73 על הראש! אטלנטה – דאלאס חי מהמגרש / רועי שושן

מאיפה בכלל להתחיל? איך מסכמים כזה ערב היסטורי? ולחשוב שבכלל כמעט ולא התכוונתי לסקר את המשחק הזה.. וואו..

טוב בוא נעשה קצת סדר, אפשר להגיד די בוודאות ששתי הקבוצות, גם אטלנטה וגם דאלאס ציפו להיות במקום אחר בשלב כזה של העונה, אחת מדשדשת במקום העשירי במזרח ואחת מגרדת את המקום השמיני במערב, שתי הקבוצות הגיעו עם רצף של 3 הפסדים ואחת מהן ידעה שבסוף הערב הרצף יגמר.

כבר שנים שכל פעם שלוקה דונציץ' מגיע לאטלנטה אני נזכר באותו טרייד ששלח את לוקה לדאלאס בתמורה לטריי יאנג ועוד בחירה שהתבררה כקאם ראדיש, מה היה קורה להוקס אם כמות הכישרון שהקיפה את טריי יאנג בחמש השנים האחרונות הייתה מקיפה את לוקה? בעיני זה היה נגמר בכמה גמרים אזוריים לפחות, ואולי אפילו טבעת אליפות.

טריי בחימום ראשון אחרי פציעה

למשחק הערב הגיעו הכוכבים של אותו טרייד במצב שונה, יאנג חזר מפציעה והיה נתון בספק עד לשריקת הפתיחה ולוקה הגיע משוחרר ורגוע וזה גם היה ניכר מאד בחימום שלו שהיה מלווה בהמון חיוכים, צחוקים וזריקות קרקס משוגעות.

לוקה מתחמם…

המשחק הערב היה אחד המשחקים המבדרים ביותר שיצא לי לסקר וללא ספק ההיסטורי ביותר, הספיק לי הרבע הראשון שבו לוקה קלע 18 נקודות בשביל להבין שיש פה משהו מיוחד ושהולך להיות פה משהו שונה הערב מעוד דו קרב בין יאנג ללוקה. ברבע הראשון אטלנטה עוד הובילה בסיום 31-27 בזמן שיאנג וג'ונסון מצליחים לתת פייט ללוקה.

במחצית ללוקה כבר היה 41 נקודות, עם 16 מ-21 מהשדה, השחקן הבא אחריו ברשימת הקלעים עם 10 נקודות הוא ג'וש גרין, כל שאר שחקני המאבס קלעו במספרים חד ספרתיים, 66-66 במחצית ואיזה מחצית שנייה מחכה לנו.

חצי שני ולוקה לא עצר אפילו לשנייה, 55 נקודות והפעם גם התחיל ללכת לקו העונשין, 10 מ-10 ברבע הזה ועם 55 נקודות ברבע שיש עוד רבע שלם לשחק, כולם באולם רק חיכו לרבע הרביעי.

ואכן הרבע הרביעי לא איכזב, המאמן של אטלנטה, קווין סניידר, קלט שהולכים לשבור לו שיא על הראש והתחיל להביא שחקן נוסף לדאבל אפ על לוקה ברגע שהוא עבר את החצי, דונציץ', פשוט קלט את זה, והתחיל למסור לשחקן הפנוי, פעם זה טים הארדאווי ג'וניור שסיים עם 3 שלשות, פעם זה היה ג'וש גרין שסיים עם 4 שלשות ופעם זה היה דנטה אקסם שתפר 2 שלשות חשובות.

לוקה מגיע ל-70 נקודות

אבל לוקה, למרות שהוא היה "תקוע" על 65 נקודות במשך דקות ארוכות ידע מתי להיכנס לסל ולקחת את הכדור ולהגיע לקו, כשהוא קלע את הנקודה ה-70 כל האולם רעד וכשהוא הגיע ל-73 הוא קיבל מחיאות כפיים של 2 דקות מכל האוהדים שהגיעו לחזות בפלא נדיר וערב קליעה ששמור רק לגדולים באמת, לא רק שיא עונתי של 73 נקודות, לא רק השחקן העשירי בהיסטוריה של הליגה שקלע מעל 70 נקודות אלא גם ניצחון ענק של קבוצה עם מנהיג סלובני אחד בלתי מעורער.

זכיתי היום לראות היסטוריה מול העיניים, אני מאחל ללוקה שהוא עוד ישבור את השיא של עצמו, הא ובקשר לטרייד ההוא, נראה לי שגם אחרוני החסידים שלו מבינים שההוקס פספסו פה בגדול שחקן של פעם בדור.

טריי ולוקה בסיום

תוצאת הסיום 148-143 לדאלאס, אחלה עונג שבת למרים אדלסון, הבעלים החדשה של הקבוצה מטקסס.

קלעו לאטלנטה: יאנג 30 נקודות ו-11 אסיסטים, מארי 22 נקודות ו-7 אסיסטים

קלעו לדאלאס: דונציץ' 73 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ג'וש גרין 21 נקודות

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אין מה לומר, אני קצת מקנא בך כרגע.
    תודה רבה רועי, הלוואי שתזכה לראות עוד הרבה ערבים היסטוריים בNBA

  2. מבחינת אטלנטה הייתי עושה זעזוע לקבוצה – רק לפי התקציר הגנה שערורייתית שלהם דונצ'יץ' הולך על המגרש עד הסל של אטלנטה ואף אחד לא עוצר אותו.
    או לפטר מאמן או להעיף שחקנים, משהו, זה פשוט חוסר אכפתיות כאילו לשחקנים לא אכפת להפסיד.

  3. כתבת יפה רועי. המספרים לא משקפים נכון את הגדולה של לוקה. גם לא ההיילייטס בטלוויזיה , הוא רואה את השחק אחרת – כמו מסי. אסיסטים מדהימים ולזכור שקיירי לא שיחק בכלל. ערב אייקוני ללא ספק

  4. שמע רועי, איזה ערב, אשרי לך שזכית. לא ברור לי איך הדאבל טים הגיע רק ברבע הרביעי.
    לא פעם ראשונה העונה שאטלנטה מתפוצצת התקפית ומפסידה (מוקדם יותר העונה היה משחק נגד הפייסרס שנגמר 157:152 בלי הארכה).
    רמת ביצוע גבוהה ביותר של לוקה אבל איך אתה לא זורק עליו מוקדם יותר דאבל וטריפל טים שאתה רואה שהוא ככה בוער.
    תודה רבה, סיקור מצוין, הלוואי תלך ליותר משחקים ותביא לנו עוד סיקורים כאלה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט