הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר ב-2023 – הזאבים! / הגולש IDO

הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר ב-2023 – הזאבים! / הגולש IDO

יש מספר דרכים לבנות קבוצה:

א. לזרוק כמה שיותר אולסטארים אחד על השני ולקוות שזה ידבק – ראה פיניקס, בוסטון, מילוואקי, והקליפרס

ב. להביא אלוף מוכח ולתת לו את המפתחות – ראה לייקרס, פיניקס, טורונטו

ג. לעשות הכול הפוך: סאן אנטוניו, דטרויט ו-וושינגטון

ד. לפרק את חמישיית הכדורסל לעמדות ולהביא את הטוב ביותר בכל עמדה

אני אחזור על העמדות: פקק שסותם את הצבע. בריון שחודר את הצבע. צלף שמפציץ משלוש. מוריד גשם שיודע לשים הרבה כדורים בסל, עלוקה שנצמדת לגופיה, וקוסם שנותן לכל אחד את הכדור בזמן ובמקום הנכון.

זה נחמד שיש לך אחד כמו קארי שהוא צלף פר אקסלנס, כנראה הכי טוב שראתה העין שלי. צלף שהוא גם קוסם וגם מוריד גשם, והנה קיבלת שלושה במחיר של אחד. תשים מסביבו פקק, בריון, קוסם, וצלף, ויש לך אליפות. תשים איתו חלקי חילוף, ולא תגיע אפילו לפלייאין.

כתבתי על אורלנדו שמשחקת בלי כוכבים, רק עם מומחים, ועכשיו נעבור למיניסוטה שהשחקנים שלה יודעים לעשות את תפקידם ותו לא – כל אחד יכול לעשות רק דבר אחד. בלבד! אבל כמו מומחה על הוא יעשה את תפקידו על הצד הטוב ביותר, בשורה הראשונה לעמדתו.

פקק – רודי גובר. רודי לא יודע לשים שלשות או לכדרר, אבל הוא מלך החסימות ומלך הריבאונדים, וגם שחקן ההגנה של השנה במהלך העשור הקודם. בשביל זה שילמו עליו מחיר מופקע. בכדרורים ובשלשות יטפל מישהו אחר.

בריון – טאונס. עד לפני שנתיים הוא היה מוריד הגשם, הבריון, והפקק בקבוצה ללא איזון. השנה הוא רק בריון, והוא עושה בדיוק את מה שמבקשים ממנו. חלק חשוב ביותר במכונה.

צלף – מקדניאלס. אסור להשאיר אותו לבד, אבל אל תבקשו ממנו לעשות קסמים. רק רשת. זה מה שהוא עושה. אחת לכמה זמן הוא יתפוס יד – תשאלו את דאלאס.

מוריד גשם – קרמיט. כשהכל תקוע קרמיט ייתן נקודות. כשהמשחק על הקו קרמיט יסגור את המשחק, ויכריח נצחון. הוא עד כדי כך טוב. ההבדל המרכזי משנה שעברה זה שהוא מבין את המשחק קצת יותר טוב. קרמיט למד לעמוד במקום הנכון בהגנה, וזורם בקצב של המשחק. נכון לעכשיו הוא מקום עשירי במרוץ ל-MVP.

קוסם – קונלי הבן. אל תצפו ממנו לשים דו ספרתי, אבל מייק יעביר את הכדור למקום הנכון ולאיש הנכון. בעיניי, קונלי הוא מוח הכדורסל הכי טוב שמשחק כיום בליגה. לא היכולות – המוח.

ועכשיו נעבור לצד השני של המטבע, איפה שצלף צריך להפוך לעלוקה. ההרכב הסופר מאוזן של הזאבים מאפשר להם להפוך למכונה הגנתית – כשרודי יוצא להגן על חסימה, טאונס ייכנס לצבע במקומו, ועדיין יהיה פקק של שבע אמות ברחבה; מקדניאלס מתגלה כעלוקה רצינית וכנראה ייבחר לחמישיית ההגנה בסוף השנה; ואפילו מוריד הגשם המקומי, קרמיט, כבר יודע היטב איפה לעמוד בשביל לחסום או לגנוב. אפילו דנבר, האלופה והקבוצה שיודעת לעשות לחץ לוח תוצאות הכי טוב בליגה, אפילו היא יצאה מולם עם 89 נקודות בלבד (!!)

הטרנד בהופס היה לקטול את הטרייד על רודי, ואת הרעיון של לשחק עם צמד מגדלים. אני אהבתי את הטרייד מההתחלה, והיום, אחרי כמעט ממחצית העונה הסדירה, כשהזאבים הפכו לכח משמעותי בליגה, וכמעט לא מפסידים, אפשר לדעתי להכתיר את הטרייד הזה כהצלחה מסחררת.

נחזור אליהם באפריל, אבל לדעתי עם ההגרלה הנכונה הם יכולים להגיע לגמר. ומהמקום הראשון במערב, כרגע, הם יכולים לעשות "הכוונות דירוג" יותר מאוחר, ולנסות ליפול על היריבה הנכונה יותר עבורם.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה על הפוסט.
    צריך לקחת ברצינות את מיני במערב. כמו שציינת, כל החלקים יושבים במקום, נראה איך ייפעלו ברגע האמת.

      1. מיני עדיפה בבירור על: סקרמנטו,דאלאס,פלקינס,יוסטון,גולדן.
        וגם ללא חיזוק רציני של הלייקרס ואוקייסי הם נחותות ממיני.
        הקליפרס (אם באורח נס שלא ייתפרקו), דנבר ופיניקס יכולות להרגיש פייבוריטיות מולה עקב שחקני העל המנוסים שיש באמתחתם.

  2. תודה רבה עידו
    טאונס עם רצף של כמה משחקים לא טובים אבל אי אפשר להגיד שהוא לא משמש גם בתפקיד של צלף
    הוא עם 41% העונה והוא זורק בווליום די גבוה
    .
    יש לנו בעייה קשה של איבודים בהרבה משחקים ולכן הרבה פעמים מסתבכים סתם למרות שמנצחים בסוף
    מסכים ממש אבל לגבי קונלי הרבה מההצלחה היא בזכותו

      1. מאזור 2014-15
        חחחחח זה באמת שאלה טובה שלא בטוח שאני יודע לענות עליה
        הם תמיד היו קבוצה צעירה עם פוטנציאל מפחיד ומשחק מרהיב אז יכול להיות שזה חלק למה התחלתי לאהוב אותם

  3. לא מבין מה טוב בטרייד של רודי גובר. ארבעה שחקנים, ש-2 מהם סתם ושניים טובים, ועוד 4 בחירות סיבוב ראשון?!
    גם היום הוא עדיין טרייד נוראי. שעבוד העתיד ואפשרות בניה תמורת קבוצת פלייאוף סיבוב ראשון או שני. מילא היו הופכים קונטנדרים בזכות גובר. הם אפילו לא קרובים לזה.
    תראה מה אוקלהומה עשתה עם הבחירות שלה. הוולבס יכלו להיראות מלהיבים כמו אוקלהומה, ובמקום זה לראות אותם זה כמו להסתכל על חילזון מטייל באחו.

    1. זבבים. זרקו ארבעה שחקני רוטציה שמסתובבים באלפיהם בליגה. נכון לעכשיו הם טובים כמו בוסטון. מה אתה בא לי עם עוד שנה שנתיים….

      וגם מסיבות ראשון מגיע סיבוב שני ואז גמר אזורי ומשם צ'אנס לאליפות. מה רע?

  4. הקבוצה לפגוש בפלייאוף
    עשויה לפגוש את הלייקרס/סאנס/גולדן סטייט בסיבוב הראשון ולקבל בעיטה
    אם הם עוברים את הסיבוב השני – בירה עליי

    1. גם להגיע לסיבוב שני ולעוף במשחק 6 או 7 ייחשב שם הצלחה, אי אפשר מבור שופכין להפוך למועמדת לאליפות בעונה אחת, זה ייקח להם 2-3 עונות אם יצליחו למצוא מחליף לקונלי

    2. אפשר למצוא אותי במלבורן לתשלום חובות.
      אני בוחר איזה בירה ובאיזה גודל כוסות!
      יש התערבות. זו הזכייה הכי קלה שתהיה לי.

      1. רגע קראתי אותם. אתה אומר עוברים סיבוב שני.
        יש לי נבואה שהם לא יעברו סיבוב שני.
        תקפיא את הבירה והכרטיס טיסה.
        ראשון הם יעברו . שני זה קליפרס. שני מינוסים נפגשים. אבל באחד מהם יש את קוואי.

  5. אני דוקא לא קוטל את הזאבים.
    הטסט זה בפלייאוף.
    עונה רגילה בWWE אין לה טיפת משמעות.
    לא מאמין בהם.האנט אהבל והמוח שלהם, קונלי,זקןןןןן

  6. אני גם בזמנו לא הבנתי את הטרייד אבל נראה שזה עובד להם וגם המחיר אז שנראה מאוד גבוה כשחושבים על זה הוא די סביר, שחקנים משלימים שלא ינצחו לך משחקים גם ככה, כן יש להם 4 בחירות עד 2029 אבל לאור הגיל של הקבוצה כנראה שהבחירות לא יהיו ממש אטרקטיביות מה שגם מינסוטה כמו דטרויט עכשיו די מיצו את עניין הדראפט והיו צריכים לחפש פתרונות אחרים.
    הדבר היחיד שדווקא מטריד אותי בקבוצה הזאת (ובטרייד שעשו) זה הגיל של קונלי, לא חושב שנשאר לו הרבה מעבר לעונה הזאת, יצטרכו להחתים מישהו בסוף העונה, בפריי איגנט היחידים שסבירים שם זה פולץ הפציע עם הבעיות שלו ודינווידי הבינוני ואין להם עכשיו נכסים לתת לטרייד אפילו בשביל מישהו סביר כמו מארי.

  7. תודה IDO . חושב שהתקרה שלהם היא סיבוב שני אבל מה שבטוח שהטרייד על גובר נראה עכשיו הרבה יותר טוב, מובן והגיוני מאשר לפני חצי שנה נניח. אני מאלה שקטלו את הטרייד ודי אוכל את הכובע כרגע.

    1. אני לא חושב שאיך שמיני נראים בהכרח סותר את הביקואת על הטרייד. זה כן היה צפוי שהקבוצה תשתדרג (עונה שעברה זה לא קרה בעיקר בגלל הפציעה של טאונס). העניין הוא פשוט המחיר, שלדעתי הוא גבוה בלפחות בחירה או שתיים. אף אחד לא יכול לצפות במעמד הטרייד עד כמה תשתדרג הקבוצה שלו, בטח כשמדובר בהבאה של שחקן שכמו שעידו הגדיר יפה, מהווה ״פקק״ נהדר לצבע, אבל לא הרבה מעבר. לדעתי המחיר שהם שילמו הוא מחיר לשחקן ״מוריד גשם״, כזה שבזכותו קבוצה בינונית יכולה להפוך למלהיבה ובלתי צפויה.

      1. כלומר מה שאני בא לומר – החכמה בדיעבד לא בהכרח רלוונטית (לדעתי) – גם אם מחר קבוצה תבצע טרייד על שחקן דומה לגובר במחיר דומה, עדיין אחשוב שהמחיר מופקע.

  8. אני תמיד אוהב לקרוא אותך והפעם התעלית אפילו על הטוב ביותר שלך, ופוסט זה הוא הטוב ביותר שקראתי ממך. אוסטרליה נראית לי כל כך רחוק שלי זה מוזר שישראלי-אוסטראלי הוא כל כך בעניינים מדאון-אנדר. תודה עידו!

    1. למה? הפריים טיים של אמריקה זה שעות הצהריים ואחרי הצהריים שלי. אוסטרליה ואמריקה זה יבשות תאומות אותה שפה אותו מערב פרוע.

      הרבה פחות מובן לי לקום באמצע הלילה כמו ישראל.

  9. תמיד כיף לקרוא אותך עידו. ראיתי שהקיבוץ שלך אימץ קיבוץ שלם מהעוטף, כל הכבוד לאנשים הטובים ממשמר העמק.

    אני תמיד הייתי על העגלה שלהם, וגם (חכו לזה… אני הולך לעשות ביבי…) צפיתי מראש שהטרייד הזה יעשה את העבודה. שילמו לא הרבה בכלל – חבורת שחקני רוטציה ובחירות נמוכות – וקיבלו בדיוק מה שהיה חסר שם בשביל לקחת אותם ללבל הבא, שזה קשיחות והגנה. הכל הסתדר בעונה הזאת וזה נראה בדיוק כמו שקיוו.

    כשמדברים על הזאבים, חייבים לזכור את הקונטקסט. עד הטרייד הזה הם היו המועדון הכי עלוב הליגה. המטרה כאן היתה לאו דווקא אליפות, אלא יותר יצירה של קבוצה עם אופי שמנצחת יותר משהיא מפסידה. משהו שהדור הבא של האוהדים יוכל להתחבר אליו. המטרה הזאת הושגה, וגם אם תהיה קבוצה שכמה שנים עכשיו תעשה מאזן חיובי וסיבוב שני זה בסדר גמור. זה הרבה (הרבה) יותר ממה שהיה שם בערך 20 שנה.

      1. שמעון אתה מתהפך כמו סטייק. כשצריך אתה אומר שאי אפשר לנצח בלי לשמור, וכשצריך אתה כותב שמי ששומר הוא פועל שחור של שניים בעשרים שקל. רודי זה שחקן של 13, 12 ו2 חסימות למשחק + נותן הגנה קשוחה. תאהב, תשנא, זו החבילה שהוא מביא וזה בסדר גמור, לא חסר שם מי שיקלע. אגב, רק הוא ודייויס נותנים יותר מ12 ו2 בריבאונד וחסימות בליגה. בסך הכל שחקן בסדר גמור שמוכיח את עצמו כבר שנים בליגה, אתה ורובין יכולים לרדת מהעץ ולהודות שדיברתם שטויות (מעולם לא קרה, אני יודע, אבל אולי יום אחד).

    1. אתמול נסענו לים, ועכשיו קוצרים את הדשא הגבוה בחוות בקר , אז הכל ערימות חציר עגולות. תרומת משמר העמק לעולם.

      קיבוץ שהוא אימפריה!

      הטרייד הזה יכול להביא להם אליפות. לא פחות. אנחנו עדיין שבויים בלקחי העבר, אבל, מבחינת רמת כדורסל…. הם יכולים לקחת כל קבוצה.
      ואם שמעון אומר הפוך כנראה אני צודק!!

        1. אני סטודנט של ג'ון לנון. ככה שהשקפת העולם שלי היא מאד פרוגרסיבית. תקשיב למלים של אימגין, זאת השקפת עולמי.
          .

          אבל בגיל 21 ביקרתי את אמא בנוף ים הרצליה, ראש העיר של אז היה אלי לנדאו שרצה להקים גורדי שחקים על המים או איזה פיתוח מפגר אחר, אז אחד השכנים עשה דבר גאוני. היא צירף את כל השכונה + נספחים לליכוד, והצבענו לקדם את לנדאו למפקד חברת חשמל ובמקומו נבחרה ראש עירית הרבה יותר מציאותית מלנדאו ונוף ים נשארה פנינה והמקום הכי נחמד בישראל.
          נשארתי חבר מפלגה עוד כמה שנים כי זה טוב לעסקים. בתקופה ההיא היה לי חברה לבניית אתרים באינטרנט וזה עזר לי לסגור עסקאות עם כל מיני עיריות.
          .
          בישראל אגב, כמעט חובה להיות מעורב מפלגתית כי תסתכלו על כל מי שיש שם עכשיו. זה הכל פעילות של מתפקדים. ישראל מקום מאד מושחת, למדתי.
          .

          אם אתה מחפש מה עשיתי מהלב, זה תל אביב תחילה של רבי ומורי ישראל גודוביץ'.
          כרגיל הפסדנו. אבל, לוחמת הגרילה האינטרנטית שגודוביץ עשה בשנות התשעים הקדימה את זמנה. אחד המוחות המבריקים ביותר שפגשתי בימי חיי.
          .

          היום אני בקהילה בהרים שעה ממלבורן, וגם פה אני כאב ראש לשלטון המקומי, אולי אני ארחיב פעם אחרת.

  10. אחלה כתבה עידו, ובכלל השנה כייף לקרוא את הניתוחים שלך…שנה שעברה שידרת שנמאס לך מהליגה הסדירה ואתה מחכה רק לפלייאוף…משהו השתנה?

  11. פוסט מעניין.
    מסכים איתך לגבי הטרייד – הוא לא היה כזה גרוע כי נתן להם מה שהיה חסר להם – הגנת צבע וריבאונד, אבל המחיר גבוה מדי. זה לא שהיו עליו מלא הצעות, ויכלו לנצל את זה שיוטה היו חייבים להעיף אותו כי הוא לא הסתדר עם השאר.
    אם יצליחו לשמור על הדברים שעובדים להם עד לפלייאוף (הגנה טובה, בריאות) יכולים להגיע רחוק אבל עדיין תלויים במצ'אפ.

  12. מצוין בעיקר מעניין אם הפעם יצליחו לסתיר ולהנות מגובר בפלייאוף. לא נראה בנתיים שעובדים על לנצל אותו התקפית מול גמדים (אבל בקושי בקושי רואה)

  13. תודה עידו, גם אני אוהב את הטורים שלך מדאון אנדר.
    גם אני הייתי בעד הטרייד על גובר וביקשתי שיתנו להם זמן.
    ההצלחה העיסית שלהם היום זה מה שהיה צפוי מהם מלכתחילה. עד השנה הם גם שילמו ביוקר וגם היו גרועים על המגרש.
    ועדיין, לא ברור אם הטרייד הוא טוב או רע כי אנחנו לא יודעים איך היו נראים אילולא עשו את הטרייד.
    אבל לפחות עכשיו הם לא מסריחים את הפרקט. אחלה קבוצה.

  14. בס"ד
    תודה רבה.
    אבל אל תשכחו את הגיל והיסטורית הפציעות של קונלי,
    כשגם טאונס הוא בדיוק איש הברזל.
    הבעיה עם גובר היתה תמיד בפלייאוף. מעמידים 5 קלעי שלשות, והוא מאבד המון מההגנה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט