You are currently viewing דורבן לשבת: מיילבג / הדורבן

דורבן לשבת: מיילבג / הדורבן

כשהתחלתי לפרסם כאן את הטור קיבלתי החלטה לא לענות לתגובות, למרות שאני יודע זה הלחם והחמאה של האתר. לא ממקום מתנשא חלילה אלא בדיוק להפך, כי רציתי לתת לאנשים להביע את דעתם בלי שאני מתערב או אולי אפילו סותר אותה. האמת לא נמצאת בכיס שלי, וכיף לי לקרוא את הדעות של כולם.

אבל עם הזמן ראיתי שיש יותר ויותר שאלות שמצטברות בתגובות, ולכן החלטתי לעשות טור ספיישל של "תגובות לתגובות". ואני מודה מראש לכל מי שמפרגן בתגובות – אתם עושים לי את היום.

ונתחיל בשאלה של ד"ר פופרס, על עתיד הקבוצה:

השאלה הזו רלוונטית מאוד לקראת השבוע הבא, בואכה הטרייד דדליין. העניין הוא שקייל לאורי כנראה יחוזר על ידי קונטנדרטיות שיוכלו לפתות אותו יותר בשוק הבייאאוט. דווקא במובן הזה הייתי שם לב יותר לכריס פול קשישא. גולדן סטייט נמצאת בצרה כפולה – גם לא הולכת לשום מקום השנה וגם תקועה מאוד גבוה מעל המס. כל דולר שהיא תחסוך כתוצאה מטרייד יהיה שווה לה שלושה. אז היא תרצה להשיל את החוזה של פול ואולי לקבל בתמורה איזה שחקן שיכול לתת עוד 10-12 נקודות מהספסל, כמו צ'די עוסמן למשל. לא בטוח שזה עובר מבחינת חוקי הליגה (אני ממש לא מספיק בקיא) והאמת שגם לא בטוח שהיא תרצה, אבל זה כיוון שהייתי מנסה לחקור.

מבחינת הספרס, פול באמת יכול לחנוך את דור העתיד ולא לתקוע יותר מדי כי החוזה שלו הוא לעוד עונה (כלומר שנה וקצת) ובינתיים אפשר יהיה, נגיד, לבחור איזה רכז בדראפט שיתחנך על ברכיו. מה שמוביל אותי לשאלה הבאה…

קודם כל נעשה סדר: לספרס יש את הבחירה של טורונטו מוגנת טופ 6. כרגע היא לא בטוח עוברת בכלל, כי טורונטו בדיוק שם, במקום השישי מהסוף. וניחוש שלי שהם יעשו הכל כדי לשמור עליו ועל הבחירה שלהם (או אפילו נגיד יסיימו שביעי ויקפצו בדראפט), כי זה לא כמו לבחור טופ 3 בדראפט הזה. בבחירה השישית אפשר יהיה להשיג איזה משהו יחסית בסדר. הבעיה בדראפט הזה היא פחות הבטן "הרכה" אלא יותר שהצמרת (הטופ 3) הולכים להרוויח סכום של סופרסטארים בחוזה רוקי (8-10 מיליון) ולהיות במקרה הטוב סף-אולסטאר. וגם זה לא בטוח בכלל.

ולשאלה של אוהד, בדראפט הזה אני לא מסתכל על עמדה או על התאמה. אני לוקח את השחקן הכי טוב שנמצא על השולחן. זה יהיה סאר? אחלה (לא בטוח שהספרס יבחרו מספיק גבוה בשבילו). זה יהיה טופיץ'? סבבה. גם ריסקאר.

רק שלא יביאו באמת איזה עוד 2 ווינגים עם תקרה גבוהה אבל רצפה נמוכה, כלומר כאלה שדורשים המון עבודת פיתוח. הייתי רוצה לראות שנבחר סוף כל סוף שחקן בשל, שהיה כמה שנים במכללות, או שהקליעה שלו כבר מוכחת. לא עוד איזה מישהו שבתיאוריה יכול לעשות הכל טוב אם רק יעבוד קצת. אין זמן להתמהמה.

לספרס יש מספיק פרויקטים ואין זמן להתמהמה. אגב, שניים מהפרויקטים מתחילים להיראות אחלה לאחרונה – בלייק ווסלי ודומיניק בארלו. לא כוכבים. רחוק מזה אפילו, אבל כן רואים את פירות העבודה. במיוחד בהגנה. בפרק החדש של הפודקאסט פירגנתי להם כי אני מאמין שאולי יצא מהם משהו (בניגוד למלאכי ברנהם, למשל).

ואם כבר כוכב…

ינון שואל על זה בדיוק. הספרס נמצאים כאמור במקום הכי טוב מבחינת נכסים, חוץ מאוקלהומה סיטי. יש להם קאפ ספייס ויש להם מלא בחירות, שחלקן יהיו טובות. הם הימרו על הסוסים הנכונים שיתרסקו (שיקגו, אטלנטה) ועכשיו רק נשאר לראות איזה כוכב ממורמר ימצא עצמו על המדף בסוף העונה. אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת על זה. וגם כשכן, יכולה להיות הפתעה. למשל, הטרייד על לילארד, למרות שידעו שהוא רוצה לעזוב, הפתיע את כולם (מי חשב מילווקי?)

אז סבלנות (עוד דבר שכתבתי עליו) תהיה מילת המפתח.

אה, ואני באוטווה, מוזמן לקפוץ לקפה או לבירה.

אפרופו כוכב, אני עדיין לא ויתרתי על סוהן כמו שאפשר לראות בטור הקודם שלי, שמאז רק המשיך להיראות יותר ויותר טוב בשני צידי המגרש. גם עשו לו עוול כשלא בחרו אותו לנבחרת שחקני השנה השנייה. הוא מעמיד ממוצעים זהים לשנה שעברה ובמובנים מסוימים מתחיל להראות גרף שיפור. קיי-700 תהה על הניסוי שלו כרכז:

אז הניסוי הצליח בעיניי כי במבחן העין אתה רואה שהוא כבר לא מפחד לקחת את הכדור ולנהל את ההתקפה. אם בתחילת העונה הוא היה רץ לתוך הצבע מסתובב ונתקע, מחפש מסירה גרועה, הפעם הוא יותר שקול, יותר מחושב, הוא חושב על המסירה מראש והרבה פעמים מוצא אותה. זה משהו שקשה לראות בבוקס סקור, רואים אותו יפה במשחקים. זה משהו גם בשפת הגוף, בביטחון. ואתה יודע מה? זה כן בא לידי ביטוי קצת בבוקס סקור, יש לו 4+ אסיסטים למשחק. זה ממש אחלה ויכול היה להיות יותר אם החברים שלו היו קולעים קצת, הבעיה היא שהספרס מאוד-מאוד גרועים בהתקפה. וגם בהגנה. אבל זה פחות נורא ממה שנראה (מאז שעברו לשחק עם ההרכב החזק, 15 משחקים אחרונים, הם עם רייטינג הגנתי 15 בליגה).

ונסיים בשאלה שכל עם ישראל צמא לדעת:

דוקטור רזי (דוקטור ל-מה?) שואל על דני. אני מאוד בעד. העמדה הכי חסרה לספרס כרגע בעיניי היא לא רכז ולא סנטר, אלא מישהו שיפתח בחמישייה במקומו של ג'וליאן שמפייני שהוא חור עצום בהגנה ולא פוגע בכלום. הוא אמור היה להיות על תקן גאנר שמספק שלשות, וגם זה לא קורה, ובכל פעם שהכדור אצל היריבה רואים שמחפשים לטרגט אותו לסל קל.

הרבה פעמים כשמתחילות קריסות או ריצות, זה כי הולכים עליו. חיבבתי את הבחור שנה שעברה ויכול להיות שהאשמה לא עליו כי הוא באמת משחק תפקיד שגדול עליו, הוא לא אמור להיות סמול פורוורד פותח בשום צורה. אם נשים את דני לצד סוהן נקבל שני פורוורדים מאסיביים שיכולים לקחת ריבאונד ולשים כדור בסל, ואפילו לקלוע בצורה סבירה שלשות (סוהן העונה על 38%, בדיוק כמו דני).

הבעיה היא שאז כולם יציקו לי ויתחילו להסתכל על הקבוצה, לא בא לי. תנו לי לראות משחקים בשקט בלילה. סתם, אחלה דני. השאלה היא מה ניתן עליו… ועם זה נסיים כרגע. אם יש לכם שאלות נוספות, תפציצו בתגובות. אולי בהמשך אעשה עוד מיילבג כזה.

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.
Subscribe
Notify of
34 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

אחלה מיינדסט.
דוק רזי זה דוקטורה לזנים נדירים.
לאורי היה רק דוגמא לאופציה,לא אוהב את פול אבל גם טוב.
בעיני הכי קריטי זה לסגור את ההווה\עתיד בעמדת הרכז.
מישהוא שיהיה הבן זוג של וויקטור ומנהל התזמורת.

Tamir
Tamir
3 months ago

טרה ג'ונס הוא אחלה פרטנר לעתיד במידה שיהיה עוד מישהו חוץ ממנו בחמישה שיכול להיות מנהל משחק משני.
פה מישהו כמו דני יכול לבוא בול.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

אחלה רעיון לטור, ואחלה ביצוע, תודה רבה דורבן.

אשך טמיר המקורי

ממה שראיתי לא ניתן להטריד את לאורי כרגע כי הוא הוטרד לאחרונה.
דני בטח שיתאים. שחקן מגוון ונהדר בשני הצדדים שתקוע במערכת הכי גרועה בליגה אחרי הפיסטונס.
הניסוי של סוהאן לא השיג דבר – למסור גם ידע מקודם. הוא בנוי להיות מעין בוריס דיאו ואת זה עשה גם מקודם.
הוא שחקן די מוגבל שיכול להבריק רק לצד שחקנים טובים מאוד כמו גרין בג"ס.
בארלו נהדר דווקא בהתקפה. ממש אוהב אותו במקום סוהאן המוגבל. יש לו יד נהדרת מחצי מרחק ויכול לשים הרבה נק' מהר אם משחקים עליו.
ווסלי נהיה חיית הגנה והשחקן הכי מהיר עם הכדור שראיתי. גארד נחמד מהספסל לעשות שינוי ולתת אנרגיה.
קלדון וסוהאן נותנים לנו תקרה בינונית והחלום שלי היה לראות את מרקנן במקומם.

עידו גילרי
Admin
3 months ago

אפשר להעביר את לאורי בטרייד.

עידו גילרי
Admin
3 months ago

(רק אל תנסה לארוז אותו עם עוד מישהו).

עידו גילרי
Admin
3 months ago

חייב להגיד שאני מאד אוהב את הטורים שלך גם מבחינת הגישה הלא מתלהמת וגם מבחינת התוכן שמסתכל באופן רוחבי ומעמיק על הקבוצה שלך.
אבל זה שאתה לא מגיב לטורים לטעמי מאד פוגם. כל הכיף זה לנהל דיון על הדברים. מקווה שתשקול מחדש.

מנחם לס
Admin
3 months ago

יופי של רעיון (להגיב לתגובות)

אטאפומה
אטאפומה
3 months ago
Reply to  מנחם לס

אתה צוחק ?
לתגובות מגיבים או מיד או אף פעם!

Avri
Avri
3 months ago

גם אני מאוד אוהב את הטורים והכתיבה, אבל לי דווקא זכור שהגבת פעם? אולי בטקסט של הטור הבא, לא זוכר, אבל בהחלט תגיב גם כאן.

אוטווה עיר מגניבה לאללה, המקום החביב עלי הוא השוק בעיקר עם התפוחים המדהימים שלהם בסתיו. האנשים שם הם הכי מנומסים שפגשתי בחיי.

טריידים? עזוב שטויות עכשיו. תמשיכו להפסיד כמה שיותר ותביאו שני חברים לויקטור, אחד מהדראפט ואחד מהשוק החופשי (הרבה שחקנים סבבה מסיימים חוזה ויש לכם כסף לשפוך – עימנואל קוויקלי? גם את דרוזן הייתי מחזיר). זה יהיה מקום טוב להתחיל.

המשגיח
Admin
3 months ago

שמע דורבן אתה ממש נכס לאתר. תודה

Yinon Yavor
Editor
3 months ago

תודה.
כבר שכחתי מה שאלתי…
הרבה יותר נכון להגיב באותו מקום וזמן שמגיבים לך. זה מייצר דיון ומקטין את המרחק האינטרנטי שבין כותבים למגיבים. חוסר התגובה, בטח באתר שזה לחם חוקו, מייצר תחושות של ריחוק והתנשאות. אם באמת אין לך בעיה להיות מאותגר, אני חושב שנכון יותר להגיב בו במקום.
.
ולעניין עצמו: אי אפשר ביום בהיר אחד לבחור בדראפט 3-4 כוכבים/שחקני רוטציה בקונטנדרית. אף פעם לא היתה אלופה שכל כוכביה בני 19-25. אתה חייב למקסם את הנכסים עבור כוכב מוכח, וזה צריך לקרות בשלב שהכוכב הזה יכול לגדול ולהתרגל לשחק עם ויקטור. לחכות יותר מדי יביא אותך למצב של "פאב-פייב" שאין להם באמת סיכוי, או טרייד מאוחר שלא יאפשר לעמודי התווך שלך מספיק זמן להשתפשף יחד.
.
אוטווה באמת מקסימה. ביקרתי שם בבניין הפרלמנט והסביבה ומאוד נהניתי. בהצלחה בקור של פברואר

Guy d
Guy d
3 months ago
Reply to  Yinon Yavor

אני חושב שחוסר התגובה היא פשוט חוסר התגובה. לתחושות של ריחוק והתנשאות אתה אחראי במקרה הזה לא הדורבן. אני לא חושב שאתה עושה זאת בכוונה, אבל כך אחריות על התחושות שלך

קורן אמישה
קורן אמישה
3 months ago

לדעתי ווסל וומבי זה השלד לשנים הבאות, כל השאר על המדף במידת הצורך.
למרות קליעה מוזרה ומובים רובוטיים משהו, ווסל פשוט שחקן מעולה, וגם שומר. איזה שיחוק.

ווסלי שחקן מיוחד, לא ברור לי עדיין כמה ומתי הוא יהיה טוב באופן יציב, אבל יש משהו בילד הזה, בכל מקרה לא בשנתיים הקרובות.
סוהאן אחלה שחקן. כמובן שהתקרה של הקבוצה איתו נמוכה כשחקן ראשי אבל כרביעי ייתכן בהחלט (אחרי וומבי ווסל ותוספת).

קלדון מיותר. יש לו לב והוא מפיק הרבה מכישרון מוגבל, אבל הוא שחקן ספסל בקבוצה רצינית.
שמפייני התפלח לחמישייה בקטע לא ברור (פופ ?).
הלוואי שדני יגיע לשם, קצת דומה מדי לסוהאן, אפשר במקומו.

סה"כ יש סיבה טובה לאופטימיות: יש בחירות, יש הייפ סביב ויקטור (ולא רק הייפ הוא שחקן), יש כסף ואפשר להביא איזה כוכב בשוק החופשי.

אשך טמיר המקורי

מדויק.
כשאמרתי בעונה שעברה, וחזרתי שוב השנה, שווסל בטופ של ה-SG בליגה, לא צחקתי.
השילוב שלו של הגנה, משחק ללא כדור, מסירה והנעת כדור, שלשה, וסקורינג ויכולת יצירה בכל חלק במגרש (מיד ריינג' – שזה החלק הכי חזק אצלו וגם חדירה), אכן הופך אותו לאחד הטובים והיעילים בליגה בעמדה.
בספרס פשוט לא משחקים עליו מספיק, ולא מקבל נפח זריקות של "כוכב". וכמובן אין לו את שריקות הכוכב של בוקר למשל.

קורן אמישה
קורן אמישה
3 months ago

אני גם חושב שהוא ב טופ או לפחות קרוב לשם (עדיין מעדיף את בוקר ואדוארדס עליו, ג'יילן בראון אם אתה מגדיר כ SG), הוא עדיין
צעיר יש לו עוד הרבה לאן להשתפר.

קורן אמישה
קורן אמישה
3 months ago
Reply to  הדורבן

אני לא חושב שזה ריאלי שהם יהיו קונטנדרים בשלוש שנים הבאות, הסגל יחסית חלש ונצטרך לראות גם מהלכים בשוק השחקנים
וגם שיפור גדול מצד אלו שישארו, כמו שאמרתי אני חושב שפחות ריאלי.
כמובן שצריך לשאוף להשתפר כמה שאפשר בכל שנה כבר עכשיו ואין צורך לבצע טנקינג חס וחלילה.

אני מסכים בגדול, כל אלו שציינת יכולים להיות מקסימום שחקני רוטציה שחקן 7/8 ומעלה בקבוצה רצינית.
טרה ג'ונס סבבה והכל ופה זה נגמר.

הייתי מסתפק שנה הבאה להמשיך לפתח כמובן את ויקטור וווסל, ממשיך לתת צאנס לסוהאן וווסלי, בוחר בדרפאט ווינג או רכז, והאמת
לא עולה לי שם של מישהו בליגה שהייתי מנסה להביא בטרייד

k_700 the original
k_700 the original
3 months ago

עדיין לא הבנתי במה הניסוי הצליח עם סוהן?

כן, הוא קצת יותר שקול, למד למסגור מעט יותר טוב ולא להראות נגר לגמרי בתפקיד.
אבל מישהו רואה שם אפסייד לרכז גבוה רציני בליגה? אני לא.

לי זה נראה ניסוי מביך.

אשך טמיר המקורי

ברור שזה מביך. עוד מהלך "דווקאי" של פופ. היה רוצה לאמן אותו כרכז היה מעלה אותו לדקות כמחליף.
לא.
הוריד את ג'ונס המעולה והרכז היחיד שלו לספסל, פגע לו בביטחון ובקבוצה, והעלה את סוהאן פותח.
מגוחך.
לטעמי דפק את סוהאן ומנע ממנו לעבוד על העמדה הטבעית שלו.

רן הנרגן
רן הנרגן
3 months ago

אני מסכים שכריס פול מתאים מאד לצרכים שלכם. השאלה אם אתם מתאימים לכריס פול שרוצה טבעת. בעיה נוספת שקר רוצה אותו אצלו ובהסתכלות על התוכנית המקורית של ג"ס זה התאים. אבל פודזמסקי פרח ו MDJ יעשה בשכל אם יעשה עסקה על פול. בשנה שעברה רציתי את קולינס אבל משום מה נתתם לו חוזה לעוד שנתיים במחיר מוגזם לטעמם של אנשי ג"ס.מקדרמוט היה יכול להיות מנין אם היה מדובר בעסקה על קלי. אם תזרקו בחירת דראפט זה עשוי לעזור לכם

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

כריס פול לא יכול לתת לנו שום דבר שטרה ג'ונס לא נותן, אז אין לנו מה לעשות איתו. ובטח שאין לנו מה לעשות עם קליי, לא כל שכן לשלם עליו בבחירה. לעתים נראה לי שאתה נוטה להערכת יתר של הנכסים שלכם. העסקה על כריס פול הייתה מבריקה, גם בגלל שהצליחו להיפטר מג'ורדן פול, וגם בגלל שאם היה בריא היה תורם, אבל השווי שלו לקבוצות שאינן קונטנדריות, או קונטנדריות וואנאבי, הוא קלוש. קליי, בשינויים קלים, כנ"ל.

עגל
עגל
3 months ago

תודה דורבן.
אין ספק שדני מתאים לכם כמו כפפה ליד.
השינוי שיוסטון עשו עם הבאת ון פליט והטמבל המגודל (דילון ברוקס) היה חכם, הבאת שני שחקנים מנוסים שיתנו יד מכוונת לצעירים, והשינוי לטובה היה מיידי. הייתי הולך על זה גם בס"א ולא מחכה או בונה על כוכב.
אני מחכה לשחזור הימים של היריבות הגדולה יוסטון-ס"א.
נ.ב. גם חושב שעדיף שתגיב למגיבים, לרוב זה יותר חשוב מהטור עצמו.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago
Reply to  עגל

עגל לך לעמוד בפינה.
אתה מגורש לצנטרישוט לשבוע
של נעלייך מעל הראש

עגל
עגל
3 months ago

למה?
אין לי בעיה לשבת עם דהשוט, רק רוצה להבין
🙂

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
3 months ago

אתה מעיז להתלונן על "הקדוש" דורבן.
דמיין את רמת הסבל שלו העונה
קישטה לצנטרישוט הזוגי.

ירון, החלום
ירון, החלום
3 months ago

בס"ד
תודה רבה, מצויין.
הקבוצה צריכה לשאוף להתחזק, אבל בצורה חכמה ומדורגת.