מעורב 'יחי האול-סטאר וויקאנד!' (כולל השלשות, קרב המינים, והדאנק) ליום ראשון / מנחם לס

1.אול סטאר וויקאנד. שלוש המילים המעלות לי את לחץ הדם

האול סטאר וויקאנד הן שלוש המילים המעלות אצלי את לחץ הדם. כי הייתי, אישית ופיזית, ב-16 מהם. הזכרונות מכים בי כל פעם מחדש. האול סטאר בשיקגו בו מייקל ודומיניק וילקינס התחרו בדאנק קומפטישיון כשמייקל עשה דאנק כמה סנטימטרים מקו הפאול, ועוד עם זרוע כפופה.

האול סטאר באורלנדו אחרי שמג'יק השתתף בו בעונה בה התגלה אצלו נגיף ה-HIV, ובטיסה חזרה לניו יורק הוא התיישב ממש לפני, במושב קדמי, ונחר בטיסה כאילו הוא אדם רגיל ולא 'מג'יק'.

האול סטאר בו הושיבו אותי בארוחה המסורתית לשחקנים, למדיה, ומוזמנים בשולחן של אימו של מייקל, והוא ניגש לשולחן ושם עשינו לראשונה הכרה אישית.

האול סטאר בו – כך שמעתי אחרי שזה קרה – לארי בירד ניגש למתחרים בתחרות ה-3 וביקש שיצביעו 'מי לוקח מקום שני', והשהתחרות קרתה, והכדור האחרון לשלוש יצא מידיו של 'הציפור' מהקרן השמאלית, הוא הרים את ידו לנצחון ברגע שהכדור עזב את ידו (הוא חייב היה לקבור את השלשה האחרונה כדי לנצח את תחרות השלשות, וכמובן שהוא קבר אותה).

אפילו 'זכרון ישראלי' כשבאול-סטאר בסן אנטוניו, אחרי ה-COOK-OUT הנפלא סגנון טכסס, ראיתי באמצע הלילה שני אנשים שקצת איבדו את דרכם, וכשהקרבתי להציע עזרה את מי ראיתי לפני? לא אחרים משמעון מזרחי ושמלוק.

2. כמעט לכל תחרות יש את הסיפור שלה. קחו את 'סברינה נגד סטף' לדוגמא

עבורי האול סטאר הוא עולם ומלואו. הסיפורים בו תמיד מיוחדים ומעניינים. אבל צריך להכיר ולדעת אותם לפני שגולשים זורקים מילים כ-"משעמם", "קרקס", ",תיאטרון", "אפתי", או "טרחני". קחו למשל את תחרות השלשות אמש בין סברינה לונסקו לבין סטפן קרי. במקום לכנותה 'שעמום', 'הצגה' או 'הפגנה מיותרת ביו אשה לגבר', כדאי שתדעו את העבר בין השניים וכיצד התחרות הזאת בכלל עלתה על הדעת.

Stephen Curry and Sabrina Ionescu will meet on the basketball court at Lucas Oil Stadium in Indianapolis on Saturday night, but it will hardly be the first meeting between the two.

שניהם, אשה וגבר, הם שני הכשרונות הגדולים ביותר בשתי הליגות, ה-WNBA וה-NBA. סטפן קרי ייכנס בקריאה ראשונה להיכל התהילה כקלעי השלשות הטוב מכולם והשחקן שגרם יותר מכל אחד אחר ל'שלשה' להפוך לנשק כמעט עיקרי במשחק, מאשר לזריקה של אין-ברירה. לונסקו היא עדיין צעירה ובראשית הקריירה שלה, אבל כבר פעמיים אול-סטאר, קלעית השלשות הגדולה בתולדות ה-WNBA, ו-"ONE OF THE MOST FEARED SCORER IN THE WNBA" כפי שהיא מוגדרת שוב ושוב בפיות האנליסטים הגדולים של המשחק.

התחרות ביניהם אמש הייתה תוצאה של קומוניקציה ארוכה ומלאת הומור והיתולים בינה לבין סטפן. התחרות ביניהם תהפוך למופע קבוע באול סטאר וויקאנד אבל כמובן שכל שנה נראה יריבות מיריבים אחרים (ומי יודע אם השניים לא יהוו את הצמד גם בעונה הבאה?).

אז מה תגידו אם אגלה לכם שבין השניים ישנה היכרות של למעלה מעשר שנים?

סטפן קרי הוא 'תייר' ב-BAY AREA. הוא בן שרלוט, צפון קרולינה שם גדל ושם התפתח לקלעי השלשות הגדול ביקום, בעוד שסברינה היא מקומית 'גזעית', בת WALNUT CREEK – העיירה השכנה לסן פרנציסקו. למשפחתה ולה היו כרטיסים עונתיים למשחקי הווריורס משך כל ילדותה, כולל הפיכתה ל-"מכונת ה-TRIPLE-DOUBLE ו-3 הנקודות" כששיחקה באוניברסיטת אורגון.

כשהיא הגיעה עם קבוצת הנשים של אונ' אורגון למשחק נגד אוניברסיטת קליפורניה בברקלי ב-2020, סטפן – ששמע עליה והחליט ללכת למשחק ולראות 'על מה כל המהומה' – החליט ללכת למשחק עם בנותיו. סברינה, ששמעה שסטפן במשחק עם בנותיו, החליטה לבוא למושבו להציג את עצמה בפניו ובפני בנותיו. למעשה סטפן אומר היום שהייתה זו בתו ריילי שהפצירה בו ללכת למשחק 'ולראות את סברינה'. "WHEN ARE WE GOING?" שאלה ריילי את אביה שוב ושוב. "WHEN ARE WE GOING".

סברינה ניגשה לקרי ובנותיו, הציגה את עצמה, וכך החל הקשר בין השניים. אימיילים, טלפונים בין סברינה וסטפן ובין סברינה ובנותיו של סטפן. הכל לפי Maria Taylor, per NBC Sports Bay Area.

התפתחה ידידות אמיצה.

During Ionescu's first year in the WNBA, she injured her ankle and wound up missing nearly the entire season, playing only three games. She explained in an interview with Dime that Curry was there to help her get through the recovery process for the injury.

“I talk to [Steph] regularly,” Ionescu tells Dime. “It's always a full circle moment to be able to grow up watching them on TV and on a court, and then be able to pick up the phone and call them if you need to. I know what that feels like, and I want to be that for younger athletes as well, using that experience that I have to want to be that mentor for a lot of others as well. I never want to take those moments for granted.”

כשסברינה עשתה שיא של 37 בתחרות השלשות בוויקאנד של ה-WNBA (שיאו של סטפן קרי הוא 27), עלה לראשונה הראיון של תחרות ביניהם. סברינה הייתה הראשונה שהעזה.

לונסקו שלחה לסטף "X":

סטף קרי ענה לה באימייל ב-"X" משלו:

רק אתמול נודע שהשניים כבר התחרו ביניהם פעם, בתחרות H.O.R.S.E שסברינה ניצחה!

לאס ווגאס חצוייה בהתערבויות בקשר למנצח(ת). סברינה כמובן מתחרה לפי חוקי ה-WNBA: קשת ה-3 שבה המרחק קצר יותר, וכדור של ה-WNBA שהוא קטן וקל יותר.

הווה אומר שבין השניים ישנה הסטוריה ארוכה של קשר, אפילו משפחתי. ואמש הם התחרו אחד בשני.

את התוצאה אתם יודעים.

3. האול סטאר משודר ל-216 מדינות בעולם ב-62 שפות

וולקאם בק, לברון ג'יימס. זו הפעם ה-21 ברציפות לראות אותך. בפעם הראשונה במשחק הרוקיס, ומאז 20 פעמים רצופות במשחק האול סטאר. רק תחשבו: 20 פעמים רצופות להגיע לוויקאנד המטרף נזה. מטרף כמובן אם בנוסף למה שאתה רואה, אתה יודע גם את הבק-גראונד של המשתתפים, הבקגראונד של המאורע, וההסטוריה שקדמה לו.

וויקאנד מלא בשמות מוכרים, שמות חדשים, נוסטלגיה וסיפורי עבר שאין להם אח ורע בכל ספורט אחר.

לכם ידועים רק התחרויות הגדולות, המסורתיות. מה שאתם לא יודעים היא העובדה שבוויקאנד הזה, הפעם, מתקיימים 24 תחרויות בשלושת הימים ששי, שבת, וראשון, כשיום ראשון הוא היחיד עם מאורע אחד בלבד: משחק האאול סטאר. על התחרויות והמשחקים האחרים לא כותבים כי עיקר באול-סטאר לעכברי הכדורסל הוא משחק הרוקיס, השלשות, הדאנק והאול סטאר עצמו.

אבל ישנם משחקים, תחרויות, ומאורעות שאתם לא יודעים עליהם אלא אם כן הייתם שם. למשל המשחק המסורתי בין שתי "האוניברסיטאות או 'הקולג'ים השחורים'" המובילים במדינה, הפעם משחק בשבת בשעה 2 אחה"צ בין וירג'יניה יוניון ו-וינסטון סיילם סטייט יוניברסיטי באולם הראשי, משחק קולג' חשוב שנחשב כשקובעים את ה-68 לאליפות המכללות העומדת בפתח. אז לידיעתכם, המשחק הזה הוא חלק מהאול סטאר וויקאנד.

או ה-NBA CROSSOVER המתקיים באולם ענק, פי שניים מהאולם של אינדיאנה פייסרס בו כמובן תתקיימנה התחרויות הגדולות ומשחק האול-סטאר, שם אתה יכול לשחק וירטואלית נגד מייקל ג'ורדן בשעה שספר עושה לך תספורת ב-$10, שליש מהמחיר הרגיל, או לשחק בכל אחת ממאות העמדות שם אתה יכול לעשות וירטואלית כמעט כל דבר העולה ברוחך.

*******

לברון אמר על הופעתו הרצופה מספר 20 באול סטאר:

"I"M HUMBLED. I DON'T TAKE ANYTHING FOR GRANTED. ANY ALL STAR IS A TREMENDOUS HONOR, ESPECIALLY AT MY AGE. MY FAMILY NAME ON MY BACK/ THAT'S THE MOST IMPORTANT THING FOR ME.

רחובות העיר מלאים בשלטים על האול סטאר. משערים שכחצי מיליון 'תיירים' אמריקאים ברובם, אבל לא רק כי ידוע על לפחות 38 חובבי כדורסל ממדינות שונות בעולם הצטיידו בכרטיסים לאחד מהמאורעות העיקריים ומגיעים העירה לוויקאנד הזה.

המשחק משודר 'חי' ל-216 מדינות ב-62 שפות. אף אחד מ-38 העכברים מכל העולם, ו-19,000 באולם עצמו לא חוששים מהעובדה שבמשחק האול-סטאר עצמו ההגנה עושה קצת הנחות. העיקר שרואים את השחקנים הטובים בעולם על הפארקט במשחק המיוחד במינו הנקרא 'אול סטאר גיים'.

4. תחרות השלשות

התוספת השנה הייתה שני 'כדורי זהב' בשווי 3 נקודות כל אחד. מגש אחד נשאר עם 5 כדורי MONEY BALL – כשכל כדור שווה 2 נקודות, ובכל מגש של 5 כדורים, אחר מהם הוא MONEY BALL.

המתחרים טריי יאנג, דונובן מיצ'ל מהקאבס, טייריס הליברטון מאינדיאנה, לאורי מרקנן מיוטה, ג'יילן ברונסון מהניקס, קרל אנטוני טאונס ממחנסוטה, מליק ביזלי ממילווקי, ודמיאו לילארד ממילווקי.

טיירי יאנג היה הראשון. התחיל די גרוע אבל אז הוא קבר את כל המגש עם כדורי ה-MONEY BALL שהיה שווה 10 נקוקות, וסיים עם 26 מכובדים כשהוא מחמיץ את שני כדורי הזהב. אחריו דונובל מיצ'ל עם 21. וכך היה עם כל המתחרים.

היו שנים של שלשות עם 12, 15, 17 נקודות. הלילה הרמה עלתה עד כדי כך שה-21 של מיצ'ל הייתה התוצאה הנמוכה של כל 8 המתחרים. הסיבוב הראשון הסתיים עם טריי יאנג עם 26, מיצ'ל עם 26, הליברטון – 26, מליק ביזלי עם 21, קרל אנטוני טאונס עם 26, ג'יילן ברונסון 24, לארי מרקנן 25 ודמיאןצ לילארד, אלוף השלשות של השנה שעברה – 26.

נפלא ממש. ארבעה עם 26.

עולים לחצי הגמר שהוא חצי הזמן של תחרות השלשות הרגילה שהוא 60 שניות. אז ב-30 שניות טריי יאנג קלע 15, הליברטון קלע 12, קרל קבע 16, ודמיאן כמעט הפסיד כשהיה עם 14, אבל הכדור האחרון היה MONEY BALL של 2 נקודות והוא קבר אותו כמו גדול, כמו אלוף, והשיג את ה-14.

אז יאנג, טאונס, ודמיאן בגמר. קרל יצא ראשון וקבר את כל ה-MONEY BALLS אך סיים עם 24. טריי יאנג אף הוא סיים עם 24, ואז דמיאן יצא להגן על תוארו, קבר את שני כדורי הזהב, אבל אז החל לפקשש קצת ושוב – כשהוא עם 24 – היה עליו לקבור את הכדור האחרון על מנת לנצח, MONEY BALL של שתי נקודות שהוא קבר בקור רוח וניצח עם 26 את אליפות השלשות.

5. קרב המינים: סברינה לונסקו מסרבת לקשת קטנה יותר, ומתחרה נגד סטף מאותה קשת!

סברינה היא שיזמה את התחרות בין השניים כפי שקראתם בפרק השלישי. סטף קרי הסכים.

אבל כשהיא קברה כמו אלופת אמיתית את כל 5 הכדורים הראשונים, ו-4 מ-5 הכדורים במגש השני, סטף עמד וחייך חיוך של הערצה, אבל גם מין חיוך של האומר "לאיזו ביצה (ביצה של מים לא ביצה של תרנגולת) הכנסתי את עצמי". הקהל באקסטזה כשהיא קוברת 9 מ-10 הכדורים הראשונים. כל הקהל רוצה שהיא תנצח.

אבל קשת ה-NBA בסופו של דבר פגעה בה והיא התעייפה מעט, אבל עדיין קוברת 26, שהייתה התוצאה הגבוהה ביותר בתחרות השלשות של הגברים.

סטפן קרי הממזר יודע כיצד לנצח. ראית בפניו שהוא יוצא לקרב שממנו הוא לא יוצא חי אלא אם כן הוא מנצח.

אז מה הוא עשה? סיים עם תוצאת הערב של 29. מקבל את חגורת המנצח שהייתה דופליקציה של חגורת אלוף העןלם שמוחמד עלי חגר. ספטן קיבל את החגורה ומיד ענד אותה באלכסון, בדיוק כמו שמוחד עלי היה עושה.

סטפן וסברינה התחבקו. איזה מעמד מקסים!

6. אליפות סלאם-דאנק מאכזבת

כשתחרות הדאנק התחילה והמשתתפים בה היו מאק מקלוג – אלוף השנה שעברה, ג'יימי ג'קווז הרוקי ממיאמי, ג'ייקוב טופין וג'יילן בראון, לא ציפיתי לתחרות גדולה במיוחד. אני מכיר הרי את הארבעה ממשחקי ה-NBA ולא ראיתי ניתורים מיוחדים או התעופפויות מלהיבות מאף אחד מהם.

תראו רבותי. כמה דרכים ניתן לבצע דאנק אם אין בו מקוריות כגון ניתור מעל מכונית, או דאנק בעיניים סגורות? הרי לדנקיסט יש אולי שנייה זמן לבצע את מה שהוא מבצע.

לא מאמינים לי? אז הרי הזמן של לעלות למעלה ולרדת למטה לביצוע הדאנק הוא t=שורש מרובע של גובה הניתור חלקי g (שהוא 9.8). תעשו חישוב ותראו מה אתם מקבלים. משהו בסביבות שנייה.

וכשתחרות החלה עם השופטים גרי פייטון, פרד ג'ונס, מיץ' ריצ'מונד, דרנל הילמן, ודומיניק וילקינס, גם לא ראיתי כל דאנקים מקוריים ועסיסיים, מלבד הדאנקים של מק מקלוג, אחד מעל שקיל או'ניל עם סיבוב ואז דאנק אחורנית בשתי ידיים שהוא קיבל עליו 47.6 נקודות בממוצע, ציון שנראה לי קטן מהביצוע שחשבתי עליו כ-49 נקודות לפחות.

הגמר היה בינו לבין בראון. בראון איכזב ממש. לי נראה שהוא החליט רק בבוקר של התחרות מה לעשות. הוא, בראון, לבש כפפה לבנה ביד שמאל וקפצ מעל דונובן מיצ'ל לדאנק בחצי סיבוב שהוא קיבל עליו 49.2 מוגזם ביותר.

טוב שהיה את מק מקלוג. אני חששתי כבר שבראון מנצח, ואילו זה קרה הוא היה מסיים כדנקיסט הפחות מלהיב מכל האלופים האחרים.

מקלוג ביצע את אותו דאנק בדיוק שבסיבוב הראשון קיבל עליו 47.6. ריצה לעבר חבר שעמד עם כדור על ראשו, ומקלוג התעופף, הסתובב, ואז ב-180 מעלות קבר דאנק אחורי.

הציון של כל השופטים? 50.0!!! הוא אלוף פעם שנייה ברציפות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 91 תגובות

  1. תודה מנחם. מעתיק לכאן את הרשמים שכתבתי בפריוויו.
    יופי של ערב, טים אינדי באו לעבוד, תחרות שלשות מעולה בשני המקצים. הרגילה הסתיימה עם 26 כתוצאה טו ביט, וניצחון של דיים טיים שהיה המועמד המוביל.

    סברינה נתנה הופעה מעולה ומכובדת, שהשוותה את השיא של הגברים עם 26, וסטף בסיבוב שהיה נראה קליל עם 29, הרגיש שיכל לעשות יותר עם הקליעות מרחוק, בגדול התרחיש האופטימלי בו כולם מרוצים – הwnba והמעריצות מקבלות הופעה מכובדת, טובה משל רובם המוחלט של הקלעים הגברים, סטף והקהל של הnba קיבלו את התוצאה של הערב עם waaw וניצחון לגואט. מצחיק שבעמדת השידור ראו צורך להסביר שלסטף יש יתרון כי הוא במיד-סיזן וסברינה רק התאמנה עם הנבחרת, כאילו אין לסטף יתרון בכל תחרות קליעה אפשרית מול כל אדם על כדור הארץ מעצם היותו הכי טוב בתחום.

    תחרות דאנק לא רעה, הופעה טובה של מקלאנג שוב. עדיין חסר שם קצת רגש בשנים האחרונות, והכל מרגיש כמו אנטי-קליימקס. סך הכל ערב אולסטאר טוב מאוד, ושואו מעולה. זה הכי טוב שנקבל עד שהליגה תשנה דברים שיכולים להקפיץ את הערב, כמו תחרות 1 על אחד בין השחקנים הטובים בליגה, ושהשחקנים שהקהל באמת רוצה לראות יבואו לדאנק, כי למרות האתלטיות של הטופינים לראות שם את אנט היה מבדר הרבה יותר. בגדול אחד הדברים העיקריים שאפשר ללמוד מזה שסטף וסברינה היו (כנראה) האירוע המרכזי הוא שמה שיוצר עניין הוא הסיפור והנרטיב. יש את זה בקרב בין המינים על תואר הקלע האולטימטיבי, ופחות יש את זה בקרב בין ג'ייקוב טופין לחיימה חאקז. בכל מקרה ערב מבדר וטוב, נקווה לסיום טוב במשחק מחר.

  2. כל הכבוד לסברינה וקרי. קרי על האומץ להתחרות (ובסיכוי גבוה להפסיד) מול ״אישה״, יש לו רק מה להפסיד וכמעט אין לו מה להרוויח ובכל זאת הוא בחר להתחרות, ולסברינה על כך שלקחה את ה-high road ובחרה לזרוק מקשת השלוש של ה-NBA למרות שיכלה לעשות סנסציה גם אם הייתה נשארת עם הקשת של ה-WNBA לפי התכנון המקורי. גם אם היא מתאמנת על זריקות מהמרחקים האלה, היא בטח לא מתאמנת עליהן כמו שקרי, שבשבילו הקשת הזו היא חובה, מתאמן. בקיצור זו הייתה התחרות של הערב והיא לגמרי דילוורה. כבוד לשניהם.

  3. בשנה הבאה סטף וקליי מול יונסקו וקייטלין?

    נראה שסטף וסברינה דיברו על זה במסיבת עיתונאים, ורמזו שיש להם שותפים שהם חשבו עליהם לשנה הבאה. יהיה מעניין

  4. בושה שנגר כמו גיילן בראון שמסתבר שנגר גם בהטבעות עלה לגמר. נראה כאיחו מישהו קנה את השופטים שיעחו אותו סיפק דאנקים עלובים ביותר. לא שייך בכלל לתחרות הזאת. גם חיימקה היה עלוב ביותר. השופטחם קיפחו את האח של טופין והדיחו אותו טופין טופין.
    מקלאנג באמת שייך לרמות הגבוהות בדאנקים אמן על עם ניתור מדהים נתן הטבעות מטורפות. לא פשוט לעבור מעל שאק מכופף עם הראש בלי להיעזר ביד לתנופה.

    1. גם התגאה בנגריותו עם האחרון שם, כפפה על יד שמאל, נקווה שיראה את היכולות האלה גם בפלייאוף חחחחחח עד היום שכח איך מכדררים. טופין קופח אבל זה לא משנה, מקלאנג היה רמה מעל כולם שם. לא יודע מה יגרום לאנט/זאיון/ג'ה לבוא בעתיד, אבל אם יש משהו כזה כדאי שיעשה.

  5. אחלה מעורב בניגוד לאולסטאר שהיה דלוח ומשעמם חוץ מהתחרות שלשות בין סברינה וסטף שהיתה חידוש מרענן וקצת מקלוג שנתן הופעה בינונית, אבל עדיין בפער מהשלושה האחרים.

    דרך אגב מנחם, השיא של סטף הוא 31 ולא 27

  6. קרקס זו מילה לגיטימית למופע בידור. מיליוני בני אדם בכל רחבי העולם הולכים למופע המתקרא קרקס ומאוד נהנים ממנו.שבוע האולסטאר הוא קרקס ,מופע בידור ברמה גבוהה .מין משחקי שעשוע הקשורים לכדורסל.אולי הטעות היא להשוות אותו בכלל לתחרות כדורסל,האמת זו גם לא המטרה.אין ספק שכצופה בפועל במגרשים עצמם הייתי נהנה.אבל לצפות בזה במסך הקטן בלילה זה לא מושך.זה לא עושה לי חשק אפילו לשתות סחלב חם תוך כדי ציפיה.
    יוצא דופן בסיפור זו סברינה ,היא לקחה את הקשת הרגילה והפכה את התחרות שלה לתחרות אמיתית.כמובן שהיה גם קצת בידור , אבל היה מאבק אמיתי.למרות שהפסידה בקושי היא המנצחת האמיתית של כל הפסטיבל כולל המשחק אולסטאר שיהיה.

    1. היא בחלט המנצחת. עשתה בשכל כשיזמה את המפגש, כמשהו שיתרום לכדורסל הנשי.
      וכבוד לסטף שהבין זאת ושיתף פעולה בצורה ספורטיבית יפה מאוד.

  7. תודה מנחם
    סטף וסברינה ממש ריגשו. היא מדהימה והוא פשוט ווינר. ראו שהיה לה קשה בחצי השני, הטווח היה רחוק לה. אם הייתה זורקת מהטווח שלה אני מאמין שסטף היה מעלה את הרמה (באופן טבעי, פשוט בא אחרת).
    סטף ממצב את עצמו כ-עז, בוודאי של דורו. לברון מעולם לא התחרה באולסטאר בתחרויות האישיות. זה חלק מהמורשת – חלק חשוב.

    1. צודק לגבי קשת השלוש שפוגעת בנשים, בסוף היא התעייפה.
      כל הכבוד לסטף ששיתף פעולה עם המאמץ לדחוף קצת את הכדורסל הנשי.
      הרסת עם "העז" בסוף. בחייך, מה הקשר, זה היה מופע בידור.

        1. ענית לא במקום שהתכוונתי.
          המרחק של הקשת היה לרעתה (במידה קטנה), אבל העיקר זה שהכדור היה הכדור של הנשים.
          אולי היה עדיף ששניהם יזרקו מהקשת של הנשים, לא יודע.

        2. ממש לא גילרי, אל תתחיל גם אתה עם איירבולים
          🙂🙂🙂
          מספיק אנחנו חווים משבר קליעה אצל שמעון והטמיר. 27 שלשות בדקה זה רצחני לזרוע, נסה פעם, ראו שהיא התעייפה.
          ועגל יקר – הוא עז כי הוא עז !
          🙂
          (תחילה צירה, ואז פתח)

      1. אתה דיברת על משקל הכדור.
        לא משקל הכדור ולא המרחק הם זניחים. יש לך דרך להראות שהם זניחים? מדובר פה על זריקות שלא בקצב הרגיל של המשחק

        1. המשקל הוא המשקל שאליו היא רגילה זה מה שחשוב וגם המרחק הוא המרחק שאליו היא רגילה.
          יש לך דרך להוכיח שהיא התעייפה?
          זניח במשקל הכדור הכוונה היא לזה שזה לא הופך להיות משהו שמקל עליה.

          1. היה לי בלבול בתגובות – מסכיםפ שחשוב שהיא זרקה עם הכדור שהיא רגילה אליו, ושהמרחק הוא פקטור פחות משמעותי.
            עדיין היה עדיף שסטף יזרוק מהקשת של הבנות ולא להיפך. אבל זה לא קריטי

  8. אני דווקא נהנתי מתחרות הטבעות, ומסכים עם שמעון שבראון לא היה צריך להיות בגמר.

    חוק חדש לתחרות ההטבעות: אסור לקפוץ מעל אנשים אחרים. די, מיצינו את הטריק הזה, ובעיקר מסכן שאק עם כמות האשכים המיוזעים ששפשפה לו את הקרחת אתמול.

  9. אני ממש נהנית מהסקילס צאלנג. היה מצחיק לראות הטמבלים שרצו לכיוון הלא נכון בשלב הראשון. את הטקטיקות השונות בשלב המסירות, שהוא אחלה שלב לדעתי, וגם הזריקות היה נחמד. לדעתי אפשר לתת חופש טקטי מוחלט בכל השלבים, בוא נגיד שאם קבוצה רוצה שרק שחקן אחד יזרוק או ימסור והשניים האחרים יעבדו בשבילו, סו בי איט. נראה האם ואיך האגו של השחקנים יסתדר עם זה

  10. סיקור שלך מנחם זו הדרך המושלמת בעיניי לצרוך את האולסטר. לצפות בו זה כבר מוגזם בשבילי.
    תודה רבה מנחם

  11. תחרות המינים היתה הוגנת. שכחו להזכיר כאן שאמנם הקשת היתה כמו אצל הגברים אבל הכדור היה קל יותר , כמו ב-WNBA .

      1. לא בטוח בכלל שזה זניח, בסוף הזריקות היה נראה שסברינה מתעייפת.
        הבדל של 3 קליעות מוצלחות יכול להגיע מהבדל קטן במשקל או במרחק

        1. הכדור היה אותו כדור 6 שהיא זורקת איתו ברגיל – הכוונה שזה לא הופך את העובדה שהיא זורקת כדור שיותר מותאם לממדים שלה לפחות ספורטיבי. גם אם סטף היה צריך לזרוק עכשיו עם כדור 6 ולא 7 היה לו קשה להתרגל.

            1. אז תכריח את כולם לזרוק עם אותם נעליים גם. זה ממש שולי אם תסתכל על הזריקות המפוספסות. אם תגדיל לסטף את הטבעת באופן שקול לא תראה הבדל בדיוק שלו.
              אם יעברו לשחק שם בשוטף עם כדור 7 אז בסדר אבל כשאתה רגיל למשהו אחד זה יהיה לחלוטין לא ספורטיבי לתת לך לזרוק משהו אחר. זה שעות של אימונים.

            2. מה קשור נעליים? אתה זורק חפץ (כדור) למטרה (סל).
              תשנה את המידות של החפץ או המטרה בין זורק אחד למשנהו, וזה לא ספורטיבי.
              אותו כנ"ל מרחק הזריקה.
              תנאים בסיסיים של התחרות במשהו.

            3. כי זו פעולה מוטורית שהדיוק שלה נקבע באינסוף חזרות. ברגע שתשנה אלמנט במוטוריקה הזו צריך לאמן חזרה את ה"זיכרון".
              לדעתך אם היו מכריחים את סטף לזרוק כדור 6 כדי שיהיה ספורטיבי זה היה הוגן?

            4. אז היו צריכים שהיא תזרוק לטבעת קטנה יותר, בהתאם, או שהוא יזרוק לטבעת גדולה יותר, בהתאם.

            5. לא ענית. אם התחרות הייתה מקו ה-nba וכדור 6 זה היה ספורטיבי?

            6. כן עניתי. אם לא רוצים לפגוע בזיכרון המוטורי אבל רוצים לשמור על התנאים השווים אז צריך לשנות את היחס בין האובייקט למטרה בהתאם. כמו שכתבתי.

            7. לא – זו התשובה לשאלה איך היה צריך לעשות את התחרות לדעתך.
              מה התשובה לשאלה האם זה היה ספורטיבי לעשות את התחרות כאשר שניהם זורקים כדור 6 מטווח NBA (או מטווח WNBA)

            8. ואגב התשובה שלך לא שומרת על הזיכרון המוטורי כי שניהם זורקים לאותו גודל סל בשוטף.

            9. לא – אמרת שיש את הזיכרון המוטורי, ולמרות שזה לא חלק מהתנאים הבסיסיים (מרחק, גודל אובייקט ומטרה), אני מסכים שזה מהווה פגיעה ביכולת.
              למרות שהזורק יכול להתאמן זמן מה לפני, וזה לא באמת הבעיה של התחרות.
              התחרות צריכה לקבוע את התנאים השווים לכולם, לא את המתחרים.
              מי שרוצה שיתחרה.
              אז אם רוצים לשמור על הזיכרון המוטורי שיתאימו את יחס אובייקט-מטרה.
              הזיכרון המוטורי הוא לחלוטין מכניקת הזריקה (וגודל האובייקט הנזרק) וגודל הסל זה כמעט לא רלוונטי מבחינה זו.

            10. סבבה – אז תגדיל לסטף, זה לא יה משפיע בכלום על תוצאות התחרות.

            11. בהחלט זה יכל להיות הפיתרון, כמה זה היה משפיע לא יודע, אבל התחרות הייתה יותר הוגנת.

            12. אני אסתפק בלהגיד שבשביל השואו שזה – התחרות הייתה מספיק הוגנת.

            13. טוב , תנאים הרבה יותר קלים.

          1. טוב שהיא זרקה עם הכדור שהיא רגילה אליו, אם היא היתה זורקת עם הכדור של הבנים זה היה משמעותית נגדה.
            לגבי המרחק, זה גם נגדה אבל אין מה לעשות, צריך שהתחרות תהיה איכשהו שווה.
            אולי יותר נכון היה שסטף יזרוק מטווחים של בנות. לא יודע.

            1. כאמור – זה הטווח שממנו היא זורקת גם ככה.

            2. הפתרון לתחרות הוגנת כל אחד היה צריך לזרוק בשתי הצורות, כלומר סטף בנוסף עם כדור 6 מהקשת הקצרה וסברינה בנוסף עם כדור 7 מהקשת הארוכה- השקלול של שתי התחרויות היה צריך לקבוע את המנצח

            1. 0.5g*t^2=h
              ==>t=sqrt(2h/g)
              זה הזמן לעלייה. אם אתה רוצה גם לירידה תכפיל ב-2, אבל מחוץ לשורש הריבועי.
              כך או כך ישנה טעות בפקטור של שורש של 2.
              הכל בסדר, ברור למה התכוונת, זה רק ה ocd . . .

  12. מעורב נהדר. תודה.
    לא כיף לצפות בשחקנים אלמוניים שמגיעים לתחרות ההטבעות ולא בדיוק קשורים לליגה, גם אם הם טובים. חוץ מזה בראון לא לרמה בכלל.
    האובר השואו ההולך וגובר באולסטאר מנסה לכסות על ירידת הערך של המוצר (שלא בהצלחה יתרה), שנובע מזה שהשחקנים פחות מתייחסים למעמד ברצינות. (לא מגיעים הטובים ביותר לתחרות ההטבעות או למשחק האולסטאר עצמו שזה כבר 100% קרקס).
    הטרייד דד ליין הרבה יותר מעניין לטעמי.

            1. זאת בדיחה (שמי שמגיע להפגנות מבין)

  13. תודה רבה על מעורב משובח. היה תענוג לראות את קרי נגד סברינה. הלוואי שכל האול סטאר יהיה כזה ולא קרקס הטבעות שיהיה במחשק הראשי

  14. בשנה הבאה סטף וקליי מול יונסקו וקייטלין בקרב המינים בזוגות זה התכנון .. ולא אתפלא אם בכזה משחק הבנות ינצחו את הבנים .. השנה זה היה קרוב

    1. Nikola Jokić was asked which player he would trust with his horses and it took him approximately a minute to think things through and then he finally answered Aaron Gordon

      חחח יוקיץ' חשב על זה ברצינות שיא

  15. תודה מנחם! אוהדי הNBA מתחלקים לחצי שמתרגשים ונהנים מהאולסטאר (ואני ביניהם) וחצי שנהנים להגיד כמה הם שונאים את האולסטאר. העיקר שכולם נהנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט