1.אם דווין בוקר יכול, כמה שחקני NBA אחרים יכולים
דווין בוקר קולע את ה-50 השני ברציפות שלו. וואללה ווילט צ'מברליין חדש (שב-1962 סיים עונה שלמה בממוצע של 50.6 נקודות).
תסתכלו על בוקר: פרצוף של 'ילד טוב ירושלים…
הוא, אולי, יותר מדי גבוה מלהיות פוינט גארד מהיר וחודר א-לה אלן אייברסון. הוא, אולי, קצת נמוך מדי מלהיות פורוורד מפציץ מהסוג של ג'יאניס, או לארי בירד לפניו. בוקר הוא 1.96 מ', זה גובה נמוך ב-4 ס"מ מהגובה הממוצע ב-NBA והוא שוקל 206 פאונדס או 93.44 ק"ג, ב-5 ק"ג פחות מהממוצע ב-NBA:
**********
The average height of NBA players during the 2022-23 season was 6 feet 6.74 inches (200cm), with an average weight of 217.62 pounds (98.7kg) 12. The average height of NBA players has been increasing over the years. In the 2021-2022 season, the average height was 6’6" (198.6cm) 3. In the 1952 season, the average height was 5’9" (175.3cm) 3. The tallest player ever in the NBA was Georghe Muresan, who stood at 7’7" (231.14cm) 3.\
בתיכון הוא עבר בשנת הג'וניור לגור עם אביו במיסיסיפי ושם שבר את הכלים בתיכון עם כל מיני שיאי קליעה (Devin Booker – Wikipedia) (אם כי בקולג' בקנטקי הוא היה די ממוצע משום מה, ואולי באשמת המאמן ג'ון קליפרי):
In 38 games for Kentucky in 2014–15, Booker averaged 10.0 points, 2.0 rebounds, and 1.1 assists in 21.5 minutes per game.[68] He subsequently earned SEC Sixth Man of the Year honors and was named to the SEC All-Freshman Team and the All-SEC Second Team.[69]
מה הוא עשה אמש? הוא קלע 6 שלשות בדרך ל-50 נקודות. 25 נקודות כבר ברבע הראשון.
מי שהיה במשחק ראה את זה:
Devin Booker back in after playing entire 1st quarter, start of 2nd.
Well earned rest.
25 points in 1st quarter on 9-of-11 FGs (3-of-3 from 3).
28 career high for pts in quarter. Franchise best. Did it twice.
Five 25+ pt quarter, 21 with 20+ pt quarter. #Suns up 18 #Pelicans pic.twitter.com/ecUVOBfoDg
— Duane Rankin (@DuaneRankin) January 20, 2024
עובדות קצרות ומהירות:
Booker scored a season-high 52 points in 37 minutes — his second straight 50-point game against New Orleans — and the Phoenix Suns beat the Pelicans 123-109 on Friday night for their fourth straight victory.
Booker reached 50 points for the sixth time in his career. He had a career-high 70 at Boston on March 24, 2017. All other players in Suns history have six 50-point games combined.
וכאן למעשה מתחיל הסיפור. לדווין בוקר אין כל עליונות פיזית על השחקן הממוצע ב-NBA: הוא טיפונת נמוך יותר, קצת קל יותר, אין לו ניתור יוצא דופן, והוא לא מהיר או זריז במיוחד. הוא ממוצע בממדי גופו וב-SKILLS שלו.
כל השחקנים האלה שווים, לפחות, לדווין בוקר במימדים, וביכולות הגופניות הבסיסיות כגון מהירות, התמדה, POWER (היכולת החשובה ביותר בניתור), כוח, זמן ריאקציה, וכו' (אני סתם בוחר כמה מהראש): ברוס בראון, דווין וואסל, ג'יידן מקדניאלס, טריי מורפי, דילון ברוקס, כריס מידלטון, דסמונד ביין, כריסטיאן בראון – ועוד איזה 20-30 בערך באותם ממדים ואותו תפקיד.
ובכל זאת דווין בוקר יכול לקלוע 50, וכעבור יומיים עוד 50, והם לא יכולים.
אז מה ההבדל ביניהם?
אני תמיד האמנתי ברף שאתלט 'קובע' בראשו. בוקר עולה לכל משחק בידיעה שעליו להיות הקלעי מס' 1 במשחק. זה עניין של אופי, ומין BAR שיש לאתלט בראש. דווין בוקר הוא – באופיו – מין מיקי ברקוביץ'. גם ג'מאל מוריי נראה לי אותו מין טיפוס. בעבר – ולפעמים עדיין בהווה – סטפן קרי, קליי תומפסון, ג'ימי באטלר, או קוואי לינרד נותנים משחקים של 40 נקודות כי הם עשו זאת בעבר והרף שלהם נמצא גבוה לפעמים מיכולתם הגופנית בהווה. זה עניין של אמונה עצמית, חוצפה, וציפייה להיות כוכב המשחק.
דווין בוקר הוא היום אחד המובילים – אם לא המוביל הראשי ב-NBA – בכל התכונות האלה שציינתי למרות שאין לו כל יתרונות גופניים על האחרים.
2. מה קורה עם ספנסר דינווידי מהנטס?
הנה מה שזאק לאו מ-ESPN כתב על ספנסר דינווידי:
"One player on the Brooklyn Nets may be quiet-quitting"
הוא הוסיף: "נראה כאילו ספנסר דינווידי הוא במין שביתה"
אמנם הוא קלע אמש נגד הלייקרס 19 נקודות והיה שותף לנצחון המוחץ על הלייקרס, אבל זאת הייתה הברקה חד-פעמית לאחרונה, ואולי אפילו מין 'תשובה' לפוסט של לאו.
לאו אינו היחיד:
Team outlet NetsDaily confirmed Lowe’s observation about Dinwiddie seemingly being on a strike of sorts, posting Friday on X that they have “heard [the] same thing from a league source.”
השורה התחתונה היא שלספנסר ישנה עונה מחורבנת ודפוקה:
The 30-year-old Dinwiddie is indeed having a miserable season for the 16-24 Nets. His efficiency is in the urinal (with 39/32/78 shooting splits), and his marks of 13.3 points on 10.9 shots per game are his lowest in more than a half-decade.
ידוע שדינווידי היה מאושר בדאלאס וכאב לו לחזור לסיבוב שני בנטס. אולי הוא לא 'החליט' להסתאב בכדורסל שלו בנטס, אבל זה קורה בתת ההכרה שלו, כפי שלימד אותנו המורה שלנו קווינט. (המורה שלנו קווינט היה אוהד שפוט של הפועל חיפה. אני הייתי שפוט של מכבי חיפה. כשהוא דיבר על דברים שקורים בתת-הכרה בכיתה ג' מיד הרמתי את ידי ושאלתי אם יש מצב שהוא – בתת הכרה – אוהד את מכבי חיפה. כמובן שהוא קרא לי לשולחן לקבל חבטה בסרגל בכף ידי המושטת על השולחן, וכמובן שהספקתי לסלק את ידי והסרגל שלו פגע שוב בשולחן).
3. עכשיו גם מילווקי הולכת 'ALL OUT' כדי להשיג את דג'ונטה מוריי בטרייד
ב'מעורב' שלי אתמול כתבתי על הקבוצות שמעוניינות מאד בטרייד שיביא להן את דג'ונטה מוריי מאטלנטה האוקס. הסברתי למה זאת תהיה טעות קולוסאלית של ההאוקס להטרידו.
הבוקר נודע שלפתע ישנה 'מזרחית' המעוניינת מאד בו, ומאמינה שהוא היום החלק בפאזל שחסר לה על מנת להחזיר את נאליפות לביתה – מילווקי באקס!
4. מה הלייקרס מוכנה לתת עבור דג'ונטה מוריי
Jovan Buha of The Athletic reported Friday on one particular trade iteration that the Lakers and Hawks have recently discussed. It would have Murray heading to the Lakers in exchange for D’Angelo Russell, rookie Jalen Hood-Schifino, a 2029 first-round draft pick, and additional draft compensation.
זנ TOTALLY לא מספיק עבור דג'ונטה מוריי. האם הלייקרס רציניים או סתם מתבדחים?
5. קריסטאפס פרוז'נגיס מסביר רת הדומיננטיות של ניקולה יוקיץ'
קריסטאפס פרוז'ינגיס נותן לסרבי את המחמאה הגדולה ביותר אחרי ההפסד לנאגטס, הראשון לסלטיקס בבית העונה:
"He’s a pure basketball mastermind," Porzingis said of Jokic
לשחקן הקולע במשחק אדיר בחשיבותו כזה – בביתה של הסלטיקס הבלתי מנוצחת – 34 נק' עם 12 קרשים ו-9 לא צריכים לתת תוארי שם או מחמאות. המספרים מדברים בעד עצמם, אבל עדיין הייתה זו ג'סטה נאה מיריב!
6. אם הלייקרס לא מצליחה להטריד עבור דג'ונטה מוריי, נחשו מי הוא הדג הבא שברצונה לדוג:
woj just hinted at the lakers being extremely interested in bruce brown
he even went as far as to say they tried trading for him while he was a pacer
wow pic.twitter.com/FhhBLVkU07
— Coach Rome (@Rome_Beast) January 20, 2024
7. איש צוות ה-ESPN/ABC קנדריק פרקינס עולה חזק על מאמן הסלטיקס ג'ו מזולה אחרי ההפסד לנאגטס
קנדריק פרקינס עולה חזק על ג'ו מזולה בזה ששחקני הסלטיקס לא מצליחים להגיע למצבים של "EASY LOOKS" ומסכם שהמשחק של הסלטיקס מזכיר לו כדורסל של AAU BASKETBALL. אני רק רוצה להזכיר לגולשים היקרים (אתם ממש יקרים לי!) שאותו קנדריק פרקינס גיחך בעונה שעברה על ניקולה יוקיץ', "הסרבי הענק שבקושי זז ונראה כמו דוב אחרי שנת החורף", ואותו 'דוב' זכה באליפות ה-NBA ובגביע ה-MVP של האליפות, אז אני מציע לכולם לקחת את דבריו עם 'GRAIN OF SALT'
פרקינס אומר על מזולה שאם היה לו מוח של ציפור הוא היה עף אחורה.
“If you take [Joe Mazzulla’s] brain and put it in a bird, the bird is gonna start flying backwards”
Kendrick Perkins is hilarious LMAOOOOO pic.twitter.com/cEG2p5Tq2f
— Jake (@SuperiorNBA) January 20, 2024
8. היום לפני…
*47 שנה: נורם ואן ליר משיקגו בולס קובר זריקה מ-84 פיט (רגלים) – הארוכה בתולדות ה-NBA עד היום (ממש צעד לפני קו החוץ של סלו הוא), אבל סן אנטוניו ספארס עדיין מנצחת 107-115.
*28 שנה: ברנט פרייס מוושינגטון מחמיץ שלשה אחרי שקבר שיא NBA של 13 שלשות רצופות.
*26 שנה: צ'יק הרנס, השדר של הלייקרס, משדר את המשחק ה-3000 שלו מבלי להחמיץ משחק. 5 שבועות אחרי הוא מחמיץ את המשחק הראשון.
*17 שנה: המאמן ג'רי סלואן עובר את לארי בראון כמאמן הרביעי המנצח ב-NBA עם 1,010 נצחונות כשקבוצתו יוטה ג'אז מנצחת את שיקגו בולס 85-95
אלכס דוקורסקי
21 ינו 2024 01:46:58מנחם, תודה רבה ושבוע טוב. נהניתי מאוד לקרוא.
NBA בדם
21 ינו 2024 01:53:29מעורב נהדר. תודה מנחם.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 02:49:05תודה רבה דוק.
מה הופך את בוקר ל"מיוחד"?
שריקות האוויר.
תן לכל שחקן ברשימה שלך את ה"טיפול" שלו מהשופטים וגם הוא בלתי עציר.
בלעדיהן הוא עוד שחקן טוב בליגה. לפעמים יותר, לפעמים פחות.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 02:56:36אה כן זה גם חוסר הבושה בשימוש בהן.
הרבה שחקנים ברשימה היו מתביישים לשחק ככה עליהן, לזרוק ראש ולצעוק בכל מהלך כדי לסמן לשופטים לחלץ אותם. ליפול סתם.
ד"ר פופרס
21 ינו 2024 04:43:35חבל על הזמן,
אתה מדבר לקיר או לעיוורים
פה איתמר
21 ינו 2024 07:19:46בכל זאת הוא מצטיין גם ביחס לפלופרים אחרים.
אחלה מעורב מנחם.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 07:56:00זה לא מה שאני אומר. אני אומר שקח שחקן "טוב" שיודע לשים נק' על הלוח – מהרשימה של הדוק אני לוקח את ואסל – תן לו את הכיסוי השיפוטי של שריקות האוויר והרתעת המגינים – והוא הופך ל"מצוין" עד בלתי עציר ששם 50 על הלוח ביום נתון, כשהזריקות נכנסות באחוז גבוה מהרגיל ואולי זורק יותר.
להלן ההשוואה בין בוקר לואסל, מנורמלת ל-36 דק' (ואסל משחק 6 דק' פחות):
https://i.ibb.co/k4spvnc/Untitled.png
תוריד את העונשין.
קיבלת הפרש של 3 נק' לטובת בוקר, כשהוא עדיין זורק 2.5 זריקות יותר.
וכאן לא ניתן לחשב את הרתעת המגינים, שמביאה גם זריקות קלות יותר.
זה רק ביחס לסקורינג. כאשר לא הבאנו בחשבון את ההגנה העודפת של ואסל.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 09:03:48את בוקר ודיים הגדולים ראינו באליפות העולם בכדורסל….רמז איש לא התקרב שם ל50 נק….
k_700 the original
21 ינו 2024 06:15:51וואללה אני ממזמן חשבתי על ברוס בראון ג׳וניור בלייקרס.
אבל לא במקום מארי, בתוספת.
יש לשחקן הזה ביצים והוא תפר אותנו ואת פיניקס בפליאוף.
שלשום אני מחליף את דיאנג׳לו בברוס.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
21 ינו 2024 06:34:25לא בטוח שאני מבין את הרציונל של מילווקי בעסקה כזו – מבחינת הגנה אין הרבה הבדל בין לילארד ליאנג, אז קשה לי לראות למה האימפקט של מורי במילווקי יהיה מאד שונה מזה שהיה לו באטלנטה. מאמין שבלייקרס זה יעבוד יותר טוב.
.
בעניין בוקר – אני חושב שההבדל המרכזי בינו לבין מישהו אחר בגובה ובמשקל שלו הוא שבוקר פשוט טוב בכדורסל, שזה סקיל חשוב לשחקן כדורסל
😉
.
תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
עגל
21 ינו 2024 12:07:25לא הבנת, מורי זה *במקום* ליליארד
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
21 ינו 2024 15:24:00קשה לי להאמין שזה המצב. הימרו על כל הקופה, כדי בסוף להחליף בין הולידיי למורי? ועוד כל כך מהר? לא סביר בעיני.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 07:56:30אני מפחד לבדוק את העונשין של יאניס ודיים מהלילה בפליי ביי פליי
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:01:15אמאל'ה הצצתי בעונשין של אמביד מהלילה.
הסתפקתי רק ברבע הראשון.
תראו את השריקות שמסמנות מתחילת המשחק למגינים מה הולך להיות ואת שפת הגוף שלהם.
איזה תסכול וייאוש.
וזה רק הרבע הראשון.
1. עושה תוקף עם היד הנגדית ('תרגיל לברון') ואז אוויר
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=34&GameID=0022300593&Season=2023-24&flag=1&title=Washington%20S.FOUL%20(P1.T1)%20(T.Brothers)
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:01:502. מאמין שהיה מגע בזרוע
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=77&GameID=0022300593&Season=2023-24&flag=1&title=Washington%20S.FOUL%20(P2.T2)%20(A.Moyer-Gleich)
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 09:01:42צריך לקשור ידיים מאחורי הגב ולתת בלוק עם הראש חחחחח
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:02:333. התרגיל ע"ש כריס פול. תראו את הייאוש
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=94&GameID=0022300593&Season=2023-24&flag=1&title=Martin%20S.FOUL%20(P1.T3)%20(J.Schroeder)
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:06:054. בכלל לא מסתכל לסל. "ניסיון זריקה".
עגל יסביר לכם שנפל כדי להגן על הקרסול. מפסק פחת.
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=121&GameID=0022300593&Season=2023-24&flag=1&title=Mensah%20S.FOUL%20(P1.T4)%20(J.Schroeder)
.
תגיד לי עגל איך זה רלוונטי לבן אדם שב-99% מהמקרים מפיל את עצמו בכוונה?!
NFS
21 ינו 2024 08:43:16תראה מי שורק (או שורקת) את העבירה – השופטת הבלונדינית.
במשחקים שראיתי בהן שפטה – מדובר בשופטת חסרת מושג עם שריקות נוראיות.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 09:31:27למה חסרת מושג? היא עושה בדיוק את ההנחיות של הליגה.
השופטות, יותר מכל, "חייבות" לליגה ולסילבר כי הוא מינה אותן.
אז ברור שהן יהיו הכי צייטניות ונאמנות.
שיטת ביבי.
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 12:30:27זו עבירה ברורה וקלה שכל שופט בליגה היה שורק.
חשבת אולי לא להסחף על ידי גל ה'אני לא מבין כדורסל וקשה לי לקבל את השחקנים של היום והעליונות שלהם על שחקני העבר עם אז התשובה שלי לזה היא שזה הכל מתנות שיפוט'?
אפשר פשוט במקום ללמוד את החוקים של הליגה ולהבין למה נשרקה שם עבירה
נראה לי עדיף על טמטום עצמי בשם הרגשות
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 13:00:17חחח נכון בבידורסל עבירה בכדורסל אין קשר כל שופט בליגה היה שורק….
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 15:05:26קוראים לזה בלוקינג פאול עבור מי שאינו חי בעולם פנטזיה דמיוני שהמציא עבור עצמו וחבורת החברים המטומטמים שלו. פשוט בכדורסל אתה לא יכול סתם לרוץ לתוך נתיב התנועה של שחקן ולהתנגש בו. רוצה לנחש למה החוק הזה קיים?
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 08:56:24חחחחח הליגה תמציא כל שטות אפשרית להנדסת תודעה ששריקותיה קשורות לכדורסל והן הגיוניות.
ברבור שחור
21 ינו 2024 18:09:41המגן אפילו מרים את היד ומודה שאכל את ההטעיה…מה השאלה ?
פאול ברור
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 09:00:52חחחח מכוניות מתנגשות
דוקטור רזי הופמן
21 ינו 2024 09:36:56זו באמת נפילה אבסורדית.
איך שופטים קונים את זה?
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 10:03:05לימדו אותי פעם שאנשים קונים את מה שהם רוצים, לא את מה שהם צריכים.
עגל
21 ינו 2024 12:08:58עגל לא מגיב כי את כל הלינקים האלה מהאתר של הליגה הוא לא מצליח לפתוח
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 12:10:00צריך לבטל את חוסמי הפרסומות לאתר שלהם
עגל
21 ינו 2024 12:15:41אכן ביטלתי וזה עובד. אבל אני אוהב את חוסם הפירסומות שלי יותר משאני אוהב את הליגה.
🙂
לעניין הלינק הרביעי שנתת – אמביד היה עייף, נתקע במגן ונתן לעצמו ליפול (עייפות + הרגל הנפילה ששומר על הקרסול).
וקיבל שריקה מתנה מהשופט
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 12:42:30רבע ראשון…
די לתת לו תירוצים, הוא נופל כי הוא רוצה ליפול, כי זו האסטרטגיה שלו לסחוט עבירות וכי ככה הוא מסווה לפעמים עבירות מלוכלכות שעושה
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 12:59:32עגל סתם מטריל הוא יודע שהוא נופל סתם הוא לא באמת מאמין שזה רפואי
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 13:43:15מאמין כך. זה הקיבוצניק שבו, כפי שמנחם זיהה.
עגל
21 ינו 2024 15:17:53אתם טועים, לא מטריל, הפרשנות שלי פשוט יותר מאוזנת מזאת שלכם.
אני לא אומר שהוא לא מוכר פלופים, הוא כן, אבל לא בכמות שאתם מציינים.
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:08:41הצצתי לרגע בבאקס.
40 שניות מפתיחת המשחק, כבר זריקות ליאניס.
המגן עומד עם ידיים למעלה ואם יש לו תנועה אז היא אחורה.
יאניס משפשף אותו והולך לקו.
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=11&GameID=0022300592&Season=2023-24&flag=1&title=Duren%20S.FOUL%20(P1.T1)%20(S.Twardoski)
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:10:22זריקות ראשונות ללילארד החלאה.
עושה את אותו תרגיל לדורן, אחד לאחד, רק שהוא מהזן הנופל ולא הדורס.
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=92&GameID=0022300592&Season=2023-24&flag=1&title=Duren%20P.FOUL%20(P2.PN)%20(P.Ransom)
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 08:55:04חחחחח איזה תועבה הליגה הזאת חחחח אנבליביט מאחל להם קריסה
דוקטור רזי הופמן
21 ינו 2024 09:38:46מעניין שטייטום לא מקבל קליעות גם אם הוא נופל במצבים האלה.
דוקטור רזי הופמן
21 ינו 2024 09:37:45אבסורד
John
21 ינו 2024 15:06:59אין משמעות לתנועה אחורה או קדימה. דורן היה בדרך של יאניס שהחל כבר צעד וחצי לפני שדורן יכל להתייצב. מכיוון שכתף נגדית לא נחשבת כפעולה אסורה של מתקיף ויאניס חותר תחת הסל, אסור למגן ליצור עמו כל מגע כולל עם חזה אל כתף. החוק הזה נוצר כאשר שחקנים היו עושים צעד וחצי בעיקר בקו ישר לכיוון הסל ואם המגן היה נקרא בדרכם, לא היה למתקיף זמן להתחמק מהמגע. כיום זה עוד loop hole בחוקה מכיוון שכל שחקן בעל כוח פיזי מספק לבצע שינוי כיוון בצעד וחצי (מה שנקרא יורוסטפ), יכול בעצם לשנות מסלול לכיוון הסל ואז אם המגן לא ניחש זאת, להיכנס במגן שאינו מיוצב עם הגוף ולסחוט פאול. מעט מאוד יורוסטפים מסוגלים לייצר כזה שינוי כיוון כמו יאניס. אך כיום אפשר לשנות גם את קצב הצעדים ולהאט או להגביר אותם וגם לשנות כיוון באופן קיצוני. כל כניסה של המגן לנתיב החדירה כשהתנועה כבר החלה היא עבירה.
שוב, הבעייה שלי היא לא עם השריקה. היא עומדת בתנאי החוקה. הבעייה היא שזה לא נשרק עשרות פעמים במשחק. בצד של דיטרויט היו לאייבי כניסות שהן פאול 9/10 פעמים לכוכב. אסאר ת'ומפסון שהיה נהדר הלילה היה אגרסיבי ונכנס לצבע ונחבט לא מעט ללא שריקות. הבעיה היא שהליגה רוצה לסמן לכל המאשימים שממוצע השריקות ירד באופן דרסטי לאורך השנים. מה שנכון. אך הם לא לוקחים בחשבון את חוסר האיזון בין מקבלי השריקות כמו גם הצורה בהם מגנים נאלצים לברוח ממגע כדי לא לקבל פאולים, מה שמוביל להגנה פרוצה ורכה שבעיקר עוסקת בחסימה או הפרעה לזריקה.
.
הדוגמאות שהבאת מאמביד זו החלטה של הליגה לגבי פרשנות. לפי החוקה כשהארדן היה עושים הוקים, אז הוא הרוויח את הפאוול מכיוון שזה נעשה בצורת זריקה טבעית. לצופים נמאס ווהם נתנו דרש לשופטים לגבי הוקינג של היד כמו גם הנפילה קדימה בזריקה. מה שאמביד עושה זה שהוא מוריד את הידיים מאוד נמוך גורם לשחקן להרים ידיים או לשלוח אותם קדימה והוא עושה תנועת עלייה שפשוט פוגעת בידי השחקן לא משנה מה גובהו (ה-swing נעשה מגובה סופר נמוך והוא מכוון את זה לידיים של המגן. מספיק שפשוף וזה פאול. אז המגנים מרימים ידיים ישר, אבל מספיק שהם טיפה צמודים אליו, הוא נתקע בידיהם הישרות וזורק עם מגע מינימאלי. כך שלמגן נותר רק אופציה אחד והיא נתינת מרחק. ואז אמביד זורק חופשי לסל וקולע באחוזים נהדרים. הליגה צריכה לשאול האם זו זריקה טבעית של שחקן בגובה 2'7? בדיוק כפי שהיא שאלה על הושטות הרגל של דריימונד וזריקת הרגלים של קרי אחרי הזריקה. לשניים האחרונים לא שורקים גם כאשר נוצר מגע בזריקה. מה שעצוב הוא שככל הנראה לא שישרקו לאמביד את השריקה הזו בפלייאוף ואז יאשימו את המסכן שהוא לא "מגיע" לפלייאוף.
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 15:15:44אתה לא מדייק בכלל וזה אינו החוק. שחקן שישנה את כיוון התנועה שלו אל תוך המגן בין אם ביורוסטפ או בכל צורה אחרת יקבל על פי החוקים שריקה לתוקף. שופטים כאמור תמיד יעשו טעויות כי הרבה מקרים קשים להבחנה ו/או גבוליים.
John
21 ינו 2024 16:56:54אתה צודק כמובן. אבל זה לא המקרה כאן ולכן השריקה הזו חוקית. כי שינוי כיוון אל שחקן שלא מיוצב בעמדת הגנה חוקית לא תציל אותו. אם הוא עומד בעמדה חוקית והתוקף במקום לעקוף נכנס בו, אז ברור שזו עבירה תוקף.
שחקן הגנה רשאי להתייצב בעמדת שמירה חוקית בדרכו של מכדרר. עמדת הגנה חוקית – שחקן חייב להיות כבר עם שתי רגליים על הרצפה בכניסת החלק הקדמי של פלג הגוף העליון של התוקף ממול היריב.
המגן לא רשאי לעבור למסלולו של שחקן התקפה לאחר שהחל את תנועתו כלפי מעלה כדי לנסות סל שדה או מסירה. (זה כולל עלייה מרגל ציר או הצעד שעולה לקליעה). ברגע שיאניס שינה כיוון על דורן היה להיות יציב עם שני הרגלים על הקרקע לפני שיאניס החל את הצעד שבמקרה הזה זה כמו זריקה. הוא לא.
.
לשחקן הגנה מותר להסתובב קלות כדי להגן על עצמו כל עוד מיוצב, אך אינו יכול להתכופף, לנוע, או לצלול אל תוך היריב בשם "ההגנה על גופו".
הסיכוי של שחקן היורד להגנה להתייצב בעמדת הגנה חוקית היא כמעט בלתי אפשרית. היכולת של יאניס לקבוע את גודל הצעד ומהירות הצעד מאפשרת לו פשוט להיכנס אל תוך השחקן הנמצע בתנועה מכיוון שאינו בעמדת הגנה חוקית. הצעד השני של יאניס זה בדיוק אותו החוק כמו בזריקה ולכן אם המגן לא הצליח להתייצב בעמדת הגנה חוקית, עליו לאפשר את העלייה לקליעה של התוקף ואת הנחיתה שלו. בפיב"א פחות שורקים את השריקה הזו מכיוון ששחקן ההגנה כן הצליח לסיים במגע עם החזה ולא יזם את המגע. זה לא תוקף אך פשוט לא שורקים זאת. בפלייאוף גם מוותרים על שריקה כזו המון פעמים ונותנים למשחק להמשיך.
אם לא הבנתי אותך או שיש לך זוית או פרשנות אחרת אשמח לשמוע!
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 17:19:55אתה מבלבל הגדרות כאן. התאור שלך של מה היא עמדת הגנה חוקית הוא שגוי. עמדת הגנה חוקית אינה תלויה ביציבות של המגן או בעמידה במקום. שחקן יכול להיות בעמדת הגנה חוקית תוך כדי תנועה(בין אם במקביל למתקיף ובין אם בהתרחקות ממנו). אם השומר בעמדת שמירה חוקית שינוי כיוון של המתקיף אליו הינו עבירת תוקף.
מה שיש במהלך הזה הוא שדורן עושה את טריק המגינים הידוע של לזרוק את הגוף קדימה תוך כדי הרמת ידיימם למעלה במחוות אני לא עושה כלום, ונכנס אל תוך יאניס. הוא מצא את עצמו בעמדה שהוא לא יכל לסגור את הזוית ולהגיע בין יאניס והסל בזמן ואז עשה עבירה שהוא לגמרי יזם בה את המגע.
באירופה שורקים פחות כי השופטים נופלים יותר לטריקים של שחקני הגנה.
אתה בעצמך אומר ששחקן ההגנה מסיים את המגע עם החזה אז איך בדיוק הוא לא יזם את המגע הזה כאשר החזה שלו נמצא במסלול התנועה של המתקיף כאשר המתקיף לא שינה כיוון אל תוך החזה שלו?
כן, בפליאוף נותנים להרביץ הרבה יותר. אני לא אוהב את זה ולא חושב שזה טוב למשחק.
קורן אמישה
22 ינו 2024 22:06:25Obtaining Legal Guarding Position: Player must have both feet on the floor inbounds; Front of the player's torso must be facing the opponent.
בשביל לקחת/לעמוד לתוקף, או בשביל ליצור מגע עם המתקיף שלא יחייב בפאול, השחקן המגן חייב ששתי הרגליים יהיו על הקרקע והחזה כלפי המתקיף, יעני לא בתנועה.
אני גם חושב שזו הגדרה די נכונה
אם המתקיף עושה יורוסטפ ודורס עם המרפק שלו את האף של המגן, שלא היה בעמדת הגנה חוקית, זה לא משנה זה בכל מקרה פאול מתקיף.
ספציפית השריקה לפאול של דורן על יאניס לא טובה צריכה להיות פרשנות יותר מקילה שהמתקיף יוצר את המגע בכזו אגרסיביות.
thog בוזז הדרכים
22 ינו 2024 23:36:301) ציטוט חלקי (של המקום בו לקחת את זה ממנו).
2) לא נלקח מהNBA ולא תואם במדויק את ההגדרות של הליגה וההנחיות שהשופטים בה מקבלים.
3) השריקה לעבירה כאן בסדר גמור ושריקה מדויקת של השופטים. אין כאן שום יצירת מגע של יאניס.
מנחם לס
21 ינו 2024 15:22:11מצויין, ג'ון
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 08:10:39i love this game
Berch
21 ינו 2024 08:19:07אחלה מעורב
בוקר שחקן שיודע להתעלות….. ב 50 נקודות הראשון שלו הוא היה ממש צעיר אם אני זוכר נכון.
אחלה שחקן.
האווי לאסוף
21 ינו 2024 08:33:05תודה רבה מנחם
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 08:53:57מנחם בוקר קולע 50 כי אם עומד מגן קרוב לידו יש,שריקה תראה מה השופטחם עשו אתמול לדניאלס ניטרלו את המגינים. שאתה מנטרל הגנה על שחקן תותח כמו בוקר בטח שיקלע 50.
אותו בוקר שיחק באליפות העולם בכדורסל עשה קלינג אחרי קלינג לא הצליח אפילו לקלוע 15 נק כי לא קנו את הזריקות ראש ושריקות אוויר. זו ליגה בדיחהההההההה
בידורסל תועבה שיקצייה בלתי ניתן לצפייה
MacLeod 1
21 ינו 2024 08:55:47תודה דוק, שבוע טוב שיהיה
golan
21 ינו 2024 09:05:27תודה על המעורב.
נועמיקו
21 ינו 2024 09:36:40תודה מנחם, אחלה מעורב.
מהסיפור שלך נשמע שהיית תלמיד חצוף, אבל מהסוג החכם ולא מהסוג המופרע. נשמע גם שקווינט אהב אותך.
קנדריק פרקינס האחרון שיכול לדבר על גודל המוח של מישהו, ודי לחכימא ברמיזא, כמו שאומרים החברים שלי מקרית ספר.
מנחם לס
21 ינו 2024 15:26:05היו לי יחסים מצויינים עם קווינט. לפני כמה שנים, ב'מפגש בת גלים', פגשתי אשה צעירה נחמדה. היא הציגה את עצמה כנכדה של קווינט, חיבקה אותי ואמרה, "תודה שהחזרת אותו לחיים"
Yp
21 ינו 2024 11:12:32בוקר מצוין ושבוע טוב לכולם
קודם כל תודה למנחם הגדול על עוד פנינה , כן ירבו .
אני משתדל עקרונית לקרוא בענין ולא להגיב בכלל , אבל הפעם אני חייב להגיב לשמעון .
שמעון היקר , כבר די הרבה זמן שהגעתי למסקנה שיש הרבה מן האמת בטענות שלך כלפי הליגה , ואני מאד מעריך את התובנות שלך .
יחד עם זאת אני לא אוהב כאשר אתה מציג נתונים לא נכונים כאמת עובדתית וחוזר על זה פעמיים .
דווין בוקר מעולם לא ייצג את הנבחרת במונדובאסקט , כך שלקשר אותו לכשלונות של הנבחרת בטורנירים האלו פשוט עושה לו עוול .
הוא השתתף באולימפיאדה בטוקיו בשנת 2021 ואכן לא הבריק , אך הנבחרת בה שיחק זכתה בזהב , כך שהיה שותף מכובד להצלחה .
כנל דיים לילארד .
יום טוב
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 11:21:21הכוונה הייתה לטוקיו או למה שאמרת אני לא זוכר במדוייק איזה טורניר אבל זוכר שהיה טורניר שהוא ודיים לא הבריקו בלשון המעטה והיו צריכים חילוץ של האיש שלך kd
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 12:07:13לילארד 11 נק' 38% מהשדה 35% משלוש, 1.5 זריקות מהקו למשחק
בוקר 9 נק' 42% מהשדה 33% משלוש, 2.3 זריקות מהקו למשחק
.
https://www.basketball-reference.com/international/teams/united-states/2020.html
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 12:24:18בwwe הם היו שמים 60 70 נק בתקופה הזאת (לא זוכר את השנה במדוייק לא לתפוס אותי בציציות)
רן הנרגן
21 ינו 2024 11:28:36אליפות העולם לפני האחרונה. KD היה המוביל מההתחלה אבל ככל שעברו הימים גרין קיבל יותר ויותר דקות כדי שלאמריקאין תהיה הגנה. אתה צודק שבוקר לוין ודיים כאחד לא הבריקו. השניים הראשונים היו בסדר ולאציותר. דיים לא הצליח להתמודד בחוקים הבינלאומיים שמרשים לשמור.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 12:25:20דיים ניסה לזרוק שם ראשים בלי הכרה ולקפוץ על מגינים לא קיבל שריקות
אוהד ס"א
21 ינו 2024 12:00:38מעורב מעולה:
1. יש די תמימות דעים שבוקר הוא ה- SG הטוב בליגה, אבל יש לו חתיכת גורילה להוריד מהגב.
במיוחד אז במשחק 7 בחצי הגמר מול לוקה וגם בגמר של 21 מול מילווקי. עד שלא יוריד אותה לא משנה כמה פעמים יקלע 50, אלו קלוריות ריקות מבחינתי.
2. אם מדברים על קלוריות ריקות, איך המניה בדז'ונטה מארי עדיין רלוונטית?
נכון שיש לו כמה משחקים סימפטיים בלי טרה, אבל בגדול הוא היה PG עם קלוריות ריקות בספרס שלא הוביל אותם לשום מקום ועבר להוקס (HAUX), כדי לעשות אותו דבר ולנשנש איתם את תחתית הפליאין. אין לו שום ערך מוסף. הסטטיסטיקות היפות שלו שוות ל*&*.
אך הוא יעזור למילווקי? ואילו נכסים יכולה מילווקי לסחור בלי לפגוע בסיכוי שלה? קטונתי.
3. בפליאוף, יש תקלה מוזרה שבה המשרוקיות מפסיקות לשרוק לפעמים. ואז פתאם הבלוף של אמביד, יאניס ולילארד מתגלה.מי שלא ידע לשחק בלי שריקות לא ישרוד (ללברון יש חוקים משלו). יאניס הצליח פעם אחת כי הוא מרביץ יותר חזק מ- 2 צידי המגרש. זאת הסיבה שמיאמי הקשוחים דופקים כרטיס בגמרים המזרחיים לפחות. וזאת הסיבה שאמביד לא עובר מעבר לסיבוב שני וספק אם זה ישתנה
4. קנדריק פרקינס הוא טרול. כל המטרה שלו זה פרובוקציות בשניקל בשביל הרייטינג. אני לא יודע אם הוא מבין בכדורסל, אבל אם כן הוא דואג להסתיר זאת היטב. הוא מאד מצטיין בתחזיות שגויות ובגזענות נגד לבנים.
מזולה כנראה הולך לקבל טבעת
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 12:09:02הרבה אמת
עגל
21 ינו 2024 12:12:45תודה מנחם. המעוב מלא פנינים כרגיל.
דווין בוקר קולע 50 נק' כי הוא יותר מוכשר מרוב השחקנים שמנית (חלקם לא רלוונטי להשוואה איתו בגלל הבדלי גודל ותפקיד משמעותיים).
הוא גם מוכר עבירות, aka "זרוקר", אבל זו רק תוספת כמו אצל כל הכוכבים בליגה.
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 12:35:48בוא ותכמת לי את זה.
כמה עבירות הוא מוכר במשחק?
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 12:58:23בכמויות ותוסיף לזה מגינים מורתעים אחרי זה. אסור לשמור עליו צמוד.
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 15:02:29מגינים מורתעים זה סתם בולשיט נוסף כדי לנסות לתרץ את זה שקשה לך עם המציאות. כשבעצם בוחנים את ההגנה ששחקנים משחקים לא רואים שום דבר כזה.
John
21 ינו 2024 15:32:04אני נורא מעריך את הגישה שלך. אבל קשה להתעלם מהעובדה שהאמריקאים הביאו לאליפות העולם לא מעט גארדים שחיים על הקו שנשמרו על ידי מגנים שחלקם הגדול ב-NBA לא היו חולמים לעצור אותם והצליחו. אפשר ללכת אחורה אפילו עד דרק רוז. שחקנים כאלה קיבלו גבוהים שחנו מתחת לסל, אך היינו מצפים לייצירת המון מגע ושריקות ולא ראינו זאת. נכון שלא כל הגזמה כאן בהופס היא חד ערכית ומחוחלטת, אבל קשה להתעלם מבעיית פרשנות של חוקה מלאת היגדים סובייקטיבים, כמו מגע סביר, תנועה טבעית או כל מני עניינים המצריכים משופטים ללמוד שחקנים ולא תנועות. הליגה לא תמיד אוהבת את זה. עובדה שטיפלו או לפחות ניסו לטפל בשחקנים כמו כריס פול, הארדן ואחרים שהיו חיים על הקו. אבל צריך לטפל בשחקני הכוח בליגה שהאפשרות לשנות כיוון היום מייתרת את הגדרת המסלול של השחקן לכיוון הסל (כאשר יש ביכולתו של שחקן אחרי צעד אחד לשנות מסלול) וצריך להפסיק לשרוק למגע שנגרם על ידי המתקיף באופן בוטה. הליגה כבר תיקנה את עניין הקפיצה אל תוך השחקן אבל שוב הפסיקו לשרוק על זה. עם המגן שלך קפץ בקו ישר והצלחת להטעות אותו יש לך את כל הדרכים לעבור אותו. להכניס את הגוף אליו בדרכו מטה זה חיפוש מגע בוטה בדיוק כמו זריקת הרגליים שקרי עשה שגרמו לו ליפול כמעט בכול שלשה בכדרור. פעם היה מקבל סל ופאול והיום זה no call עקבי.
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 15:51:14זה יכול להראות לך מושג מעורפל ובמידה מסויימת זה נכון(כלומר יש טווח אי בהירות שבו הגבול אינו קו חלק אלא אזור אי ודאות שהשופט צריך לקבל החלטה בו ןהיא לפעמים תהיה שגויה) אבל בגלל זה הליגה אוספת סרטונים ומייצרת הדגמות למה היא מתכוונת עבור השופטים כאשר מדובר על מושגים אלו.
זה פשוט לא נכון שהאפשרות לשנות כיוון היום מייתרת את הגדרת המסלול של השחקן לכיוון הסל. זה פרשנות שלך שלא ברור לי מאיםה הבאת שאין לה אחיזה במציאות.
'צריך להפסיק לשרוק למגע שנגרם על ידי המתקיף באופן בוטה' – אני לא מסכים שזו תופעה שקיימת בהיקף שנראה שאתה מתכוון לתאר כאן.
'הליגה כבר תיקנה את עניין הקפיצה אל תוך השחקן אבל שוב הפסיקו לשרוק על זה.' – זה בעיה בליגה עוד מלפני שנות השמונים ותמיד קשה לתקן את זה כי זה מהדברים שנופלים בטווח האי ודאות וכאשר מנסים לתקן את זה בכח מקבלים הטייה לכיוון השני(וכן זה אכן קרה ששרקו כל מיני עבירות תוקף מגוחכות בתגובה לזה שניסו לצמצם את השחקנים שקופצים אל תוך שחקנים כדי להוציא עבירה).
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 15:55:44אגב, בדיוק כמו שיש לשחקנים טריקים של להוציא עביורת בהתקפה יש לשחקנים טריקים של איך לעשות עבירות בהגנה בלי שישרקו להם על זה עבירה(כולל איך להוציא עבירות תוקף שאינן עבירות תוקף).
ועל זה משום מה אף פעם לא רואים אנשים מתביינים.
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:00:38מה שאתה בגדול אומר כאן הוא או שלא יהיו שופטים או שנשרוק כמו שמעון לפי איך שמתחשק לי.
ומה אתה רוצה מסטף? הפכת אותו להארדן – ביחס לכמות השלשות שהוא זורק לא מקבל המון שריקות ובטח שלא היה בזה שינוי מהותי בשנים האחרונות.
NFS
21 ינו 2024 16:23:43The Other G
אני מבין שהפסקת לראות משחקים ועברת לצפות בטלטביז בנטפליקס.
NFS
21 ינו 2024 16:31:36חוקים וכו' זה נחמד רק שהבעיה היא בפילטר – יש ששורקים להם ויש שלא. יש מקרים שקורים ושורקים אותם ויש שלא (חסימה בפיקנרול שהמגן הנחסם זורק את עצמו, או שהחוסם ליטף את הנחסם).
שריקות מאוחרות – למה זה טוב? היה פאול תשרוק אל תחכה.
ברור שאי אפשר להיות שופט מושלם – אבל איך תסביר את השיפוט ברבע הרביעי בין הלייקרס לטורונטו – זה נראה לך stick to the rules?
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 17:04:57אני שונא הרבה מהתופעות האלה.
אבל הסדר גודל שלהם הינו שבריר ממה שחבורת הבכי על השיפוט הדרגי/זרגי כאן מתארת. ההשפעה של זה על משחקים והתוצאות שלהם היא קטנה ממש כמו ההשקפעה של סחיטת העבירות של טריי יאנג כאשר הוא עוצר וגורם לשחקן שרודף אחריו להתקע בו. מדובר בפחות מאחוז מהמהלכים במשחק. מי שבוחר להתמקד רק בזה ולהמציא שריקות אוויר בזה שהוא בוחר לקחת עבירות רגילות לחלוטין ולבכות עליהן יוצר לעצמו מציאות אלטרנטיבית חסרת קשר למה שבעצם מתרחש במגרשים. זה נטו תדלוק של הרגש באמצאות הטיית בחירה ופנטזיה.
ממה שאני רואה אני חושב ששריקות מאוחרות הרבה פעמים נובעות מכך ששופטים מעדיפים לתת למשחק להמשיך אם נקלע סל ולכן מחכים לראות תוצאה לפני שהם שורקים. זה רע מאוד לדעתי.
אם אתה ממש מעוניין אני יכול לנסות לעבור על הרבע הרביעי בין הלייקרס לרפטורס. אבל צריך להבין שמבחינה סטטיסטית בלבד יהיו משחקים שבהם השיפוט יהיה רע יותר ונוטה לכיוון אחד יותר.
אחד מהחולים הגדולים של השיפוט בליגה הוא שהשופטים שורקים על פי מוניטין. גם עבור קבוצות וגם עבור שחקנים. כאשר שופט נתקל במצב בטווח האי ודאות הוא הרבה פעמים יקבל החלטה על בסיס המוניטין. כלומר אם לשחקן יש מוניטין של מגן טוב אז הוא כנראה ישגה לטובתו ולא ישרוק לעבירה.
John
21 ינו 2024 17:10:57thog – לגבי החוקה עניתי במקום אחר. לגבי הדגשים של הליגה לשופטים, אין ספק שזה עוזר בתקופה מסויימת כאשר הם מזהים עניין קרוב למה שקיבלו עליו דגש, אך לאורך זמן נוצר שונות כאשר חלק עדיין מקפידים וחלק לא. נתתי את הדוגמא של אמביד. האם ירידה נמוכה של שחקן כה גבוה בכדרור ועלייה אל תוך ידי המגן היא תנועה טבעית?התשובה היא שאמביד קולע לא מעט כאלה ונראה קול כשהוא עושה את זה. אבל שחקן אחר יעשה את אותה הפעולה ולא יקבל שריקה.
אני לא טוען ששופטים יכולים לתפוס הכול, אך בעיני חוק שהוא לא מוגדר באופן מדוייק עדיף שיישאר כ-NO CALL
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 17:23:23כל השחקנים בליגה מקבלים את השריקה הזאת. זה בולט אצל כוכבים כי יש להם הרבה יותר פוזשנים
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 17:24:33אפשר לטעון על כמעט כל חוק שהוא לא מוגדר באופן מדויק מספיק בטח שלגבי עבירות
John
21 ינו 2024 17:31:14לעידו – לגבי סטף, זה בדיוק העניין. יש לו זריקה בו הוא עולה במהירות כשרגליו נזרקות מעט קדימה וכמעט תמיד זה פוגש מגע של מגן וגורם לנפילה שלו לאחור. בשנים האחרונות כמעט לא מקבל את השריקות האלה יותר. מכיוון שנקבע שהתנועה לאחר השחרור לא טבעית. היה גם תקופה קצרה ששרקו לו עליהם פאול תוקף.
עידו גילרי
21 ינו 2024 18:33:53אז אתה חושב שנראה הבדל מהותי בין איזה שנים בסך השריקות שהוא קיבל בשלשות?
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:43:44תגיד על מי אתה מנסה לעבוד כאן?
ההשפעה של זה על משחקים והתוצאות שלהם היא קטנה חחחחחחחחחחחחחחחח
זה כל המשחק למעשה מגינים שמורתעים ויוצאים בעבירות, לחץ שמבוטל כתוצאה מהתנגשות והכוכב מקבל בטחון בזה שהוא יודע שיתנגש ויקבל זריקה. מנטרל הגנה של כל הקבוצה אחרי שריקות אוויר מהירות כי אחכ אתה הולך חחחחחחח
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 22:01:42כן בטח, כל כך מורתעים שהם שומרים אותו דבר כל המשחק לא משנה כמה עבירות יש להם.
זה שכל המשחק עבורך זה פרק זמן שמוגדר על ידי העשר מהלכים שבחרת לצפות בהם כי חשבת שתמצא שם עבירת אוויר ואם לא מצאת פשוט קראת לזה ככה בלי קשר למה היה שם, לא הופך את זה לכל המשחק בעולם המציאות.
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:41:52לכל אחד יש את המציאות שלו 🙂
קורן אמישה
22 ינו 2024 20:23:34גם זה קורה לא מעט שמעון
https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=97&GameID=0022300604&Season=2023-24&flag=1&title=Booker%20Lost%20Ball%20Turnover%20(P2.T2)
זה לא שכוכבים לא מקבלים כבוד ושריקות אויר (אמביד ולברון באמת מוציאים את החשק) לעיתים, אבל השיפוט ב NBA טוב מכל ליגת כדורסל שאני מכיר ורואה. במשחקים באירופה אני כמעט תמיד נתקל ברמת שיפוט נמוכה יותר.
כל קמפיין הבידורסל הזה מיצה את עצמו, השד לא כזה…
עגל
21 ינו 2024 16:01:46לא יודע לכמת אבל בערך עבירה אחת בכל רבע
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:06:03חחח, לפי זה הוא לא מקבל בכלל שריקות שהוא לא מוכר…
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 17:21:39לא ברור לי איך זה גם לא יודע לכמת וגם עבירה ברבע. אתה יכול לקחת כמה משחקים רנדומלים ולהביא לי את המהלכים בהם זה מתרחש?
עגל
21 ינו 2024 18:01:10מיהרתי והתכוונתי לתקן, זה בערך חצי (שתי שריקות מיותרות פר משחק).
לא שמדדתי, זאת ההתרשמות שלי, כמו שאמרתי, כמו של כל הכוכבים
עידו גילרי
21 ינו 2024 18:34:31ואיזה אחוז זה מהשריקות שהוא מקבל?
עידו גילרי
21 ינו 2024 18:37:36(והאם הכוונה רק לשריקות בזריקה?)
עגל
21 ינו 2024 18:55:48אני לא בטוח איזה אחוז. הכוונה היא שהוא סוחט 2-3-4 עבירות כל משחק אקסטרה יותר ממה "שמגיע" לו. עם חלקן של השריקות הוא מגיע לקו וחלקן סתם נשרקות לטובתו
thog בוזז הדרכים
21 ינו 2024 19:10:24איך אתה משכלל בזה את העבירות שהוא לא מקבל שהוא צריך לקבל?
עידו גילרי
21 ינו 2024 19:39:52אבל תסכים איתי שזה חשוב איזה אחוז זה לא? כי אם אתה אומר שזה 50% זה אומר שאתה חושב שהוא פלופר רציני וחי על רמאות כמו שנאמר פה ואם זה 20% מהעבירות אז זה באמת לא משמעותי כמו שאחרים מנסים לצייר.
עגל
21 ינו 2024 20:50:54מה פתאום 50%, זה הרבה פחות. בכללי השיפוט בליגה טוב לדעתי. מה שמעצבן זה העצירות הארוכות ולפעמים ההבדלים בין העונה הרגילה והפלייאוף
עגל
21 ינו 2024 20:52:20לא שיקללתי את העבירות שהוא צריך לקבל ולא מקבל. זאת עמודה נפרדת בטבלת אקסל.
גם סטף מקופח ואפילו לברון לפעמים.
עידו גילרי
21 ינו 2024 21:05:24אז כמה? תן מספר. והאם מדובר רק בחלק מהפאולים בזריקה או מסך כל הפאולים שנשרקים לטובתו?
עידו גילרי
21 ינו 2024 21:06:09בקיצור – איזה אחוז לדעתך מהזריקות שלו מהקו הן "מזויפות"?
עגל
21 ינו 2024 21:19:38אני בכלל לא דיברתי על איזה אחוז מהזריקות שלו מהקו הן "פייק" (לא מוצדקות), רק כמה עבירות לא מוצדקות הוא סוחט.
אז אם נניח שבכל משחק הוא סוחט 3 עבירות סתם, ואחת מהעבירות שווה זריקות, זה מוסיף לו 2 זריקות עונשין אקסטרה מעל מה שמגיע לו.
עכשיו הלכתי להציץ בבסקטבול רפרנס והשנה הוא זורק 7 פעמים מהקו כל משחק, כך שבאחוזים הוא מקבל 28%.
אבל זה לא יכול להיות כי זה המון, אז כנראה שבממוצע יש לו פחות שריקות פייק שמזכות בעונשין (לא 1 ל-3 אלא 1 ל-6).
עידו גילרי
21 ינו 2024 21:22:17אז שלוש עבירות סתם למשחק אתה אומר?
עגל
21 ינו 2024 22:47:43כן. לא עברתי משחק משחק בשביל לראות מה נראה לי נכון ומה לא, מה גם שאני רואה פחות טוב מהשופטים במגרש (כן, אני מודה בזה).
🙂
ללל קצת ירדו מהפסים בעניין, ובעצם זה לא חדש, אבל הוא כן מקבל שריקות בחינם, אז הייתי אומר שמשהו כמו 3 שריקות סתם, פלוס מינוס 1.
אני לקראת פרישה למיטתי החמה והנעימה אשמח אם תעדכן אותי מחר בממצאים אם יש.
עידו גילרי
21 ינו 2024 22:49:35הנה קח מחשבה לשינה – פלוס מינוס אחד זה טווח רחב… בכל מקרה שלוש זה אומר שאתה חושב שהוא מגה פלופר כי זה יותר מחצי מהעבירות ששורקים לטובתו
MBK
21 ינו 2024 12:38:09תודה מנחם
הלייקרס צריכה להפטר מהצייקמוקה בכל מחיר
המשחק מול הנטס היה מחפיר
לוני ווקר ששוחרר עשה צחוק מהגארדים של הלייקרס
החוזה של הציקמוקה מתברר כמכה, נתן 2 סדרות טובות וזהו
51 מיליון ל 3
הלייקרס חייבת לזרוק את דרווין האם
כשאתה חוטף ריצה עוד משחק ועוד משחק זה גם על הראש של המאמן
הוא לא שולט במה שקורה בקבוצה ולא מעמיד הרכבים נכונים מול היריבות
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 13:01:08מה דרווין האם קשור חחחח כולם יודעים מי מנהל שם הכל
Yp
21 ינו 2024 14:49:46צהריים טובים לכולם
אכן הגיע שוב הזמן לדון בשוני בין הנבא לפיבא
כמה נקודות:
1.לא הכחשתי שבוקר ולילארד בטורניר האולימפי נראו הרבה הרבה פחות טובים מאשר בנבא . למזלם , היה להם ( שוב ) את דוראנט המושמץ לחילוץ . אני משער שאם הוא היה משתתף גם במונדובאסקט , היינו מנהלים דיון אחר .
2.לגופו של ענין , נוצר פער כזה גדול בחוקות ובפרשנות של החוקות בין שני הארגונים , שמדובר על שני ענפים שונים , מתחיל להזכיר את ההבדלים בחוקות הראגבי .
3.במצב הזה , כמעט כל הכוכבים האמריקאיים צריכים תקופת הסתגלות משמעותית כדי להצליח בפיבא , אם בכלל .
4.זה רק גורם לי להעריך עוד יותר את הנבחרת של 1992 , שהציגה רמה אדירה אחרי תקופת הסתגלות מאד קצרה
5.לגבי דוראנט , יש די קונצזוס בתקשורת האמריקאית שהוא האמריקאי הכי גדול בתולדות פיבא , עדיין הוא לא מקבל את ההערכה הראויה . מענין אם הוא יהיה בפריז בקיץ בהנתן בריאות .
עידו גילרי
21 ינו 2024 15:00:38לגבי הפרשנות עוד ניתן להתווכח – לגבי החוקות יש פערים מאד קטנים.
John
21 ינו 2024 15:33:08בינגו
Yp
21 ינו 2024 16:01:20הי עידו וג'ון
אשמח לשמוע מכם למה לדעתכם חלק ניכר מהכוכבים האמריקאיים ( אלו שצמחו ב-aau
והמכללות ) כל כך מתקשים בטורנירים של פיבא . זה לא דבר מקרי , ראינו את דאנקן קורס ב-2004 , ראינו את ג'יימס הצעיר מתקשה מאד גם ב-2006 וגם ב-2008 , ראינו את סטף מתקשה ב-2014 וכו.
שלא לדבר על הטורנירים האחרונים . מצד שני , ראינו שחקנים מצוינים שאינם הכוכבים
הבכירים בנבא נהיים כוכבי פיבא בכירים . למשל וייד מול לברון ב-2008
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:07:18ויש כאלה שלא. לנסות להסיק מסקנות מטורניר של 6-8 משחקים בקבוצות שכמות הזמן שהן משחקות ביחד הוא קטן יהיה מאד שאפתני.
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:09:18זה יהיה עוד יותר שאפתני מלנסות להסביר למה שחקן זה או אחר מתעלה/כושל בטורניר המכללות (שם הם לפחות משחקים יחד כל העונה).
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:11:25אהה כן – ומה יש לכולם היום מסטף? הוא לא בדיוק התקשה שם.
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:18:56(גם לברון לא ב-2008)
Yp
21 ינו 2024 17:02:30אז איך מרכיבים נבחרת שתצליח בטורניר כזה ? אם אין דרך להעריך מראש איך שחקנים יתפקדו , יהיה קשה מאד לבנות נבחרת מנצחת .
הטיעון הוא לא שג'יימס היה חלש או שסטף היה חלש . הטיעון הוא , שבטורנירים בהם השתתפו הם לא היו השחקנים המובילים , אלא שחקנים שפחות בכירים מהם בנבא .
עידו גילרי
21 ינו 2024 19:40:48בוא נתחיל בלא להרכיב סגל מחדש כל אליפות…
birdman
21 ינו 2024 15:03:56אחרי הטריידים של ברוקלין ששילחו את הכוכבים תמורת שחקנים טובים שגם עושים הגנה חשבתי שהם יהיו ממש טובים. בלי שום כוכב שידרוש את הכדור בהתקפה ויהיה פטור מהגנה, אין סיבה שספנסר דינווידי לא ייקח קצת מהגישה של דווין בוקר.
מנחם לס
21 ינו 2024 15:30:53תודה לכל מגיב
John
21 ינו 2024 15:52:39בוקר שחקן נהדר ומגן משתפר. הוא שיפר המון את קבלת ההחלטות שלו. לגבי הפאולים כתבתי הרבה בתגובות אחרות. מה שמבדיל אותו מרוב השוטינג גארדים בליגה זו עבודת הרגליים שממש דומה לזו של קובי. זה מה שחסר לשוטינג גארדס רבים שהפכו לשחקני קאץ' אנד שוט, או לכאלה שתוקפים את המגן בסגירות.
.
דינוודי הוא לא offensive initiator ברמה גבוהה. הוא טוב יותר ליד מקבלי החלטות עליונים על שלו. אפילו בנטס כששיחק עם דיאנג'לו ראסל יכל לקחת את המושכות כשרצה אך לא היה אמון על כל קבלת ההחלטות. ברור שהוא גם יכול פתאום להיכנס לרצף משחקים בהם הכול נכנס. זה עדיין לא מצביע על היציבות שלו כשחקן. הנטס חייבים פוינט גארד ברמה גבוה מאוד כדי להתחיל לדגדג את רמת הפלייאוף.
.
דג'ונטה מורי הוא שחקן שכל משחק גורם לך בשלב מסויים לתהות מדוע אינו סופרסטאר בליגה ובאותו משחק לתהות מדוע בכלל מקבל זמן משחק. בשני צדי המגרש. אם אני קונטנדר אני הייתי נזהר מאוד עם עסקה עליו. אני מעדיף את הידיים היציבות של שחקנים עם הטיפוס של מייק קונלי, טיוס ג'ונס וכאלה ליד סופרסטארים קיימים.
.
המשחק ההפסד של הסלטיקס לנאגטס צריך להדאיג את הירוקים. הם שיחקו הגנה נהדרת רוב המשחק והיו המון החטאות שבכול יום נורמלי נכנסים לשני הקבוצות. אבל יש גם ימים כאלה. אבל הסלטיקס למרות סגל אדיר השנה עדיין חסרה פילוסופיה בזמני קלאץ'. בידוד של טייטום זה מהלך רע מול קבוצה כמו הנאגטס שלא מתביישים לזרוק אורך וגובה כמעט בכול עמדה. הסלטיקס חייבים לייצר מהלכים מורכבים ומעניינים מכיוון שלמרות כל החידושים הם עדיין נחותים מבחינת פליימייקינג לעומת חלק מהקבוצות המערביות כמו OKC, דנבר, מינסוטה ועוד. אותו כנל הכניסות של ג'יילן בראון שנותן עונה נהדרת, אבל כשהכול מתכווץ צריך טיפה להניע את החלקים ולהבין איפה היתרון של המצ' אפ
דוקטור רזי הופמן
21 ינו 2024 16:40:32יונתן, יופי של תגובה
כולה מעניינת ובמיוחד חלקה האחרון.
הסלטיקס משחקים כאילו יחיו וימותו על טייטום.
זה הקיבעון שמטריד אותי. טייטום זה לא יוקיץ ולא מארי ולא קובי ולא לברון גיימס.
צוות האימון צריך כבר להבין את זה ולמצוא עוד פתרונות חוץ ממנו למצבים האלה.
birdman
21 ינו 2024 18:38:57במילים אחרות: קנדריק פרקינס צודק!
דה שוט
21 ינו 2024 16:06:30תודה מנחמנו
שמעון והטמיר – אני מאוד מעריך את דעתכם (עם שמעון אני בכלל מסכים ב-99% חולק עליו רק בעניין ביבי חחחח) אבל כאן נתתם איירבולים חחחח
לקלוע 50 אתם לא תצליחו גם לבד בספורטק בלי הגנה. בוקר גאנר ברמות הכי גבוהות שידע המשחק, גם דיים. בשביל לקבל את השריקות שהם מקבלים – צריך ״פרצוף״ ולהם יש. וואסל עד מחרתיים לא יקבל שריקות. יש דרג ויש… חחחח
ובאשר לטוקיו 21 כאן שמעון צודק ב-1000 אחוז. ברגעי הקלאץ האמריקאים נוטים לעשות במכנסיים ולהיפטר מהכדור (אוי אדוארדס אוי אוי). הסיבה שבוקר ודיים זכו בזהב בטוקיו היא בעצם שתיים: האחת K והשנייה D
גם אני הייתי זוכה שם בזהב… חחחח
ותגובה לאברי מאתמול – אף אחד לא הבין מה נאקיץ עשה בצפת. גם לא אישתו זוריצה, גרושתו של טניסאי כוכב ששכחתי את שמו, שברחה משם אחרי שבוע. כשנאקיץ הגיע במחזור 5 היינו עם 3 הפסדים, הוא רק אמר ״באתי להעלות את צפת ליגה״. עלינו
🙂
ושלוש שנים אחר כך כולנו עשינו חוזים יפים על הגב שלו
🙂🙂
דה שוט
21 ינו 2024 16:08:34אה כן, ולמרות שעכשיו ג״ג יתחילו לצעוק – לעניות דעתי יש לבוקר עוד הילוך בקנה, וזה יספיק לפחות לגמר מערב
דה שוט
21 ינו 2024 16:18:35ואם כבר חופרים בפצעי העבר – פצע כואב במיוחד, יונתן ריגר אצל רפי רשף – עבדכם הלא נאמן מוזכר שם בפתיחה במאמר מוסגר
https://youtu.be/u6X8Hdu7Jjs?si=yd6veXEXOHufZSrd
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:21:50חחח- מעולה…
אז כמה קלעת באמת ומה היה התרגיל?
דה שוט
21 ינו 2024 16:26:25שימי היה משוגע אבל גאון כדורסל בזמנו, קלעתי 37, זה היה סטאגרד פיק (מדורגת) שהשני חסם הסנטר, הוא הקדים את זמנו – כל התקפה עמדתי לבד – עד שהם עלו על זה נגמר המשחק. לצערי – התיאור דל יונתן ריגר מדוייק 1:1 קסקי ניצח אותנו בחסות השריקה השערורייתית והאוהדים שלנו שברו שם את כל האולם… אחח היו זמנים חחחח
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:29:11אתה רואה ב-48 דקות היית עושה 50…
דה שוט
21 ינו 2024 16:31:17חחחח הייתי מתעייף… גם מנטלית
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:31:53שיא קריירה אגב?
עידו גילרי
21 ינו 2024 16:32:53(בליגות הבכירות – כן)
דה שוט
21 ינו 2024 16:58:18בערך שיא קריירה, הליגה השנייה אז הייתה עם זר אחד (עונת מעבר ללאומית ב׳) אז היה לי איזה משחק של 40 וקצת… אבל לא יותר
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 16:47:21כבוד
אשך טמיר המקורי
21 ינו 2024 16:47:43חבל רק שכיום עברת לאיירבולים…
דה שוט
21 ינו 2024 16:58:53זה בא עם הגיל… חחח
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:31:23חחחח
NFS
21 ינו 2024 17:12:29קטע נהדרר, איזו סיטואציה. יא אללה שימי ריגר איזה אישיות.
גיא הירוק
21 ינו 2024 17:15:57דה שוט,
ה היה ב-92?
דה שוט
21 ינו 2024 17:59:19חחחח הייתי בן 21 תראה כמה אני זקן
פאני – צודק
birdman
21 ינו 2024 18:43:06תותח!
גיא הירוק
21 ינו 2024 20:25:36קטע.
הייתי במשחק הזה (כצופה, כן?)
אילן וקנין, גילי סופר, כאמור, דורון קסקי ואם אני זוכר נכון הזר של הקבוצה היה קית' בנט.
במשך עשור הקבוצה נלחמה על עלייה, פעם אחר פעם החמיצה, עד לעונה שהרחיבו את ליגת העל והיו 4 עולות.
.
הרגת אותי עם גל הנוסטלגיה הזה.
שאפו!
דה שוט
21 ינו 2024 21:20:09באמת נוסטלגיה מגניב שהיית עולם קטן
🙏
קורן אמישה
22 ינו 2024 14:05:46איזה באסה הלינק לא עובד…
אני מת על שימי חבר שלי התאמן אצלו בחדרה כמה שנים, וואי איזה סיפורים היו לו….
מבחינתי, היום שהוא התקשר אלי הביתה להזמין אותי למחנה שלו בארה"ב בתור ילד (מסתבר שהוא עשה את זה הרבה) היה אחד משיאי הקריירה שלי אז 🙂
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:36:00אתה חולק עלי על זה שביבי צריך להיות בכלא?
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:39:51לא אמרתי שבוקר ודיים לא יודעים לשחק הם תותחים זה לא דריי או בן סימונס. אבל במקום לקלוע 20 הם קולעים 40 בחסות השיפוט. שריקות אוויר ואז מגינים מורתעים. מתלהבים לי מפה מהליברטון שחקן מאד טוב אגב אבל יש לו 0 איב כל משחק כמעט כי מעולם לא לחצו עליו, /שומרים אותו 2 מטר אחורה כמו את השקץ. ברגע שלוחצים אותו הוא גם מאבד וגם מחטיא
דה שוט
21 ינו 2024 21:22:00הליברטון לא בדרג שלהם עדיין. יש לו דרך לעבור
Yp
21 ינו 2024 17:16:37לסיום , אציין שלמרות שאני לא מגיב בדרך כלל , אני קורא כל פוסט מדי יום ונהנה מזה מאד .
למי שמתענין , יש לי העונה שתי קבוצות , פניקס במערב וברוקלין במזרח . אני יכול רק לבצטער על הטרייד הזה , קווין היה מיטיב לעשות אם היה נשאר בניו יורק .
לצערי , התחזית הפסימית שלי לגבי הנטס מתגשמת . הקבוצות למדו את התפקיד של ברוקלין ברידג'ס בנטס ושומרות עליו בהתאם , כרגע הוא לא נראה כשחקן מוביל בקבוצה עם שאיפות . בנוסף , הקבוצה שינתה לגמרי את המערך ההגנתי שלה וכמעט לא מגנה על קו ה-3 ,מה שהוביל ללא מעט תבוסות . כמו כן , חלק מהשחקנים נראה לגמרי לא מרוצה ולא מדובר רק בדין . יהיה קרב גדול עם אטלנטה על המקום העשירי . איזו התרסקות לקבוצה שלפני שנתיים וחצי היתה במרחק של בוהן מגמר המזרח .
דה שוט
21 ינו 2024 18:42:06בחירות טובות בחרת חבר. ברוקלין נקייה ממה שקוראים כאן החבר׳ה ״שיקוצים״
🙂
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
21 ינו 2024 19:30:51בן סימונס יציל אותם….
דה שוט
21 ינו 2024 20:10:41😂😂😂😂😂
מנחם לס
22 ינו 2024 01:38:08שוב, תודה לכולם