למה קליפרס? / הגולש IDO

למה קליפרס? / הגולש IDO

מה שקורה פה זה לא עוף בקארי, לא עוף בגריל, ולא עוף על שיפוד. גבירותי ורבותיי עוף החול התעורר, מיראז' ופאטה מורגנה הפכו למציאות – הקליפרס התחברו. וכמו חבורת הרובוטריקים שביחד יוצרים מפלצת, הקליפרס שולטת בליגה כרגע.

למה לא עשו זאת קודם? אם תשאלו אותי מי השחקן הכי קרוב לג'ורדן היום בליגה. התשובה שלי זה פריים קוואי. פריים קוואי, מוברג היטב ובריא, עשה גמר ואליפות (!) עם סן אנטוניו. עבר לקנדה ועשה עוד אליפות מול המכונה מהמפרץ! ב-2 המקרים הוא גם ה-FMVP. ואז הוא נפצע. מה שקוואי עושה הכי טוב זה לקבל כדור בחצי מרחק ולהכריח סל. אבל בשביל להפעיל את קוואי צריך קוסם. לקליפרס מעולם לא היה קוסם כהלכתו בתקופת קוואי. אבל אז הגיע הארדן, ומאז קוואי הולך לבלטה שלו, מקבל את הכדור במקום הנכון ונותן עבודה. שתי הדקות האחרונות מול דאלאס. זה הוא ורק הוא.

קבוצה של מורידי גשם לעולם לא תדע מי יתפוס יד! אפשרות ראשונה זה דווקא הבריון פול ג'ורג'. נקודות בטוחות זה קוואי חצי מרחק. והארדן, לא בתור אפשרות ראשונה, תמיד ייתן לך מימטרים של חמש דקות רטובות במיוחד.

מי הפקק המוביל? – קבוצה שיש בה 2 פקקים אירופאים – זובאץ ודניאל ת'ייס, אלוף העולם הגרמני – לא יכולה להיות גרועה. בכל יום לפחות אחד מהם יביא את משחק ה"אא" שלו.

קבוצה של צלפים – בקליפרס השיטה מאד פשוטה: תן את הכדור למוריד גשם במקום הנכון, והוא כבר יעשה את הנקודות, או ימצא צלף שיעשה נקודות בקצב מהיר. זה יקנה לקליפרס יתרון במשחק, והקבוצה היריבה תילחץ ורק תרדוף אחריהם. נורמן פאוול, מאן, הארדן, ופול ג'ורג' על הפרימטר זה כוח אש שאין להרבה קבוצות.

עצירה כשצריך – הזכרתי את הלוחמים כקבוצה של גנבים, אז לקליפרס שני שחקנים שזכו בתואר שחקן ההגנה של השנה או נבחרו לחמישיית ההגנה. וגם שני פקקים שיחסמו את הצבע. אז כמו שדונציץ' למד היום, כשמגיע זמן הקלאץ', הדרך היחידה לשים נקודות מול הקליפרס היא מהשלוש, כלומר באחוזים רעים.

קצת מספרים – תשעה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים. קפיצה מהמקום העשירי בקונפרנס למקום רביעי – מגמת עלייה. המומנט הכי מטורף בליגה.

קללת הקליפרס – הקליפרס מעולם לא עשו אליפות או פיינלז. משהו תמיד מתקלקל, נפצע, מוטרייד, או עושה שביתה איטלקית. האם השנה זו השנה? האם אנחנו הולכים לעשות דיינסטי? אולי קואץ' אסי יעשה השנה יומן אליפות לקבוצה עם סיכוי אמיתי לאליפות. רק אומר…

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה עידו. הקליפרס נראים מצוין (למרות ההפסד הלילה) . בסוף זה עדיין יקום ויפול על בריאות בפלייאוף, בין המון שחקנים משלימים חשובים וטובים (תייס, זובאץ', מאן ,קופי, ראסל) אני חושב שמי שצריך יהיה להיות האקס פאקטור זה פאוול.

  2. IDO צודק, הקליפרס נפלאים.
    אבל אני שואל, איפה היית לפני חודש, או בשנה שעברה, מה נשתנה?
    מה שהשתנה זאת הבריאות. אבל מי ערב לנו שהם ימשיכו ככה?
    זה יהיה סיפור סינדרלה נחמד אם תגיעה אליפות לווסטברוק והארדן, מי יודע, צריך להתפלל בשבילם.

  3. תודה עידו. אם הם בריאים יש שם חומר לגמר המערב. ההיסטוריה של הפרנצ׳ייז הנוראי הזה נגדם וגם הפציעות אבל המערב חלש יחסית עם קבוצות בוסריות וזה טיימינג טוב לקליפרס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט