ניתוח הטרייד דדליין בשיטת הטוב, הרע ובסימן שאלה / עמיחי קטן

הטרייד דדליין ביום חמישי הביא איתו כמה טריידים מעניינים, כשחלק ניכר מקבוצות הליגה לקחו חלק במעברים האלה. אני אנסה לנתח את המהלכים העיקריים באמצעות שיטת "הטוב, הרע ובסימן שאלה", שבה אני בוחר את אלו שבחרו נכון ולא נכון לדעתי, יחד עם אלו שלקחו הימורים מעניינים עם יתרונות וחסרונות, אשר לדעתי מוקדם להצביע לאיזה כיוון זה ילך בפועל.

הטוב:

הניקס – אלק ברקס הוא גארד מחליף לא רע בכלל, אבל בויאן בוגדנוביץ' הוא הדמות המרכזית מהדדליין עצמו מבחינת הניקס. פורוורד שקולע 18 נקודות ומעלה למשחק כבר 6 עונות ברציפות, וסקורר משני שחסר לניקס אחרי ברונסון ורנדל הפצוע. יש מצב שיש לאוהדי הניקס מול העיניים את הקבוצה הכי טובה שלהם במאה ה-21 ואולי אפילו קונטנדרית של ממש, או לפחות קבוצה שיכולה לייצר את ריצת הפלייאוף הכי טובה של הניקס מאז ימי פטריק יואינג.

אפשר לומר שלאון רוז עשה עבודה מצוינת מאז ההחתמה של ברונסון לפני שנה וחצי. הרטנשטיין הגיע באותו קיץ יחד עם רובינסון שהאריך חוזה נוח יחסית, הביאו את ג'וש הארט בטרייד דדליין לפני שנה, החתים את דונטה דיווינצ'נזו בקיץ האחרון, הביא את אנונובי ואצ'יווה לפני קצת יותר מחודש ועכשיו את בוגדנוביץ' וברקס. בגדול, מיילס מקברייד ורנדל הפצוע הם שחקני הרוטציה היחידים שרוז לא היה צריך לקבל עליהם החלטה בשנה וחצי האחרונות, כי אצל שניהם הוא קיבל את ההחלטה בקיץ 2021.

דאלאס – בשנה שעברה המאבס הלכו על קיירי במחיר של ויתור על שחקני רוטציה והפסידו את כל ההימור ואת המקום בפלייאוף, ואילו לפני שנתיים הם דווקא הגדילו את העומק שלהם על חשבון פורזינגיס והגיעו עד לגמר המערב. גם הפעם המאבס הגדילו את העומק שלהם, עם דניאל גאפורד שיהיה מעין לייבלי משודרג עבורם בקו הקדמי ועם פי ג'יי וושינגטון שיהיה סקורר שיצמצם את התלות בשני הגארדים שלהם, ולפחות על הנייר, הסגל שלהם השתפר בנקודות החלשות.

דאלאס אמנם ויתרו על שני שחקנים עם ניסיון פלייאוף בדמותם של סת' קרי וגרנט וויליאמס ועל כל בחירות הדראפט שעוד נותרו להם, אבל סת' קרי לא קיבל הרבה דקות העונה בקו הקדמי העמוס של דאלאס גם ככה, ופי ג'יי וושינגטון הוא שדרוג על גרנט וויליאמס גם אם מתעלמים מהדיווחים לפיהם המאבס החליטו שהוא לא מתאים להם וניסו להיפטר ממנו. בגדול, המאבס צמצמו את מאגר הנכסים העתידיים שלהם, אבל כנראה שהם השתפרו בצורה שמצדיקה את זה.

חיזוקים בקטנה – בכל שנה בדדליין יש קבוצות צמרת שמחפשות את הדרך להתחזק עוד קצת בלי לוותר על אף נכס משמעותי, ולפעמים החלטה כזאת יכולה להיות משמעותית במרוץ לאליפות, כמו הטרייד של בוסטון על דריק וויט לפני שנתיים למשל. הפעם יש לנו כמה קבוצות שעשו מהלכים בסגנון הזה, ואף אחת מהן לא הפסידה יותר מדי בדרך, כך שהן משתייכות לאותה קטגוריה.

בוסטון הביאו את קסבייר טילמן וג'יידן ספרינגר שיספקו קצת עומק והגנה, מינסוטה הביאו את מונטה מוריס כרכז מחליף, פיניקס הביאו את רויס אוניל ודיוויד רודי להעמיק את רוטציית הפורוורדים שלהם ומילווקי הביאו את פטריק בברלי כגארד מחליף שיעשה הגנה. כולם מהלכים קטנים במחיר נמוך שמגדילים את הרוטציה של כל אחת מהקבוצות האלה במקומות בעייתיים מבחינתן.

הרע:

ברוקלין – ויתרו על רויס אוניל וספנסר דינווידי וקיבלו על זה קצת בחירות סיבוב שני ו-2 שחקנים שלא רלוונטיים עבורם בדמות דניס שרודר ות'ד יאנג. כלומר, ברוקלין נחלשו כקבוצה, כולל ויתור על דינווידי שהוא אחד מהשחקנים היותר משמעותיים שם, ולא קיבלו על זה נכסים משמעותיים, כלומר בחירות סיבוב שני שלא שוות הרבה ושחקנים לא צעירים. הנטס למעשה בעיקר ויתרו כאן על חוזים נגמרים וניסו להוציא מזה רווח מינימלי, אבל גם הרחיקו את עצמם מהפליי-אין למרות שהבחירה שלהם הולכת ליוסטון וגם לא הרוויחו שום נכס משמעותי לטווח הארוך.

אינדיאנה – באדי הילד על חוזה נגמר, ואולי עכשיו כבר לא הייתה להם האפשרות לקבל עליו נכסים שהיה אפשר לקבל בשלב מוקדם יותר של קדנציית השנתיים שלו בפייסרס, אבל הם לא הרוויחו כלום כמעט מהמהלך הזה. רק 2 בחירות סיבוב שני לא שוות את הויתור על קלעי כזה והשחקן היחיד שהגיע אליהם עכשיו הוא דאג מקדרמוט שעושה את אותם דברים פחות טוב ולא משדרג את החולשה ההגנתית של אינדיאנה. אולי זאת דרך לבדוק את באדי הילד שעקף את עומרי כספי במקום הרביעי בכמות המשחקים ללא אף הופעת פלייאוף.

לזכותם של הפייסרס ייאמר שהם עשו את המהלך המשמעותי שלהם כבר לפני חודש בטרייד על סיאקם, שם הם גם ויתרו על כמה בחירות דראפט ועל ברוס בראון, כך שהיכולת שלהם לעשות מהלך משמעותי עכשיו הצטמצמה. אולם, אף אחד לא אמר שהם חייבים לעשות משהו, ומותר להשאיר שחקנים שיכולים להועיל לך במאבקי הפלייאוף אפילו אם הם על חוזה נגמר.

אולי המכנה המשותף של 2 הקבוצות האלה הוא הניסיון למכור בכוח חוזים נגמרים בלי להרוויח מזה משהו משמעותי, כי קבוצות אחרות כבר לא רוצות לשלם על זה את מה שהן אולי היו מוכנות לשלם בתחילת העונה או לפני שנה.

הקבוצות שהיו זקוקות לשינוי – בעונה שעברה הזכרנו כאן את שיקגו, פורטלנד וטורונטו, ומאז 2 האחרונות כבר הלכו רשמית לפירוק ורק שיקגו עוד מחכים, אבל בדדליין האחרון שיקגו ופורטלנד לא עשו כלום, למרות שלשתיהן זו הייתה הזדמנות טובה למכור שחקנים במחיר גבוה יחסית, וכמו שראינו אצל שתי הקבוצות הקודמות כאן, הערך של המניה יורד עם הזמן ובסוף נאלצים למכור כל כך בזול שכבר עדיף לא למכור. ההבדל בין שיקגו שיש להם סיכוי גבוה להיות בפליי-אין לפחות ובין פורטלנד שנמצאים בתחתית הוא ברור, אבל קשה לי להכריע למי מהן אמור להיות קריטי יותר למכור כרגע כי פורטלנד לפחות אספו כמה צעירים בקיץ האחרון.

בסימן שאלה:

פילדלפיה – הסיקסרס היו בצורך דחוף להביא סקורר, והם מצאו את באדי הילד במחיר זול מאוד. הילד ישדרג מיידית את ההתקפה שלהם, שנראית רע מאוד בלי אמביד הפצוע, ויהיה עוד קלעי שצריך לקחת בחשבון בשלבים המכריעים של העונה של פילי, וגם ההחלפה של בברלי בפיין תביא להם שחקן התקפה טוב יותר. פילדלפיה ויתרו על לא מעט הגנה של בברלי, ספרינגר ומוריס, אבל זה היה כנראה צעד הכרחי בטווח הקצר שיעזור להם למצות את הקבוצה טוב יותר עכשיו בלי אמביד.

מצד שני, הסיקסרס צריכים לבנות את עצמם בעיקר כקבוצה שתצליח להגיע כמה שיותר רחוק עם אמביד, כי בלעדיו הם בכל מקרה לא יגיעו רחוק. לפי צורת החשיבה הזאת, ההחלפה בין בברלי לפיין עשויה להעלות סימני שאלה לאור היכולת הלא כל כך מרשימה של פיין העונה, ואילו באדי הילד הוא אמנם סקורר שיכול להתאים לתפקיד השחקן השישי, אבל ההגנה של פילדלפיה תהפוך לבעייתית עוד יותר בדקות של המחליפים. כנראה שההחלפה הזאת מהגנה להתקפה, כולל ויתור על ניסיון פלייאוף, הייתה מתבקשת, ובכל זאת לא ברור איך היא תשפיע עליהם בטווח הארוך.

אוקלהומה – גורדון היוורד הוא שחקן טוב מאוד ו-3.5 העונות שלו בשארלוט השכיחו את זה, אבל מדובר בשחקן שיכול לתת לאוקלהומה גם הרבה ניסיון וגם הרבה כדורסל. עברו אמנם 7 שנים ויותר פציעות מאותו פלייאוף בו היוורד היה כוכב בהתהוות עם 24.1 נקודות למשחק, אבל גם חצי מזה ואפילו פחות יספיקו לאוקלהומה שירוויחו ממנו לא מעט, אם רק יהיה בריא. עד כאן הכל טוב מבחינת אוקלהומה, והם שילמו מחיר סביר לחלוטין על היוורד, אבל הם יכלו לעשות הרבה יותר.

לת'אנדר יש המון בחירות דראפט שהם כבר לא באמת צריכים, וגם אם לא היה השנה בשוק איזה קווין דוראנט או ג'יימס הארדן, בכל זאת היה אפשר לנסות לזרוק בחירה או 2 בנוסף לחוזה של דאוויס ברטנס ולפחות לנסות לדוג שחקן בכיר יותר מאחת מהקבוצות ששקלו פירוק משמעותי יותר ולא קיבלו הצעות טובות כנראה. בקיץ חלק מהבחירות של אוקלהומה כבר יהפכו לבני אדם, ובמשחק הטריידים זה שווה פחות בלא מעט מקרים, בזמן שעל הבחירה היחידה שהת'אנדר העבירו הם קיבלו עוד אפשרות להחליף בחירה עם דאלאס ב-2028. אם היוורד יהיה מספיק טוב לא יהיו תלונות, אבל אם משהו שם לא יעבוד אנחנו נחזור לשאלה למה הם לא הלכו על יותר.

זקני השבט – הלייקרס וגולדן סטייט. שתי קבוצות שהוכיחו בפלייאוף שעבר שהן שוות יותר ממה שהן הראו בעונה הסדירה, אבל העונה הסדירה הנוכחית בינתיים נראית פחות טוב משלבי הסיום של העונה הסדירה שעברה אצל שתיהן. הלייקרס הראו לנו בעונה שעברה איך שינויים נכונים בדדליין יכולים להפוך לגמרי את מצבה של קבוצה, והם שיפרו את מאזנם מ-25- 31 קודם לכן ל-18- 8 בתקופה אחרי, ומשם כל הדרך לגמר המערב. מצד שני, הלייקרס עכשיו עם סגל די דומה לזה שעשה את הריצה בעונה שעברה, וספק אם דווקא ויתור על השחקנים שהגיעו בדדליין המוצלח ההוא או בקיץ יהיה מה שישפר את הקבוצה.

המקרה של גולדן סטייט שונה. אלופת 2022 עשתה שינוי אחד מרכזי בקיץ שעבר, והיא מקבלת הוכחות לכך שהויתור על פול היה נכון, אבל גם בצד שלהם דברים לא נראים טוב במיוחד, כך שחיזוק מסוים היה יכול להועיל. מצד שני, דווקא מהצעירים שלהם הווריורס מרוצים העונה, ומי שנראה פחות טוב או מרבה להחמיץ משחקים זה השחקנים הותיקים ליד סטף, עליהם גולדן סטייט לא ישיגו שחקנים טובים יותר בטרייד. קבוצה שיש לה את סטף קרי היא תמיד מועמדת שצריך לקחת בחשבון, והווריורס משתפרים בעקביות אחרי האולסטאר, אבל ככל שהם יישארו באותו מקום כמו העונה שעברה או ילכו אחורה, תעלה השאלה למה הם לא ניסו להתחזק יותר ולוותר על צעיר או 2 או אפילו אחד מהותיקים שאפשר להעביר ולהשיג בתמורה שחקן משמעותי יותר.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. לגבי ברוקלין, נראה אם זה רע הלילה וגם מחר בלילה. מניח שהסלטיקס יהיו מוכנים לזרוק אחד ולתת מנוחה באחד המשחקים להורפורד ובשני ללטבי.
    בסימן שאלה גם הטרייד של הסלטיקס שקיבלו את פטרסון וטילמן.
    טילמן כנראה יכנס לרוטציה רק אחרי החזרה מפגרת האולסטאר. מקווה שהשני ייכנס באחד המשחקים מול ברוקלין שנוכל להתרשם.

  2. לגבי אוקלהומה, נראה לי שהבאה של "כוכב" משמעותי יותר מהייוורד עלולה לשנות יותר מדי את האיזון/שטף בהתקפה. היוורד נראה לי מתאים מהבחינה הזאת כי הוא לא צריך להיות השחקן המוביל וסגנון המשחק שלו מתאים להם.

    1. הילד זה טרייד טוב, אבל החוזה שלו נגמר ואני לא בטוח שפילי יצליחו להשאיר אותו, ואותו דבר בגזרת פיין ובברלי, כי פיין לדעתי טוב יותר, אבל יכול להיות שבברלי מתאים יותר לספסל של פילי

      1. לפעמים יש קריצות וסימונים. כנראה שהילד מסר להם שפילי היא אופציה מרכזית להמשך כך שהערך שלו לא יתרסק. יכול להיות שיש שם סיכום שקט.

  3. ניתוח נהדר.
    הייתי שם את הת'אנדר ברע. ההתאהבות של פרסטי בבחירות מעכבת את הקבוצה שלו להיות בפורמה לאליפות. לעשות מהלך ולהביא אולסטאר לשעבר שהוא גמור זה כאילו לסמן וי שחיזקת את הקבוצה.
    חסר לקבוצה כח אש ומסה בצבע והיוורד לא פותר את שני הבעיות הללו.

    1. תודה. גורדון היוורד הוא שחקן טוב ויעיל שיכול לשפר את אוקלהומה ואת כוח האש שלהם. היה אפשר לעשות מהלך גדול יותר או להביא גבוה במקום, אבל זה לא מהלך רע. השאלה היא כמה זה באמת ישפר אותם

      1. במצבו הוא תוספת נחמדה, אבל זו לא תוספת שתיקח אותם צעד קדימה לאיים אליפות.
        עם כמות הנכסים שיש לקבוצה, וכוכב ראשי מוכן זה פשע לא לעשות מהלך שובר שוויון.
        שיי מוכן עוד משנה שעברה. אם היה בן 20-22, זה היה הגיוני.

    2. לא מסכים לגבי התאנדר, אבל תחת ההנחה שיעשו משהו משמעותי בקיץ.
      הסיבה היא ככה – הקבוצה עקפה את הציפיות בגדול ופתאום נראת כמו קונטנדרית, אבל אין להם שום ניסיון בפלייאוף. בסופו של דבר, יש שחקנים שמתעלים ברגע האמת, ויש שחקנים שמפשלים. עד שהם לא נותנים לשחקנים שלהם טבילת אש אמיתית, ועד שלא מגיעים לסדרות פלייאוף שיריבות יכולות לחשוף ולנצל את כל החולשות שלך בצורה יותר רצינית, קשה לדעת מה השינוי הנכון שידחוף את הקבוצה קדימה.

      בסופו של דבר, אף אחד לא באמת מצפה מהם לקחת אליפות השנה אז אין צורך לעשות מהלך דרסטי עכשיו. צריך אבל לעשות מהלך כזה בקרוב

      1. אם היו מביאים 2 שחקני חמישייה איכותיים היו בהחלט ברשימת המועמדות. (לדוגמא סיאקם ואננובי ועוד שרודר כמחליף).
        יש לה מספיק נכסים כדי להפוך כבר עכשיו לקונטנדרית.
        שיי מוכן, צ'ט וג'יילן צעירים מוכשרים שאתה יודע מה תקבל מהם, דורט זה בולדוג הגנתי. יש לך רביעייה שאתה יודע מה ייתנו לך, תוסיף עוד כישרון ועומק ויש לך קבוצה נהדרת שמוכנה לאיים על התואר כבר העונה.
        הקטע של לחכות לרגע הנכון שיש לך כוכב על בשל וים נכסים לא מובן.
        אין צורך לתת לקבוצה לגדול באופן טבעי, היא גדלה מספיק, עכשיו צריך לתת לה הורמוני גדילה.

  4. תודה עמיחי. ניתוח מצוין. מדהים איך תחת ידיו של ליאון רוז כמקבל ההחלטות הראשי הניקס הופכים מארגון שהיה ידוע בהחלטות ניהוליות-מקצועיות איומות לכזה שעושה החלטות טובות מאוד בתחום הזה.שאפו.

  5. לא ממש מכיר את שני החבר'ה החדשים של הסלטיקס, אבל אם הם יעבו אפילו בקצת את הספסל הדקיק של הקבוצה, דיינו. המבחן של הקבוצה, כרגיל, יתחיל בעוד כחודשיים.
    תודה רבה עמיחי, טור משכיל כתמיד, אפילו להדיוטות שכמותי. ובכלל, מבחינתי תקופת הטריידים לא הסתיימה אם לא קראתי טור סיכום בהופס 😊

  6. תודה עמיחי
    לגבי אינדיאנה, נכון אי אפשר לשפוט אותם רק עפ"י הימים האחרונים, את המהלך שלהם הם עשו עם סיאקם אבל כן ציפיתי שהם ישחררו קצת מהקו הקדמי העמוס שלהם

  7. אחלה ניתוחים
    רק בברוקלין אני קצת חולק עליך. ספנסר דינווידי כבר אמר מעל כל במה שהוא רוצה לעוף משם ככה שלהשאיר אותו לא נשמע ריאלי.
    ודניס שרודר הוא אולי הגנרל שהם צריכים בקבוצה חסרת ההירארכיה שלהם.
    🤷🏻‍♂️
    מבחינתי הם בסימן שאלה

  8. הכתבה סביב קבוצות שמקבלות אבל נותנות . מפסידות משהו כדי לקבל משהו טוב יותר.
    אבל קיים גם שוק לקבוצות מיוחסות , בדרך כלל קבוצות צמרת.אתה מקבל שחקן די טוב ולא נותן כלום.
    דינוידי בלייקרס,לאורי לפילי וטד יאנג לפניקס , ומן הסתם יהיו עוד עסקאות במחירי מבצע.השחקנים בביי אאוט הם לא שאריות ולא סחורה סוג ב.לצרף את טד יאנג למשל זה הרבה יותר טוב מלצרף את מקדרמוט.אבל אחד הגיע בחינם,השני עבור תמורה כלשהיא.
    זה נראה לי לא הוגן כל הביי אאוט הזה.יש קבוצות סוג א ויש קבוצות סוג ב.יש צורך להטיל הגבלות בסוג כזה של עיסקה.כמו אורך חוזה לשחקן הביי אאוט.

  9. לגבי הדדליין.
    ניו יורק אין בכלל ויכוח.דאלאס ציון טוב קצת גבוה , התחזקו אבל לדעתי לא דרמטי.
    מיני תוספת של מוריס זו הצלחה, רכז טוב שלא מוערך מספיק.
    בוסטון לא בקטנה ,לקבוצה שרצה לאליפות להוסיף שחקן רוטציה שביעי (מוסכם שיש להם 6 טובים מאוד) כמו טילמן זה מאוד משמעותי.
    ברוקלין – כל הבלגן בשביל שרודר?רע מינוס.
    אינדי- לא מזמן קיבלו את סיאקם,שם אותם בין הטובים.כנ"ל הסיקסרס הביאו צלף משובח (הילד) למה לא ציון טוב?
    אוק- הפסידו נכס מעולה כמו מילציץ , הביאו פצוע כרוני כמו הייוורד ציון בינוני מינוס.
    לייקרס – דחינוידי בחינם , בטח שציון טוב.

  10. תודה על הסיכום. מצטרף על הביקורת לגבי אוק' – הרוטציה שלהם כבר עמוסה ויש להם 3 בחירות סיבוב ראשון בקיץ. היו יכולים להתחזק באופן קצת יותר רציני מהפנסיונר שהם הביאו

  11. ברוקלין עשו עבודה מצויינת, ומאד אוהב את טילמן בבוסטון.
    עסקת הילד (כמו גם דינווידי), זה מה שקבוצות עושות כשהן יודעות שהן לא רוצות לשלם את מה שיעלה להשאיר אותם בקבוצה בקיץ, ובחירות סיבוב שני זה המחיר הדי סטנדרטי שהוא הרבה יותר משמעותי מהיחס שהן מקבלות כאן, ולמרבה האירוניה אפשר לראות את המשמעות והערך שלהן באותה עסקה ממש אם מסתכלים מהצד השני של הטרייד…

    1. הבעיה שלי עם ברוקלין היא שהם היו צריכים לרדת מדינווידי מוקדם יותר, כי נדמה לי שהם היו יכולים לקבל עליו הרבה יותר בקיץ. לגבי טילמן בבוסטון אני מסכים

  12. תודה עמיחי,
    בתור אוהד בוסטון אני שמח על הטריידים שבראד עושה כל שנה, אבל מתבאס מהפיל שבחדר הנקרא ג׳יילן בראון. הבחור אולי נותן מספרים אבל לא מספק את הסחורה, לא מסוגל לקחת את הרכב המחליפים עליו ובהחלט לא מסוגל לכדרר. בכל רגע שהוא מכדרר יש 80% סיכוי לאיבוד כדור. המעשה המכוער שעשה לדנקן רובינסון שבר אפילו את טיפ טיפת הסימפטיה שהייתה לי אליו. בוסטון לא צריכה אותו ויתכן מאוד שתזכה באליפות השנה, אבל טוב יעשה בראד אם יצליח להחליף את בראון בבחירות דראפט של אוקלהומה. אני חושב שאוקייסי בהחלט תהנה מהשילוב של שיי צאט ובראון. טילמן תוספת מענינת, הבחור מסוגל לתת גוף בצבע ומוסר בחסד, מה שיכול למצוא את הכוכבים של בוסטון פנויים לגמרי. לא ברור השחרור של ספרינגר מפילי, הבחור מסוגל לשמור טוב מאוד ולפילי אין הגנה מי יודע כמה.

    1. בוסטון מכוונת כאן ועכשיו. למה להטריד את בראון, שהוא מספר 2 ראוי ושחקן שמשחק בשני צדי המגרש עבור אוסף בחירות עתידיות.
      שאתה בה להטריד שחקן, אז כנראה אתה מקווה לקבל חלופה טובה יותר, ואני לא חושב שבוסטון יכולה להביא עבורו מישהו טוב יותר (אולי פול ג'ורג' אם הוא מוכן הקיץ לעזוב את הקליפרס)

      1. כאן ועכשיו זה המצב וגם לפי החוזה לא היה אפשרי להטריד את בראון. ולכן בראון שהוא שחקן טוב עדיין נמצא בסלטיקס אבל הוא גם השחקן הכי יקר וגם אולי דורך על הרגלים של טייטום. שחקן 2 אמור להשלים טוב את מספר 1. אני אוהב את השילוב של בראון ופורזי שעבד טוב מאוד אבל מתחילת ינואר לא ממש נראה במשחקים. ולגבי טרייד, צריכים גם לעבור שחקנים בנוסף לבחירות, זה לא בראון על אוויר. בקיץ אם לא תהיה אליפות זה סיפור אחר, חלופות תמיד יש.

        1. לא כל כך נראה שהם דורכים אחד לשני על הרגליים. לפחות לפי שיטת המשחק של הסלטיקס.
          התוצאות מראות אחרת כאשר הסלטיקס קבוצת צמרת עם שניהם.
          האליפות, לדעתי, יותר תלוייה ביכולת של טאטום לעשות את הקפיצת מדרגה בפלייאוף (עשה את זה עד הגמר מול הווריורס )
          .
          חלופות תמיד יש. האם הן טובות יותר? מלבד בחירות צריך שחקנים.
          אם ניקח את okc לדוגמא זה אומר SGA בתמורה, כי לדעתי אין שחקן או חבילה שתשפר את הסלטיקס (אולי קבוצה שלישית?), ואין מצב שהת'אנדר הולכים על זה.

    2. תודה.
      1. הסיכוי שבוסטון תשיג חלופה בדמות שחקן טוב יותר היא אפסית, ואני חושב שהתוצאות מראות שההתאמה בין בראון לאחרים היא לא רעה בכלל, ועובדה היא שהסלטיקס מצליחים מאוד בשנתיים האחרונות.
      2. בכל מקרה, בגלל הארכת החוזה של בראון בקיץ לא ניתן להעביר אותו בטרייד עד שתעבור שנה.

  13. מצוין עמיחי, ממש חיכיתי לפוסט הזה.
    .
    מסכים שנראה שאנשים "מתעכבים" קצת יותר מדי, ויש כל מיני שחקנים שכל הזמן בשמועות טריידים, ואו שלא עוברים או שעוברים מאוחר יחסית, ואז נראה שהמחיר נמוך ממה שאפשר היה לקבל קודם לכן.
    לא יודע אם זה באמת נכון או שרק נדמה לנו. אולי בעצם זה קצת הפוך?
    .
    קחו למשל את מקדרמוט (קחו אותו ממני… אה, כבר לקחתם? מצוין), יכול להיות שבעצם מדובר בחוזה גרוע, שאף אחת לא רצתה לקחת, ובעצם כל הזמן הוא היה שווה רק בחירת סיבוב שני בשנה האחרונה שלו, אז העסקה קרתה רק כשאכן הייתה אמורה לקרות? יכול להיות שבאדי הילד הוא בעצם שחקן שאתה צריך אותו רק כשיצרן נקודות מרכזי שלך נפצע, ואתה יודע שאין לך התחייבות כלפיו מעבר לעונה הזו?
    אם מסתכלים על שחקנים שהטרדנו בשנים האחרונות רואים שהם בעצם לא ממש עשו את ההבדל עבור הקבוצות שלהם – ריצ'רדסון למשל, אפילו פולטל יקירי, וגם, אוי לאוזניים שכך שומעות… דרוזן, ובטח אולדריג' שלא הוטרד ואז גם לא תרם בשום מקום אחר כך.
    .
    בקיצור, יתכן שבעצם אחוז השחקנים הרגילים, כלומר לא כוכבים, שבאמת תורמים לקבוצות החדשות שלהם אחרי טרייד הוא נמוך? מעניין אם יש סטטיסטיקה כזו ומה היא אומרת.

    1. תודה.
      ההבדל בין מקדרמוט, שלדעתי היה שווה בחירת סיבוב שני אחת גם לפני וגם אחרי, ובין שחקנים כמו דינווידי ובאדי הילד, הוא משמעותי, וכשיש לך אפשרות להביא שחקן כמותם לטווח ארוך אתה תשלם יותר מאשר לחצי עונה. הם לא שחקנים שיהפכו קבוצה חלשה לטובה, אבל הם ישפרו קצת את הקבוצה בתחום ספציפי (כמו למשל דינווידי בדאלאס לפני שנתיים) ויהפכו קבוצה טובה לטובה יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט