ווימבלדון (9) – רוג'ר ראשיד !

מכירים את זה שיש לכם המון פוטנציאל אבל אתם עדיין לוקחים כסף מההורים בגיל 30? זה שכולם אומרים שזה לא אתם זה הנסיבות …
תסתכלו על האיש בתמונה! הוא יגרום לכם לשנות את הנסיבות!

היה לך את נאדאל על הקרשים. ונתת לו לחזור. חתיכת אפס אתה מבזבז לי את הזמן.

זהו רוג'ר ראשיד. הוא מאמן טניס.

הוא אחראי לזה שחלק מהשמות שאתם שומעים שיכולים לעשות משהו פתאום עושים. זוכרים איך נאדאל שלט ב 2010 ופתאום איזה ליצן צרפתי גאעל מונפיש פתאום ניצח אותו פעמיים ברציפות? ראשיד היה מאמן שלו. זוכרים איך לייטון היה בדכאון מפדרר פתאום ניצח אותו ואת נאדאל ב-5 מערכות ב -2005? זה המאמן שלו.
זוכרים אחד דימיטרוב שכבר 4 שנים הוא הדבר הבא? ומפסיד לכל מיני ראדאק סטפנק למינהם בסיבוב שני…  ראשיד הוא המאמן הנוכחי שלו, ותראו איך הוא ניגב את הדשא עם האלוף היוצא.

אז מה הפילוספיה של ראשיד?

– ראשיד הוא אוסטרלי מאדלייד עיר שיש בה כנסיות וספורט! הדרך היחידה לצאת ממנה זה לקבל חוזה ממרכז הטניס במלבורן או להפוך לכומר. ראשיד קיבל חוזה. הוא היה טניסאי שלא עשה את זה לפני 30 שנה, ואז הוא קיבל את לייטון. הוא מאמין שדבר ראשון בטניס צריך כושר לשחק 6 שעות רצוף והוא מבלה עם השחקנים שלו כל שנייה בחדר הכושר. ראשיד גם מאמין שאם יש לך אפשרות לירות אז תירה. לעזאזל הנסיבות. מונפיס שהיה תלמידו הטוב ביותר הלך על ווינר בכל הזדמנות. ראשיד גם אומר שאם אין הזדמנות תייצור אתה את ההזדדמנות. תירה כדור לפינה ותעלה לרשת. תן כדור גבוה ותכנס למרכז המגרש. בקיצור תיזום!

עכשיו הוא עובד עם דימיטרוב. ואתם חייבים להאריך אותו על זה. כל שנייה שראשיד מבזבז לו את הזמן על משקולות זה זמן שהוא היה יכול להיות עם מריה. אבל לדימיטרוב נמאס לקחת כסף מההורים בגיל 30. ואם משהו ייגרום לו להיות מקום ראשון בעולם זה האיש בתמונה.

– – –

קרואטייה נגד סרבייה

תראה מרין ציליץ' זה לא שייש לי משהו נגדך אבל אתה קרואטי.

אני לא אוהב את מה שנולה עושה. נולה אחד מגאוניי הטניס עושה מספיק בשביל לנצח אבל לא מספיק בשביל להשאיר רגעים מרגשים, לכן נעבור לתחזית:

– – – –

תחזית חצאי הגמר

מילוש ראוניץ עשה הרבה מאד בשביל לעלות לשלב הבא. גם פדרר עשה הרבה בשביל לעלות לדרגה הבאה. פדרר ב-4

נולה יינצח את הראשונה. דימיטרוב יסתכל לקופסא שלו ויראה  את ראשיד..

 יגמר ב 3-1 לראשיד

לפוסט הזה יש 35 תגובות

      1. כתבתי עליו אתמול, הוא עשה קפיצה ברמה שלו ואני מאמין שיש מצב שהוא חוזר למקום 1-3.

        נולה לא מרשים אותי, דימיטרוב ומילוש לא בשלים עדיין

  1. אם זה קורה אתה צריך לעזוב את הבגדי ילדים ולעבור לנבואות בתשלום. אחרי הצליפות בווימבלדון הזה תעשה מניבוי ים של קנגודולרז.
    תגיד, אתה עובד עם כדור בדולח? משקעים של קפה? מקלות? מה הסוד שלך סבא?

  2. לא מאמין שדימיטרוב יעיף את ג'וקוביץ'.
    פדרר משחק נהדר אבל הוא ייפול מהרגליים במערכות 4-5 מול ג'וקוביץ' (אם ייפגשו).
    ראוניץ' אגוז לא קל לפיצוח עבור פדרר. שניהם מפציצים מכות פתיחה. אמורים להיות שוברי שויון במשחק שלהם.

    איזה טורניר אדיר.

    כתבותיך אדירות. תודה

  3. ראיתי את נולה שוחט את טסונגה בשתי המערכות הראשונות. נגד צ'יליץ' לא ראיתי עדיין.
    יש לו בעיה כלשהי בכתף שמאל. נקווה שלא תפריע.

    עדיין לא התאוששתי מהקריעה הטוטאלית שעשה ניקיי לנדאל.

  4. לגבי המשחק של ניקיי ראיתי אותו באדיקות ואני מוכרח לומר שלא היה כל כך הרבה ממה להתלהב.
    ברוב האספקטים של המשחק הוא היה בינוני מאוד. התנועה שלו בינונית, הוא לא משלים את התנועה כשהוא חובט מהבייסלין, זה נראה שילוב של טכניקה קצת לקויה ועצלנות. המון דרופ-שוטס שהלכו לרשת או החוצה בגלל עצלנות/זלזול בגישה לכדור. הנצחון שלו הושג בזכות ולא בחסד אבל אני מאמין שזה מסוג הדברים שקורים רק על דשא שמעניק יתרון עצום לביג-סרבר שתופס יום פסיכי. אני אישית לא סובל שחקנים שבנויים אך ורק על סרב ומכריעים משחקים בעיקר דרך שוברי שוויון.

    2 דברים נפלאים שאי אפשר לקחת ממנו:

    1) הגשה מאוד מאוד מרשימה. 38 אייסים על פני 4 מערכות זה מרשים מאוד במיוחד כשמולך מחזיר ברמה של נדאל. מעבר ל-38 אייסים היו עוד המון המון הגשות נפלאות שאמנם לא היו אייס אבל העניקו את הנקודה לקיריוס בקלות.
    אני חושב שזה היה יום הגשות חריג אבל ימים יגידו. אתמול כשראוניץ' העיף אותו הוא התחיל את המערכה הראשונה באותו קצב של אייסים (11 אם אני זוכר נכון), וגם ניצח בשובר שוויון באופן טיפוסי. במערכה הבאה הוא כבר נתן 4 אייסים והפסיד ובשתי המערכות הבאות 0 אייסים. סך הכל הוא סיים עם 15. אם הוא היה מגיש ככה מול נדאל הוא היה מפסיד בלי צל של ספק וכאן השאלה למה הפער הזה? זה בגללו? זה בגלל ראוניץ'? זה בגלל ששיחק יומיים ברצף? ימים יגידו..

    2) הדרך שבה התמודד עם הלחץ היתה פנטסטית. כמעט ולא מצמץ מבחינה מנטלית לאורך כל המשחק. בעיניי פה קבור הכלב.
    מצד אחד הוא בן 19. לא היה לו שום דבר להפסיד, הוא רק התחיל לשחק בבוגרים, הוא עומד בציפיות של כולם גם אם הוא מפסיד לנדאל 6-0 6-0 6-0. השאלה הגדולה היא מה יקרה כשיש עליו לחץ. אם הוא ימשיך להפגין יכולת כזאת גם כשמצפים ממנו לנצח וכשהוא הפייבוריט – אז יש סיכוי טוב שצומח לנו אלוף

    1. שמח שיש עוד משתתפים בדיונים על טניס! תבוא כל יום.

      אני את קיריוס מכיר קצת זמן, הוא חלק מתוכנית שמתחילה ליצר פירות וקיריוס הוא העגבנייה הכי אדומה בסל. כן הסרב הוא הנשק העיקרי אבל המנוע זה הלב והנשמה. יש לו גם את היכולת לתת פצצות פלאט מה שיכול להוציא משיווי משקל גם טניסאי על כמו נאדאל.

      מציע לך לקרוא על הקרב שלו מול גאסקה שכתבתי לפני שבוע, הוא מנותח ביותר קפדנות.

      הסקופ שלו זה מקום ראשון.

      1. א. אני פה הרבה, קורא בעיון כל מה שקשור לטניס אבל באמת הרוב כאן לא מספיק מעורה בטניס אז הדיון בדר"כ לא מתעלה כמו בכדורסל. בכל מקרה הכתבות שלך הן בהחלט נקודת אור באתר מהבחינה הזאת תמשיך לכתוב ואשתדל להגיב.

        ב. לגבי קיריוס, מה שהכי מענין זה שלמיטב זכרוני מאז נדאל לא היה מישהו בגילו שפרץ קדימה ועשה כותרות בטניס הגברים. נכון שדימיטרוב יכול פתאום (סוף סוף!) לעלות על הגל ולהתחיל לקחת סלאמים אבל הוא כבר לא ילד.. חוץ מזה הוא קצת שרוט כבר בראש מול דור הנפילים (רוג'ר, נדאל, נולה) שהאכילו אותו חצץ.

        הסיבה שאני לא מתלהב ממנו בטירוף היא בגלל שראיתי טניס חד-גוני מדי. איוניסביץ' הצליח לקחת ככה סלאם ואף אחד לא חושב שהוא היה מצליח במגרש אחר או שהוא שחקן כל כך טוב. איזנר בנה קריירה על לקחת 6 משחקוני הגשה ולהכריע בשובר שוויון, ראוניץ' הוא גרסה מעט כשרונית יותר מאיזנר.
        אגב לגבי פצצות פלאט – כל היריבים ה'לא איכותיים' של נדאל משחקים ככה מולו. החוכמה זה לא להסתכל על טור הווינרים (היו לקיריוס 70!) אלא על היחס לעומת הunforced errors. במקרה הזה היה לו בערך 35 ככה שאם אתה מחסר את האייסים שהם חריגה סטטיסטית משוגעת, זה יחס של בערך 1:1. זה לא רע אבל אלופים גדולים בדרך כלל מגיעים ליחס טוב יותר.
        זה סגנון משחק שמאפיין מישהו שאין לו מה להפסיד, אי אפשר לנצח ככה בעקביות למרות שזה עושה יופי של היילייטס ולפעמים כשהכל מתחבר יכול גם לתת נצחון יפה.

        1. אנדרדוג יופי של תגובות,המשך להגיב,אני אוהב טניס אבל לא מתקרב לרמת הידע שלך ושל עידו.אז המשך להעשיר לי לפחות את הידע 🙂

          1. תודה, אני אשתדל 🙂

            אם אתה רוצה קצת לצלול יותר פנימה תעקוב במשך כל השנה אחרי טורניר המאסטרס שזה המפעל השני בחשיבותו בטניס אחרי הגראנד-סלאמים. כל השחקנים הבכירים בעולם חייבים להתייצב למשחקים הללו בדיוק כמו בגראנד סלאם אבל שם משחקים 3 מערכות יום אחרי יום והטורניר לוקח שבוע במקום שבועיים.
            הטורנירים האלה מהווים מעין הכנה לגראנד סלאמים ושם גם מתפתחות היריבויות, נמדדת היציבות של השחקנים וגרף ההתקדמות שלהם. בשנים האחרונות הזוכים העיקריים בטורנירים הללו היו 4 הגדולים של הטניס בעת הזאת – נדאל, נולה, פדרר ומארי כששאר השחקנים כמעט לא מצליחים לדגדג אותם. אם אתה רוצה למשל לבדוק מה קורה עם קיריוס, יהיה מאוד מענין לראות אותו בטורנירי המאסטרס הקרובים על משטחים קשים. זה יהיה הימור די בטוח לומר שהוא לא יצליח להגיע לשלבים הגבוהים בטורנירים הללו, ואם הוא יפתיע וכן יעשה את הקפיצה – אז הוא באמת באמת הדבר הבא.

  5. אנדרדוג, אתה מעלה את הרמה.
    לגבי קיריוס (אני ראיתי רק את שתי המערכות האחרונות מול נדאל):
    היה נראה שהוא מתמודד יפה גם במשחקונים אותם לא הגיש.
    כלומר הוא לא התרגש בכלל מההגשות של נדאל ותקף אותן שוב ושוב.
    הוא לא נראה לי חד גוני כמו איבניסביץ' בזמנו.

  6. קיריוס הוא הרבה יותר מאשר הסרב שלו אבל ממשיכים הלאה . יש היום חצי גמר בנות!

    השושנה שלי בושארד הולכת למבחן בגרות נגד האלפ שפשוט הרגה את לסיקי. אני לא במחנה של מתן גילור אז אני תמיד נגד הגרמני (חוץ מדסטין!)

    ומקביטובה אני מצפה להתקדם לגמר.

    אגב שימו לב למשותף לטניסאים הבאים: בושארד, קיריוס דימיטרוב?

    תשובה: כולם רוצים להות כמו פדרר! תראו כמה הדור הבא יותר מעניין מהדור הנוכחי.

  7. כתבה נפלאה עידו! לא ידעתי שראשיד אימן את יואיט ומונפיס..
    המשחק של נולה-דימיטרוב הולך להיות מעניין מאוד. תמיד השניים האלה מייצרים נקודות נפלאות. אני מקווה שדימיטרוב ינצח,אבל נראה לי שנולה ימשיך הלאה לגמר(שם פדרר ינצח אותו,אמן).
    אני עוקב אחרי דימיטרוב כבר 4-5 שנים,ואני ממש אוהב את התהליך שהשחקן הזה עובר. הוא משתפר בהדרגתיות כל שנה מאז שנכנס לסבב. הפורהנד שלו השתפר כל כך הרבה,והוא מנצל את הגיוון בחבטות שלו הרבה יותר טוב מבעבר. ומאז שהוא עובד עם ראשיד,גם הכושר השתפר מאוד. למי שזוכר, בהתחלה הוא היה נפצע המון,ולא מצליח לשרוד משחקים של 5 מערכות.
    המשחק של ראוניץ'-פדרר יהיה קרב סרבים. תחרות מי נשבר ראשון. בד"כ פדרר מסתדר עם ביג סרברים. אבל ממה שיצא לי לראות את ראוניץ',הוא שיפר מאוד את משחק הביסליין שלו,וזה יהיה מכשול לא קל בכלל לפדרר.
    ומילה על פדרר. זה פשוט מדהים שהוא עדיין בטופ. אני זוכר עוד אחרי ההפסד לנדאל בווימבי 2008 שכולם כבר הספידו אותו. ואחרי השנה הנוראית שנה שעברה,זה היה נראה שזה כבר הסוף. אבל פשוט אסור להספיד את הספורטאי הענק הזה. הוא הסיבה בגללה התחלתי להתעניין בטניס. אני זוכר את עצמי בתור ילד במקרה רואה אותו משחק,ואין לי מושג בכלל מה החוקים ואיך הולך הניקוד המוזר במשחק. אבל הייתי פשוט מהופנט. שיישאר צעיר לנצח!

    1. תודה יונתן. כל המרבה להתדיין על טניס הרי זה משובח בייחוד אם הדעה שלך הפוכה משלי. אני לא קורא לאף אחד רפה שכל וחסר הבנה!

      הפרשנים בעברית הם תמיד קצת דרמה קווין. הם בטח יכתירו עכשיו את קיריוס לדבר הבא, ויכריזו על מותה של שארופבה, כמו שארוע נקודתי של שלושה נערים שתופסים טרמפים בלילה בשטחים יכול לגרור למלחמה…. .

      ההפסד ב 2008 היה קו פרשת המיים בשליטה של פדרר בסבב , מאז הוא אמנם הגיע למקום הראשון אבל כבר לא שלט ביד רמה.
      שאר ההודעות הדרמתיות זה קשקושיי בייצים. ופדרר עדיף על ראוניציץ בראליס לכן צפוי לנצח.

  8. עידו כל הכבוד על היוזמה של הטניס . אני עד לפני חודשיים העליתי הרבה כתבות בנשא הטניס ואלי אני אחזור עוד מעט .
    לגבי דימיטרוב כמו שכבר כתבתי באחת מהכתבות שלי , הוא שחקן מופלא ואני כבר 3-4 שנים עוקב אחריו כל משחק ולא מפספס אחד , אפשר לומר שאני די גיליתי אותו לפני 4 שנים והפכתי להיות האוהד מספר אחד שלו . הוא גורם להתרגשות רבה כל פעם שאני רואה אותו ואני מחכה בקוצר רוח למשחק מחר ! אני ארגיש גאווה אם הוא ינצח !
    אז יאללה דימיטרוב תתן בראש !!!!!!!

    1. אהלן גור, אני כבר כמה שנים באכסנייה הזאת.. וטוב לראות שנוצרת קהילת טניס!

      דימיטרוב אף פעם לא עשה לי את זה… טכניקה זה לא הכל בטניס , ולדמיטרוב היה חסר הקיללינג פאנץ' (הכפלת ה- ל מהמקור).

      אבל הנה ראשיד נכנס לצוות שלו ובאיזה מהירות רואים אותו כופה את עצמו על הנקודות, עולה לרשת וסוגר עניין.

      לפני כמה דקות ראשיד עלה לשידור בערוץ – 7 ותוכנית המשחק שלו זה לדאוג מה קורא בחצי של הבולגרי בלי לדאוג יותר מידי על נולה… מעניין

  9. טכניקה גם לי אף לא עשה את זה ( אני מאנשי נדאל – שחושבים שהוא הגדול מכולם אפילו העליתי שתי כתבות בנושא ) אבל דימיטרוב לפני 4 שנים שראיתי אותו באיזה משחק פשוט עשה לי את זה ולא הפסקתי לעקוב עד שלבסוף אפילו ראיתי אותו במשחק מעולה באופן ישירה שנסעתי לשם ברולאן גרוס נגד גאסקה ולא הפסקתי לעודד אותו מול כל הצרפתים למרות שבגלל פציעה הוא הפסיד שם .לגבי ראשיד אני חושב שהוא עושה נכון והוא מאמן ענק . אני רק מקווה שזה יספיק!

  10. עידו דרך אגב אני טניסאי ואנ מגיע מהתחום . בנוסף אני אמח אם תיתן לי לעזור לך לפתח את תחום הטניס באתר ותיתן לי לכתוב איתך כמה כתבות משותפות … אתה מוכן לתת לי את המייל שלך ? וניהיה בקר לכתבות נוספות .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט