allow athletes to monetize their personal brand and endorsements while participating in college sports.

במילים אחרות, השחקנים שהם 'TOP' עם בטחון די מבוסס להיבחר בסיבוב הראשון, או לכל הפחות סיבוב שני בדראפט, יכולים להשתכר ולפתח עסקי מסחר ופרסומת בעת שהם משחקים במכללה.

לקראת סוף מסיבת העתונאים על אדם סילבר הוא הודיע שה-NBA מתחיל להתעמק יותר בתכניות הכדורסל לילדים ונוער, "כי 30% משחקני ה-NBA הם לא אמריקאים, ואנחנו רוצים לשוב ולהיות ליגה שברובה המחלט היא 'אמריקאית'.

הצהרה זו גרמה לעשרות יד יים להיות מורמות לשאלות בקשר ל'אמריקאיות של ה-NBA', אבל על נושא זה נדבר פעם אחרת.

4. רג'י מילר מגלה סנסציה: אייזיה תומאס הצטרף לנסיעות וטיסות בוסטון סלטיקס בשנות ה-80

מאמן הסלטיקס רד אורבך הירשה לאייזיה תומאס להצטרף לקבוצה במסעותיה לסדרות הגמר נגד הלייקרס, וזה נעשה בהסכמת לארי בירד ושאר כוכבי הסלטיקס איתם שוחח רד אורבך בנידון. את זאת גילה רג'י מילר באול סטאר וויקאנד (isiah-thomas-reggie-miller© Provided by BasketballNetwork.net)

אייזיה אמר להם, בפשטות, שהוא רוצה ללמוד מה מייחד את הסלטיקס עד כדי כך. מה עושה מהם קבוצה אלופה. רג'י מיטלר הוסיף שזה היה כה מוזר, "כפי שהיה מוזר אילו בקשתי ממייקל ג'ורדן להצטרף למסעות השיקגו בולס 'כדי ללמוד כיצד להיות אלוף עונה אחרי עונה'".

"Isiah used to travel with the Celtics back after the playoffs in the early 80s, and I found that so odd," Miller narrated. "After the playoffs, remember when you would see Isiah in the Finals when it was Boston versus Los Angeles, and Isiah would be at the games? Everyone assumed that Magic was giving him his tickets. He was getting those tickets from Red Auerbach and the Celtics because he was traveling with them on the plane and the bus. And I was like 'Why?' He's like, 'I needed to know how to win'".

That explains why Thomas once said MJ wasn't his competition

According to Miller, this explains why Thomas once said that his focus during his prime wasn't beating Michael Jordan but beating the Celtics and Lakers. Right from the start, he knew they were his real competition if he wanted to win a championship.

אייזיה אמר שהוא יודע שכדי לקחת אליפות הוא יצטרך ללכת דרך הסלטיקס, ולא דרך מייקל ג'ורדן.

וכך בדיוק היה באליפויות הפיסטונס ב-1989 ו-1990. זה היה רק ב-1991 כשמייקל סוף סוף ניצח את דטרויט ולקח את האליפות, כפי שעשה 5 פעמים נוספות.

5. הסרבי – ניקולה יוקיץ' – עוקץ את הסלובני – לוקה דונקיץ' באול סטאר

הקרדיט לתמונה ל-LAPRESSE

מאז שהסלובני הצעיר הגיע לליגה, הסרבי המבוגר והוותיק אהב לעשות ממנו שק חבטות. עכשיו שהפורמט חזר להיות 'מזרח' נגד 'מערב', הם שוב יחד בחדר ההלשה, המקום המיועד ל-TROLLINGS מכאן ועד הודעה חדשה.

שניהם הרי מאותם אזורים שפעם היו יוגוסלביה, והחום בין השניים נראה לעין. שניהם נהנים מאותו סוג של הומור – עקיצות, ושפיכות מים אחד על השני.

כשלוקה עמד ולפניו איזה 20 עתונאים הרעבים לכל מילה מפיו, ניקולה בא מאחוריו ושפך עליו גלון שלם של מים קרים.

לוקה אפילו לא הסתובב לראות מי עשה זאת הוא ידע: ג'וקיץ', ומיד החל לקלל ביוגוסלבית תוך כדי שהוא מתכרבל מקור ומקלל. זה לך הומור יוגוסלבי:

אמש שניהם היו בחמישייה של המערב במשחק נגד המזרח.

6. קייטלין קלארק לא מרוויחה פרוטה כמשכורת אבל היא מרוויחה יותר מ-122 שחקני NBA

קייטלין קלארק היא הדבר היום בכדורסל נשות המכללות. מאז שהיא סחבה את איובה לגמר בעונה שעברה הכנסותיה מה-NIL התעצמו וגדלו השמיימה.

עתה שהיא שברה את שיא המכללות בקליעה לנשים הפופולריות שלה הרקיעה שחקים. המאבק התחרותי שלה עם אנג'למ ריס רק מעצים את הפופולריות שלה, ולראשונה בהרבה שנים השם הנקבי 'קטליין קלארקק הפך לחלק מהשפה ההופסית אפילו בקרב הגברים הקשים של ה-NBA.

ההומור בקשר לכדורסל נשים פסק הרבה לפני שסברינה לונסקו נתנה לסטפן קרי קרב על הכסף עד הזריקה האחרונה.

קייטלין קלארק הפכה לפי פורבס מגזין למרוויחנית מס' 40 ב-(NIL (Name, Image, Likeness עם הכנסה שנתית של $818,000, הכנסה גדולה יותר מזו של 122 שחקני NBA!

7. ג'ואל אמביד: 'אני רק אומר 'יכולתי לנצח את אליפות הדאנק'

8. פרוזי מעריץ את סטפן קרי

קרדיט לתמונה לקלאץ'-פוינט

הווריורס, כך נדמה, עלו על העגלה. הם ניצחו 8 מ-10 המשחקים האחרונים לפני האול סטאר, ואת האחרון עשו כשברנדין פודזיימסקי עולה בחמישייה במקום קליי תומפסון.

פודזי הרוקי הוא מלא הילולים על סטפן קרי. הוא אמר על סטף באול סטאר:

All those things that I watch him do on a daily basis, and how he’s able to control all of the stuff being the player he is is something I want to be when I’m in his shoes,” said Podziemski, per ClutchPoints on X, the social media platform formerly referred to as Twitter (Via the NBA.)

פוזי אינו סטף ואולי אף פעם לא יהיה. אולי לא יהיה אף פעם שחקן כמו סטף. אבל פורזי הביא עמו אנרגיה שלא נגמרת כשהוא תוקף את הסל ללא הרף. הוא גם קלעי כלל לא רע. היה טוב לשמוע את מה שאמר באול סטאר.

9. דוק ריברס מתנצל על ה-7-3 שלו עם הבאקס וטוען שהוא רצה להתחיל רק מהאול סטאר וויקאנד

דוק ריברס ענה לעתונאים באול סטאר שהוא לא רצה להתחיל לאמן את הבאקס מתי שהתחיל, כי "זה היה לפני מסע משחקים קשה". טוב שהוא לא אמר "רציתי לאמן רק משחקים ביתיים".

שיפסיק עם תרוצים ויתחיל לנצח.

הספארס היו חמים על טריי יאנג לפני הדדליין, ועדיין חמים עליו

 Credit: Troy Taormina-USA TODAY Sports

לפי The Ringer’s Howard Beck' הספארס היו חמים ביותר עד הדקה ה-90 של הטרייד דדליין בטריי יאנג. טריי, השני בליגה באסיסטים, הוא אחד הטובים בליגה – אם לא הטוב ביותר בערמומיותו לסדר לגבוהים האלי-הופים מצויינים. האלי הופים שהוא סידר העולה לקלינט קפלה הם דוגמא לקנאה.

ההאוקס התנגדו עד שהדדליין עבר. האורד בק מה'רינגר' מדווח שהספארס יציעו להאוקס דיל שהם לא יוכלו לסרב לו כי גרג פופוביץ' חולם כבר כמה חודשים חלומות רטובים על טריי יאנג – השני בליגה באסיסטים – הופך לבן זוג של ויקטור וומבניימה בהאלי הופים מהאגדות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 69 תגובות

  1. פופ מתעב את העכברוש לקח לפניו אפילו את דרק וויט לדרים טים אין מצב שהוא מביא אותו לספרס. גם אין לספרס מה לתת עבורו. הוא בהחלט יפנק את ויקטור ויוסיף לו מלא נק קלות לסטט.

    לא מבין אין בארהב חופש תעסוקה וזה? מנסים לשקר לנו ולהציג מראית עין כאילו הכל טהור במכללות ובתיכונים חחחח שם זה מס 1 בשחיתות עם כסף מתחת לשולחן ושופטים שנותנים להייפיסטים קליר פאת.
    בשביל מה צריך חוקים למנוע ממך להרוויח כסף מחוץ למשחק או לתת לך רשות לזה לא מובן מה המטרה של זה חוץ מלתת לכמה מושחתים במטה ההנהלות להמשיך לשלוט ולהחזיק בכוח.

    1. השחיתות בספורט המכללות היא כל כך גדולה (ומגעילה) ששום דבר כבר לא יעזור. זאת פשוט עובדה שצריך ללמוד לחיות איתה. אבל אם אתה שואל בשביל מה צריך את החוקים, אז צריך אותם כי רוב השחקנים שמרוויחים לכאורה "מחוץ למשחק" לא באמת מרוויחים מחוץ למשחק. זה שקר שכולם כולל כולם יודעים שהוא שקר. הכסף מגיע ממקורות אחרים לגמרי וכולם יודעים את זה. לא שהחוקים עוזרים. ניק סייבן (נחשב בעיני רבים לגדול המאמנים בהיסטוריה של המכללות), התפטר השנה בין השאר בגלל זה. הוא התלונן על זה כל השנה, ובסוף החליט שהוא לא יכול להשאר בתחום במצב הזה.

  2. אני מאוהדי משחק האולסטאר, אבל השנה קצת הגזימו. זריקת שלשלות ללא הגנות אפשר לראות בחימום למשחק. שנה שעברה לפחות השקיעו בהטבעות, השנה למעט טאונס, לא היה אף שחקן שבא לעשות משהו מיוחד. אה רק לציין את ההתקפה של יוקיץ את לוקה במסירות ללא כדרור, זה היה משעשע.

    1. ואחרי זה הם עשו דאבל פסים שלוקה מחזיר ליוקיץ עם החזה.
      .
      טאונס זכה בשלשות, זכה בסקילס, תפר 50
      במשחק, אני ממליץ לו ללכת שנה הבאה לתחרות ההטבעות, אין אף שחקן שלקח גם שלשות וגם הטבעות, בטח שלא את
      כל השלישיה כולל הסקילס. רק אופייני לחתול להצטיין בסופש האולסטאר כשכולם משחקים סופט

          1. במקור היה פאול, סוג של חצי אסיסיט. לא אתפלא אם ליליארד החטיא בכוונה כדי לא להשלים להאליברטון את האסיסט המרשים ביותר שהיה נותן לו עוד קצת פוש לאמויפי. דיים גוזר את הקופונים העונה באול סטאר על כל הפעמים שלא נבחר במערב.

  3. סילבר רוצה ליגה יותר אמריקאית.הוא קצת איחר את הרכבת.יש תהליכים שלוקח להם זמן להתפתח , אבל הם קורים.
    ואני מדבר על שני ענפים כדורגל וכדורסל.
    ברזיל שלטה בכדורגל העולמי עד 2002 ברזיל זכתה במונדיאלים, כשלא זכתה חיפשו ומצאו תמיד תירוץ לכשלון בהשגת התואר.פעם זה היה ברזיל נגד אירופה.היום הכדורגל הפך לענף שהוא נחלת כל העולם.
    אפריקה – רמה גבוהה
    אסיה- בעבר מי שפישל בשדות האורז נשלח לשחק כדורגל.היום תראו את יפן, קוריאה ועוד.
    בכדורסל התהליך לא נגמר .משחקים כדורסל ברמה גבוהה לא רק בארה"ב .ויקטור בא מצרפת.בדראפט השנה שני נציגים בכירים מצרפת,נציגים טובים מאירופה, נציגים מאוסטרליה.
    זה יפה מאוד שנזכרו שצריך לפתח שחקנים בארה"ב .אבל אי אפשר לשנות את העובדה , שהליגה הפכה ממזמן לליגה בינלאומית.השחקנים הטובים בכל העולם באים לליגה.

  4. תודה מנחם.
    אותי האולסטאר אף פעם לא עניין במיוחד, וזה לא השתנה, אבל אני יודע שאני לא קהל היעד של המשחק הזה אז שיעשו מה שהם רוצים.
    בעניין אחר – הישגים היסטוריים לישראלים אתמול: גשאו איילה עם שיא ישראלי חדש במרתון סביליה (2:04:53) סיים שלישי ויהיה חלק מנבחרת ישראל במרתון באולימפיאדה (3 אצנים), ובבריכה קיבלנו הישג גדול עוד יותר בדמות מדליה ישראלית ראשונה אי פעם באליפות עולם כשאנסטסיה גורבנקו לקחה מדליית כסף ב-400 מעורב בתוצאה של 4:37.36 (גם כן שיא ישראלי).

  5. אחלה מעורב. תודה
    אמביד וריברס שני גמורים שמחפשים תירוצים לכל דבר.
    "עופר, תתחילו לעבוד".
    יאנג עם וומבי זה השילוב השני הכי מסקרן בליגה.
    השילוב הראשון זה יאנג עם פופוביץ'.

  6. אחלה מעורב,
    דוראנט יש חוש הומור?
    דוראנט ילד קטן שנעלב מכל נוד.
    העכברוש יכול להרגע, מה שלא יקרה, הוא ישאר עכברוש.
    "דוק ריברס מתנצל על ה-7-3 שלו עם הבאקס וטוען שהוא רצה להתחיל רק מהאול סטאר וויקאנד"
    אין צורך להגיב לדביל הזה. הוא מעורר בחילה

  7. 13 השילינג שלי?
    ככה, ראיתי כ 3 דקות וסגרתי מיד את התועבה!
    זה אפילו לא בידורסל!
    איך מצילים את האולסטאר של שנה הבאה?
    נדמה לי שהשרת כבר הציע, שחקנים זרים מול מייד אין דה יו אס איי. אני לא חושב שזה מה שיעזור הרבה, אז מה כן עוזר?……………………………………………
    כסף…. כן כסף והרבה!
    מה שיציל את הדיכאון שנקרא משחק האולסטאר זה פרס כספי מכובד (נגיד 15 מליון דולאר) שיתחלק בין הזוכים. אז יש גם מוטיבציה וגם כבוד ויש זרים מול גרינגוס? זה עשוי לעבוד.
    זה לא יקרה כי?
    סקביאס?

  8. תודה מנחם.
    יש לי משאלת לב בעקבות היחסים החמים של יוקיץ ודונציץ שלוקה יעשה לברון ויגיד שהוא לוקח את הכישורים שלו על מנת לשחק עם יוקיץ,ובכלל שיצרפו את כל יוצאי יוגוסלביה לשעבר (כולל דני שלנו)ויקימו שושלת יוגסלבית מפוארת בליגה.
    אה ואם אפשר שיעשו את זה בלייקרס זה יהיה בכלל מושלם

      1. אתה כנראה מתכוון לקליפרס של דני מנינג. היום הם מועדון מצוין.
        הם לא מה שהיו.
        אפילו על אפילו מינסוטה כבר אי אפשר לסמוך.
        אולי על פיניקס ? גם לא.

      2. תלוי על מה אתה מסתכל.יוקיץ לעולם לא יגיע ללייקרס זה בטוח,דונציץ אני די בונה עליו(מזל שמותר עדיין לחלום) אבל שניהם שישחקו ביחד בטח בדנבר זה לדעתי יכול להתרחש בטח אם דאלאס לא יצליחו להתרומם ולהעמיד לו קבוצה תחרותית

  9. אני משייך את הדברים שסילבר אמר לבורות אמריקאית, בעוד באירופה החשש מפני זרים שיהרסו את הליגה וירידה בפופולאריות של הליגה התחיל בשנות ה90 אחרי חוק בוסמן, אנחנו 30 שנים אחרי חוק בוסמן ורואים ששום דבר מזה לא התממש, ההיפך הוא הנכון.
    סילבר מפחד מירידה בפופולריות, הוא מפחד שהאוהד הממוצע בבוסטון לא יעודד באותה התלהבות שחקן סרבי כמו אמריקאי.
    אני חושב שזה שטות מוחלטת, לאוהד ספורט זה הדבר האחרון שמעניין אותו.
    פשוט זה לא קרה בשום ענף מוביל בארה"ב (חוץ מהוקי וגם שם זה קנדים) שבו האמריקאים כבר לא שולטים ביד רמה, זה מתחיל בכדורסל והם לא יודעים עדיין איך להתייחס לזה.

      1. דעתי האישית היא שהוא רואה שיש ירידה מסויימת בפופולריות של הליגה ומשייך את זה למקומות הלא נכונים, במקום לשנות את שיטת השיפוט שהפכה את הליגה לקרקס הוא מחפש אשמים הוא לא יקח אחריות אלא מחפש אשמים אחרים

        1. איפה בדיוק הוא מחפש אשמים (או ירידה בפופולריות אבל שיהיה)?
          מה גם שהוא מקדיש לא מעט מאמצים בנושאי השיפוט.

          1. מס שפתיים זה לא מאמץ גדול במיוחד. לא עושה כלום חוץ מזה ובינתיים רוב המשחקים נראים כמו קרקס.
            ששחקן צעיר כמו אבדיה מבין שכדי להצליח בליגה דבר ראשון שצריך לעשות זה לסחוט עבירות אז יש כאן בעיה.
            אין שיפוט אחיד, יש שחקנים שמותר להם ושחקנים שאסור להם.
            ויש ירידה משמעותית בשנתיים האחרונות בפופלריות של הליגה, תחפש ותראה את הירידה ברייטינג משנת 2022 לשנת 2023

            1. אתה יכול לקרוא לשינויים בפועל מס שפתיים אבל אז הכל זה מס שפתיים. רוב המשחקים נראיםן כמו קרקס? אז כל משחק כדורסל בעולם נראה כמו קרקס – זה הכדורסל של ימינו. צריך לדעת לסחוט עבירות וואי וואי ואי איזה חידוש…?
              כן יש בעיות של שיפוט לא אחיד – בעיה. שחקנים שמותר להם, ושחקנים שאסור להם? לא בדיוק.
              עכשיו אחרי כל זה – על איזה חשש מזרים אתה מדבר? הוא בסך הכל ציין שהוא רוצה ללמוד מהאירופאים. לא מבין איך את זה אתה מתרגם לבורות וחשש.

            2. אהה כן ולגבי הרייטינג כדאי שתבדוק שוב.

            3. אכן בדקתי, ירידה של 0.5 אחוז רייטינג בשנת 2023 (אני לא מתייחס, לטוב ולרע, ל2020 ו2021 בגלל הקורונה, גם בעסק וגם בכל דבר בחיים, הנתונים שם בעייתיים)
              הכי הרבה אחוז רייטינג צפייה בגמר 7 בשנת 2023 7.5 ב2022, ב2019 זה הגיע ל10.7
              רחוק מאוד מה15 אחוז רייטינג ב2015.
              הצפייה בליגה בירידה וזאת עובדה.
              איך אתה יכול להגיד שאין יחס מיוחד לשחקנים מסוימים בליגה הזאת? יש שחקנים שאסור לגעת בהם

            4. ועדיין לא הסברת את הטענות המוזרות על בורות וחשש מזרים של סילבר.

            5. הסברתי מצויין שזאת דעה אישית שלי שמזכירה תהליכים שקרו באירופה בשנות ה90 ועכשיו מגיעים לאמריקה, הבורות זה מכיוון שאף ענף ספורט פופולארי אמריקאי לא נתקל בתופעה של זרים שמתחילים לגבור על המקומיים והם לא יודעים את ההשפעה של זה על הענף+ הורדה ברייטינג= לחץ על סילבר שמנסה לבדוק למה זה קורה.
              אם אכן אמר את מה שמנחם אומר שאמר אז זאת המסקנה שלי, מה האינטרס שלו להגיד את זה אחרי שמשך שנים הילל את הכדורסל האירופאי חוץ מפחד?

            6. אוקיי הבנתי את הבעיה – נראה לך שהוא יגיד דבר כזה אפילו אם הוא חושב את זה? הוא אמריקאי…
              בגדול סילבר מאמין מאד בגלובליזציה והעובדה שיש הרבה 'זרים' היא מעולה עבור הליגה.
              מה שסילבר אמר זה שיש בעיה אם זה שהכשרונות הצעירים עסוקים יותר בלשחק מאשר בללמוד איך מתפקדים כקבוצה (ותודה לaau). אז גם כאן הוא החמיא לכדורסל האירופאי.

          2. נו זה התייחסות מאד שטחית של נתון ספציפי שנורא תלוי במי הקבוצות המשחקות. בכל מקרה דוסקסו עד עפר הסיבות לירידה ברייטינג ביחס ללפני עשור בערך וזה הרבה יותר עניין של שינוי מאד משמעותי באיך מדיה נצרכת. באופן כללי במקומות שאני קורא (פורבס, ספורטס מדיה ווטץ') הרייטינג של הליגה במגמה כללית של עלייה (מתונה אבל עליה).
            לא אמרתי שהליגה לא נותנת יחס מועדף לכוכבים. רק שצורת ההתיחסות שלך ושלך אחרים ממש מוגזמת. כאמור כוכבים תמיד קיבלו יחס מועדף עכשיו השאלה עד כמה זה יותר עכשיו ביחס לפעם.

    1. משנת 2020 שינו את שיטת המדידה של הרייטינג של אירועי ספורט. נילסון שמודדת את הרייטינג ביצעה שינוי משמעותי שהקפיץ את הצפייה הישירה באופן ניכר ברוב ענפי הספורט. כל רייטינג מלפני השינוי הוא לא בדיוק בר השוואה מכיוון שעל פי המדידה הנוכחית זה היה מקפיץ את הרייטינג של אז. נילסן החלה לספור את מספר הצפייה מחוץ לבית. כמו הצופים ממקומות כמו ברים, מסעדות ושדות תעופה. הצופים נספרים גם כאשר הם צופים בסלולר מחוץ לבית. זה סופר את כלל הפלטפורמות המשודרות וגם את האנשים בצפייה משותפת. בעבר הם יצרו מדגמים מייצגים ממשתמשי הקבע שלהם כאשר היה להם את כל הנתונים על משתמשים אלו והיה להם נוסחה לנחש כמה מבני הבית צפו. השיטה היא שאת כל הדוגמים נילסן מציידת בביפרים מיוחדים שמנתח אודיו סביבם בכול רגע בדיקה. המכשיר קולט ומזהה את האודיו של מה שאנשים צופים לא משנה איפה הם כולל חדר כושר או במקלחת.
      .
      השיטה כבר כמה שנים הקפיצה כמעט את כל אירועי הלייב. ה-NBA לא קפץ. זאת אומרת שככל הנראה מדובר על מספרים נמוכים מ – 2018/2019 משמעותית. 17/18 – ממוצע של 1.89 מיליון למשחק, 18/19 – 1.79, תקופת הקורונה – 19/20 – 1.55, 20/21 – 1.36, יציאה מקורונה 21/22 1.61, 22/23 – 1.59השנה במיוחד בגלל הטורניר שמשך הרבה רייטינג זה קפץ לסביבות 1.7 מיליון למשחקי הטורניר וסביב 1.5 מיליון למשחקים שאינם טורניר.
      המסקנה היא שהליגה לא בהתרסקות אבל היא ככל הנראה איבדה גובה בעונה הרגילה בצפייה לייב של משחקים. מה שדווקא עלה המון זה האינגייג'מנט במדיה החברתית. הליגה עפה קדימה בשנים האחרונות. הליגה פופלרית בהרבה מעבר לכמות הקטנה יחסית שצופה במשחקים. מה גם שהרייטינג בפלייאוף בהתאוששות גבוהה בשנתיים האחרונות.
      .
      אני מניח שזה כן מדאיג מאוד את סילבר לפני החתימה על ההסכם החדש. הליגה במצב מצויין מבחינת הצופים, מחירי הכרטיסים, המרצ'נדייס ושירותי הסרטרימינג. אבל ברמת הסכם המדיה, נראה לפי הסכום שנחתם אם המספרים מספרים נכון את הסיפור או לא.

  10. יש לי אחלה רעיון לשיפור משחק האולסטאר
    גם ככה שחקנים מרוויחים מהאולסטר ומהליגה הרבה כסף, אני אומר שכל שחקן בקבוצה המפסידה מפסיד גם 250 אלף דולר מהמשכורת שלו.
    הסכום ילך לשחקנים בקבוצה המנצחת, הוידיאו ותיעוד של המנצחים עושים כיף עם הכסף של המפסידים יכול להיות מוצלח במיוחד.
    זה לא סכום שיפגע יותר מדי בשחקנים אבל כן סכום שאפשר לעשות איתו מלא כיף ויוסיף מלא עניין.
    אין שחקן אחד שירצה לראות מישהו אחר עושה כיף עם הכסף שלו.

  11. המצב באולסטאר מעולם לא היה גרוע אם צריך להכריח את דמיאן לילארד לאמויפי שיווקי.
    אין ספק שזה ההישג הכי גדול של לילארד בקריירה למרות שלברון החליט לנוח והליברטון שיחק יותר טוב ממנו.

    אני מציע שבאולטאר הבא יזמינו את קנדיס פרקר לבוא לשחק חיובים עם לברון כדי להחליט מי העז המוחלט בל.א ובכדורסל.

  12. מבחינתי האולסטאר זה כמו האירווויזיון: שני דברים שכבר בשנות השמונים הבנתי שלא מעניינים אותי אישית.
    תודה רבה מנחם, את הזווית שלך תמיד כיף לקרוא

  13. אגב שבוע האולסטאר הוא לא רק המשחקים אלא גם כל מה שמסביב. למשל המגרש שעליו שיחקו היה עשוי מזכוכית לד אינטראקטיבית מיוחדת, שיכולה להביא שינוי לכל חווית המשחק. באירוע כזה יש אפשרות לנסות שיטות חדשות בתנאים אמיתיים, כמו גם הרבה פרטים אירגוניים, שיהפכו בשנים הבאות לסטנדרט.

  14. הטרנד העכשווי בהופס זה לזלזל בלילארד.
    1. לילארד היחידי בליגה שמתקרב לדרגות הקושי והטווח של סטף.
    2. פורטלנד של לילארד הגיעה לגמר איזורי ועוד פעמיים לסיבוב שני, והייתה חברה קבועה בפלייאוף. לפניו ואחריו – לא עשתה פלייאוף.
    מציע לחשוב שוב…

  15. אני רואה נבא עשרות שנים. ראיתי אולי 2-3 משחקי אולסטאר. זה אף פעם לא עניין.
    מסיבה, חגיגה, הכל טוב. לא מעניין. אולסטאר זה כמו להסתכל על חגיגות בהוליווד, רק בלי בחורות יפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט