סיקור משחקי יום שני / שקד יעקובי ונועם לב

יום שני רגוע עם 6 משחקים בסך הכל בא עלינו לטובה כשהווריוס חזרו לנצח, חצי ראשון מצויין של הלייקרס סידר ניצחון על ההורנטס החלשים, הקאבס לא עוצרים לרגע, הקליפרס שרדו מותחן באטלנטה וברנדון אינגרם ממשיך להצעיד את הפליקנס אל עבר הבייתיות במערב הפרוע. שקד סיקר את 3 הראשונים ונועם את 3 האחרונים.

קליבלנד קאבלירס(16:32) 136 – סקרמנטו קינגס(20:29) 110

מפגש בין שניים מהגארדים הטובים בליגה, אחד נבחר לאולסטאר והשני נשאר בחוץ. האולסטאר בפעם החמישית בקריירה, דונבון מטישל כבר תקופה לא מוריד את הרגל מהגז וממשיך להצעיד את הקאבס למאזן 19-5 מאמצע דצמבר. ללא ספק הקאבס והניקס הולכים לעשות המון צרות בפסגת המזרח כשהלילה הקאבס עלו למקום השני במזרח והניקס במקום הרביעי רק משחק אחד מהאחורי מילווקי.

הלילה, שוב דונבון ניטשל ניצח על ההצגה עם 29 נק' ו5 אס', לצידו מקס סטרוס שתפס מקום קבע בחמישיה הוסיף 22 נק' עם 6/10 ל-3 ו5 ריב'. בצד השני משחק חלש של דיארון פוקס עם 8/20 מהשדה, ולעמותו סבוניס דווקא בעונת שיא ונראה שהיה לו מקום באולסטאר סיים היום עם טריפל דאבל מעניין מאוד של 12 נק' 15 אס' ו-19 ריב'. כל זה כמובן לא הספיק ש-7 משחקני מהקאבס סיימו בספרות כפולות כולל כל שחקני החמישיה.

לוס אנג'לס קליפרס(15:34) 149 – אטלנטה הוקס(28:22) 144

ניו-אורלינס פליקנס(21:29) 138 – טורנטו ראפטורס(33:17) 100

זה פשוט לא היה כוחות. ניו אורלינס בתקופה מצויינת עם 3 נחצחונות ברציפות כשהם רק חצי משחק מהקינגס במקום החמישי במערב! מהפתיחה ברנדון אינגרם קבע את הטון ודאג לפתוח פער 36-19 כבר ברבע הראשון. הפורוורד סיים עם 41 נק' 9 אס' ו6 ריב' כשהוא קולע הלילה 8/11 ל-3. סי.ג'יי מקולום הצטרף גם הוא לחגיגה כשהסיף 20 משלו ב60% ל-3. אצל הראפטורס אף אחד משחקני החמישיה לא בלט ודווקא הרוקי גריידי דיק שעלה מהספסל סיים עם 22 נק' ו4 ריב' ב-30 דק' שזה פי 2 זמן משחק ממה שקיבל בממצוע מתחילת העונה. הפליקנס ממשיכים לדהור קדימה כשהראפטורס ממשיכים לחפש ישועה

שארלוט הורטנס (39:10) 118 – לוס אנג'לס לייקרס (25:27) 124

שארלוט עלתה למשחק בלי היוורד, מרק וויליאמס ולאמלו בול

הלייקרס עלו בלי ואנדרבילט, וינסנט ורדיש

גם במשחק שאמור להיות ניצחון קל על הנייר ללייקרס הם עשו לעצמם חיים קשים. במהלך המשחק הלייקרס הובילו ב-21 ולמחצית ירדו ביתרון 16 אך במחצית השנייה הם התקשו מאוד בקליעה משלוש (3-18) ונתנו לשארלוט לצמצם את הפער ולהלחיץ אותם קצת. 3.5 דקות לסיום המשחק הפער בין הקבוצות עמד על 6 משם דיוויס ולברון השתלטו על המשחק ולא נתנו לשארלוט להתקרב עוד. בחמש הדקות האחרונות כל הסלי שדה היו או של דיוויס או של לברון שקלעו ביחד 17 נק' (7-12) מהשדה. האחוזים של שאר שחקני הלייקרס ברבע האחרון (2-10) 7 נק'. בצד של שארלוט מיילס ברידג'ס רשם שיא עונה (40) נק' וברדון מילר השווה שיא קריירה (33) נק' שארלוט יכולה לצאת מרוצה בעיקר מברידג'ס שמעלה את הערך שלו עד לדד ליין ומילר שרושם את החודש הטוב ביותר שלו בNBA

קלעו ללייקרס – דיאנג'לו ראסל 28 נק', לברון ג'יימס 26 נק', 7 אס', אנתוני דייויס עם טריפל דאבל 26 נק', 15 ריב' ו-11 אס'    חידה לקהל כמה טריפל דאבלים יש לדייויס בקריירה?

קלעו לשארלוט – ברידג'ס 40 נק', מילר 33 נק', 4 חט' ופי ג'יי וושינגטון 15 נק' ו-8 ריב'

פילדלפיה סיקסרס (19:30) 102 – דאלאס מאבריקס (23:27) 118

פילי עלתה למשחק בלי אמביד, מלטון, באטום וקובינטון

דאלאס עלתה בלי לייבלי ואקסום

פילי פתחה חזק את הרבע הראשון בהובלת מקסי ואוברה עלתה ליתרון 7 בסיום הרבע. אך בשאר המשחק הצליחה לקלוע רק 69 נק' דאלאס חתכה בהפרש לאט לאט עד שברבע השלישי עלתה ליתרון ולא הביטה לאחור. ברבע הראשון פילי קלעה 4-8 לשלוש בשאר המשחק היא קלעה 4-21 ולא הצליחה לאיים התקפית על דאלאס.

קלעו לפילי – אוברה 19 נק', האריס 17 נק', 6 ריב', 6 אס' ומקסי 15 נק'

קלעו לדאלאס – קיירי 23 נק', 8 אס', ג'וש גרין 20 נק', לוקה 19 נק', 8 ריב' וג'יידן הארדי 17 נק' ב-14 דק'.

מגמות מהמשחק – פילי ניצחה משחק אחד מהחמישה האחרונים שלה והחיים קשים מאוד בלי אמביד. גם אם אמביד יחזור לשחק העונה בסגל הנוכחי יהיה לו מאוד קשה לקחת אותם עד הסוף. אם פילי עדיין לא ויתרו על העונה אז עד הדדליין אני מצפה למהלכים שלהם לחיזוק הקבוצה אחרת זו עוד עונה בה אמביד לא מצליח לעבור סיבוב שני במזרח.

דאלאס ממשיכה לנצח קבוצות רעות ממנה ולהפסיד לקבוצות טובות ממנה. למרות המון כישרון שיש בקבוצה אם לא רוצים לזרוק עוד עונה אדירה של לוקה לפח גם מהם אני מצפה לעשות מהלכים עד הדדליין כי הם בתפר המסוכן בNBA של קבוצה טובה אבל לא מספיק טובה.

ברוקלין נטס (29:20) 98 – גולדן סטייט ווריורס (25:22) 109

גולדן רושמת ניצחון שלישי בארבעת המשחקים האחרונים מאז דצמבר 2023. קומינגה ממשיך בכושר האדיר שלו משחק 10 רצוף שלו עם 16 נק' ומעלה. וגולדן גם מצליחה לשמור על הקבוצה שנגדה שתקלע פחות מ-100 נק' זה לא קרה מאז המשחק השלישי של העונה (43 משחקים ברצף שגולדן סופגת מעל 100 נקודות). ברוקלין היו במחצית ראשונה טובה והווריורס לא פגעו בכלום (18-47 מהשדה 2-11 לשלוש) זה הספיק ליתרון 6 לנטס במחצית הראשונה. למחצית השניה הווריורס עלו בטירוף גם בהגנה וגם בהתקפה וקלעו (25-46 מהשדה למרות 2-11 לשלוש גם במחצית השניה קרי היה השחקן היחיד של גולדן סטייט שהצליח לקלוע שלשה כל המשחק). במחצית השניה הם הלכו חזק לצבע שלטו בריבואנד וקומינגה נתן מחצית מעולה של 19 נק'.

קלעו לנטס – קאמרון  תומאס 18 נק', קלאקסטון 15 נק' ואוניל 15 נק'

קלעו לגולדן – קרי 29 נק', קומינגה 28 נק', 10 ריב' ו ברנדין פודז'מסקי 15 נק' ו-11 ריב'

מסקנות מהמשחק – שני נתונים ניצחו לגולדן את המשחק היום

נקודות בצבע (72-38) וריבאונדים (60-38) שהובילו גם לנקודות מהזדמנות שניה (23-7) הנתונים הללו חוזרים על עצמם בניצחונות האחרונים של הווריורס כשהיא מצליחה להגיע לצבע ולקחת ריבאונדים היא מנצחת. אך ברוקלין נטס לא חיית צבע בעצמה ואין לה סייז ענק. גולדן תיבחן ביכולת שלה לעשות את הדברים הללו מול קבוצות עם יותר סייז וסנטר משמעותי בצבע אם היא תצליח נראה אותה בפלייאוף גם השנה.

לפוסט הזה יש 103 תגובות

  1. תודה על הסיקור. ערב די שקט בכדורסל, גם בנבא וגם במכללות.
    אבל מהערב הזה הגעתי למסקנה סופית ששתי הקבוצות הכי גרועות בנבא הן טורונטו ושארלוט. אולי הן מנצחות קצת יותר משחקים מס"א, וושינגטון ודטרויט, אבל לצפות בטורונטו או שארלוט זה עינוי. אין להן שום שיטת משחק שניתן להגדיר אותה, ואין שם אף שחקן שמגיע עם כוונה כנה לעשות סדר. שתי קבוצות שמשחקות באסכולת השכונה. אולי זאת רק הסוואה והן בעצם משחקות בשיטת הטנקינג, אבל לא ברור עבור מי.

          1. לא שאני יודע, אבל יש כמה שחקנים בשם ג'יילן אז לא הייתי בטוח מי. בכל מקרה לקודי וויליאמס יש הכל. גובה, מהירות, אתלטיות, קליעה מצויינת, קבלת החלטות. בטוח ייבחר גבוה בדראפט הדי משמים השנה. ובכל זאת לא בטוח שהוא עד כדי כך טוב ששווה לעשות טנקינג בשבילו.

            1. מסכים. אבל לא נראה שיש להם ממש ברירה – הם פשוט גרועים עם או בלי כוונה.

  2. תודה רבה שקד.
    ברוקלין מאוד מאכזבת. ברידג'ס על הפנים וגם כל השחקנים המשלימים מתחת לרמתם.
    אף אחד לא ציפה שהיא תהיה מאריות המזרח, אבל גם להיראות כמו כלום, אף אחד לא ציפה.
    מקסי בלי אמביד לא מוצא את הידיים והרגליים. ללא אמביד בפלייאוף, פילי תעוף בסוויפ ג'נטלמני.

    1. ברוקלין עושה בדיוק מה שניתן לצפות מחבורת שחקנים משלימים.
      מקסי לא מוצא את הידיים והרגליים בלי אמביד חוץ מכשהוא כן מוצא. ברור שבלי אמביד אין לסיקסרס מה לחפש בפלייאוף.

        1. מה שיוטה עושה לא שונה בהרבה ממה שברוקלין עושה מה גם שחומר השחקנים שם טיפה יותר טוב – יש שם אולסטאר וחצי. עם כל הכבוד לעבודה היפה שהארדי עושה עם ההתקפה של יוטה זו קבוצה נטולת הגנה אז בוא נצנן קצת את ההתלהבות

          1. מסכים לגמרי, מאזנים די דומים בסך הכל. בנטס רק תקועים עם 40 מיליון של האוסטרלי. בסוף אם ינצחו 35 או 40 משחקים בעונה זה לא ממש משנה, לשתיהן אין עתיד גדול עם חומר השחקנים הנוכחי, ואיינג' יודע את זה וצובר בחירות. הבעיה שאיינג' מתאהב בבחירות כאילו הוא ב2K, ובבוסטון עשה את הטעות כשלא שחרר. עם טרייד בזמנו על דייוויס נניח כמו שיכל לעשות היתה כבר אליפות בTD.

            1. ברוקלין במאזן 20-29, יוטה במאזן 26-25 וגם משחקת בקונפרנס חזק יותר.
              זה פער די משמעותי.

            1. שורה תחתונה – לא.

            2. יוטה יותר טובה ברמת השחקנים, אבל הפער בין הקבוצות ביכולת כן גדול יותר משאמור להיות. מסכים שהמאמן ביוטה עושה עבודה טובה יותר.

    2. זה פשוט שבלי הכוכב הראשי שהוא מהכוכבים הגדולים ביותר בליגה אין לפילי סיכוי להצליח וזה נכון לכל הקבוצות הבכירות.

  3. אחלה סיקור
    בקשר לשאלתך על דיוויס זה הטריפל דאבל השלישי סך הכל בקריירה
    אבל זה לא פייר כי בטריפל דאבל הקודם דאגו להזכיר שזה רק פעם שניה וכו'

  4. תודה רבה.

    ברוקלין נראית כמו שהייתי מצפה, עידו כתב מעליי שמדובר בחבורת משלימים, אני טענתי גם בפרויקט טריידים וגם לפני כן שכדאי להם לחשוב על פירוק. אני מניח שיש כבר נכסים לא רעים מדוראנט,קיירי ופחות מהמזוקן כי עליו קיבלו את סימונס הבלוף, אבל 3 שחקני עם ערך טרייד גבוה יש שם לדעתי(ברידג'ס בוודאות, קלאקסטון ותומאס) וכשחושבים על זה יש להם הרבה שחקנים שיכולים להתאים לקבוצות שרוצות להתחרות. אבל כרגע תקועים עם המקס של סימונס, ולבנות מסביב לברידג'ס זו בדיחה. הוא אופציה שלישית/רביעית נהדרת, בטח לא פרנצ'ייז.

    הלוחמים החזירו את התקווה בהם, בזכות התאוששות של סטף חזרה ליכולת טופ 5 וקומינגה שמקבל קרדיט. קצת סידורי עבודה עם קליי וגרין, ואולי איזה טרייד, והם קבוצה שלא נעים לפגוש בסדרה. הם שווים פלייאין לפחות, מקום 12 במערב קטן על הקבוצה הזו.

    בשקט בשקט, הקאבס נראים מצוין, וברנדון מילר מצדיק את הבחירה בו. לא זוכר בחירה שנייה עם כזה אנטי-הייפ, מרגע הבחירה וגם עכשיו. על סקוט שומעים שהוא עדיין עם פוטנציאל ולא להספיד, אבל מילר כבר נותן עונה טובה מאוד לרוקי.

    דאלאס חייבת שינוי בדדליין, שמח לראות שקיירי חזר, אחד המוכשרים אי פעם על אף שגעונותיו, אם יישאר על המגרש לתקופה, יעבוד על הכימיה עם דונציץ' והמאבס יביאו עוד כמה חתיכות בטריידים יש כאן פוטנציאל להפתעה.

    1. מסכים לגמרי
      שמסתכלים על ההייפ שהיה סביב סקוט הנדרסון לעומת האנטי הייפ שהיה סביב מילר ואז מסתכלים על העונה שכל אחד מהם נותן מילר נותן עונה מרשימה הרבה ביותר (במיוחד אם מסתכלים על האימפקט ההגנתי שלו מול זה של סקוט) נראה לפחות בנתיים ששארלוט בחרו נכון

    2. מסכים לגמרי לגבי מילר אני הייתי מאלה שחשבו שסקוט יהיה הרבה יותר טוב ושארלוט עשו טעות אבל לוקח את דבריי חזרה,נראה שחקן נהדר ואם ימישך ביכולת הזאת אפשר לומר שיהיה מאבק משולש על רוקי השנה.
      בכלל תוך כדי הצפייה בלייקרס-שארלוט התחלתי לחשוב האם לשארלוט יש סיכוי לעתיד ורוד.בול,מילר ובריגיס(בהנחה שהוא לא יכה יותר נשים) זה שלד לא רע בכלל.

      1. תוסיף לזה בחירת טופ 5 העונה וכנראה עוד כמה צעירים בשנים הקרובות. מילר מזכיר את דני גרינג'ר ויכול להיות יותר מזה.

  5. לגבי פילי – לא בטוח שיצליחו בפלייאוף עם אמביד, עכשיו רוצים שיצליחו בלעדיו?

    יש שם סגל משלים סביר, אבל לא יותר. פחות טוב נניח מזה שיש ליוקיץ' או לשג"א, די דומה למה שיש ליאניס, והרבה יותר טובה ממה שיש ללוקה וסטף.

    את טייטום ואנט אין מה להזכיר בדיון חחחחח

      1. הוא נכנס לפני הזמן (דרך ראשון בצבע), היתל במגינים ומיד דרש מהשופטים זריקה חוזרת (תראה את תנועות הידיים). והכל בתמימות כביכול. תראה את הכותרת לסרטון. דוראנט או סטף בחיים לא יעשו דבר כזה. גם לא קיירי או שגא או אדוארדס.

        1. אבל זה בדיוק הטריק הלגיטימי – לנסות לגרום להם להיכנס קודם (מה שהוא הצליח לעשות) הוא רק פישל עם הקצה של הרגל. זה מהלך כדורסל לגיטימי לחלוטין (איפה הרמיה)?

            1. הוא נכנס ראשון השופטים שפטו לטובתו

            2. וגם אם לא הצליח – לזה הוא כיוון

            3. הוא כיוון להטעות שזה מהלך כדורסל. הוא פספס טיפה ונכנס קודם. בכל מקרה תמיד שורקים מקרה כזה כדו צדדי.

    1. דווקא כאן מהלך יפה של הגאון. ניצל אובר התלהבות והפיל בפח את פורזי.

      אבל כאן סרטון נפלא מהתחרות בין הגואט של ריקודי הבטן וזריקות הראש, ראש מטה הכוחות הקינג ג'יימס, מול הגאון הסרבי שהולך בעקבותיו בקרב האליפות: https://www.youtube.com/watch?v=0ZnLW6TGZq0

    2. אין פה שום בעיה להפך….מדובר במהלך פורץ דרך של הטעיה בזריקת עונשין של שחקן תוקף שעומד לריבאונד. היריב נפל בפח שה הכל .אין פה רמאות או התחזות.

  6. יש לי סרטון במיוחד לשמעון וכל הטועני אין הגנה בNBA
    https://youtu.be/5Rm8U2EWyRk?si=paYIxXikeaiaXQCd
    אני לא אומר שההגנה בNBA מפלצתית אבל יש כמה נקודות חשובות
    1. קבוצה בלי הגנה לא יכולה לזכות באליפות והNBA היא ליגה שכל הזמן מנסים להעתיק בה מודלים שעובדים ובסוף קבוצות יבינו שכדי להיות תחרותיים הם צריכים הגנה
    2. הקצב והיכולת של השחקנים היום גורמים להגנה לעבוד הכי קשה בהיסטוריה של הNBA
    3. כל הזמן יש שינויים ומגמות בליגה ואני מאמין שבשנים הקרובות בגלל הכיוון והמצב שהליגה הולכת אליו יכניסו עוד כמה שינויים בחוקה שיעזרו להגנה לשמור יותר טוב

    1. תשמע מכיר את כל החרטא הזה בסוף אני יודע מה עיני רואות אין הגנות כי הליגה לא מאשרת לשמור.

      זה ששחקנים שם תותחים והתקדמו ושלשות וכו יודעים בנוסף לכל זה נטרלו לחלןטין את ההגנות אי אפשר לשמור שופטים על כל מגע מדומיין התנגשות וקפיצות של מתקיפים על מגינים המציאו ורטיקל אילגל פוזשן סייף זון קונטקט ומה לא כדי להגדיל את הסטט ולהאדיר את הכוכבים.
      השופטים ממש משנים מומנטום מתי שצריך משחק צמוד פסקי זמן לתת לכוכבים לנוח כמה שיותר וכל הזבל.
      זה הכל חוץ מכדורסל לא משנה אם תביא לי 200 סרטונים ו2000 סטט על התפתחות המשחק וכו. ההתקפה התפתחה ההגנה ירדה ולא מאושרת וכולם מאושרים קולעים 60 80 נק בכיף 150 נק במשחקים שחקנים מטיילים רדומים עומדים ומסתכלים עם רגליים ישרות.

      שאני רואה כדורסל אמיתי ביורוליג או בארץ לא רואים את כל הזבל ששם פה נותנים לשמור אין מעמדות וכינויים המלך הנסיך וזיבולי שכל. לוחצים נלחמים לא מתוגמלים על זריקות ראש וקפיצות לתוך מגינים וגם לא עושים את זה.

      1. שאתה רואה משחקים של מינסוטה או של הניקס אתה מרגיש שהליגה לא מאשרת לה לשמור?
        בסוף זה תלוי בשחקנים וקבוצות כמו מינסוטה או הניקס עולות כדי לשחק הגנה וגם מתוגמלות על זה במקום הראשון במערב והרביעי במזרח

        1. מיני אני לא רואה.
          ניקס אם היו נותנים להן לשמור היו מורידים עוד יותר את הסקור. הם מקבלים שריקות אוויר מול כל מיני כוכבים.
          אין באמת אפשרות לשמור בליגה. הליגה חפצה בכוכבים עם סטט לא סתם גם ממציאה אסיסטים שלא קיימים לכל מיני כוכבים. הכל זה האגנדה של ניפוח סטט גיבורי מארוול שיווק להמונים של שחקנים מעולם אחר….
          היום כבר ילדים קטנים רואים את זה ומגחכים על הליגה זה בולט לכל בר דעת.
          אתה אפילו לא יכול ללחוץ כוכב הוא ישר יתנגש בך עוד על קו החצי יזרוק ראש ותקבל עבירת אוויר להרתעת המשך

      1. אני חושב שהליגה לא רוצה להגיע למצב שיקלעו 150-160 נקודות כל משחק ובשביל שזה לא יקרה יהיו חייבים לשנות את החוקה לטובת ההגנה. שזה יקרה אנחנו נראה את המספרים יורדים טיפה למטה
        הליגה לא תחזור להיות ליגה שתוצאה לגיטימית בה היא 85-80

    2. סרטון מעניין מאוד. כמו ברוב המקרים, האמת נמצאת איפשהו באמצע. מצד אחד, הליגה מוכשרת יותר, הקצב עלה וגם היכולת. התפתחות השלשות והמשחק מובילות לאינפלציה סטטיסטית. מצד שני, החוקים שונו והקשו על המגינים, שמירה ורטיקלית, יציאה מהצבע, גאת'ר סטפ לדאבל סטפ באק להופ סטפ ובלי שריקה, ובוודאי הכוכבים שוחטים ומנצלים עם צעקות וזריקות ראש.

      אז עדיין יש הגנה, והליגה טובה מאי פעם, אבל יש דגש על בידור, וניצול ציני של החוקים המקלים. השיפוט שונה בין לברון למוזס מודי, והליגה מעדיפה כותרות כמו "לוקה במשחק היסטורי עם 70 נקודות" מאשר "עבודה טובה של אוסאר תומפסון, לוקה קלע 15 ב3-14 מהשדה". יש ערך לבידור ויש מיתוס שמנסים ליצור. השוואות בין העונה של האליברטון לסטיב נאש בשיאו הן חלק מהתרבות, וזה מקומם.

      1. בפעם המי יודע כמה – ורטיקליטי הוא מונח שנכנס כדי לעזור למגינים לא להיפך, אין כזה דבר גאת'ר סטפ וחוק ה-3 שניות בצבע הוא מה שנשאר אחרי שביטלו את האזורית (שגם זה עקרונית אמור לבוא לעזרת ההגנה אבל גרם לאפקט הפוך לחלוטין).

        1. בסופו של דבר החוק היבש שונה ממה שקורה בפועל. 3 שניות אכן גרם לאפקט הפוך, השופטים לא שורקים לצעדים בהרבה מקרים, וכן שורקים לפלופים וסחיטת עבירות של כוכבים מרחבי הליגה, שמנצלים את המצב.

            1. לא בהכרח קשור, מסכים עם מה שאמרת. רק ציינתי שחוקי השיפוט בליגה לא בהכרח תואמים את השיפוט עצמו. הדברים שציינת שנועדו לסייע להגנות בפועל מביאים לשריקות לרעתן.

            2. הורטיקליטי – מביא לשריקות לרעת המגינים? ה-3 שניות בהגנה לעומת אזורית מקל או מקשה על ההגנה?
              למה נועדה בכלל הגדרת הג'אתר?

            3. לא החוקים שציינת הם מה שמביא לשריקות כנגד ההגנה.

            4. 3 שניות לדעתי מקשה על ההגנה, וזה עולה גם מעדויות של שחקנים כמו דונציץ' שהעיד על הקלות בהגעה ל30. מעבר לזה – מישהו כמו וומבי או גובר יכול להיות מטריה אווירית אם הוא יכול להישאר בצבע. אודה ואתוודה שאני לא מכיר את החוקים על דיוקם, לכן לא אתיימר לתקן כאן חחח. עדיין מצפייה במשחק ניתן לראות אינפלציה של שריקות ככלל, ושל שריקות אוויר בפרט. האמת שגם טענתי שלא בהכרח החוק מביא לשריקות, אלא השופטים שורקים לא תמיד במדויק וזה גם מופיע בדוח"ות של הליגה שיוצאים על 3 הדקות האחרונות.

            5. ברור שחוק שלוש שניות מקשה על ההגנה (ולטעמי בימינו שווה לבטל אותו). השאלה היא האם הוא מקשה פחות מחוקי ההגנה האזורית שהיו קיימים קודם (ולזה התשובה היא כן).

          1. אינפלציה של שריקות? ביחס למה?
            ואם כבר אנחנו שמה – כמה שריקות מפוספסות (כולל אי-שריקות) נראה לך סביר שיהיו במשחק אחד?

            1. כמו שאמרתי – אין שמץ.

            2. גאת'ר סטפ זה צעד שיכול להתפרש כשלושה צעדים, שבא לאחר הגאת'רינג שמהווים עוד שלושה.
              ביחד קוראים לזה "יורו-סטפ" או כמו שהשקץ קורא לזה: "יורו-טריפ".

            3. אין ספק שמישהו כאן בטריפ.

  7. הערה לגבי טווחים מספריים: בכל שפה הטווחים המספריים צריכים להיות לפי כיוון הכתיבה ולכן בשלושת הנתונים האחרונים כתובים בצורה שכוונתה שהלוחמים פיגרו בנתונים האלו. כדי שהנתונים יהיו כתובים בתוך כתבה בעברית בצורה שכוונתה שללוחמים היה יתרון בנתונים האלו, המספר הגבוה יותר צריך להיות בצד הימני כמו למשל: 38-72. כדי שייכתב בצורה זו יש לכתוב תחילה את המספר הנמוך ובסוף את הגבוה.
    כך מאזן של 19-5 בכתבה בעברית הוא מאזן של חמישה ניצ' ותשעה-עשר הפסדים והצ"ל 5-19.
    וכך 36-19 היא תוצאה מצד הקבוצה בפיגור. 19-36 היא התוצאה מצד הקבוצה המוליכה.

      1. לא לא, אל תיקח. מספרים ומאזנים כותבים משמאל לימין. העין הממומצעת בהופס רגילה לכתיב מספרי לועזי גם תוך כדי כתיבה בעברית, כך אני מאמין.

        1. ברור.
          קרמר לא למד חשבון כנראה, אבל כשג'ורדן פול קולע לשלוש 2/14 אז *חובה* לכתוב זאת משמאל לימין כי זו מתמטיקה. זה כמו לכתוב 2 חלקי 14 ומכאן האחוזים של הקליעה לשלוש של פול – 14.3%
          אי אפשר לכתוב שפול קלע 14/2 זה פשוט שגוי ומטומטם ומראה על חוסר בלימודי ליבה.

            1. הוא לא, זה עניין של החלטה ולדעתי עדיף ללכת כמו המריקאיים

        2. לפני שנים הוחלט שמאזנים אנחנו כותבים בעברית, ומכיוון שכך, עדיף שכולם יכתבו בצורה אחידה. פעם היה מי שחשב שגם תווים צריך לכתוב מימין לשמאל בעברית…

            1. יתרה מכך, שכותבים בעברית על מקלדת ואז מוסיפים מספרים נגיד 13-18 או 14/18 הדיפולט של כיוון כתיבת המספרים הוא משמאל לימין, אז למה להטריח את הכותבים להקליד את המאזן הפוך? עמיחי, בתור העורך הראשי, אני ממליץ להעלות סקר לגולשים ושהרוב יקבע..

    1. הערה לשונית קלה: כתוב "כל זה כמובן לא הספיק ש-7 משחקני הקאבס…" וצ"ל "…כש-7 משחקני הקאבס…"
      יש להשאיר את מילית הזיקה "ש" למקרים המתאימים לה ולא במקום "כש" שהיא קיצור של כאשר ויכול לבוא במקומה "בזמן ש" וזה מה שמתאים כאן.

    1. לא רק העונה אבל זו "פעם ראשונה" שהוא משיג טריפל דאבל לא מול יוטה ופעם ראשונה שהוא מנצח כשהוא משיג אחד…

  8. מה שמאוד מבאס בנטס זה העובדה שמיקאל לא נתן את הפריצה שרבים, גם אני, העריכו שהוא יכול עוד להתעלות על מה שראינו ממנו בשנה שעברה אחר שעבר לברוקלין בטרייד דד ליין וב27 משחקים עד סוף העונה קלע בממוצע 26.1 נקודות למשחק ביעילות טובה (47.5% מהשדה, 37.6% מה3, ו-89.4% מהקו) – וחשבנו שהוא יראה שהוא יכול להפוך לפרצנצ'ייס פלייר ולעלות עוד רמה השנה ולהוביל משהו בברוקלין. בפועל הוא נותן בערך אותה תפוקה של קם תומאס ב20% יותר דקות על המגרש (מיקאל 35 דקות למשחק, וקאם תומאס 29 דקות למשחק):
    21.7 נקודות למשחק, ב45% מהשדה, 36.6 מה3, ו82.6 מהקו – מבחינת מיקאל ירידה ביעילות מכל הטווחים, כאשר הוא אמור להיות השחקן המוביל שמסדרים לו מצבים. יש פה אבדן הזדמנות גדול עבורו.
    שנה שעברה מתוך 27 משחקים בברוקלין, ב11 הוא קלע מעל 30 נקודות, השנה ב49 משחקים עד עכשיו, היו לו 7 פעמים כאלו. הבחור לא מצליח לפרוץ.

    1. כל מי שעקב אחרי מאמי בקריירה יודע שעם כל האהבה שחקן פרנצ'ייז הוא לא. הוא השחקן הזה סטייל ג'רו הולידיי שמקפיץ את הקבוצה שלך בזכות היכולת לתרום בכל היבטי המשחק. ברור שכשנטל יצירת הנקודות נופל עליו אז היעילות שלו תרד ועדיין ההשואה לקאם תומאס שהוא גאנר טיפוסי היא פשוט מקוממת. אני נשאר בדעתי שהוא אחד המועמדים הבולטים לעבור בדדליין הקרוב במיוחד לאור העובדה שלהרבה קבוצות שהוא יוכל להועיל להם יהיה הרבה יותר קשה להביא אותו בקיץ.

      1. אכן אתה יכול להגיד השוואה מקוממת, וקאם מוגדר SG ומיקאל SF, אבל תכלס קאם שחקן שנה שלישית בליגה קיבל הזדמנות להיות שחקן חמישיה וניצל אותה כמו שצריך ונותן תפוקה, ומיקאל לטעמי לא מצליח לנצל את ההזדמנות המלאה שניתנה לו. זה עליו לדעתי – לא חושב שמישהו במערכת שם חוסם אותו.

        1. הוא ניצל אותה לנפח זריקות. הוא מסוג הגאנרים שאומרים עליהם את המושג השנוא עלי קלוריות ריקות שבעצם אומר שהוא לא יעיל ולא יודע לתרום בשום אספקט אחר.

          1. מה שאני טוען כלפי מיקאל, שבמקום להראות שהוא רמה מעל, הוא לא מראה יעילות או יצבות גבוהה בהרבה מקאם, וזאת האכזבה שלי ממנו.

    1. נו, לדרבי יש חוקים משלו.
      משחק שלא התעלה לרמות גבוהות (בניגוד לשנה שעברה) אבל כן היה מתח. מה שמעניין זה שקנזס סטייט ניצחו 11 הארכות ברציפות. הסיכוי שזה יקרה הוא 1 ל-2000.

  9. ברור שפילי בלי אמביד לא שווה הרבה ותיפול עכשיו חזק..
    המשקל הסגולי שלו בקבוצה יותר גדול אפילו מיוקיץ בקבוצה שלו..
    אם הג'וקר נפצע יש שם את מארי , סבל צעיר ואהרון גורדון והם יכולים זמנית למשוך את הקבוצה..
    בפילי , מקסי עדיין צעיר , טוביאס מג'עג'ע לפרקים וזהו בעצם .
    עכשיו ניתוח בברך ושיקום וכבר כמעט נגמרת העונה הסדירה בואך פלייאופ ….בקיצור פילי בברוך גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט