סיום השושלת קרוב מתמיד / יעקב אבוחצירא

השושלת:

יש ב-NBA רק 3 שחקנים שלא החליפו קבוצה מאז 2012, ולא במקרה, 3 השחקנים האלה משחקים באותה קבוצה, ואלו סטף קרי, קליי תומפסון ודריימונד גרין של גולדן סטייט. הסיפור שלהם ושל השושלת של הווריורס הגיע לשיא הראשון ב-2015, אז הם זכו באליפות ראשונה ולא אחרונה. עונה לאחר מכן הם שייטו בעונה הסדירה לשיא של 73 ניצחונות בעונה, ואז כבר היה ברור שזו קבוצה שתיכנס לספרי ההיסטוריה של ה-NBA.

בסך הכל, השושלת הנוכחית של גולדן סטייט זכתה ב-4 אליפויות, הפסידה עוד פעמיים בגמר, מה שאומר 6 גמרים בסך הכל, השיגה את מאזן העונה הסדירה הטוב ביותר ובעונה אחרת את מאזן הפלייאוף הטוב ביותר בכל הזמנים (16- 1), העפילה ל-5 גמרים רצופים, לראשונה מאז בוסטון של שנות ה-60, כשאפילו 2 גמרים רצופים זה דבר שלא הרבה קבוצות השיגו. לכן, אני חושב שהשושלת הזאת של גולדן סטייט היא המרשימה ביותר מאז שנות ה-80, כשאת ההישגים של הווריורס האלה יהיה קשה מאוד לשחזר.

שלשות זה שם המשחק:

יש לגולדן סטייט 2 שחקנים שהם בעשירייה הראשונה של קלעי כל הזמנים מחוץ לקשת. האחד שהוא כמובן במקום ראשון זהו סטף קרי והשני הוא קליי תומפסון, שכרגע מדורג שמיני בכמות השלשות. אפילו יותר מרשים הנתון קליי תומפסון מחזיק בשיא השלשות למשחק בודד, ומי שהחזיק בשיא לפניו זה סטף קרי. יכולת הקליעה שלהם משתלבת טוב כששניהם יודעים למצוא אחד את השני בכל נקודה במגרש, והכימיה ביניהם באה לידי ביטוי גם מחוץ לפרקט כשהם מפרגנים כל הזמן אחד לשני.

האם השושלת עומדת להיגמר?

הם שלטו הרבה זמן בליגה אבל נראה שזה עומד להסתיים. מאז ההפסד לטורנטו בגמר ה-NBA בעונת 2019, הם הגיעו רק פעם אחת לגמר, ומאז הם הזדקנו עוד קצת. כמובן שאי אפשר להספיד אותם, אבל לטעמי זה כבר לא גולדן סטייט הגדולה. זה דבר טבעי שאמור לקרות, כי הרי קבוצה לא אמורה לשלוט 20 שנה בליגה, וגולדן סטייט הייתה הרבה מאד שנים בטופ של הטופ, וגם העונה היא קבוצה תחרותית, לא כמו אז אבל עדיין קבוצה טובה, וכל עוד סטף קרי שם הם קבוצה טובה, גם אם לא הטובה ביותר בליגה או מועמדת מובילה לאליפות.

דריימונד גרין:

הוא מורחק יותר מידי העונה, אם זה החניקה על רודי גובר. החבטה בנורקיץ' ועוד. אם בעבר גרין היה שחקן שיודע לתת אנרגיות לשחקנים ולאוהדים וזה היה גורם לקבוצתו לשחק יותר טוב, אז נראה שהעונה קורה בדיוק ההפך. הוא רב יותר מידי, היתרונות שלו כבר לא בולטים כמו בעבר ונראה שכל הבלגן סביבו לא עוזר לגולדן סטייט. אני לא יודע מה יהיה אם גרין בעונה הבאה. אבל אחרי הארכת החוזה שלו בווריורס הם צריכים לחשוב ביחד מה הלאה, כי כרגע זה לא נראה טוב.

קליי תומפסון:

אי אפשר להאשים אותו, מכיוון שהוא היה שנתיים בחוץ. בשביל שחקן ששנתיים לא שיחק כדורסל והמאפיין העיקרי שלו במשחק זה קליעה. זה יכול להיות בעיה גדולה, אבל שחקן כמו תומפסון לא מאבד את הקליעה כל כך מהר. כמובן שיש ירידה קטנה מאז הפציעה אבל זו ירידה הגיונית לטעמי. קליי תומפסון העונה בחלק מהמשחקים נראה בלתי ניתן לעצירה ורק לא מזמן סיים עם 8-12 מהשלוש, אבל הבעיה היא שהוא לא יציב כל כך העונה. יש לו משחקים גם פחות טובים, אבל לטעמי הוא עדין כוכב שיש לו הרבה מה לתת.

עניין הגיל:

ארבעה שחקנים בולטים אצלם כבר מעל גיל 33, סטף קרי, קליי תומפסון, דרימונד גרין, כריס פול. כל ה-4 האלה נמצאים כבר אחרי שיאם, מי יותר ומי פחות, וכבר קשה להם להוביל את הקבוצה לאורך המסע הארוך של עונת NBA שלמה.

לסיכום:

אני לא בטוח בכלל שמתישהו קבוצה תצליח לשחזר את מה שגולדן סטייט עשתה. אני לא בטוח בכלל שיהיה שלישייה שמשחקת כך כך הרבה זמן יחד. מה שאני בא להגיד פה שנכון היום אולי זה לא מימי הזוהר שלהם, אבל עדיין מה שהם הצליחו לעשות זה דבר לא הגיוני. הקבוצה היחידה שהצליחה להתקרב אליהם זה קליבלנד בחלק מהמפגשים בגמר. היום למשל, יש הרבה מאוד קבוצות מועמדות לאליפות כמו, דנבר, מילווקי, קליפרס, בוסטון ועוד, ואילו מתי שגולדן סטייט הייתה בשיאה לרוב היא הייתה המועמדת הבכירה בפער ניכר מהשאר.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה.
    השושלת שלהם אחת הגדולות בהיסטוריה.
    היום מאוד קשה לייצר שושלות בליגה עם כל כך הרבה קבוצות שוויוניות.
    במידה ודוראנט לא היה מצטרף אליהם, בכלל לא בטוח שהם שושלת. ההצטרפות שלו סגרה את הליגה עד שנפצע.

  2. תודה רבה.

    גולדן סטייט העונה לא תגיע לשום מקום. בקושי לפלייאין.
    הם צריכים לעשות ריסטרט ולהמשיך את הבנייה שהתחילו עם השחקנים הצעירים (מודי, קומינגה ופודג'ימסקי)

    דריימונד גרין, יכול לעזור לקליבלנד (במקום ג'ארט אלן, או מובלי). או לחזור לכור מחצבתו בדטריוט, וללמד אותם לשחק הגנה.תמורת דם צעיר, ואפילו מארווין באגלי, לצבע הרך של הלוחמים.
    קליי תומפסון לא יקבל חוזה מקס. (אם הוא מסכים להאריך חוזה ב-15 מיליו דולר ל-3 שנים), הייתי מחתים אותו. מעבר לזה הייתי מטריד אותו ל-OKC, הוא יהיה פחות בדיכאון אם יגיע לקונטנדרית (ויעלה שם מהספסל), ולפרסטי יש ערימות של בחירות דראפט לתת בחזרה.
    וויגינס יכול לחזור לקנדה תמורת סיאקם, ולפתור את הבעיות האישיות שלו, ואולי סיאקם יפתור את בעיית הקליעה שלו, מעמדה מספר 4 במקום גרין.

    הייתי גם מטריד את כריס פול, בשביל לשחרר הרבה Salary CAP ממילא העונה אבודה.

    טף קרי בתור הלוגו של הקבוצה וכמנטור לשחקנים הצעירים.

  3. תודה יעקב.
    גם אם נניח שהעונה הנוכחית של הווריורס אבודה בסגל הזה, כלומר לא יותר מפליי-אין במקרה הטוב, עדיין לא הייתי מטריד אף שחקן משמעותי העונה, אלא אם תהיה הצעה יוצאת דופן שלא תשתלם לקבוצה האחרת, ואז בקיץ יצטרכו הווריורס להחליט האם הם רודפים אחרי ריצה נוספת ומנסים לפתור את הבעיות העיקריות שלהם, או שהם פשוט להנות מהשנים האחרונות של הטריו ולאגור צעירים משמעותיים יותר ממה שיש להם כרגע.
    אני עדיין מאמין שמצבם המקצועי לא פחות טוב מאשר בעונה שעברה, ואני עוד מאמין שמדובר בקבוצה שעשויה להתחבר בהמשך העונה, אבל גם אם לא והם צריכים שינוי משמעותי, הם צריכים לעשות אותו בחכמה ולא ללכת על ההזדמנות הראשונה

      1. ביכולת הנוכחית הם לא יעשו פלייאוף כנראה, אבל זאת לא השאלה. אין קבוצה שכבר הוכיחה שיש לה את מה שדרוש כדי לקחת אליפות אם הכל מתחבר לה טוב יותר מגולדן סטייט, ואני אמנם מעריך שגם אם הם יהיו טובים יש קבוצות טובות יותר, אבל בעונה שעברה סטף ניצח קבוצה אחת טובה יותר בפלייאוף.

  4. לא צריך לפרק,אני גם לא מאמין בפירוק קבוצות ובניה מחדש.הכל טוב ויפה, אבל יש להם מס מותרות אסטרונומי ,קליי לדוגמה עולה כ 43 מליון נומינלית, עלותו היחסית עם מס מותרות מלא ,מוכפלת אם לא משולשת.אני לא אומר שצריך לחתוך דווקא את קליי.אבל יש נימוק רציני לחסוך הרבה כסף על ידי סיום חוזה עם שחקנים.
    סך המשכורות כ 170 מליון כולל מס מותרות זה 400 מליון (על פי דוק). כלומר כל שחקן עולה יותר מכפול מהחוזה המקורי שלו.

  5. כשושלת, גס היא אכן אחת מהגדולות בעשורים האחרונים (אבל חשוב להכליל את דוראנט, כמו שnba בדם ציין), ואפילו חשוב מכך, אחת היפות שבהן.
    לגבי השנה, נראה כאילו הגיל נחת עליהם במכה אחת. קליי כבר יום כן שבוע לא, דריימונד פשוט עדיף שלא, ואפילו סטפ הקוסם נראה קצת יותר בן אנוש. יכול להיות שיש גם מרכיבים פסיכולוגיים, עייפות החומר ואוברדוז של דריי, וגם קאר נושא באשמה.
    תודה רבה יעקב

  6. אחלה כתבה יעקב, ישר כח. אני עוד מאמין בקבוצה הזו…בכל פעם שאני רואה אותם משחקים אני נפעם מהיכולות…הם מקרטעים אבל לא ממש רחוקים מהמקומות החשובים…ואת כל זה הם עושים כמו שציינת עם שלל בעיות …אני מעריך שכמו שהביטלס שינסו מותניים לסיבוב אחרון והוציאו את אייבי רואד (שזה פחות או יותר התקליט הכי טוב בהיסטוריה) כאשר הם כבר ידעו שהם מתפרקים ככה גם הארגון הזה שנקרא ג"ס עוד יתן סיבוב אחרון נוסף לפני ההתפרקות הבלתי נמנעת

  7. סה"כ סיכום תמציתי ונכון.
    מה שאיפשר את הקיום של השושלת הזו זה שילוב ש בחירות דראפט נמוכות שהתפתחו לשחקני HOF. חוזה שני נמוך יחסית של קרי זינוק במסגרות השכר ונכונות של הבעלים לשלם. כל אלו פעלו למתן את החיידק המכון "אני". בשנתיים האחרונות החיידק הזה בעיקר אצל קלי וגרין השתחרר וחיסל את הסיכוי לאליפות נוספת.
    אני לא חושב שקרי יכול להיות זה שמוביל קבוצה לאליפות כמספר 1. הוא איבד קצת מהירות והשחקנים הצעירים בליגה הרבה יותר גמישים וזריזים מבעבר. הבעלים יצטרך להראות יכולת להביא את אחד השחקנים הבכירים לקבוצה ואני לא רואה אחד כזה כרגע על המדף.

  8. אחת השושלות הגדולות, ללא ספק.
    הזמן עושה את שלו… ככה זה. אפילו על לברון האגדי (הצ'ילבה המיתולוגית) זה ישפיע בעוד 9-12 שנה….
    🙂

  9. תודה.
    הנתון שאמרת ש מ 2012 אלה שלושת השחקנים היחידים שלא החליפו קבוצה בליגה הוא נכון? זה נשמע לי מטורף!!!
    לדעתי אין שום סיבה לפרק את השושלת הזאת כי עדין זאת הקבוצה שהכי כייף לראות בליגה ובפער כשנחה עליהם הרוח. זה כבר לא קורה הרבה אבל כשזה קורה..
    מדהים שמזמן כבר כל העולם אשתו ואחותו החלו לקונן עליהם ובכל זאל לפני שנתיים זכו באליפות.
    לבעיה שלהם השנה יש שם שלא הודגש פה מספיק (ועזבו את דריי הוא לא ממש חשוב כרגע):
    וויגינס.
    מאז מה שקרה בשנה שעברה (איך שהוא אני באופן אישי לא מאמין שזה הסיפור על אבא שלו) הבן אדם לא בפוקוס הוא משחק נורא ואיום.
    הם צריכים למצוא טרייד טוב עבורו או למצוא דרך להחזיר את הבן אדם לחיים.
    בלעדיו אין להם סיכוי.
    אני רואה קצת את ג'ורדן פול בווש וזה לא יאומן מה שקרה לו הוא נהיה פשוט איום ונורא.
    בקיצור הם צריכים שני שחקנים טובים בפורמה טובה ואז הם עדין יכולים לקחת אליפות. להחזיר את וויגינס לחיים כי הוא פשוט איום ונורא ועוד שחקן אחד שיודע לתת 15-20 נק למסחק באמינות גבוהה.
    הנתון הכי מדהים לגביהם השנה זה שהם ראשונים בריבאונד כלומר … אם זו תהיה גולדן סטייט (33 34 35 36 זה עדין גילאים מעולים לזכות באליפות.. בעייני זה עדין פריים) השמים הם הגבול.
    באמת שושלת אדירה. אני מאז מייקל לא התחברתי חאף קבוצה כמו שהתחברתי אליהם.

  10. בס"ד
    תודה רבה.. בהחלט שושלת אדירה.
    אבל כמו שנאמר לפניי, שויגינס רק מזכיר את הצל של עצמו.
    דריימונד דואג להזכיר את עצמו יוצר מדי.
    קליי שוכח את עצמו יותר מדי.
    אם הכל מתחבר יש סיכוי לריצה, אבל זה הרבה. אם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט