מעורב הופס לשבת: הווריורס לא איבדה מאומה מאז השעייתו של דריי גרין / מנחם לס

1.ההסתגלות של הווריורס

https://www.espn.com/nba/insider/story/_/id/39154651/zach-lowe-latest-warriors-lakers-bucks

קבוצות טובות (וחכמות) מסתגלות למציאות חדשה – שעל פניה היא קשה מהמציאות הקודמת – טוב יותר מאשר אתם חושבים. הווריורס היא 1-3 מאז ההשעייה של דריימונד גרין, והם רק 2 משחקים ממקום 7 בטור ההפסדים.

אין שאלה שההגנה שלהם סובלת בגלל היעדרו של גרין, אבל ההתקפה השתפרה יותר מאשר ההגנה הפסידה, אם אתם יורדים לסוף דעתי (למה זה 'סוף' דעתי? למה לא 'דעתי'?). ללא גרין ההתקפה פחות מהירה ופרועה, אבל הרבה יותר מאורגנת ו-'STYLISTIC" – סוג ההתקפה שייחדה את הווריורס מכל הקבוצות.

ארבעת משחקיה האחרונים של הווריורס היו בין 9 משחקיה היעילים ביותר העונה, לפי בסקטבול רפרנס. אין לבטל את תרומתו של גרין כ'טייס משנה' לכדורסל היפהפה – BEAUTIFUL BASKETBALL – של הווריורס, בעיקר תרומתו למשחק הטרנזישיון של הקבוצה, והחדירות של סטף דרך גרין, חדירות הזקוקות רק לקריצת עין כדי שיקרו, אבל…ראה זה פלא:

The Warriors' offense has not suffered any drop-off when Curry plays without Green

ללא גרין משחק הטרנזישיון כמעט נעלם – הווריורס ללא גרין מדורגת מס' 29 בליגה בטרנזישיון – אבל משחק 'חצי המגרש' לא השתנה כהוא-זה (וואללה אני מתחיל ללמוד עברית ששכחתי…): הפיק-אנד-רול לא נפגע כלל. הסקרינים ממשיכים לקרות כמו עם גרין ואפילו טובים יותר, ומשחק הפוסט-אפ הוא לפחות טוב כמו עם גרין, לפי SECOND SPECTRUM

But there is more deliberateness. Both Curry and Chris Paul are touching the ball more, and

holding it longer. There is more semi-scripted organization, less weaponized chaos

כפי שמראה הסרטון:

גם איבודי הכדור של הווריורס קטנו.

אולי ההטבה הגדולה ביותר בהיעלמותו של גרין היא שיפור המשחק של קליי תומפסון. בארבעת המשחקים ללא גרין הוא קולע 26.5 ב-51%, וזה UP מה-38% שלו עם גרין. למה גרין מוריד מדיוק הקליעה של ת'ומפסון היא חידה שרק צועניה יכולה לפתור, אבל עובדה.

קרה עוד דבר חשוב: בהיעדרו של גרין סטיב קר גילה את טרייסי ג'קסון-דייויס, שהביא עמו ריבאונד התקפי, דבר שדריימונד גרין לא הצטיין בו. גם יונתן קמינגה שיפר את משחקו, ואולי הדבר הטוב ביותר שקרה לווריורס הוא שסטיב קר גילה את ברנדין פודזיימסקי.

אז מה, מל, עדיף לווריורס שדריימונד גרין יעבור לטיווי פול טיים כפי שהוא מתכנן לעשות כשיפרוש?

אני רק שאלתי. לא אמרתי.

2. ג'יאניס ודמיאן לומדים – למדו – לשחק יחד

למילווקי באקס יש את ההתקפה מספר 1 בליגה ב-20 המשחקים האחרונים, והיא רק חצי משחק מאחורי הסלטיקס במזרח.

מה זה אומר לי, אחי?

זה אומר לי שהנוסחה האחרונה לפיה הבאקס מתפקדת פועלת נכון. מה שהשתנה במשחקים האחרונים מאז התלוננתי על חוסר הפיק-אנד-רול של ג'יאניס ודמיאן לילארד זה שלפתע ישנם פיקים אנד רולים כאלה.

אולי ג'יאניס סרב לשחק עם הגב לסל ולשמש כעוגן שמסביבו תראה שחקן מסוגו של דמיאן מכיוון שלא היה לו קלעי כדמיאן לקבל כדור חזרה ואז לחדור או לקלוע מרחוק. מסתבר ש – –

Antetokounmpo loves to grab and go, and he has never had a shooting threat like Lillard running with him:





והנה סקרין ע"י אנדרה ג'קסון שלאחרונה הוא 11 מ-24 מהעומק, ועכשיו הבאקס חייבים לחכות ולראות אם אותה קליעה תישאר אצלו ביד גם בפלייאוף (אותו דבר נכון לגבי מרג'ון ביוצ'מפ!). וכן כשג'יאניס וברוק לופז ממלאים את תחת הסל, הקשת פנוייה לקריס מידלטון ומליק ביזלי:

בינתיים מילווקי מריצה רק 17 פיק-אנד-רולים ב-100 פוזשיונס. מספר זה בוודאי יגדל, אם כי הוא כבר עליון על מספר שואף לאפס בפיק-אנד-רולים ביניהם כשהתחילה העונה.

3. חדשה מאד לא נעימה לניקס


מיטשל רובינסון פצע את עקבו, יעבור ניתוח, וסיים את העונה!

4. שימו לב! שימו לב לטרקביון סמית' מה-G-LEAGUE של הסיקסרס

שימו לב לשם. שימו לב לתמונה. לסיקסרס מתפתח כוכב-על בשם טרקביון סמית' המשחק בקבוצת ה-G-LEAGUE שלהם בדלאוור, שקלע אמש עוד משחק של 40 נקודות נגד ה-G-LEAGUE של הדאלאס מבריקס, עם 60% מהטריי.

כשזורקים מאחורי הקשת בדיוק של 50% זה לא משנה אם זה NBA, G-LEAGUE, או הפועל חולון, אם כי 60% של שחקן בהפועל חולון חייב לבוא עם כוכבית בגין המרחק הקצר יותר.

הוא 4'6 מצפון קרולינה סטייט. יש לו את הסוואג של מקסי ואפילו דמיון מסויים בפרצוף. אני רק אומר את זה בינתיים.

5. קטע מההסטוריה: מייקל ב-1986: "הבטחתי שאדנקק במשחק חג המולד נגד פט יואינג ומלאתי את הבטחתי"

מייקל 'הבטיח' לעתונאי ניו יורק ש-"היום, במשחק 'חג ההודייה' במדיסון סקוור גארדן אני אקח את פט יואינג לבית הספר ואדנקק נגדו"

הוא גנב כדור, עבר מגרש שלם ודינקק, ואחרי הדאנק פנה לעתונאי ניו יורק בשורה הראשונה ואמר: "הבטחתי דאנק על פט יואינג וקיימתי".

הוא טעה. הוא דינקק על ברנרד קינג, והניקס ניצחו את המשחק בנקודה.

6. ברנדון אינגראם וטריי מורפי – במקום זאיון בחמישייה? – גיבורי הנצחון על הקאבס

מאמן הפליקנס ווילי גרין חייך כשנשאל כיצד הוא יצליח לשחק אמש (שלשום) נגד קליבלנד ללא זאיון ויליאמסון וקודי זלר.

למה הוא חייך? כי הוא ידע שיש לו את טריי מורפי, ומשום מה הוא הרגיש שיהיה לו משחק גדול.

טריי מורפי היה בחירה 17 של הפליקנס ב-2021 מאוניברסיטת וירג'יניה והוא חיכה בסבלנות לתור שלו. אולי התור שלו הגיע במשחק יום חמישי בערב כשבמשחק חוץ ה-2.04 מ' הזה קלע 28 והוביל את ניו אורלינס לנצחון חוץ מצויין על הקאבס 123-104 החסרה שחקנים אף היא.

אני זוכר את טריי מורפי ממשחק נצחון על צפון קרוליינה בגרינוויל לפני 4 או 5 שנים. מאד התלהבתי מהפאור-פורוורד האינטליגנטי הזה: הקליעה שלו…תפישת מקום מצויינת…ג'אמפ קצר מעולה…מרווח משחק מעולה…ריבאונדר מצויין.

מאז ועד שלשום כשקראתי עליו שכחתי ממנו. נהניתי לקרוא את דברי השבח שמאמנו גרין עטף אותו. "HE IS AN IMPORTANT WEAPON FOR THE PELICANS FROM NOW ON" אמר עליו גרין, ולא יכולה להיות מחמאה נעימה לאוזן יותר.

מורפי קלע 28 ב-10 מ-16, ואמר אחרי המשחק:

, “Over the last three year I’ve been saying, we’ve got a lot of guys who can come up with big games…This was my chance. I feel great. I’m getting back into my rhythm. I’m getting back into the flow of things. It’s just in time for the dog days of the season. I have fresh legs for those times.”

טריי מורפי אינו NOBODY. הוא קולע 16.3 ב-51% דיוק, כולל 43.1% מהטריי, ורבות מהשלשות שלו הן בומבות מ-25 רגל ויותר (8.5 מטרים).

Murphy is arguably the best bail-out option this side of Steph Curry at that efficiency rate

אז אם הוא כזה טוב למה הוא לא משחק יותר? התשובה היא ג'ונאס וולנצואניס, ברנדון אינגראם, ציון ויליאמסון, וכשלארי נאנס זה עוד אחד בפרונט-ליין.

למזלו מורפי יכול לשחק גם 2 וגם 3, לא פחות טוב מ-4, אז הוא מקבל את הדקות שלו מאז חזר מפציעה (הוא שיחק עד עתה רק 9 משחקים). הקליעה משלוש שלו היא בסטייל של סטפן קרי, ונראה שבקרוב הוא יאייש את משבצת 3 כשהפליקנס תתחיל ליהנות מהשלשות שלו.

7. הנמר האמורי (גם 'הנמר הסיבירי'; מסיביר)

הנמר האמורי הוא הנמר בסכנת ההכחדה הגדולה ביותר. אין להתבלבל בינו לבין 'בן-דודו' הנמר הטיגריס הסיבירי.

הנמר האמורי נמצא בסיביר, ובמזרח הרחוק הצפוני ביותר. משערים שב-WILD נותרו פחות מ-100 נמרים מסוג זה, והסיבה כנראה שהם בעלי הפרווה העבה והיקרה ביותר מכל הפרוות בעולם (בחורף עובייה מגיע ל-7.5 ס"מ) ומשך שנים הם היו חיית הצייד המבוקשת ביותר.

בגני חיות מצויים 194 נמרים מסוג זה, אבל מומחים מזהירים שעוד 90-100 שנה של חיים בקלובים הנמרים יוכחדו בגלל הומוגניאוס מוגזם. בבריה"מ לא דאגו לשמרם, ועתה אולי זה כבר מאוחר.

הנמרים האלה הם מהקטנים בין הנמרים ומשקלם בין 50 ל-75 ק"ג. אורך הנמר הוא בערך 2 מטרים. בגלל שהוא נמר רזה באופן יחסי הוא אחד המהירים והזריזים בטבע, ומזונו העיקרי הם איילי הצפון. הנמר הטיגריס מסיביר קובע את שטח מזונו והנמר האמורי לא ניכנס אליהם. לכן לא ידוע על נמרים שהם תוצאה של זיווג בין שני המינים.

בשונה מהטיגריס הסיבירי, שקיבל תשומת לב רבה יחסית בערוצי התקשורת העולמיים ואף אוכלוסייתו השתקמה, נמר האמור כמעט ולא זכה לתשומת לב כזו ובשל כך מודעות השמירה עליו נמוכה לעומת "בן דודו" הטיגריס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. קומינגה צריך להיות המרוויח הגדול מההעדרות של גרין ואין סיבה שהוא לא יפרוץ. בעיני זה שחקן עם פוטנציאל אדיר פשוט אין לו גב מסטיב קר שלא יודע לשלש אותו.
    עכשיו זה הזמן שלו ,לא של דיוויס ולא של פודג'חובסקי…

  2. 1. מאז שגרין יצא לחופשה כפויה ,השמחה רבה .
    2. האתלטים בולטים לטובה – קומינגה את טרייסי
    3. קליי תומפסון פחות מריר
    4. סטף יותר מתוק
    5. אפילו כריס פול קשישא יותר נינוח
    6. סטיב קר מאוהב בג'ינג'י
    7. דרוש טרייד על וויגנס וגרין

    1. כן. למרות שמי ייקח את שניהם. ויגינס לא בכושר טוב אבל חביב אז נגיד – דריימונד בשלב הזה ייצטרך להישלח עם בחירות דראפט כדי שנביא תמורתו שחקן סביר

  3. גרין רק הזיק להם כל הזמן זה ברור אין מה להיות מופתעים אם קר היה יודע לשחק קצת עם גבוהים אז היה להם גם הרבה יותר קל. נגר כמו גרין חוץ מצרחות ולמסור לסטף לא קשור לענף. בלי גרין היו לגס יותר אליפויות עם שחקן נורמלי

  4. נותר רק לחכות ליום שדרריימונד גרין יתראיין לאיזה פודקאסט של בראדר ויגיד: ראיתי שאנחנו לא פוגעים, והחלטתי לזעזע את הקבוצה. לכן שמתי לנורקיץ' אגרוף לפנים ומאז עלינו על רצף נצחונות.

  5. אדם יכול להיות בעל דעות רבות ומורכבות ובסופו של דבר, הוא יוכל לגבש דעה אחת מוצקה ולרדת לסוף דעתו של אדם היא לזהות את אותה דעה מוצקה ולהבין אותה גם דרך בליל המחשבות שהוביל אליה.

    תודה על מעורב נפלא ומעורר השראה

  6. תודה מנחם אחלה מעורב,
    הנה מה שכתבתי כאן לפני 10 ימים בתגובה לסיקור של המשחק בפיניקס, מיד אחרי האגרוף של גרין לנורקיץ':
    "גולדן סטייט חייבים(!!!) לשחרר את גרין. הוא קארמה רעה למועדון. ביום שיילך השמש תזרח שם. הם משחקים בלי שמחת חיים, הוא עננה מעל לראשיהם."
    🙂
    .
    פיניקס עם עוד הפסד, נראה לי שגיא וגילרי עושים טנקינג כדי להשתחרר ממני… עוד כמה רצפים יפים של מיני והקליפס – וזה עוד יצליח להם…
    במזרח מילווקי מתחברים למגינת ליבו של הנביא ירמיהו בן טמיריהו. שמועות מספרות שדוקי רזי ודוקי פופרס נצפו בחנות טמבור במרכז העיר – מודדים קסדות…
    ווינק ווינק

      1. הרג אותנו ביל כבר היה עדיף כריס פול המערב קשוח לא לוקחים אליפות ממקום 6 אני מסכים לטרייד שגיא הציע – גרין לפיניקס, דוראנט למפרץ (והוא מתחייב להפסיק לכדרר שמאלה ולאבד או ליפול)

  7. תענוג של מעורב
    והכי כייף להביא כוכב מהג'י ליג שלך…. בדיוק בשביל זה הקימו את הליגה הזו.
    שיבוא ויצליח
    🤩

  8. לא צריך להפיל את כל הבעיות של ג.ס על דריימונד.נתחיל עם קליי מדובר בשחקן מעולה שעבר רצף של משחקים גרועים,הוא היה חייב להשתפר ועשה זאת כי הוא בנוי להתגבר על קשיים , קשר לגרין? כלום ההיפך הוא רגיל לשחק איתו לאורך שנים.
    לגבי הקו הקדמי בקבוצה זיהו בעיה בקו הקדמי (אגב גם הסלטיקס זיהו בעיה דומה לפני תחילת העונה)קו שמסתמך על לוני ודריימונד דליל מידי.סאריץ ודייויס צורפו לסגל כבר בקיץ. לגבי קומינגה היה ברור שצריך להוסיף לו דקות גם כשדריימונד יחזור קומינגה ימשיך לקבל תפקיד משופר בסגל.ברנדין בא על חשבון מודי שכנראה איבד בטחון על ישיבה ממושכת בספסל.
    בניגוד לרבים באתר לפי דעתי , דריימונד עוד יחזור ויביא תועלת רבה לקבוצה.אי אפשר סתם ככה למחוק אותו.

  9. לגבי דמיאן הוא בא לקבוצה חדשה , לא עשה איתה מחנה אימונים , בלי ידע איך משחקים משחק עם שחקן כל כך יוצא דופן ומיוחד כיאניס.אחרי משחק אחד כבר קטלו אותו,ראיתי כתבות של אתרים כמו אי אס פי אן ואחרים שהתחילו לקטול את הטרייד.היום אותם אתרים מהללים את השידוך.
    הניקס מצאו בינתיים פתרון לא רע להעדרות של מיצל. הרטנשטיין הגרמני נראה כאופציה לא רעה.
    תסתכלו על הנמר האמורי,איזה מבט יש לו תראו לי שחקן עם מבט כזה. ואני חותם לכם שהוא סופרסטאר בדרך.

      1. אם מידלטון חוזר ל-80% ממה שהיה – הם בגמר המזרח. לעבור את בוסטון השנה יהיה קשה עד בלתי אפשרי. יש שם יותר מדי כלים.

        1. לעבור את בוסטון יהיה בלתי אפשרי? קודם כל נראה באיזה מצב בוסטון בכלל יגיעו לפלייאוף ומי שם יהיה בריא. בנוסף, בסדרה בין מילווקי לבוסטון לבאקס יש שניים מתוך שלושת השחקנים הכי טובים על המגרש. קיצר סחתיין על הבטחון אבל זה מאוד רחוק מלהיות גמור.

          1. התנגשות בין אמביד ליאניס זה כמו ספיידרמן נגד באטמן – ביום טוב כל אחד יכול לקחת. לברון זה סופרמן, לוקח את שניהם

  10. מעורב מעולה מנחם
    הרשו לי להיות טנ"ש לשנייה: במי יודע כמה שנים שלהם ביחד, ההתקפה של גולדן סטייט עם סטף ובלי גרין על המגרש לא נופלת מההתקפה שלהם איתו ועם סטף…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט