הרצף נגמר ועוד 5 משחקים – סיקור מוצ"ש / עמיחי קטן

במרכז משחקי היום, דטרויט הצליחו לנצל את הטרייד שהשאיר את טורונטו בסגל קצר במיוחד ולסיים את הרצף המביך ביותר של השנים האחרונות על 28 הפסדים, הכי הרבה אי פעם לעונה בודדת ושווה לשיא של פילדלפיה שסיימו עונה ב-10 הפסדים ופתחו את הבאה בעוד 18. לרגל מאורע זה, נוסף הקטע הבא "וידוי של שחקן דטרויט", אבל אפשר לדלג עליו ולקפוץ ישר לסיקור עצמו.

וידוי של שחקן דטרויט:

מעילי הפשוט ופנס על הגשר
ליל הסתיו ושפתי הלחות מני גשם
כך ניצחנו משחק ראשונה, התזכור?
והיה לי ברור כמו שתיים ושתיים
שנביא ניצחונות כמו לחם ומים
וזאת התחושה עוד אלינו תחזור

בענינו המר, בעבור עוד הפסד
לפטר את כולם אז זעק כל אוהד
וכתפי הקרות רעדו משמחה
כי היה לי ברור כמו שתיים ושתיים
שבסוף ננצח, אולי עוד יומיים
ואז גם נזכה לעידוד מעמך

כן היה זה לא טוב, היה רע לתפארת
אבל טוב שניצחנו בליל מלילות
אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת
רק אותה תוצאה מאירה וזוהרת
ואותם אחוזים בשלשה הסוררת
אם יהיה זה שנית אל יהיה זה אחרת
יהיה כך, כך יהיה, אות באות

וקינאתי להם ובחושך ארבתי
ושנאתי הפסד ולנצח אהבתי
וביתנו שמם מחיוך ומצחוק
ובשובנו הביתה אחרי עוד הפסד
תלמדו לשחק כבר צעק האוהד
ואדע כי חשב הוא עלי מרחוק

ובלילה ההוא עת הגיעו טורונטו
כשהגיעו מיד והחנו את האוטו
אז ידעתי כזאת הזדמנות לא תחזור
כי היה לי ברור כמו שתיים ושתיים
שאם נתאמץ הם יפלו על ברכיים
רק אסור לנו שוב להביט לאחור

כן היה זה לא טוב…

הסיקור:

יוטה ג'אז (14- 19) – מיאמי היט (19- 13) 117- 109:

אחרי משחק בו הם כמעט ולא איבדו כדורים נגד גולדן סטייט שלשום, הפעם מיאמי סיימו עם 20 אסיסטים על 16 איבודים ו-29% לשלוש, וגם באטלר שחזר נפצע שוב ברבע השלישי. למרות שיוטה קלעו באחוזים רעים עוד יותר לשלוש, כמו גם 40 זריקות העונשין שמיאמי קיבלו, הג'אז הצליחו לייצר ברבע האחרון ריצה שהכריעה את המשחק.

סקסטון הוביל את יוטה עם 22 נקודות ו-5 אסיסטים, ג'ורג' קלע 21, אוליניק קלע 19 עם 10 אסיסטים, פונטקיו רשם 12 ו-7, מרקאנן קלע 12, קסלר קלע 10 עם 8 קרשים ו-2 בלוקים וגם קולינס קלע 10.

אצל מיאמי, אדבאיו רשם 28 ו-16 עם 3 חטיפות וחסימות, הירו קלע 25 עם 6 אסיסטים, לאב קלע 12 ודאנקן רובינסון קלע 11 עם 2 חטיפות וחסימות.

דטרויט פיסטונס (3- 29) – טורונטו ראפטורס (12- 20) 129- 127:

הטרייד בין הניקס לטורונטו עשוי להועיל לשתיהן בטווח הארוך או לפחות לאחת מהן, אך הלילה הוא הוביל לכך ששתיהן הפסידו, ואם הפסד של הניקס באינדיאנה אפשר לקבל בהבנה, אז לו הייתי אוהד טורונטו הייתי אולי מתרגז על קבוצה שעושה מאמצים להחליש את הסגל ולהפסיד לדטרויט. הפיסטונס ניצלו את הסגל הקצר של טורונטו והצליחו לייצר יתרון דו-ספרתי ברבע האחרון, וכנראה היו מאבדים אותו אם היה עוד זמן על השעון, אבל ניצחון זה ניצחון והם חווים את התחושה הזאת לראשונה מאז אוקטובר.

קייד קנינגהם הוביל את המנצחים עם 30 נקודות ו-12 אסיסטים ללא איבודים, בוגדנוביץ' רשם 19 ו-7, דורן רשם 18 ו-17, קווין נוקס קלע 17, ברקס קלע 16 ואייבי קלע 12 ב-1/5 מהשדה ו-9/12 מהקו.

אצל טורונטו, סיאקם קלע 35, שרודר קלע 30 עם 9 אסיסטים, טרנט קלע 24 עם 4 חטיפות ובארנס קלע 22.

אינדיאנה פייסרס (17- 14) – ניו-יורק ניקס (17- 15) 140- 126:

הספסל של הניקס כלל הלילה רק את אוון פורנייה, טאג' גיבסון ומיילס מקברייד, ועם כל הכבוד להם, זה פשוט לא מספיק. אחרי מחצית אחת צמודה, הפייסרס קלעו 41 נקודות ב-8/13 לשלוש ברבע השלישי (דווקא טייריס האליברטון עם 0/4) ורק 3 שחקנים של הניקס קלעו ברבע, אם כי הם הגיעו יחד ל-30 נקודות. בכל מקרה, הרבע השלישי היה רבע הבריחה של הקבוצה הביתית בדרך לניצחון חשוב מבחינת מאבקי הכוחות המזרחיים.

טרנר הוביל את קלעי אינדיאנה עם 28 ו-8, ניסמית' קלע 25, האליברטון קלע 22 עם 23 אסיסטים, מאת'ורין קלע 20 ונמבהרד קלע 14 עם 5 אסיסטים.

אצל הניקס, דיווינצ'נזו הפציץ 38 נקודות עם 4 חטיפות, רנדל רשם 28 ו-12, ברונסון קלע 28 עם 6 אסיסטים, הארט רשם דאבל 10 ופורנייה קלע 10 עם 3 חטיפות.

מינסוטה טימברוולבס (24- 7) – לוס אנג'לס לייקרס (17- 16) 108- 106:

דיוויס ולברון העלו את הלייקרס ליתרון 17- 6 אחרי 5 דקות, אבל ההגנה של מינסוטה הצליחה לטפל בכל הצוות המסייע שלהם בזמן שהלייקרס לא הצליחו לעצור בצבע את נאז ריד וגובר. הטימברוולבס הובילו כמעט לאורך כל המחצית השנייה, ואמנם לא פתחו פער גדול בשום שלב שלה, אבל שמרו על היתרון כשהיה צריך, לפחות עד לשניות הסיום. מינסוטה החטיאו ביתרון 3 ודיוויס שלח את לברון בכדור ארוך והוא קלע מרחוק, אבל דרך על הקו ומינסוטה נשארו ביתרון נקודה, גם אחרי בדיקה חוזרת.

אז הלייקרס נאלצו לעשות עבירה ואדוארדס נשלח לקו, אך החטיא את הכדור הראשון וקלע בשני, ופסק זמן של הלייקרס השאיר להם כשנייה וחצי בפיגור 2. הכדור הלך ללברון עם אדוארדס עליו ומיד גובר הגיע לשמירה כפולה. לברון ניסה לבד ולא הספיק במעט הזמן שנותר לו, וכך מוליכת המערב מצליחה לנצח במשחק בו נשרקו לחובתה 26 עבירות לעומת 15 בלבד לחובת הלייקרס, כמו גם 19 איבודים של מינסוטה לעומת 10 בלבד של הלייקרס.

אדוארדס הוביל את מינסוטה עם 31 נקודות ו-3 חסימות, ריד קלע 21 עם 2 חטיפות וחסימות, קונלי קלע 15 עם 7 אסיסטים וגובר רשם דאבל 13.

אצל הלייקרס, דיוויס קלע 33 עם 17 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 4 חטיפות ו-2 חסימות, ואילו לברון קלע 26 עם 6 אסיסטים ו-3 חטיפות.

שיקגו בולס (15- 19) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (22- 10) 105- 92:

פילדלפיה שוב עלו בלי אמביד ושיקגו ניצלו את זה היטב. דראמונד שלט בצבע וכך גם שיקגו כקבוצה, במשחק בו 2 הקבוצות לא ממש פגעו מבחוץ, מה שאצל שיקגו זה די בנוהל הקבוע. המשחק היה צמוד עד לבריחה של הבולס ברבע האחרון, אבל השליטה שלהם בלטה גם קודם לכן, וכך גם הניצחון הזה ממשיך את המומנטום החיובי שלהם מאז שזאק לאבין נפצע.

דרוזן הוביל את שיקגו עם 24, 6 ו-5, וויט קלע 20 עם 8 ריבאונדים, דראמונד קלע 15 עם 23 ריבאונדים ו-3 חסימות, קארוסו קלע 14 עם 5 אסיסטים ופטריק וויליאמס קלע 13.

אצל פילדלפיה, מקסי קלע 20 עם 7 אסיסטים, האריס קלע 15 עם 7 ריבאונדים, ריד קלע 11 עם 7 ריבאונדים ו-4 חטיפות ואוברה קלע 11.

גולדן סטייט ווריורס (15- 17) – דאלאס מאבריקס (19- 14) 122- 132:

יש משחקים שבהם הקבוצה המפסידה מרגישה שלו היא הייתה עושה כמה דברים קטנים מעט יותר טוב היא הייתה בעמדה טובה לנצח. זה לא המקרה הנוכחי בו גולדן סטייט הובילו 4- 0 בפתיחה וזהו, ומאז דאלאס פשוט שלטו במשחק בצורה ברורה ולא היו לווריורס כלים להגיב. סטיב קר ניסה לעשות שינויים נוספים והעלה את כריס פול וטרייס ג'קסון-דיוויס בחמישייה הפעם, אבל זה לא היה הפתרון הפעם. בצד של דאלאס, לוקה בכושר קליעה ששם אותו רמה מעל כל שחקן אחר בליגה, והפעם זה גם מספיק לניצחון נוח.

לוקה הוביל את דאלאס עם 39, 8 ו-10, אקסום קלע 19 עם 5 אסיסטים, גרין קלע 18, הארדווי קלע 16 עם 5 אסיסטים, לייבלי רשם 12 ו-14 וגרנט וויליאמס קלע 10.

אצל גולדן סטייט, סטף קלע 25 עם 7 אסיסטים, פול קלע 24 עם 6 אסיסטים, ג'קסון-דיוויס קלע 17, קומינגה קלע 16 עם 9 ריבאונדים, וויגינס קלע 14 ופודז'מסקי רשם 13 ו-9.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. ענק השיר עמיחי. דונט לוק נאו, אבל השוורים הזקנים יצאו לריצה קלה של אמצע העונה ולא ברור איפה היא תיפסק (כנראה במשחק הבא או כשגברת לווין תחזור).דראמונד חזר להיות מפלצת הריבאונד שהיה פעם בדטרויט וגם דרוזן תיקן את מכונת הזמן.

  2. איזה שיר מקסים ומדוייק, התנגן לי בראש כשקראתי.
    כבוד עמיחי….
    ולעניין הערב
    סוף סוף אתמול דטרויט ניצחו
    אתמול הייתי עסוק מדי בנסיעות ולא קראתי את הפרוויו כך שניצלתם מ"אמרתי לכם" ופיספסתי המיור היסטורי.
    אבל הייתי בעין ג'ונס, למי שמכיר, התחילה העונה. היה שווה
    🤣

  3. ריספקט על השיר! אותי מעניין אם זה היה מוכן באיזה מגירה וחיכה לשעת כושר (עם בית מתחלף למפסידה הנדיבה) או שאיכשהו הוצאת את זה על הבוקר. בכל מקרה שאפו.

    אם אני שיקגו, הייתי שולח את הבן של אחד מעוזרי המאמן שיסעו ללאבין על הרגל עם הבימבה, שלא ימהר לחזור. ריצה מרשימה מאוד אחרי פתיחת עונה מחרידה. נחמד לראות את ווייט פורח שנה אחרי שהפסקתי להאמין בו בפנטזי, נבל.

    גאה גם במינסוטה שניצחו גם את השופטים. יש תקווה.

  4. עמיחי שיר מעולה.
    הפיסטונס עוד ינצחו משחקים רבים, הם הורידו קוף מהגב. יש להם חומר ששווה הרבה יותר ממאזנם הנוכחי.
    שיקגו מנצחת וזה לא במקרה,החסרון של וויציץ ולוין מועיל לקבוצה.דרמונד שעד עכשיו לא ברור לי למה תפקד כשחקן ספסל ולא שותף יותר,וויט הוסיף המון והשתפר מאוד.היה קצת יותר מקום לקרוסו .טרייד על וויציץ ולווין נראה לי עכשיו סופר הגיוני.
    הפתעת היום זה הפסד של הלייקרס ביום הולדת של לברון, ליום הולדת 40 שיבקשו מהליגה לסדר להם קבוצה כמו דטרויט, וושינגטון וכו.
    ההפסד של ג"ס מקרב אותם לעיסקה בה יוותרו על שחקן עם שכר גבוה בטרייד,כדי לחסוך בקנסות .העונה לא הולכת לשום מקום.זה גם מקרב אותי לשלוק של סחלב.

    1. אתה מדבר הרבה על מלבי וסחלב
      יש ליד הבית שלי את המקום שנחשב בקרב החובבים הכי טוב ביקום לסחלב בחורף ומלבי בקיץ(וגם פאלודה, המוצר שמשלים את ההיצע המטורף)
      אמצע רחוב האצ"ל, שכונת התקווה
      תבוא לבקר
      🤩

      1. כבר מזמן לא הייתי שם.אין ספק שקלעת בול.
        פעם היה ביפו סחלב ומלבי אגדי.והיה את מכבי יפו קונדיטוריה עם סברינה מדליקה בחזית.
        אשמח לבקר!

  5. שיר ענק עמיחי, כל הכבוד.
    עוד לפני הפציעה של באטלר, יש הסבר לשביתה האיטלקית שלו? אם אני לא טועה, הוא סיים את המחצית השניה עם שתי זריקות, אסיסט לאיבוד. זה מוגזם אפילו לשחקן שנוהג לנמנם בעונה הרגילה.
    תודה רבה עמיחי

  6. דטרויט החליטו להתגרות באלי הכדורסל, ועלו לפני חודשיים ומשהו למאזן חיובי, לראשונה מאלוהים-יודע-מתי.
    התגובה של האלים: 28 הפסדים רצופים ושיא ליגה חדש. לא נעים, אבל איך אמר מישהו חכם: "גם זה יעבור"

  7. וואו איזה שיר, הלוואי שנזכה לקבל כזה בכל סיקור
    ג'ימי עם 3 זריקות ב22 דקות נמצא בתרדמת אמצע העונה הסדירה השנתית שלו. שמישהו יעיר אותו באפריל.

  8. אני אמביוולנטי לגבי ההפסד של לברון. לא הייתי רוצה שזה יקרה בגלל טעות שיפוט.
    אבל האמת היא שאחרי כל המתנות שקיבל מהשופטים במהלך הקריירה, לא קורה שום אסון עם פה ושם מתפלק להם גם לרעתו.

  9. תודה על הסיקור!
    ברכות לדטרויט ששברו סוף סוף את הרצף. בניגוד לפילי של לפני כמעט עשור, שהיו בתכלס קבוצת ג׳י ליג, דטרויט לא כאלה נוראיים וקצת עצוב שהגיעו לכדיי זה. מקווה שכעת הסכר נפרץ והם יצליחו לרשום עוד כמה ניצחונות, שלפחות יסיימו את העונה סביב 20 ניצחונות.

  10. סיקור נהדר + שיר לכבוד הפיסטונס. מה עוד אפשר לבקש. מעולה.
    1. מברוכ לדטרויט. קוף ירד מכתפיה וכעת תוכל להתרכז בלהשתפר. היא טובה בהרבה מהמאזן שלה. לפעמים דברים כאלה מחשלים קבוצה ושחקנים.
    2. החיים בלי אמביד קשים. מקסי מתקשה להחזיק בלעדיו את הקבוצה וקולע באחוזים לא טובים.
    3. למרות ההפסד, החמישייה ההגנתית של הלייקרס מסקרנת ששווה לתת לה לרוץ ברצף כמה וכמה משחקים.
    מעבר לזה, דיוויס נראה הכי טוב שלו מאז העונה הראשונה וזה סימן מעודד מאוד.
    4. לוקה מדהים מדהים. מה שהוא עשה לווריורס, זה התעללות. גולדן סיימה את חלקה לעונה אם לא תרקום טרייד משמעותי.
    5. האליברטון (עם עוד משחק של +20 אס'), זה הדבר הכי קרוב למג'יק ג'ונסון. רכז גבוה שרץ את המגרש ומוסר בחסד עליון. 12.4 אס' עונתי על 2.7 איב'. פסיכי!!!
    העונה עוד לא הגיע לחצי שלה, אבל אם זה נמשך כך, הוא קובע את ממוצע האסיסטים הכי גבוה מאז סטוקטון.

    1. 40 אחוז מ"האס" של הליברטון זה מסירה לשחקן לידו….
      ונחשב אס….
      אצל טריי גם ראיתי כמה מצחיקים שהוא מסר לבוגדן בוגדן עושה פייק לשחקן ואז סטפבק בק לצד על עוד שחקן ורושמים אס…..
      הכל חרטוטים לניפוח הסטט. תספור כמה אס אמיתיים יש להליברטון….

      1. בסדר, אני מאמין שגם מג'יק מסר מאות פעמים להוק שוטים של קארים. זה חלק מהמשחק.
        אי אפשר להתכחש לזה שהאליברטון מוסר בחסד עליון.
        אתה רואה מה מקסי שווה בלי אמביד. שהפוקוס עליו זה עולם אחר. האליברטון זה ה-הצגה, בלעדיו אין התקפה לאינדי. הוא המנוע אבל לא כמו דריימונד, מנוע אמיתי.

        1. הלי לא מוסר להוקשוטים הוא פשוט מוסר הצידה כבר הראיתי פה כמה אס מביכים שרשמו לו. זה אס,רק בwwe.
          מקסי 50 רמות על הליברטון אתה באמת משווה,ביניהם? הליברטון לא הצליח להוציא זריקה באליפות עולם האחרונה חח והוא משחק רק בהתקפה לנפח סטט

          1. וזה כביכול ההגנה הטובה בליגה בזמנו.
            אנשים מדמיינים קשיחות בהגנות של פעם שפשוט לא הייתה שם.
            לא רוצה לדמיין מה קבוצות היום היו עושות על ההגנות של שנות התשעים.

      2. מה שאתה כותב זה רק מעצים את ההישג של אוסקר רוברטסון,ממוצע טריפל דאבל עונתי.בזמנו לא נהגו לרשום אסיסטים על קריצות וחיוכים.היה כבוד לאסיסט
        היה כבוד גם למהלכי הגנה טובים.היום כפי שאתה טוען יש ניפוחי מספרים.

        1. אמת. יש להפריד בין סטט עד 2016 ואחרי 2016 זה כמו לפני הספירה ואחרי הספירה כמו aba וnba
          מ2016 משוחק ענף אחר לחלוטין בשם בידורסל ניפוח סטט בכל צורה שהיא גם על ידי המזכירות כל מסירה=אס….
          אסיסט בספר שלי זה כמו בישול בכדורגל אם הרמת לדאנק או לייאפ זהו.
          הוצאות לשלשות ומסירות לצד לשחקן דעושה קרוס סבסוב עובר 2 שחקנים ומסיים בלייאפ זה לא אס בענף הכדורסל.

  11. תודה עמיחי.
    יום הולדת שמח ללברון למרות ההפסד.
    סטף כבר עם שני משחקים חלשים ובכלל נדמה שפתיחת העונה הסוערת כבר מאחוריו.
    קליי יום עסל, יומיים באסל.

  12. עמיחי סאחטין על השיר!
    דראמנד ואמביד זה סיפור אהבה שנאה ישן. כך שדראמנד הרגיש שזה הערב שלו לעשות נזק. קובי וויט ירד מקפיצה המטורפת שעשה אחרי פציעת לוין. אך הוא עדיין שחקן מצויין שיכול להיות אחלה בכול רוטציה. ממש התבגר השנה.
    .
    סטיב קר הוא מקרה אבוד. מוזס מודי לא שיחק הלילה. השחקן היחיד שלו שגם שומר כמו שצריך וגם יש לו יד. קר מחליט על שיטה ופשוט זורק שחקנים אלייה. ג'קסון דיוויס הוא לא מגן חילופים. לתת לו חילוף על דונציץ זו בדיחה רעה. אותו כנ"ל לוני. כל הפלייאוף של 2022 ווינגינס עשה עליו הגנה טובה ודריימונד חיפה בחילוף, גם הלילה היו לוויגינס רגעים עליו. אפילו קומינגה עשה עליו עבודה סבירה, אך סקרין אחד והופ לוקה על גבוה. הדאבל טים של הזקנים עליו הייתה בדיחה רעה. סטף וקליי בעונה הגנתית איומה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט