יומן האבטיח (8)/מתן גילור

***

כמה מילים על כמה טניסאים אחרי ווימבלדון:

  • רוג'ר פדרר – בגיל כזה, אחרי קריירה כזו, לעשות כזה טורניר. אני לא הייתי צריך הוכחות. הכי טוב והכי גדול שלי יצא לראות. ובלי קשר למשחק הגמר, פדרר אוהב משחקים נגד מפציצים. הם קלים לו. בעיקר על דשא. הסלייס בק-הנד שלו יורד כל-כך נמוך שהם ממש צריכים להתיישב כדי לענות עליו. לעניות דעתי, זה גם חלק מהשינוי הגדול משנה שעברה. עד 2012, פדרר לא ממש שינה את הטניס שלו וזה התחיל לעלות לו בשנים האחרונות, בהן כבר התחיל להיות לו קשה במשחקים ארוכים. מה עשה? בשנת 2013, הוא החליט שהוא מוותר על החבטות שמעייפות את הכתף ובראשן חבטת גב-יד ארוכה, כדי שהוא יוכל להחזיק יותר זמן. למותר לציין שזו היתה השנה הגרועה בקריירה, לפחות מאז עלה לגדולה. השנה הוא שינה את המחשבה. החזיר לשימוש את כל סט החבטות והחל לשחק עוד יותר אגרסיבי. הוא הבין שבחמש מערכות קשה לו מדי והכתף עייפה, אבל הסיכוי שלו לנצח ב-3 או ב-4 בתור פדרר השלם גדול יותר מאשר לנצח ב-5 בתור 80% פדרר. נולה ידע זאת ועייף לו את הכתף משך כל משחק הגמר וזה עבד. במערכה החמישית העוצמות והדיוק פחתו באופן משמעותי. לעומתו, נולה, שסבל מפציעה, היה מוגבל בתנועה, אבל החבטות עדיין היו עוצמתיות ומדויקות.
  • נובאק דג'וקוביץ' – שיפר באופן ניכר את הגיוון מהקו האחורי. כנראה הכי מגוון בסבב כיום. טופ-ספין, סלייס, קרוס, פלט – אין שום דרך לצפות אותו. למרות שכבר כמה שנים הוא הטניסאי הטוב בעולם, הוא לא מפסיק לנסות ולהשתפר.
  • רפאל נדאל – ההפך מפדרר לעניין המפציצים. רק תנו לו גמדים שרצים הרבה והוא יוכיח שגם אותם אפשר להתיש. אבל מפציצים? פשוט לא מתרגשים מהכדורים הגבוהים שלו, הישר לאזור הנוחות שלהם. אופתע מאד אם הוא יזכה במייג'ור נוסף שלא על חימר.
  • ניקוס קיריוס – אם הוא רוצה להגיע לטופ העולמי הוא מוכרח לשפר את משחק הרשת. יש גבול כמה אפשר לשחק רק מהקו האחורי. זה עובד רק כשהיריב שלך גם הוא חסיד גדול של קו אחורי. לדעתי, אם הוא לא ישפר אספקט זה, הוא לא יצליח מול שחקנים דוגמת מארי, וורינקה וצונגה.

 

  1. כרגיל בטורניר גביע העולם, אנשים נוטים לקפוץ למסקנות. אחרי שרק 6 אירופאיות העפילו לשלב שמינית הגמר, בפעם השניה הרציפות, נשמעו לא מעט דיבורים שיש להעביר נציגות מאירופה ליבשת אחרת. והנה הגיע לו שלב רבע הגמר, על אדמת אמריקה, ו-50% מהנבחרות אירופאיות. כנ"ל לגבי שלב חצי הגמר. וזה, להזכירכם, שרק 40% מנבחרות הטורניר הן מאירופה. האם צריך ללמוד מזה שיש להקצות לאירופה נציגות נוספות? ממש לא בטוח. בדיוק כפי שפחות מ-40% בשלב שמינית הגמר לא הצביע על הצורך לדללן.

 

  1. יש משהו קצת מציק בזה שריצ'י פורט הוא הפועל של כריס פרום. כמובן שזה לגיטימי, אבל זה קצת חבל. מזכיר את הימים שלאנדיס או סלבודאלי היו עובדים בשביל אמסטרונג. לדעתי, אם היה שם לו זאת כמטרה, פורט היה בהחלט יכול להיאבק על החולצה המנוקדת. במקום זה, הוא טוחן עצמו כדי לפנות דרך לפרום. נותר לקוות שכפי שפרום יצא מעבדות וויגינס לחרות מוביל קבוצה, כך פורט יצא מעבדות פרום להוביל קבוצה משלו.

 

  1. שאפו גדול לעומר דמארי. הבחור משחק בקבוצה בה הוא אוהד ומבין שיש דברים יותר חשובים מהצלחה מקצועית או כסף. לא שאני יודע מה הייתי עושה לו הייתי במקומו, אבל לא נראה לי שהייתי מוכן לשחק בהפועל חיפה. הגיע הזמן שיותר שחקנים יכבדו את החולצה אותה הם לובשים ויבינו שהמקצוע שלהם בנוי על רגש של אנשים ששמים את הרציונאל בצד ומצפים מהם לגלות מידה מינימלית של נאמנות. בעידן שכירי החרב ואף-על-פי שעשה תנועה מגונה ליציע בו ישבתי, דמארי הוא אחד השחקנים שאני הכי מעריך בליגה – הן מקצועית והן מבחינת האישיות. הלוואי עלינו כזה שחקן במכבי חיפה. אני רק מקווה שתאוות הבצע של משפחת המלוכה, לא תכריח אותו ללבוש חולצה בצבע איתו אינו מזדהה.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. ההצטיינות של ג'וקוביץ' חייבת לבוא לידי ביטוי בזכיות ביותר סלאמים.
    אני מקווה שיקבל בטחון מהמשחק מול פדרר ויתחיל לקחת סלאמים בקצב.

    מקווה ומאמין שייקח 2 סלאמים כל שנה ב – 3 שנים הבאות.

  2. אני לא הכי מסכים לגבי דאמרי,זה נראה לי יותר השתלשלות של העניינים מאשר באמת סמל ונאמנות,יותר מזה אני חושב גם שלצורך העניין במידה והוא באמת יצא לאירופה אז תראה שהוא יחזור לארץ לא תהיה לו בעיה לחתום במכבי.

  3. יניב, הוא אוהד שרוף של הפועל ת"א מילדות. עובדה שבעונה שעברה, בינואר, הוא סירב לעבור מכבי ת"א. וזה היה לפני צמד המשחקים מול באזל שהיה יכול לסדר לו אחלה חוזה באירופה בעונה הנוכחית.

    1. עדיין לא קונה את זה,ודרך אגב לעניין של הסמלים אז זה גם עובד לצד השני כך לדוגמא את ערן זהבי שפתאום אוהדי מכבי שכחו את עברו האדום וכבר משווים אותו לנמני,אבל בגדול אתה צודק והאוהדים צריכים להתרגל לכך שאין יותר סמלים בכדורגל.איך פעם שוקו שאל את ערן זהבי בבובה של לילה,משהו כמו היית סמל אדום ,אחר כך סמל צהוב אבל הכי חשוב אתה סמל ירוק

        1. כי קטן גדל בחיפה ושיחק כמה וכמה עונות בחיפה. שאמרתי משחק שנתיים ולא דגל בו ולפסול ולא נעליים, אתה נתפס על זה שהוא אמר שהוא אוהד שרוף שלהם אני לא קונה את זה. ואם זה שהוא אוהד שרוף כפי שאתה מציין אז במידה והפועל לא משדרגת לו בצורה ניכרת את החוזה כמו ענק הוא עוזב למכבי

  4. תודה רבה מתן.
    1. ממש התבאסתי שפדרר לא זכה.
    באמת האמנתי כבר בתחילת הטורניר שהוא מסוגל.
    לטעמי פדרר עדיין מסוגל אך בעיקר כאן בווימבלדון היה לו צ'אנס בלתי רגיל השנה אולי אולי יהיה לו עוד צ'אנס אחד נוסף בשנה שנתיים הקרובות.
    2.אשר לנאדל אני אופתע אם …לא תופתע למרות שבגדול בהחלט יכולתו העיקרית היא על חימר.

    נעבור לעניין המונדיאל .
    אני חלוק עלייך.
    אמנם ייתכן ששתי העולות לגמר יבואו מאירופה.
    ואמנם בטורניר הקודם הארופאיות ישבו על שלושת המדרגות בפודיום.
    אבל וזה אבל גדול בשכבה שמתחת אין כמעט ארופאיות כבר טורניר שני ברציפות.
    הנה איטליה הגדולה סגנית היורו למי ששכח כבר טורניר שני מוצאת עצמה בחוץ בשלב הבתים כנ"ל נבחרות כמו אנגליה ,ספרד ופורטוגל שלא לדבר על רוסיה או קרואטיה .
    אין ספק שמשהו קרה ונבחרות העולם סגרו על כמעט על כל נבחרות העל של אירופה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט