מעורב הופס ליום חמישי: OKC הגדולה ניצחה את בוסטון אבל הערב הפסידה לאטלנטה! / מנחם לס

1.נצחון אוקלהומה סיטי על בוסטון הוא גדול בהרבה מאשר הוא נראה

מה שקרה שלשום בערב הוא שאוקלהומה סיטי ת'אנדר ניצחה את הקבוצה עם הרקורד המוביל בליגה. היא פתחה הפרש גדול ואז שיחקה בזהירות כשהסלטיקס חותכת וחותכת בהפרש לפני שזה נגמר בנצחון הת'אנדר 123-127.

מה שהנצחון הזה עשה הוא לעשות מהת'אנדר, נכון להיום, מועמדת רצינית לקחת את אליפות ה-NBA, עד כדי כך היא מצליחה. המורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה ג' שהצלחה לא דורשת כל הסברים אז למעשה אני יכול לעצור ממש כאן ולעבור לפרק הבא, אבל הפעם עלי להמשיך כי ההצלחה של הת'אנדר לא מובנת מאליה.

הת'אנדר ניצחה 8 מ-9 משחקיה האחרונים והיא עתה שנייה בקונפרנס המערבי עם רקןרד של 9-23, כשנצחונותיה כוללים נצחונות על הטופ של קבוצות ה-NBA שהן מינסוטה ודנבר, אותה הם הדבירו פעמיים במשחקי חוץ.

טים מקמהון מ-ESPN הוא כותב הפוסט היום ב-ESPN משם אני לוקח את רוב הפרטים לפוסט הזה, וקריסטפאס פרוז'ינגיס – שחקן האויב – היה זה שהחמיא לה יותר מאחרים בסיום המשחק, אחרי שהוא עצמו קלע 35 וקטף 10 אשכוליות:

"That's a talented young team, and I don't believe this was some fluke game for them,"

רצף 5 הנצחונות שלהם כולל BLOWEOUT של 23 על מינסוטה, ועוד BLOWOUT של 26 הפרש על הנאגטס בעוד משחק חוץ. אם הם לא היו משחררים קצת את כף הרגל מדוושת הגאז אז גם את הסלטיקס הם יכולים היו לנצח על 20 (הם הובילו ב-18 עם 8 דקות לסיום).

The Thunder – the second youngest team in the league – own the league's fourth-best record, rank third in net rating (plus-8.5), fourth in defensive rating (110.7) and fifth in offensive rating (119.2)

.הרגע שהראה לי איזו מין קבוצה זאת מינסוטה היה דקותיים מהסיום כשגילגואוס-אלכסנדר היה עם הכדור ברחבה. הוא – כמו מייקל ג'ורדן בזמנו – לוקח את הכדור ועושה מה שצריך ברגעים אלה. אבל הוא היה מכוסה – בדיוק כמו ג'ורדן במשחק המפורסם ההוא שבדקת הסיום הוא מסר לג'ון פקסון לקליעת הנצחון והאליפות – ואז גילגואוס מוצא את צ'ט הולמגרן לשלשה שהבטיחה את הנצחון.

המאמן מרק דייגנאולט אמר את הדבר הנכון על גילגואוס-אלכסנדר: "הוא שחקן-שחקן. "He's not just a hired-gun scorer."

2. הטוויטר מתאר את אוקלהומה סיטי כ-"קבוצה צעירה עם OLD SOUL" בדרך לאליפות (?)

3. ואז באה אטלנטה וניצחה הלילה את OKC המצויינת 138-141

איזה משחק גדול! אטלנטה הובילה כל המשחק עם ההובלה הגדולה ביותר של 21 נק'. היא עשתה זאת עם ביי (10), ג'יילן ג'ונסון (28), קפלה (12), טריי יאנג (24), מוריי (22), אקונוגו 11, ובוגדן בוגדנוביץ' (23).

ריצת 17-4 של הת'אנדר ב-2:47 דק' האחרונות של המשחק כמעט גזלה את הנצחון, אבל נסיון לשלשה בשנייה האחרונה של OKC החמיץ ולהאוקס יש את אחד מנצחונותיה הגדולים של העונה.

אולי זאת התחלה של משהו טוב.

הנסיון לשלשה שהוחמץ:

4. הנה ג'יילן ג'ונסון מאטלנטה POSTERIZING את הענק צ'ט הולמגרן מ-OKC

5. המאמן דונובן מגלה שזאק לוויין 'מתקדם' ב'ריהב' מצויין ויחזור תוך שבוע לשחק

במקום תמונה אני שם את תחרות הדאנק של 2016, אולי תחרות הדאנק הכי מרתקת מכולן, בין זאק לווין וארון גורדון

לפי בילי דונובן, מאמן שיקגו, זאק לווין שסבל מפציעה בכף רגלו הימנית והפסיד 16 משחקים חוזר לשחק מחר נגד שרלוט.

ללא לווין הבולס הם 6-10 ב-16 המשחקים האחרונים. אז אולי הם טובים בלעדיו?

שטויות. אין דבר כזה.

6. סטיב קר על ההשעייה 'הבלתי מוגבלת' של דריימונד גרין

דריימונד גרין הוא בהשעייה THREE WEEKS AND COUNTING

ישנם שחקנים פיזיים. ישנם שחקנים פראים. ישנם שחקנים מלוכלכים.

האם דריימונד גרין הוא שחקן פיזי, פראי, ומלוכלך? שהוא 2/3 מהפיזי-פראי-מלוכלך זה בטוח. את המלוכלך אני לא בטוח שאני יכול להדביק לו על המצח עם ה'פיזי' וה'פראי'. ישנם הטוענים שהוא גם מלוכלך.

כאן קבור הכלב וכאן ה-NBA כבר החליטה. אם 'המלוכלך' הוא חלק ממנו, ההשעייה תהיה ממושכת!

הוא נעלם ואיננו. הקשר עמו מאד רופף. "WE TEXT SOMETIMES BUT WE DECIDED TO GIVE HIM HIS SPACE" אמר מאמנו סטיב קר אתמול.

ה-NBA הוסיפה בקשר להשעייה שעליו להשתתף ב-COUNSELING על "כעס". לפי שמס צ'רנייה, הוא נמצא עתה ב-COUNSELING וייקח לו עוד שלושה שבועות לסיים את הטיפול שהוא גם קבוצתי וגם פרטי.

הבעייה של סטיב קר עם גרין תהיה כיצד להתנהג איתו כי אני כבר מזמן טענתי שלהיות מאמן זה כמו להיות גנן: כמה שחקנים חייבים גדילה. פשוט תשקה אותם עד שהם יהיו 'גדולים'. כמה שחקנים צריכים ליטוש. כמה גיזום. אבל ישנם גם שחקנים המצריכים מסור, גרזן או מעדר.

יהיה מעניין לראות את היחסים בין קר לגרין מתי שהוא יחזור.

7. תראו את הפוסטריזציה של ג'ה מוראנט על לא פחות מויקטור:

לא יאומן:

8. קליי ת'ומפסון על סיום הקריירה שלו

בריאן בייוויי ראיין את קליי תומפסון בקשר לפרק האחרון בחיי הכדורסל שלו (Warriors' Klay Thompson opens up about enjoying final chapter of career (clutchpoints.com))

Klay Thompson smiling with four championship trophies at the back

כולנו יודעים שקליי תומפסון הוא על ROLLER-COASTER של עונה. עולה ויורד כמו רכבת הרים בפארק.

אז קודם כמה מילים על משחקו של קליי תומפסון בחודש האחרון:

Thompson is currently averaging 16.7 points per game, a far drop compared to his past 20-point average seasons. His struggles have been highlighted by his late-game benching against the Phoenix Suns back on December 12, where the 33-year-old finished with just seven points.

While Thompson may have had a six-game hot streak during the middle of December where he averaged 25.7 points, the momentum died down, as Thompson hasn't produced a 20-point game during the Warriors' last four outings.

some nights, his feared shooting stroke is causing damage to opponents. On others, however, the five-time All-Star struggles to find the bottom of the net.

כמעט כל שחקן אחר ב-NBA ללא השם והמוניטין של תומפסון היה מתקבל בזרועות פתוחות עם מספרים כאלה, אבל עם העבר שלו בגולדן-סטייט אנשים מבכים אותו.

אגיד לכם את דעתי: תומפסון משחק היום לא רע יותר ממייקל ג'ורדן, קרל מלון, סקוטי פיפן ועוד הרבה כוכבים בערוב יומם עם הבדל גדול אחד: מייקל ג'ורדן עבר לשחק בוושינגטון כשהיה ברור שהוא למעשה בפרישה. אותו דבר עם פיפין והרבה כוכבים אחרים שניסו לסחוב עוד שנה-שנתיים-שלוש מסיבות שונות, וכנראה הסיבה החשובה ביותר הייתה במקרים רבים שהם פשוט אהבו והתרגלו להיות שחקני NBA, ועם העונה הנוספת מכניסה גם איזה מיליון וחצי, למה לא?

אבל במקרה של קליי תומפסון הוא משחק בקבוצה שרבים מהאוהדים אפילו מכנים 'דיינסטי' והוא לא משחק כצעד ראשון לפרישה. הוא בחמישייה שעדיין משחקת עבור אליפות. לכן הביקורת עליו.

השבוע קליי תומפסון גילה שהייתה לו שיחת לב ללב עם מאמנו סטיב קר, ומאז הוא רגוע כפי שלא היה הרבה זמן. "קר הזכיר לי דבר שאני לפעמים שוכח: שהייתי שחקן מפתח בארבע אליפויות NBA. ישנם מעט מאד שחקנים בכל ה-NBA שיכולים להתגאות בדבר כזה. הייתי בקבוצות מנצחות באול סטאר ויש לי מדליית זהב אולימפית. קוץ' אמר לי להירגע. לשחק ולתרום כמה שאני יכול ולא יותר. אני מרגיש משוחרר מאד אחרי השיחה הזאת, ואני מאמין שהיא תעזור לי במשחקי כשאהיה יותר רגוע ופחות מתוח."

9. השלטים "אני יהודי ואני מתגאה בכך" באולם ביוטה לכבוד קיירי אירוינג, שהורדו

10. קטע מההסטוריה: ה-SELF DESTRUCTION של דניס רודמן

ההסטוריון ג'ון ג'פרסון מבסקטבול נטוורק כותב על התקופה של דניס רודמן בשיקגו, ובעיקר על סופה. הנקודה התחתונה היא משפט המחץ שלו:

MJ knew Rodman was about to self-destruct when he left Chicago

Dennis Rodman's career hit a downward spiral after the forward parted ways with the Chicago Bulls.

הוא הצטרף ללייקרס ב-1999 אבל החזיק שם מעמד רק 23 משחקים. הוא שם מספרים לא רעים – 2.1 נק' אבל עם 11.2 קרשים, אבל טען שהוא אינו יכול לסבול לשחק עם שקיל וקובי בריאנט "המתלוננים כל הזמן נגדי (stand Kobe and Shaq complaining all the time)

ג'ורדן אמר אז: "ידעתי שהוא לא יחזיק מעמד. אנחנו ידענו כיצד להעמידו במקומו בשיקגו וליהנות מהדברים החיוביים שלו, כשאת כל הדברים השליליים שעשה הוא לא העז לעשות אצלנו. גם לקוץ' פיל (ג'קסון) הייתה דרך לשוחח עם רודמן. הוא בעל תכונות 'הרס עצמי' וידעתי שיהיה קשה לכל אחד להסתדר איתו.

פיל ג'קסון אומר: "אני אמרתי לו מהיום הראשון שהוא יכול להיות עצמו כל זמן ש'להיות עצמו' לא פוגע בקבוצה בשום פנים ואופן. הוא הוסיף:

"He's extremely individualistic," Jackson said after the Bulls signed Dennis in 1995. "He believes in his own individual nature. He likes to have freedom and the expression that he has. We think that's O.K. as long as it stays within the team confines of playing ball together."

הנבואה של מייקל ג'ורדן שההרס העצמי שלו יחסל סיכוי שיצליח בכל קבוצה אחרת מלבד הבולס התקיימה: אחרי שעזב את הבולס עם שלוש טבעות, הוא שיחק רק עוד 35 משחקים ב-NBA.

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מעורב נהדר מנחם תודה.
    ל Mj, לברון וקובי יש את היכולת הלא מוערכת בלהוציא משחקנים בעייתיים ומלאי אגו את המקסימום, ולא את השיגעון.
    Mj – רודמן/ לברון- קיירי, ג'יי אר סמית', הווארד,רונדו
    קובי- מטה וורלד פיס, למאר אודום.
    זה לזכותם מעבר ליכולת המקצועית.
    זאק לווין חוזר לתת משחק שניים טובים להראות שהסחורה תקינה לפני הרכישה.
    סטיב קר על תקן גננת במשרה מלאה. מתייחס לדריימונד כמו אל תינוק עם גרבר בפה.
    מלטף את האגו של קליי ומזכיר לו על ה4 האליפויות שלו. כאילו קליי לא דואג להזכיר זאת כל 5 דקות לכל אדם ברחוב. מרוב שהוא מזכיר זאת בליל סדר אני מדקלם במקום "4 אמהות", "4 אליפויות של קליי".
    ליגה של דגנרטים על מלא.

  2. יש לי טור על אוקסי מחכה לפרסום. מסכים עם הנשמה עתיקה. הם פשוט מוכנים כאן ועכשיו.
    גידי מתקדם כל משחק בצעדים ענק .
    ג'יי ויל הוא רוצח.
    הלמגרן זה קיידי עם חסימות והגנה.

    דריי גרין לא אהבל שמעתי את הפודקסט שלו ויש לו המון אינטליגנציה. הוא מה שנקרא בעברית ארס. ועם כאלה אסור לך להראות שום חולשה או מקום לאי הבנות.
    נזיפות מול שאר השחקנים. אימונים מוקדמים. הוצאה מהמשחק על כל שטות. מנחם יסביר יותר טוב ממני הוא היה מאמן והוא מכיר את הטיפוס יותר טוב ממני.

    1. גולדן טיפלו בו הפוך כל הקריירה – מעולם לא הציבו גבולות, קיבלו בשתיקה בהסכמה ללא השלכות את מעשיו.
      הוא תפח ותפח ומעולם לא נדרש לקחת אחריות על מעשיו.
      גולדן טיפחו את המפלצת ונתנו לו לגיטימציה.
      זה בין היתר אחת הסיבות שהפכתי מאוהד גולדן לשונא גולדן וקר.

  3. נהדר
    מה שכבד על קליי הוא הרצון להיות כמו שהיה
    ולקבל עוד חוזה אחד גדול
    הוא עדיין לא השלים עם הורדת הילוך
    הלוואי ויש לו עוד לתת

  4. תודה דוק, מעולה עם הקפה של הלילה.
    אני עוקב אחרי אוק' מאז ששיי הגיע.
    הם התפתחו לאט ובצורה נכונה.
    גם כשהפסידו (בגלל שהחלישו את הסגל בכוונה), היו מסודרים ותחרותיים, המאמן הוציא 150% מכל נו-ניים שעבר שם, וראו שצוברים ניסיון ומתקדמים.
    העונה הם קוצרים את הפירות, ובהחלט אמורים להגיע רחוק בפלייאוף. צ'ט הוא תוספת ענקית עבורם.
    גידי שחקן-שחקן, למרות שרבים נהנים לסנוט בו כאן.
    ושיי הוא רק השחקן הטוב בליגה אחרי יוקיץ'.
    .
    גרין שחקן מטונף – מלוכלך זה לא מספיק בשבילו – איש אלים עם בעיות זעם ושליטה בכעסים.
    כתבתי בעבר שהוא יסתבך קשות אחרי הפרישה בבעיות אלימות בחיים האמיתיים.
    הוא הקדים ועשה זאת על המגרש.
    .
    קליי חי על העבר, וממשיך לעסוק רק בעבר.
    הוא תקוע לחלוטין במיינד סט שלו.
    .
    אירוע השלטים – עוד נקודה שחורה ענקית על ליגת ה-PC המביכה והצבועה הזו.

  5. מצוין מנחם תודה רבה.
    .
    אמירה יפה, של קר לקליי, ונכונה, קליי צריך להחליף דיסקט, ובעצם הכל מסתדר.
    .
    נראה לי שבסוף כהונתו רודמן היה כבר… קשיש ועם פחות מוטיבציה, ולא בהכרח יותר פסיכי, כי פסיכי הוא היה גם בשיקגו, וזה בכל זאת עבד.

  6. לפני כוס קפה שני
    צר לי אוק לא מועמדת שלי לאלופה , גם לא אלופת המערב.אצטט מתגובה של עמיחי אתמול
    "אוקלהומה זו קבוצת הריבאונד הכי חלשה חוץ מוושינגטון, גם בהתקפה וגם בהגנה" זה מתכון לקטסטרופה בפלייאוף.
    רק אם יתקנו את הבעיה בטרייד דד ליין , אפשר יהיה אולי להתחיל לדבר .
    אטלנטה מוכיחה בנצחון שלה על אוק ,ששום דבר לא אבוד בשלב זה של העונה,החזרה של גונסון משמעותית,הם צריכים לשלוח את מוריי בטרייד ליין ,הוא רק תוקע את יאנג.לא הייתי פוסל טרייד על לווין.קבוצה צריכה זהות מסויימת ,אם יצרפו את לווין,תהיה לאטלנטה קבוצת התקפה קטלנית.
    סמארט נכון להיום מיותר בממפיס,השילוב של סמארט מלווה בהפסדים,מצד שני צריך לשווק אותו,ומדובר בסחורה טובה לשיווק מחוץ לממפיס.אין מקום גם למוראנט וגם לסמארט באותה חמישיה,בתנאי כמובן שאתה רוצה בהישגים.
    קליי משחק לאחרונה טוב , על מה ההספדים?הוא אשם שדריימונד תקע את הקבוצה?הוא אשם שג"ס תקעה את הצעירים שלה ועכשיו מתקשה לקבל מהם תפוקה רצינית?
    אם אמשיך כך אצטרך קפה שלישי.

  7. כש-OKC יזכו באליפות (באחת משלוש העונות הקרובות) הם צריכים לשלוח טבעת אחת לקוואי לנארד. זו תהיה אליפות בזכות הקליפרס.
    לגבי מינסוטה, היה כאן איזה פוסט שדיבר על כך שהטרייד על גובר התגלה בדיעבד כטרייד טוב. כאילו במטה קסם מיד אחרי הפוסט הזה שתי קבוצות בינוניות פירקו את מינסוטה. הטרייד נתן להם קבוצת פלייאוף חלשה שכל אחד ירצה לפגוש.
    אם רוצים לראות איך נראה עתיד, מספיק לראות מה OKC עשתה עם הטרייד על פול ג'ורג'.

  8. אחלה מעורב, מנחם. תודה. פעם פעם בשיקאגו הלכתי למועדון לילה בשם הקרו-בר ודניס רודמן הגיע אליו עם כרמן אלקטרה. כרמן עלתה לקומת הVIP והתולעת רקד למטה בתוך מעגל של מאבטחים שנתנו רק לבחורות הכי יפות במועדות להיכנס אליו. דניס נראה שיכור, ואיכשהו מבסוט ובודד באותו זמן. בעניין השני – עכשיו כשזאק לווין חוזר לדנקק גם בליגה, ולמרות שהיה מאד ברור שמסיבה לא ברורה בעיר הרוחות אכן שיחקו טוב יותר בלעדיו, אני איתך ואני מאמין שהם ימשיכו במומנטום חיובי גם איתו. רק שלא ננחס אותם…

  9. אם היה ספק למה הליגה הזו מאוסה וחסרת טעם הגיע הקטע עם האפס המאופס קיירי אירווינג שמציק לו בעין שמישהו מזהה עצמו כיהודי… זו לא פחות משערורייה ובושה עצומה לחברה האמריקאית שהסכימו לאפס הזה להוריד את השלטים. מאחל לקיירי שייפצע פציעה מחרידה שתגמור לו את הקריירה ויחיה ליד מוסלמים כל החיים שלו. אדם עלוב וקטן ואם זבל כזה הוא סמל ודוגמא לליגה אז באמת שנגמרו המילים.
    הנ.ב.א תמונת מראה של החברה האמריקאית – צבועה, מלוקקת ,בורה וגאה בעצמה.
    בנוגע לאטלנטה – זו לא התחלה של כלום, זו קבוצה פח אשפה.

  10. אני אמשיך במסע התקומה של ג'יילן ג'ונסון. ב-2021 ראיתי בו תקופה ארוכה כפרוספקט הששי הכי טוב. יותר טוב מסקוטי בארנס שהזריקה שלו נראתה לי מקולקלת לחלוטין והוא גרם לי לבלוע צפרדע ענק כי הוא כיום, 3 שנים אחרי, קלעי מעולה!!! ג'ילן כבר אז הייתה לו יד משלוש, כבר אז גוף של לוקומוטיב בגובה 9'6, כבר אז יכולת מסירה סבבה ויכולת להתעופף. הילד פשוט עבר במסלול ויה דולורוזה עד לרגע זה. הוא נפרד מששבסקי אחרי 13 משחקים בעונה שהייתה גורמת לו להיעלם מהרדאר, דיברו עליו כבעייתי כי ששבסקי היה עוד אל. אחרי זה הגיע לאטלנטה שעושה לו את מה שעובר אדריאן גריפין כרגע בקבוצה. פשוט קברה אותו עמוק.
    .
    והנה שנה כשאין יותר ג'ון קולינס והווינגים הפרווה האנטר וביי יודעים לעשות מעט יחסית לעמדת הווינג הגבוה פתאום ג'יילן קיבל מעמד ונתקע בחמישייה. אחר כך נפצע ואטלנטה פשוט התרסקה. עכשיו הוא חוזר ובשני המשחקים אטלנטה לגמרי בעניינים. אחרי 24 ו-13 ריבאונדים מול הוויזארדס, היום היו לו כבר 28 נקודות, 7 ריב', 3 אס' ו-4 חטיפות. הוא שיחק כמעט רבע שלם עם 5 עבירות מול קבוצה שלא מוותרת גם כשהיא במינוס 13 דקה וחצי לסיום (OKC סגרה את המשחק ב-9-0). ההוקס במאזן חיובי 10-9 איתו ו-4-10 מזוויעים בלעדיו.

    1. מסכים לגמרי. נראה שחקן סופר מוכשר שרק מתפתח.
      גם ירון טלפז הזכיר אותו בפודקאסט האחרון כצעיר סופר מוכשר.

    2. אחלה של עונת קונטנדר למשתפר העונה יש לו אבל המספרים האלה על אוקייסי אחרי בק טו בק וסריית משחקים קשים לא מרשימים אותי יותר מדי.
      אוקייסי הייתה סחוטה במשחק הזה, אף שחקן לא בא לתת הגנה חוץ מהריצה ההיא בסוף בחמש דקות האחרונות.

      תתן לאוקלהומה מנוחה ואתה מקבל את ה״על השחיטה״ הקבוע עם 25 הפרש.

  11. בס"ד
    תודה מנחם.
    מעורב משובח.
    מעניין אם היו כמה שחורים מגיעים עם שלטים ' אני שחור ואני גאה בזה',
    ולא היו נותנים להם להיכנס.
    אילו מהומות היו פורצות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט