חומר למחשבה לקראת הטרייד דדליין – מילוואקי / מאנו

חומר למחשבה לקראת הטרייד דדליין – מילוואקי / מאנו

כאן מאנו, מנג'ר המילוואקי באקס, משתף אותכם בצרכים וברצונות שלנו בטרייד דדליין הבא עלינו לטובה. כל זה רק חומר למחשבה, את הצעות הטריידים אנא שמרו לפוסט הייעודי של הפרויקט כולו שיעלה ביום ראשון, רק אציין שלכל עסקה שתיסגר יצורף וואוצ'ר לביקור במוזיאון גולדה מאיר במילוואקי, תהנו!

מה מצבנו? – שאלה מצוינת, האמת שאפילו לנו בקבוצה אין ממש מושג. מצד אחד מקום שני במזרח, מצד שני המאזן לא כזה מדהים (31-13), מצד שלישי פיטרנו את המאמן, מצד רביעי בכלל לא ברור שהיינו צריכים למנות אותו, מצד חמישי בכל זאת מינינו אותו ולא את ניק נרס למשל, ומצד שישי זה עתה מינינו את הבחור הצרוד מהפודקאסט של ביל סימונס להיות המאמן הראשי שלנו בשכר מפולפל.

ובכל זאת, מה עושים? – מעבר לכל הגלים והעניינים שצויינו לעיל, בסופו של דבר אנחנו שוק קטן, והקבוצה שלנו היא אימפריית כוכב בודד קלאסית. הקיץ דווקא קיבלנו כוכב שני, בדמות לילארד, שזה סוג של הישג לקבוצת כוכב בודד, וזה עבד טוב לקארים ולביג או. האמת שלא ברור לי שזה עובד כמו שצריך בין שני הכוכבים, אבל קשה לי לראות איך יוצאים מהפוזיציה הזו בשלום – מה, עכשיו נטריד את לילארד למיאמי? עבור מי בדיוק? אז כנראה שנצטרך להמשיך ולשחק עם היד הזו לפחות עד סוף העונה ולראות אחר כך מה קורה.

לכן, כנראה שהמטרה שלנו היא לבנות את הקבוצה הכי טובה סביב יאניס (ולילארד).

אבל, יש כאן קצת דילמה של טווח קצר וארוך, מצד אחד בטווח הקצר יש סביבם שלד של שחקנים מנוסים שכבר עברו הכל ביחד, ובהצלחה מרשימה: ברוק לופז – האיש, ההגנה, החסימות והשלשות, הוא קלאסי ליד יאניס. מידלטון, אחרי מיליון שנות פציעה, דווקא נראה יותר טוב העונה, וכל עוד הוא בריא גם הוא נכס שכדאי לשמר, והדברים נכונים, גם אם במידה פחותה, בנוגע לפורטיס וקונאטון. החבר'ה האלה, אם הם בריאים, יכולים לתת פייט בפלייאוף לכל קבוצה בליגה.

ועדיין, יש כאן מספר בעיות:

א. ששת השחקנים שציינתי עד עכשיו עולים לי 165 מיליון דולר, וזאת כשתקרת השכר היא 136 מיליון דולר, מה שאומר שכל שאר השחקנים שלי הם על חוזה מינימום או רוקיז, מה שאומר שהיכולת שלי לעשות שינויים משמעותיים ברוסטר, בלי לפגוע בשישייה הזו, היא אפסית.

ב. הגיל הממוצע של השישייה הוא 31 פלוס. אז ניתן להניח שבממוצע הם כבר לא ישחקו כמו ששיחקו ב-2021, וגם יהיו פציעים יותר.

ג. הקבוצה, נכון לעכשיו, לא לגמרי משכנעת, בעיקר בהגנה (20 בדיפנסיב רייטינג), ולא ברור שיש לי מה לעשות בעניין – זו נראית כתוצאה הגיונית של ההצרחה בין ג'רו הולידיי ללילארד. כלומר קיבלנו, בערך, את מה שאפשר היה לצפות מהמהלך הזה, אבל זה לא בהכרח שיפר את הקבוצה.

ד. ואם המהלך על לילארד לא שיפר את הקבוצה, לפי שעה, אז אנחנו, כנראה, לא מספיק טובים כדי ללכת עד הסוף מול דנבר, הסלטיקס, ואולי גם פילי, והקריפטונייט שלנו ממיאמי. סוג של בעיה.

ה. אפשר היה לטעון ש"בסדר, העידן הנוכחי הסתיים" ושצריך להתחיל להיערך ל"יום שאחרי", אבל הצמד המוביל דווקא חתום אצלנו, בשכר עתק, עוד שלוש וחצי שנים ואז אופציית שחקן (יאניס), או עוד שנתיים וחצי ואז אופציית שחקן (לילארד), אז זה לא שאנחנו רוצים, ואפילו לא בהכרח יכולים, ללכת לריבילד בעונה הבאה. אפילו הפרשן הצרוד ההוא חתם עכשיו לשלוש וחצי שנים, כלומר עד סוף החוזה המובטח של יאניס.

מה זה אומר על ניהול הנכסים?

שזה מסובך, זה מה שזה אומר, שזה ממש מסובך.

האסטרטגיה הסולידית – תהיה לנסות, במידת האפשר, ולשפר את הקבוצה הזו, גם על חשבון העתיד. איזה כלים יש לנו לעשות זאת? בעיקר את החוזים של פורטיס (28, 11 מיליון דולר לשנה וחצי, ואז עוד עונה באופציית שחקן), ושל קונאטון (31, 9 מיליון דולר לשנה וחצי, ואז עוד עונה באופציית שחקן). האמת שאלה שחקנים טובים ומנוסים, שיכולים להועיל לקונטנדריות או לסייע לקבוצות להגיע לפלייאוף, ובמחיר מצוין. מה שכן בחירות לא ממש נשארו – הכל כבר הועבר או נתון לאופציית החלפה. אז צריך לקוות שיש מישהו שצריך את פורטיס או קונאטון ויש לו לתת מישהו שיכול לתרום לנו יותר מפורטיס או קונאטון. קשה יהיה למצוא ווין-ווין כזה, אבל ננסה.

מבין שחקני המינימום כנראה שנאלץ לשמור את ת'אנאסיס כי בכל זאת הוא אח של דריקס והכל. אני מעדיף לשמר את קמרון פיין המוצלח, ואת מאליק ביסלי, אבל גם הם על המדף יחד עם כל שאר השחקנים, שזה אומר בעיקר מרג'ון בושאמפ, ואם ממש בא לכם על רובין לופז או על ג'יי קראודר, אז דברו איתנו.

האופציה השנייה היא לחתוך הפסדים ולהציע את לילארד לכל המרבה במחיר, (אולי אפילו לסלטיקס עבור ג'רו הולידיי?), אז גם הצעות כאלה אני מוכן לשמוע, אבל הן צריכות לתת לנו חבילה שבאמת תשפר את הקבוצה, בוודאי העונה וכנראה גם הלאה. האתגר לפתחכם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. המצב לא כזה נורא. גריפין כנראה לא התנהג יפה ולא ריצה את מאפיית האחים ששולטת במועדון. גם לא ניהל נכון את המנגנון ולכן הועזב וזה לא באמת כזה משנה. הלוזריות של דוק אולי תידבק בהם אבל זה החלטה שיאניס והמועדון יצטרכו להתמודד איתו. ברמה המקצועית, חסר אולי עוד איזה גארד שני שלוחץ על הכדור וקולע באחריות שיוכל לחפות על דמיאן. הסגל הוא הכי מנוסה בליגה ולדעתי אולי הפייבוריט במזרח!
    הכסף של בעל הבית והחוזים לא מהווים שיקול כי הם כבר יודעים איך נראית אליפות שנקמית בחוזים כאלו ומבינים שזה שווה את זה.

    תודה על הכתבה.

  2. מעולה מאנו תודה. אני דווקא כרגע לא הייתי נוגע בלילארד, כי השוק שלו בעייתי. מי שדרכו אתה יכול לשפר את הקבוצה לדעתי הוא מידלטון, להחליף אותו בדגם צעיר יותר ומגן יותר טוב. הבעיה היא בעיית הת'נאסיס ואף חמורה יותר – מידלטוו הוא החבר הכי טוב של יאניס.
    לאף אחד לא מגיע להיזרק לשם, בטח לא לשחקן נאמן כמו מידלטון, אבל טרייד שמרכזו דני אבדיה יכול לשדרג אתכם ואף להקל במעט על תקרת השכר.
    שחקן נוסף שיכול להתאים אולי זה חביבך קלדון ג'ונסון. שם צריך לראות איך משיגים לספרס רכז בנוסף.
    אין ספק שמה שאתה צריך זה גרוש ללירה, אבל גרוש כזה. שמחבר את ארבעת רבעי הדולר לדולר והקצת הנוסף לאליפות.

  3. אני חושב שהיא צריכה להטריד את ברוק לופז, הוא מתקשה בפלייאוף כאשר קבוצות משחקות עם 5 שחקנים על קשת ה3, ויש לו שוק השנה אבל לא בטוח ששנה הבאה יהיה לו שוק.
    יש לי כמה הצעות בקנה אבל אני אחכה לשלב ההצעות

  4. נטולי נכסים לטרייד.
    לא הייתי מוותר על פורטיס.
    לתת לריברס לעבוד במה שנשאר מהעונה הרגילה ולקוות לביי אאוט של איזה גארד הגנתי שאולי יצליח להגן עליהם מריברס בפלייאוף…
    אם הוא יקבל תפקיד של מחליף – לאורי יכול להיות מעניין, ואז אפשר להשתמש בפיין לחיזור בטרייד.

  5. מצויין מאנו. כל מה שכתבת והצעת MAKES SENSE. זוהי קבוצה בשלה לתואר שיכולה להישאר כמו שהיא.. צריך רק לנהל אותם כראוי וזה הסיכוי של ריברס לשקם את עצמו או לסיים כאחד מכשלונות הגדולים (וכן, אני יודע על האליפות של הסלטיקס)
    (ותודה על שלפעמים אתה עובר על הפוסטים שלי ומתקן שגיאות מקלדת, ואפילו שגיאות שפה

  6. מילווקי הפכה לevil בגלל פיטורי המאמן ולmust die בגלל המינוי של דוק ריברס (דוק ריברס הנחנק הסדרתי במשחקי 7 ו^רא של מאמן בכללי, מייצג את רוב שמגעיל בליגה הזאת)
    ובכל זאת, כgm אתה מערבב בין 2 מטרות שאסור לערבב אתן:
    – הצורך לקחת טבעת ועכשיו – בגלל זה לילארד, בגלל זה מס מותרות בשמיים, בגלל זה פיטורי מאמן.
    זאת המטרה המיידית והחשובה. מילווקי לא הולכים לחסוך, מקסימום לבזבז ולהביא עוד שחקנים שיעזרו לה ללכת לאבדון שראוי לה.
    – הרצון שלך כאיש מקצוע טוב להוריד עלויות, זאת כבר בעיה של הgm של השנה הבאה. והאמת, העניינים יהיו פשוטים מאד:
    אם לא תהיה טבעת (ולא תהיה) יאניס מפרק את החבילה והקבוצה תרוץ לבנייה מחדש יותר מהר מיוסיאן בולט

  7. לא אתייחס לבעיה הכספית.אחרי הבזבוז בשכר של לילארד,והשכר הנוסף למאמנים מפוטרים.שישברו לעצמם את הראש , כנראה שיש להם הרבה כסף מיותר.
    מה הייתי משנה ? כלום .עם מה שיש צריך ללכת עד הסוף.השאלה איך יראה הסוף!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט