אירועי דיומא – 21.01.2024 – טניס

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה – שמינית הגמר

שבוע טוב. לפנות בוקר, שעון ישראל, יתחיל שלב 16 האחרונים בגרנד סלאם הראשון של השנה ואשתדל לסקר בקצרה את הטורניר לאורך השבוע הקרוב. המשחקים משודרים בשני ערוצי היורוספורט.

גברים

04:30 (שעה משוערת): נובאק דג'וקוביץ' – אדריאן מנארינו (צרפת): שני משחקיו הראשונים של הסרבי, שהניף את התואר במלבורן לא פחות מעשר פעמים, היו קשים מהמצופה. הוא איבד מערכה מול שכנו הקרואטי, דינו פריז'מיץ' בן ה-18, בסיבוב הראשון, וכך גם נגד אלכסיי פופירין, שנדחף במרץ על ידי הקהל המקומי, בסיבוב השני. יתרה מכך, בשני המשחקים הללו, יריביו לא היו רחוקים מלשבור את הגשותיו במערכה השלישית, אך המדורג ראשון בעולם יכל להם. בסיבוב השלישי הוא גבר בשלוש מערכות על תומאס מרטין אצ'וורי הארגנטיני. אדריאן מנארינו בן ה-35 משחק בחצי השנה את הטניס הטוב ביותר בחייו. החל מיוני 2023 הוא זכה בשלושה תארים בסבב, שהקנו לו את המקום ה-19 בעולם, הגבוה ביותר בו דורג אי פעם. כושרו המעולה של המחבט הצרפתי הבכיר כיום נמשך גם בשנה החדשה. מנארינו השמאלי, שמצטיין על המשטחים הקשים והדשא, נדרש למערכה מכרעת בכל שלושת משחקיו בטורניר עד כה, והצליח לגבור בסיבוב השלישי על בן שלטון, האמריקאי המוכשר בעל מכות הפתיחה החזקות, שהעפיל לחצי הגמר באליפות ארה"ב האחרונה. מיותר לציין, כי נובאק בן ה-36 מועמד לניצחון ולהמשיך במסע ההגנה שלו על התואר.

04:30 (שעה משוערת): סטפנוס ציציפאס (יוון) – טיילור פריץ (ארה"ב): ציציפאס, שהגיע עד לגמר הטורניר לפני שנה ומציג טניס התקפי ביותר, מועמד אמנם לנצח, אך יריבו, האחרון מהגברים של ארצו שנותר בטורניר היחידים, משחק באופן אגרסיבי אף הוא ועשוי להקשות על היווני. לאור עוצמותיהן הרבות של מכות הפתיחה שלהם, ייתכן שלפחות מערכה אחת ביניהם תידרש להכרעה בשובר שוויון.

07:00 (שעה משוערת): יאניק סינר (איטליה) – קארן חצ'אנוב (רוסיה): סינר בן ה-22 העלה את רמתו החל ממחציתה השנייה של השנה שעברה. האיטלקי הטירולי, שעסק גם בסקי אלפיני בצעירותו, העפיל, בין היתר, לחצי הגמר בווימבלדון, התמודד במשחק המכריע בטורניר "גמר הסבב" וסייע לארצו לזכות בגביע הדייויס בפעם השנייה בתולדותיה. כל אלה הביאו לעלייתו למקום הרביעי בדירוג העולמי. סינר חובט חזק מאוד מן הקו האחורי ונע היטב ובמהירות על המגרש. חצ'אנוב, אחד משלושת בני ארצו שהעפיל לשלב זה, מצטיין במכות הפתיחה החזקות שלו ממרום שני המטרים אליהם הוא מתנשא ובחבטותיו ההתקפיות החזקות. שובר שוויון אחד או יותר הוא אפשרות מציאותית למדי גם במשחק זה, אך נראה כי האיטלקי הוא המועמד לניצחון ולהעפלה לרבע הגמר.

10:00: אנדריי רובליוב (רוסיה) – אלכס דה מינואור (אוסטרליה): אין צורך לציין למי תהיה נתונה אהדת הקהל, שעשויה להוות "רוח גבית" לאוסטרלי בן ה-24, אשר ניחן במהירות ובזריזות רבה. דה מינואור, כפי שציין עדו בכתבתו על הטורניר, מצויי בכושר מצוין ואף גבר על דג'וקוביץ' באחד מטורנירי ההכנה לפני כשבועיים. אנדריי רובליוב הוא אחד הטניסאים היציבים בסבב ונמצא בעשיריה הראשונה בדירוג מזה מספר שנים. על פניו, הוא שחקן עוצמתי יותר מיריבו ומועמד לניצחון. עם זאת, תמיכת הקהל יחד עם נחישותו של האוסטרלי יהפכו כנראה את המשחק להתמודדות פתוחה ומותחת, שספק אם תסתיים בשלוש מערכות.

נשים

03:00: קוקו גאוף (ארה"ב) – מגדלנה פרנך (פולין): באופן די מפתיע, הפולניה בת ה-26, שמדורגת במקום ה-69, נותרה הנציגה היחידה של ארצה בטורניר הנשים, לאחר שהמדורגת ראשונה בעולם, איגה שוויונטק, הודחה אתמול בסיבוב השלישי על ידי לינדה נוסקובה הצ'כית. גאוף בת ה-19, שמדורגת רביעית בעולם וזכתה באליפות ארה"ב לפני מספר חודשים, משחקת כמו טניסאית וותיקה ומנוסה, היות והיא נמצאת בסבב המקצועני כמעט שש שנים. היא גם מועמדת לנצח ולעלות לשלב הבא.

04:00: ארינה סבאלנקה (בלארוס) – אמנדה אניסימובה (ארה"ב): סבאלנקה, בעלת המשחק ההתקפי וחבטותיה החזקות, תנסה להמשיך ולהתקדם בטורניר בדרך להגנה על תוארה משנה שעברה. מעברה השני של הרשת תשחק אמנדה אניסימובה, שבהיותה בת 17, לפני חמש שנים, העפילה לחצי הגמר ברולאן גארוס, אך מותו בטרם עת של אביה, שגם אימן אותה, גרם לירידה בכושרה. נאחל לה, אם כך, בשורות טובות והמשך הצלחה בסבב המקצועני.

04:00: מרתה קוסטיוק (אוקראינה) – מריה טימופייבה (רוסיה): האוקראינית מדורגת גבוה יותר, במקום ה-37, אך טימופייבה ניצחה כבר שישה משחקים רצופים במלבורן, היות והעפילה להגרלה הראשית מטורניר המוקדמות. בסיבוב השני היא גברה על קארולין ווזניאצקי מדנמרק, האלופה ב-2018, שחזרה לסבב לאחר שתי לידות.

08:00 (שעה משוערת): ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה) – מירה אנדרייבה (רוסיה): הצ'כית בת ה-28 זכתה ברולאן גארוס ב-2021. בנוסף, היא מצטיינת במשחק הזוגות, מה שבא לידי ביטוי, בין השאר, במשחק רשת מעולה. יריבתה היא שחקנית צעירה מאוד, בת 16 בלבד, שהספיקה כבר לשחק בשמינית הגמר בווימבלדון. על אף גילה הצעיר, אנדרייבה הפגינה בגרות במשחקה בסיבוב השלישי במלבורן, כשחזרה מפיגור 5:1 במערכה המכרעת לניצחון מול דיאן פארי הצרפתיה. לפני כן, בסיבוב השני, הרוסיה גברה על אונס ג'אבור מתוניסיה, המדורגת שישית בעולם.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. בינתיים כמה מאות קילומטרים ממלבורן IPT פותחים את עונת הרכיבה בצורה חלומית. אחרי שבוע שבו כל יום שמו רוכב בטופ10 אבל מבלי לעמוד על המדרגה העליונה בפודיום סטיבי וויליאמס לוקח את הקטע המכריע על מאונט לופטי וזוכה גם במירוץ כולו. זה ניצחון ראשון לקבוצה המתחדשת במירוץ קטעים בדרג הוורלד טור והישג השיא של וויליאמס שרק לפני שנתיים כמעט ולא מצא קבוצה שתחתים אותו.
    יונתן נרווייז הקולומביאני והסנסציה הצעירה – אייזק דל טורו המקסיקני (תזכרו את השם) סוגרים את הפודיום עם ניחוח אמריקה הלטינית

    1. ואם כבר לא למצוא קבוצה אי אפשר שלא להתייחס לצד הפחות משמח של פתיחת העונה של IPT – עומר גולדשטיין והקבוצה לא הצלייחו להגיע לסיכום על חוזה (לא מעט בגלל שינוי הכיוון שעשו בקבוצה) וכרגע נראה שאין קבוצה בדרג מתאים שתחתים אותו.זה עלול להביא אותו ללכת בדרכי אחיו רועי ולפרוש. אחרי שגם האח הצעיר (עידו) עבר לקבוצה אחרת כבר לפני שנה קשה שלא לחשוב שיש שם דם רע בין שני הצדדים.
      אכזבה עצומה כי למרות השנה הקודמת הלא מוצלחת עומר היה בדרך למעלה ולגמרי שייך לפלוטון העולמי.

    2. אייזק דל טורו גם הוביל מס קטעים במירוץ.
      יפה לך מחיקו .
      אכן שיפשפתי את העיניים מספר
      פעמים ושאלתי מי היה מנצח הקטע…
      אוסטרלי בן 28 שכבר ניצח קטע פעם בטור של טורקיה
      וכן שאלתי מיהו סטיב וליאמס …
      כנראה שאמשיך לשאול…
      ובעיניין אופניים רזי בשבילך :
      השם הוא דייב ברייספורד
      והוא עובר למנצסטר יונייטד.

  2. איזו פתיחה נפלאה לעונה, שבמירוץ הראשון של השנה הקבוצה מביאה את התוצאה הכי טובה אי פעם!
    סטיבי עשה קולות כבר בעונה שעברה כשניצח מירוץ קטעים מדרג נמוך יותר. אבל אני לא חושב שמישהו ראה את זה מגיע. עכשיו השאלה היא האם יש פה קפיצת מדרגה שיכולה להביא אותו למקומות אפילו יותר רחוקים. צריך לומר- הוא ניצח פה את סיימון ייטס, שסיים בטופ 10 (5?) בטור האחרון

    1. התשובה היא כנראה שלא. אל תסתכל על כושר פתיחת עונה כמדד, לייטס יש תוכניות חשובות יותר ואם תסתכל גם ככה על רשימת השמות קבוצות הוורלד טור לא ששות לשלוח רוכבים לאוסטרליה.

      1. כן זה נכון. אבל עדיין הישג פנטסטי. אני לא זוכר מירוץ קטעים מהדרג הראשון (גם אם הוא לא מהנחשבים) שנוצח על ידי רוכב מקבוצת דרג שני

  3. תודה אלכס
    נולה מחמם מנועים וקוטל דיי בקלות את הצרפתי.
    גם במערכה האחרונה לא התקשה במיוחד.
    מעניין את מי יפגוש ברבע.

  4. קריאציקובה אהובתי בשלב הבא. ניצחה את העתיד – מירה אנדרובה. כרגע שתי צ'כיות ברבע הגמר. רמת המאמנים שמה פסיכית. הם פשוט פס ייצור!

    נובאק נראה טוב יותר כל משחק שעובר. צדק מי שאמר שהתחזית שלי מפגרת.

    1. אפחד לא אמר שהתחזית שלך מפגרת רק שלא צריך להספיד את נובאק חוץ מזה שהטורניר עדיין לא נגמר…
      אם נולה יקח את הטורניר הזה, באמת נגמרו המילים. זה לגמרי לא יהיה אנושי.

    1. אתמול תקרית גזענית מכוערת מאד באודינה כשהחוליגנים יללו לכיוון שוער מילאן וגרמו לו לעזוב את המגרש לכמה דקות. מקווה שהמועדון ייענש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט