יומן אליפות גרמניה (8) – 6 בין 5 ל-7/מתן גילור

10483164_412392702232205_8070342986603191501_n

וואו! לזה ממש, אבל ממש, לא צפיתי. בין השעות 17:00 ל-19:00 שעון ברזיל, גרמניה השיגה אולי את הניצחון הכי גדול בתולדות טורניר הגמר של גביע העולם וניצחה את הנבחרת המעוטרת ביותר, על אדמתה, ב-6 הפרש. אני חושב שגם בכדוריד 6 הפרש בין 2 קבוצות גדולות עלול להיחשב כתבוסה.

עדיין לא גיבשתי לעצמי דעה האם ניצחון כזה טוב או רע לגרמניה לקראת הגמר. מחד גיסא, במחצית השניה השחקנים לא הוציאו יותר מדי אנרגיה, היו חילופים מוקדמים של הומלס וקלוזה בכדי לשמור אותם לגמר, השחקנים יכלו לשמור על הרגליים ולא להיכנס לתקלים מיותרים, לשחקנים יש ביטחון רב בעצמם ובחבריהם לנבחרת וקיים גם אפקט הרתעה כלפי היריבה בגמר. מאידך גיסא, קיימת סכנה לשאננות. חוזר בי, שאננות לא תהיה בגמר גביע העולם, אבל ביטחון עצמי מופרז בהחלט אפשרי. פתאום, אתה מפגר 0:2 במחצית הראשונה ולא נמצא בהלך הרוח המתאים כדי לחזור מפיגור זה. המצב הנפשי חשוב מאד ביכולת לחזור מפיגור. כמו כן, קשה עד בלתי אפשרי להתפוצץ פעמיים באותו טורניר, לא כל שכן בחצי גמר ובגמר. מאד מקווה שגרמניה לא הגיעה לשיא משחק אחד מוקדם מדי.

לגבי היריבה בגמר, אני מעדיף את הולנד. לא, אין פה שום ניתוח מאצ'-אפ מתוחכם. יש פה עניין אחד והוא רצון לא לשחק מול אצטדיון מלא באוהדי היריבה. שיקול הקהל הוא היחיד שגורם לי להעדיף נבחרת זו או אחרת. שתיהן מצוינות, ובכל מקרה הסיכוי בגמר הוא 50/50.

*

קצת מצחיק לסכם משחק כזה, בו נכבשו 4 שערים ב-6 דקות ועוד לפני שהסתיימה לה חצי שעת משחק לוח התוצאות כבר הראה על 5:0. בעקבות כך, אין להתרגש יתר על המידה מריבוי המצבים של ברזיל במחצית השניה. זה הגיע אחרי שגרמניה הורידה את הרגל מהגז וביצעה חילוף של אחד הבלמים. שחקני ברזיל עזרו לנויר לצאת גדול, למרות שהוא באמת שוער ענק. בכל זאת אנסה לכתוב מספר תובנות מקצועיות על המשחק:

  1. כמה כושר משחק ותאום בין שחקנים זה דבר חשוב מאד. דאנטה, שהגיע אחרי חודש וחצי ללא דקת משחק רשמי, נראה חלוד ומאד לא מתואם עם לואיז.
  2. כמובן שיותר קל להיערך לפציעה טרום הטורניר מאשר לפציעה תוך כדי הטורניר, ובכל זאת ניתן ללמוד מהפציעה של ניימאר לגבי ההבדלים העצומים בעומק בין הנבחרות. בעוד שבברזיל חיפשו בנרות שחקן שיצור משהו משמעותי בהתקפה, בגרמניה לא לקחו חלק במשחק פודולסקי וגצה.
  3. מי שעוקב אחרי היומן שלי יודע שיש 2 דברים ששמתי עליהם דגש עוד מתחילת הטורניר: הצבתו של פיליפ להאם בעמדת המגן הימני ומשחק העומק של סמי חדירה. שני הדברים הוכיחו עצמם אתמול ובגדול. להאם היה אדיר, התקפית והגנתית. ההישג גדול בעיקר בהגנה, כשהגמד התמודד בקלות עם הולק המסיבי. בהתקפה לתת למרסלו, שאמנם מוצב בעמדת המגן אבל הוא קיצוני לכל דבר ועניין, להתמודד איתו זה לעג לרש. לגבי חדירה זו אשמתם הבלעדית של עוזריו של סקולארי. נראה לי מאד בסיסי, כשבאים ללמוד נבחרת יריבה, לצפות במשחקי הנוק-אאוט שלה מהטורניר הגדול הקודם, כדי לחזות שינויים טקטיים שהיריבה עלולה לשלוף מהכובע. ברבע גמר היורו נגד יוון, לאב החליף את התפקוד של חדירה ושויינשטייגר. הוא הזיז את הראשון לעמדת קדמית יותר ואת השני לעמדה אחורית יותר. היוונים, שציפו שיקרה ההפך, כיוון שזה מה שקרה במהלך הטורניר, נפלו בפח ושמו דגש על שחקן שנשאר במרכז המגרש במקום על שחקן שמצטרף לרחבה. אתמול לאב חזר על הקונץ ופעם השניה מתוך שתיים הוא סימן בול-פגיעה.
  4. האם שמתם לב שאף רגל לא כבשה 2 שערים במשחק? יתכן מדובר על משהו מקרי אך יתכן וזהו סממן לעבודה הנכונה שנעשית בגרמניה. מבחינת השחקנים הצעירים של הנברחת, בעיטה בשתי רגלים זה דבר של מה בכך. יסוד שאין אפשרות בלעדיו. את הראשון שלו קרוס כבש מחוץ לרחבה ברגל החלשה. כך גם עם השני של שורלה שעצר בימין ובחצי בעיטת יעף שלח עם הרגל החלשה למשקוף ופנימה. לא היה חסר הרבה כדי שגם הבעיטה של מולר בשמאל תיכנס.
  5. מולר ווינר ענק. שיעור השערים החשובים שלו – בנבחרת ובקבוצה – מסך השערים שלו גבוה מאד. באופן חריג ממש. 10 שערים בגביע העולם, לפחות, ועוד אין לו 25. כמובן שיש עוד משחק לפניו בטורניר הנוכחי. נכון שמי שלא נמצא תמיד הכי חסר, אבל קשה שלא לחשוב מה היה קורה אילו היה משחק בחצי הגמר נגד ספרד ב-2010.

ונסיים עם מירו-מירו-מירו. יש-יש-יש! מלך השערים של כל הזמנים. אולי למירו יש 30%-40% מהכישרון של רונאלדו, אבל יש לו מוסר עבודה פסיכי. אם לרונאלדו היה 30%-40% ממוסר העבודה של קלוזה, ההיסטוריה היתה שופטת אותו עוד כמה מקומות כלפי מעלה.

כה סמלי שקלוזה שבר את השיא מול ברזיל בברזיל כשרונאלדו לוקח חלק בשידור המשחק.

12 שנים לקח לגרמניה לחזור לגמר בפעם הקודמת (1990-2002). 12 שנים לקח לה לחזור לגמר בפעם הנוכחית. לא זו בלבד שאני מקווה לסיום שונה, אלא שאני מאמין שעד הפעם הבאה יחלפו פחות מ-12 שנים.

יום שקט שיהיה לכולנו.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog.

BsDWs67IgAEH8OE

Subscribe
Notify of
13 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יניב
יניב
9 ביולי 2014 9:32

סוף כל סוף ראינו את גרמניה של השנים האחרונות,אתה בתגובה בפוסט החי רשמת שזאת אותה גרמניה רק הפעם הכדורים נכנסו,אני לא מסכים,במשחקים הקודמים גרמניה שיחקה בעיקר לרוחב ולא לעומק כמו אתמול.
לגבי העומק אז אני מסכים ולא מסכים,זה נכון שגרמניה עמוקה כמעט מכל נבחרת ובכל עמדה.ובטח בברזיל,אבל אי אפשר שלא להאשים את סקולארי ביחוד שהמצב כל כך דליל בחלק ההתקפי,איך אתה לא מביא לגיבוי את קאקא/רוביניו/רולאדיניו.
לגבי הנקודה של הרגליים אז כמובן שרק אתה שמת לב לדבר הזה 🙂 אבל שוב זה היעילות והמכונה הגרמנית שתמיד היה להם,בשנים האחרונות נוספה להם גם יצירתיות(בעיקר בזכות המהגרים)

ido moria
9 ביולי 2014 9:35

מתן – משחק ראשון שאני רואה מהטורניר הזה, בחיי קמתי ב 6:10 וכבר הפסדתי גול. ואז OMG ארבע גולים ב-6 דקות שגם קלוזה יימח שמו כבש ומחק את אהובי רונלדו השמן מהמקום הראשון, בסיום לאור זה שקבעתי נחרצות שברזיל תנצח את הטורניר בברקט אני חייב לקבוע ש:

נבחרת גרמניה = מיאמי היט .

אני מנסה ששנת 2014 תהיה השנה שבא אבדתי את השנאה אבל, זה מבחן קשה.

טור גדול, משחק ענק!

נועם
נועם
9 ביולי 2014 10:33

עדכון על לברון ג'יימס:

http://srv1.jpg.co.il/8/53bcef18d3a26.jpg

אהרון שדה
אהרון שדה
9 ביולי 2014 10:45

צודה מתן .
אני רק אומר שכאוהד ארגנטינה אני לא בטוח שאני רוצה לראות אותה בגמר .
אומר עוד דבר מבחינתי אתמול היה אמור להיות מופע החימום בין שני נבחרות שלא מעניינות אותי לבין הנבחרות האהובות הולנד וארגנטינה .
אתמול אמרתי בואו נראה משחק רגוע והכנתי עצמי להיום בלילה.
בעקבות המשחק אתמול אני רואה את המשחק היום כדי מיותר .
איני מנסה לנחס איני מאמין בניחוסים אני מדבר מקצועית נטו .
נכון חולשת ברזיל הייתה בלתי נתפסת אך גרמניה לצערי הרב היא הטובה מכול .
זה לא אומר שלא ניתן לנצח אותה במשחק בודד אל היא הפייבוריטית המוחלטת .

מתן גילור
9 ביולי 2014 10:54

אהרון, זה גמר גביע העולם. מאז שאני רואה משחקים, הגמר היחיד שהיה חד צדדי היה צרפת-ברזיל וגם הוא על אדמת צרפת. ואני מזכיר לך שלפני המשחק אף אחד לא צפה כזו תבוסה.
רוצה לומר, שזה לא סתם "משחק אחד" בו תמיד הכל יכול להיות ולא רק שכל הנבחרות לא ממש רחוקות אחת מהשניה ברמה, אפילו אם גרמניה מעט טובה יותר, אלא שזה משחק מיוחד בו העדיפות המקצועית מקבלת משקל נמוך יותר.
מעבר לזה יש עניין של מאצ'-אפ וכן את הנתון שלארגנטינה או הולנד יש שחקן שיכול להכריע משחק במהלך אישי. בגרמניה זה פחות עובד. אם המשחק הקבוצתי לא זורם, אז יש בעיה.

אהרון שדה
אהרון שדה
9 ביולי 2014 13:54

נכון מתן לא היו משחקים חד צדדים אך לגביי לפחות מאז שאני צופה בגמרים (86 ) תמיד מי שזיהיתי כפייבוריטית ניצחה לבסוף (למעט גמר 2006 שם לא ראיתי פייבוריטית וייתכן שאף חשתי שצרפת עדיפה במקצת).
1986 הייתי בטוח שזו ארגנטינה …קל זה לא היה אך ארגנטינה 2-3
1990. היה ברור לי שזו תהיה גרמניה שניצחה 0-1.
1994. ידעתי שלברזיל יהיה קשה את הנחתי שהיא תנצח …אמנם היא ניצחה רק בפנדלים אך ניצחה.
1998. באמת שהיה ברור לי שזו צרפת שהביסה 0-3.
2002. אחרי העדרות בלאק ידעתי שברזיל תנצח …אמנם תבוסה לא קרתה אך ניצחון ברור היה גם היה 0-2 .
2006. דיברנו
2010. היה ברור לי כי ספרד עדיפה.

k_700
k_700
9 ביולי 2014 11:18

קרו כמה דברים ברורים שהתרעתי עליהם לפני המשחק:

1. חדירה היה אדיר והרג את ההגנה והקישור הברזילאי בדיוק כמו שחנק את וולבואנה ברבע.

2. דוד לואיז הוא בלם בינוני מאוד ובלי בלם טוב ואחראי ההגנה נראית כמו שהיא נראתה אתמול.
מוריניו הבין את זה מהר מאוד והפך אותו לבלם ספסל או לקשר אחורי במקרים מסוימים.
בכלל ימים כאלה גורמים למוריניו להראות כמו הבן אדם החכם ביותר בתבל- פאקינג 50 מיליון פאונד הוא הצליח להוציא על לואיז ועוד לנפי המונדיאל.

3. אוזיל בדיוק כמו שאמרתי הוא השחקן החשוב ביותר לסגנון הזה של המתפרצות.
אז הוא לא כבש והוא החטיא כמו טירון בסוף. אבל כמה תנועה?? מישהו עקב אחרי השטחים שהוא שרף?

4. קלוסה ושורלה.
לפני המשחק אמרתי שקלוסה נראה לי כמו החלוץ הכי רעב בעולם פתאום בטח כשהוא פוגש בהגנה הברזילאית הזאת.
איזה רגע זה היה לראות אותו שובר את השיא ודווקא לעיני רונאלדו השמנמן ומול הסלסאו.
שורלה- זה היה ברור שאם הוא נכנס הוא כובש. זו המומחיות שלו, לסיים מתפרצות מול הגנות שבורות וכשהמשחק כבר בגארבג' טיים, הוא פשוט מומחה בזה.

אהרון שדה
אהרון שדה
9 ביולי 2014 13:58
Reply to  k_700

לא מסכים לגבי לואיז .
ראיתי אותו במידי צ'לסי עת זכתה בצ'מפיון שחקן נפלא.
גם בטורניר הוא היה יוצא מן הכלל עד אתמול…
יחד עם זאת לאורך כל הדרך טענתי כי עדיף לברזיל להציב אותו כקשר אחורי

k_700
k_700
9 ביולי 2014 15:39

כמו שחשדנו, פשוט לא ראית אותו מספיק.

אהרון שדה
אהרון שדה
9 ביולי 2014 16:39
Reply to  k_700

K700 ראיתי אותו עשרות פעמים.
בכל הכבוד אתה לא היחידי שרואה כדורגל.
מתן רק שלשום טען כנגדי למה איני מכליל אותו כמועמד ראוי לשחקן הטורניר.
לא בכל דבר מוריניו צודק ..ע"ע לקוקו .
(למרות המונדיאל הבינוני ).
בקיצור לואיז הוא הבעיה האחרונה של ברזיל

מתן גילור
9 ביולי 2014 16:45

לואיז נתן טורניר מצוין והשתלב נפלא עם סילבה. אתמול היה לו משחק חלש והשילוב עם דאנטה לא צלח. אם את רונאלדו הינו שופטים לפי הגמר של 1998, הוא היה אחד החלשים.
רוב קבוצות העולם היו שמחות עם היו היה משחק אצלן.
קורה שיש ימים ואפילו תקופות חלשות (ע"ע אוזיל).

k_700
k_700
9 ביולי 2014 20:26

אם אתה נותן לי את גמר האלופות כדוגמא מייצגת ליכולת שלו בתור בלם אתה פשוט לא ראית אותו מספיק.
אני כמעט בטוח שאתה לא יכול לספר לי על 2 משחקים שלו טובים בתור בלם העונה.

הוא היה בלם שלישי אצל מוריניו וקשר אחורי בחצי השני של העונה כי בין היתר אי אפשר לסמוך עליו ועל היציאות שלו קרדימה בתור בלם.

לפיכך הוא בלם בינוני מאוד.

מתן גילור
9 ביולי 2014 11:32

שורלה באמת סאב אדיר מהספסל.
אני מניח שגם אתה תסכים שבגמר לא יהיו שטחים כאלה בין ההגנה לקישור ובין המגנים לבלמים. לדעתי, עדיף לפתוח עם גצה מאשר עם אוזיל, למרות שברור לי שלאב לא יעשה שינוי מההרכב שהביא כזו תוצאה היסטורית.