מעורב ספורט ליום ג' / מנחם לס

בראזיל: דב שכול שיילחם כמטורף עבור ניימר

 

בג'ונגל – תשאלו את מומי אם אתם לא מאמינים לי – אין דבר מסוכן מדב שכול. מומי – 'דב שכול' זה דב פצוע, פגוע, בקריזה מהסרטים. זאת תהיה בראזיל בעוד כמה שעות. תראו בראזיל לוחמת כמשוגעת שתרצה לנצח עבור כוכבה הפצוע. בראזיל יודעת לשחק BEAUTIFUL SOCCER, אבל היא יכולה להיות המלוכלכת מכולם.

השחקנים הבראזילאים, רובם ככולם, באו משכונות עוני ורובם לא סיימו תיכון. הם כנראה 'הבלתי מחונכים' מכולם. שחקנים נעלים שרובם 'מרוקאי סכין' כמו שהיינו אומרים בשנות ה-50 על העלייה המרוקאית בגזענות בלתי מוצדקת ורשעית.

לברזילאים יש את הטאקלים הטובים בעולם. הם היחידים המצפים ל-מ-פ-ר-ע  למסירה הבאה ויוצאים לטאקל בשנייה שהכדור מגיע לרגל הנימסר. זוהי אחת התכונות המייחדות אותם מהשאר. אבל בעוד שבעבר משחק המסירות, התנועה, והבאלט היה עליון על כולם, השנים בהם משחקים הרוב הגדול של כוכביהם באירופה היכהו את המיוחדות הזאת שנילמדה על חופי הים של קופה קבאנה ואיפנימה, והפכו את בראזיל לקבוצה טובה מאד, אך ללא כל מיוחדות. ללא המג'יק. אז היום נראה כוח, ואפילו פראות.

כל שחקן ירגיש שמשקל כל האומה על כתפיו, ותראו בראזיל לוחמת כפי שלא ראיתם אף פעם לפני. זוהי אולי הפעם הראשונה בהסטוריה שבראזיל היא אנדרדוג. זה כמו שארה"ב תרגיש אנדרדוג בהופס. מאמן הקבוצה סקולארי ביקש מכל שחקן "25% יותר מאי-פעם". הוא ביקש מהם "לשחק עבור ניימאר". הוא אמר לכל שחקן שעליו "לתרום את האקסטרה שאיבדנו בגלל ניימאר". אלה מהן מטלות כבדות על 11 שחקנים וכל אחד ירגיש חובה אישית לתרום את חלקו על האובדן של הכוכב הגדול. סקולארי אמר לשחקניו אמש: "כשניימאר ניפצע הוא לקח הרבה מאד מאיתנו עימו, אבל הוא גם השאיר הרבה ממנו איתנו. רוחו ונפשו נמצאת בנפש כל אחד מכם. צאו מחר והראו זאת לבני ארצכם ששמים כל יהבם עליכם. אל תתנו לאף אחד לקחת את המשחק שלנו מאיתנו, ועוד במגרש המשחקים שלנו!".

אני רק חושש שהוא אולי שם יותר מדי פרשר עליהם.

*******************

הקאבס ולברון

כשלברון עזב את קליבלנד לא היה כל מגע עין בין בעל הקבוצה דן גילברט לבינו. גילברט? אילו היה לו קולט-45 הוא היה מוריק את המחסנית על השמוק.

אבל היום, כשלברון מחשיב את הקאבס כאחת הקבוצות האפשריות להיות ביתו החדש, הכל נישכח.

אותי אישית המצב מגעיל. להבין שההיט החתימו את מקרובראטס ואת דני גריינג'ר רק כפתיון להשגה מחדש של לברון הוא הדבר המגעיל ביותר עבורי. הסצנריו (SCENARIO) שאני מוכן עתה לשים עבורו $10,000 הוא לברון עובר ללייקרס (הלוואי!) או לקאבס או לאן שלא יעבור, וההיט מנצחת אותו בגמר המזרח בדרך לנצחון 2-4 על הספארס, ואני מוכן לשים $15,000 לראות אותו עובר ללייקרס, ומיאמי מנצחת אותה בגמר!

איש לא האמין שישנו סכוי 1 לאלף לאיזה שהוא HEALING בין הקאבס ללברון. חשבו שהחתך והנתק הם לעולמי עולמים. אבל ב-NBA "עולמי עולמים" הוא מקסימום 4 שנים והיום זה עולם חדש, תנאים חדשים, מחשבות חדשות, ולברון יתקבל כמשיח אם הוא חותם בקאבס.

דן גילברט הוא האדם האחרון שנירפא. העיר עצמה מזמן סלחה והשלימה עם הבן שאבד. העיר, ללא MAJOR CHAMPIONSHIP ב-50 השנים האחרונות בטוחה שהצרוף של לברון לאנדרו וויגינס ומה שכבר יש בקאבס יהפכה למועמדת לאליפות אינסאנטינית. ביום ראשון האחרון מאות הגיעו לשדה התעופה של קליבלנד לחזות במטוס הפרטי של גילברט שפעמיו היו פורט לוטרדייל. הכל היה סודי והלימוזינה שאספה את גילברט יצאה מיציאה צדדית משדה התעופה ונעלמה. ההראלד של מיאמי והסנטניאל של פורט לוטרדייל איבדו קונטקט עם הלימוזינה אך המסקנה של כולם היא שהיתה פגישה סודית בין השניים באחד מהמלונות בעיר.

לכולם ידוע שעם כל האהבה של לברון לארמונו על שפת האינטקוסטל, הוא עדיין מרגיש רגשי אשמה בקשר לעזיבת קליבלנד. כל שונאיו לא יאמינו – אבל הבנאדם הוא מאד נאמן לחברי ילדותו, לעירו אקרון שהיא מין אחות תאומה לקליבלנד ונמצאת 40 דקות נסיעה ממנה, ואין דבר שהוא היה רוצה לעשות יותר מאשר להביע חרטה – לתת את כל ה-AMENDS לקליבלנד – ולחזור הביתה. אליפות לקליבלנד יהיה ה-AMEND הגדול בהסטוריה של הכדורסל!

אבל היום מחשבתו מעורפלת במחשבות כדורסל ואליפות, ואיש לא יודע מה תהיה החלטתו הסופית.

איזה יום הוא היום? היום, ה-8 ליולי, הוא היום בו לברון הודיע בדיוק לפני 4 שנים בטיווי בתכנית מיוחדת (שתוצאותיה הרסו את האהדה שהיתה למיליונים ברחבי העולם אליו) שהוא "לוקח את הטלנט שלו לסאות' ביץ'". נותרו לו עוד כמה שעות להודיע שהוא "מחזיר את הטלנט שלו לקליבלנד",

ואיזה זמן טוב יותר יש ללברון מאשר היום ב-23:00 בשעון מצפה רמון להודיע זאת, ולהראות שהוא – לברון – חשוב יותר אפילו מגרמניה בראזיל?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דדי
דדי
9 years ago

לברון ניפגש היום עם ריילי.

בוא נאמר שאם מה שהיה לו להגיד לריילי זה "אני נשאר" הוא היה עושה את זה בטלפון, ובהקדם האפשרי כדי שריילי לא יפספס שחקנים שהוא רוצה ללכת עליהם…

פגישה שנקבעת ימים מראש ?

אז הפגישה היא או כדי לברר מה ריילי עוד יכול לעשות ולהבין איך הסגל של הקבוצה אמור להראות בעונה הבאה אחרי שריילי כבר עשה 2 התחייבויות משמעותיות,

או כדי להגיד "תודה על 4 שנים נהדרות".

והקאבס לא שמים פרשר על לברון.
מי שדוחף אותו לשם זה אישתו.

אם כבר, לברון שם יותר פרשר על הקאבס מאשר הם עליו, כי ברור שאחד התנאים שלו לחתום שם יהיה טרייד של וויגינס תמורת מישהו כמו קווין לאב, כרמלו (קלוש), או אפילו בוש.

אז קליבלנד צריכים להחליט האם הם מוכנים למשכן את העתיד שלהם עבור הבטחה מלברון.

אם הם לא יעשו את זה – לא רואה אותו מתחייב ליותר משנה.

אבל גם אם כן, המקסימום שהוא יתחייב יהיה חושה ל 3 שנים + אופציה.

בקיצור, יש הרבה לחץ על קליבלנד אם הם רוצים ללכת עם זה עד הסוף.
אם לא יעשו טרייד על וויגינס, לברון יתחייב מקסימום לעונה אחת, וסביר להניח שאפילו יעדיף להישאר במיאמי.

הדילמה של קליבלנד היא לא פשוטה בכלל.

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago
Reply to  דדי

דדי, אתה יודע שאני מחבב אותך. אז בהזדמנות אולי תעשה טובה לחבר כמוני (ולשאר הגולשים) ותגלה לנו אם כל הדברים שאתה מספר לנו כעובדות הם מתוך ידע סמוי מהמקורות שלך, או הצהרות מהגיגי לבך.
למשל, האם אתה יודע כעובדה שהפרשר לחזור לקליבלנד הוא מהאשה. האם היא אמרה לך בטקסט או בטלפון. והאם לברון אמר לך מה הם תנאיו לחתימה בקאבס (טרייד של ויגינס). אתה יודע, דברים פשוטים כאלה.

דדי
דדי
9 years ago
Reply to  מנחם לס

לדעתי מאד ברור מהניסוח שלי מה אני יודע כעובדה, ומה רק נראה לי הגיוני והוא ספקולציה שלי.

אם לא מספיק ברור לך, תבקש ממומי שיסביר לך.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
9 years ago
Reply to  דדי

מומי מוכן להסביר לד"ר מה ההבדל בין אשתו של לברון לחברה של שוויינשטייגר

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
9 years ago

באמת דוב זה דבר מסוכן
מומי בימים שנסע לעשות יבוא לאוקסנה נתן קוויקי זריז ביער
פתאום שמע קולות
אוקסנה ? זה דוב ?
מומו עכשיו חורף כל דובים לישון רק דוב קרייזי להיות ער
מומי במקום עשה קטנה מהפחד
זה היה סרגיי ילד שהציץ מהשיחים על הבזזים הקופצים של אוקסנה

יפת
יפת
9 years ago

אם לברון מגיע לקליבלנד בלאט בצרות

נועם
נועם
9 years ago
Reply to  יפת

???

יפת
יפת
9 years ago
Reply to  נועם

שלא תבין לא נכון, לקליבלנד זה יהיה מצויין, אבל ספציפית לבלאט, זה יחרב את השיטה, הוא מאמן של קבוצה, לא של כוכב.

בלי לברון הם יכולים להצליח (הצלחה שתהיה רשומה על בלאט) ולהגיע גם לסיבוב שני בפלייאוף (בסיטואציה המתאימה), עם לברון, ועוד טרייד חכם על וויטרס יכולה להיות שם גם קבוצה לאליפות.

k_700
k_700
9 years ago
Reply to  יפת

שטויות וכדאי שיתרגל.
בליגה הזאת לא שורדים יותר מדי זמן מאמנים שהם מאמנים רק של "שיטה" ולא של כוכבים.

הליגה הזאת היא ליגה של כוכבים, מאמנים צריכים ללמוד להתמודד איתם ולמקסם את השיטה לפיהם ולא להיפך(אלא אם כן קוראים לך גרג פופוביץ' ותרשה לי לנחש שזה לא השם של המאמן הישראלי).

יפת
יפת
9 years ago
Reply to  k_700

מאמנים רגילים יש בNBA בשפע, רוצה להאמין שהביאו את בלאט בשביל שיהיה סוג של "מיני-פופוביץ".

יש לו את הניסיון ואת האינטלגנציה, הוא רק צריך שיתנו לו את ההזדמנות.

אם קליבלנד רציניים ויתנו לו לעבוד בשקט זה יכול להשתלם להם, אבל בתרבות האינסטנס של היום קשה לי לראות את זה קורה.

אפלטון
אפלטון
9 years ago
Reply to  k_700

דווקא היתרון של בלאט זה שהוא יודע להתאים את השיטה לשחקנים ולא מקובע לשיטה אחת. אני ממש מחכה לראות איך קליבלנד תיראה העונה, המאמן הכי מסקרן בליגה, ולא בגלל שהוא ישראלי

יהודה
יהודה
9 years ago
Reply to  k_700

בסן אנטוניו היית? על פופוביץ' שמעת?

k_700
k_700
9 years ago
Reply to  k_700

בכתה א' לקרוא למדת?

נילס
נילס
9 years ago

מנחם – כשאתה כותב שמיאמי תנצח את קליבלנד עם לברון בדרך לזכייה באליפות זה נשמע לא פחות הזוי מההבטחה של דן גילברט שקליבלנד תזכה באליפות לפניו בזמנו.

אני עדיין חושב שלברון יישאר במיאמי, ואם הוא מגיע לקליבלנד בכל זאת, היא אכן המועמדת מס' 1 לאליפות המזרח, אלא אם כן דרק רוז… עזבו, מועמדת מס' 1.

אני מקווה שגרמניה תפרק היום את ברזיל, ותודה על עוד פוסט מעניין.

אפלטון
אפלטון
9 years ago

אני מת על לברון כשחקן ובאמת נראה לי מראיונות ותכניות שראיתי עליו שהוא מנסה לעשות רק טוב לכל הסובבים אותו, וזו אולי הבעיה.
החוסר החלטיות והזגזוגים האלה מוציאים אותו כל כך רע וכאדם שלא כדאי לעבוד איתו, זה גם לא יהיה טוב לעסקים שלו בעתיד, זו נקודה שבטוח עלתה בשיחה עם ריילי.
בסופו של דבר נראה שהוא ישאר במיאמי כי זה הדבר הנכון לעשות, לגבי בוש- אם יוסטון באמת רציניים עם החוזה מקסימום האידיוטי הזה אז בוש לא ישאיר כל כך הרבה כסף על השולחן, עד כמה שהוא אוהב את מיאמי.
אגב רמביס חתם כעוזר מאמן בניקס- מי נשאר לאמן בלייקרס?

איל
איל
9 years ago
Reply to  אפלטון

בסוף יקחו את ביירון סקוט הבינוני.
אגב, אם הלייקרס לא תנחית כוכב, תיווצר שם "קבוצת בלאט" קלאסית. כמה חבל.

דדי
דדי
9 years ago

בוש יהיה רכישה מצויינת ליוסטון, אבל מיאמי יציעו לו לא פחות אם לברון נשאר.

ותודה לאל שרמביס הלך ולא יאמן את הלייקרס.

הלייקרס רוצים להציע לכרמלו ו/או ללברון את האפשרות להיות מעורבים בבחירת המאמן הבא.
אם זה עוזר להביא את אחד מהם או את שניהם, אז זה הרבה יותר חשוב מזה שהולינס כבר חתם בנטס או סטיב קר בווריורס…

אפלטון
אפלטון
9 years ago
Reply to  דדי

איך לברון קשור פה לעניין?
באמת למישהו נראה שמלו לא ישאר בניקס?
בוש אחלה תוספת ליוסטון אבל לא בחוזה מקסימום, אפשר להביא רכז טוב ו-4 מצויין פלוס כמה ווטרנים לחיזוק הספסל במחיר הזה.
בסוף גם מורי יבין את זה

k_700
k_700
9 years ago
k_700
k_700
9 years ago

בוש הוא שחקן הרבה הרבה פחות טוב ממלו(בכל אספקט שבוחנים פוורד) אבל הוא נראה הרבה יותר מתאים לסגנון של יוסטון ובעיקר באופי לשחק ליד האוורד והארדן.

לא יהיו איתו מאבקים מי האלפא דוג וזה גם יתאים בול לאופי שלו בתור וטרן שעובר את גיל 30.
כי בתכלס מה שיצטרך לעשות זה לחכות יפה למצבי קליעה שההגנה של היריב תסדר לו.

במצב של היום זה הרבה יותר משתלם מלפוצץ תוכנית חיסכון בשביל עוד PG טוב בליגה וסטרץ' פוורד בינוני ולא מוכח.

בוש מביא ניסיון, קליעה מצוינת שרק הולכת ומשתפרת וליד האוורד(שהוא הרי הסנטר ההגנתי הטוב בליגה לא?) הוא אמור לפרוח עוד יותר, בטח כשכבר לא תהיה עליו המעמסה כמו שהייתה במיאמי להקריב גם את הגופה הדקיקה שלו בהגנה.

אם זה שווה מקסימום? כנראה שלא לרוב הקבוצות אבל לסיטואציה של יוסטון התשובה היא כנראה כן.
למה כן? כי חלון ההזדמנויות של הקבוצה הזאת תחת הארדן והאוורד מתחיל להתהדק. אי אפשר עכשיו לחכות שנתיים לפנטזיה על דוראנט או לקיץ הבא לפנטזיה על לאב או אולדריג'.
ובנמצא זה כנראה השחקן המתאים ביותר מהFA לשים ליד האוורד והארדן.
ומה לעשות זה המחיר שלו בטח כשעכשיו מבינים שזה בדיוק מה שהוא וויד היו רוצים שמיאמי תתן להם.

אני עדיין לא חושב שיוסטון מסוגלת לנצח את המערב(אפילו לא להתקרב לזה) אבל זה פתרון הכי טוב בנמצא בקיץ הזה משוק השחקנים החופשיים.

אפלטון
אפלטון
9 years ago
Reply to  k_700

רק אתה מבין שאם בוש חותם רוב הסיכויים שפרסונס לא ישאר, ואם איכשהו הוא לא יחתום על הצעת חוזה כטובה למורי ויצליחו להתעוות כדי להשאיר אותו יצטרכו לשחרר את כל השחקנים שהם לא בחוזה רוקי, שוב קבוצה בלי ספסל. ובתכלס, מה בוש מביא לשולחן ששווה את זה?
גבוה שזורק מהשלוש? מצחיק אבל התכונה היחידה שבאמת נכונה היא שהוא יהיה החוזה מקסימום היחידי שיסכים להתנהג ולשחק כמו רול פלייר.
גאוני.

k_700
k_700
9 years ago

הוא לא רק גבוה שזורק ל-3(וגם שם מוגבל לפינה בעיקר), הוא גבוה שזורק וקולע המון קליעות מחצי מרחק וכאלה שהוא יכול לקבור ולקבור כשיש שחקן צרי כמו האוורד שזה תכליתו העיקרית לסדר מצבי קליעה לשחקנים כאלה.

ובמקרה הזה עדיף להשיג גבוה כזה עם ניסיון על פני שחקן נהדר כמו פארסונס(שהסיכויים להאריך לו חוזה היו נמוכים ממילא) שהוא בעיקר מוריד כדור לרצפה(כמו הארדן). חוץ מזה שהווליו של פארסונס גבוה מאוד וזה לא שאין לו תחליפים טובים בשוק במחירים קצת יותר שפויים.
פה מורי יצטרך לחשוב ולקמבן אבל דיה לצרה בשעתה(תנסה להסביר לאייל מה זה).

אפלטון
אפלטון
9 years ago
Reply to  k_700

אני כבר אמרתי איך אני חושב שצריך לבנות את הקבוצה הזאת, ולפנטז על דוראנט כולנו יכולים.
אני לא חושב שבליגה של היום יש מקום לשלושה חוזי מקסימום בקבוצה, אבל ואולי לזה מורי מתכוונן נראה שתקרת השכר הולכת לעלות משמעותית בשנה שנתיים הקרובות כך שהנזק לא יהיה נורא לאורך זמן אם בונים חוזה מדורג.
אם אלו המחשבות אז יאללה שיביאו את בוש, בענייני חוזים אני סומך על מורי בעיניים עצומות, בענייני כדורסל יש לי קצת יותר ביקורת עליו.

מנחם לס
מנחם לס
9 years ago
Reply to  k_700

קלעי שלוש מצויין? רק בגלל נסיונות ה-3 שלו מיאמי הפסידו לספארס.

k_700
k_700
9 years ago
Reply to  מנחם לס

בעונה הרגילה הTRUE SHOOTING שלו מטווחים רחוקים(לא רק 3) היה גבוה מאוד, בטח בהשוואה לפאוור פוורדים אחרים ובנוסף צריך להתחשב בזה שעד לפני 2 עונות לא היה לו את הקליעה ל-3 בכלל בארסנל.

יחד עם זאת צריך לקחת את זה בזהירות.
מיאמי שיחקה סמול בול שמטרתו לרווח את המשחק ולייצר קליעות כאלה.
את אותו דבר יוסטון תנסה לשחק(אולי משהו שקצת דומה למה שאורלנדו עשו סביב האוורד).
בהמון סגנונות אחרים בוש יראה סתם כמו פאוור פוורד בינוני ומזדקן שלא מוצא את עצמו.

במיאמי זה עבד(ב-90 אחוז מהזמן) וביוסטון זה יכול להראות טוב ואולי מתאים יותר ממלו למרות שהוא שחקן הרבה פחות טוב.

יפת
יפת
9 years ago
Reply to  מנחם לס

כן, רק בגלל זה….

דרור
דרור
9 years ago
Reply to  מנחם לס

מיאמי הפסידו לספרס בגלל אחד מה קוראים אותו לוזר ג'יימס שהיה אנמי כמו בוז'י הרצוג ורופס כמו מבושיו של חייל קטוע פין.

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
9 years ago

5-0 כמו אריות

אפלטון
אפלטון
9 years ago

מתברר שאני, לברון, ווייד ופט ריילי כולנו בלאס ווגאס ביחד, איך זה שלא קראו לי לפגישה?

יפת
יפת
9 years ago

אני חושב שהדב השכול שלך מת.
מוות אכזרי.

רומיאו
רומיאו
9 years ago

הדוב השכול
האפור
קיבל את כ ל הצינור

דדי
דדי
9 years ago

CLE Sports Source @CLESportsSource · 2h
RT "@ChrisHern3: Per my sources, @Nike has purchased every available billboard in Cleveland. Take that information however way you want…"

דובי
דובי
9 years ago
Reply to  דדי

שמועה שהוכחשה

אפלטון
אפלטון
9 years ago

וואו שרלוט הכניסו צינור ליוטה, החתימו את הייוורד על הצעת חוזה מקסימום ומכריכים את יוטה להציע לו בעצם 16 מיליון לעונה, ל-4 שנים הקרובות. זה מה שנקרא זימבור

רומיאו
רומיאו
9 years ago

על הנייר החתמה טובה אבל ..
כרגע החמישיה בשרלוט : ווקר האנדרסון היוורד וונלואה גפרסון
חמישיה חמודה למזרח אבל עד שוונלואה ישתפר ויכנס לעניינים יקח זמן ועד אז גפרסון יזדקן, מה גם שמקרוברטס הלך ועכשיו על הספסל אין כמעט כלום.
בקיצור שרלוט ישארו תקועים באמצע עוד ארבע שנים לפחות