ווימבלדון (8) – פדרר VS רוברטו ו…מדד הניק K

למה לעזאזל רוג'ר פדרר, השחקן הגדול בכל הזמנים צריך לקחת מאמן שאומנם היה שחקן גדול אבל שיחק בדור עם טכניקה שעברה מהעולם ? איך יוכל פדרר לנצח את נולה ונאדאל?

אמיגוס – רוג'ר פדרר הוא שחקן שונה היום. יש לו 17 זכיות בגרנד סלאמס אותם עשה עם רקטה מהדור היישן , וגאונות עד אין קץ, אבל לקח לו משנת 2008 עד 2013 להבין שזה לא מספיק! לפעמים הדרך להתקדם היא פשוט ללכת אחורה, פדרר בדק SET UP חדש ונתן לעצמו את הזמן להתרגל, אפילו במחיר של התדרדרות למחוזות של מקום שמיני והפסדים מגוחכים, בנוסף הוא לקח עוד צעד אחורה והחליף מאמן לאמן הסרב וולי (סגנון משחק שנכחד מהעולם) סטפן אדברג.

זה שפדרר גאון זה אני כבר יודע. בחירת הזויות שלו היא 2 צעדים קדימה ממה שהמשחק ידע עד עכשיו, ושפדרר ב 100% שלו הוא השחקן הטוב בעולם, אבל האם פדרר נהיה חכם לעת זקנה? ובכלל, מהי הגדרת החוכמה?

לדעתי, ההגדרה לחוכמה היא להכיר שאינך יודע הכל ולשאוף ללמוד את שאינך יודע.
פדרר בגיל 32-3 אכן עשה כמה דברים שהוכיחו לי שהוא לא רק גאון הוא גם חכם. הוא הכיר במגבלות הכח שלו ולקח עזר חיצוני שיעזור לו בדיוק ובכח (רקטה). הוא הכיר בכך שההתגנבות לרשת שלו עולה לו נקודות ושכר את שחקן הרשת הכי טוב שאפשר לשכור (סמפרס לא להשכרה ולכן אדברג נבחר). שמתי לב אתמול במשחק שמספר הצעדים שפדרר לוקח הוא בדיוק מספר הצעדים שלוקח לו להגיע לכדור באזור שייצר ווינר או יידחוק את רוברטו לפינה קשה. ודבר נוסף שפדרר עשה זה … לשפר עוד את הסרב שלו. דבר אחד ששמתי לב אתמול זה שפדרר וויתר על הניתור הגבוהה בסרב וזורק את הכדור יותר נמוך. בעזרת הרקטה העוצמתחת החדשה והקטנת הסיכון שבטעות, פדרר מוציא ACE ON CALL.

לפעמים פחות זה יותר.

משחק פדרר קלאסי שעה וחצי וזה שהוא נזהר לא להשפיל את היריב ולאפשר לו להגיע ל:4 משחקונים מכובדים במערכה שנייה ושלישית.

– – – –

מדד הניק K
אני לא יכול להגיד שצפיתי את הנצחון, אבל אני כן צפיתי שייש לקיריוס את היכולת להגיע למקום ראשון בעולם תוך שנתיים. מעבר לנשקים שיש לו לקיריוס יש משהו מאד חשוב וזה לב ונשמה! נראה לי שאחרי שהוא הציל 9 נקודות משחק מול שחקן תותח כמו גסקה וריצה מול ואסילי הוא עלה מול נאדאל עם אמונה. והאמונה בטניס היא לא שאפשר לנצח או לא. האמונה היא שכל נקודה מתחילה מסרב והנצחון בנקודה לא שייך למה שקרא עד עכשיו במשחק.

לנאדאל יש בעייה יחסית על הדשא. הלחם והחמאה שלו שזה הספין המטורף על הכדור נמחק קצת על הדשא וזה מספיק לשחקנים אחרים להיות באזור החיוג שלו. לנאדאל גם יש בעייה עם שחקנים גבוהים כי הספין הגבוה שלו מגיע בדיוק ל "נקודה המתוקה" של 192 ס"מ ומעלה.

עם 2 היתרונות היחסיים ויום הגשות מטורף קיריוס עשה היסטוריה ועבר את נאדאל.

Nick Kyrgios

– – –  –

לזיקי פטרובה או בושארד?

המון פרשנים חוטאים בניחוש העתיד ע"י תוצאות העבר ולא ע"י הסתכלות על המשחק. שרפובה לא מביאה שום דבר לשולחן מלבד עוצמה ודיוק ולכן עם שחקניות כמו לזיקי, לי נה, קביטובה שיש להם גם עוצמה וגם קריאטיביות תופסות יום מדוייק הם תמיד ינצחו אותה! אתמול נצחה אותה קרבר שתפסה יום מדוייק.

אני אתן את התחזית שלי כרגע שנשארו 8 מתמודדות.

בושארד נראית הכי טוב והכי יציבה אבל את המשחק הכי טוב עד עכשיו נתנה קביטובה אתמול מול ברבורה. אני מאמין שבושארד תעבור את קרבר הערב ולזיקי תעבור את האלפ. בדרך לנצחון בטורניר של …. בושארד.

– – – – –

תחזית לרבע גמר גברים

מדד ניק K ייעצר הערב. השיווצרי הבכיר יהיה… הסרב של רוג'ר נולה ומאריי בקלילות.

Wimbledon Logo

 

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. כל העיתונים והניזלטרס מלאים בקיריוס קיריוס (WILD THING זה השם שלו במדייה האוסטרלית), אם הוא יעבור את ראניץ' היום זה באמת הולך להיות משהו מיוחד!

  2. זה כבר מיוחד מאד, ואתה צפית ודיברת עליו לפני כולנו.

    העניין הוא יציבות לאורך זמן והורדת כמות ה – Unforced Errors.
    לפעמים היה נראה אתמול שהוא טועה דווקא בכדורים הפשוטים.

  3. לסטפן אדברג יש 6 סלאמים, אני מבקש 🙂
    אחד השחקנים הגדולים איי פעם.
    ולמארי לא יהיה קל בכלל היום, משחק סופר קשה מול דימיטרוב, לא בטוח שהוא יוצא ממנו עם הניצחון

    1. צדקת!

      אני מנסה להבין על מה המהומה של דימטרוב וכל מה שאני רואה זה שחקן מוכשר אבל בלי יותר מידי קילר אינסטיקנט מצד שני גם מאריי כזה!

      מה מיוחד כל כך בדימיטרוב?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט