סיקור משחקי הלילה בNBA / נועם לב

מיאמי היט 106 (25-28) – בוסטון סלטיקס 110 (12-41)

ההיט הגיעו בלי ג'ימי באטלר ואיבדו במהלך המשחק את ג'וש ריצרדסון, טרי רוזייר וקאלב מרטין שנפצעו במהלך המשחק. הסלטיקס הגיעו בלי חיסורים.

בוסטון פתחו חזק את המשחק בהובלת פורזינגיס (11 נקודות ברבע הראשון) אך לא הצליחו ליצור יתרון משמעותי בגלל רבע קליעה רע מחוץ לקשת (2-9). ברבע השני הקליעה התחילה להיכנס והסלטיקס ברחו ליתרון 9 במחצית ושליטה גדולה במשחק. למחצית השנייה הירו עלה כדי להוביל היו לו 2 נקודות (1-6) במחצית הראשונה ו-22 במחצית השניה (9-15). בוסטון שלטו במשחק אבל ההיט התקרבו יותר ויותר לרבע הרביעי הם ירדו בפיגור 7 עד שהירו קלע 2 שלשות רצופות 2 דק' לסיום והוריד את ההפרש ל-2. מיאמי עוד קיבלה הזדמנות להעביר את היתרון אליה עם שלשה פנויה לגמרי של הייווד הייסמית' אבל הוא החטיא אותה פורזינגיס סחט עברה הלך לקו והסלטיקס שמרו על היתרון וניצחו את המשחק.

קלעו לבוסטון – טייטום 26 נק', 10 ריב', 9 אס' פורזינגיס 25 נק', 9 ריב', בראון 20 נק', 9 ריב' והולידי 15 נק'.

קלעו להיט – הירו 24 נק', אדאביו 22 נק', 13 ריב', רובינסון 15 נק' וקיילב מרטין 15 נק'.

מסקנות מהמשחק – מיאמי בשנה שעברה הגיעה לגמר המזרח בלי טיילר הירו. השנה הוא בריא ויכול לתת למיאמי בפלייאוף משהו שלא היה לה שנה שעברה. לא היה למיאמי קלעי שלשות שיכול לעלות מחסימות ומכדרור לשלשות ולקלוע אותם ב-40% זה נשק חדש לארסנל של ספולסטרה ואני בטוח שבפלייאוף הוא ידע לעשות בו שימוש נכון.

בוסטון היא הקונטנדרית הראשית שלי לשנה הזו וסימן השאלה היחידי שלי לגביהם זה העומק (וכמובן הבריאות אבל זה בעיקר עניין של מזל). יש להם את השישייה הטובה בליגה אך השחקנים 7-8 שלהם לא מספיק טובים לאליפות. בסדרות פלייאוף ארוכות שחקנים משחקים המון דקות והשחיקה הולכת וגדלה אם שחקני הספסל של בוסטון יהיו מסוגלים לתרום לה גם בסדרות פלייאוף (למשך כל הסדרה ולא למשחק או 2) אז זו כנראה תיהיה אלופת הNBA השנה. בתחילת העונה חשבתי שפייטון פריצ'ארד יעשה צעד קדימה ויהפוך להיות השחקן ה-7 של הסלטיקס אך כרגע לא נראה שהוא או האוזר (שנותן עונה טובה) ברמה הנדרשת.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 127 (17-36) – סקרמנטו קינגס 113 (22-30)

שתי הקבוצות הגיעו בסגל מלא למעט הרכש החדש של OKC הייוורד.

מהרגע הראשון הת'אנדר (בראשות שיי) הסתערו על המשחק ואחרי רבע ראשון צמוד יחסית (27-29) הגיע הרבע השני (30-38) וויליאמס ושיי קלעו 19 נק' כל אחד במחצית הראשונה (18-22 משותפים) וההתקפה של אוקלהומה נראתה נפלא. גם ברבע השלישי הת'אנדר לא הורידו הילוך והמשיכו לשחק נפלא עד שהיתרון בשיאו עמד על 24 נק' והמשחק כבר היה גמור.

קלעו לת'אנדר – שיי 38 נק', 7 אס', ג'יילן וויליאמס 38 נק', 8 ריב', 9 אס', דורט 17 נק', 9 ריב' והולמגרן 14 נק'

קלעו לקינגס – סאבוניס עם עוד טריפל דאבל (מקום ראשון בליגה העונה) 21 נק', 11 ריב', 14 אס', מאליק מונק 26 נק', פוקס 15 נק' ובארנס 14 נק'

מסקנות מהמשחק – לפני הדד ליין סקרמנטו הייתה מבחינתי קבוצה שחייבת לבצע טרייד כדי להתחזק ומאוד הופתעתי שהם לא עשו שום שינוי. כרגע סקרמנטו לא מספיק טובים בשביל להיות בשישייה הראשונה של המערב הפרוע. קבוצות התחזקו והם עומדים במקום ההתקפה שלהם פחות טובה מהעונה שעברה אך עדיין נמצאת בטופ של הליגה ברוב המדדים. ההגנה שלהם חלשה מאוד אין להם כמעט שחקנים שיכולים להשיג עצירות באחד על אחד. ההגנה הקבוצתית שלהם לא ברמה גבוהה והיעדר השינוי בדד ליין האחרון יפגע בהם כנראה בשאר העונה. אם המצב הנוכחי במערב אני לא מאמין שסקרמנטו תוכל לעשות פלייאוף השנה אלה אם נראה אותם משנים סכמה בהגנה ושומרים בצורה יותר טובה אך אין להם כמעט כלים לעשות את זה.

אוקלהומה עשו דד ליין נהדר עם חיזוק הספסל בגורדן הייוורד אך אוקלהומה תלך לאן ששיי יקח אותה. מאז לוקה לא ראיתי שחקן בודד שיש לו השפעה כל כך גדולה על הקבוצה שלו ועל המשחק. הצורה שבה הוא פותח משחקים (ממש כמו לוקה) נותנת שליטה והובלה לOKC והיכולת שלו להגיע לכל נקודה שהוא רוצה במגרש ולקלוע פשוט פנטסטית. שיי יכול בכמה מהלכים פשוטים לסגור פיגור 10 או לעלות את OKC ליתרון משמעותי במקבץ מהלכים של 2-3 דק'. יש אולי חמישה שישה שחקנים בליגה אם יכולת כזו רובם גם זכו באליפות והעונה שיי הופך להיות אחד מהשחקנים הללו.

Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
NBA בדם
Editor
3 months ago

תודה על הסיקור.

zenmaster
zenmaster
3 months ago

סיקור מעולה ומעמיק, תודה!

zivovivo
zivovivo
3 months ago

סיקור מצוין. תיקוח קטן לקינגס חסרו שני שחקני רוטציה וזנקוב ודוארטה

Berch
3 months ago

תודה על הסיקור
🙏

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק
3 months ago

תודה על סיקור טוב שמלווה בפרטים נוספים ואיכותיים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מצוין נועם, תודה רבה.
.
רק הערה קטנה אחת, (אתה חדש פה והכל) – בסיקור של בוסטון רצוי לציין את הסטאט-ליין של דרק וייט.
😉

מנחם לס
Admin
3 months ago

יופי של סקירה, נועם. ראיתי את משחק מיאמי, ודייקת מאד במה שכתבת. תודה

ירון, החלום
ירון, החלום
3 months ago

בס"ד
תודה רבה, נקודות מעניינות.