פינת הכתב הצעיר: אוסקאר שמידט / איתי עזרא

אוסקאר שמידט

מאת: איתי עזרא

 

     כולכם ודאי מכירים את דראפט 84 הדראפט הגדול בהיסטוריה מי לא נבחר שם?
 
    הדראפט מפורסם בזכות אלוגואן ,(בחירה 1) ג'ורדן, (בחירה 3) בארקלי (בחירה5) וסטוקטון (בחירה 16)
    אולם בדראפט הזה נבחר שחקן גדול פחות מוכר שמו הוא אוסקר שמידט הוא ברזילאי המתנשא לגובה 2.05
    מטרים ונבחר בסיבוב השישי של הדראפט (כן כן היו אז עשרה  סיבובים) על ידי הניו ג'רזי נטס .הניו ג'רזי       נטס הציעו לו חוזה אבל אז בליגה לשחקן NBA היה אסור לשחק בנבחרת ולכן אוסקר סירב לשחק בניו  
    ג'רזי והוא סירב כי יותר מהכל הוא אהב לשחק בנבחרת. הוא שיחק בליגה האירופאית והברזילאית. אז
    למה בעצם אני כותב עליו? מפני שאוסקר זכה עם הנבחרת הברזילאית במדלית ארד באליפות העולם 

    ב-1987 במדלית ארד במשחקי הפאן בסן חואל ובזהב באינדיאנפוליס בגמר נגד ארצות הברית כשהוא     קולע 46 נקודות כש-29 מהם במחצית השנייה. הוא הקלעי הטוב בהיסטוריה עם 49,737 נקודות ב- 1615 משחקים כשקארים עם 38,387 נקודות ב-1560 משחקים. ממוצע הנקודות שלו באולימפיאדה אחת הן 41.9.

 הנה עוד כמה שיאים מתוך רשימה שלא נגמרת, שימחישו את גדולתו של אוסקר שמידט:

הוא היחיד שחצה את רף 1,000 הנקודות במשחקים אולימפיים, ומחזיק בשיא הנקודות עד היום עם 1,093 כאלה.

הוא מחזיק בשיא הנקודות אי פעם באליפויות עולם – עם 843, ממוצע של 24.1 למשחק.

הוא סיים כמלך הסלים בליגה האיטלקית 7 פעמים, בליגה הספרדית פעם אחת, ובליגה הברזילאית – בה סיים את הקריירה – 8 פעמים.  זהו מאמר מספר 1 על אוסקר שמידט ברצוני לכתוב גם מאמר על דארזן פטרוביץ' וריק קרלייל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. הי איתי
    א. תמשיך לכתוב.
    ב. לפני שאתה עובר לדראזן וקרלייל, תנסה למצות יותר את הנושא של שמידט.
    מה שכתבת נראה יותר כמו הקדמה טובה לכתבה טובה.

  2. יופי של מאמר, איתי. הייתי שמח לקרוא עוד על שמידט- עד עכשיו לא ידעתי עליו כמעט כלום. אם אתה מכיר עוד סיפורים מעניינים עליו אני אקרא אותם בשקיקה!

  3. איתי, נשמח שתכתוב עוד, אבל הפוסט הזה מכיל פחות ממה שיש שערך שלו בויקיפדיה. צריך עוד בשר בשביל כתבה כאן.
    בגילי (שמידט גדול ממני ב-5 שנים) אני מאלה שזכו לראות אותו משחק. האיש היה ממש אגדה של קלעי מהסוג שבאמת חולמים עליהם. כמה פעמים הוא שיחק נגד מכבי תל-אביב כשהוא היה באיטליה ובספרד, ואלו היו הצגות אדירות.

  4. כל הכבוד על האומץ לעלות פוסט 🙂 לגבי שמידט אז גם אני זכיתי לראות אותו משחק והוא היה פשוט מכונה של סלים.בכלל שאני חושב על זה בתקופה ההיא שיחקו באירופה כמה משחקני ההתקפה הגדולים בכל הזמנים שמידט,פטרוביץ ז"ל כמובן,גאליס ואפילו ג'מצי שלנו

  5. כתבתי כתבה חדשה על נושר אחר הלייקרס ומיאמי איך היוצרות התהפכו אשמח אם מנחם יפרסם את הכתבה בקרוב. אנסה לעבות את הכתבה על אוסקר.

  6. התחלה טובה
    בהצלחה בהמשך
    אוסקר שמידט היה מכונת סלים אבל מבחינת תארים ? זכיה בגביע קוראץ
    בקשר לשיאי הנקודות חלק מהעונות היו בליגה
    קארים קלע עוד 5762 בפלייאוף + 2323 בקולג' ( UCLA )
    אוסקר שיחק וזרק על מנת לעבור את קארים עד גיל 47
    זה עוול לחשב נקודות ממסגרות כליגה שניה. אוסקר היה שחקן טוב סקורר אדיר שיהיה בריא . אני חושב שהוא אחד מהשחקנים הכי אוברייטד אי פעם .
    יש יווני אחד בשם ניקי גאליס שקלע משהו כמו 25000 נקודות בקרירה , האמן לי היה סקורר גדול לא פחות וזכה בתארים כולל הובלה של יוון לאליפות אירופה ב 87

    1. עם כל הכבוד לשמידט ולגאליס, הקלע הכי גדול באותה תקופה וכנראה בכלל באירופה היה דראזן פטרוביץ' ז"ל. הוא פשוט היה שורף אותך מכל טווח, ומכל מקום, או שהיה חודר כמו חתול דרך כל ההגנה. הוא היה פשוט בלתי עציר !
      לצעירים בינינו מי שהזכיר אותו ביכולת החדירה היה קטש. דראזן גם היה ווינר גדול, וכמה חבל שהקריירה שלו נקטעה בשיאה בתאונה האיומה. להערכתי ולדעת רבים הוא כבר היה שחקן של 22 נקודות באן בי איי והיה בדרך להפוך לאחד מגדולי הקלעים בליגה ואולי אפילו לסחוב את הנטס להישגים משמעותיים.

  7. למרות שבאן בי איי. ובאינטנסיביות של הליגה הוא לא היה קולע חצי
    מכמות הנקודות שקלע בליגה הברזילאית,

  8. הוא היה הג'ורדן של דרום אמריקה בכלל וברזיל בפרט, והקלעי וייתכן אף השחקן הגדול ביותר שלא שיחק ב-NBA מהכדורסלנים מחוץ לארה"ב (אולי בארה"ב ישנם כדורסלנים גדולים יותר שלא שיחקו ב-NBA.

  9. אני זכיתי לראות אותו די הרבה. קלעי מטורף אך שחקן שלא הגן. פעם הוא כמעט ניצח את ארה"ב לבדו (לפני ששחקני NBA התחילו לשחק)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט