מעורב הופס ליום ראשון: קטע חדש – "תמונות היום" / מנחם לס

1.משחק מרתק בין שני אשפים, ואז בא ביין וניצח אותו

המשחק בין אטלנטה וממפיס – 125-119 לאורחים – היה מרתק מתחילה ועד הסוף. מה שג'ה מוראנט עשה, טריי יאנג בא ועשה טוב ממנו, ומה שטריי עשה, אז בא ג'ה מוראנט ועשה טוב ממנו. בדבר אחד אין כל השוואה בין השניים: ג'ה מוראנט מנתר לגבהים שטריי יכול להגיע אליהם רק במעלית. בהאלי-הופ אחד הוא, מוראנט, נראה כאילו הוא ניתר מטרמפולינה. הוא זינק להאלי הופס הזה ונראה מביט מלמעלה למטה על קלינט קפלה.

דסמונד ביין, הצלף של הגריזליז קלע 37, בעוד הצלף של ההאוקס בוגדן בוגדנוביץ' קלע רק 16 כשהוא מתכרבל עם 2 מ-8 מהטריי.

גם יאנג וגם מוראנט קלעו 30. יאנג הוסיף 13 אסיסטים בעוד מוראנט מחלק 11. מוראנט ממש הפליא אותי כיצד הוא חזר כבר במשחקו השני אחרי השעייה כה ארוכה ונראה שלא איבד חצי צעד.

2. הסטריק מס' 13 של אמביד ב-30/10

אמש (שלשום) היה המשחק ה-14 ברציפות שג'ואל אמביד קולע בו 30 נק' לפחות, והמשחק ה-13 ברציפות בו הוא קולע 30 לפחות עם 10 ריבאונדים לפחות. זה קרה במשחק הנצחון 111-121 על טורונטו רפטורס.

ה-30/10 הוא הסטריק הארוך ביותר מאז קארים עבדול ג'אבאר עשה זאת 16 פעמים. ה-30 רצוף (14 פעם) הוא הארוך ביותר מאז ג'יימס הארדן עשה זאת 32 פעמים רצוף בעונת 2018-19

Thirty in Twenty Five .3

ג'ואל אמביד הוא הראשון לקלוע לפחות 30 נקודות ב- 25 משחקיו הראשונים בעונה ספציפית, אחרי מייקל (אמביד עשה זאת 20 פעמים, מייקל 21 פעם) הנה הטבלה של השאר:

טבלה המראה את מספר הפעמים שכל שחקן קלע 30 נק' ב-25 משחקיו הראשונים בעונה ספציפית בליגה:

SEASONPLAYERGAMES
1962-63Wilt Chamberlain24
1961-62Wilt Chamberlain24
1961-62Elgin Baylor22
1960-61Wilt Chamberlain22
1966-67Rick Barry21
1986-87Michael Jordan21
2023-24Joel Embiid20
1972-73Tiny Archibald20
— ESPN Stats & Information

4. הבעייה הגדולה ביותר של ויקטור וומבי היא לא ההגנה נגדו!

בעייתו הגדולה ביותר היא ששחקני הקבוצה מתעלמים ממנו, וגרג פופ הזקן לא עושה דבר בנידון!

מה שקורה בספארס זה לא פחות מפשע. השחקנים (בעיקר האמריקאים) הצעירים מתעלמים מויקטור. במשחק האחרון נגד נגד הבולס ויקטור היה פנוי לחלוטין והכדור לא הגיע אליו. הוא סיים עם 7 נקודות במקום עם 37!

5. האם לטריי יאנג יש מקום באול-סטאר הקרוב?

גם לי, כאוהד אטלנטה, בא לי לפעמים לסתור לו.

אבל הוא שחקן-שחקן. סופרסטאר. אז הוא לא מגן הכי טוב, אז מה?

*הוא שמיני בליגה ביעילות משחק עם 27.1.
*הוא שני באסיסטים (11.2 למשחק. רק טייריס הליברטון לפניו)
*הוא שמיני בקליעות עם 28.3 נק' למשחק
*הוא שלישי במספר השלשות שקלע (94).

6. אריק גורדון מתלונן שלא משתמשים בו מספיק כקלעי בפיניקס

Phoenix Suns, Eric Gordon

הפיניקס סאנס הפסידו 8 מ-11 משחקיהם האחרונים ואריק גורדון החליט לפתוח את פיו. השלישייה קווין דוראנט, דווין בוקר, ובראדלי ביל שיחקה יחד רק בארבעה חלקי משחקים.

כריס היינס מבליצ'ר רפורט מדווח שבמשחק האחרון נגד הקינגס (הסאנס הפסידו 105-120) אריק גורדון זרק רק שתי זריקות ב-25 דקות משחק, והוא טוען שכמעט ואין לו OFFENSIVE LOOKS.

OFFENSIVE LOOKS נוצרים בשתי דרכים: ע"י תרגילי קבוצה שמטרתם לשחרר שחקן חופשי לזריקה או ע"י יצירת זריקה פנוייה ע"י השחקן עצמו.

אריק אמר להיינס: "בתחילת העונה זה היה יותר טוב. לאחרונה לא הייתה כל מגמה להשאיר אותי פתוח.

Lately I haven't been getting hardly any touches really.”

Gordon is arguably the most impactful free agency signing for the Suns. He is a former Sixth Man of the Year and is known for his long-range shooting, which is beneficial next to Durant, Beal and Booker.

פרנק ווגל שנשאל על כך הגיב בתגובה שלא אומרת שום דבר:

I'm not doing a good enough job in making sure he's involved in the offense,” Vogel said. “He's a guy that can really help us.

7. אנחנו נמצאים ב'עונת הזהב' של פוינט גארדים

התמונה אומרת הכל. אף פעם, מעולם, לא היו גארדים טובים מאלה – כקבוצה – ב-NBA.

8. קטע מההסטוריה: דון נלסון בוחר את השחקן שהיה דומה ביותר ללארי בירד במשחקו

כמות גדולה מאד של סופרסטארים שיחקה ב-NBA בשנות ה-80. לארי בירד, ששיחק את כל הקריירה שלו בסלטיקס, היה אחד מהם. היו לו שני כינויים בכתיבה שלי: "לארי" – שם משפחה מיותר, לארי "הציפור" בירד, ו-LARRY LEGEND (לארי לג'נד היה כינויו בכל כתיבת NBA אמריקאית. הוא היה גם הראשון להתחיל את 'ניגוב הסולייה", תנועה שהפכה כמעט ל-MUST של כל שחקן – מכדורסל ילדים (מעניין אם בנו של שימון כבר 'מנקה' את סוליית הסניקרס שלו), דרך ג'וניור היי, היי סקול, קולג', ו-NBA.

לפי דון נלסון היה רק שחקן אחד שהתקרב משהו ללארי, והוא כריס מאלין: אותו ג'אמפ נפלא כשכפות הרגליים בקושי נפרדות מהפארקט, באחוז קליעה מצויין. אותה קליעת פאולים עליונה. אותה מסירה מדוייקת ובלתי מצופה.

בדבר אחד איני מסכים עם דון נלסון: לארי, למרות חוסר ניתור מעולה, היה אחד הריבאונדרים הטובים בליגה. כריס מאלין היה ריבאונדר בינוני לחלוטין. כריס מאלין היה גם 7'6 בעוד שלארי היה 9'6, וכמובן כריס היה שמאלי ולארי ימני (עם יד שמאל מעולה תחת הסל).

וכמובן: לארי בירד הוא הר רשמור. כריס מאלין לא!

9. קטע מהטבע: הצב הישראלי המצוי

צב היבשה המצוי הוא המין השכיח ביותר בין צבי ישראל. צבעו חום- צהבהב ואורכו עד 25 סנטימטרים. מעדיף מקומות עם צמחייה או עם סלעים. בחורף מתחפר בקרקע וישן שם חודשים אחדים. צב היבשה המצוי מאריך ימים ויכול להגיע עד כ-60 שנה בטבע. הוא ניזון בעיקר מעלים אך מגוון גם בתולעים וחרקים קטנים.

אבות הצבים הופיעו בתקופת הפרם, לפני 210 מיליוני שנים.

הצב הוא בעל שריון גרמי קשה וחזק ביותר, המכסה את הגוף בחלקו העליון והתחתון ושני החלקים מחוברים בצידי הגוף. שריון הגב קמור מאד ואילו שריון הבטן שטוח אצל נקבות וקעור מעט אצל הזכרים. השריון בנוי מצירוף של שלושה רכיבים: חלקו הפנימי בנוי לוחיות גרם שהן גלגול של עצמות השלד: חגורות הגפיים, הצלעות וחוליות עמוד השדרה. חלקו האמצעי בנוי עצמות תת-עוריות המאוחות עם עצמות השלד. חלקו החיצוני של השריון בנוי מגיני קרן גדולים ממוצא אפרמדלי בעל גבולות ברורים. מספר המגינים הקרניים קבוע, וכך גם צורתם, והם הערוכים בסדר סימטרי. גם הראש מכוסה מגיני קרן.

לצב הישראלי המצוי ארבע רגליים מפותחות, שצורתן כעמודים גליליים, מכוסים מגיני קרן עבים. לרגליים אצבעות מאוחות עד הטפרים ומהוות כלי חפירה. בשעת סכנה מתכנסים הראש והרגליים אל תוך השריון. הרגליים הקדמיות מתכנסות בחזית הראש וסוגרות היטב את הפתח הקדמי, והרגליים האחוריות סוגרות את הפתח האחורי.[ עיני צב היבשה מפותחות והוא מסוגל להבחין במזון ממרחק ניכר. בצידי הראש ניתן להבחין בקרום עור התוף המכסה על חלל האוזן. חוש הריח מפותח ושטח העור החיצוני, כולל המעטה הקרני מעל השריון, רגישים למגע ולתנודות. פעילות הנשימה נחקרה רבות, משום שבית החזה, אשר מכיל את הריאות, אינו מסוגל להתרחב ולהתכווץ, כמו אצל האדם, בשל השריון. המחקרים מצביעים על קיום מערכת שרירים פנימית הקשורה לקיבה, והיא האחראית להכנסה והוצאה של האוויר.

מאחר שלצב היבשה המצוי, כמו לשאר הצבים, אין חום גוף קבוע, פעילותו תלויה בטמפרטורת הסביבה. בתקופת החורף, כאשר הטמפרטורה החיצונית נמוכה מדי לפעילותו, הוא חופר מחילה קטנה בעזרת רגליו ומתחפר בה למשך החורף. בתקופה זו יורדת צריכת החמצן עד קרוב לאפס, וכך גם המטבוליזם של הקיבה.

הזדווגות

הצבים מזדווגים בשתי עונות: בסתיו לקראת אוקטובר ואז תאי הזרע נאגרים בגוף הנקבה ואינם מפרים את הביצים. עונת רבייה נוספת היא באביב. לאחר הזדווגות האביב, הנקבה מתחילה לחפש מקום לבניית הקן וההטלה. הנקבה מטילה 1–3 מחזורי הטלה. בכל תטולה 3–5 ביצים. הביצים מוטלות בקרקע, בגומה שהנקבה חופרת ברגליה האחוריות. קליפת הביצים סידנית, קשה ופריכה. לאחר ההטלה, הנקבה מכסה את הביצים בחול או באדמה ונוטשת אותן. אין טיפול בביצים או בצאצאים. לאחר שלושה חודשים נסדקות הביצים, והצבים הקטנים מגיחים מהן. שריונם של הצבים הצעירים לאחר הבקיעה רך והוא מתקשה והולך בהמשך גידולם. רוב הצבים הצעירים נטרפים בשנת חייהם הראשונה ומעט שורדים עד הגיעם להתבגרות מינית. גדילתם איטית, אך הם גדלים כל חייהם. בשש או שבע שנות חייו הראשונות של צב היבשה המצוי ניתן להעריך את גילו לפי "טבעות גידול" בלוחות הקרניים של השריון. מדי שנה מתווספת "טבעת גידול" אחת, אך טבעות הולכות ונשחקות, ולכן שיטה זו אינה מתאימה לאורך כל חיי הצב.

10. כמה מתמונות היום:

ג'ורדן פול מנסה לקלוע בעת נפילה
רישון הולמס מתחמם לפני המשחק
קווין דוראנט מתחמם לפני המשחק
סבוניס מתחמם לפני הטריפל-דאבל הראשון שלו
טריי יאנג מגיע לאולם
הגארד ג'יילן בראון מוביל את שחקני הרוקטס בתפילה לפני המשחק
הסנטר של יוסטון אלפרן שנגון מנסה להפריע לגארד של דאלאס רישון הולמס
מאליק מונק אחרי שקלע סל נגד פיניקס
שחקן יוסטון פרד ואן וליט מכדרר נגד דאלאס
מיקאל ברידג'ס מהנטס וג'מאל מוריי מדנבר נאבקים על הכדור

Washington Wizards guard Landry Shamet (left) moves past Golden State Warriors guard Brandin Podziemski
הגארד של אטלנטה דג'ונטה מוריי מתעופף נגד מיאמי
Miami Heat guard Jaime Jaquez Jr. drives to the basket against Atlanta Hawks forward Onyeka
ניקולה יוקיץ' מנצח בברוקלין


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. יופי טופי מנחם.
    לפיניקס אין מספיק כדורים ל 3 הסטוג'רים,
    אריק גורדון מגן על עצמו,לפני שינסו להאשים אותו בהפסדים.
    הם באמת בצרות.
    יופי של חוזה רצח דה שוט.🤣
    ווינק ווינק

  2. מעורב נהדר כרגיל. תודה.
    אמביד השנה עם קייס טוב יותר ל MVP מאשתקד. מפרק קבוצות מתחילת המשחק, שהדובדבן שבקצפת היה מול מיני והגבוהים שלה שלא הצליחו לדגדג אותו כלל. המידריינג' שלו ממש על קו העונשין זה המהלך הכי פחות עציר בליגה. בנוסף השילוב שלו עם מקסי מושלם.
    למרות שאטלנטה לא משהו בינתיים, טריי יאנג כוכב על, ששווה אולסטאר ללא היסוס. (כמובן שלא להיבחר לחמישייה).
    אין ספק שיש העונה המון פוינט גארדים סופר איכותיים, אבל למה אתה שם תפוחים רקובים ליד הטובים. דילו וקיירי הדבילים לא קשורים.
    קונלי, לאורי ופול מעבר לשיא (אך עוד תורמים לא מעט). רוז וראס מזמן כבר שחקני עבר.

  3. תודה רבה מנחם אחלה מעורב.
    .
    הבעיה המרכזית בתמונה הזו היא מי שלא נמצא שם – הפוינט גארד הפותח של הספרס. אני מניח שפרימו אמור היה להיות הפוינט גארד הפותח שלנו, אבל הסתבך ונתקענו בלי. מצד שני, על השחקנים בתמונה שריאלי לצרף אלינו הייתי מוותר. נראה מה יביא הדראפט.

  4. יוקיץ + לוקה *ביחד* מגיעים לחלק ממה שהיה לארי בירד. עם כל המחמאות שבירד סיפר על ג'ורדן, בירד היה יותר טוב מג'ורדן שמעולם לא ניצח אותו.

    1. בדיוק
      להוציא משחק של נבחרת המכללות .כריס מאלין היה אכן שחקן מצוין כשהיה פיכח,
      לארי בירד היה על אנושי .
      אי אפשר להשוות ביניהם .

  5. נגמלתי מסחלב עברתי למלבי
    מוראנט ללא הפסד.שוב הקלישאה הנפוצה , גדולה של שחקן בולטת בהעדרו יש לו מתוך התואר MVP ללא ספק את האמצע VALUABLE.
    גורדון וויקטור מוזכרים בקטעים שונים, המשותף לא מוסרים להם מספיק.מה קורה למאמנים?איפה ניהול משחק?
    יאנג שייך לגדולים ,הבעיה זה מאזן הקבוצה שלו כרגע המאזן שלילי.בשובר שוויון בבחירה הסופית זה יפעל לרעתו.
    אי אפשר להשוות אף שחקן לבירד.יכול להיות שהוא הטוב בכל הזמנים.זה פשוט קריטריון בלתי אפשרי למדידה.איזה שחקן יכול לקחת אליפויות כאשר היריבים שמולך הם קארים, מגיק, וורתי. לברון היה גומר כל סדרה נגדם בסוויפ מהדהד. לא לוקח מהם אפילו משחק אחד.
    פול אחוזי הקליעה שלו בנפילה טובים מאחוזי הקליעה מהשדה.

      1. גיילן ברונסון שחקן ב2 רמות על הליברטון מספיק לראות את הסלים 1 כל הזמן לבד והשני נשמר רצח שלא נדבר על המאזן של ברונסון שטוב יוצר.
        הליברטון זה שחקן של כל מיני מדדים אבל ברגע האמת ותחת שמירה לא יכול להוציא זריקה מוגבל ביותר
        ברונסון זה רוצח בדם קר

  6. מעורב מעולה מנחם
    הסאנס אכזבת העונה, עשו שגיאה מטורפת עם הטרייד על בראדלי ביל
    פרנק ווגל מאמן חלש ביותר, אני צופה לא מעט בסאנס העונה והמשחקים שלהם מייאשים, אין שום סגנון משחק, נרפים גם בהגנה וגם בהתקפה ולוח המשחקים שלהם קשה
    לא רואה אותם מעבר למקום 7-8 במערב

    1. קשה עוד להגדיר את הטרייד כשגיאה מטורפת עד שלא נראה ממש איך הם רצים ביחד אבל ללא ספק כל החששות מלפני העונה מתגשמים לנגד עינינו ויש הרגשה מאד חזקה שגם בסוף העונה נהיה באותו מצב בדיוק.

      1. בראדלי ביל זה לא שחקן שהייתי נוגע בו
        במשחק שלו מול הלייקרס הוא חגג במחצית (20 נק) ולא הופיע לחצי השני (4נק) הלייקרס עשו קאמבק וניצחו
        גם כשהוא יהיה בריא זה לא זה
        לסאנס יש יהלום בדמות בוקר, יש את אלן וגורדון
        למה צריך עוד גארד? פציע, לא אמין, בלי מונטין פלייאוף
        אני בטוח שהקבוצה הייתה עובדת טוב יותר עם כריס פול. הם היו צריכים לנסות להחתים פורוורד במקום פול לא גארד כמו ביל

      1. אתה לא יכול להיות פרימדונה כשאתה משחק עם קרי. זאת אומרת אתה יכול, אם אתה מוגבל בהבנת המציאות כמו קלי או גרין (השנה). חוץ מזה כריס פול בבסיס טוב משניהם גם יחד. בג"ס הוא משחק פחות דקות וכפוף לאפקט קרי שמנמיך קצת את האגו.

        1. האגו זאת לא הבעיה, לפחות לא בטווח הקצר, וראינו שפול הסתדר עם הארדן ב-2 ריצות פלייאוף טובות. סימני שאלה מקצועיים היו וישנם, אבל למרות אחוזי הקליעה הרעים, (כריס) פול הוא שדרוג משמעותי על (ג'ורדן) פול בכל היבט של כדורסל, והווריורס עשו בשכל שויתרו על פול ולא על מישהו אחר

    2. מדוייק מאד לגבי הסאנס, לצערי גם אני צופה בהם הרבה השנה.

      דרך אגב, זה מאפיין מאד בולט של קבוצות שדוראנט משחק בהן (חוץ מג"ס).

      מאמין שעם ביל זה יראה אפילו חלש יותר

  7. באדלי ביל ממש מיותר בפיניקס. אבל הם הרי יותר בלעדיו מאשר איתו, הוא ממש לא פקטור כרגע, והייתי מצפה מהשילוב בוקר ודוראנט להיות מספיק טובים כדי להיות נראים הרבה יותר טוב. הם באמת שני שחקני על, ויש מסביבם מספיק רול פלייר אפקטיביים.

  8. מעורב שונה ויפה. תודה מנחם. אני מתגעגע לבהייה בתמונות NBA כמו בספרים של פעם. אנו כבר דור שלא מסתפק בפחות מוידאו באיכות 4K
    אבל יש משהו מעניין לתפוס רגע ולהתמקד בו.
    .
    לגבי לארי בירד. כל התמונות שלו גורמות לי לחשוב שהיה יותר גבוה ממה שדיווח. במקרה הטוב היה 10'6 ואולי אפילו יותר (עם נעליים?). הוא היה ראש בראש עם מקהייל ויש תמונות שלו ליד יואינג והפער הוא מינימלי בינהם. בנוסף הוא רשום כ-220 פאונדס. איכשהו KD רשום כ-240. אין מצב שיש ל-KD 20 פאונדס על לארי. נראה לי שפשוט לא היה מקובל לתת לשחקן כה גבוה לשחק כסמול פורוורד בזמנו, כך שהיה לו נוח שיחשבו אחרת. בכול מקרה לארי היה גאון וההשוואות לכריס מאלין היו בעיקר לשם השוואת כוכבים לבנים. לא היה שום דבר משותף לשניים חוץ מדיוק בקליעה.
    .
    לגבי הספרס וויקטור יש שם בעייה של שלשה שחקנים שחושבים שהם כבר הביג 3 כבר של הספרס. קלדן ג'ונסון, דווין ווסל וג'רימי סוהן. ווסל היחיד שיש הצדקה לכמות הזריקות שלו. את סוהן פופביץ' מקדם כאילו כל חיו חיכה לו. נכון שיש לו מדי פעם הבלחות כמו הלילה, אך אני בינתיים לא רואה קליק. קלדן ירד לספסל הלילה לטובת ההגנה של שאמפני. אבל הוא שחקן מעניין ומגוון. מלאקיי ברנהם רוצה גם הוא לקפוץ מדרגה ולצערם קבוצה שנבינת סביב כוכב צעיר צריכה להבין את ההיררכיה. נכון שאולי כדאי לתת זמן לחמישייה של ברנהיים, ווסל, ג'ונסון, סוהן וויקטור. הם שיחקו בקושי 7 משחקים ו-87 דקות סה"כ. התוצאות לא רעות. אבל הדקות של וויקטור נראות יותר טובות ליד טריי ג'ונס. וויקטור אמור להיות העוגן של הקבוצה. לדעתי אולי מסתתר פוינט גארד בדראפט הקרוב אבל אולי אפשר להשיג מדיטרויט את ג'יידן אייבי המתבזבז בתפקיד קומבו גארד בדיטרויט לצד קייד. הספרס יכולים להציע לו להיות פוינט גארד במשרה מלאה. הפיסטונס יכולים לתת תמורתו כמה חתיכות צעירות. אופציה אחרת היא לצרף את אייבי לבויאן ולקחת חזרה את קלדן, צ'די. קלדן הרבה יותר מתאים סביב המשחק של קייד בגלל שהוא שומר הרבה יותר טוב בהגנה המחוררת של דיטרויט והוא גם יכול להוריד כדור לרצפה ולייצר מעמדה 3, עניין שהוא עקב האכילס של דיטוריט כרגע.

    1. המשפט הראשון שך לגבי הספארס גרם לי להבין שתוך 3 שנים לא נראה בקבוצה הזו כמעט אף אחד למעט ומבינימה. זו תהיה הקבוצה שלו ומי שלא מבין את עכשו ומתחיל לשחק בשבילו ולפי הדיווחים אין מישהו כזה בספארס. יתכן וזו הסיבה לכך שפופ נותן לעסק להתגלגל בלי להתערב.

  9. תודה מנחם, אין כמו המעורבים שלך.
    טריי יאנג צריך להיות באולסטאר כי הוא מספיק טוב, וכי צריך גם את מי לשנוא

  10. לדעתי תור הזהב של הפוינט גארדים היה לפני 10-12 שנים.
    היו שנים שלילארד עם סטטיסטיקה מטורפת בכלל לא היה בדיון של האולסטאר.
    רוז, הארדן, ווסטברוק, פול, דרון וויליאמס (של יוטה), דראגיץ, קרי, לילארד, לאורי… בטח היו עוד כמה. בפיניקס היו 3 טובים במקביל. לא זוכר את השמות של כולם. גם קיד עוד היה באזור. טוני פארקר…
    מה שיש היום לא מתחרה עם הרמה של אז

כתיבת תגובה

סגירת תפריט