אולי קוואי צדק? / הגולש IDO

אולי קוואי צדק? / הגולש IDO

אחד הדברים המוזרים ביותר אחרי הזכייה הפנומנלית של הספארס ב-2014 הייתה השביתה האיטלקית של קוואי ב-2018. מה הוא עושה? הוא לא מבין שהוא משחק בשביל גאון? איזה ילד טמבל הוא ! וגו'….

אולי הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולשים את הפרה הקדושה – גרג פופוביץ' – על המנגל! אז הנה כמה אנקדוטות:

דנקן עם פופוביץ' – 6 פיינלז, 5 אליפויות. פופוביץ' בלי דנקן – פעם אחת גמר המערב ב-2017, פעמיים הדחה בסיבוב הראשון ב-2018 וב-2019, ומאז רק בחירות לוטרי. מאזן הפסדים/ניצחונות: דנקן עם פופוביץ' – 391-1001, פופוביץ' בקריירה כולה 784-1374, פופוביץ' בלי דנקן 392-373.

טוני פארקר עם פופוביץ' – 4 אליפויות נ.ב.א. טוני פארקר ללא פופוביץ' – אלוף אירופה, ובמיטה של אווה לונגוריה האלוהית.

מאנו בלי פופוביץ' – מדליית זהב היסטורית עם ארגנטינה באולימפיאדת אתונה 2004. פופוביץ' בלי מאנו – כעוזר מאמן: מקום שלישי עם ארה"ב באולימפיאדת אתונה 2004, כמאמן ראשי: מקום שביעי בגביע העולם ב-2019, מדליית זהב באולימפיאדת טוקיו 2020

רודמן עם פופוביץ' – כלום ושום דבר. רודמן בלי פופוביץ' – חמש אליפויות ושחקן הגנה היסטורי של היכל התהילה.

אז יש מצב שפופוביץ' הוא בחור עם מזל שקיבל לידיו את דנקן?

בואו נניח שפופוביץ' לא כזה קוסם. אנחנו יודעים שהוא מעולם לא פיצח את קובי בראיינט. אולי מאמן אחר כן היה מפצח את בריאנט, ולטימי היו עוד שלוש אליפויות?

מה לגבי בחירות? אני בטח לא מומחה בדראפטים אבל אי אפשר היה להביא משהו יותר נורמלי מחבורת האפסים שלובשים כרגע את המדים של סאן אנטוניו?

ואני לא רוצה להרגיז את האלים החיים. אבל רק שאלה קטנטונת – מאנו ג'ינובילי בחמישייה הראשונה יחד עם פארקר, דנקן, קוואי, ועוד איזה בריון. לא היו נותנים בריחה ישר על התחלת המשחק? לא היו עושים חיים יותר קלים לספרס עם הגנת לוח תוצאות?

לפני מספר ימים ראיתי את המשחק בין שיקגו לסאן אנטוניו – קומדיה של טעויות. חמישה שחקנים מתנגשים זה בזה ישר על המהלך הראשון. שבילים פעורים בצבע. כדורסל שכונה.

אז איפה טימי שייקח פסק זמן? איפה טוני פארקר שיתכנן מהלך מנצח?? תוך כמה זמן ויקטור מתחיל שביתה איטלקית??? אז אולי קוואי צדק כל הזמן הזה, ואנחנו טעינו ????

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. מגדולי המאמנים, ומספיק לראות את הכדורסל של הספרס מודל 2014. התחושה שלי שהבעיה היא התיפקוד שלו כנשיא/ GM. נראה שהוא הפך לבעל הסמכות היחידה ובלי מישהו שיחשוב אחרת ממנו בספרס.

  2. ככל שידוע, הבעיות של קוואי עם הספרס לא היו מקצועיות, ושם בהחלט ייתכן שהספרס טעו. לגבי הספרס הנוכחיים, הבעיה שלהם לדעתי היא שהם קצת התאהבו בתדמית שלהם כקבוצה שמסוגלת לשפר ולפתח שחקנים טוב יותר מקבוצות אחרות, ככה שהם מנסים דברים מוגזמים קצת שאם יעבדו יכולים לחסוך להם, במקום פשוט להשתמש בכלים הנוכחיים ואחר כך לפענח מה חסר להם

  3. קצת פופוליסטי ,סן אנטוניו ופופוביץ' ,מלבד מקרה דנקן שהיה כישרון ברור, נתנו את הבמה לשחקנים האלה בנבא והם פרחו והפכו לשחקני עלית ,(רודמן זה סיפור אחר גם כששיחק בלייקרס זה לא היה הצלחה , זה שחקנים שדורשים סוג מסוים של מערכת) אפשר להגיד את זה על כל קבוצה מצליחה כולל אלו שפיל ג'קסון אימן , אבל לדעתי היכולת של פופוביץ' לשנות את השיטה שלו לאורך השנים , להאמין בשחקנים בינלאומיים לפני כולם ולהוציא מים מהסלע מכל קבוצה שלו עד השנתיים שלוש האחרונות עושה אותו הגדול מכולם, אם לקוואי היה את האופי של דאנקן והנאמנות שלו ,סן אנטוניו עדיין הייתה מתחרה על אליפות , הפציעה בגמר המערב 2017 גמרה את הרצף הארוך של סאן אנטוניו כקונטנדרית,
    אני לא כל כך מבין למה הירידה הזו על פופוביץ' מהאוהדים כאן באתר, גם לפרגוסון היו שנים חלשות , מאמן בסוף תלוי בחומר שחקנים שלו וסאן אנטוניו מנסה להיבנות מחדש וזה יעשה רק דרך הדראפט.

    1. מי שזוכר את שנות השמונים בפריימרליג זוכר מצויין את השנים הפחות טובות של פרגי, עד שהגיע קינג קאנטונה ושינה את הקונספציה ממש כמו טימי

    2. אני גם חושב שהכדורסל ב 2014 היה עילי לכל מה שראיתי. אבל אני לא נוסטלגי ולא סנטימנטלי.
      כאן ועכשיו זה אותו אדם עומד על הקווים.
      אם תזכרו תראה מלא פסקי זמן שטוני פרקר מדבר לשחקנים. ואם תזכר תשמע את דנקן המאד מבוגר מדבר על זה ששום דבר לא זז מהר כמו הכדור.
      אז זה נכון שהוא איפשר להם לבוא ליידי ביטוי. אבל עכשיו שהם אינם זו מציאות אחרת

  4. רק חשוב לדייק:

    רודמן לא שיחק תחת פופוביץ׳ אלא תחת בוב היל, מאמן שלא ממש הוציא כלום גם מדיוויד רובינסון.

  5. וואו איזה Roasting
    היה יותר מתאים לטנקסגיבינג מאשר לכריסמס
    🤣
    אני אוהב את פופ כך שהוא מאמן מעולה בעייני.
    אבל אני גם חושב שהוא צריך להעביר את השרביט, עוד מימי מסינה שהיה עוזר שלו והתייאש.
    קיבעון מחשבתי זה טבעי.
    הGM זה מספיק טוב
    🤷🏻‍♂️

  6. איזה מין ניתוח זה פופ עם דאנקן ובלי דאנקן?!
    חוץ ממנחם לס בכדורגל מכללות וצבי רוזן בכדורגל ביהוד, לא היה מאמן ביקום שלקח תואר בלי כוכבים. מה עשה פט ריילי בלי מג'יק ובלי ווייד? מה עשה פיל ג'קסון בלי ג'ורדן, פיפן, קובי ושאק?!
    אם כבר המבחן צריך להיות הפוך – מאמן שכן יש לו כוכבים, ובכל זאת לא מגיע איתם לכלום. למשל, מאמני הלייקרס והקליפרס היום.

    1. סאדו מאזו – מחוץ לקריירה של דנקן פופ במאזן שלילי. על אליפויות אתה מדבר? קודם כל שיינצח את משחקי הבית מול נמושות.
      להזכירך זה אותו בנאדם. אלוהים חיים, וגדול המאמנים בכל הזמנים? במבחן הזמן ממש לא.
      קוואי הבין משהו שאתה לא הבנת ולקח את הרגליים וברח. למה? אנחנו רואים עכשיו.

      1. קוואי ברח רק מסיבה אחת: חלוקת עומסים. רצו שישחק יותר, והוא רצה לשחק פחות. זה קריטריון לאיכות אימון?
        ואם כבר, אחרי שהוא מווסת עומסים, הוא נפצע פחות? לא נראה לי.
        אני לא מאמן ולא יודע להסתכל על מדדים. אני כן יודע מה אומרים עליו שחקנים, מה אומרים עליו מאמנים אחרים, ואיך נראה הארגון שהוא מנהל. אני לא מדבר רק על שיטת המשחק שהיא מרשימה, אלא גם על התנהלות צנועה, לא מתלהמת, ממושמעת ומסודרת. זה גם שלו.

    1. ראה ראה, ב 2014 לא ראיתי דבר כזה מושלם.
      עכשיו שים את משקפי המבקר שלך. למה מי שעשה כדורסל כזה מושלם לא מסוגל שהשחקנים שלו לא יתנגשו זה בזה היום?

      אולי הספארס היו שווים שמונה אליפויות ולא רק חמש?
      אולי הפיק של פופ היה רק עשר שנים ועכשיו הוא בסטגנציה?

      אבי, אתה כותב טופ חמש כאן באתר, תסתכל גם על מה שלא מראים לך….

      1. בלי פופ הספרס לא היו זוכים בכלום לא היו להם שחקנים ככ טובים הוא הפך אותם לקבוצה מנצחת אבל בשנים האחרונות הוא חלש מאד והשנה אכזבה עצומה. הוא מייבש יותר מידי שחקנים צעירים ולא מה שהתאים ל2003 או 2014 מתאים להיום.
        לדעתי הוא מתקשה להסתגל לבידורסל 🤣🤣

        1. אמנם נכון שפופ מגדולי המאמניםנאך לטמר דלא היונלהם שלקניםמטובים זה לא נכון לחלוטין: היה להם את אחד מהפאוורים הגדולים ביותר אם לא הגדול מכולם, ועוד שני כוכבים רציניים ושחקנים איכותיים נוספים ובאליפות האחרונה גם כוכב גדול בראשית דרכו שכבר אז היה מגדולי משחקני ההגנה.

      2. תודה על המחמאה 🙂
        אבל מה שבאמת נראה לי הוא פשוט –
        1. פופ הזדקן מאד ונעשה רע
        2. ובעיקר הוא לא הצליח להסתגל למהפכת השלשות של הווריורס והרוקטס. זה גם עניין של גיל , כלומר קיבעון מחשבתי ואיטיות תגובה

  7. מגדולי המאמנים. הרבה שנים ידע יחד עם ביופורד לבחור את האנשים המתאימים שיפרחו בתוך המערכת שבנה. נכון שגם לתחושתי היה יכול לסיים כבר לפני שנתיים-שלוש, ממש קיוויתי שיוריש את המפתחות לבקי האמון וירשום עוד פיסת היסטוריה עם פרישתו, בינתיים כנראה שהוא חש שעוד יש לו מה לתת. בכל מקרה זה לא מוחק כעין וכאפס את מקומו בעיניי בטופ 5 של מאמנים בהיסטוריה.

  8. מאמן ענק ואדם מצחיק וחכם.
    המאמן האהוב עלי
    סובל מחטא היוהרה והעיוורון לעת זיקנה.
    מהיום שזרק את בקי מתחת לרכבת, הכל היה ברור.
    אותי מדהים שהבעלים לא מקדם אותו בכוח לניהול.

  9. הוא מאמן ענק. ההתאמה ושינוי השיטה שהוא עשה עם השחקנים שהיו לו, הזיהוי והאמון לשחקנים בינ"ל מוכיחים את זה. וגם 3 שנים כושלות לא יקחו את זה ממנו.
    אבל, זה לא סותר את זה שנעשו גם טעויות(לפחות חצי מהסגל) ואת העובדה ששינוי יכול גם להיות טוב למערכת, ושהייתי שמח אם היה מסמיך את בקי למאמנת ויושב בתור ה GM ללגום יין ולתכנן אסטרטגיה.
    וכן, גם האובדן של קוואי והדרך שבה זה נעשה פגעו בהם, אבל לא בטוח שזה כישלון של פופ.

  10. מאמן ענק בעבר, אבל לא סובל את הצבוע הזה.

    גם עם דנקן היה חייב שברוס בואון שישבור רגליים לכל גארד שמולו – תשאלו את וינס קארטר
    https://www.youtube.com/watch?v=THGJJHln4Co
    (את קובי אי אפשר כבר לשאול)

    לדעתי הדבר הכי טוב שהוא יכול לעשות לקריירה של וומבי זה להתפטר

  11. תודה למאנו שהעלה את הטור הפרובקטיבי הזה, ותודה על כל התגובות.

    האליפות של 2017 עם הפסד בודד ללוחמים. אבל הפציעה של קוואי משליחת רגל של פאצולה. טריק מספר הטריקים של בואן 2004. היתה כנראה נשיפת החיים האחרונה של הספארס.

    ספארס 2017 התבססה על אולדרידג, גינובלי, קוואי ופאו גאסול בשלהי הקריירה.

  12. פופ מאמן מוצלח וענק והרזומה שלו מעיד על זה, אבל כרגע הוא מנהל ומאמן את הקבוצה והיא במצב גרוע מבחינה היסטורית. אני לא חושב שזה פייר לומר שהוא כלום בלי דנקן והחבר'ה אבל מצד שני אי אפשר לחשוב שאולי הוא כבר לא מתאים. אני רואה משחקים ואני לא מצליח להאמין כמה גרועה הקבוצה משחקת ומאומנת, גם עם שחקנים פח אפשר להוציא משהו טוב יותר ממה שאנחנו מציגים

  13. בס"ד
    תודה רבה.. נהדר.
    אני חושב, שזקנותו של פופ מביישת את נעוריו.
    את העבר הענק שלו לא ניקח אבל ההווה לא ורוד.

  14. פופוביץ כבר אמר זאת בנאום ה- HOF, שהוא היה מאמן ליגה ג', אלמלא טימי הגיע. הבעיה היתה שכולם חשבו שהוא מתבדח.
    אני תמיד הייתי מהקיצוניים ביותר בביקורת שלי על פופ, אבל גם אני חייב להודות שבשיאו הוא היה מאמן טוב:
    היתה לו שיטה, הוא ידע לנהל משחק, הקבוצות שלו תמיד שיחקו הגנה, הוא ידע להוציא מהשחקנים את הטוב שבהם.
    הוא ידע לנהל אגואים (טוב,גם זה הישג של טימי). הוא מעולה בפיתוח שחקני Z- ליג לרמה של שחקני ליגה בדאבל פיגרס. הוא ידע להפיק דבש משחקני דראפט במקומות 25-30, הוא ידע לתת פתרונות נקודתיים במאצ'אפ. ויש לו גם מניות כלשהן בקבוצת הטיקי טאקה (מניות בכורה הולכות למאנו ולאדון "טוסיק גדול" בוריס דיאו).
    האם הוא הגדול מכולם? ממש לא.
    האם פיל ג'קסון שיש לו הכי הרבה טבעות הוא המאמן הטוב מכולם? רחוק מזה (יללן, זן בשניקל שרכב על הגב של ג'ורדן, שאק וקובי)
    הבעיה שלי היא השנים האחרונות ובמיוחד בשנתיים האחרונות: הקבוצה אינה מאומנת. כל הדברים שפופ הצטיין בהם נעלמו כלא היו. הוא אינו עושה את העבודה שלו ולדעתי גם לא אכפת לו: אין הגנה, אין פיתוח שחקנים, אין יצירת מנטליות של קבוצה מנצחת.
    האם זה מכוון לצרכי טנקינג? לא חושב. אני חושב שהוא גמר את הסוס ואין אף אחד שיגיד לו תלך בבית.

  15. נקודות מעניינות. מצאתי את עצמי מהרהר במה שאמרת דקות אחרי שסיימתי לקרוא.
    אני חושב שפופוביץ לא בשיאו בשנים האחרונות. קשה בהתבוננות מהצד להבין אם זאת זקנה, התרככות אנושית, עקשנות לשחק את ״המשחק של פעם״, יחסי אנוש (קוואי ודזנטה מורי). שורה תחתונה עברו מתחת לידיים שלו שחקנים טובים והוא לא הצליח לעשות איתם הרבה וזה כולל הנבחרת האמריקאית.
    אני חושב שפופוביץ בסאן אנטוניו הנוכחית זה מאץ. הם בבנייה מחדש, עורמים נכסים, מנסים להפסיד. הם לא בנויים לריצה לפלייאוף, ועדיף מבחינתם להפסיד והוא עושה את זה ״יצירתית״ משפשף את וומבי על המגרש אבל מוודא שזה לא ייגמר בניצחון גם הוא נותן לסוהאן להיות הרכז למרות שברור שהוא לא מתאים (מילא מפסידים – יש לו 2-3 אסיסטים במשחק למרות כל הדקות בתפקיד הרכז). הוא מעלה שחקנים מובילים דווקא מהספסל.. בקיצור הוא מנסה להפסיד. הוא בעיקר שם כדי להנחיל את התרבות, כדי לחנך את הדור הצעיר, כדי לבסס את מוניטין המועדון. כשהקבוצה תהיה מוכנה לנצח, הוא יעבור להיות עוזר מאמן למאמן צעיר ומוכשר. ככה נראה לי.

    שלישית,
    הנדוס התודעה לגבי השנים הגדולות שלהם הוא מה שהיה לי פה מוזר. ברור לכולם כמה סאן אנטוניו היתה גדולה לאורך שנים. אתה יכול לנסות ולהקטין את התפקיד של המאמן בהצלחה, אבל לא לשנות את המשוואה. שלושת השחקנים המובילים נתנו מאז ומתמיד את הקרדיט למאמן. אינספור סיפורים של מנטורינג, אנושיות, קשר שהביא להצלחות. ייתכן שהוא כן או לא היה מאמן מושלם, אין ספק שהוא היה האיש הנכון במקום הנכון. החיבור האנושי הוא מהסימבוליים בהסטוריה.

    אין ספק שפופוביץ בלי השחקנים הגדולים מגיע להשגים חלשים בהרבה. שנאתי את הטרנדים השליליים שהוא עשה בליגה כמו הפאולים בכוונה על קלעי עונשין חלשים, המנוחה לכוכבים מתי שבא לו, ובעיקר ברוס בואן שהוא כתם על כל הליגה שאיפשרה לתופעה הזאת לקרות.
    יחד עם זאת, מה שהוא עשה בעבר זה להיות חלק משושלת נהדרת של הישגים וכדורסל נפלא. הנדסת תודה בדיעבד שתפקידה לערער את הזכרון וההסטוריה שלו יותר מרגיש כמו woke מאשר ניתוח כדורסל.

    1. תודה גלעד33, אם חשבת על דבריי עשיתי ממלכתי נאמנה.
      הקבוצה ב 13-15 שיחקה את הכדורסל היפה ביותר שראיתי בחיי. לא נתפס בעיני שאותו בנאדם ייצר את הכדורסל ההוא ואת הספארס הנוכחית, פשוט שחור ולבן. נסיון חיים וגיל זה ייתרון לא חסרון.

      אחד ההסברים היותר פשוטים אגב זה בארט בראון העוזר הראשי שלו שייצר את הקבוצה הגרועה בהיסטוריה. פילי של הפרוסס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט