מעורב הופס ליום שישי: תמונת השער היא מועמדת שלי ל'תמונת השנה' ב-NBA / מנחם לס

1.מתי אני נותן קרדיט לעתונאי ומתי לא!

ישנם מקרים בהם אני מסכם פוסט של עתונאי מסויים ואז אני נותן לו קרדיט בפוסט שלי. במקרים שעתונאי כותב פוסט מסויים ונותן לי את הרעיון לכתוב על נושא שלמעשה אני כותב אותו בעצמי, אני לפעמים נותן לעתונאי את הקרדיט, או סתם כותב את שמו והיכן הוא כותב, או לא מציין אפילו את שמו כי זה רעיון שאני עצמי חשבתי עליו.

ישנם מקרים – כמו היום כשנתתי לטרייד של זאק לוויין ללייקרס ציון "8.5", אני נותן לכותב קרדיט, אבל מוסיף הרבה משלי. אותו דבר קרה לי עם הפוסט של Tim Bontemps היום כשנתתי לו את הקרדיט אבל גלשתי מהפוסט שלו לאזורים חדשים ושונים, וכך למרות הקרדיט שנתתי לו הרבה מהפוסט הוא שלי. אני סומך עליכם שתדעו מצורת הכתיבה אם היא של 'בונטמפס' או הרוב שלי.

לפעמים – מנסה שלא אבל לפעמים בסערת הכתיבה, כמות הכתיבה, ולחץ זמן – אני פשוט שוכח לתת קרדיט ואני אשמח אם בתגובות מישהו יעיר על כך. בכל מקרה, לפחות חצי פוסט מכל פוסט הוא גלישות שלי, רעיונות שלי, יציאות שלי, והומור דפוק שלי.

אז זה הסיפור של נתינת קרדיט בפוסטים שלי.

2. לברון, ניקולה, סטף, KD, ועוד כבשו את ה-NFL בחג המולד ביום שני הקרוב!

כמו שה-NFL כבש מה-NBA את יום חג ההודייה, כך ה-NBA כבש את ה-NFL ביום חג המולד!

הנה:

Monday, December 25, 2023

MATCHUPTIMETVTICKETS
Milwaukee  @  New York12:00 PMTickets as low as $169
Golden State  @  Denver2:30 PMTickets as low as $77
Boston  @  Los Angeles5:00 PMTickets as low as $242
Philadelphia  @  Miami8:00 PMTickets as low as $102
Dallas  @  Phoenix10:30 PMTickets as low as $51

הפוטבול, שפעם שלט לחלוטין על חג המולד, ידדה העונה עם שלושה משחקים שרק אחד מהם מעניין קצת, בעוד שה-NBA חוגג יום שלם בחמישה משחקים גדולים אחד אחרי השני:

MATCHUPTIMETVTICKETSLOCATION / WEATHER
Las Vegas  @  Kansas City1:00 PMCBSTickets as low as $98GEHA Field at Arrowhead Stadium, Kansas City, MO
New York  @  Philadelphia4:30 PMFOXTickets as low as $124Lincoln Financial Field, Philadelphia, PA
Baltimore  @  San Francisco8:15 PMTickets as low as $220Levi's Stadium, Santa Clara, CA

3. מאה עתונאים בוחרים את ה-MVP נכון להיום

היום Tim Bontemps פרסם תוצאות בחירה ל-MVP של 100 עתונאי NBA (https://www.espn.com/nba/insider/story/_/id/39154933/nba-mvp-straw-poll-100-league-insiders-where-embiid-giannis-jokic-lebron-race). פעם, לפני שנים רבות, כשכתבתי ל-"חדשות", "ידיעות" ואח"כ "מעריב" פעמים רבות אני הייתי אחד מהם שנשאל. מאז עברו הרבה מים בקישון, אם הוא עדיין נחל חי.

משך כל הקריירה שלו ג'ואל אמביד אמר שזכייה ב-MVP היא חתיכת הישג נחמד אבל הוא לא שווה הרבה ללא אליפות NBA, וזה דבר שבינתיים לא הושג על ידו. "You play the game to be the best," the Philadelphia 76ers star center told ESPN last week – 'אבל 'לשחק הכי טוב בלי לקחת אליפות זה כמו להגיע לבאר אבל לא לזכות לשתות ממנה'. את עניין הבאר אני הוספתי כי הוא זקוק היה ל-100 מילים לנסות להסביר אותו דבר.

"מצד שני" הוא אמר, "לזכות באליפויות NBA מבלי להשיג הישגים אישיים זה כמו להגיע לבאר והבאר יבשה". שוב, את עניין הבאר אני הוספתי. בקיצור, אתם זוכרים שחקן בשם רוברט הוריי? ב-16 שנות NBA הוא זכה ב-7 טבעות. למה? כי הוא שיחק בלייקרס ובסן אנטוניו ספארס. כמה הוא תרם להשגת הטבעות הללו (מלבד פגיעה קשה ומכוערת בסטיב נאש!)? מעט מאד, אבל כשהוא זקוק לשתי ידיים לענוד את טבעותיו איש לא שואל "ומה הייתה תרומתך?".

הווה אומר? הווה אומר שאתה צריך גם MVP'S וגם טבעות. מסוג ביל ראסל, מייקל ג'ורדן, לארי בירד, או מג'יק ג'ונסון.

ולזה שואף אמביד להגיע כי ללא טבעת (ות) הוא אף פעם לא ייחשב לאחד מגדולי הסנטרים. למי הוא יושווה במקרה שהאליפויות לא תושגנה? למין ווילט צ'מברליין (שסוף-סוף לקראת סיום הקריירה שלו הוא זכה בטבעת עם הלייקרס, אחרי שמשך שנים על גבי שנים הוא עשה שיאי קליעה ושיאי ריבאונדים, אבל עם אפס טבעות).

הבחירה נעשתה כדלקמן:

• 10 points for a first-place vote
• 7 points for second place
• 5 points for third place
• 3 points for fourth place
• 1 point for fifth place

2023 NBA MVP Straw Poll 1.0 Results

PLAYERTEAM1ST2ND3RD4TH5THTOTAL
VOTES
TOTAL
POINTS
1Joel EmbiidPHI632734299848
2Nikola JokicDEN21412010395630
3Giannis AntetokounmpoMIL31228252391352
4Shai Gilgeous-AlexanderOKC61026182686340
5Luka DoncicDAL6915301878306
6Jayson TatumBOS111751548
7Tyrese HaliburtonIND001491426
T-8Anthony EdwardsMIN00302517
T-8Kevin DurantPHX00214717
10LeBron JamesLAL00106711
11De'Aaron FoxSAC0001124
12Rudy GobertMIN0000111

4. זאק לוויין בלייקרס ישנה את פני הקבוצה, צבע הקבוצה, ויכולת הקבוצה מ-"7" ל-"8.5" (אם לא '9')

פיטר סמפסון מקלאצ'פוינט פרסם היום פוסט על מה שעומד לקרות: זאק לוויין עוזב את שיקגו בולס ונוחת בלייקרס (https://clutchpoints.com/lakers-news-lebron-james-bulls-zach-lavine-trade-rumors-postgame-gesture).

זאק לוויין רוצה לעבור ללייקרס גם בגלל שהוא בן לוס אנג'לס וגם בגלל הקשר המסחרי שלו עם KLUTCH SPORTS.

אחרי המשחק בו שיקגו בולס ריסקה את הלייקרס 118-124, לברון וזאק התבודדו לשיחה 'חברתית', שהיא כמובן 'מקצועית' ו'מסחרית'. על המלחמה באוקראינה הם ישוחחו בהזדמנות אחרת.

זאק חתום כמו לברון עם קלאץ' ספורטס (כמובן שגם AD הוא שחקן שלהם), וקלאץ' היו הכוח העיקרי שעזר לזאק להשיג חוזה של 5 שנים על 215 מיליון עם הבולס. הקשר עם קלאץ' הוא-הוא שיעזור לזאק לעבור מהבולס ללייקרס בצורה הכספית והפסיכולוגית החלקה ביותר.

בינתיים הנקודה שעוצרת את מעברו של זאק ללייקרס היא שהבולס רוצה עוד שחקן לבן מהלייקרס: קודם זה היה אלכס קרוסו (שעזר אמש משמעותית ליירט את הלייקרס) ועכשיו הם רוצים את אוסטין ריבס. השניים הם לבנים הנראים כשחקנים בגן-שמואל או גבעת ברנר, אבל בשיקגו הסתבר שקרוסו הוא שחקן משמעותי שכל קבוצה חייבת – משהו כמו שחקן מרכז שדה בכדורגל מהסוג של נובי סטיילס האנגלי של אלופת המונדיאל 1966, חסר השיניים הקדמיות שאמרו עליו שהוא לא יודע כדורגל; כל מה שהוא יודע זה לחסל שחקנים ולנצח אליפויות עולם – והלייקרס אוכלת את עצמה שויתרה עליו, ועכשיו היא לא רוצה לעשות אותה טעות עם ריבס.

הלייקרס תוותר על ריבס – שככל שהוא מצויין הלייקרס מאמינה בסתר שהוא אוברייטד – ותצטרך לתת כנראה גם את ד'אנג'לו ראסל. על שניהם הלייקרס תוותר כדי להביא את אחד המנתרים העליונים ב-NBA, ושחקן שעל מצחו, כתפו, ועכוזו כתוב "לייקרס" באותיות נסתרות.

5. תמונת היום: לוקה שומר על הארדן

6. ברצוני להזכירכם על הכוכבית שבחוזה ה-197 לחמש שנים של זאיון ויליאמסון

אחרי שהפליקנס זכו בלוטרי של 2019 הם בחרו בזאיון ויליאמסון. בשנה ההיא לא הייתה קבוצה בכל העולם שלא הייתה בוחרת בזאיון ראשון, אילו יכולה הייתה.

מאז שהוא הגיע, הפליקנס לא יכולה להתגאות בדבר מלבד כניסה לפלייאוף בעונת 2021-22 עם רקורד שלילי של 46-36. את מי מאשימים בניו אורלינס ביכולת העצובה של הפליקנס מאז 2019?

צדקתם! (אפילו את שמו לא אזכיר כי כולכם יודעים מי הוא).

מאז שהוא ניבחר ראשון ב-2019 מאות, אם לא אלפי פיצות עברו דרך קיבתו. כשאנחנו עתה בעונת 2023-24, זאיון שיחק רק ב-114מ מתוך 308 המשחקים שהיו ברשימה מאז הפך לרוקי. ייתכן שמשהו טוב קורה לזאיון העונה – (טפו טפו. לא לפתוח פה לשטן) – כשהוא שיחק ב-23 מתוך 28 משחקי העונה הזו.

הפליקנס, למרות שהם משחקים בעיר הג'אז שם בשר אליגטורים יקר כמו סטייק שטובריאנד של הבקר המשובח ביותר בטכסס, היו חכמים מספיק להוסיף בחוזה ההארכה של זאיון נקודות להגנה עצמית, כמו שאומרים

ה-CLAUSE – הסעיף – בחוזהו הוא שהוא חייב להישקל לפני כל משחק ואסור שמשקלו ואחוז השומן בגופו יעלו על 295 פאונדס – 134 ק"ג. אם משקלו יחד עם אחוז השומן עולים על המספר, "הקבוצה תחליט כמה להוריד ממשכורתו"

העונה היא העונה הראשונה מחמש בהארכת חוזהו, אבל ישנו עוד סעיף הקשור לכוכבית: אם הוא לא עומד בסעיף המשקל, ועושה עוד בעיות שלא קשורות לכדורסל, הרי ששלוש השנים האחרונות בחוזהו אינן מובטחות. הפליקרס יכולה להגיד לו אחרי שנתיים: "אתה לא מספיק טוב עבורנו בגלל משקלך והתנהגותך, ולכן אנחנו משחררים אותך מהקבוצה". ואז להוסיף "נ.ב: נמליץ עליך אם תחליט לשחק בסין או טייוואן" (עם הידע שעד אז טייוואן עלולה כבר להיות חלק מסין, כפי שהזהיר Xi JINPING, נשיא סין, את ג'ו ביידן)

7. המועמדים להיכל התהילה, 2024

  • 2008 U.S. Olympic Men’s Basketball Team “Redeem Team” (הקבוצה שבראשה שיחקו קובי, דוויין ווייד, ולברון)
  • Vince Carter
  • Seimone Augustus
  • Bill Laimbeer
  • Rick Barnes
  • Mike Fratello
  • Penny Taylor

8. דברים טובים קורים לממפיס גריזליז

Everything GOOD appears to be coming up Memphis right now

הפאואר-פורוורד/סנטר של ממפיס ברנדון קלארק שקרע את גיד האכילס והיה אמור לחזור רק לקראת הפלייאוף, יהיה מוכן לחזור כבר בתקופת האול-סטאר.

הוא 2.03 מ' רחב וחזק, ששיחק סנטר בגונזגה והוא מרגיש נוח בשתי המשבצות – 5 ו-4.

עם ההפתעה הגדולה במשחקו הראשון של ג'ה מוראנט, ועתה החדשה המשמחת על קלארק, ממפיס מרגישה שסוף-סוף דברים טובים קורים לה.

9. דרק פישר – יותר טבעות מלברון – מבקר את הלייקרס על חגיגות אליפות הטורניר באמצע העונה

הלייקרס זכו בטורניר אמצע העונה. הם הרימו איזה שהוא דגל למרומי האולם וחגגו כאילו זה דגל אליפות. העובדה שכל שחקן וכל מאמן זכה בצ'ק על חצי מיליון דולאר עזרה לשמחה ולהופלה שנעשתה שם בחור הזה הנקרא לוס-אנג'לס כאילו זכו באליפות.

שלשום הם ניקדחו ע"י שיקגו מינוס זאק לוויין בהפסד השלישי הרצוף שלהם, והרביעי בחמשת המשחקים מאז האליפות.

"דרק" הייתי מגיב לו, "בקבוצה ישנם 7-8 שחקנים עדיין על חוזה רוקי. אם אני אחד מהם, גם אני חוגג על חצי מיליון, ולא איכפת לי מתי בעונה נותנים לי צ'ק כזה.

10. ראסל ווסטברוק: "תמיד הייתי בין המגינים הטובים ביותר אבל איש לא שם לב לכך"

הקליפרס משחקת עתה כדורסל שלא נופל מזה של כל קבוצה אחרת, והסיבה היא – האמינו לי או לא – היא ההגנה והמשחק הכללי של ווסטברוק מהספסל.

הקליפרס ניצחה בליל רביעי את נצחונה ה-9 ברציפות כשגברה על דאלאס 111-120 כשראסל עלה מהספסל, שיחק 23 דקות, קלע 10 עם 6 ריבאונדים, 3 אסיסטים, ושתי גניבות. ג'ייסון קיד מאמן דאלאס דיבר על ההגנה של ווסטברוק.

"תמיד הגנתי טוב אבל בגלל האנרגיה שהייתי חייב להשקיע בהתקפה איש לא שם לב להגנה שלי". אחרי המשחק הוא נשאל אם הוא חשב על לעשות את חמישיית ההגנה. זה מה שהוא ענה:

You know what, I don’t need it, but unfortunately I haven’t had one because … I don’t know,” he said. “I’ve been very deserving of it at some point in my career. If that’s what happens this year, I’d be grateful and blessed for that to happen. I’m gonna keep defending my a– off every night and let it take care of itself.”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. נחנקתי מנחם, תודה רבה.
    .
    החידוד עם הבאר פשוט גאוני, לדעתי אתה צריך להתמנות ליועץ מיוחד לתקשורת של כוכבי הנ.ב.א, הם באמת אומרים מעט מאד בהרבה מילים ולא ברור לי למה.
    .
    "מאז שהוא ניבחר ראשון ב-2019 מאות, אם לא אלפי פיצות עברו דרך קיבתו." זה קורע, כמו גם השאטובריאן והאליגטורים… אכלתי פעם תנין באוסטרליה – טעם ומרקם של עוף, לא פחות אבל גם לא יותר. לא הפסדתם כלום.
    .
    לתת את אוסטין ריבס על זאק לווין זה לא סביר בעליל, לא מאמין שהלייקרס יסכימו.
    .
    ההשוואה בין קארוסו לסטיילס מבריקה, אבל קארוסו הוא יותר מסתם פועל שחור.
    .
    להכניס את הנבחרת האמריקאית של 2008 להיכל התהילה זה קצת מוזר לי – אמנם ניצחו אחרי 2004 אבל בכל זאת. שמועה, שמופצת רק על ידי, גורסת שלאמביר יוצג להיכל על ידי לארי בירד
    ;-))))
    .
    לא ברור אם ווסטברוק חי בסרט או חומד לצון (הראשון :-))), אבל כל עוד הוא משקיע יותר בהגנה זה מצוין. שפשוט יעשה מה שאומרים לו, בלי אבל ובלי חבל, ועם קצת מזל והרבה בריאות עוד יזכה בטבעת, ואפילו אני אשמח בשבילו.

  2. מנחם, תרשה לחלוק עליך לגבי רוברט הורי…הוא אולי לא חצב את הבאר בעצמו אבל העלה הרבה דליים שהשקו את עץ האליפות בקבוצות שבהן שיחק…הוא לא במקרה הגיע לכל אחת מהקונטנדריות שביקשו את שרותיו זה היה בגלל שרותי שאיבת המים המשובחים שלו …
    https://youtu.be/ScCKIYjjm9o?si=BGprFsiJ-C6eB9uK

  3. תודה רבה דוק.
    הלייקרס לעולם לא תוותר על ריבס. בטח לא עבור איזה לווין. ייתנו איזה די-לו והאצ'ימורה.
    ווסטברוק היה מאז ומעולם בין השומרים הגרועים ביותר בליגה. הוא פשוט מאבד את השחקן שלו לחלוטין, לא זז, ורק מהמר על חטיפות פרועות.

  4. מעורב משובח, אבל שתי הערות:
    1. צ'מברלין זכה בשתי אליפויות
    2. הורי הציל את התחת לקבוצות שלו יותר מפעם אחת. היה לו קרח בוורידים בשניות האחרונות.
    יש אליפויות שחתומות על שמו .
    היה לו מזל להיות בקבוצות מדהימות עם שחקני על, ולכן כשחקן פעיל היו לו יותר אליפויות מג'ורדן, אבל מדובר בשחקן שתרם למאמץ הקבוצתי באופן מדהים.

  5. ברשימת המצטיינים כל חמש הראשונים לא ילידי ארה"ב. רק במקום השישי נכנס טאטום.זה לא קרה בן יום.מדובר בתהליך מצטבר לאורך שנים.
    בלייקרס רק שני שחקנים טובים.כל השאר בינוני פלוס.לא מציע לאף קבוצה לעשות טרייד עם הלייקרס , כל מה שאתה עלול לקבל זה ערימה של זבל בתמורה לשחקן טוב.
    זאיון יכול לקבל את התואר פוטנציאל לא ממומש.הוא לא יגיע לכלום עם ניו אורלינס,והם לא יגיעו לכלום איתו.במקום להתעסק עם סיבוכי חוזה,הייתי מעביר אותו לקבוצה אחרת , משחק אחד טוב ברבע עונה זו לא סיבה להחזיק שחקן המתיימר להיות כוכב.
    מועמדים להיכל התהילה , לא הייתי בוחר באף אחד מהם.כמעט כל שחקן טוב או טוב מינוס יכול להכלל ברשימה הזו שכל כולה יחסי ציבור

    1. אני מציע את כריס פול תמורת ציון. הם יכולים לקבל הרבה יותר מקבוצות אחרות אבל כריס פול יתרום להם השנה יותר

  6. 250 דולר לכרטיס הזול לסלטיקס לייקרס?!? לא רוצה לחשוב כמה עולים היקרים…
    תודה רבה מנחם, סופש נעים ושקט לכולם

  7. האם אלו מועמדים לבחירה או אלו שכבר נבחרו?
    בכל מקרה, אם ליימביר ייבחר זה הרבה בזכות קריירת אימון הנשים שלו. רק בזכות קריירת המשחק לא מגיע לו.

            1. יותר מצחיק …
              (אין לי אחד. לא חובב מוזיאונים).

  8. טור מאוד מעניין, בתור אוהד פוטבול יותר מכדורסל קצת נעלבתי על כך שמשחק בין בולטימור לסן-פרנסיסקו נחשב רק "קצת" מעניין.

  9. טור משובח
    לוקה מנמנם קצת על הארדן. זה ידוע שככה הוא נח במהלך משחקים מאז שאסור לשוחח עם השופטים כמה דקות….
    ולרוברט הורי הגדול יש לא מעט טבעות שרשומות על היד שלו משלוש בשניה האחרונה
    🤣

  10. וגם בגלל הקשר המסחרי שלו עם KLUTCH SPORTS?
    לא נכון. תה עובד עליי.
    גם לברון בקלאץ?
    לא ידעתי. חשבתי שהוא הבעלים.

  11. מה שמדהים בבחירות ל MVP זה ש SGA נבחר לפני לוקה דונציץ'.

    לגבי זאק לוין והטרייד, אם אוסטין ריבס כל כך חשוב ללייקרס, מדוע כמעט בכל משחק הוא לא עולה בחמישייה?

    1. אין בזה שום בושה או חרפה – אפשר להעמיד לבחירה כל שחקן גם כספי יכול להיות מועמד אם תמלא טופס עבורו…
      זה לא אומר שהוא יעבור את הוועדה.

            1. נכון. ואת הועדה הזו הוא לא עבר.
              אז די כבר להתלהם.

  12. בס"ד
    תודה מנחם.
    מעורב משובח.
    ווסטברוק עושה הגנה, כמו שלוקה שומר בתמונה עם הארדן, בעצימת עיניים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט