אבדיה עם שיא עונתי ועוד 3 משחקים – סיקור משחקי מוצ"ש / עמיחי קטן ומאנו

בסך הכל 4 משחקים היו הלילה, אבל 5 הראשונות במזרח עלו על הפרקט, יחד עם 2 קבוצות מסביבות מרכז הטבלה המערבית ועוד אחת וושינגטון שלא ממש קשורה, אבל יש לה אחד דני אבדיה ש(לאחרונה מטביע לא מעט ומוציא את עצמו) בשמיים ובארץ. עמיחי סיקר את 3 הראשונים, מאנו השלים את יוסטון נגד מילווקי.

וושינגטון וויזארדס (6- 29) – ניו-יורק ניקס (21- 15) 105- 121:

הניקס ברחו ליתרון דו-ספרתי כבר ברבע הראשון וליתרון 26 ברבע השני, ולמעט ריצת 19- 5 של וושינגטון בתחילת הרבע השלישי, הוויזארדס לא ממש איימו על המומנטום החיובי של הניקס. ההגנה של וושינגטון אפשרה לרנדל וברונסון לקלוע כמה שהם רוצים בערך, ככה שגם בלי תפוקה התקפית משמעותית מהאחרים הניקס הגיעו ל-120 נקודות וניצחו די בקלות, אבל מה שמעניין אותנו זו הופעה טובה נוספת של אבדיה, שקלע שיא עונתי חדש, 2 נקודות בלבד פחות משיא הקריירה שלו מהעונה שעברה.

רנדל הוביל את הניקס עם 39, 7 ו-5, ברונסון קלע 33 עם 8 אסיסטים ודיווינצ'נזו קלע 10.

אצל וושינגטון, קוזמה קלע 27, אבדיה קלע 23, שיא עונתי כאמור, ב-9/13 מהשדה, 2/4 לשלוש ו-3/5 מהקו, יחד עם 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-2 חטיפות, וגם 4 איבודים ו-5 עבירות. חוץ מהם, ג'ונס קלע 11 עם 8 אסיסטים ב-4/13 מהשדה ופול קלע 10, אותה כמות שהוא קלע בשני המשחקים הקודמים גם יחד.

אינדיאנה פייסרס (20- 15) – בוסטון סלטיקס (28- 7) 101- 118:

הפייסרס עדיין לא ניצחו באף אחד מ-8 המשחקים בהם הם סיימו עם פחות מ-120 נקודות, ובמקרה הזה הם מסיימים בשיא עונתי שלילי של 101, בעיקר תוצאה של 8/42 מחוץ לקשת (19%). כמו כן, הפייסרס כעת במאזן 2- 8 במשחקים בהם הם קלעו בפחות מ-31% לשלוש ובמאזן 1- 7 במשחקים של 45.5% מהשדה ומטה (הלילה עם 41.3%). בקיצור, בוסטון שלטו במשחק, ואינדיאנה אמנם צמצמו בכמה הזדמנויות, אבל אז הגיעה בריחה נוספת של הסלטיקס ברבע האחרון שהכריעה את המשחק.

טייטום הוביל את בוסטון עם 38, 13 ו-6, בראון קלע 31 והורפורד קלע 10 עם 7 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-3 חסימות.

אצל אינדיאנה, מאת'ורין קלע 20, האליברטון קלע 17 עם 7 אסיסטים ו-5 חטיפות, הילד קלע 15, טרנר רשם 12 ו-7 וטופין קלע 10.

פילדלפיה סבנטי סיקסרס (23- 12) – יוטה ג'אז (17- 20) 109- 120:

המחצית הראשונה הייתה צמודה והסתיימה ביתרון 58- 57 של הג'אז כנגד פילי מחוסרי אמביד והאריס, אבל האורחים מיוטה הצליחו לייצר בריחה קטנה ויתרון 10 ברבע השלישי. ברבע האחרון ההפרש כבר נע בין 10 ל-15 לזכות הג'אז, והם משיגים ניצחון רביעי מ-5 האחרונים ומצמצמים את הפער מגולדן סטייט והלייקרס במקומות 10-11 במערב, בזמן שפילי עם הפסד שני רצוף ויתרון שקצת מתחיל להצטמצם במקום השלישי במזרח.

מרקאנן הוביל את יוטה עם 33 נקודות ו-13 קרשים, סקסטון קלע 22 עם 10 אסיסטים, קולינס קלע 19, קלארקסון קלע 18 עם 6 אסיסטים וקסלר קלע 10.

אצל הסיקסרס, מקסי קלע 25 עם 9 אסיסטים ו-3 חטיפות, אוברה קלע 24, פול ריד קלע 16, מוריס קלע 15 עם 2 חטיפות וחסימות ובברלי קלע 12 עם 7 אסיסטים ברשימת קלעים שברובה החזירה אותי כמה שנים אחורה.

יוסטון רוקטס (16-18) – מילווקי באקס (11-25) 108-112:

משחק אימתני של יאניס – עם 46 נק' ב-15/24 מהשדה ולא פחות מ-15/21 מהעונשין, 17 ריב', 2 אס' וחסימה אחת – לא הספיק מול יוסטון הצעירה והעולה שפתחה פער לקראת סוף הרבע הראשון ושמרה עליו עד לסיום. מילוואקי קלעה ב-57% בתוך הקשת ורק ב-27% מחוצה לה, הרוקטס לעומת זאת קלעו רק 46% בתוך הקשת אבל 38% מחוצה לה, ופער של שתי קליעות עונשין לטובת מילוואקי לא הספיק על מנת לקזז את הפער הנ"ל.

טוב, יאניס באמת לא קולע טוב משלוש, וודאי אמרתם לעצמכם, אז לא חברים, דווקא הערב יאניס עם 50% מהטווח, אבל זה קצת פחות מרשים משזה נשמע מאחר וקלע בדיוק זריקה אחת מתוך שני ניסיונות. מדוע, אם כן, קלעה מילווקי גרוע כל כך משלוש? ובכן, כל הזכויות שמורות למידלטון עם 0/5, ברוק לופז עם 1/6 ולילארד עם 1/8. אפשר לייחס זאת להגנה האימתנית של יוסטון, ובצדק, וגם לידיים העייפות של מילוואקי במסע החוץ שלה בטקסס, וגם זאת בצדק. שני "האחים של" – ת'אנסיס אנטטקומפו ורובין לופז – לא עלו לפרקט ולא יכלו לסייע לאחיהם העייפים. קמרון פיין הגדול, שבכלל לא ידעתי/זכרתי שהצטרף למילוואקי העונה, שיחק רק 8 דק', זרק זריקה אחת מהשדה, קלע זריקה אחת מהעונשין, סיים עם נקודה אחת והוסיף אסיסט אחד, ואני בטוח שיועיל להם יותר בהמשך הדרך.

בקבוצה הביתית ניתן לציין 40 דקות לג'בארי סמית', 31 דקות לשנגון ולא פחות מ-34 דקות לג'ף גרין הקשיש, עדות לכך שליודוקה אין הרבה ביגז בסגל, או לפחות לא כאלה שהוא סומך עליהם לעצור את יאניס, כל זה, כמובן, בלי לפגוע בג'ף גרין שזה שהוא עדיין משחק בליגה (גיל 37, דראפט 2007) זה די מדהים, וגם צעירים ממנו לא ממש מצליחים לעצור את יאניס, אז בטח שאין תלונות מצידי.

סמית' ניצל היטב את הדקות שלו עם 14 נק', כולל 3/5 משלוש, 12 ריב', 2 אס', 2 חט', וחסימה. שנגון הוסיף 21/11/4, ו-ואן וליט עם 14 משלו ביום קליעה חלש. 16 נק', לא פחות, היו לג'ף גרין המהולל, כמו גם לידידו הצעיר לבית גרין, ג'יילן.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

    1. דוקטור רזי הופמן

      21 זריקות עונש….
      נו נו נו, נגעת, שילמת…..
      איףףףףףףףףףףףףףףףף בעכככככככככככככככככככככ
      גם הלילי הזה עם 10 זריקות. זורקים השניים כמו שתי קבוצות כדורסל!

        1. דוקטור רזי הופמן

          אעיקר זו בת האיכר
          העיקר נגעת ביאניס, שילמת!
          לגעב ביאניס זה מעשה מגונה.
          לך לבית כלא כמו במונופול.
          בכלל האין BA נהיה כמו משחק מונופול.

  1. הגופיה של יואינג

    תודה על הסיקור המהיר.
    לצערנו נראה שהיכולת הטובה של דני היא חרב פיפיות , כי כצעיר מוצלח ועל חוזה נוח הוא לא ממש בר חילוץ מוושינגטון וכך נגזר על העם היושב בציון להמשיך להתעדכן במה שקורה בקבוצה העגומה הזו.

      1. לראות משחק שלהם זה חווית הספורט הכי קשה שיש היום, ועוד שימי ריגר משדר.
        מעדיף לראות בני שפרעם נגד נס ציונה עם רז זהבי, רמה הרבה יותר גבוהה.
        אני בטוח שהאן ביי איי הפסיד הרבה אוהדים ישראלים רק בגלל העודף שידורים של וושינגטון, בן אדם שלא ראה בחיים NBA ורואה פעם ראשונה משחק שלהם לא יצפה בליגה הזאת שוב

    1. סכין בגב האומה

      ההיפך. כצעיר עם חוזה נח הוא דווקא נכס מצוין לטרייד. השאלה היא מה וושינגטון ידרשו בתמורה ופה כנראה הבעיה שלו

      1. זה לא ההפך.. אין להם שום סיבה להעביר אותו. היה גם איזה כתבה שקראתי שהוא נחשב לשני הכי Not tradable בקבוצה אחרי קוליבלי

  2. דוקטור רזי הופמן

    על המשחק הלילה, הכל מתחיל בגישה. זה עבד מול יוטה ועבד גם מול אינדי. הגנה רצחנית של הסלטיקס גומרת את המשחק ישר בהתחלה והורגת את ההתקפות שמול. כשטייטום עושה סוויץ הוא בהחלט בדיון ל MVP. אם הוא ישמור על הרמה הזו בשני הצדדים הוא יכול לסיים MVP גם עם לא יגמור כל משחק בטריפל. קטשופ פרוזינגס האיטרייה נפצע בעין והסלטיקס הסתדרו מצויין בלעדיו. העיקר בגישה של הגנה קודם ואחר כך התקפה. הסלטיקס ינצחיו גם את הבא באינדי לפני שיאותגרו ע"י קאטגובר ויתארחו אצל אנטה קאמלילי.
    לי לי לי

  3. תודה על הסיקור!
    לראשונה העונה יוסטון מצליחים להימנע מרצף הפסדים נוסף! בעצם 15 ההפסדים הראשונים היו בנויים מ-5 רצפים שונים של 3 הפסדים. אחרי ההפסד אתמול למיני, ועדיין ללא ברוקס ואיסון הפצועים (מסביר אגב, עמיחי, למה סמית׳ וג׳ף גרין שיחקו יותר דקות) חששתי שיתחיל רצף נוסף. עבודה טובה של יודוקה וצוות האימון שהצליחו לצאת מזה מהר הפעם.

  4. אני יורד מהעגלה הנקראת
    מעקבדיה.
    מאחל לו בהצלחה אך אי אפשר
    להמשיך לראות ולעקוב אחרי
    קובץ ההזויים שנמצאים לפרקים
    על הפרקט ,ומנוהלים על ידי אוויל
    מושלם.
    לפחות התלוש של דני מצדיק את התעללות .
    בקשר ללאנדרי שאמאט,קורי קיסםרט , בילאל קוליבאלי , טיוס ג'ונס,דנילו גלינארי, ועוד שהם
    שחקנים שיכולים באמת להצליח
    בכל מקום אחר אך איתרע מזלם
    ונפלו לבור הזה ,מאחל להם
    לברוח משם מהר ככל האפשר .
    לא יאמן כבר שנת טריידים שלישית שהנחיתה סגל שחקנים מצוין ,
    אך ההנהלה מדרדרת אותם נמוך בהרבה יותר מאשר פידלפיה בשיא
    השפל.
    גועל נפש טהור.

  5. על הדרך:
    מאחר ואין ענייני דיומא אז כאן :
    זואי בקסטד ,ביתו של מגנוס בקסטד מנצח הפריז רוביא האלמוני מאז ומעולם במדים
    האלמוניים ביותר בהם רכב אי פעם יאן אולריך מנצח הטור דה פראנס.
    ובכן הזואי הזו מנצחת אתמול מירוץ
    סייקלו קרוס בוצי בעל שם שובר
    שיניים בבלגיה .
    יותר שייט והחלקות מאשר רכיבת אופניים, אך השורה התחתונה,זהה.
    על הדרך ה"פריז דקר " היום מירוץ בערב הסעודית יצא לדרך ב 5 בחודש.
    מה קורה עם יעל קדשאי
    מקווה לדווח בהקדם .

כתיבת תגובה