יומן מונדיאל (7)/אהרון שדה

הקדמה :
הטורניר שהתחיל מצוין קצת מאכזב החל משלבי הנוקאאוט בגלל כמה סיבות:

ראשית נגמרו ההפתעות. בסופו של יום לא נזכה בנבחרת מפתיעה שתבוא משום מקום ותיקח את הגביע (ולמרות זאת זכייה הולנדית בטח ביחס לציפיות פתיחת הטורניר תהיה הפתעת ענק מבחינתי).

ושנית בגלל ירידת השערים המשמעותית בשלבי הנוקאאוט, בסופו של יום נראה לי שהטורניר ייזכר הרבה לפי איך שיתפתחו חצאי הגמר ומנצחת הגמר.
לענ"ד אם הגמר ייגמר ב 0-0 ב 120 דקות הטורניר ייזכר כמאכזב למרות ההתחלה הנפלאה, אם יהיה איזה גמר דו צדדי מעניין של 1-2 כזה ומעלה הטורניר ייתפס טוב. כמו כן, נראה לענ"ד שאם ברזיל וייתכן שאף גרמניה יזכו זה לא כ"כ ירגש, אך אם הזוכה תהיה הולנד או ארגנטינה של מסי זה כבר יהיה סיפור גדול בהרבה.
בקיצור " סוף טוב הכל טוב " והפוך.

1. כמה משפטים על משחקי רבע הגמר ועוד כמה על המודחות.

כידוע כדתי לא ראיתי את המשחקים למעט חצי השעה הראשונה במשחקה של גרמניה ולמעט החלק השני של המשחק הולנד -קוסטה ריקה, למרות שלא ראיתי את המשחקים התוצאות לפחות לא הפתיעו אותי (ביומן הקודם חזיתי את כל ארבעת העולות). לא הופתעתי גם מהפייט הרב שנתנה קוסטה ריקה להולנד, ובקיצור הצפוי קרה .
ואפילו יותר מזה כבר בתחילת הטורניר היה ברור לי ומסתבר לרובנו כי גרמניה ,ברזיל וארגנטינה יהיו בחצי הגמר. הדילמה הגדולה הייתה לגבי העולה הרביעית .על הנייר זו אמורה הייתה להיות ספרד …אך התחושה הייתה שהפעם ספרד תיעצר לפני כן (מעטים האמינו שכ"כ מוקדם), העניין הוא שמעטים חשבו בכיוון של הולנד …ובכל זאת בפרספקטיבה היסטורית לפחות לא מדובר בהפתעה בטח לא מרעישה, כמו אם נניח קוסטה ריקה הייתה עולה …ואם כבר הזכרנו זה הסמן למשפט + על כל המודחות .

קוסטה ריקה : ללא ספק הפתעת הטורניר שרדה את הבית הקשה ביותר הדיחה שני אלופות עולם והקדימה שלושה וכן הדיחה אלופת יורו, סיימה את הטורניר כבלתי מנוצחת בחמישה משחקים שבכולם היא התמודדה מול נבחרות שזכו בתואר יורו או מונדיאל בקיצור כבוד. שוערה נבאס הבטיח לעצמו להיכנס בספר דברי הימים של הטורניר …אם היה מנצח בפנדלים הוא היה לדעתי קורא תיגר של ממש על תואר שחקן הטורניר, מאמנה חורחה לואיס פינטו ראוי בעיני להתמודד על תואר מאמן השנה בעולם (ולהיכלל לפחות בעשרת המעומדים ) מעניין האם יקבל הצעה מקבוצה גדולה שכ"כ מגיעה למאמן הזה שאימן עד היום רק את נבחרת קוסטה ריקה וקבוצות מקולומביה ,פרו וונצואלה.

קולומביה : היא המרעננת הרשמית אך אחרי 4 ניצחונות ברצף היא קיבלה נבחרת "אמיתית " ו "צינית " ושם זה נגמר . סיכוי טוב שתוציא מתוכה את נעל הזהב של הטורניר (רודריגס ) הוא וכן קוואדראו ייבחרו לסגל הטורניר (23 שחקנים),וייתכן ואף לנבחרת הטורניר (11). פקרמן עשה זאת שוב והצליח מאד אך שוב המאמן היהודי ארגנטיני מפסיד למארחת הטורניר ברבע הגמר.

בלגיה : סה"כ עמדה בציפיות אך לא הציגה כדורגל מרשים (למעט המשחק מול ארה"ב ). הציפייה היא שזו רק ההתחלה בדור הזהב של הנבחרת המופלאה הזו .

צרפת : אמנם נוצחה ע"י גרמניה וקצת התאכזבה אך בסופו של דבר דשאן שיקם יפה את הנבחרת הזו והוא עשה זאת ללא כוכבים גדולים ואנשים קטנים (מסתבר) שפגעו בחדר ההלבשה. גם צרפת יכולה להסתכל קדימה בתקווה ובציפייה .

2. מצבן של העולות ותחזית לחצי הגמר .

גרמניה : לא רק שעלתה לחצי הגמר אלא היא עשתה זאת בצורה חלקה, גם ב 90 דקות וגם ללא פציעות /הרחקות /השעיות לשלב הבא. אמנם דיברו על שפעת אך היא כנראה עברה. אין לגרמנים פצועים משמעותיים שפוגעים בה כמו אצל האחרות, בנוסף יואכים לאו הרבה לעשות רוטציות וחילק יפה את הכוחות . הנבחרת מגיעה במצב טוב לחצי הגמר (כידוע בפעם הרביעית ברציפות שזה שיא חדש ), ומנטלית היא נראית לי הבשלה ביותר לזכייה בגביע (וכמה שאשמח לטעות).

ברזיל : שוב היא עולה אך במקביל מדאיגה את אוהדיה, שילמה מחיר יקר בניצחון על קולומביה, כאשר נאיימר גמר את הטורניר וסילבה הושעה מחצי הגמר…גרמניה מחכה.
אני לא אופטימי …בנוסף חטפה כבר שני שערי נוקאאוט …מאז 1990 ההיסטוריה מראה שזה המספר המקסימלי שניתן לספוג ועדיין לזכות …הגול הבא סטיסטית לפחות הוא גול ההדחה, אני עדיין חושב שהיא מסוגלת לייצב את משחק ההגנה שלה אך מצבה לא מזהיר .

ארגנטינה : הבנתי שהיא שכנעה הרבה יותר מאשר מול שוויץ. הרוויחה גם את היגוואין, אך שילמה מחיר יקר בפציעתו של די מריה (שמצטרף כמובן לאוגארו ), בכל אופן יכולה להתעודד מניצחון שני ברציפות בשיעור 0-1. ספרד הרי כבר הוכיחה שזו הדרך בה לוקחים גביע .

הולנד : נראה שהשילוב ואן חאל את רובן הוא שילוב בלתי מנוצח, האחרון נתן משחק מעולה …הראשון מאמן עם אומץ.
רבים קראו לו גאון. למעשה, איני חושב שהוא עשה משהו גאוני …מהסיבה הפשוטה שאני עצמי חשבתי על כך.
האמת, כל הולנדי היה אמור לחשוב על כך .

מדוע ?

שמעו סיפור.

לפני 3 שנים פרש ארווין ואן דר סאר .השוער ההולנדי המצוין של מנצ'סטר יונייטד היה שוער נפלא …אבל לא ידע לעצור פנדל…אמנם הוא ניצח את דו קרב הצ'מפיון נשנת 2008 …אך גם זה בזכות ההחלקה של טרי .
בקיצור ואן דר סאר היה שוער מהולל שזכה באינספור תארים כולל בצ'מפיון עם איאקס בשנת 1995 (ואף בגביע אופ"א לשנת 1991 ).

גם את הנבחרת ההולנדית הוא הוביל להישגים …אך הם תמיד נעצרו באכזריות בקרבות מהנקודה הלבנה.
זה קרה להם ולו 3 פעמים ברצף:

1. ברבע גמר יורו 1996 בהפסד בפנדלים לצרפת,לאחר 0-0 לאחר 120 דקות.
2. בחצי גמר מונדיאל 1998 בהפסד בפנדלים לברזיל, לאחר 1-1 לאחר 90 ו 120 דקות.
3. בחצי גמר היורו הביתי 2000 בהפסד בפנדלים לאיטליה, לאחר 0-0 בתום 120 דקות.

בכל ההפסדים הללו הוא עמד בשער ולכן היה טבעי שהולנדי אמיץ יחשוב על כך (בייחוד לאור העובדה שגם בשנת 1992 הם איבדו את תארם כאלופי היורו בהדחה כואבת בחצי הגמר מול דנמרק של שמייכל).

בקיצור ובשורה התחתונה ואן דר סאר הוכיח אומץ בלתי רגיל שהרי במקרה של כישלון כל הביקורת הייתה עליו.
והוא למעשה לימד אותנו …לא להתעסק במה יגידו אלא לעשות מה שנכון.

מבט לחצאי הגמר :

ברזיל -גרמניה

מרתק מאד בגלל:

1. שני הקבוצות המצליחות בהיסטוריה ועם …הכי המון הופעות משותפות מתמודדות ביניהן בסה"כ בפעם השנייה בטורניר (הראשון בגמר 2002 אז ברזיל ניצחה 0-2 ).

2. ההגנה (על הנייר ) של ברזיל מול הקישור הגרמני.

3. המארחת מול המעומדת מספר אחת.

יש גם קרב מאמנים ושחקנים רבים שמשחקים מול חבריהם לקבוצה (אנדרה שורלה ואוסקר, למשל).

תחזית : 1-2 גרמניה בהארכה.

הולנד-ארגנטינה.

בהחלט מרתק בגלל:

1. שחזור היסטורי לגמר 78 (ארגנטינה 1-3 בהארכה), ורבע גמר 98 (הולנד 1-2 בדקה ה90 ).

2. הנבחרת המפתיעה, הצעירה והמאומנת מול הנבחרת הקשוחה,הזקנה ומאמנה האפרורי .

אך עזבו אתכם הכל קדימון למאץ אפ שיכריע לענ"ד את גורל תואר שחקן הטורניר בין רובן למסי.
לרובן יש כנראה עם מי לשחק …הרבה יותר ממסי, אך לארגנטינה יש הגנה להולנד פחות.

לדעתי 1-3 ארגנטינה.

בשמחות !

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אם נראה 2 שערי שדה בשני המשחקים יחד אשרנו
    ארגנטינה שיחקה טוב יותר ללא די מריה
    ברזיל שיחקה משחק אלים ולא ראוי מול קולמביה
    המונדיאל בדעיכה . אין שום משחק משלב השמינית והרבע שהוא קלאסיקה או בלתי נשכח וזה חבל

    1. שמעתי שהברזילאים עוד הולכים לערער על הצהוב של ת'יאגו "פלופר" סילבה, אחרי שהוא הרביץ לרודריגז 90 דקות. ועוד לליברפול אסור לערער על העונש של סוארז, שירד בחודשיים שבוע אחרי שיעבור לבארסה

  2. אחלה טור.
    כמה הערות:
    1. ההפתעה מהולנד נובעת כמעט אך ורק מההגרלה. כולם חשבו שהיא תסיים שניה בבית ואז תודח מול ברזיל בשמינית. אני עדיין חושב שרוב האנשים היו מדרגים אותה במקומות 5-8 בעולם. לדעתי, כל מי שהימר שהם מסיימים ראשונים בבית (למשל 7 נק' ביחד עם ספרד והפרש שערים עדיף) ניבא להם חצי גמר.

    2. לגרמניה אין פצועים משמעותיים במהלך האליפות, אבל יש פצועים *מאד* משמעותיים שנשארו בבית:
    א. שמלצר – כרגע הובדס (בלם) פותח כמגן שמאלי.
    ב. גונדוגאן – אין גרזן טבעי בהרכב.
    ג. רויס – אוזיל השחקן החלש עד כה וזו המשבצת שלו.
    ד. גומז – פתח ביורו כחלוץ ובהעדרו, למעט המשחק האחרון, פתחו ללא חלוץ מטרה.

    3. איזה כיף שכדורגל משחקים רק בהתקפה. אני לא אובייקטיבי, אז לא אכתוב על גרמניה, אבל לואיז בהחלט מתמודד ראוי לתואר שחקן הטורניר לא פחות מהשניים שהזכרת. בניגוד לאחד מהם, לו אין דקות חלשות בהן הוא נעלם (כמובן שונה בשל אופי התפקיד). לדעתי, אם כולם היו בוחנים את השחקנים ללא דעות קדומות, לואיז (ועוד כמה שחקנים) היו לכל הפחות לפני אחד מהשניים שציינת.

    1. מתן תודה רבה מסכים בהחלט עם מה שכתבת .
      1. בוודאי שלגרמנים היו פציעות משמעותיות אך זה היה טרם הטורניר ולפחות הם יכלו לזמן אחרים . בנוסף לגרמניה לא חסר עומק ברוב העמדות ולכן היה להם אפשרויות רבות לפני הטורניר .
      2. אשר ללואיז אתה צודק גם בעיני הוא כרגע עמוק בין 10 המעומדים לשחקן הטורניר ( עמו נבאס , רודריגז , רובן , נאיימר , מסי ומולר ).
      הדבר היחידי שאני קצת חלוק עלייך הוא בעניין הולנד.
      ראשית הרבה יותר צפו את הדחתה המוקדמת מאשר זכייה ברשות הבית .שנית גם מי שחשב שהיא תהא ראש לא חשב בהכרח שהיא תעבור את אלופת בית המוות ברבע הגמר ( אף אחד לא חשב שזו תהא קוסטה ריקה).

  3. עוד פיקנטריה קטנה לארגנטינה-הולנד:

    מלך הולנד נשוי לארגנטינאית (המלכה)

    אבא שלה היה חלק ממשטר האימים שהביא את המונדיאל לארגנטינה ב 78, מונדיאל שנחשב עד היום לשחור ולמושחת ביותר.
    לפני הטורניר איימו על הכוכב ההולנדי שלא יבוא. רק הרבה שנים אח"כ הוא הודה שזו הייתה הסיבה.

    ההולנדים, למרות שיפוט מוטה לגמרי היו על סף ניצחון כשכדור בדקה התשעים פגע במסגרת.
    בהארכה, כפי שנאמר, ארגנטינה ניצחה.

    יש יריבות לא קטנה בכלל בין הנבחרות….

      1. קדימה, תעתיק אם יש משהו מעניין.
        לא זוכר איפה קראתי את זה (אני קורא מאד מהר אז כל יום אני עובר ווינט,אנרג'י, וואלה, נענע, דבקה, מאקו ועוד כמה. הופס הוא ללא ספק האהוב עלי).
        לא המצאתי את זה, קראתי את זה איפשהו, יכול להיות שבוואלה.
        בניגוד למה שמקובל לחשוב לא כל התוכן שלי יצירתי מקורי ובלעדי.

        היה נשמע לי סיפור מעניין שכדאי לתמצת אותו לגולשי האתר שלא מכירים. מי שזה יעניין אותו יוכל לחפש נתונים. בתכלס אם אני נזכר עכשיו הגעתי לזה בכלל דרך 9GAG וחיפשתי פרטים….

        1. Berch חבל להתייחס לקנטרנים. בהחלט סיפור מעניין שמוסיף לפיקנטריה סביב המפגש. יש לנו שני מפגשים מעניינים מאד בחצי הגמר, עם הרבה חשבונות עבר, ובצפיה לעבר הגמר בוודאי בין הולנד לגרמניה או ארגנטינה גרמניה, וברזיל ארגנטינה, אבל גם מפגש בין ברזיל והולנד בגמר יהיה מעניין מאד.

  4. תודה על הפוסט.
    הערה קטנה ואנקדוטה מעניינת:
    מבחינת הופעות בגמר אכן ברזיל וגרמניה (עם 7) הכי מוצלחות, אך מבחינת זכיות אלה כמובן ברזיל (5) ואיטליה (4 זכיות, עם 6 הופעות בגמר).

    האנקדוטה – 3 הזכיות של 54,74 ו-90 היו של מערב גרמניה (כן, גם זאת של 1990), כך שבעצם גרמניה לא זכתה מעולם 🙂

  5. לא מסכים איתך שאם גרמניה או ברזיל ייקחו זה יהיה פחות מרגש מאשר הולנד או ארגנטינה.
    לגרמניה מגיע לקחת טורניר גדול כבר 8 שנים (על אף שבטורניר זה הם משחקים פחות טוב מטורנירים קודמים עם בערך אותו סגל, אבל כמו שאמרת, ספרד הראתה כבר שלא צריך לשחק מדהים בשביל לקחת את הטורניר), וזכייה של ברזיל תמיד מרגשת, וזה נכון פי 5 כשזה על אדמתה.

    מסכים לגבי התחזית שלך לגבי גרמניה-ברזיל, לדעתי שני השחקנים שלא ישחקו אצל ברזיל (ניימאר וטיאגו סילבה) הם בדיוק שני השחקנים שברזיל הכי צריכה (וגם דוויד לואיז שכמו שכבר נכתב פה – נותן טורניר גדול) ובגלל ההעדרות שלהם גרמניה תנצח (בקושי, בכל זאת – ביתיות).

    לא מסכים לגבי התחזית של ארגנטינה והולנד. בקרב המאמנים הולנד ניצחה עוד לפני שהתחיל הטורניר, ממה שראיתי עד כה כל מה שסאבלה עושה זה לשים את מסי ולקוות שיסתדר (בינתיים הולך לו לא רע..). הולנד יותר קבוצתית, יותר נלחמת ויש לה את רובן בשיאו (איך הוא עוד לא נגמר מכל הפציעות האלה??) וואן פרסי שנותן טורניר יפה עד עכשיו. לארגנטינה יש את מסי ותמיכת אחד הקהלים הטובים בטורניר. לנבחרת ארגנטינה לא מגיע (לדעתי כמובן) להגיע לגמר, מכיוון שהסריחו כל הדרך לחצי. כמובן שלמסי מגיע להיות בגמר, אבל כדורגל הוא משחק קבוצתי.. התחזית שלי: פנדלים. משם רק המזל ייקבע מי תעלה.

  6. רועי תודה רבה על העלאת הפוסט .
    אשר לברזיל יש לה בלם מדהים מהספסל ושמו דאנטה .
    לדעתי לפחות וכבר כתבתי זאת היה עדיף להעלות את לואיז לעמדת הקשר האחורי ולצוות את דאנטה עם סילבה בהגנה .
    אך מכיוון שבליבה חסר נקודתית לחצי הגמר זה מסוכן לברזיל .
    מה עוד שנראה שסקו לארי מעדיף משום מה את בלמה חסר הניסיון של נאפולי .
    אשר להולנד -ארגנטינה .
    לא לשכוח את הנתונים הבאים ארגנטינה איבדה את שחקניה המבריקים אגוארו

  7. סליחה הופסק .
    ארגנטינה איבדה את אגוארו ודי מריה כך שחסר לה הברק ( למעט מסי כמובן ).
    להולנד יש הרבה ברק אך היא איבדה את שחקנה הקשוח ביותר במרכז השדה די יונג .
    לדעתי מה שיקרה הוא שהולנד תבריק יותר אך את הקרבות במרכז השדה תיקח ארגנטינה הקשוחה עם שחקנים מסוגם של מאסצארנו .
    גם קיצור ארגנטינה תבחר ניסיון וקשיחות ובכל זאת את מסי וזה יספיק הפעם מה שכלל לא בטון בגמר ,

  8. הולנד ארגנטינה יתחיל לאחר החילופים הראשונים של המאמן ההולנדי….
    הסיכוי הטוב של ארגנטינה הוא מהברקה בתחילת המשחק כמו במשחק האחרון.

  9. אני רוצה להתייחס ולהתעכב קצת על הקרב בין הולנד לארגנטינה:
    בתור ילד בן 13 יצא לי לצפות ולהתענג מכל רגע על הגמר המרהיב באצטדיון המונומנטאל , אמנם ארגנטינה נשלטה אז על ידי חונטה צבאית, חורחה וידלה היה רודן ידוע לשימצה, זרק סטודנטים שמאלניים ושאר מתנגדי משטרו מגובה רב ממסוקים ללב ים שורץ כרישים,

    המונדיאל בארגנטינה היה אמור להכשיר את השרץ, באותה התקופה רוב הילדים בכיתה שלי פשוט העריצו את הולנד, אני ראיתי גם ב74 בטלוויזית מץ את הגמר שהסתיים בתוצאה:2-1 ואהבתי כבר אז את הנחישות הגרמנית והיעילות,

    משום מה לרוב הישראלים יש רושם מוטעה שגרמניה בגלל השואה היא הרע ואילו הולנד היא המלאך הטוב,

    ובכן בוא ואפתיע את חלקכם:
    על אדמת הולנד בתקופת השואה נרצחו מספר הילדים היהודים הגבוה ביותר מעל ארצות אירופה שבהם התרחוללה השואה,
    זה נתון בדוק וודאי.

    ההולנדים ממש לא חסידי אומות העולם ולא כאלו אוהבי יהודים, הרבה מאזרחי הולנד הסגירו יהודים לידי הגרמנים ואף רצחו אותם במו ידיהם, מי שמפקפק בנתון הזה שיבדוק בארכיון "יד ושם"

    אני תמיד אהבתי את ארגנטינה, הבעיה הפעם שאני לא סובל את מסי בגלל שהוא "רובוטי" מדיי ולא אנושי,
    אהבתי את כל הלוחמים של ארגנטינה מ 1978 כולל כמובן הערצה ענקית למארדונה,
    אם חלילה מסי יניף הגביע עוד עלולים להשוות אותו למרדונה, מעדיף אישית שגרמניה תזכה או אפילו הולנד העיקר לא ברזיל,

    לארגנטינה יש לי סימפטיה להמון אגדות כדורגל מלבד לליונל מסי,
    חלק מהשמות שאני מעריך הם:
    ליאופולדו לוקה, גבריאל בטיסטוטה וכמובן קלאודיו קאניג'ה האגדי ששיחק גם באטלנטה באיטליה,

    במיוחד אהבתי את המאמנים :בילארדו ומנוטי בעל רעמת השיער המתבדרת ברוח והסיגריה הנצחית שמשתרבבת בין שפתיו, מנוטי היה ערס דרום אמריקאי, ערס חכם ומוכשר.

    לסיום ההימור שלי לגמר:
    גרמניה-הולנד:1-3

  10. הנתון לגבי מספר הילדים והיהודים שנספו בהולנד הוא כמובן בהתאמה למספרם הכללי באחוזים באוכלוסיה.
    היו מדינות שבהם מספר היהודים שנרצחו היה גבוה יותר, אולם ביחס למספרם באוכלוסיה בהולנד נטבחו הכי הרבה ילדים קטנים ממוצא יהודי, כל האגדה האורבנית על אנה פרנק לא תצליח לייפות את התמונה הכללית

  11. זה דבר ידוע שמרבית ההולנדים וממשלתם מסרו את היהודים בחפץ לב ולארגנטינה היגרו אלפי נאצים ועוד ועוד. בודדות המדינות שבתור יהודי אתה לא תמצא סיבה טובה לכעוס עליהם. היום כבר אף אחד לא שונא את ספרד בגלל האינקוויזיציה. לעולם לא ישכחו את השואה, אבל באיזשהו שלב היא תספיק להוות שיקול מרכז ביחד לגרמניה, בטח בספורט.

    1. למרות הנתונים למרבית הישראלים יש רושם מוטעה שההולנדים הם מלאכי השרת,

      מסכים שרוב במדינות לא ממש אוהבות אותנו, פשוט רציתי להפריך את האגדה שהולנד העיא הטוב וגרמניה היא הרע, החיים לא ממש מורכבים משחור או לבן ויש עוד גוונים בשפורפרות הצבע

  12. לצערי הרב כמעט ואין אומה בדרך רלוונטית בספורט שאוהבת אותנו .
    אך הסלידה מהגרמנים מובנת בגלל מספר סיבות
    ראשית זה הכי טרי. סבי ז״ל וסבתי ז״ל ניצלו מציפורניהם של הנאצים ימ״ש.
    שנית לגרמנים של היטלר ימ״ש וזכרו היה הדגש מיוחד על הלאומיות הגרמנית ולכן ממילא כל ניצחון גרמני בטח במונדיאל עורר תחושות אלו .
    כו אבקש לספר סיפור קצר .
    סבי מצד אבא נפטר בגיל 93 .
    הוא אף פעם לא התעניין בכדורגל ואף סלד מכך .
    אך רק פעם אחת הוא התעניין ערב גמר 90 הוא שאל את אבי ז״ל האם לארגנטינה יש סיכוי .

  13. קראתי את הסיפור המשפחתי שלך אהרון, אני גם נצר ובן למשפחה שהרבה מהם נספו בשואה על אדמת רומניה, פשוט רציתי להגיד שלא הרומנים לא הפולנים לא ההונגרים ובטח לא ההולנדים היו מלאכים, זה לא שרק גרמניה היו מתועבים, אמנם הם זממו את המעשה הנפשע ביותר באנושות אך היו להם לדאבוני המון שותפים.

    לגרמניה לא ניתן להתייחס במוסר כפול, אי אפשר לאחוז במקל משני קצוותיו, הרי ידוע שבזמנו חתמנו מולם על הסכם שילומים, הסכמנו לקבל "דמי-שתיקה", עד היום אני לפעמים צולל במימי מפרץ חיפה וזה לא סוד שבנמל חיפה עוגנת יותר מצוללת גרעינית אחת שנבנתה ואף נתרמה כולה או כולן על ידי ממשלת גרמניה, הגרמנים כיום חשים מחויבות כלפינו, כיום באירופה זו המדינה שהכי בעדנו , גם מבחינה כספית וגם בקטע הדיפלומטי, מכוניות תוצרת גרמניה מפארות את הכבישים בארץ-ישראל, אי אפשר להגיד שמצד אחד לא רוצים מהם כלום ומצד שני מושיטים את היד לעזרתם במכלול תחומים.

    לי אין שנאה לכדורגל הגרמני, בטח לא שנאה עקב מאורעות המלחמה ההיא,
    תמיד אהבתי את החריצות והנחישות שלהם על כר הדשא,
    די אם אזכיר את רומינגה, גינתר נצר, קלוזה הפולני שמשחק שם, ואת השוער האגדי ספ מאייר.

    אולי אנגליה נחשבת למולדת הכדורגל, אבל מבחינתי כדורגל זה גרמניה, אפילו איכות הצילומים של הערוץ הגרמני מופלאה, הם לא מחפפים פינות כמונו, משחקים ביסודיות,

    יש המון ישראלים שאוהבים את הולנד אולי בגלל יוהאן קרוייף והמחשבה שבגמר 1974 זה היה הטובים נגד הרעים והרעים ניצחו,
    אני מעולם לא הולך עם ההמון בעיניים עצומות,
    יש שיגידו שלהולנדים גם יש המון אוהדות כביכול כי ההולנדים חתיכים, על התזה הזו אני לא יכול להוסיף מילה בתור גבר נורמטיבי,

    עובדה שבימינו אנו עשרות אלפי ישראלים חיים בגרמניה, לומדים, מתפרנסים בה ואף מתאהבים בגרמניות נוצריות רחמנא ליצלן,
    כמובן שלשכוח לא אשכח לעולם, אבל אני במקום שבו אני יכול להפריד בין מה שהיה בשנות הארבעים לבין אהבתי את הכדורגל הגרמני.

    1. כנראה שלא נגיע להסכמות ואיש באמונתו יחיה.
      אך דבר אחד אני חייב להעיר .
      גרמניה של מרקל הטיפה לנו לא פעם מוסר על הבניה ב "התנחלויות "
      וכו' וכו' ולי זה צרם מאד וכמובן הרגיז ממש.
      איני מתלהב מאהבת גרמניה אותנו …עוד אהבה כזו ואבדנו.
      נכון שבזמנו קיבלנו שילומים מהם.
      כמובן שלא הייתי חי אז אך ידוע לכולם המאבק הגדול שניהל בגין ז"ל יחד עם האופוזיציה סביב נושא זה.
      בנוסף באמת ייתכן ולא הייתה לנו ברירה כלכלית.
      אך הגרמנים לא יקנו בטח לא אותי בכסף.
      ואני למשל (בזכות אשתי ) לא קונה שום מוצר גרמני אפילו שמוצריהם הכי טובים …כי אשתי לא מסוגלת .
      תשאל איפה הגבול ? שאלה טובה אך אשתי למשל לא קונה דבר מהטורקים מאז המרמה והשגעונות של ארדואן .

      1. holden הענין של המוסר הכפול כלפי גרמניה הוא מורכב ומסובך. בעיני לפחות חלק משמעותי מהענין הוא רגשי, ולכן נתון לפרשנות אישית. ככל שאנו הולעים ומתרחקים מאותן שנים ואנשי הדור הראשון הולכים ונעלמים הדיון הופך ליותר שכלתני. בכל אופן אני נכד ליוצאי גרמניה אימי ואחיותי הוציאו אזרחות גרמנית, אחותי לומדת בזכותה ביאטליה, ואחות נוספת רוצה ללמוד בגרמניה עצמה. הן טוענות שאם יש להן את האפשרות לעשות זאת ולהרוויח מכך אז למה לא. אני באופן אישי לא הוצאתי אזרחות כזו ואיני מסוגל לחשוב בכלל על אפשרות כזו אבל זה ענין רגשי. אני פשוט לא מסוגל לחשוב על עצמי מקבל משהו מהעם הזה, אבל אני מסכים בהחלט שכל אחד צריך לקבוע לעצמו את הגבולות שלו בענין הזה.

  14. היי אהרון.
    ראשית, תודה רבה על טור מעולה נוסף.
    יש המון נקודות התייחסות, אבל אני אוותר כרגע, ורק אנצל את התגובה לאחל בהצלחה לארגנטינה שאני כ"כ רוצה שייקחו.
    כדורגל זה ענף שאי אפשר לחזות מי תיקח ע"ס מה שהיא מציגה "על הנייר". זה תלוי יותר מדיי במזל ובאופן התרחשות העניינים (פציעות, הרחקות, גול מוקדם, פסיכולוגיה) ולכן קשה לי להמר אלא רק לקוות.
    איני אדם דתי ולא שומר שבת, אבל אני ממש שמח בשבילך ולכל שומרי השבת שמעתה תוכלו לראות את כל המשחקים (למעט אולי המשחק המיותר בשבת…).
    שיהיה לילה שקט לתושבי הדרום וכולי תקווה שזה ייפסק בהקדם.
    בהצלחה לארגנטינה! 😊

    1. תודה רבה .
      מכאן ואילך נוכל לראות את כל המשחקים כולל את המשחק המיותר.
      אגב יכולתי לראות את המשחק הולנד -קוסטה ריקה אלא שהייתי מנסיעה משבת משפחתית .
      אשמח מאד שתשמח ואני אשמח עם זכיית ארגנטינה.
      אך אשמח הרבה יותר אם הכדורגל יהיה כדורגל משובח וארגנטינה תזכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט