ספורטלנד – ראיון בלעדי עם דני אבדיה / אורן מנור

מעל כולם

דני אבדיה התקדם לא מעט מאז שנבחר במקום ה-9 בדראפט 2020 והפך לנציג הישראלי ב-NBA בדור שאחרי עומרי כספי שפרץ את הדרך. מאז הוא רשם כמה פסגות, ובניהן הארכת החוזה בקיץ האחרון, עונת שיא אישית של 13.2 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים ב-52% מהשדה, 39.2% לשלוש ו-73.2% מהעונשין, שזה הנתון היחיד ברשימה הזאת שאינו שיא קריירה של הישראלי בן ה-23. הצלחתי לתפוס את דני אבדיה לראיון בלעדי עבור האתר. הסרטון כאן מיד והטקסט של הראיון המלא מתחתיו.

שמר את לוקה וקיירי והוריד להם את האחוזים דרמטית

שאלה: שלום דני, אנחנו תופסים אותך אחרי שני דאבל דאבל רצופים וציפייה להמשך המגמה הזאת. איפה אתה נמצא בנקודה הזאת בעונה ובקריירה?

קודם כל אני נמצא במקום של הרבה בגרות. אני מרגיש שגם התבגרתי וגם הבנתי את המשחק יותר. גם ההרגלים שלי, איך שאני מתרגל את הגוף שלי ואני מכין את עצמי למשחקים יותר טוב. זה פשוט האגרסיביות, אני כבר יודע לאיזה מקומות אני רוצה להגיע, איזה זריקות טובות לי ויותר נוחות לי, ובאמת אני מרגיש בנוח על הפרקט, אני מרגיש אגרסיבי, אני מרגיש שאני עוזר לקבוצה כמה שאני יכול. זהו, עכשיו זה רק יותר לנצח.

מאוד התבגר בגישה על המגרש ומחוצה לו

שאלה: מה החלפת המאמן עשתה לך? אי אפשר להתעלם מזה שהכדור נמצא יותר אצלך ביד ואתה גם יותר אסרטיבי.

תשמע, זה לא פשוט, כי החלפתי מאמנים בקריירה, גם במכבי וגם ב-NBA היו חילופי מאמנים, וזה בהתחלה לא פשוט, כי צריך לדעת להבין את סגנון המשחק ומה שהמאמן רוצה ממך ומה שהוא מצפה ממך. זה יכול להיות יותר משמעותי, פחות משמעותי, אבל אני יכול להגיד לך שנשארתי באמת מרוכז, עשיתי את כל הדברים שאני יודע ולאט לאט באמת קיבלתי יותר את הכדור וקיבלתי יותר הזדמנויות ואני מקווה רק להמשיך ככה ולקבל הרבה יותר הזדמנויות ולעשות את המקסימום בנגיעות בכדור שאני מקבל.

המאמן החדש קיף ולוקה מרימים
שיפר בקיץ את המכניקה

שאלה: זה בא לך בהפתעה שהחליפו מאמן?

קצת, כי היה טיימינג קצת מוזר. זה היה לפני באק-טו-באק וזה בדרך כלל לא קורה, אבל זה ה-NBA וזה מקום קצת משוגע לפעמים וצריך לדעת להתרגל לדברים מהר.

חודר חזק ומסיים בשתי ידיים, גם מו ל חוסמים טובים כמו דניאל גאפורד שהיה חבר לקבוצה עד לפני שבוע

שאלה: אתה מרגיש שזה עשה איזה שינוי בקבוצה? אולי המוטיבציה וההגנה קצת השתפרה?

אולי ההגנה קצת השתפרה. ההגנה שלו קצת השתפרה. בסופו של דבר, זה לא פשוט בשביל מאמן חדש לבוא ולשנות את כל ה"גיים-פלאן", אבל אני מרגיש שהחבר'ה פה היו צריכים שינוי, וזהו, עכשיו אנחנו רק מתרכזים בלנצח ולשחק ביחד.

צילום: אורן מנור

שאלה: לאור האירועים שקרו בקיץ האחרון, ובעיקר המלחמה בישראל, איך זה משפיע עליך?

זה לא פשוט להתמודד עם כל הדברים שקורים בארץ. כמובן שגם החברים שלי משרתים בצבא וגם כל המשפחות של החטופים שיוצא לי לדבר איתם ולארח חלק מהם. זה לא קל, במיוחד בתחילת המלחמה, שאתה נמצא בארה"ב ויש קצת חוסר לגיטימציה למה שקורה בארץ ולאט לאט זה מחלחל. תשמע, עושים מה שיכולים. אני רואה הרבה חדשות, עוקב אחרי כל מה שצריך ואני מקווה שיבואו ימים טובים יותר.

הבין שהכל בראש

אני לא יודע אם זה ביגר אותי, אבל בהתחלה זה היה לי קצת מסובך להתמודד עם זה והיו לי הרבה אמוציות, גם באימונים וגם במשחקים ישר על ההתחלה. חוץ מזה, זה לא פשוט שאתה נמצא במסגרת כל כך אינטנסיבית ולא בארץ ואתה לא רואה את כל הדברים בזמן אמת, אבל כמובן שהלב שלי תמיד בישראל ותמיד אני אעקוב אחרי כל מה שקורה בארץ.

צילום: אורן מנור

שאלה: המצב הנוכחי בקבוצה, שאתה משחק המון דקות כרכז, אתה מרגיש שזו עמדה נכונה יותר עבורך כרגע?

אני תמיד האמנתי ביכולת שלי להיות פליימייקר עם הכדור. ככה גדלתי בתור שחקן, וגם עם האינסטינקטים, אז כמובן שככל שאתה יותר עם הכדור יש לך יותר הזדמנויות להראות מה אתה יכול ומה אתה שווה, בין אם זה לחלק את הכדור לחבר'ה פנויים או לעשות את זה לפעמים בעצמך, אבל כן, אני מרגיש יותר בנוח. בכל פעם שעוד הזדמנות כזאת באה אני מרגיש עוד יותר בנוח, אז אני מקווה באמת למקסם את היכולות שלי עם הכדור ולעשות דברים יפים בהגנה, כמו שהתחלתי לעשות בליגה.

צילום: אורן מנור

שאלה: ואיך זה התחושה להיות שחקן חשוב וטוב, אבל בקבוצה שהיא לא כל כך טובה?

היו כאלה גם לפני והם גדלו להיות שחקנים חשובים מאוד בקבוצות מנצחות, וכל העניין ב-NBA זה להיות סבלניים. אתה רואה חלק מהקבוצות פיתוח והקבוצות שבונות מחדש כמונו, הם לא מנצחים כל כך בהתחלה, אבל עם סבלנות ולבנות קבוצה טובה לאט לאט עם השנים, בסופו של דבר זה יגיע, אז אני מאמין שאני אשתפר, הקבוצה תשתפר ואנחנו נגיע למקומות טובים יותר.

כולם מצביעים על השיפור

שאלה: זה נעים לך לסיים משחק עם 24 ו-10 אבל הקבוצה מפסידה?

לא, אבל זה המצב כרגע ואני ממקסם את כל מה שאני יכול במצב הנוכחי. אני מקווה להשתפר ושהקבוצה תשתפר.

אצבעות עם עוזר המאמן ג'וזף בלייר

שאלה: מה יבוא קודם – טריפל-דאבל או 30 נקודות?

אני בחור יותר של טריפל-דאבל לדעתי, אבל לא יודע, שניהם יכולים לקרות בכל זמן נתון. אני לא ממהר.

צילום: אורן מנור

שאלה: מה אתה רוצה לאחל או להגיד לצופים ולאנשים שמאוד אוהבים את גרף ההתקדמות שלך ואת העובדה שאתה מייצג את ישראל בליגה?

אנחנו הולכים וגדלים מכאן כמו שהלכנו וגדלנו מאז עונת הרוקי שלי. אני מודה לכולם על התמיכה. אני רואה את זה באולם וברשתות החברתיות ובכל מקום. להמשיך להישאר אופטימיים. ימים יפים יותר יגיעו. הלב שלי באמת עם כל משפחות החטופים והחיילים.

שתי אצבעות מקיספרט
קבלה של רשון הולמס שהגיע במקום גאפורד

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. שאפו!
    .
    אישית, חשבתי שלא יילך לאבדיה ב-NBA במהלך ואחרי עונות ה-2 בליגה,
    אני שמח להתבדות.
    מחזיק לו אצבעות ששאיפתו לטריפל דאבל תתגשם במהרה ושיהיו לו רבים וטובים מהזן הנ"ל.

  2. איך אפשר לעשות ראיון עם דני בלי להזכיר את המילים : קוזמה, ג'ורדן פול, גפורד?
    הוא תלוי בהם, בשיתוף פעולה שלהם איתו, ובעתיד שלהם בקבוצה הזאת. עם כל הכבוד להתקדמות שלו, למספרים המשתפרים במשחקים בהם הקבוצה שלו מפסידה ב 25 הפרש, ואף אחד לא שמר עליו, או במאמן, עתידו לוי בעתיד של וושינגטון ומי שמשחק שם.
    סליחה.

    1. ווש זו קבוצה שנתנה לו לא פחות מהת..ת שלה. הוא היה כל כך גרוע אבל טומי שפרד האמין בו עד כדי כך שפוטר כנל המאמן הקודם שלו. והיום מתברר שהם צדקו. הוא פשוט מעולה יש לו טרו שוטינג 68% זה מספר מטורף.
      אני האמנתי בו תמיד (חושב שגם לי היו פה ושם רגעי שבירה אבל היינו איתו) בעיקר ברגעים הקשים אבל לראות את העקביות של ווש איתו זה משהו מעורר השתאות וזה השתלם. ראינו יחד איתו גם כמה הליגה הזאת קשה איזה מאבק אמתני צריך לעבור כדי להגיע למעמד כמו שלו. היום הוא השחקן הכי ותיק בקבוצה הזאת. הוא סטרטר. יש לו חוזה שהוא ברמות של ברינקס והחוזה הבא יהיה ברינקס אמיתי אם ימשיך ככה. לדעתי אם יבנו את הקבוצה סביבו ויעיפו את שני החוזים הגדולים שלהם (קוזמה שאף פעם לא תפסתי ממנו וג'ורדן פול שברגע שנפגש עם הכסף התחיל לזרוק קצוץ) ויביאו שחקנים טובים זו יכולה להיות קבוצה טובה מאוד.
      כל הכבוד לו. עשה את זה.

  3. תודה אורן ותודה דני.
    כיף לראות את ההתקדמות המתמדת ואני חושבת שאחרי שהיו לא מעט קולות שתהו לגבי ההתאמה לליגה בשנים הראשונות – עכשיו כבר אין לאף אחד ספק.

            1. עכשיו כבר הסתבכת עם אחיך. שוב בהצלחה.

  4. אין ספק הילד התבגר. שימו לב לתגובה (הבעת הפנים והידיים) לשאלה למה המאמן לא נותן לך לשחק בדקות האחרונות של המשחק (דקה 3.57 בראיון).

  5. דני היה צריך להיבחר בחירה 1 ע"י ג"ס.
    הוא כ"כ התאים שם בסט היכולות שלו. רק תחשבו איך היה מתפתח אם גרין הנגר הפך שם לעאלק הול אוף פיימר.
    ממש הופתעתי שלא בחרו בו.
    מגיע לדני שאפו שלא נשבר ואיבד מיכולותיו המגוונות למרות שהעמידו אותו בפינה בעונש ברוב המכריע של הקריירה בווש, ונאלץ לשחק תחת מאמני פח ועם דפקטים כמו ראס, ביל, קוזמה ופול.

      1. הם דווקא מאוד התעניינו באבדיה והיו התלבטויות רציניות עם לבחור בו
        בסוף הלכו על וויזמן אני בטוח שהם מתחרטים עכשיו

        1. למזלו לא בחרו בו. הוא הגיע לליגה בלתי בשל לחלוטין . הם היו זורקים אותו לג'י ליג מידי פעם סטיב קר היה מציץ במספרים שלו לא יותר. זו קבוצה תחרותית שאין לה מקום בסגל למי שמסוגל לתת כאן ועכשיו ועם ה 31% 31% 29% שלו מהשלוש בשלוש עונות ראשונות פלוס 41% לא טובים מהשדה הוא לא היה שורד בליגה בכלל. ווש פשוט האמינה בו בלי סוף ונתנה לו במה וגם נתנה לו בסוף חוזה שהיה נראה קצת גבוה ועכשיו נראה מאוד נמוך. החוזה הזה גם הרגיע אותו ונתן לו יותר שקט להראות את היכולות שלו וקרה לו בדיוק ההיפך מפול הוא הפך טוב יותר. זה רק אומר שהוא ילך וישתפר. כרגע הוא נמצא בסיטואציה חלומית בווש יש מצב שהוא יהפוך לפנים של הקבוצה הזאת תוך שנה שנתיים וזה מטורף. ווש זה הדבר הכי טוב שקרה לו. זה שהקבוצה על הפנים כרגע זה חסר משמעות זו קבוצה בבניה והיא תהיה טובה יותר ויותר.

        1. נו מה אני צריך לחזור על זה בכל פעם מחדש? סטיב קר לא היה בוחר בדניhttps://media.giphy.com/media/v1.Y2lkPTc5MGI3NjExcmRjOTliOW5mYjY2a3pweGpvYzl6b3RkYzRld2psMzRzbGd5MzMydSZlcD12MV9pbnRlcm5hbF9naWZfYnlfaWQmY3Q9Zw/xUPGchm5uhJFcZacta/giphy.gif

  6. בחור חמוד. הלוואי והיה יותר "משוגע" כמו אבא שלו. עם מעט חוצפה היה הופך סופרסטאר.
    צריך לשלוח את הימ"מ לחלץ אותו מוושינגטון לקבוצה מנצחת.
    אגב, כל פעם שאני נכנס לוואלה הגוף שלי מתכווץ מהתגובות לכתבות שהוא מוזכר בהן. בא להרוג שם מישהו.

  7. תודה על הראיון
    שמח על ההתקדמות של אבדיה.
    לצערי אני קם מאוד מוקדם וצברתי הרבה שעות של הוויזארד. היה רושם שבראיין קיף מנסה הרכבים יותר נמוכים.
    אני כל הזמן שואל את עצמי מתי האחוזים של דני יחזרו למטה אבל הוא מפתיע לטובה.

  8. אחלה ראיון.כל הכבוד
    אני מאלה שתמיד האמינו בדני ואפילו התווכחתי גם פה לא מעט.רק נקווה שימשיך ככה וששנה הבאה ימצא את עצמו בקבוצה אחרת.תכלס הוא נמצא במצב הכי מחורבן אצל הקבוצה הכי מחורבנת,גם שמסתכלים נגיד על שאר הקבוצות הגרועות אז בדטריוט יש לא מעט פוטנציאל שיכול להתחבר בפורטלנד גם בספרס יש את וומבי ואסל ורק בוושינגטון יש את קוזמה ופול

  9. תודה רבה אורן ודני :
    ראשיץ הבחור למד להתראיין ונזהר מליפול בתשובות :
    כבר לא אני לא מפחד מאף איד אחרי השמירה על לברון אז ותוצאה
    שנתיים שהזברות התעללו בו והדביקו לו עבירות.
    שנית הבחור הגיע לליגה לחא הכנה מתאימה ,ולמד בזמן אמת
    לדעתי הדרך הכי קשה שיש.
    צריך להשוןת את חיימה חאקז בשנה הראשונה לאבדיה באותה שנה כדי להבין מהי הכנה ראויה,
    חיימה בילה זמן בהכנהלליגה ב ucla .
    דני בחוכמה וסבלנות החל לבסס מעמד דרך ההגנה שנתנה לו מקום בהרכב , ומכאן החל לשפר את ההתקפה , כאשר החל לשחק עם
    ווסטברוק וביל לא קיבל הנחות מאף אחד .
    הבחחר הצליח להתמודד עם תיסכול מתמשך ייבוש על המגרש
    מבחינה מנטלית הוכיח יכולות כל הכבוד לו על כך .
    כישרון :
    הכישרון לא מספיק לליגה הזו ראו
    ריקי רוביו , לא מספיקה ראית משחק ,לא קליעה , לא מזל ,צריך
    קשיחות ועקביות ,במיחה אחת קודם כל אופי דמי הוכיח אופי דרך דם יזע ודמעות ,לא במקרנ בחרתי
    את השילוש הזה.
    כל הכבוד דני תמשיך כך .
    בגרות וכבוד .
    אנו מאחוריך , מדינה שלמה במקרה הזה .

      1. אך לצערינו השורה התחתונה
        פציעות העידו על חוסר מוכנות מספיקה לעומסים הבלתי נסבלים בליגה הזו.
        ריקי רוביו לא הצליח לעמטד בעומס הזה נפצע ,והקבוצות הבוגדניןת ויתרו על שירותיו
        עד שנמאס לו .מקוה לראות אותו בחזרה בכדורסל האירופי
        ברמה המתאימה לו .

  10. תודה אורן ותודה דני על הראיון.
    דני בהחלט נשמע כמו בחור טוב עם ראש על הכתפיים. הוא כבר שחקן די מנוסה בליגה די משוגעת.
    זה שחקן שהלך על הטיקט ההגנתי כשהוא שיחק עם ווסטברוק וביל ולאט לאט הלך והתפתח.
    השנה, אולי הביטחון מהחוזה החדש, דוחף אותו יותר להעז בהתקפה, שזה פחות או יותר מה שכולנו צעקנו לו לעשות.
    רק שימשיך לבחור זריקות נכון ולא יגזים, טפו טפו האחוזים שלו מהשלוש לא הגיוניים.

  11. ריאיון מצוין
    תודה למראיין ולמרואיין במיוחד.
    הייתי מוסיף שאלה על העבירות המטומטמות שמדביקים לו.
    איך הוא מרגיש איתן ומה הוא עושה להימנע מהן? בשביל הפיקנטריה.

  12. תודה רבה.
    השתפר מאוד העונה, ולאחרונה העלה אפילו עוד הילוך.
    מה שיפה הוא שעדיין יש אצלו מקום לשיפורים נוספים (שינויי מהירות, יד שמאל, פחות איבודים והחטאות מהעונשין) שיקפיצו אותו עוד יותר למעלה.

  13. זה מעולם לא היה הכישרון או היכולות. זה האגרסיביות. זה כשהפחד הוא יותר מלעשות טעויות מאשר הפחד לא להצליח. כשנהייה אגרסיבי גם קיבל פוש בק מחלק מהשחקנים שהיו רגילים לזריקות אבל דני באמת בחודשיים האחרונים מחפש את המהלך שישים לחץ אמיתי על היריבה ולא רק את המהלך "הנכון" כפי שחבריו לקבוצה או המאמן חושבים. אני ממש רואה איך בחודש האחרון מתחילים ממש לכבד את הזריקה שלו מבחוץ וזה פותח לו לכניסות לסל. הוא מקבל כדור או מוריד כדור ומריץ מתפרצות. והכי חשוב, למרות מגבלות פה ושם הוא עושה הכול כדי לשמור גם כאשר חבריו המחשיבים עצמם כוכבים מזלזלים הגנתית. ממש אהבתי את המשחק שבילאל עלה לידו בהרכב כשקוזמה ישב. טיוס דני ובילאל זו כבר התחלה של הגנה

  14. תודה חברים אחלה ריאיון.
    אני מצטרף לאלה שלא האמינו עד הסוף בדני בהתחלה (חשבתי שהוא טוב ויישאר בליגה אבל לא צפיתי לו גדולות בגלל הקליעה). עכשיו אני רואה שהוא גדול וחזק, זז מצויין לגודלו ומוסר נהדר. יש לו עוד הרבה לאן להתפתח.
    אני זוקף את ההצלחה של דני לפאני סטאף, שהולך איתו באש ובמים מההתחלה. הייתי שם בשנה הראשונה (שנת הראסל) אז אני יודע כמה לא פשוט לעקוב אחרי וושניגטון…
    🙂

    1. 😘
      אתמול הייתי במזחק קטסל א' של הבן שלי (ניצחו 60 הפרש, הם קבוצה ממש חזקה) ובסיום התכנסנו מספר אבות ודיברנו על דני. מסתבר שכולם רואים את כל המשחקים שלו – מי בלייב, מי בהוט מג'יק, ומי ביס עם הממיר מקליט שמריץ את הטיימאאוטים ואת הזמן שהוא על הספסל.
      שתי מסקנות עלו –
      1. ג'ורדן פול הוא ליצן בהתקפה וכלומניק מוחלט בהגנה.
      2. דני ענק. נפלא.

  15. תודה אורן ותודה לדני. יש שחקנים שלוקח להם זמן להבשיל, נקווה שדני הוא מאלה. עם הכושר הנוכחי שלו, אפשר לקוות שממתינה לו קריירה ארוכה

  16. דני, יא תותח, אם אתה קורא את התגובות, בחייאת תן איזה ניימ דרופינג להופס, אתר הכדורסל הכי טוב בעולם בראיון הבא שלך. אתה מלך, תמשיך את דרכך המדהימה שאתה עושה בשני צידי המגרש, בצניעות התמדה ועבודה קשה, אם יש איזושהי ביקורת על הדרך שאתה עושה, היא שאתה לא מספיק חוצפן, אבל זה עומד בניגוד לצניעות ולסלבנות המרשימים ביותר שאתה מפגין בדרכך. סומך עליך שתמצא את הבאלאנס הנכון בהמשך הדרך. עכשיו זה הזמן להיות חוצפן יותר קצת.

  17. תודה על הראיון, כיף לראות.
    בתור מי שרואה יותר וושינגטון מכל שאר המשחקים בליגה מאז שדני הגיע אליהם. וחייב להגיד שאני קצת כועס עליו שהוא גורם לי לעשות את זה, כיף לאללה לראות את הגדילה שלו. כאילו משהו הקליק אצלו והוא הבין שהוא גדול, חזק, ומהיר יותר עם הכדור מרוב השחקנים אפילו באניביאי, שזה דיי מטורף.
    הוא תמיד היה השחקן הכי טוב בווש בהגנה, אבל עכשיו הוא גם חיובי בהתקפה. אני לא חושב אגב שהוא יכול להיות סופרסטאר התקפי, אבל הוא יכול להיות דרימונד גרין, עם קצת יותר קליעה ואסיסטים. כיף לראות אותו עושה בולי בול לשומרים הכי טוב בליגה במתפרצות, נותן להם באמפ עם הכתף ושם לייאפ בקלות. חיי את החלום, ואני מקווה בשבילו שרק ימשיך, ויגיע לקבוצה מנצחת שם יעריכו את ההגנה שלו עוד יותר, וגם יהיה לו קל יותר התקפית עם שחקנים קצת יותר טובים. והכי חשוב אני אוכל להפסיק לראות משחקים של הוויזארדס

  18. כנראה הבאת לו מוטיבציה לעבור את ה40
    מה שכן עכשיו הוא שבר את תקרת הזכוכית והוא יודע שכל משחק(אולי רק כאלה שקוזמה לא משחק) הוא מסוגל לשים 30-40

כתיבת תגובה

סגירת תפריט