סוף שבוע האולסטאר יוצא לדרך – לקראת משחק הכוכבים העולים / רועי ויינברג

סוף שבוע האולסטאר יוצא הערב לדרך בלאס וגאס, שכבר אירחה אותו בעבר ולא מארחת קבוצת NBA בימים כתיקונם. הפעם יש לנו את משחק הכוכבים העולים ואת משחק הסלבריטיז. בעוד השני הוא גימיק ציבורי וכזה שאי אפשר גם למצוא לו בוקס-סקור אמיתי, עוד יש מעט ערך לראשון. השנה משחק הכוכבים העולים יתקיים בפורמט של חצאי גמר וגמר, כשיש 4 קבוצות שונות שמורכבות משחקני שנה ראשונה, שנייה והג'י ליג. הסגלים מופיעים בתמונה שבראש הכתבה ובפירוט בסיומה פעם נוספת.

04:00 – הקבוצה של טמיקה קאצ'ינגס נגד הקבוצה של ג'יילן רוז
04:30 – הקבוצה של דטלף שרמפף נגד הקבוצה של פאו גאסול

במשך שנים סיקרתי באתר אותו אתם קוראים כעת את המשחקים של שישי בערב ושבת בבוקר, לפני שהיום עבר לדור בלוך שעשה ועושה בו עבודה נהדרת. בכל שנה מחדש לא ידעתי באמת מה לכתוב לפני משחק הכוכבים העולים, כי באמת אין למשחק הזה איזשהו ערך ספורטיבי. קשה לראות מצב בו מישהו מאיתנו יפתח את הבוקס סקור או אפילו יראה את התקציר, למרות שזאת הזדמנות נוספת לראת את ויקטור וומבנייאמה משחק כדורסל. הקבוצות ישחקו בשני משחקי חצי גמר עד ל-40 נקודות, והגמר יתקיים עד לתוצאה של 25 נקודות. הליגה עצמה שינתה אותו מספר פעמים – רוקיז נגד סופרמורס, ארה"ב נגד שאר העולם ועכשיו הקבוצות האלה שנבחרו בדראפט של 4 המאמנים – בניסיון למצוא דרך למשוך קהל.

בסוף זאת המטרה של המשחק הזה, ולכן גם מה שכנראה לא בהכרח מושך אותו לעכברי NBA כבדים כמו כל מי שקורא, כותב ומגיב בהופס. אנחנו רואים את האנשים האלה. אנחנו רואים את וומבי מאתגר את כוח המשיכה, את פאולו בנקרו שיכול להוביל קבוצה לפלייאוף כבר בשנה השנייה שלו, את צ'ט הולמגרן ואת ג'יילן וויליאמס שמתפקדים כמספרי 2 ו-3 באחת הקבוצות הטובות בליגה שנתיים לאחר שנבחרו בדראפט. החידוש כאן יהיה הקבוצה של דטלף שרמפף, שמורכבת כולה משחקני הג'י ליג. חלקם, כמו מטאס בוזליס וטיילר סמית' שישחקו הערב, צפויים להיבחר בדראפט הקרוב. הם ישחקו כאן מול שחקני NBA אמיתיים, אבל קשה לדעת אם מישהו מהם יקח את המשחק הזה ברצינות.

אז מה, בכל זאת, מעניין אותנו במשחק הכוכבים העולים? הדבר הראשון זה ההיילייטס.

חיימה חאקז שחקן מלהיב, וומבי שחקן מרהיב, צ'ט שחקן מגניב. יכול להיות שיצאו מכאן מהלכים מרשימים ברמת הביצוע, בטח כשאלוף ההטבעות מאק מקלאנג – שחקן כדורסל בינוני מאוד ואחד האתלטים הטובים בארצות הברית – על הפרקט. החלק השני הוא ההזדמנות לשחקנים.

בשנה שעברה קוונטין גריימס קלע 14 מ-20 נקודות של הקבוצה של ג'ואקים נואה בגמר. הוא קפץ מ-10.1 נקודות למשחק ב-58.4% טרו שוטינג לפני האולסטאר ל-13.8 ב-68.7% אחריו והיה טוב בפלייאוף, וכאן יש לשחקנים בסגנונו הזדמנות לקחת את הכדור ולהראות שהם יכולים להיות דומיננטיים במשחק שישודר מחוף לחוף.

לכן הסיפור של הערב הוא לא בהכרח וומבי או צ'ט, אלא ג'בארי סמית', סקוט הנדרסון ואולי אפילו בנדיקט מאת'ורין. שחקנים שעוד לא לגמרי מצאו את עצמם בליגה, או מצאו בתפקיד קטן יותר ממה שהם חושבים, וינסו להוכיח שיש להם משהו אחר. זה לא שמשחק טוב כאן יהפוך אותם לשחקנים של 30 דקות למשחק ב-NBA האמיתית, אבל אולי הוא יתן להם עוד קצת ביטחון.

מבחינת כדורסל יש כאן שלוש קבוצות שנבחרו בדראפט ואחת שמורכבת משחקני ג'י ליג (שרמפף) וכנראה לא תעבור את החצי. המאיימת מכולן על הנייר היא זאת של פאו גאסול, כשיש לו ארבעה שחקנים שיכולים לסיים בחמישיית הרוקיז (וומבי, ברנדון מילר, ברנדין פודזימסקי וחיימה).

3 מ-6 השחקנים סביב וומבי קולעים ביותר מ-38% מהשלוש, בזמן שסמית' וקוליבאלי קלעים ממוצעים ב-NBA, וזאת הזדמנות לראות את הצרפתי עם ריווח נורמלי בשונה ממה שיש בסן אנטוניו, הקבוצה עם האחוז הגרוע ביותר מחוץ לקשת בליגה. אני מאמין שהיא גם תזכה, בערב שיכול להתאפיין בדומיננטיות לא סבירה של הצרפתי וב"הכתרה" נוספת של אחד השמות החמים ביותר ב-NBA, אולי בסוף שבוע האולסטאר האחרון שהוא לא משחק בו עד 2040. הקבוצה של פאו תנצח בגמר את זאת של ג'יילן רוז, פשוט כי התיאום בין וויליאמס לצ'ט והגאנריות של מאת'ורין נותנים לה עדיפות על הקבוצה של טאמיקה קאצ'ינגס.

הסגלים

פאו: קייסון וואלאס, ברנדין פודזימסקי, חיימה חקז, ברנדון מילר, בילאל קוליבאלי, ג'בארי סמית' ג'וניור, ויקטור וומבנייאמה.

דטלף (ג'י ליג): מאק מקלאנג, אלונדס וויליאמס, איזן אלמנסה, טיילר סמית', אימוני בייטס, מטאס בוזליס, אוסקר צ'יבוואה.

טמיקה: קיונטה ג'ורג', סקוט הנדרסון, דייסון דניאלס, ג'יידן אייבי, וינס וויליאמס, קיגן מארי, פאולו בנקרו, ג'יילן דורן.

ג'יילן: בנדיקט מאת'ורין, ג'ורדן הוקינס, ג'רמי סוצ'ן, ג'יילן וויליאמס, צ'ט הולמגרן, דרק לייבלי, ווקר קסלר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. פאו ניגב בבחירות, לא יודע איך נפלו אצלו כל השמות האלה. רק קוליבאלי בטח נבחר בסוף וגם הוא עם כימיה לוומבי.

  2. לא רואה איך הקבוצה של דטלף מנצחת בכדורסל, אבל בבידורסל דווקא עושה היגיון שהרעב שלהם יספיק. יוצא חוצץ כאן לגבי מאת'ורין – לדעתי הוא לא רק מצא את עצמו, אלא גם עושה את ההבדל מדי פעם בקבוצה שמשופעת בכדורסלנים טובים. כן, בטח שהוא יכול יותר, אבל באינדיאנה ההיסטורית התקפית, לכל חתיכה המקום שלה בפאזל ומאת'ורין תמיד שם, עם היחידה הראשונה או השניה, לתת בוסט כשצריך.

  3. מסכים לגמרי לגבי "עוד הזדמנות לראות את וומבי משחק כדורסל" – פשוט ללקק את האצבעות. אם יישאר בריא עוד עשרים שנה כולנו נשאל "לברון מי"? . רק אל תיגעו למנחם ולי במייקל 🙂

  4. הקבוצה של טמיקה יותר טובה מזו של פאו. יש מצב שגם הקבוצה של ג'יילן יותר טובה.
    לא הבנתי לגמרי את הקטע של הקבוצה של דטלף, למה זה טוב ואת מי זה מעניין.

  5. נראה מעניין
    הקבוצה של פאו נראית באמת עם פוטנציאל לנצח…
    יש להם איזשהו אימון יחד לפני המשחק? מישהו יודע?
    🤔

  6. לא ברורה לי התקשורת בין גאסול
    הקטלאני לצרפתים …. באיזו שםה ידברו ביניהם …
    והאם.חיימה לקח מספיק קורסים כדי שיוכל לתקשר בקסטיליאנית
    עם.גאסול …?
    מה שבטוח הוא שגאסול יאמן
    את הקבוצה הרבה יותר טוב .מאשר פופ, וחד משמעית.לא מזלזל כלל בשראמפ הוא ידע
    להפוך .את החיסרון בכישרון
    ליתרון.מוטיבציה , מעריך
    שיהיו הפתעות.

    .

  7. למשחק המפורסים הגיעו בעיקר מפורסמים בלאי, וכמה שחקני פוטבול. אבל תראו מי עוד הגיע – האחד והיחיד: מ-ט-ה וור-ל-ד פפפפפפפפיסססס. רק בשבילו שווה לצפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט