מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.יוטה ג'אז – דוגמה מצויינת של 'בנייה מהאמצע' – או, 'מהבטן'!

בפוסט הזה נעזרתי בפרטים מהפוסט של זאק לאו מ-ESPN+ על הצלחתה של יוטה ג'אז לבנות את עצמה ע"י חיזוק 'אמצע', או חיזוק בטן הקבוצה, במקום לעשות בנייה מחדש המבוססת על הבאת כוכב-על ואז בנייה מתחתיו (Lowe — Utah's success, a backfired Hawks trade and OKC's two-man game – ESPN).

יוטה עשתה בשנתיים האחרונות מה שיוסטון רוקטס עשתה מ-2009 עד 2012 כשהיא איבדה את שני כוכבי העל שלה יאו מינג וטרייסי מגריידי, והיא עדיין 'NEVER BOTTOMED OUT' – או איבדה את הראש, אבל לא איבדה את הכרתה ע"י בנייה חדשה מהאמצע. יוסטון של אז שוטטה בגבולות ה-500. משך שלוש שנים עד שהיא חיזקה את ביטנה עם ג'יימס הארדן – שלפני בואו ליוסטון לא היה בשום פנים ואופן "SUPER STAR", ואיתו, ועוד כמה 'שחקני אמצע' או 'שחקני בטן', הפכה לקבוצה חזקה מאד שהלכה רחוק בפלייאוף שנה אחרי שנה עם סגל כזה:

NamePositionAgeHtWt(Kg)
Terrence JonesPower forward326'9"114
Corey BrewerSmall forward386'9"84
Troy Daniels#30Shooting guard326'4"90
Alexey ShvedPoint guard356'6"84
Josh SmithPower forward386'9"102
Pablo PrigioniPoint guard476'3"83
Jason Terry#3Point guard466'2"83
Donatas MotiejunasPower forward337'0"115
Patrick Beverley#21Point guard356'1"81
Trevor Ariza#1Small forward386'8"97
Isaiah Canaan#7Point guard326'0"90
Nick JohnsonShooting guard316'3"90
Tarik Black#28Power forward326'9"113
James Harden#13Shooting guard346'5"99
Kostas Papanikolaou#16Small forward336'8"106
Dwight HowardCenter386'10"120
Joey DorseyPower forward406'9"124
Clint Capela#15Center296'10"108
Francisco Garcia#32Shooting guard436'7"97
KJ McDanielsSmall forward316'6"92

זה בדיוק מה שקורה היום ביוטה שהסכימה להטריד את רודי גובר ודונובן מיצ'ל ולקבל עבורם את השחקנים האלה:

Malik Beasley, Patrick Beverley, Leandro Bolmaro, Walker Kessler (No. 22 pick in 2022 Draft), Jarred Vanderbilt, 2023 first-round pick, 2025 first-round pick, 2026 pick swap, 2027 first-round pick, and 2029 first-round pick 1.

ועל דונובן מיצ'ל יוטה קיבלה את 'שחקני הבטן' הבאים (פלוס בחירות דראפט גבוהות שישאירו את הג'אז בתמונה לשנים רבות!:

Jazz receive:

  • Collin Sexton
  • Lauri Markkanen
  • Ochai Agbaji
  • 2025 first-round pick
  • 2026 pick swap
  • 2027 first-round pick
  • 2028 pick swap
  • 2029 first-round pic

אתם יודעים מה עשתה יוטה ב-17 משחקיה האחרונים? היא 3-14! והיא ממשיכה לנצח ולהפתיע. זו השנה השנייה כשיוטה הורסת את כל הציפיות השליליות מהטרייד של שני הסופר-סטארים שלה רודי גובר ודונובן מיצ'ל.

ראו מה עושים מרקננן וסקסטון מהדיל של דונובן מיצ'ל:

 Lauri Markkanen, matching his breakout numbers from last season and playing with more physicality on both ends. Collin Sexton, an afterthought in the Mitchell deal, is averaging 17 points on 49% shooting in Utah's rejiggered starting five — a lineup featuring zero Utah draft picks, highly unusual for a rebuilding team.

ליוטה אין היום אף שחקן סופרסטאר, או +A. במקום יש לה את 'שחקני הבטן' – עם שני ראשים של לאורי מרקנן וג'ורדן קלרקסון – ומתחתם קולין סקסטון, טלן הורטון-טאקר, קיונטה ג'ורג', סימון פונטצ'יו, וולקר קסלר, קליי אולניק, אמצ'יי אגבג'י, וקריס דאן.

הג'אז לא שוקטת על שמריה, כמו שאומרים החברים שלי מטבריה וטירת הכרמל (גם החברים שלי מכרמיאל מדברים ככה). היא עשתה עוד טרייד של כוכבה המזדקן מייק קונלי על בחירת דראפט סיבוב ראשון עתידית מהלייקרס.

עם כל בחירות הדראפט העתידיות יוטה הבטיחה לא רק את חוזקה העכשווי, אלא הבטיחה את הישארותה בטופ בשנים הבאות. אני זוכר טוב טוב כיצד כולם קברו את יוטה על שהסכימה לוותר על כוכביה הגדולים – גובר ומיצ'ל – וגם קונלי. מסתבר שכל מה שהיא עשתה היה לחזק את עצמה (עוד תשמעו הרבה ממנה העונה), ולהבטיח לעצמה עתיד בהיר עוד יותר.

2. זיכרו את השם (והגובה): Zvonimir Ivisic מקרואטיה, 2.18 מ' (2'7) פרשמן באוניברסיטת קנטקי

הקרואטי הצעיר מחכה כבר מחודש ספטמבר להיות ELIGIBLE לשחק כפרשמן באוניברסיטת קנטקי. היום כבר עברה יותר מחצי עונה ורק שלשום הוא אושר ע"י ה-NCAA לשחק. אולי בגלל זה הוא ידחה את ההליכה לדראפט ה-NBA העונה, ויחכה עד העונה הבאה. לדעתי הכל תלוי מה הוא יעשה בעשרת המשחקים הבאים ובטורניר ה-NCAA.

3. ניקולה ג'וקיץ' עובר את מייקל ג'ורדן ב-PER RATING

PER הוא PLAYER EFFICIENCY RATING. את הנוסחה הרכיב הולינג'ר, ותוכל למצוא אותה כאן:

Player efficiency rating – Wikipedia

בגדול,

PER strives to measure a player's per-minute performance, while adjusting for pace. A league-average PER is always 15.00, which permits comparisons of player performance across seasons.

PER takes into account positive results, including field goals, free throws, 3-pointers, assists, rebounds, blocks and steals and negative results, including missed shots, turnovers and personal fouls. The formula adds positive stats and subtracts negative ones through a statistical point value system. The rating for each player is then adjusted to a per-minute basis so that, for example, substitutes can be compared with starters in playing time debates. It is also adjusted for the team's pace. In the end, one number sums up the players' statistical accomplishments for that season.

הנה עשרת הראשונים:

1. Nikola Jokic – 27.92

2. Michael Jordan – 27.91

3. LeBron James – 27.11

4. Anthony Davis – 26.89

5. Shaquille O'Neal – 26.43

6. David Robinson – 26.18

7. Wilt Chamberlain – 26.16

8. Bob Pettit – 25.45

9. Kevin Durant – 25.23

10. Giannis Antetokounmpo – 25.18

4. הנטס דורשים מחיר מגוחך עבור דוריאן פיני סמית

לפתע, משום מקום, דוריאן פיני סמית' מהנטס הפך לסחורה מבוקשת. אולי שימון יוכל להסביר לגולשים היקרים מה קרה שפתאום הוא הפך למצרך מבוקש בסופרמרקט של שחקני הכדורסל.

אבל מה שהנטס מבקשת עבורו הוא לא סתם מצחיק. הוא מגוחך:

5. עמנואל קוויקלי על לשחק עבור טורונטו לעומת לשחק עבור הניקס

"בטורונטו המדיה שואלת אותך שאלות כדי להבין יותר טוב מה עשית ומה אתה מנסה לעשות. בניו יורק? המדיה שואלת שאלות רק כדי להכשיל אותך, אפילו כשאתה שחקן מקומי"

6. בשבת, לברון ג'יימס מסביר את הסיבה לכל הצלחת 'משפחת ג'יימס'

לברון, עם אמו במשחק USC עם בנו ברוני:

Crazy man! My mom sitting right next to me just said “You know how amazing this is!? Sitting here with my son while watching my grandson on TV. I feel so present and blessed”.  Sh** almost brought me to tears just now.

7. קטע מההסטוריה (שהוא חדשה לאלה המכירים את עברו של קובי): "הוא אוהב יותר מדי את וונסה"

בתמונה קובי וונסה אשתו ב-2001 אחרי שהלייקרס זכו באליפות ה-NBA. אביו ג'ו – כדורסלן מקצועני אף הוא, באיטליה, הזהיר את קובי: "אתה אוהב אותה יותר מדי. זה יפגע בכדורסל שלך".

אולי הוא אהב את וונסה 'יותר מדי', אבל זה לא הפריע לו להטיל עוגן בשדות זרים, אם שימון יורד לסוף דעתי, והכדורסל שלו לא נפגע כהוא-זה מאהבתו העזה.

8. היום לפני…

*57 שנה: ווילט צ'מברליין קובר את כל 15 הזריקות שלו ברציפות. הוא שבר את שיאו הוא פעמיים, פעם עם 16 סלים רצופים, ואז נגד בולטימור עם 18 סלים רצופים, בפברואר 24, 1967.
*48 שנה: תום ואן ארסדייל מסינסינטי ואחיו התאום דיק ואן ארסדייל הם לא רק התאומים הראשונים להשתתף באותו אול סטאר, אלא גם האחים הראשונים.
*29 שנה: קרל מאלון קולע את סלו שמביאו ל-20,000 נקודות בנצחון יוטה על קליבלנד 94-84
*15 שנה: קרל מאלון משחק את הדקה ה-43,000 שלו בנצחון 89-84 על וונקובר, השחקן ה-8 ב-NBA להגיע לזה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

    1. פעם היה את הניו יורק ניקס שהיו בדרך כלל קופצים על עיסקאות מהסוג הזה. כל שחקן בינוני שאיזה קבוצה היתה שמה ביד 2 במחיר מופרך היה מגיע לניקס. ככה שיש לדברים האלה תקדים, אפילו אם זה מופרך.

  1. בס"ד
    תודה מנחם.
    כל אחד יכול לדרוש מה שהוא רוצה.
    גם אני יכול לדרוש 30 מיליון לעונה, מוכן להתפשר על מיליון או שניים..

  2. תודה מנחם
    אני מתגעגע לבת גלים, לא הייתי שם דיי הרבה זמן!
    פספסתי את כל הסערות האחרונות, אולי בזו שתגיע בסוף השבוע.
    הסלטיקס משחקים כעת יותר טוב עם ווייט הלטבי (פרוזינגס) והמחליפים ובלי טייטום ובראון.

      1. כישרון יש אבל אין שכל, זו הבעייה עם שני האולסטארים האלה.
        מרגיז שהם ממשיכים ליידות גם כשלא הולך. לטייטום ביום כזה יכולים להיות עוד 4 או 5 אסיסטים אם כשהוא נשמר טוב ימצא את השחקן הפנוי. אבל האמת היא שווייט די נהנה מזה שטייטום נשמר חזק ויותר קל לו לקלוע כי הלחץ עליו פחות גדול.
        אחרי שני משחקי נפל של ה Jיאים הם יפגשו הלילה את שני השקצים האמיתיים, לוקה את לוקו (ציקו ודיקו) של דאלאס. מופע ההתנגשויות.

  3. התקרית הביזארית של היום. קייטלין קלארק בהפסד נדיר (בהארכה). בסיום המשחק אוהדי היריבה הסתערו לתוך המגרש כדי לחגוג עם השחקניות, ובדרך אחת האוהדות התנגשה בקלארק, או יותר נכון קלארק היא זו שהתנגשה באוהדת. האוהדת קמה מייד והמשיכה בדרכה, אבל קלארק נשכבה על הריצפה בדרמטיות לברונית כשהשחקניות ואנשי הצוות של הקבוצה מקיפים אותה. אפשר לראות שקלארק לא באמת נפגעה בתקרית הזאת, אבל מה שטוב ללברון ג'יימס טוב גם עבור היורשת. היא למדה איך לצבור צפיות ותשומת לב, שאותם היא מתרגמת למליוני דולרים. לפחות ההתחזות המוזרה הזאת לא שינתה את תוצאת המשחק, כמו שקורה לאחרונה יותר מדי.

  4. מי שלא ראה עכשיו את השקץ מחלק הוראות למאמן שלו ולשופטים לא ראה שמחת בית השואבה מימיו.
    הבחילה הציפה את אפי. התחלתי לגחח ויצא לי קצף של אמסטל מהאוזן.

    1. פני הליגה ומועמד לmvp הgoat חחחחחללל

      הוא לא מבין למה לא מיישם את הוראות הנשיא שריקות ועוד שריקות ועוד,שריקות הלו תשרוק אני כבר בן 40 מה נראה לך יש לי כוח לחדור או לזרוק בלי קליר פאת???
      שופט מפגר אתה לא רואה שיצרתי מגע אמרו לך יש מגע לשרוק הנה מגע מגע מגע הוא בכלל שומר לידי זה אסור הוא באילגל פוזשן מה שופט לא לימדו אותך את החוקים??

    2. הפוסל בומי פוסל..
      ראית איך הוא מתווכח על דחיפה סטנדרטית שהוא עושה?
      כל משחק הוא עושה לא מעט כאלה. זה מותר בתנאי שרק הוא עושה את זה.
      יצור ניקלה!

    1. כן. כנראה סרטן אגרסיבי. מפתיע מאוד.
      כמובן שאני לא יודע אם קשור למקרה, אבל קראתי לאחרונה שפייזר השקיעו עשרות ביליונים בהימור שסרטנים אגרסיביים יהיו מאוד נפוצים בעתיד הקרוב. יודעים משהו?
      https://www.facebook.com/coyote1111/posts/pfbid0JdHGtViCCKRXjafcSRB14M4HEhZ9k6fiM8514myvf4bYogNPQeo2jWDJ2jUoCi6Nl

          1. אני טוען ששום דבר שהליצנית הזו כותבת לא אמין. קישורים לאן בדיוק? טוויטר? עיתון זבל תיאלנדי? כנראה שפייזר שהיא חברת תרופות משקיעה למרבה הפלא בתרופות לסרטן. הקישור של זה לחיסונים הוא בראש של לימור פרירא וחבריה ההזויים.

            1. אף פעם אי אפשר לדעת אנחנו חיים בעולם של פסיכופטים ורשעים גמורים עם תואר בנוכלות.
              לא לפסול על הסף.
              הלו יש שרים שלא גומרים את החודש ונההורים תומכים בהם כלכלית!!

  5. בכל התגובות שלי אני נגד בניה מחדש מהיסוד.
    יוטה וגם אינדיאנה מוכיחות שהכי טוב לבנות מהאמצע.
    פילי של תקופת הפרוסס מוכיחה שטנקינג זו שיטה גרועה שלא מניבה תוצאות.

  6. תודה מנחם.
    "אולי הוא אהב את וונסה 'יותר מדי', אבל זה לא הפריע לו להטיל עוגן בשדות זרים, אם שימון יורד לסוף דעתי, והכדורסל שלו לא נפגע כהוא-זה מאהבתו העזה."
    – מסכים בהחלט.
    .
    ליאור ליובין הלך לעולמו. עצוב מאוד, סך הכל בן 46 (שיחק מול דה שוט שלנו?)

  7. יוטה זה סתם פוקס. איינג׳ ניסה לעשות טנקינג בשביל למקסם את כל הבחירות שהשיג, הוא בכלל לא הבין מאיפה נופלים עליו כל הנצחונות האלה. גם עכשיו אם מועדון יציע לו טרייד על מארקאנן או סקסטון, הוא ייקח אותו.

    1. מאד מקווה שלא!
      לא חסרות לו בחירות ועוד תופינים, עדיף להמשיך לבשל את הצעירים ולהמשיך להיבנות.

  8. תודה רבה מנחם.
    יוטה פגעה במרקנן והכול נבנה סביבו. הוא אולי לא A+ אבל הוא בין 25 שחקני הכדורסל הטובים בליגה כיום. פשוט בשוק שפחות מקבל את הדגש. המצחיק הוא שקליבלנד שמה אותו כקלעי סטטי לבן שעומד וזורק שלשות כמחבר בין מובלי ואלן לקו האחורי. מי שהפך אותו לכוכב NBA (כוכב בינלאומי הוא כבר כמה שנים) זה וויל הארדי מאמן הג'ז. הארדי הוא אחד המאמנים הטובים והיצירתיים בליגה. אם אין לו כוכב הוא מכה אותך בגלים. הוא איזן בין החמישייה לספסל כך שבכול רגע אתה מותקף בגל של גארדים מהירים יחד עם כמה מגנים. אבל בסוף הפגיעה במרקנן היא מה שגרמה לסיפור להיראות מעניין. אם משווים למאמן הרווחי בליגה, מונטי ווילאמס שכבר שחקנים על סמך ליגת קיץ או מחנה אימונים לא טוב ורק עכשיו מתעורר, הארדי החייה קריירות שאפילו אני חשבתי שנגמרו. כריס דאן למשל. הוא הוריד את קסלר לספסל אחרי שכולם עפו עליו עד שהגיע לנבחרת ארה"ב כדי לייצר ליד מרקנן מיסמאץ' מהיר בדמות ג'ון קולינס. קולינס שהיה רכיב בעיקר מזיק באטלנטה, סוף סוף יושב במקומו הטבעי כרול פלייר אבל הארדי שם אותו בעמדת הסנטר ליד מרקנן הענק שגורמת ליריבות להתמודד עם שחקן עם מהירות ואתלטיות של ווינג בגובה 8'6 שבהתקפה הוא טס במורד המגרש ובהגנה הוא מתפקד כול פעם על פי המצ' אפ. בחמישייה השנייה הוא עולה עם קיונטה וקלרקסון עם אוליניק, קסלר ואובג'י. הבעייה של הג'ז עכשיו שהיא עמוקה מדי ושחקנים כמו THT או הרוקי המבטיח טיילר הנדריקס לא רואים כמעט מגרש.
    .
    איביסיץ כבר הרבה זמן על הרדאר. עוד לא התחלתי לכתוב על דראפט 2024. אני מניח שאתחיל בקרוב. אבל זהו אחד הדראפטים החלשים ביותר בעשור האחרון. במיוחד בטופ. אין הסכמה בשום אתר או בין אף מומחה אפילו לגבי מי בטופ 5. אביסיץ קיבל את ה-OK לשחק בקנטקי אחרי שה-NCAA הערים עליו קשיים כי שיחק באירופה כמקצוען. אני מתקשה לראות אותו מקבל דקות רבות בקנטקי על ההתחלה, אבל ישימו עליו עין. כרגע אני רואה אותו מדורג יחסית נמוך באזור העשירייה השישית. אבל ברגע שיקבל אפילו קצת אור בקנטקי ויראה מספיק זה יקפיץ אותו.
    .
    PER זו סטטיסטיקה שנוצרה ב-reverse engineering. הם שיחקו עם המדד עד שהגיעו לשיקוף של המצב כפי שהעיניים ראו זאת. PER לוקח בחשבון סלי שדה, שלשות, עונשין וגם אסיסטים, ריבאונדים, חסימות וחטיפות היא מפחיתה מזה את ההחמצות, איבודים ועבירות אישיות. המשקל של כל סטיטיסטיקה היא שרירותית משהו ובנוייה על ניתוח נתוני עבר. בנוסף PER לא מסתכל על אפקט הגנתי ולא מתייחסת לדקות משחק. זה כן מספיק מעניין כדי להצביע על משהו, אך לא הייתי מדקדק במספרים ברמה שמבחינה בין 2 שחקנים.
    .
    הנטס מחפשים ייאוש אצל קבוצה הצמאה ל-3D. פיני סמית' היה בעל ערך נהדר כשיצא מדאלאס. עכשיו הערך נמוך בהרבה. אבל הדד ליין מתקרב ויש קבוצות שמתחילות לאבד גובה והנטס רוצים לתפוס אחת מהן

    1. איביסיץ' קיבל 16 דקות כבר במשחק הראשון ככה שנראה שזמן מגרש ייהיה לו.
      לפני שאני מתחיל עוד דיון שאתה משאיר באמצע – לא ענית לגבי סטף: מתי התחילו לשרוק לטובתו ומתי הפסיקו?

      1. העניין החשוב הוא לא ל"טובתו" או ל"רעתו". יש לסטף תנועה בזריקה שכאשר שומר צמוד אליו, הרגליים של סטף יוצרות מגע עם השומר וסטף נופל אחורה. בעבר היה מקבל יותר שריקות לעבירות על שלוש נקודות. במיוחד אחרי שדוראנט עזב. עד אז לא היה מקבל כמעט שריקות בכלל.
        ב-2021 הוביל את הליגה עם 40 פאולים בזריקת 3 – הליגה נתנה דגש על עניין הרגליים גם לגביו וגם לגבי הארדן. אפילו זוכר שבאחד המשחקים הראשונים קיבל שריקה לתוקף על עלייה לקליעה בה נפל.
        ב-2022 – כבר ירד ל-28 ב-64 משחקים
        2023 – 26 עבירות ל-3
        אבל שוב, זה לא נכון רק לשלוף סטטיסטית. הוא יוצר מגע בשלשות שהוא זורק ולא מעט פעמים זה מפיל אותו והוא לא מקבל שריקה מכיוון שהשופטים לא רואים זאת כתנועה טבעית. בנוסף סטף הסביר בראיון פעם שהוא מפיל את עצמו ולא בולם כי זה שומר לו על הכרסוליים. משהו בסגנון הזה. הנקודה הייתה שהשופטים מחליטים על פי השחקן האם מדובר על תנועה טבעית או יצירת מגע חריג עם הגוף. אבל זה דיון מאוד ארוך. האם הטענה שלך היא ששופטים הם לא רובוטים והם צריכים ל"חוש" את המשחק? כי אם כן אני לא מבין איך שחקן יודע מראש איך להתנהג אם במשחק אחד אותן פעולות נותנות לו 2 עבירות מהירות שמוציאות אותו מהמשחק ואותן פעולות מאפשרות לו להישאר על המגרש במשחק אחר? אשאיר לך את הבמה

        1. אני טוען שמספר העבירות שנשרקות לסטף בזריקה לשלוש הוא לא חריג ולא היה חריג בטח בהתחשב בכמה הוא זורק – ב-2021 זה יותר חריגה סטטיסטית מאשר כל דבר אחר אבל הוא בודאי לא הדוגמה הקלאסית לתנועה לא טבעית בזריקה – זה מגיע אצלו בעיקר כשיש צורך בשחרור מאד מהיר.

          1. אני מבין. בסדר גמור. אני פחות אוהב לחפש נתונים שמאששים או מפריחים תופעה מכיוון שכדורסל לא מתרחש בוואקום סטטיסטי. הבאתי דוגמא לכך שלי זכור שב-2022 נתנו דגש על העניין של סטף ואנקדוטלית זה מסתדר עם המספרים. אני זוכר שבעבר היו מגנים מאוד נזהרים שלא לגוע בו וכיום מגינים בכיף נופלים עליו לאחר הזריקה בלי שריקה. זה לא בא לידי ביטוי בסטטיסטיקה. אבל שווה לשים לב.
            זה כמו שמביאים כדוגמה את הירידה בכמות השריקות הכללית של מספר עבירות למשחק את העובדה שההגנות דווקא חזקות היום. ובעיני זה לא נכון מכיוון שזה גורס שהגנה חזקה מתקיימת בקורלציה ובסיבתיות מול (חוסר) שריקות לעבירות וזה לא נכון לוגית. בדיוק כמו בטענות מאמנים הגורסים שהמשתנה של כניסות לסל אמור להיות בקורלציה עם שריקות לעבירות. גם עניין לא נכון גם אם יש לו קורלציה כזו או אחרת סטטיסטית. בסוף אין מנוס מלהסתכל על שטף המשחק ולראות בעינים עם כל ההטיות שבאות עם זה.
            הbottom line שלי הוא שהשיפוט כיום לא מצליח לגבש אחידות, מלא בפרשנות סובייקטיבית שבחלקו באופן בולט נראה שלומדים את השחקנים יחד עם הנטיות שלהם ומשתמשים בזה בשריקות. איך למכור את זה לבית משפט אני לא יודע. אני יודע שזו תופעה שרבים מהליגה ממאמנים ועד שחקני עבר והווה מדברים עלייה.

            1. אבל זה בדיוק העניין – דוגמה אנקדוטלית היא בדיוק זה – לא משהו שמדגים תופעה כללית.
              אז כן לסטף יש גם מקרים כאלה אבל הוא לא ה'מודל'

          1. ברור…דגש כללי שלא נותן דגש על אף שחקן. בחיאת עידו. כשהליגה התבקשה ב-2022 לשים לב לסבסובים של ג'ורדן פול, במשחק הראשון שרקו לו "משיכה" 3 פעמים. מאז ועד היום אני לא רואה ששורקים את השריקה הזו. הליגה כולה משתמשת בכדרור עם משיכה או palming ובקושי נשרק. אותו כנ"ל קרא עם הארדן וההוקינג עם היד. אם אין ג'יימס הארדן הליגה לא נכנסת בסיפור הזה. הוא חטף ראשון את השריקות אבל אחרים לא הפסיקו והמשיכו להעתיק ממנו ולקבל שריקות. אבל אין לי וויכוח אתך אם אתה רואה בשופטים גורמים חסרי פניות שעסוקים בלשפוט את הסיטואציה הנקרת בדרכם הבאופן האובייקטיבי ביותר. בסוף לשנינו יש זוגות עינים וכל אחד רואה מה שהוא רוצה ומפרשן את מה שהוא מבין.

            1. כמו בשאר המקרים שציינת אתמול – זה שאתה לא רואה לא אומר שזה לא קורה. הליגה ממשיכה לשים דגש על ההוקינג ושמו על זה גם השנה דגש. שופטים ימשיכו לפספס שריקות כי מה לעשות זה אחד מענפי הספורט הקשים לשיפוט. לא יודע מאיפה אתה מביא את הטענה שאני חושב ששום דבר לא משפיע על השופטים אבל כמו שהסבירו לך אתמול אתה אומר המון דברים שמתייחסים לחוקים שמתעלמים/מציגים לא נכון את ההנחיות שהליגה נותנת לשופטים.

            2. ואגב – זה טבעי ואנושי כשאומרים לך לשים לב למשהו להתייחס אליו הרבה בהתחלה ואז מגיעה דעיכה. זה נורמלי וככה מטמיעים עקרונות. אני זוכר איך בחודש הראשון של הדגשת הפרידום אוף מובמנט מחדש היייתה עליה בשריקת עבירות שהתיישרה אחר כך בהמשך העונה ומאז זה מוטמע

            3. ודבר אחרון – ברור שהבעיה הכי גדולה בשיפוט היא העקביות. אבל כל ההגדרות ה'מסובכות' שאתה מלין עליהן נועדו בעיקר כדי לנסות לייצר עקביות.
              להגיד שזה מצליח – לא ממש. אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לנסות.

  9. היו ליוטהנשני כוכבים ?
    רגע…
    אז גם לוקה הוא כוכב וגם הארדן ביוסטון:
    שחקנים שפוגעים בקבוצה אך מנפחים את הסטטיסטיקה .
    ואוו אז גם ראסל ווסטברטק היה כוכב ,לא ?
    כוכבים נו שוין …
    כדרסל הוא משחק קבוצתי לא ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט