אסיסט 96# – תרבות ה"כאן ועכשיו!" / אסי שלם

 

 

בס"ד

אסיסט 96# – תרבות ה"כאן ועכשיו!" / אסי שלם

שתי הגישות העיקריות לבניית קבוצה בNBA הולכות ומקצינות משנה לשנה:

גישה א. לתת למאמן זמן לבנות קבוצה בדמותו שתביא תארים כגון הספרס הוותיקים, דאלאס, OKC שהתחילו מהדראפט וחבריהם.

גישה ב. להשיג כמה שיותר סופרסטארים בטריידים כאלה ואחרים, נמלא במשבצות כמה שחקני משנה שיעלו כמו חופן בוטנים, נביא מאמן/עוזר/שחקן עבר או whatever ולנסות לפוצץ את האולם באנרגיות ונשיג תארים שיגיעו כאן ועכשיו. הסלטיקס שאחרי הBIG3 נראית נורא, ומיאמי, במידה ולברון עוזב הולכת לעתיד דומה.

התחינות (הדי משפילות לדעתי, למרות שאנשים מתפרנסים מזה) לכרמלו קצת לא מובנות, לטעמי. כרמלו הוא אוברייטד מושלם, שחקן שחושב על עצמו לפני הכל במגרש(זריקה לפני מסירה) ומחוצה לו (תנו לי חוזה מקסימום, סיכוי לאליפות ועיר שתתאים למידותיי) שלא עלה לגמר NBA אחד בחייו וכנראה יישאר לעד בצילו של לברון. גם בארקלי, יואינג ורג'י מילר היו בצילו של מייקל אבל לפחות היתה שם גאווה. היו ניסיונות לנצח עם מה שיש, דרישות לשיפור בקבוצה הנוכחית שלהם והחזרת מקצת מהאהבה העצומה שקבלו מהקהל.

מילר ויואינג. לוזרים אבל עם כבוד!

שלוש הקבוצות מלבד הניקס שנאבקות על שירותיו מדגימות סיטואציות דומות. לתת מחיר כמעט מופקע העיקר להצליח כאן ועכשיו. מה יהיה? אחריי המבול.

מלו לL.A- נניח שמלו עובר ללייקרס. מרכיבים 'חמישיית חלומות' עם קובי, בוש וגאסול עם רכז או מלצר כלשהו שיעביר את הכדור מכוכב כזה לאחר. ההווה (בלי מלו) של LA נראה כמו נחל אכזב ובאופק נבואות הארמגדון של מנחם הולכות ורוקמות עור וגידים. גם אם נניח שסבב חימוש מהיר כזה יקרה והמשיח מגיע, כל השחקנים האלה יחזיקו לעוד שתיים שלוש עונות, בתנאי שאף אחד לא יפצע ובתנאי שיזכו באליפות האיזור שלהם לפחות. ומה ביום שאחרי מחר? נאדה. בחירות דראפט? אין. כסף להביא כוכבים צעירים? בטח לא יהיה ואף אחד לא יעיז לגעת באחד מהכוכבים המזדקנים האלה בסכומי העתק שהם מקבלים.

בתסריט הרע שאחד מהם יפצע, מחסור בכימיה, קריסה של צוות האימון הלא מנוסה ועוד, התקשורת תהנה לקרוע אותם ויגיע פירוק מחודש.

מלו ליוסטון- יוסטון היא דוגמא מצויינת: אם מלו מגיע השחקן האהוב עלי ברוקטס(אחרי לין, תפסתם אותי) צריך ללכת. צ'אנדלר פארסונס הוא כוכב בהתהוות. גרף השיפור שלו עדיין בעלייה והוא לא יבקש חוזה מקסימום שיקשה על הקבוצה להחזיק אותו. יש כימיה נהדרת בינו ובין הצוות קרי הארדן והאווארד, ונראה שאם ימשיך בשלוש השנים הקרובות יוכל להעמיד מספרים קרובים לשל מלו(אם כי לא שווים): 15-20 נק', 5-6 רב', 2-4 אסיסטים. הוא גם מתאים לשיטת הריצה והחדירה של מקהייל והוא נכס לפחות ל6-8 שנים.

פרסונס. שווה לאבד אותו?

אם מלו מגיע והרוקטס שוב מתקשים במערב(הקליפרס, הת'אנדר, פורטלנד וכמובן הספרס יחכו בדרך) רף הסבלנות יהיה נמוך מאוד. אם מלו מגיע זה אומר תואר כאן ועכשיו. אף אחד לא משלם להאווארד, הארדן ומלו סכומי עתק כולל חריגה בתקרה בשביל מקום שני. אני חושב שסקורר כמו הארדן יילך לאיבוד, האווארד לא יאהב להיות כינור שלישי והעסק נראה נפיץ מדי.

מלו לבולס- שיקגו: היא דוגמת ביניים. בעיני להם יש להם מה להפסיד(יצטרכו לוותר על באטלר, כנראה) אבל גם לא מעט רווח אם מביאים את מלו. המדרגה שהבולס צריכים לעלות היא בהתקפה. מלו מתאים לסיטואציה. הוא ישמח להעיף כל כדור לסל, ונואה וחבורתו ישמחו להעיף אליו כל כדור. רוז לא יכול להיות הצגת יחיד ושחקני שיקגו הם בעלי אופי הגנתי בנפשם ו"ווינרים" לא קטנים. הם יעשו מה שצריך כדי ששיקגו ינצחו.

נואה וגיבסון. ישמחו לקצת עזרה בהתקפה

בסך הכל מדובר בקבוצה לא זקנה: נואה וגיבסון בני 29, רוז בן 25 ונראה שהעתיד עם מלו שמגיע לתת 2-4 שנים בשיא לפניהם. המזרח החלש יסלול בפניהם דרך קלה יותר לגמר הNBA מאשר המערב ומקום שני בשנה הראשונה יכול להתקבל כהישג. ת'יבודו יפיק לקחים ובעונה השנייה נראה שיקגו יותר טובה. 

מצד שני, האם מלו יוותר על כמעט 30 מיליון? חחח..הצחקתם את האיש. יש לו אישה וילדים להאכיל.

תשאלו אותי מה אני רוצה? הרי אלו חייה של כל קבוצה מקצוענית. אענה לכם בשתי מילים: גרג פופוביץ'. אם תתעקשו אענה בשלוש: סאן אנטוניו ספרס.

לברון לקליבלנד? בבקשה לאאאאאא!!!

ומילה על דייויד בלאט. אני מאחל לו לא לאמן את לברון. חלילה אם תחשבו שאני רוצה בכישלונו. את גדולתו של בלאט ראו לא באימון שאראס, פארקר וניקולה. גדולתו של דיויד נראתה בתפארתה בקבוצה של רייס, טיוס, היקמן וסמית. בלאט הוא פופוביץ', לא ספולסטרה. אז תעזבו אותי ממליונרים מפונקים שבאים לעשות הרבה רעש, אולי לקחת תואר וללכת. דייויד בא לעבוד.

נ.ב. נאחל לילה שקט לכל תושבי הדרום. הילדים שלי ישנים בממ"ד הלילה.

 

 

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. מנחם, חזרת לשורשים וליסודות
    … ומצאת את עצמך עם סן אנטוניו ופופוביץ.
    כשהביקורת על תרבות הכאן ועכשיו מסמנת את ההוקוס פוקוס של הביג 3 ממיאמי כאנטי כדורסל.

  2. סורי, לא הצלחת לשכנע אותי בעניין שיקגו.
    דחית בהינף יד את האפשרות שמלו יוותר על 30 מיליון, אבל אני שואל, למה? נכון, הוא אמר מה שאמר, אבל ברגע האמת, אתה חושב שהוא יוותר בכזו קלות על הגעה כמעט בטוחה לגמר ה-NBA? אני לא חושב.

    אגב, שאלה למחשבה. למה מלו, שחקן צד אחד קלאסי נחשב לאחד ש-״מגיע לו חוזה מקסימום״, ושחקן כטוני אלן נאלץ לשמוע משהו כ-״תאמר תודה על מה שנתנו לך ולך לשתק את דוראנט״?

    לילה שקט לכל תושבי הדרום. המדינה הזו פשוט לא תיאמן.

  3. "גם בארקלי, יואינג ורג'י מילר היו בצילו של מייקל אבל לפחות היתה שם גאווה. היו ניסיונות לנצח עם מה שיש, דרישות לשיפור בקבוצה הנוכחית שלהם והחזרת מקצת מהאהבה העצומה שקבלו מהקהל."

    כל אחד עם קצת ידע בNBA יודע שבארקלי עזב את פיניקס ועבר ליוסטון כדי לזכות באליפות, ובעצם ייסד את רעיון הBIG3-קבוצת אינסטנט.

    1. מלו אובר-רייטד, יותר מדי דיבורים על שחקן עם פוטנציאל להחריב כל קבוצה שאליה יגיע.

      לגבי בלאט, לא יכול להסכים יותר.
      בלאט מאמן של שיטה, לברון לא מתאים לשיטה הזאת.
      ברור שגילברט לא יהסס לרגע אם הסיטואציה תבוא, אבל אני מקווה שזה לא יתממש.

  4. אסי, אתה בדרך כלל מדוייק אבל בארקלי היה אופורטוניסט גדול שנשאר בלי כלום.
    מסכים 100% לגבי לברון. לא רוצה אותו בקליבלנד. תן לבלאט לנהל את העניינים עם קיירי ווויגינס וקליבלנד ידברו חזק כבר העונה.

    1. בארקלי "נשאר בלי כלום"? אני יודע שהוא הפסיד מיליונים בלאס ווגאס, אבל הוא ניגמל, משתכר מיליונים מטיווי, חסויות, ופרסומות, וישנה קבוצת רפובליקנים רצינית הרוצה שירוץ למישרת מושל אלבאמה.

  5. אסי, הפעם היחידה שלמלו היתה הזדמנות לשחק עם שחקנים נורמילים טובים היו האולימפיאדות. בשתי הפעמים בנבחרת ארה"ב הוא היה השחקן המצטיין יחד עם דוויין ווייד. תן למלו שחקנים שהוא יוכל לשחק איתם – ותראה שחקן אחר!

  6. אסי כתבה מצויינת כרגיל, הלוואי ויהיה בסדר בארץ, באמת שכואב לי לראות את כל הבלאגן.
    לגבי מלו, רק תיקון תיאורטי לחלוטין- יוסטון יכולה להחתים אותו ולהשאיר את פרסונס (אחרי שתיפטר מלין). זה לא יקרה כי גם כרמלו לא מצליח לראות איך זה יעבוד שם, שמח שלפחות לו יש שכל בין הצדדים, כי ליוסטון זה היה מתברר כאסון.
    לגבי לייקרס- מבחינתם זה דרך מצוינת להתחיל בבנייה מחדש. יהיו סוג של תחרותיים עד שבריאנט יפרוש ואז יוכלו להתפנות להחתמת כוכבים נוספים. במערב שום דבר לא מבטיח אליפות אבל זה עדיף על תקוות שווא לחכות ללברון או דוראנט. דווקא פה מבחינת מלו אני לא רואה את התועלת- עדיף כבר שיחכה בניקס את השנה שנתיים האלה ויגיע לאותו מצב במזרח הנחות ועם עודף 30 מיליון בבנק.
    שיקגו זה כבר החלטה אם הוא באמת רוצה סיכוי לאליפות כאן ועכשיו או מעדיף ללכת על הכסף.
    לדעתי אין סיכוי שיעזוב את השטרות שמנפנפים בניו-יורק

  7. הוא מטומטם אם הוא לא הולך לשיקגו. הוא שם והם בגמר המזרח מינימום, אם לא בגמר. מה יש לו לחכות שנה בניקס עם סמית ובארניאני?

  8. מה זה הקישוש הזה "מאמן של שיטה" ושלברון לא מתאים ל"שיטה"
    לברון כרגע אחד משני השחקנים הטובים בעולם[וזה עם כל חוסר החיבה שלי אליו] ואם יגיע לקבוצה של בלאט אז בלאט יתאים אותו ל"שיטה" שלו.דרך אגב,בלאט מאמן מעולה ולמרות מה שנהוג לחשוב פה בארץ הוא לא המציא את הכדורסל ול95 אחוז מאמני הליגה יש "שיטה",מה גם שכל מאמן ישמח לקבל את השחקנים הכי טובים ל"שיטה" שלו.
    "בלאט הוא פופוביץ', לא ספולסטרה"
    למישהו יש ספק שאם לפופ היה אופציה לצרף את לברון ל"שיטה "שלו הוא לא היה מהסס לרגע??

    1. אם זה יקרה אכלתי אותה ובלית ברירה אני יאלץ להמיר את דתי 🙁
      בלי קשר הבעיה של בלאט אם הוא מגיע זה שעכשיו הוא יצטרך לספק אליפות כאן ועכשיו ובמידה ולא האחריות תיפול עליו

  9. אני חושב שמלו יחתום בבולס או בניקס.
    בבולס יהיה לו צ'אנס אמיתי לאליפות, ובניקס יהיה לו צ'אנס להתעשר עוד יותר ולשבור שיאי קליעה.

    אני מקווה מאוד עבור אוהדי יוסטון שמלו לא יגיע.

  10. רק דבר אחד קטן אצל הלייקרס זאת הדרך מאז ומעולם וסך הכל הייתי אומר דרך די מוצלחת,לדעתי הבאה של כרמלו ללייקרס חיונית מאוד דווקא בשביל העתיד ופחות בשביל ההוה.אם כרמלו מגיע אז השקט יחזור,כולם יראו שהמקרה של הווארד היה תקלה חד פעמית ובאס הג'וניור יודע גם למשוך כוכבים ואז דוראנט יהיה חופשי,וווסטברוק.
    מילה על בארקלי,בארקלי עזב ליוסטון שהוא כבר היה בערוב ימיו ככדורסלן,נכון שהוא עזב גם את פילדלפיה אבל ליוסטון זה כבר ממש היה בסוף

  11. תשובות לכל המגיבים,
    קודם כל תודה על התמיכה. בינתיים הכל שקט. אני גר במושב ניר גלים היפייפה סמוך לאשדוד.
    איל- אני לא חושב שמלו היה מוותר בקלות על כל כך הרבה כסף אבל יש היום לחץ עצום על השחקנים הגדולים להשיג טבעת לפני הפרישה שלהם כדי להיחשב לגדולים ביותר. ראה שוב, ערך יואינג, מילר ואפילו מלון הנאמן שניסה מזלו בלייקרס לעת זקנה. מלו מסתכל קדימה ומבין שחלון ההזדמנויות שלו לקחת אליפות בעודו שחקן מוביל בשיא הכושר הולך ונסגר.
    ת'אנדר ושעיה- בארקלי היה בפילי שבע שנים מלאות.בגיל 29 עבר לפיניקס אחרי תום החוזה לעוד 4 שנים. בגיל 33 הרבה מעבר לשיא הלך ליוסטון שם שיחק עד לתום הקריירה בגיל 37. לא הבוגד האולטימטיבי. מסכים שהחיבור המגוחך בדיעבד עם האקים ודרקסלר המזדקנים לא צלח וכנראה גם מלו הולך לתסריט דומה בלייקרס עם קובי וגאסול.
    מנחם- אם אני משחק בחלומות עם קובי ווייד והאחרים גם אני יכול להתבלט… עם זעפרני ואורי הצלחתי להתבלט אז קובי ודוויין זה צמד לא רע?
    אפלטון- לייקרס לא בוים מחדש אם הוא מגיע. במקרה הטוב הם יהיו רלוונטים ל3-4 שנים ואז הם צריכים לקוות שיגיע כוכב שירצה הזדמנות דומה ויתפשר כדי לשחק שם. אני במקום מלו נשאר בניקס ומקווה לציוות יותר טוב בשנה הבאה.
    חום- מאמן של שיטה הכוונה שהוא מתאים את השחקנים לשיטתו ולא את השיטה(בדרך כלל בידודים משעממים) לכוכבים שיש לו. האמת שלברון היה מתאים מתאים כמו כפפה לפופ כי הוא חושב מסירה וזריקה שווה בשווה בניגוד למלו.

  12. תשמע בוסטון עשו מהלך גדול ב2007. לקחו אליפות ואין מה להגיד על זה.. אם לא היו עושים את הטרייד מה היה יוצא מהם? כלום.
    אני חושב שזה לא שחור ולבן וזה מאוד תלוי מה יש לך בקבוצה, אם אין הרבה לפעמים צריך לבנות מחדש. אם יש לך כמה קלפים טובים שווה להות אגרסיבי ולהצליח במיידי.

    1. בוסטון יצאו גדולים אבל נשאר שם אי חורבות, בנייה לטווח ארוך מפחיתה את סיכוי האליפות אבל משאירה סגל טוב לאורך זמן

      1. כן, אבל בשיטה הנוכחית של הליגה יותר קל להיבנות מחדש (דרך הדראפט) והעתיד של בוסטון לא נראה כל-כך שחור. תוך משהו כמו 4 שנים (אולי אפילו פחות) הם יהיו שוב קבוצה חזקה. לכן שווה לקבוצה לנסות לבנות קבוצה כאן ועכשיו, ואם היא קבוצה עם היסטוריה ומשוק גדול היא תצליח להיבנות מחדש יחסית מהר (דרך הדראפט ודרך פיתוי של שחקנים חופשיים).

        תחשוב איפה בוסטון הייתה היום בלי הטרייד הזה..

  13. אסי יופי של כתבה !
    אני מסכים עם רוב מה שנאמר. לדעתי אם מלו יגיע לשיקגו זה יצליח כפי שכבר נאמר (מנחם) שמלו משחק הרבה יותר טוב בקבוצות טובות ומאוזנות, וכשהוא לא צריך לקחת את הכל עליו. בסה"כ הוא ריבאונדר לא רע.
    מרוב שכולם אומרים שהוא אובר-רייטד זה מתחיל להיראות שהוא אנדר רייטד (אני לא מאמין על עצמי שכתבתי את זה) בתנאי שלא יחתום בחווזה מקס.
    בתור תושב הדרום אנחנו נערכים לבריחה עם זנב בין הרגליים, למישהו יש מקום ברפת לעגלים הקטנים שלי ?
    🙂

    1. הבעיה של מלו היא הגנתית. הוא קטן לשמור על פורוורדים בעמדה 4, ואיטי מדי לשמור על הזריזות והאתלטיות של השחקנים בעמדה 3. אגב, איפה אתה גר?

      1. נכון, החסרונות שלו ידועים אבל אלו גם היתרונות שלו בהתקפה. אני מאמין שתיבודו ידע להפיק ממנו את המירב.
        אני גר קרוב לבאר שבע. לפני 5 דקות היתה אזעקה

  14. שחקן כמו לברון אתה לא מתאים אותו לשיטה, אתה מתאים את השיטה אליו. לפרטים אנא פנה לספולסטרה ול 2 הטבעות שלו

  15. בכלל בליגה, היות ולמרבית המאמנים אין יותר מדי יכולת החלטה על הסגל, היכולת שלהם להתאים את השיטה לשחקנים מאוד חשובה. בטח אם יש לך שחקן עלית כמו לברון שאתה חייב לשאוף למצות את היכולות שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט