סיקור שמינית הגמר/רועי ויינברג

שלב שמינית הגמר במונדיאל 2014 המשובח הסתיים הערב, כאשר ארגנטינה ובלגיה גברו על שוויץ וארה"ב בהתאמה, כל הדרך לשמינית הגמר.

*

בלגיה 2-ארצות הברית 1 (הארכה)

משחק משובח הסתיים בניצחון מרשים של בלגיה.

המחצית הראשונה, כרגיל בשלב הנוק-אאוט של מונדיאל זה, הייתה חלשה, ונטולת אירועים מיוחדים ברובה. מהדקה ה-30 הנבחרת הבלגית החלה ללחוץ, יתכן והודות להחלפת פביאן ג'ונסון הפצוע בדיאנדרה ידלין. למזלה של הנבחרת האמריקאית, שוערה, טים הווארד, נתן משחק מצויין, ועצר את הבעיטות הבלגיות במחצית הראשונה.

המחצית השנייה נמשכה, והמומנטום הבלגי רק גדל, אבל טים הווארד השיב בהתאם, ואינספור הצלות של שוער אברטון השאירו את הנבחרת האמריקאית בחיים, והובילו להארכה-החמישית במספר בגביע העולם הזה. אם תחילת ההארכה, רומלו לוקאקו עלה למגרש. לוקאקו, בנגיעה הראשונה בכדור, מוסר לדה ברוין, שעם תחילת ההארכה מבקיע, ומעלה את בלגיה ל-0-1. ברוין מסר ללוקאקו מספר פעמים, אך הסקורר הבלגי לא הצליח למצוא הרשת, עד שבדקה ה-105, בסיום ההארכה הראשונה, לוקאקו קיבל כדור עומק ברחבה, ובעט היישר לחיבורים. 0-2, בלגיה.

הסיפור גמור? לא אם תשאלו את ג'וליאן גרין. הנער בן ה-19 עולה למגרש, ובנגיעה הראשונה שלו בכדור מצמק ל-1-2, לאחר אסיסט של בראדלי קופר. ארה"ב היו קרובים מאוד להשוות, אך קורטואה נתן כמה הצלות גרנדיוזיות משלו, והעלה את השדים האדומים לרבע הגמר.

*

ארגנטינה 1-שוויץ 0 (הארכה)

משחק חלש הסתיים בניצחון ארגנטינאי, שמוביל אותם לרבע הגמר.

25 הדקות הראשונות היו נטולות אירועים בולטים כלשהם, אבל לאחר מכן החלוצים השוויצרים, ג'אקה ודרמיץ', אתגרו את השוער הארגטינאי, סרחיו רומרו, שנתן משחק מצויין. מלבדו מסי תרם מספר לא מבוטל של כדורים טובים לדי מריה והיגואין, שהחטיאו פעם אחר פעם, ולאחר מכן נגמרה המחצית.

המחצית השנייה התאפיינה בלחץ כבד של ארגנטינה על שערו של בנגליו, אך מאמצים אלו לא נשאו פרי, ודקות טובות של מרקוס רוחו לא הסתיימו בשער, למרות צמד הזדמנויות חזקות של מסי, והמשחק הלך להארכה. במהלך ההארכה ארגנטינה שיחקה חלש, למרות בעיטה לידי בנגליו בדקה ה-94. לאחר מכן די מריה היה קרוב להבקיע, אבל בנגליו היה פנטסטי, ולכל נראה כי המשחק ילך לפנדלים.

בדקה ה-118 מסי חוטף את הכדור ופורץ לרחבה השוויצרית. הוא מוצא שם את אנחל די מריה, והפליימייקר בועט לפינה הרחוקה, וסוף-סוף מצליח להכריע את בנגליו. לשוויץ היו כמה הזדמנויות לא רעות ב-4 הדקות שנותרו, כולל תוספת זמן, אבל רומרו שמר על שערו, והעלה את הארגנטינאים לרבע הגמר.

*

ארגנטינה-שוויץ

שעה: 19:00

שידור: ערוץ 33

הרכבים:

ארגנטינה:

שוער:
סרחיו רומרו

הגנה:
פאבלו סבלטה
אסקיאל גאראי
פדריקו פרננדז
מרקוס רוחו

קישור:
חאבייר מסצ'ראנו
פרננדו גאגו
אנחל די מריה

התקפה:
אסקיאל לאבאצי
ליאו מסי
גונזלו היגואין

שוויץ:

שוער:
דייגו בנגליו

הגנה:
סטפן ליכשטיינר
ריקרדו רודריגז
יוהאן דה ז'ורו
פביאן שהאר

קישור:
גוקהאן אינלר
אקסהרדן שקירי
גרניט סהאקה
ואלון ברהמי

התקפה:
אדמיר מהמדי
ג'וזיף דרמיץ'

עד עכשיו, ארגנטינה הייתה חלשה מאוד, ואלמלא טורניר מצויין של שחקן אחד, ייתכן ולא הייתה מגיעה לשמינית הגמר. למזלה, אותו שחקן הוא אחד מהטובים ביותר בעולם, ליאונל מסי. מסי עם 4 שערים מתוך 5 של הנבחרת המקומית, ועד כה נותן בנבחרת רמה גבוהה יותר מזאת שבה שיחק בברצלונה העונה. מלבדו שאר הנבחרת חלשה, ופציעתו של סרחיו אגוארו צפוייה רק להזיק לה, למרות טורניר חלש של כוכב סיטי. כדי לנצח, ארגנטינה תצטרך לשחקן נוסף שיתעלה מלבד מסי. האם זה יהיה די מריה? האם זה יהיה היגואין? האם זה יהיה מי שלא מצפים? רק הזמן יספר.

מנגד, לשוויץ יש הגנה שברירית, ומה שמחזיק אותה עד כה זה ההתקפה-הנבחרת השוויצרית כבשה 2.3 שערים למשחק, ממוצע גבוה לכל הדעות (וספגה 2 למשחק, הודות לחמישייה שחטפה מצרפת). שאקירי המצויין, שהכניס שלושער לרשת הונדורס, צפוי להיות שחקן חשוב מאוד הערב, ודרך ההתמודדות של הפנומן עם ההגנה הארגנטינאית תשפיע בצורה קריטית על המשחק. מלבדו, מהמדי ודרמיץ' נותנים טורניר לא רע, אבל ההגנה, בראשות ליכשטיינר, חייבת להתעלות, ולכסות היטב את היגואין, לאבצי, וכמובן את מסי.

תחזית: השוויצרים ישחקו טוב, אבל לא טוב מספיק. 2-0 לארגנטינה ללא הארכה.

*

בלגיה-ארצות הברית

שעה: 23:00

שידור: ערוץ 2

ההרכבים לא פורסמו עדיין, נכון לעת כתיבת שורות אלה.

בלגיה חייבת ניצחון, כמובן מאליו. הקבוצה הודחה 3 פעמים בשמינית הגמר, ולא הצליחה לעבור אותו עד כה. דווח כי הנבחרת לחוצה, בין היתר הודות ללוחמה פסיכולוגית של קלינסמן, שהבקיע את השער שהדיח הנבחרת מהמונדיאל ב-1994. הזאר, קורטואה ושות' לא מרשימים עד עכשיו, אבל מצליחים לנצח. קומפאני ו-ורמאלן צפויים לפתוח למרות הפציעות, ו-וילמוטס, שישב על הספסל באותו משחק מדובר מ-1994, אמר ש"אנחנו מתכוננים למלחמה" (וילמוטס מאמן את הנבחרת הבלגית).

מנגד, היאנקים (אמריקאים) הכריזו שישחקו התקפי, ויחד עם מהירות ורוח לחימה, יש ביכולתם להפתיע. ג'וזי אלטידור חוזר לאחר פציעה, אבל רוב הסיכויים כרגע הם שישב על הספסל.

תחזית: ההרכבים עדיין לא ידועים, אבל הלחץ הבלגי יעשה את שלו, ותהיה פה ה-הפתעה של שמינית הגמר. 2-1 לארצות הברית בהארכה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. ארגנטינה תלויה במסי
    מדהים לראות כיצד שחקנים כדי מריה , לאבצי , היגואין , גאגו ומסצראנו כל כך חלשים ולא משחזרים 10% מיכולתם

  2. החלוצים של ארגנטינה ביכולת מבישה
    0 שערים לקישור ולחלוצי ארגנטינה שאינם מסי וזה מול ניגריה , בוסניה ואיראן

    מביך , מזכיר את 90 אז מארודנה וקאניג׳ה סחבו את ארגנטינה עד לגמר

      1. די מריה יכול להיות הסייד קיק של רונאלדו במדריד אז הוא יכול להיות גם של מסי ?
        אין שיטה לנבחרת וזו הבעייה
        יש טונה של כשרון ובושה שקרלוס טבס לא זומן

          1. עושים מפקרמן משיח
            זה נכון שהם נראו טוב יותר אבל הוא עלה לארגנטינה בגביע ב 2006
            אין לי כוח להסביר שוב למה אבל בחצי הגמר הוא פישל עם 3 חילופים הגנתיים לאחר שהוביל 1:0 על גרמניה

  3. אולי כדאי להתחיל את המשחק בפנדלים
    ואז זהות המנצחת תהיה ידועה אם המשחק יסתיים בתיקו
    שחקנים ישחקו לנצח החל מהדקה הראשונה , בעיקר הקבוצה שהפסידה בפנדלים

  4. טוב לדעתי אפשר לסכם את שלב שמינית הגמר חוץ מקולומביה אף אחת לא הרשימה, המשחקים לא התעלו לרמה גבוהה אין אף משחק שהיה ממש טוב מה שכן היה זה דרמות ומתח בשפע

  5. הארגנטינאים לא מצליחים לאיים על השער עם כל הלחץ על שווייץ. נראה לי שבפנדלים שווייץ תנצח כי השוער שלהם נראה לי עד עתה השוער הכי טוב בטורניר.

  6. ההלוויה גרמה לי לדכדוך רב.
    לצערי לא יכולתי להגיע להלוויה עקב עבודתי.
    אך כל עוד שודר ההלוויה לא יכולתי לצפות במשחק …גם אח"כ צפיתי בכך בדכדוך ותוך רגשות אשמה .
    להבדיל התחושה שהייתי בה הייתה כזו שהדחה של ארגנטינה הייתה משתלבת עם מצב הרוח הכללי שלי.
    מקווה שלא נדע יותר צער .
    מאד התרשמתי מהמשפחות המופלאות והאצילות הללו .
    תהא נשמת ההרוגים הקדושים צרורה בצרור החיים.

  7. אני הרגשתי כמוך אהרון. הכל נראה טפל כשעוברים עלינו אירועים קשים מהסוג הזה. משפחות אצילות ומדהימות עם כוחות אמונה גדולים שגרמו לכל העם להתאחד בדאגה ותפילה ואח"כ בכאב גדול.
    הימים האלו בהם כל אחד קיבל על עצמו לתקן משהו, ולנסות להפוך את עצמנו לאנשים טובים יותר יהיו לזכותם של הנרצחים. אני מקווה ומאחל שלא נדע עוד צער ונדע להמשיך את הרוח המיוחדת הזו גם בימים כתיקונם.
    יהי זכרם ברוך ושלא נדע עוד צער

  8. משחק בקצב מסחרר, הארכה מטורפת.
    האמריקנים פייטרים, נתנו כל מה שיש להם, אבל הבלגים מוכשרים יותר. יש להם כמה שחקנים מעולים כמו הג'ינג'י שכבש והג'ירפה עם האפרו.
    ואיזה תרגיל יפה ארה"ב עשתה במכה הנייחת!

    אגב, זה המונדיאל הראשון שבו כל המדורגות אחת בבתים נצחו בשמינית הגמר – 8 מ-8.

  9. משחק מצוין עם שני שוערים מעולים. במשחקים אחים הנבחרות משחקות יותר מדי בחשש לבפוג, וכאן בלגי וארה"בבאו לשחק כדורגל בלי לפחד ומי שמנצח בסוף מנצח והמפסיד מפסיד וזה חלק מהספורט, וכל נבחרת צריכה לשחק את המשחק שלה בצורה הטובה ביותר בלי חשבונות וחששות וכדומה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט