הדומיניקנים באים! הדומיניקנים באים! / מנחם לס

 חמשת שחקני הרפובליקה הדומיניקנית שהם שורת המחץ של הבלו-ג'ייס עם 4.7 ראנס למשחק! בתמונה משמאל לימין: חואן פרנציסקו, אדווין אנסרנסיון, חוזה באטיסטה, מלקי קבררה, ולוזה ראיס – 113 הום ראנס!

הדומיניקאים באים! הדומיניקנים באים!

 

סליחה? הם באו כבר מזמן. הם נמצאים עמוק עמוק בתוך נשמת הבייסבול האמריקאי כבר 80 שנה. היום ישנם 102 שחקנים מהאי  הזה בים הקריבי המשחקים בייסבול מקצועני בליגת ה-MLB, יותר מכל אומה אחרת מלבד ארה"ב בליגה. זה 8% מכלל 1280 שחקני הליגה שבאים מהאי, אחוז גבוה ביותר לאומה בת 9 מיליון שהיא פחות מ-4% מתושבי ארה"ב.

האי הוא חלק מאיספניולה,  האיים שגילה כריסטופור קולומבוס בשנת 1492, ושנשארו ספרדים בשפתם וזהותם, כמו פורטו ריקו, קובה, ואחרים.

הדומיניקאים הם האי השני בגודלו בקריביים אחרי קובה, אבל בעוד שלאיים אחרים ישנם כמה ענפי ספורט שונים כגון א"ק וכדורגל (ג'מאייקה), או קריקט וא"ק (איי הבהמאס), הדומיניקן רפובליקאים נולדים עם בייסבול ומתים איתו.

 

מספיק שאזכיר כמה שמות דומיניקנים כדויד אורטיז, אלברט פוג'וס, אלכס רודריגז, פדרו מרטינז, סמי סוסה, חואן מרשל, מני רמירז, אדריאן בלטרה או ולדימיר גואררו כשי לגרום לאורגזמות של חולי כדורסל. אלה שחקני הבייסבול לא רק מהטובים מהדומיניקנה. אלה בין הטובים שהיו מאז ומעולם בכל הבייסבול.

 

כמו כדורגל בבראזיל, ככה בייסבול בדומיניקנה!

 

 

המדינה ההררית ביותר בקריביים!

 

הם כולם באים מאותו אי בקריביים, והם משחקים היום יחד בעיר 'הזרה' היחידה במייג'ור ליגס, אך הם הגיעו מחולצות בייסבול שונות בקבוצות שונות, ובצורות שונות. כל החמישה מולטי מיליונרים גדולים (ריאס זה עתה חתם על 106 מיליון!) וכולם מדברים אנגלית עם מבטא ספרדי כבד, והיום הם גבורי העיר שפעם ניצחה את הכל ומשך שנתיים היתה הקבוצה הטובה ביותר בבייסבול – טורונטו בלו-ג'ייז.

אבל מאז עברו שנים על גבי שנים. עשרים שנה הם אפילו לא היו בפלייאוף, והסכוי לחזור לפלייאוף ואולי אפילו לגדולה תלוי בחמשת הדומיניקנים הללו, כולם חובטים מהטובים בנמצא. חוזה ריאס הוא החובט הראשון בסדר החובטים של טורונטו. אחריו מלקי קבררה. חוזה בטיסטה, ואדווין אנסרנסיון. פרנציסקו? תלוי היכן המנג'ר מחליט לשימו.

הקבוצה מובילה במספר ההום ראנס הגדול ביותר במייג'ורס, והיא מובילה באמריקן ליג איסט. הנצחון הכפול על מילווקי היום הגדיל להם את היתרון קדימה באמריקן ליג עם הום ראנס של בטיסטה (2) ופרנציסקו. " כשישנם 5 לטינים מדומיניקנה המובילים בחבטות אנשים שמים לב", אומר אנסרנסיון, מוביל את המייג'ורס עם 69 RBI'S ו-29 הום ראנס. "אבל זה גם נותן לנו אמביציה לא לבייש את הפירמה הדומיניקנית!".

 

באפריל 27 גם מויסס סיארה עלה עם התשעייה, הפעם הראשונה בהסטוריה ששישה "NATIVES" שהם לא אמריקאים – ועוד כולם ממדינה אחת (!) עלו לשחק!

באי החגיגה נמשכת. האי כולו בייסבול, ומאז הרפובליקה הדומיניקנית זכתה ב-WORLD BASEBALL CLASSIC ב-2013 כשהיא מנצחת את ארה"ב עם כוכבי המייג'ורס שלה, ויפאן (וכוכבי המייג'ורס שלה…) ההרגשה שם שזה המקום בו נולדים כוכבי בייסבול אמיתיים, והגאווה של האי, הפכו את האי למרכז התיירות מס' 1 בקריביים, והכלכלה מס' 2 של האיים.

מי החובט מס' 5 של הבלו-ג'ייז? איש הבסיס הראשון אדם לינד. הוא אומר: אנחנו לא מסתכלים אם הארבעה הראשונים הם דומיניקנים, וונצואלים, אמריקאים, או קנדים. הם ארבעת הטובים ביותר בבלו-ג'ייז, ובמקרה העונה הזאת כולם מדומיניקנה!"

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אני תמיד נותן בייסבול כדוגמא שאם אתה לא אוהב משהו יכול להיות שזה בגלל שאתה לא מבין אותו.
    "אני לא אוהב בייסבול…."
    "כי אתה לא מכיר את חוקי המשחק. תבין את החוקים, תראה, ואז תחליט"
    גילוי נאות : למרות הכתוב לעיל אני לא מכיר את החוקים של בייסבול. ניסיתי ללמוד כמה פעמים. לא נתפס…..

  2. סתם שאלה אם הייתה אליפות העולם בביסבול לנבחרות, השליטה של האמריקאים הייתה מוחלטת? או עד כמה שאני מבין היפנים טובים מאוד, הקובנים, הדומינקים? מי לוקח ?

  3. איי רוד פורטו ריקני
    פוהולוס ולאד גררו פדרו מרטינז ביג פאפי ומני רמירז וסוסה המסוממים
    אלו מפלצות בייסבול בכל קנה מידה
    הבנתי שזו מדינה נפלאה , אשמח לבקר בה בקרוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט