פריוויו רביעי בסימן חידות טריוויה / עמיחי קטן

יום משחקים קצר יש לנו של 6 משחקים בסך הכל, והפעם אני אוסיף חידות טריוויה עבור כל קבוצה שמשחקת הלילה, ואפרסם את התשובות בסיקור מחר בבוקר בל"נ.

2:00 וושינגטון וויזארדס (5- 24) – טורונטו ראפטורס (11- 18):

וושינגטון עם 5 ניצחונות העונה, על ממפיס, שארלוט, דטרויט, אינדיאנה ופורטלנד, כאשר רוב הניצחונות היו בחוץ, אם כי 18 מתוך 29 המשחקים של הוויזארדס עד כה העונה היו בחוץ. אני יודע שדטרויט ברצף הפסדים היסטורי ויש עוד קבוצות גרועות, אבל מונטי וויליאמס, גרג פופוביץ' ומאמנים אחרים עשו עבודה טובה בשנים קודמות, ולפחות במקרה של פופוביץ' גם יש כיוון לעתיד, כך שווס אנסלד ג'וניור מסומן אצלי כמאמן הראשון שהייתי רוצה להזיז, ולו בגלל שמאמן אחר ינצל טוב יותר את אבדיה.

אם מדברים על החלפת מאמנים, אז טורונטו וניק נרס נפרדו בקיץ האחרון אחרי 5 שנים מוצלחות, וכעת מי שמאמן את הראפטורס הוא דארקו ראיאקוביץ', שהיה עוזר מאמן של אוקלהומה, פיניקס וממפיס. במקרה שלו קשה יותר למדוד את ההצלחה, כי הציפיות מטורונטו בלי ואן-וליט לא היו לגמרי ברורות, אבל לפחות בכל הקשור לסקוטי בארנס הוא הצליח להביא לשיפור של רוקי העונה מלפני שנתיים, וזו כבר התחלה טובה כשהתפקיד הקשה כרגע הוא של יוג'ירי שצריך להחליט על שינויים, אם וכאשר.

חידה וושינגטון – וושינגטון זכו באליפות היחידה שלהם ב-1978. כמה פעמים הם העפילו לגמר המזרח מאז?

חידה טורונטו – ידוע שמייקל ג'ורדן סיים את הקריירה בוושינגטון. איזה כוכב מאותה תקופה סיים את הקריירה שלו דווקא בטורונטו?

הימור: טורונטו ב-15.

2:00 אורלנדו מג'יק (18- 11) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (20- 9):

אורלנדו התאוששו מרצף הפסדים וכעת הם עם 2 ניצחונות רצופים, ושוב במקום הרביעי במזרח, אם כי ביתרון של משחק וחצי בלבד על המקום השביעי. המג'יק מחזיקים במאזן החוץ שלילי, והם היחידים בין 8 הראשונות במזרח, אבל מאזן 11- 3 בבית עושה את העבודה מבחינתם, והוא ייבחן הלילה נגד יריבה חזקה כמו פילדלפיה, בקרב ישיר בין מקומות 3-4 במזרח.

ג'ואל אמביד מוביל את הליגה בנקודות למשחק עם 35, חמישי בריבאונדים ואפילו מקום 24 באסיסטים, אבל הוא ייעדר הלילה שוב, ובלעדיו ההיט הפסידו שלשום למיאמי, המדורגת חמישית במזרח, והפעם הם נגד הרביעית כאמור. אורלנדו קבוצה עם התקפה פחות טובה ממיאמי, כך שפילי יוכלו להסתדר בלי אמביד אם ימצאו את הדרך לייצר נקודות, מה שאומר בעיקר הרבה עבודה למקסי והאריס.

חידה אורלנדו – אורלנדו זכו בבחירה הראשונה בדראפט שנתיים ברציפות, והיו הראשונים לעשות זאת מאז המעבר לשיטת הלוטרי. מי הם שני השחקנים שנבחרו בבחירות האלה?

חידה פילדלפיה – פילי זכו ב-3 אליפויות והפסידו עוד 6 פעמים בגמר. כמה מתוך 6 ההפסדים האלה היו נגד הלייקרס?

הימור: פילדלפיה ב-8.

2:30 ברוקלין נטס (15- 15) – מילווקי באקס (22- 8):

אין כמו צמד משחקים נגד עירוני דטרויט כדי לחזור למסלול הניצחונות ולהחזיר את הביטחון לקבוצה, למרות שהעובדה שאלו היו משחקים צמודים יחסית אולי אומרים משהו על ברוקלין. קצת פחות משנה אחרי הטריידים על קיירי ודוראנט, הנטס מתקרבים לנקודת הכרעה נוספת בשאלה האם הם מנסים לבנות עם הסגל הקיים שימקם אותם באמצע הטבלה או לנסות לעשות טריידים, לכאן או לכאן.

מילווקי שמטו את המשחק המוקדם שלשום נגד הניקס וכך נגמר להם רצף של 8 ניצחונות, אבל הם נמצאים בעמדה טובה במקום השני במזרח ועם מאזן ביתי מרשים של 16- 2 לעומת 50% הצלחה בחוץ. ההתקפה של מילווקי ממשיכה להשתפר וכעת כבר מדורגת רביעית בשקלול העונתי, כשהם שניים לאינדיאנה באחוז האפקטיבי ובטרו שוטינג.

חידה ברוקלין – מאז המעבר לברוקלין בקיץ 2012 השלימו הנטס 11 עונות ועוד קצת. בכמה מתוך 11 העונות האלה הם העפילו לפלייאוף?

חידה מילווקי – בין האליפות הראשונה שלהם ב-1971 לאליפות השנייה ב-2021 הפרידו 50 שנה. כמה פעמים מילווקי העפילו לגמר בין לבין?

הימור: מילווקי ב-11.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (19- 9) – ניו-יורק ניקס (17- 12):

הניצחון של אוקלהומה על מינסוטה אמש צמצם את הפער בין הת'אנדר ובין מינסוטה ודנבר, כך שניתן לראות כרגע ראש חץ של 3 קבוצות במערב, לפחות בכל הנוגע לעונה הסדירה. גם ההתקפה וגם ההגנה של אוקלהומה מדורגות במקום השישי, מה שמביא את הנט רייטינג הכולל של הקבוצה למקום השלישי, אבל אם צריך לחפש נקודת תורפה ניתן למצוא אותה בריבאונד, כאשר רק וושינגטון היא קבוצת ריבאונד רעה יותר מאוקלהומה.

הניקס יכולים להיות מרוצים מהניצחון שלשום על מילווקי, אבל כרגע הם בעיקר מודאגים מחסרונו של סנטר ליד הרטנשטיין, כשמיטשל רובינסון גמר את העונה וגם שערי יריחו נבקעו וסימס ייעדר תקופה די ארוכה. טאג' גיבסון הוקפץ למלא את התפקיד הזה וגם את תפקיד הנציג של שיקגו 2011 אצל ת'יבודו, והוא פותח פער בתחום הזה על דריק רוז שנמצא עכשיו בממפיס. מהמקום השישי במזרח הניקס בעמדה די טובה, אבל הם יצטרכו להתמודד עם הפציעות.

חידה אוקלהומה – הרבה מכוכבי העשור האחרון עברו אצל הת'אנדר. כמה שחקנים פעילים שנבחרו לחמישיית העונה הראשונה שיחקו בעבר או בהווה באוקלהומה?

חידה ניו-יורק – בעונת 2000, האחרונה של פטריק יואינג בניקס, הם הגיעו לגמר המזרח, וזו הייתה גם העונה התשיעית ברציפות שבה הניקס ניצחו לפחות סדרת פלייאוף אחת. כמה סדרות פלייאוף במצטבר הניקס ניצחו מאז?

הימור: אוקלהומה ב-9.

3:00 יוסטון רוקטס (15- 13) – פיניקס סאנס (14- 15):

סטיב קר ודיוויד בלאט החלו גל של מאמנים שמגיעים לגמר בעונה הראשונה שלהם, וזה המשיך גם עם טיירון לו, ניק נרס ואימה יודוקה, כשבלאט ויודוקה הם אלו שהפסידו. כעת, יודוקה נמצא בקבוצה שלא שואפת כל כך רחוק בטווח הקצר, ואפילו הופעה מכובדת בפליי-אין כנראה תעשה את העבודה. הרוקטס עדיין עם מאזן מצוין בבית של 12- 3 לעומת מאזן 3- 10 בחוץ, אבל אחרי ההפסד הביתי אמש לאינדיאנה הם לא רוצים להכפיל תוך יממה את הפסדי הבית העונה.

פיניקס עם 3 הפסדים רצופים ו-9 מ-12 האחרונים כשההגנה שדווקא פתחה טוב יחסית את העונה נמצאת בירידה, ובהתקפה דוראנט ובוקר מתקשים לעשות הכל לבד. חסרונו של רכז מורגש היטב בריבוי האיבודים, ובאופן כללי, הסאנס קלעו 115 או יותר נקודות רק ב-3 מתוך 12 המשחקים האחרונים, מה שהביא להם 2 מהניצחונות, יחד עם מפגש נגד וושינגטון בשבוע שעבר שהביא ניצחון גם בלי לקלוע 115.

חידה יוסטון – הרבה זוכרים את 27 השלשות הרצופות שיוסטון החטיאו במשחק 7 של גמר המערב ב-2018. מי קלע את השלשה שעצרה את הרצף הזה?

חידה פיניקס – מי השחקן שזכה בהכי הרבה תארי MVP כשחקן פיניקס?

הימור: פיניקס ב-4.

3:30 דאלאס מאבריקס (18- 12) – קליבלנד קאבלירס (17- 13):

אצל דאלאס נדבר היום על דנטה אקסום. הבחירה החמישית בדראפט 2014 סבל מהמון פציעות שגרמו לכך שהוא נעדר מיותר מחצי מהמשחקים בקריירת ה-NBA שלו שהסתיימה בקיץ 2021. ברצלונה החליטה להמר עליו והוא קלע שם 6.3 נקודות למשחק ביורוליג, ואז את עונת 2023 הוא בילה בפרטיזן בלגרד של ז'ליקו אוברדוביץ'. תחת ז'ליקו, רשם אקסום את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, עד שהגיעה הורדת זקיף של יבוסלה שהחלה את המהפך של ריאל מפיגור 2- 0 לניצחון 3- 2 על פרטיזן בסדרת רבע הגמר.

אולי כפיצוי על מה שהקבוצה הקודמת של דונצ'יץ' עשתה לו, הקבוצה הנוכחית של לוקה הביאה את אקסום שרושם עונה טובה של 9 נקודות למשחק ב-65.1% אפקטיבי. אקסום בולט עוד יותר מאז הפציעה של קיירי, ומאז הוא הוקפץ לחמישייה וקולע 16.8 נקודות ב-77% אפקטיבי, יחד עם 4.2 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים והגנה טובה, ויש לו חלק משמעותי בכך שדאלאס מצליחים לשמור על המקום בצמרת המערב, כשהם כרגע בשוויון עם הקליפרס על מקומות 4-5.

קליבלנד בלי מובלי כבר 9 משחקים, בלי גארלנד ב-5 האחרונים ובלי מיטשל ב-3 האחרונים, אך הם בכל זאת ניצחו 4 מ-5 האחרונים כששני האחרים בחמישייה, מקס סטרוס וג'ארט אלן, מובילים את הדרך. אלן מקבל יותר ריווח עם דין וויד ב-4 במקום מובלי ומנצל את זה ליותר נקודות בצבע וסטרוס אמנם זורק המון ומחטיא יותר ממה שהוא קולע, אבל הוא הפך למנהל המשחק הבכיר של קליבלנד ועושה עבודה טובה מהצפוי ביחס לשחקן שהוא היה ברוב הקדנציה במיאמי.

חידה דאלאס – אמנם במדגם קטן משמעותית משחקני העבר, אבל לוקה דונצ'יץ' עומד על ממוצע של 32.5 נקודות למשחק פלייאוף. איפה זה ממקם אותו בכל הזמנים?

חידה קליבלנד – עיקר ההצלחות של קליבלנד הגיעו בשנים של לברון ג'יימס בקבוצה. כמה פעמים הקאבס העפילו לגמר המזרח בלי לברון בסגל שלהם.

הימור: דאלאס ב-19.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. טורונטו – האקים
    אורלנדו – שאק וכריס וובר
    ת'אנדר – ווסטברוק, הארדן, אולדיפו (נחשב פעיל?), פול ג'ורג', דוראנט, סבוניס
    יוסטון – טרבור אריזה?
    פניקס – נאש?

  2. פורסם בערוץ הספורט ובespn שארון גורדון מדנבר ננשך ע"י כלב בכריסמס ביד ובפנים.
    הוא נזקק ל21 תפרים ביד ימין וצפוי להיעדר לזמן ממושך מהפרקט.

  3. וושינגטון – פעם אחת, ב-1979
    טורונטו – חאכים
    אורלנדו – שאקיל ועוד מישהו
    פילי – ב-82, ב-2001, ובטח בעוד שנה כלשהי אז אלך על 3 פעמים.
    מילווקי – הם הפסידו ללייקרס מתי שהוא, אבל לא זוכר אם זה היה כשכבר עברו למזרח או לפני זה, נלך על פעם אחת בעצם נלך על אפס.
    אוקלהומה – הארדן, ווסטברוק ודוראנט, אולי גם כריס פול
    ניקס – ניצחו את קליבלנד בשנה שעברה. לא זוכר שהיו עוד
    יוסטון – בטח טאקר
    פיניקס – נאש?
    קליבלנד – נדמה לי שפעמיים, אחת עם קאונס ואחת עם מארק פרייס.
    .
    יופי של פריוויו, תודה רבה עמיחי

  4. קדימון נחמד
    אך שאלת הטריביה
    צריכה להיות איזה כלב
    יכול להגיע לפניו של ארון
    האם הנשיכה היתה בזמן
    דאנק ,
    האם אכן מדובר בכלב או נמר
    או פומה ?
    מה שמעביר אותנו לפינת הטבע
    וחידת.טריביה :
    האם פרעוש יכול לנשוך את ארון
    ,יוקיץ.,חאכים …ויקטור ?
    או רק את בו דרק ….
    ובענין בו דרק יעל קדשאי
    וניתור מהמקום לאיזה גובה
    יכול לקפוץ אופנוע , ומהו שיא
    גינסלקפיצת אופנוע למרחק…
    נו שוין טריביה, משוכנע שכולם
    באתר יודעים ,
    ואם לא ,נחכה לפינת הטבע במעורב הבא .

  5. ננסה את מזלי:
    וושינגטון, פעם אחת בעונה העוקבת, שבה גם העפילו לגמר.
    טורונטו, האקים.
    אורלנדו, שאק וכריס וובר
    פילי, נהמר על 4 כי 3 אני זוכר – 2001, 1982, 1980
    ברוקלין, מהמר על 2
    מילווקי, לדעתי רק 1 קצת אחרי האליפות הראשונה
    אוק, לדעתי 4, עם פול גורג ביחד עם שלישיית ה mvp
    ניקס, לדעתי פעמיים – היה להם אחת עם מלו לפני עשור בערך, ושנה שעברה
    יוסטון, אריק גורדון שזה הימור
    פיניקס, סטיב האש
    דאלאס, מקום שני אחרי מייקל עם 33.1
    קליבלנד, לדעתי 1 עם דוהרטי ופרייס

  6. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    השופטת תופשת את הוואגנר החתיך בבטן התחתונה, כ 15 ס"מ מעל. אם זה היה הפוך, נשות ה PC היו אומרות הטרדה מינית….
    בואו נשרוף חזיות

  7. הסטפבק של מקסי זה הארדן בהתהוותו.
    המשחק נראה גמור ולי קשה להבין איך הסלטיקס הפסידו למג'יק 5 ברצף. מה קרה שם באורלנדו שנהיו כזו רכיכה?

  8. אורלנדו לא מצליחים לעשות סל מאז חזרו מהפסז והם במינוס 3. פילדלפייה הגדילו את הפער וזה גמור כי המג'יק משחקים איום ונורא.

  9. הכי מצחיק שהיש הכי חזק במגרש, אנטה קמפופו נופל מכביכול תנועת כתף של מי שהוא נצמד אליו מאחור והשופטוטים מאשרים עבירת תוקף. זה בדיוק משל כבשת הרש. מישהוא צריך לתת לסקביאס מכה בראש שיזמן את את השופטוטים על דבר כזה.

  10. דונצ'יץ' בלתי נסבל. איזה הבדל משיי שסיימתי לראות עכשיו.
    מחטיא מתחת לסל, עובר ישר להתבכיין לשופטים כשגבו למשחק, שממשיך ובכלל לא אכפת לו.
    טופ 5 שיקוץ בליגה.
    שחקן דוחה ממש.
    כמה רחוק הלכנו מאז שהיה הבייבי של הליגה.

  11. הדור הזה של הכוכבים הצעירים, ג'ה, ציון, טריי, לוקה, אדוארדס, פשוט רקוב עד העצם.
    חבורת מטומטמים אגואיסטים ואינפנטילים שקיבלו הרים של כסף לפני שקרעו נעל. (טוב ציון קרע נעל)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט