ווימבלדון (12) – תקרת הזכוכית של הסבב!

וואו איזה חצאי גמר, וכמה בלתי מתחשב מצד האנגלים לשחק את המשחקים בשעות אור ולא בחושך שיהיו בפריים טיים של העולם הנאור שגר ביערות ויקטוריה.

נתחיל מהחבר החננה של מריה. רבאק יש לו את כל האביזרים:

– רוג'ר ראשיד הסכים לאמן אותו ? (צ'ק)
– חברה שכל הגברים בעולם מפנטזים אלייה? (צ'ק)
– כל פרשניי העולם הרציניים מחכים לפריצה שלו? (צ'ק)
– זכייה בטורניר ההכנה (צ'ק)
– כותב הטור מתנבא לטובתו ב -4 מערכות (צ'ק)

אז למה דימיטרוב? למה? נולה ביום לא הכי משכנע עושה את המינימום בשביל לעלות שלב וזה מספיק בהחלט.

לעומתו מילוש היה בטוח שהוא מוכן לפדרר, לפני שנה הוא כמעט ניצח אותו בהאלא, כמו חצי עולם שכמעט ניצח אותו ב 2013… ומאז הוא רק משתפר. אז המבחן החוזר הגיע ותנחזו מה קרה?

משחקון ראשון פדרר פשוט כסח אותו, וכל פעם שהיה צריך עוד מהלך בשביל לערער את ההגשות של ראוניץ, פדרר היה שם. פדרר ונולה הם נייר הלקמוס לבדוק אם הסבב אכן מוכן לשלב הבא. הם תמיד יבואו מוכנים וגם המשחק קרוז קונטרול שלהם מספיק בשביל להעביר אותם את מדורגים 4-100. עוד על דימיטרוב בסוף היומן

– – –

טיעון המחץ למה פדרר הוא ה GOAT!

אמיגוס – תארים ונצחונות הם פועל יוצא של יציבות ואחוז נצחונות הפסדים והגדול מכולם הוא ראפא ביחס של 83% ראפא מחזיק במספר הפסדים מצוצם בכל עונה על כל המגרשים יש לו 2 עונות של פחוצת מ-10 הפסדים בעונה. (699 מול 136 הפסדים) הבא אחריו הוא רוג'ר כמובן עם 81% אבל , רוג'ר התחיל להיות רוג'ר רק ב 2003. עד אז הוא היה 170 נצחונות מול 90 הפסדים מאז הוא 770 נצחונוצ מול 126 הפסדים דהיינו 86% יש לו 5 עונות של פחות מ-10 הפסדים ועונה פסיכית של 5 הפסדים ס"ה (כולם לראפא ומארייי אגב).

אז שאתם מחפשים יציבות קריירה ה-2 האלה הרבה מעל השאר.

– — –

דוד שלי חזר אתמול מבולגריה הוא סיכם את המסע:

"מאכל לאומי – שמן. מוצר לאומי – בירה.  ספורט לאומי: עישון" .

גור גולן חושב אחרת ושלח לי את הטור הזה:

על השחקן המשתפר בעולם – גרגור דימיטרוב

אתמול, יום שישי, בשעה 3 עלו למגרש בווימבלדון למשחק חצי גמר גברים, נובאק דג'וקוביץ וגריגור דימיטרוב. משחק ענק שייזכר לעד ,לא בגלל התוצאה ולא בגלל נובאק דג'וקוביץ אלה בגלל השחקן הצעיר ,המבטיח והמפתיע של ווימבלדון- גריגור דימיטרוב.

גריגור דימיטרוב בן ה-23 ,התגלה בגיל צעיר מאוד בתור הדור הבא של הטניס. כבר בגיל צעיר כונה ״ פדרר הבולגרי! ״ . בדימיטרוב הושקעו כמויות של כספים כבר מגיל צעיר ולחץ גדול היה עליו – לחץ של הוכחה.
כשמשקיעים בך כל כך הרבה משאבים בגיל צעיר ומשווים אותך לגדול ביותר ע"פ דעת רבים [רוג'ר פדרר] –   בגלל הדמיון הבלתי רגיל בסגנון הטניס , מופעל עליך לחץ שאתה חייב להוכיח את עצמך – ואתמול, בווימבלדון הוא הוכיח זאת לעולם כולו.

דימיטרוב זכה עוד בנוער בשני גראנד סלמים – ווימבלדון וארצות הברית הפתוחה ומיד סומן כשחקן הבא של הטניס העולמי .הוא הצטרף מיד לסבב הבוגרים עם הרבה ציפיות.
לאחר התאקלמות קשה עם הפסדים לשחקנים חלשים, היה נראה כאילו הוא לא מגשים את התואר שניתן לו בגיל צעיר. הוא לא הרים ידיים, המשיך בסבב המקצועי ולאחר כמה שנים של מאבקים – הכול הסתדר.
בשנת 2013 דימיטרוב הצליח לעלות בדירוג לאט לאט ותוך זמן קצר הגיע ל-50 הראשונים בעולם. בסוף השנה, לאחר זכייה ראשונה בטורניר ( סטוקהולם ) כבר התברג ל- 30 הראשונים בסבב העולמי.

שנת הפריצה – 2014 !
את שנת הפריצה, דימיטרוב התחיל באוסטרליה אופן שם הוכיח לראשונה שהוא שייך לגדולים בעולם.
דימיטרוב הצליח להגיע ללא פחות מרבע גמר מול רפאל נדאל, אחרי שבדרך הדיח את איסנר האמריקאי.     באותו משחק דימיטרוב הראה יכולת מדהימה וגרם לנדאל ליותר מלהזיע והפסיד לו רק לאחר 4 מערכות קשות.
בהמשך השנה דימיטרוב זכה בלא פחות משלושה טורנירים ( אקאפולקו , בוקרשט ולונדון )
ואז דימיטרוב הגיע לטורניר ווימבלדון עם מומנטום מלונדון -שם סומן לקראת הדשא הלונדוני של ווימבלדון.

והנה אני חוזר להתחלה – דימיטרוב נחשב לדבר הגדול שקרה לטניס העולמי החדש.
דימיטרוב לא התקשה עד לסיבוב השלישי שם פגש את דולגופולוב . דימיטרוב היה בפיגור גדול וכבר נראה גמור אבל אז יצא הכוכב ! בפיגור 2-1 במערכות דימיטרוב התעורר והביס את יריבו . ואז לאחר עוד ניצחון קליל פגש בגיבור המקומי – אנדי מארי . כולם חשבו שדימיטרוב מסוגל לקחת סט למארי ולגרום לו להזיע אבל … דימיטרוב גרם להלם לנסיך והנסיכה אשר צפו בו והביס את הכוכב המקומי בשלוש מערכות!

אתמול דימיטרוב הגיע לשיאו – חצי גמר גראנד סלאם נגד הפייבוריט לזכייה בטורניר – נולה.
בהתחלה נולה נראה כמו אחד שיטייל לעבר הגמר אבל אז בפיגור סט ו3-1 נכנס למשחק הכוכב הבא של הטניס העולמי ! אחרי קרב גדול שגרם לקהל הבריטי הצונן ״ להשתגע ״ נובאק ניצח אבל לא בשבילו מחאו כפיים בסוף המשחק.דימיטרוב הוכיח שהוא אחד מהגדולים ביותר ולהערכתי עם היכולת שהראה הוא שווה מקום 3-4 בעולם!

לסיכום, בנימה אישית יותר – אני עוקב אחרי דימיטרוב 4 שנים וצופה בכל משחק – אני האוהד הראשון [עוד לפני שמריה שראפובה גילתה אותו…]- אתמול הוא גרם לי לצמרמורת ! עכשיו כשהוא מסומן בעיני כולם ונכנס לעשירייה הראשונה – הוא יכול לעלות שלב ולהיכנס לחמישייה – וזה אפשרי! לדימיטרוב יש אפשרות לעלות לחמישייה אם ישפר מעט את התוצאות מהשנה שעברה –ואני מאמין שהוא יעשה את זה

 

 

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה לשניכם.

    1. גם לנולה היתה עונה פסיכית (נדמה לי 2011) עם מעט מאד הפסדים.
    2. פדרר טייל לגמר לעומת נולה שלא הרשים והתקשה מול דימיטרוב, חביבו של גור.
    3. מקווה שנולה יעלה רמה מול פדרר אחרת זה יהיה שוב המורה מול התלמיד.

    1. מה קרה עם הכותרת?(אולי שינו אותה כי אני לא מבין על מה אתה מדבר)
      חוץ מזה איזה גמר מאכזב של הבנות, רציתי לראות את בושארד מנצחת או לפחות לא מובסת ככה..

  2. תחילת הטור של גור נשמעה כמו הברקה אבל היה פה פספוס: "יום שישי שעה שלוש יד ביד וראש בראש" – מחווה לשיר "המשפט" של משינה.

  3. הוא לא צריך לחכות … כמו שאתה בטח יודע הניקוד של הסבב הולך על פי השוואה לשנה שעברה ודימיטרוב לא הצליח בסוף שנה שעברה ולכן יש לו סיכוי גבוה להיכנס ל5 הראשונים ואולי יותר . את דגוקוביץ ונדאל יהיה לו קשה לעבור בגלל הפער הגדול .

  4. ז״א שהכי גבוה בקריירה יהיה מקום חמישי… זה דיי מאכזב.
    לדעתי אתמול אם הוא היה יותר אגרסיבי הוא היה מנצח, אבל זה סיפור החיים שלו. אינשרללה ראשיד יוציא אותו מהפינה הזאת.

  5. לא אמרתי שזה השיא שלו ! ממש לא ! ככה לדעתי הוא יסיים השנה … בחמישייה . בעוד שנה שנתיים שלוש אחרי שנולה ונדאל יתעייפו אז הוא יגיע גם למקום ראשון !

  6. יש לי הצעה למעוניינים – לפני כמה חודשים ערוץ הספורט פתח קבוצה ווטצאפ למי שרצה … הקבוצה לא שרדה ורק אני ועוד כמה שרדו … אנחנו מחפשים אנשים להוסיף ומי שמעוניין אני אשמח אם אשלח לי את מספר הטלפון למייל – gurgo66@walla.com.
    אנחנו מדברים שם , מהמרים והכול בספורט .
    אפשר גם לשלוח בתגובות את הטלפון …

  7. בכיף אני אצרף אותך שיהיה לי מספיק אנשים .. כנראה מחר .
    זה לא קבוצה רק של טניס … זה קבוצה כללית של ספורט אבל גם טניס בולטת כמובן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט