יומן גולדן סטייט לינואר – ההגדרה של חוסר שפיות / שחר שרון

יומן גולדן סטייט לינואר – ההגדרה של חוסר שפיות / שחר שרון

יום רביעי האחרון הווריורס סיימו 7 משחקים ביתיים עם 5 הפסדים, בינהם הפסד כואב נוסף לדנבר עם סל על הבאזר לאחר שמיטת יתרון 18, ניצחון דחוק בלבד מול הקבוצה הכי חלשה בליגה, ו2 בלואואווט כולל האחרון לפליקנס שהוא הפסד הבית הגדול ביותר של הווריורס בתקופת סטף קרי (36 נק׳). לא רציתי לכתוב לאחר מכן כי הבנתי שכנראה זאת הנקודה הנמוכה ביותר ומכאן אפשר לעלות, זה אפילו לא משנה מה יהיו התוצאות אלא הדרך שבה הכל קרה הייתה לא מקובלת, בטח שלא עבור הקבוצה עם תקציב השכר הגבוהה בליגה.

בתחילת העונה היו ניצוצות של משהו טוב, מאז המשחקים הפכו לצמודים עם הפסדים צורמים בסיום וכעת נראה שמשהו נשבר, זה כבר לא בהכרח רק היכולת, אלא המנטליות שהופכת אתלטים למנצחים. הווריוס עד היום התגאו בזה שהם אלופים ומכירים את המאבקים ברגעים הכי קשים ושזה המרכיב הסודי לנצח משחקים כמו משחק 7 בסקרמנטו שנה שעברה. רק שהפעם המרכיב הזה חסר, ודווקא ברגעי ההכרעה נראה שהקבוצה לא מצליחה לקלוע או לעצור את היריבה מלעשות מה שהיא רוצה בדרך לקאמבקים וניצחונות על הבאזר.

לאחר המשחק סטף ציטט את איינטשיין כשאמר ״ההגדרה של שיגעון זה לעשות את אותו הדבר ולצפות לקבל תוצאה שונה״, ציטוט ששלח כמובן את כל האנליסטים לנסות לאיזה שינוי סטף מתכוון, וכמובן שהידיעה לאחר מכן שכל השחקנים של הווריורס על ה trade block פרט לסטף קרי אומרת הכל. הווריורס לא מתכוונים לוותר

אז מה לא עובד?

קשה להצביע על דבר אחד, ומצד שני דווקא שני המשחקים האחרונים מול שיקגו (ניצחון) ומילווקי (הפסד אך ללא סטף) אולי כן מראים על כמה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את המצב הנוכחי.

אז הכי אהבתי במשחקים האחרונים זה שסטיב קר סוף סוף מראה סימני התפקחות מההתמכרות המוגזמת שלו לסמול בול. הבעיה המרכזית השנה של הקבוצה, הרבה מעבר לכל השנים האחרות זה שפשוט אף שחקן לא משחק בעמדה שלו. סטף הוא 1 (רכז) ולא 2, קלי הוא 2 ולא 3 ובטח שלא 4 כמו שסטיב קר ניסה למכור לנו במסיבות עיתונאים בקדם העונה, וויגינס הוא 3 שיכול לשמור את השחקן הטוב של הקבוצה השניה (טוב יכל בעבר בעיקר) קמינגה הוא גם 3 ולא 4 ולכאן ה+/- שלהם יחד הוא מהנמוכים בקבוצה, דאריו סאריץ׳ הוא הכל חוץ מסנטר וגם דריימונד הוא סנטר לריצות קצרות ותו לו.

כבר לאחר הקיץ של סטיב קר בפיבא ובניית הסגל הנמוך היה די ברור שזה הכיוון שאליו אנחנו הולכים. ואם לא לזכות עם ארה״ב במדלייה כי החלטת שמיקל ברידג׳ס וJJJ הם הרכזים שלך, ועוד בכדורסל הפיזי של אירופה, אז החברים שלך צריכים לעשות לך intervention ולהגיד לך שאתה מכור לסמול בול. האומנם הכדורסל בהתקפה נהיה פחות של עמדות, כשמסתכלים על ההגנה של הווריורס השנה קשה שלא לעשות 1+1 בין הגודל לבין החוסר יכולת לעצור קבוצה על מתחת ל60 נק׳ במחצית הראשונה כמעט בכל משחק כשלרוב זה כבר מעל ל70. נראה שרק הנסיון של פופוביץ׳ לשחק עם סוהן כרכז מנצח את האבסורד הזה של סטיב קר השנה. אז במשחקים האחרונים ראינו סוף סוף את דאריו פותח כ PF ולוני כ C וקמינגה משחק דקות ארוכות כ SF ואת קליי כ SG ואיזה פלא, הם משחקים נהדר. אפילו וויגינס נראה כאילו החייזרים מספייס ג׳ם החזירו לו את הכדורסל.

אם כבר עוסקים בהגנה, אני רק אתוודה שיש לי קראש על מייק בראון, שהתחיל מאז שהוא החליף את סטיב קר כשיצא לניתוח ב 2017. מאז עזיבתו לשכנה מסקרמנטו, הגנת הווריורס הידרדרה מהמקום הראשון למקום 29 תוך שנתיים. הלחם והחמאה של הקבוצה בכל ריצות האליפות שלה הייתה ההגנה, ומייק בראון היה אחראי על כל הסכמות ההגנתיות של הקבוצה ואין ספק שלא נעשתה עבודה טובה מספיק למלא את החלל החסר שלו, אך מינוי כזה לא אמור להיות קשה.

האם יש סיכוי לחזור?

כל מי שכותב שהשושלת מתה, צודק! אני לא רואה אליפות נוספת של הווריורס בהובלת הטריו. אך האגדה על סן פרנסיסקו היא שזאת העיר שקמה לתחיה מההריסות, צומחת מחדש מתוך האפר.

בשביל לחזור לצמרת זה ברור שלא ניתן להסתמך רק על סטף בן ה35, או על קלי שהרגלים שלו לאחר שתי פציעות הן לא אותן הרגליים של ריצות האליפות, דריימונד שהמנטליות שלו מתחילה להוות בעיה, וויגינס (האמת לא מובן מה מפריע לו), ולוני שהוא החור הגדול ביותר כיום של הווריורס בהגנה. בשביל לחזור אל הטופ נצטרך לראות שלושה דברים!

מאמן חדש

סטיב קר מסיים הקיץ חוזה, לדעתי זאת תהיה טעות לחדש לו חוזה כמאמן ראשי בקבוצה. סטיב החל בווריורס כמאמן חדשן אך עם השנים וההצלחה הפך לדינוזאור שהצעירים כבר עקפו אותו בסיבוב. התעקשות על שיטות מיושנות והחוסר יכולת להסתגל למציאות חדשה שבה הליגה נשלטת על ידי גבוהים ורסטיליים (יוקיץ׳ אמביד יאניס וומבניאמה) זה פשוט אטימות של יהיה בסדר גם כשברור לא יהיה בסדר. המצב כל כך אבסורד שאפילו בדבר כל כך פשוט כמו coaches challenge הוא אחד המאמנים הכי פחות מצליחים. אבל כל זה היה עוד נסבל, אם הוא לא היה מייבש את הצעירים על הספסל במקום לתת להם הזדמנויות, במיוחד שהם מרוויחים אותם ביושר. קמינגה הודיע שהוא איבד בו אמון, מיד אחריו מודי ואיתו כל הקהל בסן פרנסיסקו. לפעמים צריך לזעזע את המערכת ולדעתי הגיע הזמן לשנות שיטה.

להסתמך על הצעירים

במקביל לדעיכה של הכוכבים בדוגמת קליי, וויגינס, ולוני. הזמן להישען על הצעירים של הווריורס שפשוט נראים נהדר. נתחיל בקמינגה שמראה שיש לו ניצוצות של אולסטאר ככל שנותנים לו יותר דקות, יותר הזדמנויות עם הכדור ובעיקר יותר זמן לשחק בעמדה. לקמינגה מגיע הזדמנויות להתפתח אך המאמן שלו מחליט לספסל אותו לפעמים אפילו כשהוא חם והוא מספק לקבוצה את הריצה. קמינגה הוא המפתח של הקבוצה, ככל שהוא ישחק יותר טוב, הותיקים ישאו על הכתפיים שלהם פחות וזה יעזור להם. וכמובן שככל שערך הטרייד שלו עולה גבוהה יותר כך יש סיכוי לחזור להתמודד מוקדם יותר. מודי גם כן הראה ניצוצות יפים, כולל משחק שבו הוא קולע 3 שלשות בקלאצ׳ וכמובן דקה לאחר מכן כפרס הוא קיבל מנוחה על קצה הספסל מתנת סטיב קר. הג׳נרל מנג׳ר החדש של הווריורס גם פגע מעולה בקיץ עם פודג׳מסקי (בחירה 19) וג׳קסון דיוויס (בחירה 57). שניהם הוכיחו שהם מוכנים לקבל אחריות ואם אתם לא אוהדים של הווריורס אתם עוד תכירו את השמות שלהם בקרוב.

אני רוצה לעשות עצירה קטנה בנוגע ללוני כי מרגיש לי שנעשה איתו עוול, ואם הטמטום הזה יפסק אז יש סיכוי לראות אותו חוזר להיות טוב עבור הקבוצה שלו. הטמטום שאני מדבר עליו זה שלדעתי לוני הוא קורבן של אתגר האיירון מן, כבר משחק מעל 250 משחקים ללא מנוחה כולל ריצות פלייאוף עמוקות. לוני הוא שחקן עם היסטורית פציעות משמעותיות שגורמות לו לשחק כדורסל באופן מוגבל. אך מאז שחזר מניתוחים באגן ומה לא, הוא לא פספס משחק. אז מהקיץ הוא חזר לא בכושר ונראה שהגוף שלו לא מצליח לחזור לשם למרות גילו הצעיר (27).

טריידים

הווריורס צריכים ללכת על כל הקופה, אך לא עבור כל שחקן ולא בהכרח העונה. כרגע השמות הבולטים בשוק שעונים על הצרכים של הווריורס הם:

  • פסקל סיאקם
  • לארי מרקנן
  • ג'רט אלן
  • ניקולה וו׳צביץ׳
  • דג׳ונטה מרי
  • מיילס טרנר

ניתוח של טריידים אעשה בפוסט נוסף כשנתקרב יותר לדד ליין, אבל כנראה שטרייד יהיה הכרחי, ואיתו ויתורים כואבים בשביל לחזור לטופ.

בונוס: לפנות תקציב בתקרת שכר

בסוף השנה מתפנים לווריורס מעל ל$70 מליון מהשכר של קליי וכריס פול, בנוסף החוזים של וויגינס ולוני יחסית נוחים במיוחד אם הווריורס יהיו מוכנים לתת בעבור החוזה שלהם גם בחירות בדומה למה שעשו עם ג׳ורדן פול. זה אומר שאפשר יהיה לנסות להחתים שחקן פנוי עונה הבאה, אז יאללה שנה הבאה לברון ג׳יימס וסטף קרי יתאחדו?

טוב אולי לברון במדים של הגולדן סטייט לא יקרה, אך חזרה של סטף קרי לצמרת בהחלט יכול לקרות. הכל תלוי בכמה ההנהלה מוכנה ללכת רחוק בשביל לתת לו הזדמנות לטבעת חמישית.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. יש גבול לכמה שפרנצ'יז אחד יכול לקבל עזרה ולהמציא את עצמו מחדש,
    להסתמך על צעירים? הגבוה וייסמן והרכז ג'ורדן פול שהיו אמורים להיות עכשיו העתיד,
    הטרייד על ויגינס שהיה קו הנשימה האחרון של השושלת.

    הפיתרון היחיד של הווריורס יהיה להטריד את סטפן ולכוון לבנייה מחדש,
    כל השמות שרשמת הם שחקנים נחמדים אבל כאלה שלא ישנו את המצב הקיים שבו הקבוצה כבר מעבר לשיא.

    1. כמובן שאני מסכים איתך שהסיכוי היותר סביר של הווריורס להצליח היה להשתמש בעונת 2020 בבניה מחדש ורעיון ה 2 טיימליינס. אך מצד שני אנחנו רואים כוכבים שמשחקים בשיאם בגילאים גבוהיים יותר ואם סטף יצליח לשמר את עצמו עד גיל 38 כטופ 10 בליגה, יחד עם סגל סביבו שעובד עבורו ניתן לדעתי לייצר ריצה. טרייד על סטף הוא משהו שלא יקרה לדעתי, לפריינצ׳ייז יש יוקרה ושחקן כמו סטף צריך לפרוש בסן פרנסיסקו לא משנה מה יציעו עבורו

  2. תודה שחר.
    יש לגולדן סטייט רצון לעשות טריידים, אבל אין כל כך את הנכסים או את היכולת הכלכלית שיאפשרו טרייד משמעותי שלא יחליש את הווריורס בטווח הקצר, אלא אם הם יוותרו על העתיד. מינסוטה היא הקבוצה היחידה במערב שנותר לה לו"ז נוח יותר מזה של גולדן סטייט, מה שאמור אולי לאפשר לווריורס לנסות לרוץ עוד כמה שבועות לפני שמקבלים החלטה לכאן או לכאן, ובכל מקרה אני עדיין בגישה שעדיף לתת לטריו לשקוע מעצמו תוך כדי שאוספים נכסים ולא לנסות בכוח להאיץ תהליכים שיש בהם יותר סיכון מסיכוי.

  3. תודה שחר על ניתוח די מדויק בעיניי למצב הלוחמים. יש להם באמת יכולת מוגבלת למשחק בשוק הטריידים ומעניין מה יבחרו לעשות שם ומה יצליחו לעשות שם אם בכלל. למייק דאנליבי ג'וניור בעונת הבכורה כ-GM יש תפוח אדמה לוהט בידיים לטפל בו.

  4. תודה רבה. יומן נהדר.
    עייפות החומר עושה את שלה.
    בכל זאת, ניתן לעשות מהלך משמעותי שירים את הקבוצה, אבל אין תעודת ביטוח שגם זה יעזור. ואז גם נותנים נכסים וגם לא הולכים לשום מקום.
    לא מקנא במייק דאנליבי. הוא צריך לאסוף את כל הזבל שבוב מאיירס השאיר.

  5. טור מעניין
    כשאתה עשיר ומפורסם יש סביבך פמליה שעסוקה בלומר לך כמה אתה חכם/יפה/מוכשר/אדיר. וכל טעות היא באשמת דברים אחרים, לא אתה חס וחלילה……
    נראה לי שסטיב קר נמצא במקום הזה. אחרת אני לא מבין את האטימות המחשבתית שלו.
    הוא נלחם את המלחמות של אתמול, האהבל
    🤓

  6. באמת השאלה מה עושים עם ה70M$ שמתפנים. השנה הזאת אבודה, השאלה היא איך בונים את השנה הבאה כדי שקרי יוכל להוביל שוב קבוצה לגמר

  7. I respectfully disagree
    .
    לדעתי אין כמעט שום דבר שהם יכולים לעשות – ספק אם הלוחמים יכולים להציע את ההצעה הטובה ביותר עבור השחקנים שציינת, וגם אם איכשהו אחד מהם יגיע, אני לא חושב שאף אחד מהשחקנים שציינת יזיז את המחט באופן משמעותי עבורם.
    .
    הם צריכים לבחור בין לתת לסטף, ואולי גם לקליי ודריימונד, להזדקן שם, לבין להטריד את מה שיש עכשיו עבור נכסים שאולי יוכלו לקצר את הדרך חזרה.
    .
    השוואה לא מדויקת אבל לא מאד לא מדויקת – וויגינס הוא הקוואי שלהם, הזכייה ב-2022 מקבילה ל-2014, והפציעה של קוואי ב-2017 מקבילה למה שזה לא יהיה שעובר על וויגינס מאז 2022. מה שנשאר להם זה להחליט אם הם עושים עם הכוכבים הזקנים שלהם מה שעשינו בין 2018 ל-2022, או מקצרים טווחים לריבילד. מעריך שככל שזה תלוי בהם יעשו את מה שאנחנו עשינו, והשאלה תלויה בעיקר במה ירצה סטף, ואם ירצה לעזוב, מה יקבלו עבור חבילה סטייל לילארד שיקבלו עבורו.

  8. אני הרבה יותר סלחן. היו לך כמה כמעטים כואבים. זה יותר מנטלי מהכל.
    מאמן נכון יכול לעשות הרבה יותר עם אותו ההרכב

  9. אחלה פוסט תודה שחר.
    מקבל את התרחיש שלך כתרחיש מרכזי אבל:
    היה פה פוסט לפני שבועיים לערך שאמר שרק שלושה שחקנים בליגה לא החליפו קבוצה מ 2012 סטף קליי ודריי. למה זה? כי קשה למצוא שילוב שמייצר אליפות ואצלם זה עבד 4 פעמים. אני לא הייתי נוגע אבל לא בגלל סיסמאות אלא בגלל שראיתי אותם כמה פעמים השנה והם שיחקו ממש יפה וגם טוב. אבל יש הרבה דברים ברקע הסיפור עם גרין הפציעה של פול. כל פעם שהם נכנסו לקצב משהו קרה אבל בנתיים שמתי לב שוויגינס בקטנה התחיל לחזור לעצמו ומשחק קודם קליי קלע 30 באחוזים טובים. לדעתי יש שם קבוצה די מאוזנת צעירים טובים וותיקים שכרגע נראים פשוט שבעים אבל האריה הזה יכול להתעורר פתאום. ועם הכל יתחבר להם ונראה ריצה בסוף השנה אז יתכן והם ידברו אפילו עוד השנה. זה סיפור שנשמע כרגע חצי אגדה אבל זו קבוצה אגדית לכן אני לא שולל אותו.

  10. מה זה פשוט חחחחחחחחח
    למכור באיחור של שנתיים. (סחורה סוג ב)
    להחליף מאמן דחוף,למאמן פיתוח ולהתחיל מחדש.
    כל דבר אחר,זה עוד מסמר בארון הקבורה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט