Australian Open 2024 / הגולש IDO

Australian Open 2024 / הגולש IDO

האוסטרליין אופן

מתחם האולימפיק פארק הוא קומפלקס הטניס החביב בעולם. והאוסטרליין אופן הוא בשבילי הסבב הסלאם השמח. קריג טיילי, הבוס של טניס אוסטרליה, מבסס את הטורניר על ארבעה יסודות – טניס, ילדים, אוכל, ומוסיקה. בכניסתכם למתחם האולימפיק פארק, תוכלו לאכול במסעדות שף במחירים עממיים או להנות ממטבחים מכל העולם. במושב שלכם יהיה מקום ל-2 כוסות בירה. ילדים ייכנסו בחינם. וכאשר השמש יורדת תוכלו להנות מקונצרט רוק באמפי-פארק הצמוד.

האולימפיק פארק ממוקם 400 מטר מהתחנה המרכזית הראשית, מרחק הליכה קצר, או שלוש תחנות טראם (רכבת חשמלית עילית), מהסיטי של מלבורן, אחת הערים המגוונות בעולם. בעונה זו חוזרים הסטודנטים הזרים – יש מוסיקה חיה או די.ג'יי כמעט בכל פאב. מבוך פתלתל של סמטאות מלא במקומות עדכניים ובבירה זולה יתן לכם אתגר למצוא את דרככם חזרה. בצד השני של האולימפיק פארק ממוקמת שכונת ריצ'מונד שהיא המקום שהצעירים אימצו כרובע האופנתי והוא הרבה יותר אוזי וקשוח מהסיטי, והבחירה הטבעית שלי….

חזרתו של המלך

נובאק, בואו נשים את זה על השולחן, הוא המלך הבלתי מעורער של מלבורן. בשנת 2021 הוא בילה סופשבוע במעצר, כיוון שנכנס/הוכנס לאוסטרליה ללא חיסון. אנחנו, לעומתו, בילינו 265 ממיטב ימינו במעצר בית בגלל טמטום/גאונות על, של ראש המדינה שלנו, ומאז נובאק הוא משלנו.

השנה הוא קיבל ערב בשם "נובאק וחברים", בו הוא ממלא עד אפס מקום את רוד לייבר ארינה! בערב הוא ניסה את כוחו מול אתלטים אולימפיים אוסטרלים בריצה, קריקט, טניס נכים, התעמלות וכדורסל. אין דבר שנובאק לא מסוגל לעשות ברמה הגבוהה ביותר! בטניס, יש לומר, נובאק מתעייף והסבב "מתקדם עליו". טניס הגנתי ממושמע וסובלני מוציא ממנו טעויות. נובאק הפסיד מול דה מינור ביונייטד קאפ, והפסיד גם משחק הכנה, שצפיתי בו, מול זברב, ביום הראשון של המוקדמות. המשחק הראשון הוציא ממנו את המיץ. מול יריב יותר יציב כמו דה מינור, מדבדב או יאניק סינר הוא יפסיד. על כן הנבואה שלי היא יאניק סינר כאלוף.

סבב של נמרות!

טניס נשים, כבר כמה שנים, הוא "המקום" לראות טניס. הוא הרבה יותר תחרותי, הרבה יותר טקטי, וגם הרבה יותר נוח לאיגה לקחת את סלאם הבכורה שלה. היא הדבר הקרוב ביותר לסארינה שיש בסבב. אני אישית מעדיף את הטניס של אגא שוויאונטק. טניס הרבה יותר טקטי של חבטות קצרות וארוכות שתמיד מוביל לנקודות מצוינות.

בשנים האחרונות הטניס הצ'כי נתן קפיצה אדירה וטניסאית צ'כית תמיד מגיעה לשלבים האחרונים בכל טורניר. הבחורות פשוט יעילות בטירוף והן מחזיקות בטכניקה עילאית. כיוון שבאוסטרליה משחקים על משטח קשה אני מאמין שנראה אלופה קודמת מארבעת הגדולות: איגה (סגנית היונייטד קאפ), קוקו (אלופת אוקלנד), ראבקינה (אלופת בריסביין), או סבלנקה (סגנית בריסביין).

האוסטרליין אופן שלי

ב 2019 הצטרפתי לצבא העובדים של קרייג טיילי וביליתי חודש מחיי באולימפיק פארק. ניהלתי יומן יומי בשביל שאוכל לזכור את כל מה שקרא לי. אני אחלוק אתכם את הפרק הראשון – באחד מן הצירופים הבלתי אפשריים, האלגוריתם של לינקדין שלח לי שטניס אוסטרליה מגייסים לקראת הטורניר של ינואר. כל זה היה במאי. הרבה מאוד זמן לפני האירוע’ ומספיק זמן כדאי להחליט האם אני יכול להתחייב לתת חודש מחיי, חודש בו הילדים בחופש הגדול, ואנחנו באופן מסורתי נוסעים צפונה לישון על החוף למשך שבועיים, או להיות חלק ואפילו קטנטן מסבב הטניס העולמי.

אשתי הכריעה בשבילי, "אתה חייב לעשות את זה!", אז שלחתי קורות חיים. הוספתי את אהבתי הגדולה לטניס, וכיצד הוא הציל את חיי. הוספתי והורדתי את החלק שבו אני מתפאר בבלוג על טניס. בסוף לא. כתבתי בפתיח שזה יהיה חלום בשבילי לקחת חלק בטורניר גראנד סלאם. חודשיים אחרי זה קיבלתי תשובה – עליתי למוקדמות…  הראיון הקבוצתי נערך באולם האירועים שצמוד ל ROD LAVER ARENA שמעתה אני אקרא לו RLA. מאות אנשים היו בבניין. חשוב לציין שהתפקיד שביקשתי היה במחלקת התחבורה, או נהג VIP. הגיל הממוצע היה 50++. חולקנו לקבוצות, נדדנו בין משימות שונות, ונשלחנו הביתה.

שבוע אחרי זה קיבלתי מייל שעברתי את שלב המוקדמות עליתי להגרלה הראשית. הגעתי שוב ל-RLA, הפעם כבר לחתום על חוזה! בשלב הזה כבר היו הרבה פחות מועמדים, מרבית הקבוצה שלי מהראיון הקבוצתי עברה הלאה, וכבר היו כמה אנשים שהכרתי. אחרי שעה כבר הייתי בחוץ. הפעם כעובד של טניס אוסטרליה.

הסיבוב השני היה שבועיים לפני הטורניר. מלבורן פארק כבר נראה כמו אתר בנייה אחד גדול. צוות של נהיגה תחרותית בא להדריך אותנו על ה-KIA והסטינגרים. רוב הזמן אנחנו אמורים לנסוע בוואן של קיאה, שזה הקרניבל או הסורנטו. כשהמדריך לקח את הקבוצה למכוניות עמדתי ליד הדלת של הסטינגר. סטינגר, למי שלא מכיר זה SUPERCAR של קיאה…בחיים לא נהגתי בסופר קאר לפני כן. החוויה היתה די מלחיצה. מצד אחד יש את הכללים של נהיגה בעיר, מצד שני סטינגר.

ההזדמנות הגיעה כאשר ה-GPS שלח אותי לתוך ריצ'מונד, כשהייתי צריך לחזור למזרח מלבורן. אני תקוע בצד הלא נכון של פיינט רואד (פיינט = חצי ליטר בירה, וככה גם קוראים לרחוב הראשי שלנו), ולחצות אותו זה סיפור שיכול לקחת יום שלם בלי רמזור, אבל 20 מטר רווח בין מכוניות זה כל מה שהייתי צריך. נתתי לסטינגר לעשות מה היא יודעת, וחציתי את הרחוב הזה על 6 מסלוליו ב-0.001 שניות.

המבדק הבא היה לעשות חנייה ברוורס בעזרת המצלמות של הקרניבל בין 4 קונוסים. המדריך אמר שעוד לא היה אחד שעשה את זה ברוורס אחד בלי לעצור לתיקונים. אני עם הפה הגדול שלי ישר אמרתי TOO EASY MATE. המדריך החליט להשאיר אותי אחרון, ובאמת הקולגות שלי הוכיחו שקרניבל הוא אוטו גדול כמו טנק בשביל שפעולה פשוטה כזאת תהיה משימה אפשרית. כשהגיע תורי, כבר כולם היו מחוממים על החכמולוג שמזלזל כישורי הנהיגה של שאר הנהגים. התחלתי את המבדק בסיבוב מסביב לחניון, ואני רואה בזווית העין שהמדריך בועט קצת בקונוסים לעשות את המבדק שלי יותר מעניין…

הגעתי לרוורס, כשאני מפנה את האוטו כבר בחצי סיבוב. הסתכלתי על המסך באוטו, וזה באמת נראה קטן להפליא. עזבתי את המסך, עברתי למראות, ולא ראיתי כלום, אז כיוונתי את המראות שיראו את הרצפה. על הרצפה מצאתי את הקונוסים. ואז בווש אחד של גז הבאתי את הקיאה בין הקונוסים. מלך הרוורס!

יום המיון האחרון היה חגיגה – קצת כיבוד וקוקטייל באגף החדש של השחקנים. תצלום עם הגביע. גישה חופשית לכל ההנהלה, כשאני מנצל ומציג את עצמי, וגם עושה קצת יחצנות למועדון הטניס שלי. קבלת מדים רשמיים של האוסטרליין אופן. ישראלים תמיד נדבקים ביחד, וסיימון ואלן קלטו את המבטא שלי, הם אומרים לי שזו העבודה הכי שווה בעולם!

בסיום אני הולך להצטלם ומקבל את האקרדיטציה שלי – אני כנהג אוכל להיות בכל מקום בטורניר, מלבד האזור השמור לשחקנים בלבד. חדר הנהגים נפתח. המיקום… הוא המרתף של RLA. אני הולך עם וויליאם החבר החדש שלי מהעבודה לספוג קצת מאווירת המקום. שדרת האגדות עם פסלים של גדולי האומה – טוד וודבריג', רוד לייבר האגדי, קני רואץ', מרגרט קואט. כל אחד מהם עשוי להיות הנוסע שלי! פתאום גודל האחריות, וההזדמנות, מכות בי.

בשלושת השבועות הקרובים כל מי שיהיה אורח או משתתף בטורניר האוזי אופן 2019, יכול להיות הנוסע שלי… אני מתנצל שלא אוכל לחלוק עוד, כי מנקודה זו מה שקורה זה אינטראקציה עם שחקנים, וחוזה ההעסקה שלי ברור – מה שקורה בקיאה נשאר בקיאה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. מקווה שהאחוזים שלך כמו של דה שוט.
    הספדת מהר מדיי את נולה.
    נחייה ונראה
    בסיבוב הבא מנריאנו איטלקיאנו

  2. מגניב לך.
    אבל להספיד את ג׳וקוביץ׳ על סמך משחקי הכנה, בגרנד סלאם, זה לא להכיר את ההיסטוריה שלו.

    כמובן ייתכן שבגיל 36 הוא סוף סוף ידעך, אבל… זה האיש עם הביצים הכי גדולות בהיסטוריה של הטניס. בכל זאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט