יומן אליפות גרמניה (6) – 8 מ-8 ב-1/8/מתן גילור

אם נוציא לרגע את גרמניה הנאצית, שהתעסקה יותר בלהקים מחנות ריכוז ופחות בלפתח את הכדורגל, מהמשוואה, אז גרמניה עם 8 מ-8 בשלב שמינית הגמר.

נתחיל דווקא מהחדשות הרעות מהמשחק לקראת שלב רבע הגמר, ולא, אני לא מדבר על היכולת הבינונית מינוס. והחדשות הרעות הן ההארכה במשחקה של גרמניה.

נו באמת, האם כבר התחלתי אם התירוצים? הרי 5 מתוך 8 הקבוצות ברבע הגמר שיחקו 120 דקות, אז מה ההבדל? ההבדל הוא שלברזיל וקוסטה ריקה יש 6 ימים לנוח ולגרמניה פחות מ-4.

נו, אבל זה טיעון קלוש שלא מחזיק מים, כי גם לבלגיה וארגנטינה יש 4 ימים לנוח. נכון, אבל הן הולכות לשחק אחת נגד השניה, ולכן יש עניין של קיזוז. גרמניה הולכת לשחק מול צרפת ששיחקה רק 90 דקות. נחמה פורתא היא שגרמניה שיחקה במזג אוויר נוח, בעוד שצרפת במזג אוויר טרופי.

*

ביורו 2008 גרמניה הגיעה לגמר ונוצחה בידי הפוזשן פוטבול של ספרד. בטורניר גביע העולם 2010 גרמניה הגיעה לחצי הגמר ושוב נוצחה בידי הפוזשן הספרדי. באותו הרגע, קיבל יוגי לאב החלטה שגרמניה – הלא פחות מוכשרת מאף אחת אחרת – תאמץ את השיטה ותנצח את ספרד בסגנון שלה. עם השאר – הוא חשב לעצמו – אנחנו כבר יודעים להסתדר. 4 שנים לקח התהליך שהלך והעמיק ככל שנקף שעון ההיסטוריה. בנקל היה ניתן להבחין במגמה במהלך טורניר המוקדמות שהחל עם חלוץ מטרה, במרבית המשחקים, ונגמר עם חלוץ שקר. באותה העת, הגיע גווארדיאולה לבאיירן מינכן. עבור לאב היתה זו התאמה מושלמת. הוא ייקח את השחקנים והשיטה של מלך הפוזשן פוטבול ויעתיק אחד לאחד לנבחרת. אז מה לכל הרוחות הבעיה? הבעיה היא שבאותו הזמן קרו תהליכים בכדורגל העולמי שלאב מתעלם מהם. קבוצות למדו איך להתמודד מול שיטת המשחק הזו. אבל לאב נותר שבוי בקונספציה. זה בכלל לא משנה לו שהתועלת מפיליפ להאם בעמדת המגן הימני עולה עשרות מונים על שיבוצו בקישור האחורי. ספרו לי עד מחר על הזוויות מסירה שהוא פותח לבלמים – לא מעניין. חדירה, שויינשטייגר וקורס יכולים להחזיק את האמצע בצורה מספיק טובה. הם קשוחים וחזקים דיו. בטח יותר טובה מהצורה בו אחד הבלמים או מוסטאפי, רחמנא ליצלן, עושים זאת בעמדת המגן. כמו כן, ללהאם חסר את משחק העומק שלהם. הוא כמעט לא נכנס לתוך הרחבה מקו ההתקפה השני או השלישי. נכון יוגי, אין את גונדוגאן, אבל זה לא אומר שצריך להקריב את הצלחת הנבחרת על מזבח השיטה. לא היה צורך בכדור בדולח כדי לדעת מה יקרה מהרגע בו הוא יעבור לשחק כמגן, רק קצת היגיון בריא. מאותו הרגע גרמניה החלה להיות הרבה יותר מסוכנת. לפתע היה לה משחק אגפים מצוין וצד ימין הפסיק להיות מסננת. וזה לא שהקישור האחורי נפגע, ממש לא. ובכלל, אם כבר הוחלט לשחק על הגבהות, כמו במחצית השניה, אז להאם תפור על התפקיד. וכן, אם מגביהים כדורים לרחבה, אז כדאי שהנוגח הכי טוב יהיה בפנים, אפילו אם הוא בן 36.

קשה לי להאמין שלאב יזנח את שיטת ה-4 בלמים בהגנה, לאחר חזרתו של הומלס, כי הוא סבור שההתקפה מסוגלת להתמודד עם כל הגנה בעולם בלי עזרה. אני כן מאמין שהוא מבין שעוד שחקן חייב להיכנס לאמצע ביעילות כחלוץ כשמולר מפנה שטחים, ולכן שורלה יפתח על חשבון גצה (ועכשיו גם התעדכנתי שכך משער גם 'הקיקר').

מה שכן, קצירת הפירות הרווחית ביותר משיטתה של באיירן מינכן הוא מנואל נויר. מטובי הבלמים עד כה באליפות. משחק רגל, תזמון ומיקום משובחים. נכון, כל טעות קטנה מהעמדה הזו היא שער חובה בסבירות גבוהה, אבל הוא מאפשר להגנה לשחק גבוה וזה חשוב מאד.

לראשונה, גרמניה תפגוש נבחרת שמשחקת בשיטה די דומה ומחזיקה בעצמה לא מעט בכדור. כמו כן, לראשונה היא לא תהיה פייבוריטית ברורה לניצחון. נקווה שזה יוריד במעט את מד הלחץ מהשחקנים והם ישחקו מעט יותר משוחררים.

*

דור בלוך, עדי אבני ואנוכי נפרשן את משחק רבע הגמר. אתם יכולים להקשיב/לצפות ואף לקחת חלק פעיל באמצעות הצ'ט תוך כדי. מי שרוצה הסברים כיצד עושים זאת באמצעות הדפדפן או הסמארטפון, מוזמן להשאיר את המייל שלו בתגובות.

***

כנסו לעמוד הפייסבוק "הבלוג של מתן גילור", לחצו על like וקבלו עדכון על כל פרסום חדש. אפשר גם בטוויטר https://twitter.com/matangilorblog

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. לענ״ד הארכה של גרמניה לא משמעותית .
    מה שהרבה יותר משמעותי בעיני הוא דווקא חצי הגמר .
    שם נקבל את הולנד / קוסטה ריקה מול ארגנטינה / בלגיה .
    כשהראשונות יגיעו למשחק זה לאחר שני משחקים ב 10 ימים וחמישה ימי מנוחה בין הרבע לחצי .
    השניות ( ארגנטינה / בלגיה ).
    יגיעו אחרי שני משחקים ב 8 ימים ו 4 ימי מנוחה בלבד .
    בהנחה שהולנד תעבור את ריקה ב 90 דקות והמשחק ארגנטינה – בלגיה יגלוש להארכה הרי שנקבל את הנתון הבא.
    הולנד תגיע לאחר 180 דקות ב ארגנטינה / בלגיה 240 דקות ב 8 יום וזה בהחלט יהיה משמעותי .

  2. מוסטפי נפצע וסיים את הטורניר. זה הדבר הכי טוב שקרה לגרמניה ובהפרש עצום.
    להאם ייכנס לעמדת המגן הימני כי ללב פשוט אין ברירה עכשיו. חדירה ייכנס במקום להאם לקישור.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט